Sebastian Vettel megnyerte a Belga Nagydíjat, miután a 2. helyről rajtolva már az első körben megelőzte a pole pozícióból kezdő Lewis Hamiltont. A Ferrari versenyzője pont jókor tette ezt, mert pillanatokkal később beküldték a Safety Cart egy hatalmas rajtbaleset miatt, amelyben kiesett Nico Hülkenberg, Fernando Alonso, Charles Leclerc és később Kimi Räikkönen, valamint Daniel Ricciardo is.
Hamilton egy ideig tartotta a lépést Vettellel, de a kerékcserék után a Ferrari pilótája elhúzott, és végül 11 másodperces előnnyel nyert Max Verstappen előtt. A Red Bull pilótája és Valtteri Bottas is megelőzte a két Force Indiát, de Sergio Pérez és Esteban Ocon így is értékes pontokat szerzett a csődből megmentett istállónak. A további pontszerzők: Romain Grosjean, Kevin Magnussen, Pierre Gasly és Marcus Ericsson.
A 2012-es Belga Nagydíjat idézte a 2018-as spái futam rajtja, a versenyzők ugyanis ezúttal sem úszták meg roncsderbi nélkül az első kanyart, és akárcsak 6 évvel ezelőtt, ezúttal is Fernando Alonso bukott a legnagyobbat. A ludas Nico Hülkenberg volt, aki a mezőny végéről rajtolva csúnyán elmérte a féktávot, telibe találta hátulról Alonsót, aki szószerint átrepült Leclerc autóján.
A Sauber glóriáján igen nagy horzsolások voltak láthatók a baleset után, a monacói tavaly egy ilyen balesetet nem biztos, hogy sértetlenül megúszott volna.
Több, Alonso bukásától különálló koccanás is történt, az óvatosan rajtoló Kimi Räikkönen autóját hátulról eltalálta Daniel Ricciardo, miután az ausztrál is kapott egyet, amitól megsérült a hátsó szárnya. Eközben a büntetése miatt hátulról rajtoló Bottas Szergej Szirotkint torpedózta meg, de viszonylag olcsón megúszta.
A baleset miatt pályára küldték a biztonsági autót, de nem azonnal, így Vettelnek lehetősége volt a Kemmel egyenesben szélárnyékból kibújva elmenni Hamilton mellett, aki a két Force India is keményen támadott.
Räikkönen defektes jobb hátsó kerékkel egy teljes kört evickélt, majd a biztonsági autó mögött a mezőny hátsó felére sorolt be.
Eközben Ricciardo autóját újjáépítették, az ausztrál körhátrányban ugyan, de visszatért a pályára, a futam záró szakaszában azonban feladta az értelmetlenné váló körözést.
Hasonlóan járt Räikkönen is, aki a Safety Car kiállása után pár kör erejéig még autózott, majd a sérült autójával a bokszba hajtott, egy körrel később pedig végleg leparkolta a Ferrarit a garázsban.
Bottas volt az egyedüli az élcsapatok balesetbe keveredő pilótái közül, aki folytatni tudta, szuperlágy gumikra váltott, és megkezdte a felzárkózást.
Az újraindításnál Hamilton igyekezett közel maradni Vettelhez, a Ferrari erőfölénye azonban ismét látványosan kirajzolódott.
Az első és egyetlen bokszkiállásig a két négyszeres világbajnok 3 és 4 másodperc közötti távolságban követte egymást, az izgalmakat hátrébb kellett keresnünk. Ezt legfőképp Max Verstappen előzései szolgáltatták, a holland a több tízezres szurkolótáborának legnagyobb örömére mindkét Force Indiát levadászta, majd a senki földjén találta magát a 3. helyen. Ezután a futama meglehetősen eseménytelen volt, Hamiltont utolérni nem volt esélye, Pérezt pedig módszeresen leszakította magáról.
Vettel féltáv előtt egy körrel állt ki lecserélni a szuperlágy gumikat lágyra, Hamilton egy körrel később követte, szintén a sárga oldalfalú Pirellikre váltott. Ez volt a verseny egyetlen pillanata a rajt és az újraindítás után, amikor megemelkedhetett a Ferrari és a Mercedes bokszfalán ülők pulzusa, a Verstappen mögé visszaálló Hamilton ugyanis egy kör alatt is jókorát harapott le hátrányából, Vettel azonban még éppen a Red Bull elé jött vissza.
