Társoldalunk:

Hamilton odapörkölt a mezőnynek a záró tesztnapon

2018.03.01., 08:47
rendezés

Lewis Hamilton csak délután ülhetett be a Mercedesbe, de a felszáradó pályának is köszönhetően az első tesztsorozat legjobb idejével zárt Barcelonában. Vettel nem tudott lépést tartani riválisával, igaz, a Ferrari inkább hosszú etapokat futott. Gasly 147 kört tett meg a Toro Rosso-Hondával. 

Az elmúlt napokban megszokott hűvös, esős időben vette kezdetét az első barcelonai tesztsorozat zárónapja. A gyakorlatilag semmisnek tekinthető szerdai nap után a csapatoknak volt mit behozniuk, így a délelőtt a vizes és intermediate gumik kipróbálásának a jegyében telt. Ma legalább

senki sem lustálkodott, a nap végére a Mercedes, a Ferrari, a McLaren, a Sauber és a Toro Rosso is átlépte a 100 körös határt.

Lewis Hamilton 68 kört, több mint egy Spanyol GP távját teljesítette a teszt zárónapján, és a hét leggyorsabb köre is az övé lett - A KÉPRE KATTINTVA GALÉRIA NYÍLIK!Forrás: DPPI/Florent Gooden

Új lendületet adott a tesztelésnek, hogy a pályán folyamatosan köröző autók és a felhők közül kikandikáló nap miatt az aszfalt egyre száradt, és fél egy után nem sokkal mindenki felrakhatta a slickgumikat.

Délután 2 óra magasságában az egész teszt legmagasabb aszfalthőmérsékletét, 27˚C-ot mértek Barcelonában.

Ekkor lépett pályára Lewis Hamilton, aki csapattársától, a délelőtt köröző Valtteri Bottastól vette át a Mercedes AMG W09-est. A világbajnok eddig csak a teszt első napján tudott megtenni 25 kört, gyorsasága felől azonban nem hagyott kétséget. Az első igazán gyors körét ugyan érvénytelenítették, mert levágta az utolsó sikánt, 75 perccel a teszt vége előtt viszont 1:19,333 perc alatt száguldott körbe.

Ez nemcsak a zárónap, de az egész teszt leggyorsabb köre maradt,

Hamilton 3 tizedet vert rá Sebastian Vettel és a Ferrari keddi csúcsidejére.

Pierre Gasly 147 megtett körrel, azaz 684 kilométerrel emelte az STR-Honda renoméjátForrás: DPPI/Florent Gooden

A Ferrari csütörtökön főként a hosszú távú etapokat gyakorolta, ez a magyarázat arra, hogy Vettel legjobb ideje (1:20,241) közel egy másodperccel elmaradt a riválisáétól – noha a német a közepes mellett a lágy abroncsokat is használta Elvileg okod adhatna az aggodalomra a vörösöknél, hogy Hamilton a keményebb közepes keveréken futotta meg a 2018-as tesztrekordot, Vettel azonban optimista maradt.

A dolgok egyelőre jól állnak, de még mindenki nagyon keveset futott, ezért nehéz ítélkezni még a saját házunk táján is. Nekünk most csak az számít, hogy az autó jól működjön.

Kevés választ kaptunk, sok még a kérdésünk, amiket magunkkal hozunk a jövő hétre is" – nyilatkozta az Auto, Motor und Sportnak.

Stoffel Vandoorne 110 kört tett meg, ez alatt szinte az összes Pirelli-gumit kipróbálta. Meg is dicsérték a McLarennélForrás: DPPI/Florent Gooden

A délutáni jó idő láttán több csapat – a McLaren, a Renault, a Williams, a Sauber és a Toro Rosso is – úgy döntött, hogy a rossz idő miatt elfecsérelt szerdai nap miatt mindkét versenyzőjének lehetőséget ad. Különösen jó benyomást tett Stoffel Vandoorne, aki szinte az összes gumikeveréket kipróbálta, végül az ultralágy gumikon elért körével a második helyen zárt, 110 kör megtétele után. Fernando Alonso ezt követően ülhetett be a McLarenbe, és a szuperlágy gumikon az 5. helyre tudott feljönni.

A Ferrari a teszt utolsó napján versenyszimulációt futott, a kerékcserét is gyakoroltákForrás: DPPI/Florent Gooden

A záró tesztnap legszorgalmasabb versenyzője Pierre Gasly volt, aki 128 fordulót, azaz két Spanyol Nagydíj távját teljesítette a Toro Rossóval. Miután a Honda motorjait ettől az évtől kezdve használó istálló említésre méltó műszaki hiba nélkül teljesítette a négynapos tesztet, kijelenthetjük, hogy

a Toro Rosso lett az idei első tesztelés legkellemesebb meglepetése.

Egyáltalán nem zárta viszont fényesen az első tesztet az anyacsapat, a Red Bull. Ma Max Verstappen került sorra, ám a hollandot technikai hiba hátráltatta, délután pedig nagy igyekezetében kicsúszott a pályáról, gondoskodva a második piros zászlós leállásról. (Az elsőt Marcus Ericsson idézte elő még délelőtt, amikor a vizes pályán kifarolt a Sauberral.)

Verstappen végül csupán 35 fordulót tett meg a pályán és a vert mezőnyben végzett.

Lesz tehát mit kielemezni a Milton Keynes-i központan a jövő kedden kezdődő következő tesztelésig. A Mercedes és a Ferrari  látványos gondoktól mentes, stabil barcelonai teljesítménye alapján ugyanis a Red Bull RB14 egyelőre mind a megbízgatóság, mind a gyorsaság terén "tartalékos" autónak tűnik.

A csütörtöki tesztnap eredményei

  Pilóta Csapat Modell Köridő Kül. Kör
1. Lewis Hamilton Mercedes W09 1:19.333   69
2. Stoffel Vandoorne McLaren MCL33 1:19.854 0,521 110
3. Sebastian Vettel Ferrari SF-71H 1:20.241 0,908 120
4. Kevin Magnussen Haas VF-18 1:20.317 0,984 96
5. Fernando Alonso McLaren MCL33 1:20.929 1,596 51
6. Carlos Sainz Jr Renault R.S.18 1:20.940 1,607 60
7. Lance Stroll Williams FW41 1:21.142 1,809 54
8. Sergio Pérez Force India VJM11 1:21.973 2,640 65
9. Max Verstappen Red Bull RB14 1:22.058 2,725 35
10. Pierre Gasly Toro Rosso STR13 1:22.134 2,801 147
11. Nico Hülkenberg Renault R.S.18 1:22.507 3,174 49
12. Valtteri Bottas Mercedes W09 1:22.789 3,456 60
13. Charles Leclerc Sauber C37 1:22.808 3,475 59
14. Marcus Ericsson Sauber C37 1:23.825 4,492 79
15. Szergej Szirotkin Williams FW41 1:31.979 12,65 47

A csapatok által megtett táv

  Kör Táv (km)
Ferrari 120 558,6
Force India 65 302,575
Haas 96 446,88
McLaren 161 749,455
Mercedes 129 600,495
Red Bull 35 162,925
Renault 109 507,395
Sauber 138 642,285
Toro Rosso 147 684,285
Williams 101 470,155

A motorok által megtett táv

  Kör Táv (km)
Ferrari 354 1647,87
Honda 147 684,285
Mercedes 295 1373,225
Renault 305 1419,775
GPHírek
08:38

Mozgalmas nap lesz

...legalábbis reméljük.

