Verstappen elintézte Vettelt, Ricciardo óriási előzéssel nyert
2018. április 15. 07:51
A Red Bull az idei első „tiszta", műszaki hibáktól mentes versenyén Daniel Ricciardo megmutatta, mit tud valójában az RB14-es. Christian Horner csapata remekül használta ki a Toro Rossók ütközését követő biztonsági autós fázist, mindkét autójukat behívták kerékcserére.
Verstappen és Ricciardo friss lágy gumikon tölthette az utolsó 25 kört, ezzel Red Bull-parádévá tették a verseny hajráját.
A győzelemre esélyesebbnek tartott Verstappen több hibát is elkövetett: Hamilton üldözése közben kifutott a pályáról, majd
Sebastian Vettellel is összetűzésbe keveredett, amiért a holland 10 másodperces büntetést kapott.
Ausztrál csapattársa viszont szenzációs előzésekkel tört előre, a 46. körben átvette a vezetést Bottastól, ezzel megnyerte a Kínai Nagydíjat.
A rajtnál Sebastian Vettel jobbra húzott, hogy fedezze az első kanyar belső ívét Räikkönennel szemben, ezzel fékezésre kényszerítette a csapattársát. Bottas kihasználta a finn akadályoztatását, legyorsulta a Ferrarit az első kanyar kijáratánál, ezzel feljött a 2. helyre.
Räikkönen újabb pozíciót veszített a jól rajtoló Max Verstappennel szemben, míg Hamilton ötödikként sorolt be Ricciardo elé.
Sainz és Magnussen nyert egy-egy pozíciót, Fernando Alonso a 13.-ról a tizenegyedik helyre jött fel a McLaren-Renault-val. A Force India volt a rajt vesztese, Ocon a 13., míg az első tízből rajtoló Pérez a 14. pozícióba esett vissza.
Vettel öt forduló alatt 2,6 másodperces előnyt épített ki Bottasszal szemben. A Haas pilótái, Magnussen és Grosjean a 9. helyért csatáztak, és a pozíciót átvevő dán nem állta meg, hogy ne üzenjen rádión keresztül a csapatának, milyen lassú (szerinte) a francia. A Toro Rosso-Hondák visszaestek a mezőny végére, Gasly a 18., Hartley a 19. helyen körözött.
Gumikímélő üzemmódra váltott a mezőny, mindenki a kerékcsere kitolására játszott. A 11. körben Hartley (Toro Rosso) állt ki elsőként a boxba, a közepes gumikat kapta meg. A következő körben Alonso támadta Grosjeant a 10. helyért, de a francia kivédekezte az akciót. Esteban Ocon megkapta a lágy abroncsokat, hátha így át tudja ugrani a Haas és a McLaren autóit.
Vettel előnye a 15. körre 3,4 másodperce hízott Bottasszal szemben, akit Verstappen 5 és fél mp-cel lemaradva követett.
Räikkönen mögött Hamilton és Ricciardo beállt lőtávolságra, mögöttük a Renault-k kerékcseréje után a Haas-Ferrarik köröztek
„Próbálok közelebb kerülni [Räikkönenhez], de nem tudok" – mondta a csapatrádióban Hamilton, aki ekkor már 15 másodperces hátrányban volt a vezető Ferrarihoz képest.
A 18. körben a két Red Bull érkezett kerékcserére az élbolyból, Verstappen után rögtön kiállt Ricciardo is, mindketten megkapták a középkemény gumikat. A Mercedes a 19. körben hívta ki Hamiltont, remélve, hogy sikerül a Ferrari elé vágniuk. Közben űzték-hajtották Bottast, hogy menjen közelebb Vettelhez, de a 20. körben a 77-es rajtszámú Mercedes is a boxba hajtott, ahol megkapta a fehér oldalfalú abroncsokat.
Vettel 11 másodperccel vezetett Räikkönen előtt, amikor a Ferrari kihívta a németet.
A Ferrari – talán a bahreini rossz tapasztalatok miatt – nem kapkodta el a kerékcserét, amiért megfizettek, Bottas elsuhant a német mellett, amikor visszatért a pályára.
A még mindig az eredeti (lágy) abroncsain köröző Räikkönen mögött a Bottas, Vettel, Verstappen, Hamilton, Ricciardo sorrend alakult ki a 22. körre. A Ferrari finnje körönként 1,6-1,8 mp-cel lassabb körökre volt képes, mint a friss gumikon mögötte haladók, de
stratégiai feladatot is kapott a csapattól: fogja vissza Bottas tempóját, hogy Vettel felzárkózhasson.
A 27. körre Bottas utolérte a vezető Ferrarit, a 2-es és 3-as kanyarban mesterien csőbe húzta a honfitársát, ezzel átvette a vezetést, de Vettel árnyékként követte a Mercedest. Räikkönen a 28. körben, pntosan a verseny felénél állt ki végül kereket cserélni, átengedve a 3. helyet Verstappennek, akit Hamilton követett.
A futam felénél Bottas vezetett Vettel előtt, Verstappen a 3. helyet őrizte Hamilton és Ricciardo és Räikkönen előtt. Fernando Alonso a 7. pozícióba lopakodott előre a McLarennel, megelőzve Hülkenberget, Sainzot, Magnussent és a korai boxkiállásának köszönhetően pontszerzőnek feljött Ocont. Először Charles Leclerc kicsúszása miatt láthattunk sárga zászlót a Kínai GP-n, majd a 30. körben a két Toro Rosso ütközése borzolta a kedélyeket.
Gasly félreértette Hartley mozgását, összeütköztek az első kanyarban, azért a 31. fordulóban pályára küldték a Safety Cart.
A Red Bull nagyszerűen reagált: azonnal a boxba rendelték Verstappent és Ricciardót, és friss lágy gumikon küldték vissza őket az utolsó 25 körre. A Mercedes és a Ferrari azonban elmulasztotta a rendkívüli lehetőséget a kerékcserére.
Ekkor Bottas vezetett Vettel előtt, utánuk Hamilton, Verstappen, Räikkönen, Ricciardo, Magnussen, Hülkenberg, Grosjean, Alonso, Sainz volt a sorrend. Hamilton a Safety Carnak köszönhetően új esélyt kapott, hogy visszatérjen a játékba, a Red Bull pedig – a friss gumik révén – a győzelemre.
Gasly és Hartley félreértette egymást, a 31. körben ütköztek
A 36. körben engedték el újra a mezőnyt. Valtteri Bottas esélyt sem hagyott Vettelnek a támadásra, Alonso viszont meglepte Grosjeant, átvette a 9. pozíciót. Amikor a lágygumik bemelegedtek a 37. körben, Ricciardo szép előzéssel átvette az 5. helyet Räikkönentől, Vettel viszont nem tudott DRS-távolságon belül maradni Bottashoz.
A következő körökben Hamilton nehéz perceket élt át. Előbb Verstappen támadta meg, de a holland elrontotta a 3-as kanyart, kifutott a pályáról, utat engedve Ricciardónak. Az ausztrál 40. körben, a hátsó egyenes féktávján bevetődött Hamilton Mercedese mellé, ezzel már dobogós helyen állt, majd a 42. körben Vettel Ferrariját is állva hagyta. Verstappen is túljutott a Mercedesen és Vettel Ferrariját vette célba, de a 41. körben összeakadtak és páros forgással veszítettek pozíciókat.
Ricciardo a DRS segítségével támadhatta Bottast a vezetésért, és nem sokat teketóriázott: tíz körrel a leintés előtt, féktávon bevetődött a Mercedes mellé és átvette az első helyet.
Ricciardo bravúrosan előzte meg Bottast a vezetésért
Vettel és Verstappen kiforgása után Räikkönen jött fel a dobogós helyre, Hamilton, Verstappen, Hülkenberg, Vettel, Magnussen, Alonso és Sainz előtt. Vettel nem tudta tartani a korábbi tempóját, visszacsúszott, két körrel a leintés előtt át kellett engednie a 7. helyet a harcias Alonsónak.
Ricciardo tehát győzelemmel hálálta meg a szerelőinek, hogy szombaton kicserélték a motort és az MGU-H-t a Red Bullban. Bottas Sanghajban megismételte a bahreini 2. helyét, Kimi Räikkönen pedig a verseny csavarjainak köszönhetően másodszor állhatott fel a dobogóra.
A Mercedes stratégiai hibát vétett, amikor nem hívta be Hamiltont kerékcserére a biztonsági autó alatt. Ha így tettek volna, talán megcsíphették volna a dobogót is.
Verstappent sok hibával tarkítot verseny végén intették le ötödikként - a holland vastagon benne volt abban is, hogy Sebastian Vettel egy erős dobogó helyett csak nyolcadikként ért célba Sanghajban.
Daniel Ricciardo (Red Bull, 1.): „Úgy tűnik, nem tudok unalmas versenyt nyerni – erre nem számítottam. 24 órával ezelőtt még azt hittem, a mezőny végéről fogok rajtolni, de hála a srácoknak, meglett a munka gyümölcse. A szerelőim kidolgozták a belüket."
"Hallottam [a rádióban], hogy [bejön a] Safety Car, amikor a 14-es kanyarnál jártam és mondták, hogy álljak ki. A csapat nyerő húzásokat csinált a döntő pillanatban. Olykor csak fel kell nyalni a bélyeget a borítékra, és feladni a levelet. Tudtam, hogy a lágy gumikon [a hajrában] többet érhetek el a féktávokon. Sokszor csak egy esélyt kap az ember [a győzelemre], ezért minden lehetőséget ki kell használni [az előzésre]."
Valtteri Bottas (Mercedes, 2.): „Egészen jól alakult számunkra a verseny mindaddig, amíg [a Red Bullok] kiálltak a Safety Car alatt. Utána bajba kerültem Daniel [Ricciardo] miatt, sőt a végén majdnem Kimivel [Räikkönen] is. Csalódott vagyok, mert mindent megtettünk, megérdemeltük volna a győzelmet. Úgy éreztem, mindent irányítás alatt tartok, [a gumik] nem estek vissza annyira, ezért nem okozott volna gondot, hogy magam mögött tartsam Sebastiant [Vettel]."
Kimi Räikkönen (Ferrari, 3.): „Jól rajtoltam, de utána egy kicsit feltartottak, ezért vesztettem egy helyet az első kanyarokban. Nagyon sokáig kint maradtam [az eredeti lágy gumikon], de aztán szerencsénk volt a Safety Carral. A végén [friss garnitúra] lágy gumik kellettek volna, hogy támadni tudjak, felzárkóztam Valtteri [Bottas] mögé, de nehéz közel maradni a többi autóhoz [a turbulencia miatt].
2024.05.03. - 10:00Miami Grand Prix - 2nd Practice |
2024.05.03. - 18:30Miami Grand Prix - 1st Practice |
2024.05.03. - 22:30Miami Grand Prix - Sprint Shootout |
2024.05.04. - 10:00Miami Grand Prix - Last Practice |
2024.05.04. - 18:00Miami Grand Prix - Sprint |
2024.05.04. - 22:00Miami Grand Prix - Qualification |
2024.05.05. - 22:00Miami Grand Prix - Race |
2024.05.17. - 05.19.Emilia Romagna Grand Prix |
2024.05.24. - 05.26.Monaco Grand Prix |
2024.06.07. - 06.09.Canadian Grand Prix |
2024.06.21. - 06.23.Spanish Grand Prix |
2024.06.28. - 06.30.Austrian Grand Prix |
2024.07.05. - 07.07.British Grand Prix |
2024.07.19. - 07.21.Hungarian Grand Prix |
2024.07.26. - 07.28.Belgian Grand Prix |
2024.08.23. - 08.25.Dutch Grand Prix |
2024.08.30. - 09.01.Italian Grand Prix |
2024.09.13. - 09.15.Azerbaijan Grand Prix |
2024.09.20. - 09.22.Singapore Grand Prix |
2024.10.18. - 10.20.United States Grand Prix |
2024.10.25. - 10.27.Mexican Grand Prix |
2024.11.01. - 11.03.Brazilian Grand Prix |
2024.11.21. - 11.24.Las Vegas Grand Prix |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Köszöntjük Kedves Olvasóinkat a 2018-as szezon harmadik F1-es futama, a Kínai Nagydíj alkalmából! Idén először nem változott a sorrend az időmérő leintése és a verseny kezdete között, íme a rajtsorrend Sanghajban.
A finn pilóta pályafutása 100. F1-es nagydíjára készül. Ennek apropóján interjút adott a Mercedes-csapat YouTube-csatornáján.