Ezután a német pilóta esélyt sem hagyott riválisának, hamarosan már 5 másodperccel vezetett, a verseny végéig 10 másodperc fölé növelte az előnyét.
A Mercedes veszteségeit a kerékcserék után a mindkét Force Indiát levadászó Bottas igyekezett minimalizálni, a finn a 17. helyről rajtolva egy helyre a dobogótól, Verstappen mögött, a negyedik helyen végzett.
Sebastian Vettel azután, hogy az egész hétvégén gyorsabb volt Hamiltonnál, kivéve az időmérő edzés utolsó szakaszát, 7 pontot faragott 25 pontos hátrányán, így 18 pontos lemaradással várhatja a Ferrari hazai futamát.
Remekül rajtoltam, Lewis eléggé kiszorított balra, de tudtam, hogy a hegytetőn lesz még lehetőségem
– nyilatkozta Vettel a futam után az interjúkat készítő Martin Brundle-nak. – Az időzítés kulcsfontosságú volt és úgy gondoltam, tökéletesen kiviteleztem [az előzést]. Jól sikerült az újraindítás is a Safety Car után és később nagyon sima versenyünk volt. Remek hétvégét zárunk."
Hamilton meglehetősen szűkszavú volt, de ezúttal legalább megvárta Brundle-t, aki elől a Brit Nagydíjon emlékezetes módon inkább elvonult a pihenőszobába, és csak a díjátadó ceremónia után adott interjút. „Gratula Sebnek, én minden tőlem telhetőt megtettem és végül is jól szerepeltem, de úgy elment mellettem, mintha ott sem lennék" – mondta csalódottan Hamilton.
Igyekeznünk kell, aztán majd meglátjuk, mit tehetünk. Van néhány trükkös dolog az autójukban, mindent megtettem, amit tudtam, folytatnunk kell a munkát."
Max Verstappen ahhoz képest, hogy a hétvége elején az ötödik hely nézett ki a maximumnak a Red Bullnak, elégedett lehet, de ahogyan az kívülről is látható volt, nem izgulta halálra magát. „Kissé unalmas volt, különösen az első 10-12 kör után. Eleinte zűrzavaros volt a helyzet, de kimaradtunk a bajból, a magunk dolgával foglalkoztunk és eljutottunk a dobogóra. Spa előtt mi voltunk balszerencsések, néha így alakul, de ma nagyon boldog vagyok."
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!
2024.04.19. - 03:30Chinese Grand Prix - 1st Practice |
2024.04.19. - 07:30Chinese Grand Prix - Sprint Shootout |
2024.04.19. - 10:00Chinese Grand Prix - 2nd Practice |
2024.04.20. - 03:00Chinese Grand Prix - Sprint |
2024.04.20. - 07:00Chinese Grand Prix - Qualification |
2024.04.20. - 10:00Chinese Grand Prix - Last Practice |
2024.04.21. - 07:00Chinese Grand Prix - Race |
2024.05.03. - 05.05.Miami Grand Prix |
2024.05.17. - 05.19.Emilia Romagna Grand Prix |
2024.05.24. - 05.26.Monaco Grand Prix |
2024.06.07. - 06.09.Canadian Grand Prix |
2024.06.21. - 06.23.Spanish Grand Prix |
2024.06.28. - 06.30.Austrian Grand Prix |
2024.07.05. - 07.07.British Grand Prix |
2024.07.19. - 07.21.Hungarian Grand Prix |
2024.07.26. - 07.28.Belgian Grand Prix |
2024.08.23. - 08.25.Dutch Grand Prix |
2024.08.30. - 09.01.Italian Grand Prix |
2024.09.13. - 09.15.Azerbaijan Grand Prix |
2024.09.20. - 09.22.Singapore Grand Prix |
2024.10.18. - 10.20.United States Grand Prix |
2024.10.25. - 10.27.Mexican Grand Prix |
2024.11.01. - 11.03.Brazilian Grand Prix |
2024.11.21. - 11.24.Las Vegas Grand Prix |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |