Lewis Hamilton győzött a kaotikusan induló Francia Nagydíjon, amelyen a rajt szolgáltatta a legtöbb izgalmat. Sebastian Vettel ütközött, büntetést kapott, végül csupán az ötödik lett.
A kerékcserét leszámítva végig vezetve nyerte meg a Francia Nagydíjat Lewis Hamilton. A Mercedes pilótája a pole pozícióból rajtolt, mögötte Sebastian Vettel nekiment Valtteri Bottasnak, így Max Verstappen örökölte meg a 2. helyet. Daniel Ricciardo sokáig őrizte a dobogós helyet, de a rajtnál szintén visszaeső Kimi Räikkönen utolérte és a 47. körben átvette tőle a 3. pozíciót.

Vettel és Bottas a baleset után rögtön kereket cserélt, de még egyszer ki kellett állniuk a boxba, ráadásul a Mercedes meg is sérült, így nem volt esélyük a dobogóra jutni. Vettel sok pontot vesztve az 5. lett, Bottas csak a 7. helyen ért célba, közéjük Kevin Magnussen fért be. Hamilton ezzel visszaszerezte a vezetést az egyéni pontversenyben, az előnye 14 pont.
Az elején történtek az izgalmak
Rögtön a rajtnál a feje tetejére állt az élen a sorrend, miután a harmadik helyről induló Vettel elmérte az első kanyar féktávját és nekiment Bottasnak.
A Ferrariról letört az első vezetőszárny nagy része, a finn pedig bal hátsó defektet kapott. Vettel pár kanyarral később még Romain Grosjean Haas-Ferrarijával is összeért.
Hátrébb sem úszták meg baleset nélkül, Pierre Gasly elvesztette az uralmát Toro Rossója fölött és kiütötte Esteban Ocont, mindkettejük versenyének véget vetve.

Charlie Whiting azonnal pályára küldte a biztonsági autót, Hamilton mögé Verstappen és Carlos Sainz sorakozott fel. A Renault spanyolja az első kanyarban történt kalamajka nagy nyertese volt, miután a kettes kanyarban körbeautózta Daniel Ricciardót, az újraindítás után azonban nem sokáig tudta tartani pozícióját az ausztrállal szemben, majd később Räikkönen is megelőzte.
Vettel és Bottas rögtön az első körben lágy gumikra váltott és a mezőny végéről kezdte meg a felkapaszkodást. A németet ráadásul 5 másodperces időbüntetéssel sújtották a felügyelők a finn megtorpedózásáért. Ezzel egyelőre azonban nem foglalkozott a Ferrari versenyzője, aki rohamtempóban vadászta le az ellenfeleket, és egészen az 5. helyig jött előre.

A kerékcserék előtt Hamilton, Verstappen, Ricciardo, Räikkönen, Vettel volt a sorrend az élen. Elsőként a holland állt ki lágy abroncsokért, de míg ő Vettel elé tért vissza a pályára, ugyanez Ricciardónak már nem jött össze. Räikkönen kerékcseréje után Vettel rövid ideig a 3. helyen haladt, a 34. körben azonban Ricciardo friss lágy gumikon simán megelőzte.
Öt körrel később csapattársa is megérkezett Vettel mögé, akivel a német nem sokat küzdött, inkább elengedte, majd a biztonság kedvéért kiállt egy extra kerékcserére. Pozíciót nem vesztett vele.
Räikkönen a szuperlágy gumikon a hajrában üldözőbe vette Ricciardót a dobogóért, a 47. körben pedig meg is előzte az ausztrált. Két körrel a vége előtt még Lance Stroll óriási defektje borzolta a kedélyeket, rövid időre virtuális biztonsági autós fázis is érvénybe lépett, de a leintés előtt megszüntette azt Charlie Whiting versenyigazgató.
Lewis Hamilton végül senkitől sem zavartatva nyerte meg a naptárba 10 év után visszatérő Francia Nagydíjat. Remek nap volt, élveztem a versenyt, ez a legjobb Francia Nagydíj, amin valaha részt vettem – lelkendezett a címvédő a leintés után. – Nem gondoltam rá, [hogy vezetni fogom a bajnokságot], de természetesen ez az a pozíció, ahol lenni szeretnék."