A gumiszállító szerint a leggyorsabb stratégia a Kínai Nagydíjon az, ha egy pilóta két, egyenként 16 körös etapot teljesít ultralágy gumikkal, majd közepes keverékű abroncsokra vált 24 körre. Felmerülhet két, egyenként 17 körös etap is az ultrákkal, ekkor már 22 kör is elég a végén lágyakkal.
A Red Bull a fentiek valamelyikére pályázhat, de van egy extrém forgatókönyv is, amivel 18 kört mennek ultralágyakon, majd 38 kört közepesekkel. A Ferrari és a Mercedes várhatóan 21 kört megy elsőre a lágyakkal, aztán 35 körös, közepes gumikkal megtett etapra készülhetnek.
Ezt alátámasztják a megmaradó gumiszettek is:
Francesco Cigarinit a Bahreini Nagydíjon ütötte el - vétlenül - Kimi Räikkönen, Maurizio Arrivabene, a Ferrari csapatfőnöke megerősítette, hogy az autóvillamossági specialista már otthon gyógyul és készül a visszatérésre.
Nico Hülkenberg, a Renault pilótája zsinórban a hatodik 7. rajthelyet érte el, és érdemes figyelni, hogy mire megy ezzel, mert a Red Bullokhoz hasonlóan ultralágy gumikkal indul és pénteken nagyon gyors volt a hosszabb etapokon. A másik figyelemre méltó figura a 11. helyezett Kevin Magnussen, ő várhatóan lágyakkal kezd majd, és profitálhat a 7-10. helyezettek esetleges visszaeséséből akkor, ha az első, korai kerékcsere után forgalomba kerülnek.
F1-es léptékkel mérve rövid a távolság a rajtrács és az első kanyarkombináció között, ezért elsősorban a tapadás, és nem a motorerő a fontos. Ez a Red Bullnak jól jöhet, hiszen az ultralágy gumikkal ugorhatnak egy nagyot. Az is érdekesség, hogy bár nincs erős féktáv az 1-es kanyarnál, több, egymást keresztező ívet választhatnak a pilóták, ami gyakran balesetekhez vezet.
Nagy fesztivált csapott a Kínai Nagydíj főszponzora Sanghajban, még egy ál-Räikkönen is részt vett rajta, teljes harci díszben.
A brit pilótával már régóta élcelődnek az interneten, mert minden futam alkalmából azt mondja, hogy a helyi szurkolók a legjobbak. Most így tett Sanghajban is. Hamilton a tavalyi USA Nagydíj, 2017 októbere óta nem nyert F1-es futamot.
Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke a Sky Sports műsorában megerősítette a péntek délutáni sejtésünket és elárulta, hogy ha rajtuk múlt volna, nem választották volna az ultralágy gumikat a Q2-ben és a rajthoz, de a lágyakkal nem voltak annyival gyorsabbak az ultralágy gumis középmezőnynél, hogy biztonságosan bejussanak a Q3-ba és megszerezzék a nekik szükséges rajthelyeket.
Ilyen rendszámtáblával még ő is ritkán találkozik. Az Instagramon annyit fűzött hozzá a látottakhoz, hogy "köszi".
Sean Bratches, az F1 kereskedelmi igazgatója tartott eligazítást a kirúgott grid girlök helyére érkező GridKids siserehadnak.
Kisütött a Nap Sanghajban és a várakozásoknak megfelelően a levegő és az aszfalt hőmérséklete is sokkal magasabb a korábbiaknál. Nagy kérdés, hogy ez mennyire befolyásolja az élmezőny tempóját. A Ferrarinak általában jót tesz a meleg, de minden azon múlik, hogy melyik autóval mennyire találnak bele a gumik megfelelő működési tartományába.
„Hosszú és kemény futam lesz – nyilatkozta Sebastian Vettel a versenyzői parádén. – Mindketten az élről indulunk, de szerintem a Mercedes és a Red Bull is nagyon erős lesz, úgyhogy nem szabad alábecsülni őket” – tette hozzá.
Räikkönen a rajt jelentőségére hívta fel a figyelmet.
„Mindenki a lehető legjobban próbál indulni és talán itt a legkönnyebb pozíciókat nyerni. Remélhetőleg mi is jól elrugaszkodunk, aztán haladunk majd tovább.”
Christian Horner a Sky Sportsnak azt mondta, utasították a pilótáikat, hogy vigyázzanak egymásra. A harmadik rajtsorból indulnak a két Ferrari és két Mercedes mögött.
