Társoldalunk:

Ricciardo nyerte a türelemjátékot, Hamilton kiszenvedte a dobogót

2018.05.27., 14:39
rendezés

A motorproblémája ellenére Ricciardo megnyerte a Monacói Nagydíjat, és a szűk pályán kívül annak is sokat köszönhet, hogy üldözői a gumik szemcsésedésével bajlódtak, Hamilton el sem hitte, hogy egy második kerékcsere nélkül eljut a célig. A címvédő is megtartotta a 3. helyet, Bottas a jobb állapotú gumikkal sem talált utat Räikkönen mellett.

A verseny kétharmadán keresztül lappangott a feszültség, de a dráma elmaradt, és az élmezőny végül a rajtfelállással megegyező sorrendben futott be a Monacói Nagydíjon, melyet a motorhibával küzdő Daniel Ricciardo nyert meg.

Az ausztrál a 78 körös futam 30. köre előtt közölte először a rádión, hogy gyengül a motorja, és hogy ne legyen túl jó kedve, a Red Bull gyorsan tájékoztatta, hogy nem tud mit tenni a helyzet javításáért. Ennek dacára hiba nélkül vezetve kihasználta a támadókat szinte lehetetlen helyzetbe hozó körülményeket, és módosított a vezetési stílusán, így megtartotta az 1. helyet a szűk utcai pályán.

Kattintson a képre galériánk megtekintéséhez!Forrás: AFP/Andrej Isakovic

A motorprobléma jelentkezése után Sebastian Vettel néhány körön át a Red Bull sarkában loholt, csakhogy neki meg a gumik szemcsésedése okozott súlyos akadályt, és ugyanez hátráltatta a mögötte haladó Lewis Hamiltont és Kimi Räikkönent is. Valtteri Bottas nem szembesült ilyesmivel, mert a többiekkel ellentétben ő a szuperlágy keveréket kapta meg az egyetlen kerékcseréjénél, de nem tudta kihasználni ennek előnyeit, hiába ragadt végig Räikkönenre.

Ricciardo nem hitte, hogy célba ér

A rajtnál és az első körökben nem történt különösebb felfordulás, csak Szergej Szirotkinnak kellett letöltenie egy 10 másodperces büntetést, amiért a Williams szerelői nem rakták fel időben a kerekeit (ennek oka a beszakadt menet volt).

Kattintson a képre galériánk megtekintéséhez!Forrás: AFP/Boris Horvat

Először Hamilton érkezett meg a boxba a 11. körben, de az ultralágy gumira váltva nem fenyegette elévágással Ricciardót és Vettelt, főleg úgy, hogy Esteban Ocon Force Indiáját is meg kellett előznie. A német 4, az ausztrál 5 kör múlva követte a depóba, a sorrend nem változott.

A táv harmadánál azonban a sors kést szorított Ricciardo torkához az MGU-K megrongálásával, aki nem számított sok jóra. "Éreztem, hogy gyengül a motor, és azt hittem, vége a versenyemnek. Úgy értem célba, hogy [a nyolcból] csak hat sebességi fokozatot használtam.

– mondta. Főnöke, Christian Horner szerint ezzel hasonló bravúrt mutatott be, mint Michael Schumacher Barcelonában 1994-ben, aki akkor az ötödik fokozatban ragadva a 2. helyen ért célba. A Sky Sportsnak méltatta pilótáját, akinek 25%-nyi erőveszteségre és az MGU-K hiánya miatt megváltozó körülményekre kellett reagálnia. „Nekem azt mondták a belső hálózaton, hogy egy-két körön belül ki kell állnunk az autóval – nyilatkozta. – Hihetetlen volt, ő egyszerűen nem adta fel."

Kattintson a képre galériánk megtekintéséhez!Forrás: AFP/Boris Horvat

„Úgy kezelte a helyzetet, mintha csak egy laza vasárnapi kocsikázáson lenne – tette hozzá. – Állítgatta a kapcsolókat, változtatott a stílusán, hogy spóroljon a benzinnel és kímélje a féket és a gumikat." Az ausztrál versenyző a győzelmével feljött a 3. helyre a világbajnokságban, melyet továbbra is Hamilton vezet Vettel előtt.

