Megszakította négy verseny óta tartó győzelem nélküli sorozatát Sebastian Vettel és Kanadában visszakormányozta a Ferrarit az élre, ráadásul visszavette a vezetést is a világbajnokságban, mivel az egész hétvégén szenvedő Lewis Hamilton 5.-ként ért célba, az élmezőny külön ligájában csak Kimi Räikkönent megelőzve.
Az élbolyban ők ketten voltak azok, aki a rajtpozíciójukhoz képest hátrébb végeztek, Daniel Ricciardo a Ferrarit a rajtnál, a Mercedest a kerékcserék egyetlen fordulójánál előzte meg. Az ausztrál a saját boxkiállása előtt magasabb sebességi fokozatba kapcsolt, és talán önerőből is átugrotta volna,
de Hamiltontól segítséget is kapott: a britnek a boxutca kijáratánál össze kellett szednie a megcsúszó autót.
Hamilton kínját tovább fokozta, hogy a Mercedes elszámolta a motor hűtésigényét, ezért a V6-os túlmelegedett a verseny első felében, amin részben úgy segítettek, hogy a boxkiállásánál extra nyílásokat vágtak a borításra.
A rajtnál Vettel simán megtartotta az 1. helyet, Valtteri Bottasnak azonban keményen kellett kapaszkodnia a 2.-ba, Max Verstappen ugyanis az első kanyarnál bebújt mellé. A következő forduló viszont a Mercedesnek kedvezett, amely megtartotta a pozíciót, és innentől nem is történt változás a dobogós helyeken.
Vettel gyorsan meglógott üldözőitől több másodpercre és az előnyét stabilan őrizte egy rövid időszakot leszámítva. A lassabb autókat utolérve Bottas 3 másodpercre megközelítette az 55. kör tájékán,
de pont amikor akár izgalmassá válhatott volna a vadászat, a finn lecsúszott a pályáról a célegyenes végén, amivel visszaállt az eredeti, nagyjából kétszer ekkora különbség.
Utóbb kiderült, hogy a tabellán a 3. helyet visszafoglaló Bottas valószínűleg amúgy sem indíthatott volna komoly rohamot a győzelemért, mert a leintést követő sajtótájékoztatón elismerte, hogy fogytán volt az üzemanyaga. "Ez volt a maximum – mondta. – A pole-ból indulva talán más lett volna a helyzet."
Az 1. körtől kezdve gyorsabbnak tűnt [a Ferrari], irányították a versenyt.
A kockás zászlót a kelleténél egy körrel hamarabb meglengették, de Vettel végül rendesen megszerezte F1-es pályafutása 50. győzelmét és az elsőt a Ferrarinak a montreali pályán 2004 óta. Maurizio Arrivabane, a Ferrari csapatfőnöke nem akarja, hogy a csapat fejébe szálljon a siker.
"A Red Bull és a Mercedes nagyon erős, érdekes bajnokság lesz. Továbbra is két lábbal kell a földön járnunk és leszegett fejjel dolgozni" – jelentette ki a Sky Sportsnak.
Összességében nem sokat befolyásolt a futamon, hogy a Red Bullok a Ferrarikkal és a Mercedesekkel ellentétben nem az ultra-, hanem a hiperlágy gumin rajtoltak. Verstappen azt mondta, a 16. körre, a boxkiállása idejére teljesen elfogytak az abroncsai, de Hamiltonnal egyszerre érkezett a depóba, és Ricciardo gumijaiban is maradt annyi szufla, hogy egy körrel később kiállva Hamilton elé térjen vissza.
Verstappen az utolsó körökben rámászott Bottasra, de előzni nem tudott. "A szuperlágy gumin nagyon jó tempót mentünk, folyamatosan csökkentettem a lemaradást. Az utolsó körökben igazán ütőképesek voltunk" – tette hozzá. Ricciardo azt mondta, kiegyezett a 4. hellyel.
Megtettük, amit lehetett ezzel a stratégiával, úgyhogy boldog vagyok"
– nyilatkozta.
A verseny egy látványos balesettel kezdődött, ami miatt folytatódott az idei hagyomány, és 4 körre szükség volt a Safety Car-ra: Lance Stroll megcsúszott az ívelt padlógázos 5-ös kanyarnál és rátolta a falra a bal oldalán lopakodó, tehetetlen Hartley-t, a Toro Rosso majdnem fel is borult. "Fej-fej mellett haladtunk, amikor elindult alattam az autó. Megfogtam, de már túl késő volt" – mondta Stroll.
Rajtuk kívül a 300. versenyén rajthoz álló Fernando Alonso esett még ki, műszaki hiba következtében.
Ha kibírja a McLaren a távot, 1 pontot hazavihetett volna, mert egy elévágással sikerült megelőznie Charles Leclerc Sauberjét, aki végül az utolsó pontszerző helyet elcsípte.
A 7-8. helyeken a Renault-k futottak be, miután Esteban Ocon kerékcseréje dadogott, ezért a francia pilóta két pozíciót vesztett a boxkiállások során. Csapattársánál, Sergio Péreznél még így is jobban járt, akit a Safety Cart követő újraindításnál kipöccintett Carlos Sainz, és a bukótérből visszatérve a mezőny hátsó felében találta magát, ahonnan később sem lépett előre a pontszerzők közé.
Sainz szerint Pérez túl merész manőverre válalkozott, a mexikói viszont a Renault versenyzőjét hibáztatta.
Percről percre közvetítésünk az eredménytáblázat alatt olvasható!
2024.04.19. - 03:30Chinese Grand Prix - 1st Practice |
2024.04.19. - 07:30Chinese Grand Prix - Sprint Shootout |
2024.04.19. - 10:00Chinese Grand Prix - 2nd Practice |
2024.04.20. - 03:00Chinese Grand Prix - Sprint |
2024.04.20. - 07:00Chinese Grand Prix - Qualification |
2024.04.20. - 10:00Chinese Grand Prix - Last Practice |
2024.04.21. - 07:00Chinese Grand Prix - Race |
2024.05.03. - 05.05.Miami Grand Prix |
2024.05.17. - 05.19.Emilia Romagna Grand Prix |
2024.05.24. - 05.26.Monaco Grand Prix |
2024.06.07. - 06.09.Canadian Grand Prix |
2024.06.21. - 06.23.Spanish Grand Prix |
2024.06.28. - 06.30.Austrian Grand Prix |
2024.07.05. - 07.07.British Grand Prix |
2024.07.19. - 07.21.Hungarian Grand Prix |
2024.07.26. - 07.28.Belgian Grand Prix |
2024.08.23. - 08.25.Dutch Grand Prix |
2024.08.30. - 09.01.Italian Grand Prix |
2024.09.13. - 09.15.Azerbaijan Grand Prix |
2024.09.20. - 09.22.Singapore Grand Prix |
2024.10.18. - 10.20.United States Grand Prix |
2024.10.25. - 10.27.Mexican Grand Prix |
2024.11.01. - 11.03.Brazilian Grand Prix |
2024.11.21. - 11.24.Las Vegas Grand Prix |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |