Lewis Hamilton egymás után ötödször, összesen hetedszer nem talált legyőzőre az időmérő edzésen Melbourne-ben. A címvédő új pályacsúcsa azt is jelenti, hogy túlszárnyalta példaképét, Ayrton Sennát az Ausztrál Nagydíj pole pozíciós ranglistáján.
Az utolsó rohamok megkezdésekor
Hamilton mindössze 23 ezredmásodperccel vezetett Sebastian Vettel (Ferrari) és 61 ezreddel Max Verstappen (Red Bull) előtt, ami látványos csatát ígért
az időmérő edzés végére. A tűzijáték azonban elmaradt. Hamilton a Mercedes motor kvalifikációs üzemmódjára váltott (amit ő csak „buli-üzemmódnak" nevez) és 1:21,164 percen állította meg a stoppert, amivel átírta az Albert parki pálya körrekordját.
„Ez egy ízig-vérig Hamilton-kör volt" – értékelte a látottakat egykori csapattársa, Nico Rosberg, aki a Sky Sports F1 szakkommentátoraként figyelte az eseményeket.
Ha Lewis ilyen formában van, a többiek akár csomagolhatnak és haza is mehetnek, mert ilyenkor verhetetlen.
Nagyon látványos [utolsó] roham volt."
Sebastian Vettel már a pénteki szabadedzések után azt jósolta, hogy ha megtalálják az optimális beállításokat, sokkal gyorsabb lesz a Ferrari. Így is lett, a német a legjobb idővel jutott tovább a Q2-ből, maga mögé utasítva a csapattársát, Kimi Räikkönent. A Q3 végén azonban, amikor a leginkább számított, Räikkönennek sikerült jobban összerakni a szektorokat, ezzel letaszította Vettelt a második helyről.
Egy ideig úgy tűnt, Max Verstappen is beszállhat az edzéselsőségért folyó csatába a Red Bull-lal, ám a hollandnak végül be kellett érnie a 4. hellyel a Ferrarik mögött. Daniel Ricciardo (5.) egy teljes másodperccel előzte meg
az edzés egyik legnagyobb meglepetését okozó Kevin Magnussent a Haas-Ferrariban,
ám az ausztrál csak a 8. helyről vághat majd neki a versenynek, ugyanis még pénteken megbüntették egy piros zászlós kihágás miatt. A Red Bull mindkét versenyzője a szuperlágy gumikat használta a Q2-ben, ezzel megspóroltak egy-egy garnitúra ultralágyat vasárnapra. Hogy ez előnyös helyzetbe hozza-e őket, az nagyrészt az időjáráson fog múlni, vasárnapra ugyanis a mainál komolyabb esőzést jósol a meteorológia.
Nem sokkal az időmérő utolsó szakaszának megkezdése után piros zászlóval kellett megállítani az edzést. Az akkor 4. helyen álló Valtteri Bottas éppen megkezdte a gyorskörét, amikor a 2-es kanyarban lefutott a pályáról a jobb hátsó kerékkel és ráment a fűre.
A kigyorsítás alatt tapadását veszített Ezüstnyíl megbicsaklott, a korlátnak csapódott, majd visszapattanva a pálya közepén állt meg.
Bottas látszólag sértetlenül szállt ki az összetört Mercedesből, ám nem lennénk meglepve, ha a finn vasárnap reggel fejfájásra panaszkodna az erőteljes becsapódás miatt.
A Mercedes szerelői alaposan átvizsgálták Bottas összetört autóját. Kiderült, hogy a váltót mindenképpen ki kell cserélni (ami 5 rajthelyes büntetést von maga után, vagyis a finn a 15. rajtrácsról indulhat), ám a W09 alváza szerencsére nem sérült meg.
Vannak fájdalmaim, nem hiszem, hogy az emberi testet egy 27 g-s ütés elviselésére »tervezték«
– panaszolta Valtteri Bottas, aki az FIA mérései szerint ekkora erővel csapódott a korlátnak. "Nehéz pontosan megmondani [hogy mi fáj]: a lábaim, a nyakam, a bordáim mind megszenvedték [a balesetet]. De nincs komoly bajom." Toto Wolff, a Mercedes AMG főnöke biztosította finn pilótáját, hogy minden támogatást megkap a csapattól, ami a gyógyulásához szükséges.
Igazolta a pozitív várakozásokat a Renault, hiszen Nico Hülkenberg a 8., Carlos Sainz a 9. helyen zárta az időmérőt (a német Ricciardo visszasorolása miatt egy helyet előreléphet).