Köszöntjük Kedves Olvasóinkat a barcelonai tesztsorozat első etapjának zárónapján! Kihívásokkal teli a hét, a hideg, majd a havazás miatt a csapatok lényegében sehol sem tartanak a korábbi terveikhez képest. Hamarosan kiderül, ma mire jutnak a pályán, addig is ajánljuk az eddigi napok összefoglalóit!

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

GPHírek
08:39

Ma melegebb van

Tegnap nem is feltétlenül a hó, hanem a fagypont közeli hőmérsékletek lehetetlenítették el a munkát. Ma melegebb van, a levegő egyelőre 6, a pálya 7 Celsius-fokos, de köd van.

GPHírek
08:41

Az ebéd ma is ugrott

Ma sem lesz ebédszünet, reggel 9-től délután 6-ig folyamatosan szabad lesz a pálya, bár ha ilyen nedves marad az aszfalt, biztosan lesznek piros zászlók és arról sem nyilatkoztak eddig, hogy a ködben a mentőhelikopterek tudnak-e repülni.

GPHírek
08:44

Van, aki ma vezetne először

Sergio Pérez, a Force India pilótája még egyáltalán nem vezethette az idei autóját, de a világbajnoki címvédő Lewis Hamilton is csak 25 körig jutott eddig Barcelonában. Íme a mai névsor:

Mercedes: Lewis Hamilton
Ferrari: Sebastian Vettel
Red Bull: Max Verstappen
Force India: Sergio Perez
Williams: Lance Stroll (délelőtt), Szergej Szirotkin (délután)
Renault: Carlos Sainz (délelőtt), Nico Hülkenberg (délután)
Toro Rosso: Pierre Gasly
Haas: Kevin Magnussen
McLaren: Stoffel Vandoorne
Sauber: Charles Leclerc

GPHírek
08:49

Károly, a hóember köszöni, jól van

A Mercedes közleménye idézte a csapat szerdai vendégét, Karlt, a hóembert is, aki annyira jól érezte magát a csapatnál, hogy rögtön egy Twitter-csatornát is indított.

„Nem kérdés, hogy ez volt az életem legjobb napja. Már több, mint 10 éve, hogy utoljára F1-es tesztre kaptam meghívást, 2005-ben Silverstone-ban voltam a Renault-nál. Barcelonában sem most jártam először, 2002-ben voltam itt a McLarennel, akkor Mika [Häkkinen] hógolyózni kezdett a boxutcában. A mai nap viszont az eddigi legmókásabb volt.”

Valtteri Bottas és Karl, a hóember - Kattintásra a szerdai galériánk nyílik!Forrás: Daimler AG

„A csapatnál mindenki nagyon kedves volt velem, nagyon menők és lazák. Meleg fogadtatásban részesültem, de nem túlságosan, pont jól esett. Nem igazán értem, miért borult ki mindenki annyira az időjárás miatt. Mire számítanak az emberek? Nem ok nélkül nevezik ezt téli tesztelésnek.”

„Szeretnék kitérni az egészségi állapotomra vonatkozó pletykákra is. Az összeomlásomról szóló tudósításokat nagyon eltúlozták. Mindenkit megnyugtathatok, hogy a csapat hihetetlenül jól bánt velem és megfelelő szállást találtak a számomra az egyik fagyasztóban.”

GPHírek
08:50

Maranellóból szeretettel

Pakkot kapott a Ferrari, igaz, még tegnap reggel, de szerdán egyáltalán nem volt lehetőség kipróbálni az alkatrészeket. Kimi Räikkönen pályára sem lépett, ma viszont új lehetőséget kapnak a csapatok. A fotók alapján az nem derül ki, hogy ezek új fejlesztések vagy csak pótalkatrészek.

GPHírek
08:52

Miért nem mentek esőben?

A gumiszállító általában keresi a lehetőséget, hogy próbálgassák az esőgumikat is, a csapatok mégsem igyekeztek az előző három nap során, hogy komolyabb távokat megtegyenek nedves pályán. „A csapatoknak korlátozott számú esőgumijuk van – mondta Mario Isola, a Pirelli motorsport menedzsere a Sky Sports-nak. – Talán reprezentatívabb körülményekre várnak, esőben is.”

Nem volt elég meleg az aszfaltForrás: Picture-Alliance/AFP/Hoch Zwei

„A szabályok meghatározzák, hogy egy szezon során maximum 110 szett gumit használhatnak el, ez elég sok, szóval ennél kicsit többet is mehetnének, de most túl hideg van. Egy kicsit sem tudják felmelegíteni az abroncsokat, hogy eléggé felhevüljenek a tapadáshoz.”

GPHírek
08:54

A kicsinek is örül a Williams

Lehet, hogy köd van, de legalább nincs hó, írják a Twitteren. Úgy néz ki, az első órákban megint előkerülnek az esőgumik.

GPHírek
08:57

Már kezd használható lenni a pálya

A legfrissebb időjárás-jelentés szerint 9,4 fokos az aszfalt hőmérséklete. Még mindig hideg, de már nem kritikusan alacsony.

GPHírek
09:00

Még mindig nem jött el Hamilton ideje

Az Autosport szerint délelőtt ismét Valtteri Bottas tesztel a Mercedesnél, Lewis Hamilton csak délután ül autóba. Ez azt jelenti, hogy Hamilton a négy napból kevesebb, mint kétszer felet tölt majd a W09 volánja mögött.

GPHírek
09:00

Zöld zászló!

Hivatalosan megkezdődött az előszezoni tesztelés negyedik napja Barcelonában!

GPHírek
09:02

Autók a pályán!

Az előző napok eseményei alapján már ez is örömteli. Ericsson, Vettel, Szirotkin, Gasly, Magnussen és Hülkenberg rögtön pályára lépett. 

GPHírek
09:04

Kiváló szurkolói videó Barcelonából

Nem rosszak a csapatok és az F1 hivatalos csatornái által feltöltött rövid videós bejelentkezések, de az igazi az lenne, ha lenne élő tévés közvetítés az, amikor a szurkolók veszik a fáradtságot, elmennek a pálya több pontjára és a felvételeikből szerkesztenek egy néhány perces összegzést. Az alábbi klipet 19Bozzy92 készítette a 2. nap során és azt írta a videó alá, hogy a havazás miatt élete végéig emlékezni fog a 2018-as tesztelésre.

GPHírek
09:05

Rendes esőgumi kell

A helyszíni beszámolók szerint az intermediate egyelőre nem elég a pálya állapota miatt. Hülkenberg kivételével mindenki visszatért a boxba, viszont Vandoorne is megmutatta magát a McLarennel.

GPHírek
09:07

Ma is aktuális a kérdésünk

GPHírek
09:09

Az első mai kép a Gasmobile-ról

Így becézi a Toro Rosso STR13-at ifjú francia pilótája, Pierre Gasly. Egyelőre ő is a kék jelű, teljes esőgumira szavazott. 

GPHírek
09:10

Aero mérések a Red Bullnál

Verstappen autóját aerodinamikai mérőkeretekkel ruházták fel a Red Bullnál. Bottas és Pérez ma még nem látogatott ki a pályára. A Williams közben Szirotkinról posztolt egy fotót.

GPHírek
09:16

Meglékelték a McLarent

Nem sok jót sejtet, ha egy F1-es autó 2-3 fokos levegő hőmérséklet közepette túlmelegszik és extra hűtőnyílásokat kell vágni rá. Az alábbi fotók még az előző napokon készültek, azonban az Auto Motor und Sport szerint továbbra is égésnyomok látszanak az autón.

Hétfő

Kedd

Az etapok végén a szerelők rendszeresen hűtőlevegőt is fújtak be az autó nyílásaiba.

GPHírek
09:20

Megvan az első mért kör

Vandoorne a McLarennel ért körbe 2:00.707 alatt, teljes esőgumikkal. A futásteljesítmény ma jobban alakul, eddig 14 körnél jár a mezőny. Mire a posztot befejezném, Vandoorne már 1:59.167-nél tart. 

Alább Hülkenberg első méterei láthatók.

GPHírek
09:22

A Williams is mért kört kezdett

Szirotkin azonban a boxban fejezte be a fordulót. Közben Bottas is megjelent a pályán, így már mindenki megmutatta magát a mai délelőtt során.

GPHírek
09:25

Taktikai büntetésekre készül a Renault

Cyril Abiteboul, a Renault Sport Racing ügyvezetője lényegében beismerte, hogy a Renault motorok várhatóan letekerés nélkül nem tudják majd teljesíteni az idei megbízhatósági követelményeket. A 2018-as szezon során csak három erőforrást használhatnak majd a pilóták, vagyis 5 helyett 7 versenyhétvégét kell kibírniuk csere nélkül, különben büntetés jön.

 

Tudtuk, hogy jön ez a szabály és tudtuk, hogy mit kell tennünk, de még nyitottak vagyunk azzal kapcsolatban, hogy mi a legjobb módszer a szezon teljesítésére  

– ködösített Abiteboul. – Nem feltételezzük, hogy vissza akarjuk fogni az erőforrásunk teljesítményét a megbízhatóság és a futásteljesítmény [növelése] érdekében. Alaposan áttekintjük a rajtbüntetések szabályzatának módosítását is. Ez kissé lazább és kevésbé fájdalmassá vált, ezt is figyelembe fogjuk venni a motorok és a gyártás tervezése terén. Ha úgy gondoljuk, hogy taktikai szempontból előnyös, ki fogjuk használni.”

GPHírek
09:28

A Sauber sokkal lassabb a McLarennél

Ericsson nem erőltette meg magát a mai első mért körében, a 2:09.169-es köre 10 másodperccel gyengébb Vandoorne mai legjobbjánál. Ez persze még csak játék a számokkal, nincs jelentősége a köridőknek az esőben.

GPHírek
09:31

Apró előrelépés Ericssontól

A svéd pilóta újabb mért kört teljesített, 2:07.926 a legfrissebb köre, ez 1,3 másodperccel tempósabb az előzőnél. Ma a biztonságra kell játszaniuk, mert nagy hiba lenne egy baleset miatt tovább vesztegetni az értékes időt. Ez minden csapatra igaz.

GPHírek
09:32

Tovább folytatódik az építkezés

Ericsson magánszámának újabb eredménye 2:06.837, ezzel még mindig 7,67 másodpercre van Vandoorne-tól. Van még idő utolérni a belga pilótát, ezért Ericsson inkább vissza is tér a boxba.

GPHírek
09:37

Szirotkin fog félreállni Kubica útjából

Claire Williams megerősítette, hogy Robert Kubica a 2018-as szezon során „három alkalommal vezet majd az első szabadedzésen és Szergej ülését veszi át.” A lengyel pilóta korábban elárulta, Spanyolországban, Ausztriában és egy harmadik hétvégén vezet majd, de arra a helyszínre nem emlékezett.

Az Auto Motor und Sport úgy tudja, hogy a lengyel pilóta jövő csütörtökön és pénteken, vagyis a tesztelés két zárónapján is lehetőséget kap. 

GPHírek
09:41

Rövid etapok a Haastól

Magnussen egyelőre 1-1 installációs kör erejéig ismerkedik a körülményekkel és az autójával az esőben. A Haasnak sem jött jól, hogy lényegében elmaradt a tegnapi teszt, mert a kis csapatoknak nincsenek komoly szimulációs kapacitásai.

GPHírek
09:43

Tovább gyorsul a McLaren

Stoffel Vandoorne él a lehetőséggel és a pálya állapotának javulásával ő is egyre gyorsabb lesz. 1:55.018 alatt ért körbe legutóbb, majd a mai 6. köre végén visszatért a boxba. 

GPHírek
09:48

Ricciardo lelépett

Szerdán mindössze két kört tett meg a pályán, készített néhány szelfit a szurkolókkal, aztán tetőtől talpig esőkabátba csomagolva a repülőtér felé vette az irányt. „Találkozunk a jövő héten Bahreinben” – szólt a Sky Sports kamerájának, utalva arra, hogy nagyon elege van a barcelonai időjárásból.

GPHírek
09:51

Nagyon igyekszik a McLaren

Az első két nap során műszaki hibákkal bajlódtak, hétfőn levált a kerékanya, miközben Alonso még csak 6 körnél tartott, kedden pedig a kipufogórendszer romlott el, ráadásul elégette a brake-by-wire kábeleit is. Alonso tegnap a hideg esőben próbálta növelni a körszámot, ma Vandoorne teszi ugyanezt.

GPHírek
09:55

Friss képek Vettelről

A német pilóta még csak egyszer, egy körre merészkedett ki az odújából a garázsból, de rögtön lencsevégre kapták.

Előkerült egy korábbi felvétel is még a 2. napról, ezen pont látható Vettel egyik megpördülése.

GPHírek
09:57

A McLaren és a Sauber is rákapcsolt

Vandoorne először 1:55-re, majd 1:50.687-re fokozta a tempót, Ericsson előbb egy 1:56-os körrel, majd egy 1:54.931-gyel jelentkezett. Szirotkin is csatlakozott hozzájuk, lehet, hogy a Williams is mért kört fut. 

GPHírek
10:00

Folyamatosan gyorsul a pálya

Vandoorne már lement 1:50 alá, 1:49.497, majd 1:49.041-et is tud, Ericsson 1:53.003-mal követi egy 1:54-es kör után. Szirotkin egy újabb installációs kör után ismét a boxba hajtott.

GPHírek
10:01

Piros zászló!

Pont az első óra végén megszakítják a tesztet. Ericsson kicsúszott a 2-es kanyarban.