Hamilton mögött Max Verstappen végzett. A holland először lett második az idén. „Próbáltam követni Lewis-t, aki kontrollálta a tempót. Nem kellett érte túl keményen dolgoznom, de jó a dobogón lenni." Verstappen a rajtbalesetről csak annyit mondott: „mindenki pozíciót próbál nyerni, bárki követhet el hibákat."
A harmadik helyen Räikkönen szelte át a célvonalat. A Ferrari finnje Baku óta először állhatott dobogóra. „Kicsit feltartott a káosz a rajtnál, de sikerült felzárkóznom. A végén jó volt a sebességünk, ami miatt sikerült dobogóra állni."
Vettel az 5. helyen jött be, az utolsó körben pedig kis híján megfutotta a verseny leggyorsabb körét az ultralágyakon, de két lila szektor után a kör végén lassítania kellett a sárga zászló miatt.
A csapatoknak nincs idejük pihenni, hiszen egy hét múlva következik a szezon kilencedik futama, az Osztrák Nagydíj.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!
Az F1 visszatér az autóverseny hazájába
Köszöntjük Kedves Olvasóinkat a Francia Nagydíj élő közvetítésében! Az F1 tízéves kihagyás után tér vissza a nagydíjversenyzés hazájába. A történet első fejezetét nem más, mint a magyar Szisz Ferenc írta.
Szomorú magyar autósport-évfordulót hozott a vasárnap
30 esztendővel ezelőtt a mai napon vesztette életét Kesjár Csaba, a magyar gyorsasági autósport történetének egyik legnagyobb alakja. Délelőtt emlékművet avattak az emlékére.
Alig változott a rajtsorrend tegnap óta
Mindössze egy büntetés befolyásolja a rajtrácsot a szombati időmérő edzéshez képest. Brendon Hartley-t sorolták a mezőny végére, miután kicserélték az erőforrását.
Lehet, hogy most a McLaren a legrosszabb autó?
Az időmérőn legalábbis Fernando Alonso és Stoffel Vandoorne csupán fél másodperccel verte a Williams párosát. Az alkalmazott matematikusként F1-es elemzéseket és készítő Andrew Phillips szerint simán elképzelhető, hogy Alonso jobb ennyivel Szergej Szirotkinnál, vagyis lehetséges, hogy a tegnapi időmérőn a McLaren volt a mezőny legrosszabb autója.
Sporttörténelem: Szaudi nő először a volán mögött
A Renault adott jelképes lehetőséget Asszel Al-Hamadinak egy 2012-es Lotus-Renault volánjánál a Francia Nagydíj előtt. A közel-keleti országban nemrég engedélyezték a nőknek az autóvezetést.
Enjoy the drive @ASEEL_ALHAMAD! ??#RSspirit #FrenchGP #SheDrives pic.twitter.com/e5som7vYvq
— Renault Sport F1 (@RenaultSportF1) June 24, 2018
Egy kerékcserére készül az élmezőny
Az élcsapatok pilótáinak nem maradt több ultralágy gumi (a Ferrari ráadásul ezekkel rajtol), így mindenképpen lágy és szuperlágy gumikból kell gazdálkodniuk. Száraz verseny esetén valószínűleg csak egyszer cserélnek.
The wait is over! Here are remaining #Fit4F1 sets for today’s #FrenchGP! ???? ?? https://t.co/K5YtQHV1pe pic.twitter.com/axHC22YYqT
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) June 24, 2018
A Ferrari a leggyorsabb taktikát választhatta
A leggyorsabb taktika a Pirelli szerint, ha az adott pilóta 20-25 kört megtesz ultralágy abroncsokkal, aztán a célig megy szuperlágyakkal. Ez természetesen meg is fordítható. A második változat, ha nem bírnak ennyit az ultralágyak, 21 kör után felrakhatók már a lágyak is, amikkel szintén végig lehet érni. Felmerülhet a két kiállásos taktika is, de ez a gyártó szerint nem olyan gyors. Két etapot javasolnak ultralágyakkal, egyenként 19 körre, aztán szuperlágyakat a végéig. Természetesen, az időjárás felboríthatja a helyzetet.
Hamiltonnak már csak egy trófea hiányzik
A Francia Nagydíj helyszínén, Paul Ricardon még nem nyert, ahogy természetesen a jelenlegi mezőnyből senki más sem. A brit pilóta pályafutása során a 75. alkalommal kezdhet az élről.
