Társoldalunk:

Verstappen az élen kezdett, villogott a Honda Kanadában

2018.06.08., 15:49
rendezés

Nehézkesen indult a Kanadai Nagydíj első szabadedzése, aztán megnövekedett a forgalom Montrealban. Az élmezőny egyelőre nem sokat mutatott.

Egymásra várva kezdődött a Kanadai Nagydíj első szabadedzése, hiszen az installációs köröktől eltekintve a csapatok a többiektől várták, hogy elkezdjék letakarítani a ritka használat miatt poros pályát. Ez az ő szempontjukból indokolt is volt, mert az edzés elején látszott, hogy hatalmas porcsíkot húznak maguk után az autók és a versenyvonalon kívül ez a tréning végére is megmaradt.

Több istálló is aerodinamikai mérőkeretekkel és egyéb tesztelésre használt eszközzel kezdte meg a tréninget, valamint számos versenyző autójában új erőforrásalkatrészek is megjelentek a hétvége előtti terveknek megfelelően. A monacói kiesése után Nico Hülkenberg autójába új sebességváltót is beszereltek, ez azonban nem bírta sokáig.

Verstappen gyors tempóval válaszolt a kritikákraForrás: AFP/2018 Getty Images/Charles Coates

A Renault pilótája az edzés első harmadát sem tudta teljesíteni, a hátsó egyenesben az autója lelassult és a csapat hiába próbálta rádión instruálni őt, több perces kísérletezéssel sem tudták újra életre kelteni az RS18-ast. Először a VSC-t léptették életbe, majd az edzést is leállították, így a mezőny összesen 12 perc pályaidőt vesztettek, amíg eltávolították az autót a pályáról.

Az edzés ekkor kezdett felpörögni, hiszen 50 perc maradt a mezőnynek arra, hogy érdemi munkát végezzenek,

a Haas viszont ekkor kezdett fékeket cserélni mindkét autón, így még kevesebb lehetőségük maradt, hogy az új aerodinamikai csomagjukat próbálgassák. Nem volt sima edzése a Williamsnek sem, Lance Stroll többször is vészesen közel ment a falhoz, majd a célegyenes elején oda is csapta az autóját, ahogy később Szergej Szirotkin is tette a pálya kanyargós szakaszán.

A post shared by FORMULA 1® (@f1) on

A poros pálya és az igyekezet miatt több kisebb vezetői hiba is történt, Brendon Hartley az egyik Force India mögött csúszott ki az 1-es kanyarban, de Marcus Ericsson és Pierre Gasly is megjárta a pálya szélét, nagyobb problémák nélkül. Max Verstappen a tréning elején defektet kapott, majd az egyik lengőkarját kellett javítani a boxban.

A két probléma között viszont megfutotta a tréning leggyorsabb körét hiperlágy gumikkal, megelőzve Lewis Hamiltont és Daniel Ricciardót.

Hamilton és Valtteri Bottas a várakozásoknak megfelelően nem használta a hiperlágy abroncsokat, mivel a mezőnyben ők rendeltek a Mercedes számára problémásnak bizonyuló gumikból a legkevesebbet. Ricciardo valószínűleg jobb köridőt is futhatott volna, de csúnyán elfékezte magát a hajtűkanyarban.

Az első szabadedzés leginkább figyelemre méltó eseményét azonban nem ők, hanem a Honda szolgáltatta, hiszen Christian Horner elismerésére a motorjuk a legnagyobb csúcssebességet érte el a szabadedzés során, így nem volt meglepő, hogy Horner rögtön kénytelen volt latolgatni, hogy jövőre a japánok erőforrását használják-e.

Nem sokat mutatott a tréningen a Ferrari,

hiszen Kimi Räikkönen és Sebastian Vettel sokáig csak a középmezőnyben tartózkodott, majd az edzés vége felé Vettel feljött a 4. helyre hiperlágy gumikkal, miután sokáig a boxban várakozott a beállítások megváltoztatása miatt. Räikkönen kénytelen volt beérni a 6. hellyel az edzést hiperlágy gumikkal sokáig vezető Fernando Alonso előtt.

Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!

GPHírek
15:24

Lesz-e, aki megfékezi Hamiltont?

...ezzel az áthallásos felvetéssel köszöntjük Kedves Olvasóinkat a hétvégén zajló Kanadai Nagydíj első szabadedzésének élő közvetítésében! Hogy mire utal a fenti cím? Futamelőzetesünkben összefoglaltuk!