GPHírek
10:03

Eddig hárman akartak igazán menni

A mai első óra végéig már mindenki ment legalább egy installációs kört, de három pilótán látszott eddig, hogy tényleg dolgoznának a pályán.

1. Stoffel Vandoorne (McLaren MCL33), 1:49.041 - 15 kör
2. Marcus Ericsson (Sauber C37), 1:53.003 - 12 kör
3. Szergej Szirotkin (Williams FW41), idő nélkül - 7 kör
4. Kevin Magnussen (Haas VF-18), idő nélkül - 3 kör
5. Nico Hülkenberg (Renault RS18), idő nélkül - 2 kör
6. Pierre Gasly (Toro Rosso STR13), idő nélkül - 1 kör
7. Sebastian Vettel (Ferrari SF71H), idő nélkül - 1 kör
8. Sergio Pérez (Force India VJM11), idő nélkül - 1 kör
9. Max Verstappen (Red Bull RB14), idő nélkül - 1 kör
10. Valtteri Bottas (Mercedes W09), idő nélkül - 1 kör

GPHírek
10:08

Nincs nagy baj Ericssonnál

A zárt láncú kamerarendszer képe szerint valószínűleg csak besokallt a 2-es kanyarnál.

GPHírek
10:09

Az F1 a rossz példa az angol focinak

Rendszeresen felbukkanó téma, hogy az F1-ben nagyon egyenlőtlenül osztják el a bevételeket a csapatok között, ezért is állandósulnak az erőviszonyok. Korábban felmerült már, hogy az angol Premier League lehetne a követendő példa, Steve Parish, a Crystal Palace FC elnöke azonban pont az F1-et hozta rossz példaként a Sports Industry Breakfast Club londoni rendezvényén.

„A [csapatoknak] versenyképesnek kell maradniuk – idézte Parish-t az ismert F1-es szakújságíró, James Allen. – Senki sem akarja látni, hogy az egyik klub tönkreteszi a másikat egy 7:0-val. Az nem fertőzi [meg a közönséget]. Vegyük példaként az F1-et! A nagy csapatoké a hatalom, egyre több és több pénzt követeltek. Most meg csak 1-2 csapatnak van esélye futamokat nyerni és ez elriasztja az embereket. Nem a liga hosszú távú érdekeit szolgálja, ha kevésbé lesz érdekes.”

Amikor az F1 korábbi ügyvezetője, Bernie Ecclestone felvetette, hogy a Premier League mintájára kellene elosztani a pénzeket, kiszámoltuk, hogy ez kinek lenne jó és kinek kevésbé.

GPHírek
10:11

Zajlik a mentés

Hamarosan elszállítják Ericsson autóját, szerencsére csak néhány száz méterre van a boxutcától, így már nem kell sokáig várni az újabb zöld zászlóra.

GPHírek
10:12

Újra szabad a pálya!

Elhárult az akadály a tesztelés folytatása elől. Néhány perc kieséssel folytatódik az eheti utolsó tesztnap.

GPHírek
10:16

Az apukák is Barcelonában vannak

A korábbi F1-es pilóta, Jos Verstappen feltűnése már nem kuriózum a paddockban, hiszen rendszeresen elkíséri fiát, Max Verstappent a pályákra, de ellátogatott a tesztre Norbert Vettel, Sebastian Vettel édesapja és az élő rali-legenda, idősb Carlos Sainz is.

Carlos Sainz Sn és Zak BrownForrás: DPPI/Florent Gooden
GPHírek
10:18

Pályán a Gasmobile!

Pierre Gasly követte Stoffel Vandoorne-t a pályára, miután feloldották a zárást. A Toro Rossónak eddig sokkal jobban alakult a tesztelés, mert a Honda motor meglepően jól működik eddig, míg a McLaren bajlódott a megbízhatósággal.

GPHírek
10:19

Tovább szárad a pálya

Vandoorne újra mért körökbe kezdett, először 1:47-re, majd 1:46.248-ra szorította le a mai legjobb köridőt, még mindig a kék jelzésű esőgumikkal. Gasly is feliratkozott a köridőtáblázatra, rögtön megelőzte Ericssont és 1:50.064-gyel a 2. helyre lépett. 

GPHírek
10:23

Most nehéz követni Vandoorne-t

1:45.077 a legutóbbi köre, ma már 19-nél jár. Gasly 1:46.935-tel üldözi a belga ellenfelét. Ericsson közben jobb híján egy kamerának mondja el, hogy mi történt a 2-es kanyarban.

GPHírek
10:24

Duplázott a Toro Rosso

Viccelődve megjegyezték a Twitteren, hogy már most kétszer annyi kört tettek meg ma, mint tegnap. Persze, a szerdai eredményeket nem nehéz felülmúlni.

GPHírek
10:26

Verstappenre várnak

Egy szurkoló már a holland pilótát szeretné látni a pálya szélén, de egyelőre kénytelen Vandoorne-nal beérni. Ő viszont már 1:43.433-nál jár és a 22. körét tapossa. 

GPHírek
10:29

Sztrájkolnak a Mercedesnél?

Az elmúlt 2 órában nem posztoltak semmit a közösségi oldalaikra. Bottas viszont feltűnt a pályán a korai installációs köre után. 

GPHírek
10:31

Mért körök Mercedesekkel

Szirotkin is megjelent a köridő-táblázaton, a Williams-Mercedesszel 1:45.364-et ért el, Bottas a gyári Ezüstnyíllal egyelőre óvatos duhaj, 1:55.122-vel nyitott az 5. helyen. Ez még csak tapogatózó kör volt, hiszen Vandoorne már 1:43.433-at is tudott a pályán.

GPHírek
10:37

A drágább is olcsóbb a semminél

A tegnapi havazás miatt ismét felmerült, hogy legközelebb inkább Bahreinbe kellene menni tesztelni, de a kisebb csapatok ezt rögtön kizárták anyagi okok miatt. Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke azonban a Guardiannek azt mondta, „minden jobb lenne annál, hogy üldögélünk a hóban.” Bár elismerte, hogy Barcelonába olcsóbb elszállítani a felszerelést, mint Bahreinbe repülni, de szerinte

ez így végül is többe kerül, mert nem tudunk menni és elesünk a hibák kijavításának lehetőségétől.”  

„Ha nyílna lehetőség arra, hogy jövőre melegebb éghajlati viszonyok közepette teszteljünk, mi elfogadnánk.”

KAPCSOLÓDÓ CIKK

GPHírek
10:40

A Williams átvette a vezetést

Szirotkin 1:42.333-ra szorította le a mai legjobb köridőt, "hosszú" idő óta először nem a McLaren vezeti a köridő-táblázatot Barcelonában.

GPHírek
10:42

Újabb nagy lépés Szirotkintól

A köridők alapján úgy tűnik, hogy rohamosan javul a pálya állapota. Szirotkin a Williamsszel már 1:40.838-at is tud, ez 2,5 másodperccel gyorsabb Vandoorne korábbi legjobbjánál. Vajon, ki lesz az első, aki beveti az intermediate gumit?