Ezért a Mercedes szempontjából nehéz versenyre számít, mondta a Sky Sportsnak. Ő is arra számít, hogy a gumikopás lesz a verseny legfontosabb befolyásoló tényezője.
A harmadik szabadedzésen elromlott a turbó az autójában, ezért alig tudott részt venni az időmérőn. Ha így lett volna, csak a mezőny végéről kezdhetné a futamot, de a Sky Sportsnak elmondta, örül, hogy végül a mezőny elején, a 6. helyen kötött ki.
Visszatért Max Verstappen vezérszurkolója is az F1-be, a narancs oroszlánnal valószínűleg a Hungaroringen is lehet majd találkozni.
Pénteken és szombaton kongott az ürességtől a sanghaji pálya, pedig a világ legnépesebb városában található. Vasárnapra már más a helyzet, ennek Chase Carey, az F1 elnök-vezérigazgatója is örülhet. Kínát - természetesen - nagyon fontos piacnak nevezte a Sky Sports műsorában.
Toto Wolff, a Mercedes-Benz Motorsport igazgatója a Sky Sportsnak azt mondta, fejlődniük kell, előtte viszont támadni próbálnak a Kínai Nagydíjon és a Ferrari mögött több stratégiai lehetőségük adódik a győzelem megszerzésére.
Sanghajban a szmog ellenére is süt a Nap és az előző napok dermesztő hőmérsékletei után most kellemes az időjárás. Vajon, hogyan befolyásolja ez a gumikat?
A Kínai Nagydíjat 2004 óta rendezik meg, 5 évvel korábban már volt terv egy másik helyszínre vonatkozóan, de végül a metropoliszban húzták fel a Shanghai International Circuitet. Ez akkor messze a világ legdrágább versenypályája volt és azóta is csak a 2009-re átadott abu-dzabi helyszín licitált rá.
A turbókorszak 2014-es kezdete óta még nem fordult elő, hogy a Mercedes zsinórban három futamot nem nyert meg. Sebastian Vettel 2009-ben nyert utoljára Sanghajban. A Ferrari autói 2006-os Francia Nagydíj és USA Nagydíj óta nem indulhattak egymás után kétszer az első rajtsorból. Vettel szombaton pályacsúccsal szerezte meg a pole pozíciót.
Hamilton a rádión azt mondta, a bal hátsó gumik miatt aggódik az egykiállásos taktika miatt. Vajon blöfföl és üzen a Ferrarinak?
A német pilóta nem indult jól, beszorította Räikkönent és a külső íven Bottas elkaphatta Räikkönent, akit később Verstappen és majdnem Hamilton is megelőzött. A Mercedes pilótája egyelőre csak az 5. helyezett Ricciardo előtt.
Vettel lélegzetvételnyi előnnyel vezet Bottas, Verstappen, Räikkönen, Hamilton, Ricciardo, Hülkenberg, Sainz, Grosjean, Magnussen előtt.
A német pilóta 2 másodperces előnnyel vezet és a leggyorsabb kört futotta 1:38.417-tel. Bottas a középső szektorban vesztett a középső szektorban. Räikkönen elfékezte magát a hátsó egyenes végén, de tartja a helyét Hamilton előtt. Verstappennek azt mondta a mérnöke, a jó rajt után ne legyen túlságosan mohó.
Vettel volt az egyetlen, aki az előző körben nem futott egyéni legjobb kört, de így is további 6 tizeddel növelte az előnyét Bottashoz képest. Az állás megmerevedett, ninsenek nagy csaták a pályán, pedig már a DRS-t is lehet használni.
A hátsó egyenesben, a DRS használatával Ocon támadja Strollt és Vandoorne is legyűrte Szirotkint. Stroll nagyot rajtolt a 18. helyről a 12-re ugrott előre.
2,4 másodpercre nőtt a különbség, ezzel csökken a szélárnyék zavaró hatása és Bottas az előző körben hozni tudott Vettelen. Közel kell maradnia, hogy esélye legyen az elévágásra.
Ez még a rajtnál történt, Pérez így Ocon mögé került a sorban. A francia pilóta később morgott is valamiért, de az még nem világos, hogy mi volt a gondja. Közben Ocon megelőzte Strollt.
Az éles versenyben a 7. kör során a Haas arra utasította Grosjeant, hogy engedje el a már 9. helyezett Magnussent, ezt a francia kissé zokon vette.
2,5 másodperc körül ingadozik a távolság a két éllovas között, a köreik is nagyon hasonlóan alakulnak. Verstappen lemaradt és bár nem kell védekeznie, a légáramlatok miatt valószínűleg akadályozza Räikkönent.
Alonso közben keményen támadja a 10. helyezett Grosjeant a hátsó egyenesben.
Figyelemre méltó tempót diktál a 18. helyezett Pierre Gasly. Nem azért, mert 3 másodperccel lassabb körönként Vettelnél, hanem azért, mert lágy gumikkal is gyorsabb a mögötte haladó Hartley-nál, aki ultralágyakkal kezdett. Nemrég a Haasok is helyet cseréltek, pedig Magnussen megy lággyal, Grosjean pedig ultralággyal.
Hartley autóján nem váltak be az ultralágy gumik, meg is szabadult tőlük és közepes keverékre váltott. Hamilton közben elnézést kért a csapattól, mert nem tudta megelőzni a rajtnál az "elég agresszív" Räikkönent.
Furcsa döntésre szánta el magát a Force India, Esteban Ocon lágy abroncsait szintén lágyakra cserélték. Lehet, hogy szabad pályára vágynak és elévágásra készülnek.
Grosjean közben a rádión panaszkodott az ultralágy gumikra, kénytelen védekezni Alonso támadásaival szemben.
Ezek korai kerékserék, próbálnak az elévágásra spekulálni. Carlos Sainz lecseréltette az ultralágyakat közepesekre, a 17. helyre jött vissza.
A német pilóta 3 másodperc fölé növelte az előnyét Bottashoz képest, Hamilton hátránya már 12 másodperc az élen állóhoz képest. Hülkenberg autóján is kereket cseréltek, ő is közepeseket kapott és éppen Gasly támadásait kell visszavernie. Ő még nem volt kint, ezért a Renault szempontjából fontos, hogy ne ragadjanak be a Toro Rosso mögé.
Mindkét Renault és Ocon is forgalomba került, kénytelenek a pályán előzni a Saubereket és Gasly-t. Ami időt megnyertek, azt most valószínűleg el is veszítik, főleg Sainz, aki nagy csatát vív Gasly-val.
A német pilóta 3,7 másodpercre növelte az előnyét, Räikkönen másfél másodperces különbséget tart Hamilton előtt. Előzésre egyelőre esély sincs.
Csak 2,9 másodperc alatt végeztek a kerékcserével a Haasnál, közben Hamiltonnál érdeklődik a mérnöke, hogy mennyire tartja őt fel Räikkönen. Lehet, hogy taktikaváltáson gondolkodnak, mert Hamilton elismerte, hogy nem tud közel kerülni a Ferrarihoz.
Pont akkora különbség alakult ki Verstappen és Ricciardo között, hogy közvetlenül egymás után ki tudták szolgálni a két autót. Nagy kockázat volt, de mintaszerűen megoldották. Közepes keverékű gumikat kaptak, lehet, hogy megpróbálnak végig menni?
Kihívták a boxba a Mercedes pilótáját, valószínűleg attól tartva, hogy Ricciardo eléjük vág, bár Hamilton mérnöke azt mondta, hogy csinálja az ellenkezőjét, mint Räikkönen. Ő pályán maradt, Hamilton közepes keverékű gumikat kapott.
Bottas autójára is felszerelték a közepes keverékű gumikat, valószínűleg a vártnál korábban. A két Ferrari még mindig használt lágyakon van kint, Räikkönen és Bottas követi, utánuk Verstappen, Hamilton, Ricciardo és Magnussen jön.
A Red Bull pilótája 1:37.755-tel 1,7 másodpercet vert Vettel aktuális tempójára.
A kerékcsere után Vettel nem tudta megtartani a helyét Bottas előtt, túl sokáig tartották kint a Scuderia pilótáját. Räikkönen vezet, de Hamilton 1:36.878-cal új leggyorsabb kört futott, így ő is meg fogja előzni a másik Ferrarit.