KAPCSOLÓDÓ CIKK

GPHírek
15:26

Ricciardo mégis megúszhatja a büntetést

Noha Adrian Newey, a Red Bull technikai igazgatója a hét elején már biztosra vette, Daniel Ricciardo mégis megúszhatja a büntetést a hétvégén, mert a Monacói Nagydíjon lényegében elégett MGU-K egysége helyett elővettek a kamrából egy korábban már megjavított alkatrészt és azzal folytatja a küzdelmet. Ha viszont ez is meghibásodik újra, lesz nemulass a Renault-nál és a Red Bullnál. 

GPHírek
15:32

Alonso jubileumot ünnepel

Pályafutása 300. nagydíjára készül, igaz, eddig háromszor nem jutott el a rajtig, miután benevezték az adott hétvégére. Alonsót a McLaren már pénteken ünnepelni kezdte, ez is látható az előkészületekről szóló galériánkban!

A Forma-1-es Kanadai Nagydíj előkészületei - Galéria!Forrás: DPPI/Frederic Le Floc H
GPHírek
15:49

Az időjárással nem lesz baj

Ragyogó időjárás fogadja a mezőnyt a montreali pályán, zavartalan körülmények között kezdődhet meg a felkészülés.

GPHírek
15:53

Újra itt a Ferrari főszurkolója

A minden évre egyedi fejdíszt készítő Tifoso a floridai Tallahasse-ból utazik el minden évben a Kanadai Nagydíjra, idén sem kellett sokat várni az első fotókra, amiken látható a 2018-as Ferrari makettje. A fején. 

GPHírek
15:54

Vajon felkészült az élővilág is?

Montrealban nem ritka, hogy mormoták és egyéb állatok keresztezik a pilóták útját. A Red Bull szerint nekik lehet, hogy még korán kezdődik a mai edzés, ami helyi idő szerint 10 órakor indul.

GPHírek
15:57

Stroll spéci sisakot visel a hétvégén

Hazai versenyére fehér bukóval készült. Csütörtökön azt mondta, ő egyelőre nem foglalkozik azzal, hogy a sajtóban elterjedt, jövőre is a Williams pilótája marad.

GPHírek
16:01

Zöld zászló!

A McLarennél aerodinamikai mérőkereteket szereltek az autóra. Verstappennél is így tett a Red Bull, ő Ericssonhoz és Leclerc-hez hasonlóan ultralággyal, Räikkönen és Grosjean szuperlággyal indult installációs körre. 

GPHírek
16:03

Pérez nem vesz részt az edzésen

A Force India helyette a hazai pályán szereplő tesztpilótájuknak, Nicholas Latifinek szavazott bizalmat, előre tervezetten. A kanadai pilóta nemrég tagadta, hogy a McLarenhez készülne azután, hogy édesapja tulajdonrészt szerzett a McLarenben.

GPHírek
16:07

Iszonyú poros a pálya

Ez nem meglepő, hiszen ez egy ritkán használt, ideiglenes helyszín, az sem csoda, hogy Valtteri Bottas még be sem ült az autójába, inkább vár, hogy javuljanak a körülmények.

GPHírek
16:09

10 éve nyert Kubica az F1-ben

Pontosan a mai napon, 10 évvel ezelőtt nyerte meg a Kanadai Nagydíjat a Williams tartalékpilótája, Robert Kubica a BMW Sauber színeiben. Szép lett volna, ha ezt ma ismét az autóban ünnepelhette volna, helyette a Hungaroringen tesztelhet majd, remélhetőleg lengyel szurkolók ezrei szeme láttára.

GPHírek
16:13

Már csak a Mercedesekre várunk

A többiek már kilátogattak a pályára, de mért kört még senki sem futott. Érdekesség, hogy a Kanadai Nagydíjra ugyanazokat a gumikat szállítja a Pirelli, mint Monacóba, de a pálya jobban megterheli az abroncsokat mint az utcai helyszín. A Mercedes mindenkinél több ultralágy gumit rendelt, valószínűleg inkább elkerülnék a hiperlágyat, amivel Monacóban is küszködtek.  

GPHírek
16:15

Kanadába utazott a DTM-es különítmény

A Mercedesnél versenyző Paul di Resta nyert is a Hungaroringen, most a Sky Sports kommentátora, ellenfele, Pascal Wehrlein a gyári istálló tartalékpilótája. Mindkettejükkel beszélgettünk a Hungaroringen.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

GPHírek
16:17

A Williams megtörte a csendet

Percekig egyetlen autó sem volt a pályán, de Szergej Szirotkin most mért kört is kezdett. A Saubernél közben nagyon kíváncsiak az első szárny körüli légáramlatokra, ezért flow-vis festékkel vonták azt be.