GPHírek
10:46

Vettel az első interrel

Köszönjük, gyorsan megkaptuk a választ, Sebastian Vettel lett az első pilóta, aki intermediate gumival mért kört futott. A Ferrari versenyzője 1:46.722-vel kezdett a 3. helyen, ez még majdnem 6 másodperccel lassabb Szirotkin esőgumis legjobbjánál. 

Közben a korábbi kicsúszása után Ericsson ismét megjelent a pályán, ő még nyilván az esőgumikat használja.

GPHírek
10:50

Vettel egyre gyorsabb

Az intermediate gumi még korainak tűnik, legalábbis Vettel egyelőre csak 1:46.230-at tudott vele futni, ami még mindig 5,3 másodperccel lassabb Szirotkin esőgumis körénél. A német pilóta azonban a pályán marad, már a mai 6. körét kezdi.

GPHírek
10:52

Szirotkin is interen, a Hulk nem

A Williams pilótája, Szergej Szirotkin is intermediate gumikkal kísérletezik, de a korábbi, esőgumis legjobbján egyelőre ő sem tud javítani. Nico Hülkenberg és a Renault egyelőre nem követi a példát, ők esőgumival 1:44.511-gyel kezdtek a 3. helyen, Vettelt megelőzve.

Vandoorne McLarenjére is felkerültek az interek, ő már tudott gyorsulni, 1:42.944-gyel egyelőre a 2. helyezett Szirotkin esőgumis köre mögött.

GPHírek
10:55

Két versenytáv kinéz a McLarennek

Még 2 óra sem telt el, de Vandoorne ma már 30 kört vezetett. Ha ez így megy tovább, ma nagyjából két versenytáv (66 kör itt egy futam) is összejöhet neki, ami jól jönne a McLarennek, mert a teszt előtt napi 500 kilométeres futásteljesítménnyel terveztek. Ehhez ma 107,4 kört kellene összehozniuk, de az idei teszten ez még senkinek sem sikerült egy nap alatt.

GPHírek
10:56

Vettel lenyomta Hülkenberget

Csalóka a helyzet, mert a három élen álló pilóta intermediate gumikkal van kint, de a leggyorsabb kört Szirotkin még mindig esőgumival tartja. Vandoorne a 2. helyezett és immáron Vettel a 3. 1:44.411-gyel, ők már intermediate-eken.

GPHírek
11:04

Szárad a pálya, gyorsul a mezőny

Íme az állás 11 órakor:

1. Szergej Szirotkin (Williams FW41), 1:40.838 - 23 kör
2. Sebastian Vettel (Ferrari SF71H), 1:42.635 - 12 kör
3. Stoffel Vandoorne (McLaren MCL33), 1:42.944 - 34 kör
4. Nico Hülkenberg (Renault RS18), 1:44.511 - 7 kör
5. Pierre Gasly (Toro Rosso STR13), 1:46.935 - 1 kör
6. Marcus Ericsson (Sauber C37), 1:47.250 - 17 kör
7. Valtteri Bottas (Mercedes W09), 1:55.122 - 5 kör
8. Kevin Magnussen (Haas VF-18), idő nélkül - 5 kör
9. Sergio Pérez (Force India VJM11), idő nélkül - 1 kör
10. Max Verstappen (Red Bull RB14), idő nélkül - 1 kör

GPHírek
11:05

Már Vettel a leggyorsabb interrel

1:40.409 az új mérce, immáron intermediate gumikkal. Előkerült Bottas is, az Ezüstnyíl szintén interekkel a 2. helyre jött fel 1:40.470-nel, majd Vettel 1:39.791-re gyorsított.

GPHírek
11:08

Köszönjük, Mercedes

Kétórás kimaradás után frissült a Mercedes Twitter-csatornája egy látványos videóval, amin bemutatják a fogásokat, amikkel ebédre várják majd a csapat tagjait és vendégeit. Ebédszünet? Ja, az nem lesz!

GPHírek
11:09

Pérez megtette az első mért körét

Nem ma, hanem 2018-ban! A mexikói pilóta a 4. helyen kezdett interekkel és 1:41.706-tal. Magnussen is követte a példáját, ő egyelőre óvatos 2:04.259-cel kezdett az utolsó helyen, de a délelőtti legénységből így már csak Verstappennek nincs mért köre.

GPHírek
11:13

Vettel és Bottas kezd elszakadni

A német pilóta 1:38.239-re szorította le a köridőt, Bottas 1:38.906-tal igyekszik utána. A Mercedes különböző érzékelőkkel vizsgálja az első futóművet és a szárnyat.

GPHírek
11:14

Élő mobilos közvetítés a pályáról

A dísztribün lelátójáról követhetők az események itt

GPHírek
11:20

Ricciardo még nem döntött a jövőről

„Az előző szezon vége óta nem igazán alakult semmi. Kikapcsoltam az F1-től – nyilatkozta a Sky Sportsnak azzal kapcsolatban, hogy a szezon végén lejár a szerződése a Red Bullnál. – Gondolom, április környékén kezdünk majd erről beszélni. Remélem, megnyerem az első néhány versenyt, aztán erős beleszólásom lesz, hogy mihez kezdek!” – viccelődött.

GPHírek
11:26

Bottas meglógott Vetteltől

Az Ezüstnyíl pilótája 1:34.966-ra javított, Vettel 1:36.162-nél jár. Végre Verstappen is megjelent a pályán, így mindenkinek lehet mért köre. 

GPHírek
11:27

Videón Ericsson korábbi kicsúszása

Esőben ilyen sajnos előfordul, a svéd pilóta nem esett nagyot, de a mentés miatt piros zászlóra volt szükség.

GPHírek
11:31

Továbbra is Bottas diktál

1:34.889 a legfrissebb kör, aztán 1:34.770, már 25 fordulónál jár, a mai rekorder eddig továbbra is Vandoorne 47 körrel. Verstappen csak egy installációs körre jött ki, még mindig nincs mért ideje.

GPHírek
11:33

Új szárnyelemek a Red Bullon

Az Auto Motor und Sport szerint új légterelő lapok jelentek meg a Red Bull első vezetőszárnyán, az ezek által keltett légáramlatokat mérik az autóra szerelt szenzorokkal.

GPHírek
11:36

Bottas már 1:34 alatt

Folyamatosan faragják a köridőt, Bottas 1:33.774-re gyorsult, Vettel viszont az előző körökben nem tudott javítani a saját egyéni legjobbján, továbbra is a 2. helyezett 1:36.162-vel.

GPHírek
11:38

Eddig tartott Vettel etapja

Betolták a Ferrarit a garázsba, a német pilóta 35-re növelte a mai körszámát. Bottas még mindig kint van, Szirotkin, Magnussen és Gasly társaságában.

GPHírek
11:40

Utcai parádét tart a Renault

Március 11-én Nizzában parádézik a Renault F1-es csapata a Promenade des Anglais-n, jelentették be a Twitteren. Ez hasonló esemény lehet, mint a tavalyi F1 Live Show Londonban vagy a budapesti Nagy Futam.