"Miután nem voltam teljesen megelégedve az autóval, örülök ennek az eredménynek"
– mondta Hülkenberg. "Sok dolgon változtattunk, de a vizes utolsó szabadedzés miatt nem volt lehetőségünk, hogy meglássuk, működnek-e az új beállítások. Szoros a mezőny, ezért dolgos versenyre számítok." Sainznak nem sikerült hibátlanul befejeznie az utolsó körét, de a spanyol is abban bízik, hogy a versenyen - különösen, ha esni fog - javíthat a pozícióján.
A Force Indiánál Pérez a 13., Ocon a 15. helyen végzett, egyikük sem jutott be a Q3-ba. Bob Fernley csapatvezető-helyettes ezt
azzal magyarázza, hogy először csak pénteken próbálhatták ki a 2018-as aero-csomagot az autón.
Ahogy a Renault-nak, úgy a "Rózsaszínű Párducoknak" is gondot okozott, hogy az utolsó szabadedzést vizes pályán rendezték meg. Pérez – aki Bottas hátrasorolása miatt szintén előrébb léphet a rajtrácson – úgy nyilatkozott, hogy a versenytempójuk sokkal erősebb lesz.
„Munkára tudtuk bírni a gumikat és szerintem nagyon jó kört futottam [a Q2-ben], ám a végeredmény a reális helyünket mutatja. Szerettem volna továbbjutni, de a futam számít igazán, és a versenytempónk sokkal erősebb, mint amit eddig mutattunk" – bizakodik a mexikói.
Esteban Ocont a folyamatosan blokkoló első kerekek hátráltatták, valamint az, hogy nem sikerült megtalálni a ritmust a forgalomban.
„Az Ausztrál Nagydíj azon versenyek egyike, amelyeken akkor is jó eséllyel pontot tudunk szerezni, ha csak célba érünk.
Versenybeállítással már jobb lesz az autó, a pontszerzés a célunk" – erősítette meg a francia tehetség.
Lewis Hamilton (Mercedes, 1.): „Most biztosan sokan azt gondolják, hogy éveken át ez volt a módi [Hamilton és/vagy a Mercedes szerzi meg a pole-t] – de nem így van. Intenzív csata volt, a szívemmel versenyeztem. Nagyon elégedett vagyok a körömmel, csak az lepett meg, hogy milyen gyorsak voltak a Ferrarik."
Kimi Räikkönen (Ferrari, 2.): „Korrekt munkát végeztünk. Elég nagy a különbség [Hamiltonhoz mérve] a köridőink között, ugyanakkor elégedettek lehetünk, jó helyekről vághatunk neki a versenynek."
Sebastian Vettel (Ferrari, 3.): „Elégedettek lehetünk [a 3. hellyel]. Tegnap nem voltam elégedett [az autóval], de az időmérőn végre életre kelt. Az utolsó körömben elkövettem egy hibát a 13-as kanyarban. Kár, hogy Lewis előnye megnőtt a végére, jól összerakta a körét. Bízom benne, hogy [a Mercedes] felcsavarta a motort, mert ez azt jelentené, hogy a versenyre le kell csavarniuk. Nem könnyű előzni ezen a pályán, de az ember sohasem tudhatja."
2024.04.19. - 03:30Chinese Grand Prix - 1st Practice |
2024.04.19. - 07:30Chinese Grand Prix - Sprint Shootout |
2024.04.19. - 10:00Chinese Grand Prix - 2nd Practice |
2024.04.20. - 03:00Chinese Grand Prix - Sprint |
2024.04.20. - 07:00Chinese Grand Prix - Qualification |
2024.04.20. - 10:00Chinese Grand Prix - Last Practice |
2024.04.21. - 07:00Chinese Grand Prix - Race |
2024.05.03. - 05.05.Miami Grand Prix |
2024.05.17. - 05.19.Emilia Romagna Grand Prix |
2024.05.24. - 05.26.Monaco Grand Prix |
2024.06.07. - 06.09.Canadian Grand Prix |
2024.06.21. - 06.23.Spanish Grand Prix |
2024.06.28. - 06.30.Austrian Grand Prix |
2024.07.05. - 07.07.British Grand Prix |
2024.07.19. - 07.21.Hungarian Grand Prix |
2024.07.26. - 07.28.Belgian Grand Prix |
2024.08.23. - 08.25.Dutch Grand Prix |
2024.08.30. - 09.01.Italian Grand Prix |
2024.09.13. - 09.15.Azerbaijan Grand Prix |
2024.09.20. - 09.22.Singapore Grand Prix |
2024.10.18. - 10.20.United States Grand Prix |
2024.10.25. - 10.27.Mexican Grand Prix |
2024.11.01. - 11.03.Brazilian Grand Prix |
2024.11.21. - 11.24.Las Vegas Grand Prix |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |