Társoldalunk:

Az éllovasok nem bírtak Bottasszal, Mercedes első sor Ausztriában

2018.06.30., 14:46
rendezés

Megismételte tavalyi pole pozícióját Valtteri Bottas és Lewis Hamiltont legyőzve az élről indulhat az Osztrák Nagydíjon. Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen megint alternatív taktikával támad vasárnap.

A tavalyi évhez hasonlóan Valtteri Bottas szerezte meg a pole pozíciót az Osztrák Nagydíjra, mivel a hétvégén pont a legjobbkor járatta magát a csúcsra, és ha csak 19 ezreddel is, megelőzte Lewis Hamiltont. "Nagyon jónak éreztem az autót – mondta. – Sokat javítottunk a beállításokon, a fejlesztések is remekül beváltak."

Tudtam, hogy az utolsó kísérletemnél egy tizedet még javíthatok, és sikerült. Szükség is volt rá.

Kattintson a képre galériánk megtekintéséhez!Forrás: AFP/Andrej Isakovic

Hamiltont illetve Sebastian Vettel egyaránt elrontotta az első kísérletét a Q3-ban, előbbi a második, utóbbi a harmadik kanyarnál csúszott meg, így csak a 3. és a 6. helyről rugaszkodtak neki utolsó körüknek. Vettel ma is az utolsó szektorban vesztett sok időt a Mercedesekhez képest és meg kellett elégednie a 3. hellyel (Bottastól több mint 3 tizeddel kikapva), ahonnan érzése szerint "jó esélyeik lehetnek a futamon."

Ott Kimi Räikkönennel együtt másképp fog taktikázni a gumikkal az első etapban, mint az első sorból indulók, ők ugyanis az ultralágy keveréken jutottak be a Q3-ba, míg a Mercedesek és a Red Bullok a szuperlágyon – jóllehet, elsősorban Daniel Ricciardo vért izzadt érte, csak sokadik próbálkozásra verekedte be magát a legjobb tíz közé.

Kattintson a képre galériánk megtekintéséhez!Forrás: AFP/Andrej Isakovic

Már akkor látszott, hogy a Haas bezavarhat nekik, és Romain Grosjean végül ketté is választotta Max Verstappent és Ricciardót a rajtrácson, a 6. helyet megszerezve. Csapattársa, a 8. helyen végző Kevin Magnussen azt mondta, az autójuk egész hétvégén erős volt, "a sok egyenes és a gyors kanyarok miatt, mert így sokat számít az aerodinamikai hatékonyság."

Arra azonban nem számítottunk, hogy a Red Bull-okkal fogunk harcolni – tette hozzá. A Q3-ba a Renault párosa jutott még be. A Red Bullnál növelheti a feszültséget, hogy Ricciardo maga elé kényszerítette Verstappent a pályán, aki reklamált amiatt, hogy a tervekkel ellentétben mégsem ő ment csapattársa előtt, ahogy a csapat világosan meghatározta a sorrendet.

Vettel pedig amiatt izgulhatott, hogy ne kapjon büntetést, mivel a sportfelügyelők vizsgálják, amiért az egyik kanyarnál feltartotta Carlos Sainzot, bár ennek nem volt hatása a végeredményre – magának az esetnek, a németet ugyanis 3 rajthelyes büntetéssel sújtották a vétségért.

A Q1-ből öt csapat versenyzői estek ki, közöttük Sergio Pérez a Force Indiával, akit elmondása szerint a forgalom és az akkumulátor hibája is akadályozott, végül pedig esélye sem nyílt a javításra, mert Charles Leclerc kicsúszása sárga zászlókat okozott. Neki a Q2 jelentette a végállomást, de csak a 18. helyről rajtolhat váltócseréból származó büntetése miatt.

A McLaren szenvedése folytatódott, Stoffel Vandoorne már a Q1-ben elvérzett, míg Fernando Alonso 14. lett, hiába tett meg szokás szerint mindent. Az utolsó körének végén a hírhedt hurkákon ő is megrongálta az első szárnyát.

Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!

GPHírek
14:44

A leggyorsabb perc dönt

Szép napot kívánunk! A Red Bull Ringen 1 perc és néhány másodperc alatt körbeérnek a pilóták, itt nagyon szoros különbségek alakulhatnak ki az időmérőn. Az utolsó edzésen speciel 29 ezreddel előzte meg Vettel Hamiltont.

KAPCSOLÓDÓ CIKK

GPHírek
14:46

Lehull a lepel az új Mercedes erejéről

A csapat nagyon átrajzolta az autóját a hétvégére, főleg az oldaldobozokat. Lehet, hogy Hamiltonék visszafogták magukat az edzéseken, most kiderül, megléptek-e a Ferraritól. Vettelék viszont szokás szerint jelentősen léptek előre péntekről szombatra, ez biztató lehet a maranellóiaknak.

GPHírek
14:47

Mégsem táplálhat vérmes reményeket a Red Bull

Plusz 15 lóerőt csiholhatnak ki a motorból ettől az időmérőtől kezdve a kvalifikációkon, de a Renault szerint ez sem akkora löket, mint a Ferrari és a Mercedes spéci üzemmódja. A rövid körök ellenére egyelőre nagy a Red Bull hátránya, ma délelőtt már fél másodperc feletti volt.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

GPHírek
14:52

Változni fog a rajtrács

Leclerc szenvedett műszaki hibát az utolsó edzés végén, és a váltócsere miatt öt rajthelyes büntetést fog kapni. A művelettel a tervek szerint időben végezni fog a Sauber, de a csapatnak fájhat a hiba, mert akár a Q3-ra és egy top 10-es rajthelyre is esélyes lehetett volna a fiatal tehetség a formája alapján.

GPHírek
14:54

Tönkreteszik valaki(k) időmérőjét a hurkák?

Több szárny és futómű sérült már miattuk a hétvégén, főleg a pálya utolsó kanyarjaiban. Vajon az időmérő elúszik valakinél hasonló okból?

GPHírek
14:58

Tisztább az ég

A levegő 24, az aszfalt 34 fokos, tegnap egyik sem volt ennyire meleg. És most nincs annyira beborulva, mint délelőtt volt, egész szépen süt a nap, bár felhők azért vannak szép számmal a háttérben.

GPHírek
15:00

Leclerc már az autóban

Hűtik a pilótafülkéjét, úgy néz ki, tényleg nem húzódott el a váltócsere az autójában. Mindjárt kezdődik az időmérő.

GPHírek
15:02

Hartley az első a pályán

A Toro Rosso pilótája volt az egyik, akinek az autóján délelőtt sérülést okoztak a sárga hurkák. Egyedül várakozott a boxutca kijáratánál, amikor zöldre váltott a lámpa, de kisvártatva többen csatlakoztak hozzá. Közöttük Leclerc, nyilván gyorsan ellenőrzni akarja a Sauber, minden rendben van-e az új váltóval.

GPHírek
15:04

Egyelőre a Williamsek az élen

Megelőzték a Saubereket, de pályán vannak a Ferrarik és a Mercedesek is, gyorsan változni fog a sorrend az élen...

GPHírek
15:06

Hamilton 2 tizeddel Vettel előtt

Hamilton, Vettel, Bottas, Räikkönen az első négyes sorrendje, a Mercedeseken az ultralágy, a Ferrarikoon a keményebb szuperlágy gumi üzemel. Verstappen és Ricciardo most jött ki a boxból.

GPHírek
15:09

Bottas az élen

1:04.175-öt futott, Hamiltont 119 ezreddel előzi meg. Vettel hátránya 172, a régebbi típusú motort használó Räikkönené 503.