GPHírek
11:42

Így küzdött Pérez az elemekkel

Ez valószínűleg egy korábbi felvétel, mert a célegyenesben már egyáltalán nem ilyen nedves a pálya.

GPHírek
11:47

Újítások a Mercedesen is

Olasz kollégánknak köszönjük a kiemelést!

GPHírek
11:49

Nagy fejlesztés jön a jövő héten

Szinte minden csapatnál evidens, de a Sauber kapcsán érdemes megjegyezni, hogy az Auto Motor und Sport szerint a jövő héten nagy újítások jelennek meg a C37-esen. Új első szárny, padlólemez, oldaldoboz-szárnyak, fékhűtők és megnövelt hasmagasságú hátsó kialakítás várható a svájciak autójára.

„Az autó úgy reagál a változtatásokra, ahogy azt várjuk. Ez fontos. Sok az újdonság számunkra, például az orr koncepciója a légcsatornákkal. A különálló elemek önmagukban működnek, de össze kell hangolnunk őket” – foglalta össze Jörg Zander, a Sauber technikai igazgatója.

Zander elárulta, hogy a jövő héten nem a mostani C37-essel, hanem a második példánnyal dolgoznak majd, ezt az autót szétszedik és átvizsgálják. Örömmel nyugtázta, hogy a glória ellenére is a súlyhatár közelében vannak és bár ballasztot egyelőre nem tudnak használni, már ez is jó hír, hiszen az elődmodell a szezon derekán még 10 kilóval nehezebb volt a minimumsúlynál, ami hátrányt okozott.

A McLaren korábban azt közölte, hogy ők Melbourne-be visznek új aero-csomagot.

GPHírek
11:50

Hülkenberg még mindig esőgumikon

A pálya már bőven alkalmas arra, hogy a zöld jelzésű intermediate gumikat használják a pilóták, a Renault mégis a kék esőgumikkal küldte ki Hülkenberget a pályára. 1:39.157-re javított, de ez is 5,8 másodperccel lassabb Bottas mai legjobbjánál.

GPHírek
11:51

1-1 körökre jön a Red Bull

Verstappen megint kihajtott a boxból, de ma eddig több részletben mindössze 4 kört tett meg. Vajon most tovább marad?

GPHírek
11:53

Vége Bottas etapjának

Kerékcsere-gyakorlással zárult Bottas legutóbbi, hosszú etapja, amivel egyelőre felülmúlja Vettel körszámát. 38 kört tett meg és vezeti a köridőtáblázatot.

GPHírek
11:57

A hátsó szárny is új a Mercedesen

Az Auto Motor und Sport vette észre, hogy Bottas autóján a hátsó szárny alsó lapja enyhén felfelé púposodik. Közben a Red Bull továbbra is csak installációs köröket teljesít. Úgy tűnik, nincs semmi gond náluk, csak még szárazabb pályát szeretnének. Az aszfalt még mindig nedves, a slick gumikra még (sokat) kell várni. 

GPHírek
12:00

Nem csak gumit melegít a paplan

A Red Bull kémje leleplezte az összeesküvést, ezért nem akarják a csapatok, hogy betiltsák a gumimelegítő paplanokat.

GPHírek
12:06

Szépen kúszott fel a körszám

Délig már csak Verstappen nem futott mért kört a délelőttös műszakból.

1. Valtteri Bottas (Mercedes W09), 1:33.774 - 38 kör
2. Stoffel Vandoorne (McLaren MCL33), 1:35.962 - 51 kör
3. Sebastian Vettel (Ferrari SF71H), 1:36.162 - 35 kör
4. Pierre Gasly (Toro Rosso STR13), 1:36.372 - 26 kör
5. Szergej Szirotkin (Williams FW41), 1:37.684 - 40 kör
6. Nico Hülkenberg (Renault RS18), 1:38.971 - 20 kör
7. Marcus Ericsson (Sauber C37), 1:39.004 - 35 kör
8. Kevin Magnussen (Haas VF-18), 1:40.254 - 16 kör
9. Sergio Pérez (Force India VJM11), 1:41.706 - 9 kör
10. Max Verstappen (Red Bull RB14), idő nélkül - 9 kör

GPHírek
12:08

Lehet, hogy nincs ebédszünet

...de délben hirtelen kiürült a pálya, csak Vandoorne van kint, aki már az 54. körét tapossa. Nem szabad elfelejteni azt sem, hogy többen versenyzőt is cserélnek majd valamikor a délután folyamán, ez körülbelül másfél órás kiesést okoz.

GPHírek
12:09

Vandoorne már Bottas nyomában

1:34.452-re gyorsult a McLaren-Renault, ezzel már csak 0,452 másodperccel van a listavezető Ezüstnyíl mögött.

GPHírek
12:11

A McLaren áradozik Alonsóról

Fernando Alonso és főnöke, Zak Brown is látogatást tett a Barcelonában zajló Mobile World Congress szakkiállításon is. Brown az AS szerint nem győzte dicsérni a kétszeres világbajnokot: „A mai pilóták nem csupán hihetetlenül tehetségesek, mint Fernando is, de lenyűgözően intelligensen dolgoznak a csapattal, a mérnökökkel és egyéb szakemberekkel, hogy úgy fejleszthessék az autót, ahogy Fernando is teszi.”

A tudósítások szerint túl sok érdekes technológiai részlet nem derült ki, ezért inkább ajánljuk Paddy Lowe és Lewis Hamilton tavaly előtti fellépéséről készült cikkünket.

GPHírek
12:12

Ma már nincs vészesen hideg

A nedves pálya nem elhanyagolható hátrányaitól eltekintve a mai időjárásra eddig nem lehet sok panasz. A levegő 12, a pálya 26 fokos, ez az évszak ismeretében ideális a tesztelésre.

GPHírek
12:17

Agresszív hátsó futómű a McLarenen

Már a tesztelés kezdetén feltűnt a technikai szakértőknek, hogy a McLaren kihasználta a motorváltás adta lehetőséget és agresszív hátsó futómű megoldást készített az MCL33-ra, erről az Autosport technikai szakírója és illusztrátora, Giorgio Piola adott hírt. Eddig a Hondától kapták a motort, idén Renault-ra váltottak, ez viszont más elrendezésű, így az autó teljes hátulját át kellett alakítaniuk. A lengőkarok bekötési pontjait és az alkatrészek formáját aerodinamikai célokra is felhasználják, ezt úgy érték el, hogy a felső karok különálló alkatrészeit „összefogták” egy közös elembe, amit áramvonalasra terveztek. A kialakítás a karosszéria karcsúsítását is elősegítette.

GPHírek
12:21

Még több kivágás a McLarenen

Az Auto Motor und Sport szúrta ki, hogy a McLarenen két újabb kivágás jelent meg, valószínűleg a hűtés miatt, pont az előbb említett hátsó lengőkarok fölött. Vandoorne most épp végzett egy hosszú etappal, 58 körnél jár, ha hamarosan megjelenik, még a féltávnál összejöhet egy versenytáv.