From Melbourne, all the way to Abu Dhabi, Hamilton almost has the full set
— Formula 1 (@F1) June 24, 2018
If he can win in France, he will have won at all 21 circuits on the calendar
It would be his 26th different circuit victory ??#FrenchGP ???? #F1 pic.twitter.com/D9Qj6apALL
Várhatóan esni fog az eső
Egyelőre nem érkezett meg az égi áldás, de alakul egy vihar, ami 17:00 körül érkezhet meg a pálya fölé. Ennek valószínűsége hivatalosan 60%.
#F1 #FRENCHGP RADAR 14:20 LOCAL TIME - Numerous Showers are developing over the mountains of Southeast France. In the coming hours, isolated thunderstorms are expected to develop around to Paul Ricard/Le Castellet. pic.twitter.com/iUu0St0G3R
— Rodolfo Alves (@Rodolfoar07) June 24, 2018
Ezt a díjat kapja meg a győztes
A francia iparművészet legújabb remeke. Ha Ron Dennis még a McLarennél lenne, talán meg sem akarná nyerni a versenyt.
The winner gets this! #FrenchGP #F1 pic.twitter.com/lgde5CVXSl
— Luke Smith (@LukeSmithF1) June 24, 2018
Grosjean vigyázott az operatőrre
A tegnapi időmérőn összetörte az autóját, majd úgy tűnt, hogy indulatból tolta el magától az őt követő operatőrt. A Haas pilótája ehelyett a kamera miatt hátrafelé haladó operatőr épségére vigyázott.
Minden rendben az élmezőnyben
Valtteri Bottas és Toto Wolff is azt mondta, hogy minden rendben a Mercedes háza táján, a csapatfőnöke szerint a rajt kulcsfontosságú lesz. (Sky Sports)
Double-parked at a busy Paul Ricard. #FrenchGP pic.twitter.com/FoCcLser6O
— McLaren (@McLarenF1) June 24, 2018
Nagy felhajtással készültek a Francia Nagydíjra
Bő 10 perc múlva rajtol 10 év óta az első Francia Nagydíj, ennek tiszteletére megérkezett a helyi légierő is. Kövessük együtt a versenyt, várjuk hozzászólásaikat a GPhírek Facebook-oldalán!
That's a lot of Tricolore!
— Formula 1 (@F1) June 24, 2018
Ten years without a French Grand Prix is almost over...#FrenchGP ???? #F1 pic.twitter.com/Iu8wezAj8B
Egyelőre tökéletes az időjárás
Nincsenek sötét felhők a pálya térségében és az időjárás is kellemesen meleg. Arra viszont nincs garancia, hogy ez így is marad.
Race conditions = ??#FrenchGP ???? #F1 pic.twitter.com/HkwNtRhOuJ
— Formula 1 (@F1) June 24, 2018
A Red Bullt meglepte a Ferrari taktikája, a Mercedes örül ennek
Christian Horner azt mondta a Sky Sportsnak, hogy a Red Bullon nem működtek jól az ultralágyak, ráadásul amikor elkezdtek kopni, hirtelen esett vissza a teljesítményük. A Mercedes elnöke, Niki Lauda örült annak, hogy a Ferrari külön utat választott, mert Kanada után vissza akarnak vágni az olaszoknak. Valtteri Bottas megerősítette, hogy nincs csapatutasítás.
Minden pilótát levadászott a bátor kisfiú
Nem volt megilletődve, határozottan odalépett az útjába kerülő versenyzőkhöz, akik nem tudtak ellenállni neki.
Elindult a mezőny a felvezető körre
A Francia Nagydíj 53 körös lesz, úgy tűnik, mindenki gond nélkül el tudott jönni a rajtrácsról.
Grid clearing, engines starting... anticipation building ??#FrenchGP ???? #F1 pic.twitter.com/fB5AaqUsWC
— Formula 1 (@F1) June 24, 2018
Változatos gumitaktikákkal kezd a mezőny
Hamilton, Bottas, Verstappen, Ricciardo, Gasly, Ericsson, Alonso és Vandoorne választott szuperlágyat, Hülkenberg és Pérez lágyat, a többiek ultralágyat az első etapra.
Rajt: Vettel és Bottas összeakadt!
A világbajnokság szempontjából is fontos baleset történt, Vettel nekiment Bottasnak és mindketten visszaestek! Hamiltonb vezet Verstappen előtt.
1. kör: Safety Car!