GPHírek
15:10

Kieső helyen az egyik Force India

A Q1 felénél Pérez kieső helyen áll, ahogy rajta kívül Szirotkin, Stroll, Ericsson és Hartley. A mezőnyt jelenleg 1,7 másodperc fedi le.

GPHírek
15:12

Räikkönen javít

Még mindig a szuperlágy gumin vezetve a 3. helyre jött fel, miközben Hamilton visszavette a vezetést Bottastól (1:04.080). Hartley is javított, 14.

GPHírek
15:13

Bajban a McLarenek

Vandoorne 16., Alonso 18., megint iparkodniuk kellene az utolsó percekben. Stroll, Pérez és Ericsson áll még per pillanat kieső helyen, 5 perc van hátra.

GPHírek
15:14

Lerepült valami Leclerc autójáról

A Sauber könnyebb lett néhány dekával, miután Leclerc vadul gázolt át az egyik kerékvetőn. A 13. helyen áll.

GPHírek
15:16

Az élboly már megpihent

A Ferrari, a Mercedes és a Red Bull pilótái valószínűleg a garázsban várják ki a Q1 végét. Érdekes, hogy Ricciardót megelőzi Grosjean, és Magnussen is közel van hozzá.

GPHírek
15:17

Alonso megmenekülhet

A 10. helyre jött fel, Vandoorne viszont csak a 15.-re, neki ez nem életbiztosítás. Grosjean a 4., Magnussen a 7. helyet vette át, jól megy a Haas.

GPHírek
15:20

Leclerc megakadályozta másoknak a javítást

A 4-es kanyarnál kicsúszott a kavicságyba, s bár lendületből tovább ment, a sárga zászlók miatt lassítania kellett a többi versenyzőnek. Stroll így továbbment a Q2-be, Vandoorne, Pérez, Szirotkin, Ericsson és Hartley nem.

GPHírek
15:22

Pérez rezignáltnak tűnik

Csendesen felkapta a sapkáját és napszemüvegét, egyedül kisétált a garázs területéről, biztos csalódottan fog nyilatkozni. 

GPHírek
15:24

A Q1 eredményei

GPHírek
15:28

A Ferrari és a Mercedes másképp taktikázik

Hamilton és Bottas a szuperlágy, Vettel és Räikkönen a puhább ultralágy gumin jött ki, tehát a verseny első etapjában eltérő taktikával fognak próbálkozni. Feltéve, ha a Mercedes nem kényszerül rá mégis az ultralágyak használatára a továbbjutáshoz.

GPHírek
15:29

Ricciardo és Verstappen Hamiltonékat másolja

A Red Bull is a szuperlágy gumin küldte ki először a versenyzőit. A kiírás szerint Alonso a lágy keveréken köröz, de ez lehet fals információ is.

GPHírek
15:30

Hamilton 1:03-mal az élen

1:03.5 az ideje, Bottasra 179 ezredet vert, Vettel 2, Räikkönen 4 tizedet kapott tőle.

GPHírek
15:31

Nincs megállás kiesés után sem

A szerelők nem unatkoznak akkor sem, ha egy pilóta már kiesett az időmérőről. Sergio Pérez eltűnt a garázs végében, munkatársai azonban serényen takarítják a Force Indiát. Akinek viszont nincs dolga, eltűnt az autó körül.

GPHírek
15:33

Ezt nem játszhatja tovább a Red Bull

Verstappen 10., Ricciardo 11., alighanem át kell váltaniuk az ultralágy gumira. A középmezőnyt továbbra is a Haasok vezetik.

GPHírek
15:34

Verstappen javított

Felugrott az 5. helyre, a hátránya 424 ezred Hamiltontól, neki összejöhet a továbbjutás a szuperlágyakon. 6 perccel a Q2 vége előtt Ocon, Leclerc, Alonso, Ricciardo, Stroll áll kieső helyen.