GPHírek
16:19

Szirotkiné a nap első mért köre

1:23.556-tal, szuperlágy gumikon futotta a hétvége első mért körét. Hamilton közben beült az autóba és Verstappen is mért kört kezd ultralágyakkal, félig összefestékezett autóval.

GPHírek
16:21

Ricciardo visszakapta az első MGU-K-t

Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke a Sky Sports-nak megerősítette, hogy Ricciardo a hétvégén a szezon első futamain használt MGU-K-t kapta vissza. Nem aggódnak jobban a megbízhatóság miatt a szokásosnál, de ha ez is elromlik, akkor tényleg büntetést kap, mert nincs több kéznél. 

Ricciardo átvette a vezetést 1:17.475-tel ultralágy gumikon, Szirotkin 1:18.798-nál jár, Brendon Hartley 1:21.983-nál. 

GPHírek
16:24

Alonso máris bevetette a hiperlágyat

Nem meglepő, hogy máris ő áll az élen, 1:15.240-es köre majdnem fél másodperccel jobb Ricciardónál, ő ultralággyal futott. Stroll is feliratkozott a listára, egyelőre lassabb Szirotkinnál.

GPHírek
16:25

Vettel is körbeért a pályán

Az első mért köre egyelpre a 7. helyre jó, ultralággyal 1:17.775-öt ért el. Ocon autóján közben dolgoznak, két szerelő is a padlólemez alatt, a sebességváltónál matat.

GPHírek
16:27

Hamilton és Alonso is integetett

A spanyol pilóta még az edzés elején, Hamilton nemrég integetett a közönségnek a hajtűkanyarban. Alonso még mindig az élen áll 1:15.006-tal, Hamilton az első mért körén van.

GPHírek
16:27

Hamilton és Alonso is integetett

A spanyol pilóta még az edzés elején, Hamilton nemrég integetett a közönségnek a hajtűkanyarban. Alonso még mindig az élen áll 1:15.006-tal, Hamilton az első mért körén van.

GPHírek
16:29

Piros zászló!

Nico Hülkenberg lelassult a hátsó egyenesben, majd meg is állt a pályán. Sebességváltó-hibának tűnik, azt kérték tőle, hogy váltson lefelé, de ez nem sikerült. Először a VSC-t léptették életbe, majd jött a piros zászló.

GPHírek
16:31

Továbbra is szenvednek a Renault-val

Hosszú percek óta próbálják újraindítani a Renault-t "telefonos segítséggel", de ez nem járt sikerrel. Hülkenberg végre kiszáll az autóból, amit hamarosan visszaszállítanak a boxba.

GPHírek
16:34

A sportbírók nincsenek a helyzet magaslatán

Próbálják egy daruskocsival elszállítani a Renault-t, de egyelőre tanakodnak, hogy ezt miként kellene csinálni. Az óra közben ketyeg, bár a csapatok eddig sem voltak túlságosan aktívak.

Hülkenbergnek, Verstappennek és Oconnak nincs még mért köre.

GPHírek
16:37

A Renault-nál sem tudják, mi történt

Legalábbis tartalékpilótájuk, Jack Aitken nem tudott többet mondani a látottaknál. A sportbírók még mindig Hülkenberg autójával bíbelődnek, úgyhogy mutatunk egy képet Kimi Räikkönenről, ahogy visszaért a boxba. 

GPHírek
16:41

Újra szabad a pálya

Még mindig emelgetik Hülkenberg autóját, de legalább már a pályán kívül teszik. Rengeteg pilóta kilátogatott a pályára, köztük Lewis Hamilton is, aki a kijáratnál elengedte a többieket, majd visszaelőzte az egyik Ferrarit.

 

GPHírek
16:45

Alonso és a Mercedesek csatáznak

Bottas és Hamilton szuperlágyakkal az élre állt, majd Alonso visszavágott hiperlággyal, de Bottas ismét visszaszerezte a vezetést 1:14.243-mal. 

A Haasnál közben mindkét autón fékeket cserélnek. 

GPHírek
16:46

Kezdenek sietni, jönnek a hibák is

Az előbb Gasly, majd Leclerc is elhagyta a pályát, dde az aszfaltozott bukótereknek köszönhetően egyikük sem került bajba. Mivel az újraindítás után csak 50 perc maradt (ebből már csak 44 van hátra), olyan forgalom lett a pályán, mint a harmadik tréningen szokás.

GPHírek
16:52

Räikkönen egyelőre nem elég gyors

Az abroncsai két körrel régebbiek azoknál, amiket Hamilton és Bottas használ, de egyelőre 7 tizeddel lassabb az Ezüstnyílnál. A brit pilóta 1:13.967-tel vezet.