Befagyott a sorrend

Vettel kezdeti lendülete hamar kifulladt, mert Ricciardo hiába küzdött súlyos problémával, nála egyre rosszabb állapotba kerültek az ultralágy gumik, így komoly támadást nem tudott indítani 1-2 másodperces távolságból sem.

„Danielnek mindenre volt válasza. Az első etapban könnyen közel tudtam maradni hozzá, de amikor Lewis kiállt a boxba, elkezdett keményebben menni. Akkor gyorsabb volt és nem tudtam követni, aztán én gyorsabban elfogyasztottam a gumikat" – mondta Vettel. A lemaradása az utolsó körökben megugrott, mert a virtuális biztonsági autós fázis során nem tartotta kellően melegen a gumikat, és onnantól nem merte keményen nyomni a gázt. „Nem akartam kockáztatni – magyarázta. – Volt egy elfékezésem is, ez intő jel volt."

A VSC-re azért volt szükség, mert a 72. körben az alagút végi féktávon Charles Leclerc belerongyolt Brendon Hartley-ba. Mint kiderült, fékhibája volt. „Előtte egyre jobban beesett a pedál, és egyszer csak felmondta a szolgálatot" – mondta a hazai pályán versenyző Leclerc a mindkettejük kiesését okozó ütközésről. 

Kattintson a képre galériánk megtekintéséhez!Forrás: AFP/Boris Horvat

Az élmezőnyből Hamilton aggódott a legjobban a gumik miatt, többször kijelentette, hogy szerinte nem fog újabb kerékcsere nélkül eljutni a célig. Ez mégis sikerült, és Räikkönen, valamint Bottas előtt megtartotta a 3. helyet. Többször felzárkózott Vettelre, illetve őt is többször megközelítette a másik Ferrari, de igazán komoly akció itt sem bontakozott ki.

Räikkönen "unalmasnak" találta a versenyt, pedig a kerékcserék utántól Bottas folyamatosan kitöltötte a visszapillantó tükrét. A Mercedes másik pilótájának autóján jól működött a szuperlágy keverék, gyorsan utolérte a Ferrarit, de előzni ő sem tudott. „Amikor túl közel kerültem Kimihez, túlmelegedtek a fékek és a motor, ez kicsit hátráltatott. De a tempókülönbség olyan kicsi volt, hogy lehetetlen volt megelőznöm" – ismerte el Bottas.

Hátrébb voltak előzések

Az előzésekről főleg Max Verstappen gondoskodott, aki az utolsó helyről a 9.-re jött előre. „Ebből nem tudtunk volna többet kihozni – vélte.Élveztem a versenyt.

„Megelőztem néhány másik autót, és a stratégia is helyes volt, hogy hosszúra nyújtsuk az első etapot."

Kattintson a képre galériánk megtekintéséhez!Forrás: DPPI/Florent Gooden

A rajtnál átugrotta a két Haast, az 5. körben bevetődött Marcus Ericsson mellé a Mirabeau-nál, a 6.-ban Lance Strollt előzte meg az alagút utáni sikánnál, majd a 7. körben Hartley-t hagyta le. Az ultralágy gumin a 47. körig húzta az etapját és a 11. helyen, a Renault-k mögött folytatta a versenyzést a kerékcserék után.

Carlos Sainz elengedte Nico Hülkenberget, de Verstappennek is csak az 58. körig állt ellent, a holland az alagút utáni sikánnál kibrusztolta magának a jobb pozíciót. Végül azonban az élmezőnyhöz hasonló stratégiát követő, így a gumikkal szintén kínlódó Sainz is pontot szerzett Fernando Alonso váltóhibájának köszönhetően. A 6. helyen Esteban Ocon, a 7.-en Pierre Gasly, a 8.-on Hülkenberg futott be.

Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!

GPHírek
16:59

A Red Bull nem tudja, hogyan csinálta ezt Ricciardo

Az ausztrál mérnöke a rádióban hitetlenkedik azon, hogy Ricciardo végigcsinálta a versenyt az erejét vesztett autóval. Most megköszönjük a figyelmüket, hamarosan jelentkezünk az összefoglalóval!

GPHírek
16:56

78. kör: Ricciardo megnyerte a Monacói Nagydíjat!

Azok után, hogy 2016-ban a csapat hibájából nem tudta győzelemre váltani az első rajtkockát, az ausztrál életében először győzni tudott Monacóban. Sebastian Vettel lett a 2., Lewis Hamilton a 3.