GPHírek
15:36

Ricciardo verejtékkel, de most jobban áll

Feljött a 9. helyre, csapattársánál fél másodperccel lassabb. Visszatért a depóba, nemsokára kiderül, ki kell-e jönnie újra az ultralágy Pirelliken. A 11. Hülkenberggel szemben 3 tized az előnye, de a másik Renault-val Sainz a legjobb tíz között található.

GPHírek
15:38

Kicsit hűlt a pálya

Räikkönennek szóltak, hogy 32 fokra csökkent a pálya hőmérséklete, ennyi is hatással van a tapadásra. Elindultak a versenyzők az utolsó próbálkozásra ebben a felvonásban, a Mercedesek is megjelentek, ultralágy gumin.

GPHírek
15:41

Vettel az élre állt

Nagy jelentősége nincs, 1:03.544-et futott. Úgy látszik, Hamilton és Bottas a szuperlágy gumin rajtolhat el, nem javítottak az idejükön.

GPHírek
15:42

Továbbjutottak a Renault-k és a Haasok

Búcsúzunk azonban Ocontól, Gaslytól, Leclerc-től, Alonsótól, Strolltól. Lecler a 13. helyett a 18. helyről startolhat, ha nem lesznek további büntetések.

GPHírek
15:44

Alonso megrongálta a szárnyát

Alulkormányzott volt a McLaren az utolsó két jobbosnál, a spanyol mindkettőben szélesen fordult, az utolsó kanyar kijáratánál az egyik hurka le is tépett egy darabot az első légterelőjéből. Hullámvölgyben vannak a wokingiak, bár egy picit jobb a helyzet, mint a Francia Nagydíjon volt.

GPHírek
15:46

Pérez ellen minden összeesküdött

„Szenvedtünk a balansszal, nem volt rendben” – mondta a Q1-ben kieső pilóta, hozzátéve, hogy a forgalom és egy energia-visszanyerési probléma is hátráltatta.

GPHírek
15:48

A Q2 eredményei

GPHírek
15:49

A névadók először a pályán a Q3-ban

Verstappen és Ricciardo hajtottak először pályára, de már a többi nagymenő is csatlakozott hozzájuk.

GPHírek
15:50

Vettel aggódhat, vizsgálják

A sportfelügyelők vizsgálat alá vonták, mert feltartotta Sainzot nemrég, akinek el kellett hagynia a pályát, nehogy ütközzön a lassan haladó Ferrarival.

GPHírek
15:52

Verstappenék csak 1:04-et tudnak

Verstappen és Ricciardo nem sokáig lesz 1-2., Räikkönen meg is előzte őket az idejével.

GPHírek
15:53

Hamilton és Vettel is megcsúszott

Hamilton a 3-as számú hajtű kijáratánál csúszott meg, Vettel a 4-es kanyarban. Bottas áll az élen 1:03.264-gyel, Hamilton és Räikkönen követi, Vettelt a hiba a 6. helyre rakta.

GPHírek
15:55

Räikkönen megelőzte Hamiltont

Ezzel most övé a 2. hely, de valószínűleg csak akkor maradhat az első rajtsorban, ha Hamilton és Vettel megint elrontja a körét.

GPHírek
15:56

Grosjean részsikere

Megelőzte a Red Bullokat, hatalmas tett lenne a részéről, ha előttük maradna az újabb körök után is. Magnussen lassabb nála, ő 8.

GPHírek
16:00

Jön az utolsó roham

Hamilton és Vettel most nem hibázhat, nincs több javítási lehetőség. Az utolsó percben járunk.

GPHírek
16:02

Bottas megőrzi az 1. helyet!

19 ezreddel jobb időt futott Hamiltonnál, Vettel a 3. helyre jött fel, Räikkönen visszacsúszott 4.-nek.

GPHírek
16:02

Grosjean nagyszerűen ment

Verstappen végül megelőzte, de a hányattatott sorsú francia Ricciardo előtt végzett a 6. pozícióban. Köszönjük a figyelmet, hamarosan bővítjük a cikket az összefoglalóval!

Még több bejegyzés