GPHírek
16:54

Ennyit a gyengülő Mercedesekről

Lewis Hamilton attól tartott, hogy a koros erőforrása veszít majd a teljesítményéből. Egyelőre nem úgy tűnik.

Verstappen közben csak most futotta meg mai első mért körét, hiperlágyakkal, a kerékvetőket durván támadva egyelőre a 7. helyezett.

GPHírek
16:59

Stroll veszélyesen közel a falhoz

Még mindig lassabb Szirotkinnál, talán ezért is próbálja nagyon hajszolni az autóját. Szerencséje volt, hogy egyben maradt a Williams, majd jelentette, hogy küszködik a hátsó gumikkal.

Grosjean visszatért a pályára új fékekkel.

GPHírek
17:02

Verstappen kihasználta a hiperlágyakat

Az élre állt 1:13.389-cel, de már jön Hamilton és újra próbálkozik ultralágyakkal. Egyelőre bő fél másodperc a hátránya, de az első szektorban sokat tudott gyorsulni.

GPHírek
17:04

Stroll csak odaverte magát

Már az előző körökben is erőltetve vezetett, majd a bajnokok falánál a jobb hátsó kerekét a palánkhoz vágta. Ráadásul, nyomta tovább a pedált és a célegyenesben kellett összeszednie a defektes autóját. 

GPHírek
17:07

Törmelék hever a pályán

Az utolsó kanyarban és a hajtűben is látni kisebb alkatrészdarabokat a pályán heverni. Lehetséges, hogy Stroll autójáról törtek le.

GPHírek
17:11

Levált egy elem Verstappen autójáról

A bal első lengőkar egyik takaróeleme meglazult és lifegni kezdett, a holland pilóta észrevette és visszatért a boxba. Betolták a garázsba.

Közben a Ferrarinál dolgoznak Vettel autóján, a Sky Sports szerint a német pilóta a beállításokon módosíttat és új oldalsó légterelőt (bargeboardot) is felszerelnek. 

GPHírek
17:14

Ki a legmenőbb a sikánban?

Karun Chandhok, a korábbi F1-es pilóta és a Channel 4 szakértője szerint Verstappen és Bottas a leginkább magabiztos az utolsó, kritikus féktávnál.

Ricciardo közben alaposan elfékezte magát a hajtűkanyarban. 

GPHírek
17:16

Így sikerült Hülkenberg autójának mentése

Nagy nehezen kiemelték a pályáról a Renault-t, majd szegény szerelőknek kell visszatolniuk az autót a szervizúton, fekete ruhában, tűző napon.

GPHírek
17:20

Árgus szemekkel figyeli a Red Bull a Hondát

Christian Horner a Sky Sportsnak azt mondta, egyelőre ígéretesnek tartja a Toro Rossóban üzemelő új Honda motort és elárulta, a Francia Nagydíj után kívánnak dönteni arról, hogy milyen erőforrás kerüljön jövőre a Red Bullba. 

A McLaren közben különböző első szárnyakat próbálgat Alonso autóján, Verstappen pedig visszatért a pályára, de egyelőre 1 másodperccel lassabb a korábbi önmagánál.

GPHírek
17:25

A Ferrari egyelőre nem sokat mutat

Nem először fordul elő, hogy pénteken visszafogottan szerepelnek, főleg az első szabadedzésen. Vettel most Bottas szélárnyékával együtt is csak a 7. helyre jött fel, ráadásul új hiperlágy gumikat kapott. Az 5. helyezett Räikkönen sem igyekszik egyelőre.

GPHírek
17:27

Hamilton az utolsó etapjára indul

Vettel feljött a 4. helyre hiperlággyal, közben Ericsson megpördült a hajtűkanyar előtti sikánban, de szerensével megúszta, hogy bárki is nekimenjen. 

GPHírek
17:28

Szélárnyékban vezethetetlen a Toro Rosso

Hartley kicsúszott az 1-es kanyarban, majd a rádión jelentette, hogy nagyon lecsökkent a leszorítóerő a Force India mögött haladva. 

GPHírek
17:29

Szirotkin is nekicsúszott a falnak

Ő a 6-os kanyarban találta el a gumifalat a hátsó szárnyával. Tovább tudott menni, de apró alkatrészek letörtek az autójáról a box felé tartó úton.

GPHírek
17:32

Verstappen az élen maradt

A sokat bírált fiatal az idén először zárt tréninget az élen, de az első szabadedzés igazi sikerét a Honda érte el, ami az új motorjával a csúcssebességek terén az élen zárt. Nem csoda, hogy felkeltették a Red Bull érdeklődését.

Mi ezzel most megköszönjük a figyelmet, de hamarosan jövünk az összefoglalóval és a hétvége további eseményeivel!

Még több bejegyzés