GPHírek
16:55

78. kör: Ricciardo megkezdte az utolsó kört

Az aszutrál kényelmes előnyben vezet Vettel előtt.

GPHírek
16:54

77. kör: Bottas Räikkönent hajtja

Az élmezőnyben a két finn között a legszorosabb az állás, a Mercedes pilótája egy másodpercen belül van a Ferrarihoz képest.

GPHírek
16:53

76. kör: Eldőlni látszik a verseny

Vettel 5 másodpercen belülre tornázta magát, de már csak 3 kör van hátra. A német óriásit fékezett a Mirabeau előtt.

GPHírek
16:51

75. kör: Zöld zászló

A 74. kör végén véget ért a VSC-fázis, Vettel nagyon lemaradt, több mint 5 másodperc a hátránya, valószínűleg a gumik hőmérsékletével küzd.

GPHírek
16:50

74. kör: Valószínűleg fékhiba okozta a balesetet

A Sauber első fékje hirtelen füstöt eregetett a féktáv előtt. Rengeteg a törmelék a pályán, Vandoorne kijött hiperlágyért, az élmezőnyből azonban senki nem kockáztat.

GPHírek
16:48

73. kör: Leclerc megtorpedózta Hartley-t

A monacói az alagút féktávján elfékezte magát, és telibe találta az előtte haladó Hartley-t. Mindkettejük versenyének vége, virtuális biztonsági autó van érvényben.

GPHírek
16:46

72. kör: Ocon utolérte Bottast

A francia az előbb már egy másodpercen belül volt a Mercedeshez képest.

GPHírek
16:45

70. kör: Több lekörözés nem lesz

Ricciardónak vélhetően nem kell több lekörözötten áthámoznia magát a versenyen, szólt rá a mérnöke.

GPHírek
16:43

69. kör: Vettel 2 másodpercen kívül

Egy kicsit bezavarhatott Grosjean lekörözése is, így a német ismét jobban leszakadt Ricciardótól. A 7., 8. és 9. helyen Gasly, Hülkenbeg és Verstappen szorosan követik egymást.

GPHírek
16:41

67. kör: Úgy néz ki Hamilton nem cserél kereket

Korábban a Mercedes szerelői a gumikkal bíbelődtek, most azonban a csapat közölte a brittel, hogy vigyázzon a gumikra a verseny végéig. Ezek szerint mégsem cserélnek.

GPHírek
16:39

66. kör: Vettel újra egy másodpercen belül

A német hosszú körök óta először ismét DRS-távolságon belülre küzdötte magát Ricciardóhoz képest.

GPHírek
16:39

65. kör: Verstappent figyelmeztetik

A Red Bull szólt rá a hollandra, hogy amennyiben előz, igyekezzen tiszta manővert bemutatni.

GPHírek
16:38

64. kör: Verstappen vadászik

Hármas vonat van kialakulóban, a 7. helyen autózó Gaslyra érkezik Hülkenberg, mögöttük pedig Verstappen közeledik mindkettejükre.

GPHírek
16:36

63. kör: Vettel tartja a tempót, Hamilton lemaradt

A német továbbra is alig több mint 1 másodpercre követi Ricciardót, Hamilton azonban már közel 5 másodpercre van az ausztráltól.

GPHírek
16:35

62. kör: Stroll ismét a bokszban

Lance Stroll harmadszor cserélt kereket, jelenleg 2 kör hátrányban az utolsó helyen áll.

GPHírek
16:33

61. kör: Verstappen négy másodperccel gyorsabb Ricciardónál

A holland rendesen kihasználja a hiperlágyakat, miután elment Sainz mellett, zsinórban másodszor futotta meg a leggyorsabb kört, legutóbb 1:14.260-nal, míg csapattársa 1:18-as időket autózik az élen.

GPHírek
16:31

60. kör: Verstappen előzése képen

Ennyire vágta le a sikánt a holland, miután elment kívülről Sainz mellett.

GPHírek
16:30

59. kör: Vettel éppen csak DRS-távolságon kívül

A német nem adja fel, hogy megszerezze az első helyet, de jelenleg nem tud elég közel kerülni az ausztrálhoz.