GPHírek
12:28

Hülkenberg és Magnussen nagyokat ugrott

Végre a Renault-ra is felkerültek az intermediate gumik, meg is lett az eredménye: 1:34.242-vel Nico Hülkenberg beugrott Vettel elé a 3. helyre, a haasos Kevin Magnussen pedig hasonló konfigurációval 1:35.344-gyel követi őt a 4. helyen.

GPHírek
12:32

Három új futam lehet 2019-ben

Az Auto Motor und Sport úgy tudja, három helyszín jelenhet meg az F1-es versenynaptárban a 2019-es szezontól. Az egyik befutó Vietnám fővárosa, Hanoi lehet, a másik a Liberty Mediához több szálon kötődő Miami, valamint Buenos Aires is a jelöltek között van (elsősorban a Brazil Nagydíj alternatívájaként), de a pénzügyi feltételek ott egyelőre nem adottak. A másik két (utcai) helyszín érkezését azonban a németek biztosra veszik, kérdés, hogy mely futamok helyére.

A lap arról is beszámol, hogy a Liberty Media nem kizárólag Bernie Ecclestone udvari pályaépítőjére, Hermann Tilkére bízza az új helyszínek tervezését, hanem a saját embereiket küldik el terepszemlére, majd Charlie Whiting (FIA) közreműködésével meghatározzák a nyomvonalat és Tilke csak utána láthat munkához.

GPHírek
12:37

Amerikai, majd francia istálló vezet

Magnussen fokozta a tempót a Haas VF-18-assal, először 1:33.952-vel feljött a 2. helyre, majd 1:33.633-mal a vezetést is átvette. Hülkenberg eredt a nyomába a Renault-val, 1:33.633-mal átvette a 2. helyet, majd 1:33.178 következett, így az ő neve került legfelülre. 

GPHírek
12:39

Csúnyán elbánt a sóder Ericssonnal

A teszt délelőtti eseményeiről megérkezett a napi galériánk első frissítése.

A Forma-1 előszezoni tesztje Barcelonában - 4. nap, Marcus Ericsson, Alfa Romeo Sauber - Kattintásra galéria nyílik!Forrás: DPPI/Florent Gooden
GPHírek
12:41

Verstappen jött, látott vezet

Nem véletlenül lazult a Red Bull a délelőtt során, Verstappen az installációs körök után az első mért körével rögtön átvette a vezetést 1:33.016-tal, de nem sokáig örülhetett, mert Bottas is visszatért a pályára és kereken 1 tizeddel jobb kört ment. A Mercedes ma az első, ami 1:32.916-tal befért 1:33 alá.

GPHírek
12:50

Bottas-Verstappen 1-2

Nem sokáig vezetett Magnussen és Hülkenberg, jött Bottas és Verstappen és helyreállt "a rend." Az Ezüstnyíl 1:30.023-nál állt, amikor elkezdtem a bejegyzést, majd Bottas 1:29.389-re gyorsult, Verstappen 1:30.251-re, de Ericsson is tud 1:30.398-at.

GPHírek
12:51

Lassan itt a slickek ideje

Néhány kör alatt 3 másodpercet gyorsult az élmezőny, ebből arra lehet következtetni, hogy talán már pakolják is a slick gumikat a háttérben. Jöhetnek a még jobb köridők, a pályában még bő 10 másodperc benne van.

GPHírek
12:53

Pérez nem lesz boldog

Ez ma az első idei tesztnapja, de lassan 13 óra van és ma összesen 9 kört tett meg. Egyelőre nem tudni, hogy mi a baj a silverstone-i istállónál, de Pérez valószínűleg már azon gondolkodik, hogy mennyi értelmesebb dolgot csinálhatott volna ezen a héten.

Sergio Pérez és Esteban OconForrás: Sahara Force India/Sahara Force India/James Moy Photography
GPHírek
12:55

Verstappen már majdnem 1:29 alatt

1:29.061-re gyorsult és átvette a vezetést. Közben a Renault-n már hűteni (!) kell a gumikat, Hülkenberg a célegyenesben behúzódott a boxfal felé, ahol nedvesebb a pálya.

GPHírek
12:56

A célegyenes már száraz

A célegyenesben már jól láthatóan kirajzolódott egy száraz nyomvonal és Pierre Gasly 1:28.468-cal átvette a vezetést, úgyhogy itt már biztosan működnének a slick gumik. Kérdés, hogy mi a helyzet a pálya többi részén.

GPHírek
12:57

A Mercedes száraz gumira vált

Bottas autójára felkerültek a közepes keverékű gumik, a szürke színe passzol az Ezüstnyílhoz. Verstappen közben 1:27.362-re gyorsul, még intermediate-tel, vezet.

GPHírek
12:59

Házi verseny a Red Bullnál

Adok-kapok alakult ki Gasly és Verstappen között, most a kistestvér, a Toro Rosso pilótája állt az élre 1:27.350-nel a Honda motoros Gasmobile-lal STR13-mal. 

GPHírek
13:00

Hülkenberg besárgult

Az ő autójára a Renault a sárga jelzésű lágy abroncsokat választotta. Ez egy szinttel lágyabb a Bottas által használt közepesnél.

GPHírek
13:06

Bottas meglépett a közepessel

Ő az egyetlen, aki mért kört futott slick gumikkal a 13 órás összesítőnk előtt, meg is látszik az eredménye. 

1. Valtteri Bottas (Mercedes W09), 1:25.945 - 54 kör
2. Pierre Gasly (Toro Rosso STR13), 1:26.464 - 48 kör
3. Nico Hülkenberg (Renault RS18), 1:26.604 - 37 kör
4. Max Verstappen (Red Bull RB14), 1:27.362 - 18 kör
5. Stoffel Vandoorne (McLaren MCL33), 1:29.520 - 69 kör
6. Marcus Ericsson (Sauber C37), 1:29.866 - 63 kör
7. Szergej Szirotkin (Williams FW41), 1:31.979 - 47 kör
8. Kevin Magnussen (Haas VF-18), 1:33.514 - 24 kör
9. Sebastian Vettel (Ferrari SF71H), 1:36.162 - 35 kör
10. Sergio Pérez (Force India VJM11), 1:41.706 - 9 kör

GPHírek
13:07

Működik a lágy is Hülkenbergnél

Bottas már 1:24.319-re gyorsult a közepes keverékű gumikkal, Hülkenberg 1:24.433-ra fokozta a tempót a lágyakkal. Gasly is igyekezett, az ő intermediate abroncsai azonban csak 1:26.464-re voltak elegendők, vissza is ment a boxba. 

GPHírek
13:08

Szuperlágy is van már!

A csapatok mintha tényleg az autóik színéhez választanának gumit. A Hülkenberg-lágy kombináció után Ericsson piros jelzésű szuperlágyakat kapott.

GPHírek
13:11

Bottas repesztett, aztán pihen

A finn pilóta egy újabb leggyorsabb körrel és 1:22.789-cel, listavezetőként tért vissza a boxba a szerelőkhöz. 60 kör van ma benne, lehet, hogy hamarosan átadja a volánt Hamiltonnak.