Vettel és Bottas mögött is történt egy baleset, Esteban Ocon autója összetört és rengeteg törmelés is a pályára került. Vettelnek új első szárnyra lesz szüksége.
2. kör: Vettel új orrkúpot kapott, Bottas megússza a körhátrányt
Gasly és Ocon is kiesett a rajtbalesetben. A visszajátszás alapján elsőre úgy tűnik, hogy Vettel elfékezte magát a rajtnál és beleszakadt Bottas autójába. Ocon bemozdult Gasly fékútjába, ezért ütköztek össze.
Vettel lágy gumira váltott, Bottas is, Alonso mögött folytatják a 17-18. helyen.
Tyres and nose changed, new softs #FrenchGP #Seb5 pic.twitter.com/Esyl936GNB
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) June 24, 2018
3. kör: Räikkönen rajtja sem sikerült jól, Leclerc viszont javított
A rajtbalesetek ellenére Räikkönen zsinórban a 28. futamán sem tudott előrébb lépni a rajt után. Leclerc megelőzte, a monacói pilóta a 6. helyen halad, Räikkönen a 7. helyezett.
Ocon és Gasly balesetét vizsgálják.
4. kör: Többen is taktikát váltottak a baleset után
A 14. helyezett Strolltól kezdve mindenki lágy gumikkal megy, nagy kérdés, hogy vajon kibírják-e ezek az abroncsok a verseny végéig vagy amíg az eső megérkezik. Bottasnak közben szóltak, hogy Vettelt vizsgálják a rajtbaleset miatt.
Another look ??
— Formula 1 (@F1) June 24, 2018
Bottas spins round after being tagged by Vettel ??#FrenchGP ???? #F1 pic.twitter.com/oYhc2CTuDq
SAFETY CAR DEPLOYED (LAP 1/53)
— Formula 1 (@F1) June 24, 2018
CARNAGE in France!
Vettel hits Bottas - both pit with damage ??
Home heroes Ocon and Gasly OUT ??#FrenchGP ???? #F1 pic.twitter.com/SFpFRUEkqu
5. kör: Kiderült, Räikkönen miért nem tudott javítani a pozícióján
Hülkenberg kamerájából úgy tűnik, hogy Grosjeannal akadt össze a Ferrari, a Haas pillanatnyilag mögötte halad. Verstappen azt jelentette, hogy van még törmelék a pályán, de a kör végén elengedik a mezőnyt.
6. kör: Újraindult a verseny, Hamilton, Verstappen, Sainz a sorrend
Nagy kérdés, hogy Verstappen nekiesik-e Hamiltonnak vagy elkezdik kímélni a szuperlágy abroncsaikat.
6. kör: Vettel azonnal megelőzte Alonsót
A Ferrari pilótáját Bottas is követi, ennek az az oka, hogy Alonso elhagyta a pályát. Räikkönen megelőzte Leclerc-t és feljött a 6. helyre.
A visszajátszás szerint Alonso megpördült és centik híján magával rántotta Vettelt is.
7. kör: Vettel tempósan gyűri le az ellenfeleket
Már feljött a 14. helyre, Bottas a 16. helyen halad. Hamiltoné a leggyorsabb kör 1:37.688-cal.
GAINS AND LOSSES (LAP 3/53)
— Formula 1 (@F1) June 24, 2018
Hamilton avoids the melee at the first corner
Almost everyone else profits#FrenchGP ???? #F1 pic.twitter.com/VIVznP0hRt
8. kör: Továbbra is Hamilton a leggyorsabb a pályán, Vettel támad
A Mercedes pilótája zavartalanul halad az élen 1:37.454-gyel, Vettel egyelőre a 12. helyen siet, miután keményen támadta és meg is előzte Ericssont. A következő áldozat Vandoorne lesz.
9. kör: Ricciardo is támadásba lendült a dobogóért
Hamilton tempójára nincs ellenszer, 1:36.933-nál tart már, Vettel egyelőre 14 másodperces hátrányban van hozzá képest a 11. helyen, miután megelőzte Vandoorne-t is. Ricciardo támadásba lendült és meg is előzte Sainz-ot a dobogós helyért.
10. kör: Vettel büntetést kapott a rajtbalesetért
5 másodpercet hozzáírnak az idejéhez vagy a következő kerékcseréjénél ennyit rostokolnia kell a boxban. Ez a végén még nagyon fontos lehet.