GPHírek
16:28

57. kör: Verstappen kis híján ütközött

A holland bevetődött Sainz mellé az alagút után, a Renault pilótájának le kellett vágnia a sikánt. Egy körrel később kívülről ugyanott megelőzte, majd átugratott a kerékvetőn.

GPHírek
16:26

56. kör: Verstappen Sainzot támadja

Sainz korábban elengedte Hülkenberget, most pedig igencsak feltartja a hollandot, aki egyelőre nem próbálta meg az előzést.

GPHírek
16:25

54. kör: Az első kieső volt Alonso

A McLaren spanyolja volt az első, akinek fel kellett adnia a versenyt. Verstappen ezzel feljött pontszerző helyre, már a 10.

GPHírek
16:23

53. kör: Alonso kiesett

A spanyolt megelőzte Gasly, miután a McLaren hirtelen lelassult a célegyenesben. A csapat azt mondta, látják a problémát, de tovább tud menni. Végül nem tudott, Alonso félreállt a Saint Dévote bukóterében.

GPHírek
16:21

52. kör: Gasly letolja Alonsót

A francia centikre követi a 7. helyen haladó spanyolt, az uszoda előtt be is ijesztett neki.

GPHírek
16:19

51. kör: Hülkenberg is kiállt

A mezőnyből utolsóként Nico Hülkenberg is megejti a kerkékcserét, hiperlágyakon a 10. helyre jött vissza.

GPHírek
16:19

50. kör: Ricciardóval minden rendben

"Jó, amit csinálsz, látjuk a figyelmeztetést a műszerfaladon, nem kell semmi mást tenned" - közölte mérnöke az ausztrállal.

GPHírek
16:17

49. kör: Hamiltonnak végleg elfogyott a bal elsője

A brit szerint közel 0 a bal első gumijának állapota. Ha kiállna, két helyet veszítene.

GPHírek
16:16

48. kör: Verstappen is kijött

A holland végre lecserélte ultralágy gumijait, és megkapta a hiperlágyakat a végére. A 11. helyre jött vissza.

GPHírek
16:15

47. kör: Három másodpercen belül az első három

Ricciardo az élen továbbra is hősiesen tartja magát, Vettel egy másodpercen belül követi. Hamilton 3 másodpercen belül követi.

GPHírek
16:14

46. kör: A gumik teljesen készen vannak

Hamilton továbbra is hitetlenkedik az ultralágyai állapotán.

GPHírek
16:12

45. kör: Hülkenberg még nem jött ki, de ő a leggyorsabb

A Renault németje még nem járt a boxban, de így is ő autózza jelenleg a leggyorsabb köröket a pályán. Íme az eddigi taktikák.

GPHírek
16:10

44.kör: Ricciardónak legalább a gumikkal nincs baja

Jobban néznek ki az ausztrál ultralágyai, mint Verstappené korábban, mondták Ricciardónak a rádión.

GPHírek
16:08

42. kör: Hamilton közeledik Vettelre

Problémák ide vagy oda, Hamilton 5 tizeddel jobb köröket autózik Vettelnél, már csak 1,5 másodperc a hátránya.

GPHírek
16:07

41. kör: Vettelnek elsötétült a kijelzője

Most a Ferrari került bajba? Vettel kijelzőjén jelenleg nem látni semmit. Közben Hamilton tovább hitetlenkedik, hogy a gumijai kibírják a végéig.

GPHírek
16:06

40. kör: Hamiltonnak nem javulnak a gumijai

Továbbra is nagyon szemcsésednek az ultralágyak az autóján, jelentette rádión Hamilton.

GPHírek
16:04

39. kör: Hamilton elhúzott, Bottas megérkezett Räikkönenre

A finntől már 4 másopercre van Hamilton, Bottas pedig egy másodpercen belül a nyakában liheg a szuperlágyakon.

GPHírek
16:03

38. kör: Már csak ketten nem voltak kint

Gasly is kijött, szuperlágyakkal a 10. helyre jött vissza. Már csak Hülkenberg és Verstappen nem volt kint.

GPHírek
16:01

37. kör: Hamilton is aggódik

A britet megnyugtatták, mindannyian ugyanabban a hajóban eveznek, ami a gumikat illeti. Közben Stroll újra a bokszban, ismét a bal első kerekével van a gond.

GPHírek
16:00

36. kör: Ricciardo megoldásokat keres

Az ausztrál arról érdeklődött, mit csinálhatna másképp, amitől javulhat a probléma.