Ő vezeti a versenyt, de 1,8 másodperccel lassabb körönként Bottasnál. Az előnye 5,2 másodperc, nem világos, hogy a Ferrarinál mire készülnek, mert Räikkönen már most csak a 6. helyre érne vissza és lágy gumikat nem szerelhetnek az autójára.
Elképzelhető, hogy Räikkönen kint tartásával Bottast próbálják akadályozni. Vettel 1 másodpercre zárkózott fel a Mercedes mögé, de támadni egyelőre nem tud. Hamilton bő 4 másodpercet hozott Vettelen.
Vettel is próbál Bottas szélárnyékába kerülni, de a Mercedes egyelőre közelebb van Räikkönenhez, a hátsó egyenesben már támadni is tudott.
A finn pilóta a jobban tapadó gumikat kihasználva egyszerűen körbeautózta honfitársát az 1-es kanyarban. Räikkönen próbált visszatámadni, de inkább gyorsan elengedte Vettelt, aki szintén próbálta ostromolni Bottast, de egyelőre be kell érnie a 2. hellyel a Mercedes mögött. A kör végén Räikkönent is kihívták a boxba, közepes keverékű gumikat kapott.
A finn pilóta szempontjából katasztrofális stratégiát hajt végre a Ferrari, ami csak arra jó, hogy Vettelt megpróbálják helyzetbe hozni. Ez most nem sikerült, Vettel továbbra is vesztésre áll Bottasszal szemben és Räikkönent Hamilton és Ricciardo is megelőzte, csak a 6. helyezett.
Vettel éppen nincs DRS távolságon belül, de a saját érdekében jó, ha igyekszik, mert Hamilton a korábbi 13 másodperc fölötti hátrányát 7,6-ra csökkentette vele szemben. Alonso is végre kiállt a boxba.
A visszajátszáson látható, hogy már most, mindössze 10 kör után igencsak hólyagosodik a jobb hátsó gumi Bottas autóján. Leclerc kicsúszott, de folytatni tudja, Gasly nekiment a saját csapattársának és kiforgatta Hartley-t a hajtűkanyarban.
Carlos Sainz jelezte, hogy rengeteg a törmelék a pályán, valószínűleg a Toro Rossók balesete miatt. A két Red Bull rögtön kihajtott a boxba és lágy gumikat kaptak. Bottas és Vettel beragadt a Safety Car mögé.
Eltűnik a különbség Hamilton és Vettel között, Räikkönen szénája is jobban áll, mert sokkal újabbak az abroncsai, mint az élen álló trióé. Nagy kérdés, hogy mire megy a két Red Bull az új lágyakkal.
Összerázódott a mezőny, most engedik, hogy a lekörözött autók visszavegyék a valós pozícióikat. Ez most az aktuális sorrend: Bottas, Vettel, Hamilton, Verstappen, Räikkönen, Ricciardo, Magnussen, Hülkenberg, Grosjean, Alonso.
Videónk egyelőre nincs a Toro Rossók balesetéről, de a képeken is jól látni, hogy Pierre Gasly túl optimista volt.
Hamilton a "szuperhideg" első kerekekre panaszkodott, majd aggodalmaskodni kezdett, hogy a körülötte lévők autóin újabb abroncsok vannak. Figyelnie kellett az új lágy gumikkal támadó Verstappenre.
Bottas vezet Vettel, Hamilton, Verstappen és Räikkönen előtt.
A francia pilóta 10 másodperces időbüntetést kap csapattársa kiforgatása miatt. Räikkönen próbálja támadni Verstappent, de elég erőtlen kísérlet volt.
Tiszta manőver volt a DRS és az új lágy gumik segítségével. Ez az első valamire való előzés a versenyen az élmezőnyben. Bottas 1,7 másodperccel vezet Vettel előtt, Hamilton csak 0,9-re van tőle.
Elkezdtek működni a lágy gumik a Red Bullokon, Verstappen is támadni tudja Hamiltont, de a négyszeres világbajnok egyelőre tartja a 3. helyet. Bottas magabiztosan vezet, ráadásul a Sky Sports szerint a korábbi felvételeken nem hólyagosodás, hanem csak összeszedett gumitörmelék látható.
A holland pilóta az előző körben kívülről próbálta megkerülni a Mercedest, de Hamilton leterelte őt a pályáról. Ricciardo jött fel Hamilton mögé. A Red Bull tapadása láthatóan jobb, de egyelőre nem talál fogást Hamiltonon.