LAP 9/52
— Formula 1 (@F1) June 24, 2018
Vettel starts cutting his way through the field
He has a tough scrap with Ericsson ahead, but moves past into P12#FrenchGP ???? #F1 pic.twitter.com/IeiLlGKEvo
11. kör: Vettel már pontszerző helyen halad
Legalábbis a pályán, mert ténylegesen hátrébb jár az időbüntetés miatt. A Red Bull szerint a német pilóta végig érhet a lágy gumikkal, de ehhez az időjárás is szólhat egyet s mást, mert kezd beborulni az égbolt. Vettel megelőzte Hülkenberget és igyekszik a szintén lágy gumis Pérez után.
12. kör: Még mindig a rajtbalesetet vizsgálják
Most Grosjean ügye kerül a sportfelügyelők elé, levághatta a pályát, ezért őt vizsgálják. Bottas közben nagy nehezen legyűrte Vandoorne-t a 12. helyért, Vettel pedig Pérezt támadja, de még nincs elég közel, hogy átvegye tőle a 9. helyet.
13. kör: Vettel lenyomta Pérezt, de sok időt veszít
Körönként 2 másodperccel lassabb Hamiltonnál így a különbség már 25 másodperc fölött van. Viszont, a Mercedesnek még biztosan ki kell állnia, Vettel pedig időbüntetést kap, most Grosjeant támadja a 8. helyért.
Közben Räikkönen feljött a 4. helyre Magnussen és Sainz megelőzésével.
LAP 10/53
— Formula 1 (@F1) June 24, 2018
Kimi puts a move on Magnussen for P5
As Ricciardo slips past Sainz for third#FrenchGP ???? #F1 pic.twitter.com/Zgj0Hijp9C
14. kör: Vettel már a 8. helyezett, papíron Bottas előtt
A Ferrari pilótája megelőzte Grosjeant is, így már a 8. helyen halad, az előnye már 5 másodpercnél több a 11. helyezett Bottas előtt.
Visszajátszás: Így ment neki Vettel a rajtnál Bottasnak
LAP 11/53
— Formula 1 (@F1) June 24, 2018
Vettel receives a 5-second time penalty for THAT collision ??
To be served at a pit stop, or added to his race time#FrenchGP ???? #F1 pic.twitter.com/nHd3Jt2WFL
17. kör: Räikkönen valamit talált, ő a leggyorsabb a pályán
A finn pilóta 1:36.769-cel megfutotta a leggyorsabb kört, Vettel megszabadult Leclerc-től (elengedte) és rögtön egy abszolút leggyorsabb harmadik szektorral folytatta az útját. Hamilton nem sokat teketóriázott, 1:36.637-tel visszaszerezte a leggyorsabb kör címét.
18. kör: Vettelnek már csak Sainz áll az útjába
Magnussen sem nehezítette meg a dolgát, a sikán előtt simán elengedte a Ferrarit. A német pilótának már csak Sainz-ot kell elkapnia, utána rákapcsolhat és mehet a 4. helyezett Räikkönen után. Hamiltoné a leggyorsabb kör 1:36.478-cal.
LAP 15/53
— Formula 1 (@F1) June 24, 2018
Bottas swoops past Perez on the outside of Turn 2 ??
The Mercedes man has fought his way to P11 so far#FrenchGP ???? #F1 pic.twitter.com/zSqrZ0u0Uc
20. kör: Megsérült Bottas autója a rajtbalesetben
A Sky Sports megtudta a Mercedestől, hogy Bottas autóján megsérült a padlólemez, amikor Vettel nekiment, ennek ellenére feljött a 10. helyre Grosjean megelőzésével. Vettel is átvette a 4. helyet Sainz-tól, 17,8 másodperccel megy Räikkönen mögött.
21. kör: Egyre fenyegetőbb az időjárás
A kép még régebbi, de azóta még sötétebb felhők érkeznek. Grosjean arra panaszkodik, hogy Bottas leszorította őt a pályáról. Vettel 6 tizeddel gyorsabb Räikkönennél.
LAP 13/53
— Formula 1 (@F1) June 24, 2018
A dry race, for now... ??#FrenchGP ???? #F1 pic.twitter.com/yudZCocSyI
22. kör: Zak Brown elfutott a McLaren boxfaláról
Nem tudni, hogy ez összefüggésben van-e azzal, hogy Alonsónak azt mondta a mérnöke, hogy 20 perc múlva eleredhet az eső. Vettel jelenleg 30,9 másodperccel van Hamilton mögött, van még 5 másodperces időbüntetése és 24 másodperc kell Hamilton kötelező boxkiállásához.