GPHírek
15:57

34. kör: Vettel a gumikkal küzd

Szemre nincsenek túl jó állapotban a német szuperlágyai, vélhetően ezért le is maradt, 1,5 másodpercre követi Ricciardót.

GPHírek
15:56

33. kör: Vettel nem szakad le

Ricciardónak nehéz lesz kibírnia a végéig, Vettel a nyakában liheg. Közben a szuperlágyakon az 5. helyen szárnyaló Bottas utolérte Räikkönent.

GPHírek
15:54

32. kör: A Red Bull szerint nem lesz jobb

Nem fog megjavulni a probléma, mondták Ricciardónak a rádióban. A csapat látja a problémát, de nem tud mit tenni, az ausztrálnak ezzel kell boldogulnia.

GPHírek
15:52

31. kör: Ricciardo nagyon lassú az egyenesben

Vettelt támadásra utasítja a Ferrari, a németnek az alagút után lehet esélye, a Red Bull ugyanis látványosan lassú az egyenesben.

GPHírek
15:50

29. kör: Ricciardo bajban

Az ausztrál Red Bullja erőt veszít, mondja Ricciardo a rádióban, Vettel egy másodpercen belülre került.

GPHírek
15:49

28. kör: Ennyire van közel Räikkönen

A finn tényleg nagyon szorongatja Hamiltont. Közben Verstappen váltójával minden rendben, mondta a csapat. A holland is szenved a gumikkal.

GPHírek
15:48

27. kör: Verstappennek rakoncátlankodik a váltója

A holland a hármasból kettesbe váltásnál érez valami furát, blokkolnak a hátsó kerekei, és majdnem lecsúszott a pályáról.

GPHírek
15:47

26. kör: Hamilton szemcsésedésre panaszkodik

A brit szerint nem is nyomja neki, a bal első kereke mégis szemcsésedik. Meglesz az egy kiállás?

GPHírek
15:46

26. kör: Räikkönen Hamiltont üldözi

A finn az 1 másodperces határon táncol a Mercedes mögött. Eközben Ricciardót a gumik óvására utasították.

GPHírek
15:44

25. kör: Bottas szárnyal

A finn továbbra is 1:16-os időket autózik, míg az élen Ricciardo és Vettel 1:18-at. Hartley közben 5 másodperces büntetést kapott gyorshajtásért.

GPHírek
15:43

23. kör: Stroll szerint értelmetlen így versenyezni

A kanadai az utolsó, a kék zászlók miatt pedig folyamatosan le kell húzódnia. A rádióban feltette a költői kérdést: mi értelme így versenyeznie?

GPHírek
15:42

22. kör: Vettel közeledik Ricciardóra

Csökken az élen az ausztrál előnye, miközben Bottas a 6. helyen két másodperccel gyorsabb, mint az előtte autózók. Ne feledjük, a finn a szuperlágyakat használja.

GPHírek
15:40

21. kör: Az élen nagyon visszafogják a tempót

Ricciardo és Vettel szemmel láthatóan nagyon vigyáznak a gumikra, másodpercekkel lassabb köröket autóznak, mint korábban a hiperlágyon.

GPHírek
15:39

20. kör: Alonso is a szuperlágyat tette fel

A kétszeres világbajnok Bottashoz hasonlóan a piros jelzésű gumikban bízik, a 10. helyre jött vissza a bokszból.

GPHírek
15:38

19. kör: Di Resta szerint nem lesz olyan egyszerű végigmenni

A Sky Sports szakértője szemcsésedést figyelt meg Verstappen ultralágy gumijain, amiből arra következtet, hogy a többiek gondban lehetnek, ha a lila jelzésű Pirelliken akarnak a célig menni.

GPHírek
15:36

18. kör: Räikkönen is kint járt

A finnek nem sikerült az elévágás, Hamilton mögé jött vissza ultralágyon.

GPHírek
15:36

17. kör: Ricciardo is kerékcserén

A Red Bull ausztrálja is ultralágyakat kapott, az élre tért vissza. Bottas is letudta a kerékcserét, a finn a többiektől eltérően szuperlágyakat kapott.

GPHírek
15:34

16. kör: Vettel kiállt

A Ferrari pilótája is megkapta az ultralágy gumikat, Bottas elé jött vissza a 3. helyre. Szirotkint másodjára már nem büntetik meg. Hartley-t azonban lehet, hogy igen, a Toro Rosso versenyzője túl gyorsan ment a bokszban. 

GPHírek
15:32

15. kör: Räikkönen elévághat Hamiltonnak

A finnt hajtja versenymérnöke, mert úgy megelőzheti Hamiltont, A brit eközben az alagút végén megelőzte Ocont.

GPHírek
15:31

14. kör: Vettel nem jön kereket cserélni

A németnek azt mondta a csapata, hogy ha tudja tartani a jelenlegi tempóját, akkor maradjon kint. Eközben kiderült, hogy Stroll korábbi defektjét az okozta, hogy a Mirabeau előtt hátulról nekiment Leclerc-nek.

GPHírek
15:30

13. kör: Szirotkint ismét vizsgálják

Ezúttal azt nézik a felügyelők, hogy a büntetés letöltése alatt dolgoztak a szerelők az orosz autóján, ami tilos.

GPHírek
15:29

12. kör: Hamilton a bokszban

A Mercedes pilótája ultralágyakra váltott. A mezőnyből övé az első tervezett kiállás.

GPHírek
15:28

12. kör: Magnussen a törmelékre panaszkodik

A Haas pilótája szerint sok a törmelék a Loews hajtűben, ami akár defektet is okozhat. Feltehetően Stroll autójáról került oda. 

GPHírek
15:27

11. kör: Stroll új első szárnyért a bokszban

A kanadai bal első defekttel kényszerű kerékcserére érkezett, az első szárny is megsérült, ki kellett cserélni. A Williams pilótája jelenleg az utolsó.

GPHírek
15:26

10. kör: Ricciardo 1:17 alatt

Lehet, hogy a Red Bull pilótája is hallotta a többiek panaszkodását? Megfutotta a verseny leggyorsabb körét az élen.

GPHírek
15:25

9. kör: Verstappen újra akcióban

A holland Charles Leclerc-t szorongatja, de nem tudott bevetődni mellé az alagút után.

GPHírek
15:24

8. kör: Hamilton a gumikra panaszkodik

A számítógép szerint 10 körösek Hamilton hiperlágyai, de már szemcsésednek a brit elmondása szerint. Hamilton ennek ellenére megfutotta a leggyorsabb kört, 1,9 másodperccel van Vettel mögött.

GPHírek
15:22

7. kör: A pilóták a lassú tempóra panaszkodnak

Hamilton, majd Hülkenberg is arra panaszkodott, hogy az élen Ricciardo nagyon lassú. Ez Verstappennek jöhet jól, aki már a 16., Strollt is megelőzte. Szirotkin közben 10 másodperces stop & go-t kapott.

GPHírek
15:20

6. kör: Räikkönen Hamiltont szorongatja

Az élmezőnyben a finn és az előtte autózó Hamilton között a legkisebb a különbség, Räikkönen folyamatosan egy másodpercen belül.

GPHírek
15:19

5. kör: Vettel lila szektorokat futott

Sebastian Vettel lila második és harmadik szektort teljesített és hozott az ausztrálon. Verstappen javított, már a 17.

GPHírek
15:17

4. kör: Grosjean Magnussenre panaszkodik

A Haas franciája csapattársára akadt ki, aki a rajtnál szerinte ráhúzott.

GPHírek
15:16

2. kör: Ricciardo egy másodpercen kívül

Daniel Ricciardo 1.4 másodperccel vezet Vettel előtt, Hartley mégsem jött be új szárnyért, vélhetően csak sérült az elem.

GPHírek
15:15

1. kör: Hartley elhagyta az első szárnyát

A Toro Rosso pilótája rádión jelenti: új első szárnyra lesz szüksége.

GPHírek
15:15

1. kör: Sárga a második szektorban

Szépen beállt a mezőny, a 2. szektorban azonban valamilyen törmelék van a pályán.

GPHírek
15:13

Rajt: Hiba nélkül eljöttek, Ricciardo vezet

A mezőny nagyon óvatos volt, baleset nélkül megúszták az első métereket. A sorrend: 1. Ricciardo, 2. Vettel, 3. Hamilton, 4. Räikkönen. Verstappen két helyet javított.

GPHírek
15:10

Szirotkint már vizsgálják is

A szerelők nem rögzítették a kerekeit a 3 perces szignál előtt.