Nem sokat várt, jó messziről kifékezte a Mercedest a 14-es kanyarban. Monzában csinált korábban hasonlót Räikkönen ellen. Sebészi pontosságú volt, átvette a 3. helyet.
Mérnöke is hajszolja a Red Bull pilótáját. 15 kör van hátra és már a 2. helyezett Vettel szélárnyékában halad. Akár a versenyt is megnyerheti. Verstappen közben megint támadja Hamiltont.
Ricciardo megfutotta a verseny leggyorsabb körét, majd a hátsó egyenesben simán elment Vettel mellett. Verstappen is megelőzte Hamiltont.
A 14-es kanyarban Verstappen kiforgatta Vettelt egy meggondolatlan manőverrel. Verstappen az 5. helyre esett vissza, Vettel csak a 7. helyezett!
A Red Bull pilótája keményen beszúrt Bottas mellé és a lágy gumikat kihasználva átvette a vezetést a 6. helyről rajtolva! A Safety Car óta teljesen felborult a verseny képe, Ricciardo, Bottas, Räikkönen, Hamilton, Verstappen, Hülkenberg, Vettel, Magnussen, Alonso, Sainz a sorrend.
A baleset kapcsán Verstappen arra panaszkodott, hogy Vettel elfékezte magát, majd élesen befordult a 14-es kanyarba. Vettel szerint nem szükséges kommentálni a történteket. A sportfelügyelők vizsgálják az esetet.
10 másodperces időbüntetést kapott, mivel már nem várható boxkiállás, a végén írják majd hozzá az időt az eredményéhez. Ricciardo 1:36.221-gyel újabb leggyorsabb kört futott, 1,4 másodperccel gyorsabb körönként Bottasnál.
Feljött a 4. helyre Hamilton elé, de 10 másodperces időbüntetést kapott. 8 kör van hátra, nem valószínű, hogy ezt ki tudja autózni a Mercedes ellen.
A német pilóta 3 másodpercre van honfitársa mögött, már csak 7 kör van hátra és még előzni is kell. Nem áll jól a szénája.
Sokkal újabbak a közepes keverékű abroncsai, talán néhány támadásra még marad ideje. DRS távolságon belül van.
Vettel viszont nem áll jól, Verstappen várhatóan az időbüntetés után is előtte marad.
DRS távolságba került, de a turbulencia miatt megcsúszott, továbbra is fél másodperc körüli a különbség. Ricciardo 5 másodpercre lerázta őket.
Megduplázódott a hátránya és már inkább Alonso ellen kell védekeznie. Hartley feladta a versenyt, ő egyelőre az egyetlen kieső.
A Ferrari pilótája próbál támadni, de egyelőre nincs meg a nagy ötlet honfitársaa ellen. Verstappen is utolérte őket, de ő is csak a becsületéért autózik, a 10 másodperces büntetés miatt vissza fog esni.
A Ferrari körönként 7 tizeddel lassabb a McLarennél. A német pilóta el is fékezte magát a 14-es kanyarnál, de nagy bajban egyelőre nincs.
A Ferrari pilótája nagyon küszködik a gumikkal, Alonso autója láthatóan jobban tapadt az 1-es/2-es kanyarban és Alonso kissé le is terelte ellenfelét a pályáról.
1:35.785 a legjobb kör Ricciardótól, Vettel arra panaszkodott, hogy Alonso leterelte őt a pályáról, a Sky Sports szerint Alonso azt mondta, ő csak a versenyvonalon haladt.
Megszakadt a Mercedes sorozata, zsinórban három versenyt nem tudtak megnyerni. Bottas, Raikkönen, Hamilton, Verstappen, Hülkenberg, Alonso, Vettel, Sainz és Hülkenberg a pontszerzők sorrendje a holland pilóta időbüntetése után.
Alonso és Vettel összecsapását a sportfelügyelők nem szankcionálták. Bottas a számukra nagyon szerencsétlen Safety Car miatt panaszkodott, Alonso a levezető körben majdnem összeütközött az egyik Renault-val.
Tegnap nem sokan fogadtak volna Ricciardo győzelmére. A körülményekről a hamarosan érkező összefoglalónkban és a további híreinkben számolunk majd be. Köszönjük szépen a figyelmet!