23. kör: Mire lehet képes Vettel innen?
Élve azzal a Vettel szempontjából optimista feltételezéssel, hogy száraz pályán már nem kell kiállni a boxba, akár a Red Bullokat is megszoríthatja. Hamilton ellen nem lesz esélye, 1:36.375-tel megint a leggyorsabb kört futotta, Vettel ennél legutóbb bő fél másodperccel lassabb volt.
25. kör: Hamilton még mindig gyors, Vettel nem szerzett barátokat
A Mercedes pilótája 1:36.178-nál jár, Leclerc tempója kezd visszaesni, ezért Hülkenberg simán megelőzte. Az Autosport szerint Alonso azt mondta a rádión, reméli, hogy Vettel autója megsérült a Safety Car utáni újraindításnál, mert szerinte ellenfele "hülye manővert" hajtott végre ellene. A visszajátszáson úgy tűnt, hogy az autók nem értek össze.
Gaps: #Seb5 is now 18.3 to #Kimi7 in P4 #FrenchGP pic.twitter.com/kzKcJNvsNa
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) June 24, 2018
26. kör: Verstappen kereket cserélt, pont jól jött vissza
A Red Bull szempontjából pontos kerékcserét hajtottak végre, Verstappen lágy gumikat kapott és pont visszaért Vettel elé. Várhatóan ott is tudja hagyni a Ferrarit az új abroncsokkal.
27. kör: Hamilton nem tud leállni, szórja a leggyorsabb köröket
Valószínűleg ritmusba került a Mercedes-pilóta, 1:35.663-mal újabb leggyorsabb kört ért el. Szirotkin 5 másodperces büntetést kapott, mert szükségtelenül lassan ment a Safety Car mögött. Sainz lágy gumikra váltott.
Alapos kavarodás volt az első 20 kör során
Így alakultak a helyezések.
LAP CHARTS (LAP 20/53)
— Formula 1 (@F1) June 24, 2018
Just look at those red and silver lines ??#FrenchGP ???? #F1 pic.twitter.com/iIEL41hKvv
29. kör: Leclerc Bottasnak nem adta magát olyan könnyen
A Mercedes pilótája azonban végül meg tudta előzni a sauberest, közben Ricciardo lágy gumikra váltott, Vettel mögé jött vissza, de a büntetés miatt ténylegesen előtte van.
30. kör: Ocon után Pérez is kiesik, nullázik a Force India
A garázs előtt parkolta le az autót, a szerelők meg sem próbálták orvosolni a problémát. Ők már csomagolhatnak és indulhatnak Ausztriába. A mérnöke szerint az új motorral lehet gond.
31. kör: Ricciardo is gyorsabb Vettelnél, csak Räikkönennel versenyez
Lehet, hogy a Ferrarin végig bírnák a lágy gumik, de kérdés, hogy ezzel Vettel mire mehet. A tempója és a büntetés miatt úgy tűnik, csak Räikkönennel versenyezhet, de ha új gumit kap, ő is gyorsabb lehet a német pilótánál.
32. kör: Grosjean is időbüntetést kap, kérdés, hogy miért
Hivatalosan baleset okozásáért, lehetséges, hogy azért, mert összeakadt a rajtnál Räikkönennel. Kezd nehézkes lenni az időbüntetések nyilvántartása.
33. kör: Verstappen leggyorsabb kört futott, Hamilton kereket cserélt
1:35.598-at ért el, bő 6 tizedet hozott Hamiltonon, aki a kör végén kiállt kereket cserélni, így Räikkönen örökölte meg a vezetést, ideiglenesen. A Mercedes pilótája természetesen lágy gumikat kapott. Közben Leclerc abszolút leggyorsabb volt a 3-as szektorban.
34. kör: Néhány kilométerre van az eső a pályától
A mezőny számára azonban jó hír, hogy a felhő nem a pálya felé halad. Lehet, hogy megússzák?