GPHírek
15:10

Az első tízen kívül csak ketten hiperlágyon

Az első tíz autó mögött mindenki az ultralágy keverékre szavazott, kivéve Szirotkint és Hartley-t.

GPHírek
15:08

Hamarosan elkezdődik a felvezető kör

A versenyzők lassan elfoglalják helyüket az autóban, 3 perc múlva pedig már mehetnek is.

GPHírek
15:03

Bottas szerint izgalmas lenne egy kis eső

A Mercedes finnje a Sky Sportsnak azt mondta: a csapat előrejelzése szerint nem kellene esnie, de izgalmas lesz, ha mégis fog.

GPHírek
15:01

Wolff már a dobogóval is elégedett lenne

A Sky Sportson Paul di Restának nyilatkozva a Mercedes csapatfőnöke elmondta: már akkor sem lenne szomorú, ha a 3.-4. hely környékén zárnák a versenyt.

GPHírek
15:00

A Trónok harca szereplői is megérkeztek

Havas John és társai is a paddockból nézik végig a monacói versenyt.

GPHírek
14:58

A Pirelli szerint a 14. körben várható az első kiállás

A gumiszállító szerint a leggyorsabb taktika, ha a 14. körben a hiperlággyal rajtolók szuperlágyra váltanak és azzal mennek a célig. A második leggyorsabb: a 25. körig elmenni az ultralágyon, majd szuperlágyra váltani a kockászászlóig.

GPHírek
14:58

Osszák meg véleményüket a versenyről!

Facebook-oldalunkon az alábbi linken kommentelhetik kedves Olvasóink a verseny történéseit.

GPHírek
14:54

Egykiállásos verseny várható

Miután Monacóban szinte lehetetlen előzni, a pályán elfoglalt pozíció fogja meghatározni a gumiválasztást az első kerékcserénél. A Mercedeseknek ultralágyból, a Red Bulloknak szuperlágyból nincs vadonatúj szettje.

GPHírek
14:50

A háromszoros monacói győztes is a helyszínen

Nico Rosberg, a 2016-os Forma-1-es világbajnok is a helyszínről követi az eseményeket a Sky Sports szakértőjeként. A Mercedes korábbi pilótája 2013-ban, 2014-ben és 2015-ben nyert a hercegségben, ahol egyébként lakik.

GPHírek
14:46

Kicsi az eső valószínűsége

A legfrissebb jelentések szerint mindössze 20% az esély az esőre a verseny időtartama alatt.

GPHírek
14:45

Az autók elindultak a rajtrácsra

Kinyitott a bokszutca, a pilóták már szállingóznak, hogy elfoglalják helyüket a 65. Forma-1-es Monacói Nagydíj rajtrácsán.

GPHírek
14:43

Verstappennek izzasztó délutánja lesz

A 3. szabadedzésen nagyot hibázó, majd a váltóolaj szivárgása miatt az időmérőt is kihagyó Max Verstappen az utolsó helyről kezdi meg a Monacói Nagydíjat, és bizonyára minél kaotikusabb futamban bízik, a pályán előzni ugyanis szinte lehetetlen.

A 3. szabadedzésen rendesen leírta az RB14-et a hollandForrás: NurPhoto/Robert Szaniszlo/NurPhoto/Robert Szaniszlo
GPHírek
14:38

Általában Monacóba látogat el a legtöbb sztárvendég

Az év legkülönlegesebb versenyét a hírességek is kimondottan kedvelik, legyen szó színészekről, zenészekről vagy sportolókról. Utóbbi kategóriába tartozik az AS Roma tavaly visszavonult legendája, Francesco Totti is, aki Jean Todt FIA elnökkel is összefutott.

GPHírek
14:36

Szemerkél az eső Monacóban

Negyed 3 körül elkezdett szemerkélni az eső Monte Carlóban. Kérdés, a futamon is esni fog?

GPHírek
14:31

A szezon egyik fénypontja következik

Köszöntjük Kedves Olvasóinkat a Monacói Nagydíj élő közvetítésében! Az idény egyik, ha nem a legjobban várt futama előtt állunk, az élről Daniel Ricciardo indulhat, pályafutása során másodszor. Az első pole pozícióját ugyanitt szerezte 2016-ban. 

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Még több bejegyzés