#F1 #FRENCHGP RADAR 17:00 LOCAL TIME - Rainshower is a few kilometers west of Paul Ricard, but not towards the circuit. pic.twitter.com/OtZC8yBaJQ
— Rodolfo Alves (@Rodolfoar07) June 24, 2018
34. kör: Räikkönen a boxban, Ricciardo megelőzte Vettelt
A német pilóta nem igazán akadályozta egykori csapattársát, mert az új gumik miatt nem is volt sok esélye ellene. Räikkönen szuperlágy gumikat kapott, így várhatóan ő is utoléri majd a négyszeres világbajnokot.
36. kör: Hamilton visszaszerezte a leggyorsabb kört
Új gumikat kapott a Mercedes, ennek eredménye az 1:35.348-as kör. Räikkönen 5,4 másodpercre van Vetteltől, de a német pilótának 5 másodperces időbüntetése van. Bottas halad mögöttük a 6. helyen, 20 másodperces hátránnyal.
37. kör: Räikkönen nagyon odacsapott a lovak közé
Szuperlágy gumival él a Ferrari, 1:34.810-re gyorsult és száguld Vettel után. A német versenyző 1:36.876-ot tud csak, érdemes lenne őt is átállítani szuperlágy gumikra.
39. kör: Vettel egy kicsit harcolt Räikkönennel, majd elengedte
Először úgy tűnt, hogy megkeresíti csapattársa életét, de az egyenesben simán elengedte Räikkönent. Vettel 1:38.070-et fut csak.
40. kör: Bottast kihozta a Mercedes a boxba, jön Vettel is
Szuperlágy gumikat szereltek a Mercedesre, de a jobb hátsó keréknél gond volt, ezért a finn pilóta időt vesztett. Több sem kellett a Ferrarinak, bevállalják az 5 másodperces büntetést és hsznált ultralágyakat raktak fel.
41. kör: Vettel tisztázta magát, de a senki földjére jutott
Bottas megingását kihasználva őt is kihozták a boxba, így visszaért az 5. helyre 35 másodperccel Räikkönen mögé. Ha nem történik semmi különös, akkor ő ma eddig jut. Räikkönené a leggyorsabb kör.
44. kör: Räikkönen nem tett le a dobogóról, Ricciardót üldözi
A finn pilóta most nagyon gyors köröket fut és mérnöke is bíztatja. 2,7 másodperc a hátránya Ricciardo mögött. A dobogós hely sorsa még nem lefutott.
46. kör: Räikkönen már szorosan Ricciardo nyomában
A lekörözések is befolyásolják a helyzetet, ebből eleinte Räikkönen profitált, de aztán ő is időt vesztett az egyik Williams mögött. Bő 6 kör maradt eldönteni a dobogó sorsát.
47. kör: Räikkönen megelőzre Ricciardót és átvette a dobogós helyet
Már a kör eleje óta támadta ellenfelét, a Mistral egyenesben aztán simán elment mellette a DRS segítségével.
48. kör: Ha ez így marad, Hamilton megint nagy előnybe kerül
Nem valószínű, hogy Ricciardo akkora bajban lenne, hogy Vettel behozzon rajta bő fél percet 5 kör alatt, így ha Hamilton megnyeri a versenyt, 14 pontos előnyt építhet ki a pontversenyben.
49. kör: Alonso abszolút utolsó a mezőnyben
Egy héttel azután, hogy váltótársaival megnyerte a Le Mans-i 24 órás versenyt. Korábban már morgott, hogy elfogytak a fékek és a gumik is az autóján, ezért ismét ki kellett jönnie kereket cserélni.
Christian Horner a Sky Sportsnak elárulta, hogy Daniel Ricciardo első szárnyának véglapja megsérült valamilyen törmeléktől, ezért lassult le.
51. kör: Hatalmas defekt, VSC
Lance Stroll bal első kereke valósággal felrobbant, így a kanadai pilóta kiesett a versenyből. A törmelékek miatt VSC-fázis van érvényben. Nem sokkal előtte Carlos Sainz arra panaszkodott, hogy erőt veszít a motorja, ezért Valtteri Bottas átvette tőle a 7. helyet.
53. kör: Hamilton megnyerte a Francia Nagydíjat
A kerékcserék kivételével végig vezetett és fontos győzelmet aratott. A mostani versenynaptárban így már minden pályán győzött. Verstappen és Räikkönen állhat még a dobogóra, mögöttük Ricciardo és Vettel következik.
Most megköszönjük a figyelmüket, de nemsokára jövünk az összefoglalóval és további hírekkel, köztük a rajtbalesettel kapcsolatos véleményekkel.