A pálya Twitter-csatornáján megjelent kép szerint már a kanyarok is lényegében szárazak az ideális íven. Közben, hosszú hallgatás után Vettel is visszatért a pályára.

GPHírek
13:16

Most a lágy gumi a leggyorsabb

De nem Vettel autóján! A Scuderia pilótája is ezt használja, a Ferrarin azonban valószínűleg még nem melegedtek fel, mert Nico Hülkenbergnek is kellett néhány kör, hogy 1:22.507-tel átvegye a vezetést Bottastól.

GPHírek
13:18

Vettel elkezdett melegíteni

Az autóját, magát és a gumikat is. 1:26.905-tel feljött az 5. helyre, ez azonban a körülményekhez képest még gyenge idő. 

GPHírek
13:21

Vettel körről körre előrébb

Szépen végig lehet követni, hogy milyen ütemben melegszik a lágy gumi Vettel autóján. Az előző körben még Ericsson mögött a 4. helyen volt, most már a svéd pilóta előtt jár a 3. helyen 1:23.968-cal. A hátránya 1,5 másodpercen belül van Hülkenberghez képest.

GPHírek
13:23

Elkapták a Red Bull új szárnyát

Az apró, de fontos különbségek az Auto Motor und Sport fotóján láthatók.

GPHírek
13:24

Bevetették a legpuhább gumit

Vandoorne kapta meg az autójára a hiperlágy abroncsot, ez a pink jelű újdonság a 2018-as szezonra. A McLaren pilótája rögtön a 2. helyre ugrott 1:22.694-gyel. A pálya közben 27 Celsius-fokos.

GPHírek
13:26

Ismét a McLaren az élen

Nem meglepő, hogy a hiperlágy gumi az élre repítette Vandoorne-t és a McLarent. Az új mérce 1:20.889. Ez ma a belga pilóta 77. fordulója, majd vissza is tért a boxba. Ez időmérő szimulációnak tűnt, már amennyire ez ilyen pályaviszonyok mellett értelmezhető.

GPHírek
13:30

Vettelnek nincsenek nagy igényei

Egy rajongói Twitter-csatorna idézett rövid részletet egy nyilatkozatából:

K: Milyen tapasztalatokat szerzett a héten?
Vettel: Nem sokat! Az első benyomások jók az autóról és a kabátokról is! (nevet)

K: Mit kíván a következő hétre? 
Vettel: Hogy megszabadulhassak a kabátoktól! 

GPHírek
13:34

Nem kellenek elmetrükkök a Mercedesnél

Miközben Valtteri Bottas eltűnt a pályáról és lehetséges, hogy már Lewis Hamiltonnak készítik elő az autót, érdemes felidézni, hogy mit mondott a két pilóta a csapaton belüli légkörről.

Bottas érkezésével a Mercedesnél megszűntek a pályán kívüli csatározások, amik jellemezték Hamilton és Nico Rosberg munkakapcsolatát. Hamilton és Rosberg rendszeresen beszólogattak egymásnak a sajtóban és kisebb-nagyobb aljasságokat is elkövettek egymás ellen a pályán és azon kívül. Bottas kijelentette, ő nem tervez ilyesmit.

A Forma-1 előszezoni tesztje Barcelonában - 4. nap, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas - Kattintásra galéria nyílik!Forrás: DPPI/Florent Gooden

„Ahelyett, hogy túlságosan vele foglalkoznék, az energiáimat saját magamra és a pályán nyújtott teljesítményemre összpontosítom. Ha minden versenyen olyan szinten teljesítek, ami a célom, akkor remélem, hogy jó munkát fogok végezni. Nem fogom az energiáimat semmilyen játszmázásra vesztegetni.”

A téma már a Mercedes silverstone-i bemutatóján is felmerült, akkor Hamiltont kérdezték a pszichológiai hadviselésről, ő viszont rövidre zárta a kérdést. „Őszintén, én nem foglalkozom elmetrükkökkel. csak gyorsabban vezetek. Ilyen egyszerű.”

GPHírek
13:41

Még több infó Vetteltől

"A dolgok egyelőre jól állnak, de még mindenki nagyon keveset futott, ezért nehéz ítélkezni még a saját házunk táján is, a többiekkel összevetve meg főleg. Nekünk most csak az a lényeg, hogy az autó jól működjön." 

"Szerintem [az időjárás] ma kicsit javult, remélem, hogy a napsütés is megmarad. Mindent összevetve ez nehéz hét volt a hűvös hőmérsékletek miatt, de ez mindenkit hátráltatott. Kevés választ kaptunk, sok még a kérdésünk, amiket magunkkal hozunk a jövő hétre is."

Az interjú óta 8 fokot esett a pálya hőmérséklete, a korábbi 27 után már csak 19 Celsiust mértek.

GPHírek
13:46

Magnussené az egész pálya

Verstappen és Vandoorne is megtett egy-egy etapot, a holland pilóta (aki egyébként szintén Belgiumban született), közepes keverékkel, de aztán átadták a terepet a Haasnak. 

Közben megjelent Vettel is, lágyakkal. 

GPHírek
13:48

Életre kelt a Force India!

Sergio Pérez eddig összesen 14 körön van túl, most ultralággyal hajtott ki a pályára. A boxkijárat még mindig vizes, nagy vízfüggönyt húzott maga után, mire rátalált a felszárított ideális ívre. 

GPHírek
13:52

Pilótacsere a Saubernél

A Sauber a Twitteren jelentette be, hogy dolgos délelőtti óráik után Marcus Ericsson átadja a helyét Charles Leclerc-nek. Ericsson esős, intermediate és slick gumit is használt, megjárta a kavicságyat is, de így is megtett 79 kört.

A Forma-1 előszezoni tesztje Barcelonában - 4. nap, Marcus Ericsson, Alfa Romeo Sauber - Kattintásra galéria nyílik!Forrás: DPPI/Florent Gooden
GPHírek
13:54

Ez a kabát nem kell Vettelnek

Pedig nem is rossz. Annak ellenére, hogy hivatalosan nincs ebédszünet, a Ferrarinál volt, ekkor kapták el a négyszeres világbajnokot az újságírók.

GPHírek
13:56

Vettel egyéni legjobb kört futott

A német pilóta "átvette a vezetést" azok között, akik nem hiperlágy gumival futották az eddigi mért köreiket. Vandoorne még mindig a leggyorsabb 1:20.513-mal hiperlágyakon, Vettel viszont a lágy gumis társaság eddigi legjobbja 1:21.256-tal. Az előző körben egy 1:22.087-et is tudott, az is gyorsabb volt Hülkenberg 1:22.507-es eredményénél.

GPHírek
13:58

Így fest a hiperlágy az autón

Az alábbi videó még korábban készült, amikor Vandoorne arra a rövid etapra indult, ami egyelőre az 1. helyet biztosítja a számára.

GPHírek
14:01

Szinte ingyen adják az F1-es könyvet

Angliában szinte az emberek után dobják a korábbi F1-es futamgyőztes, Johnny Herbert könyvének Kindle változatát. Az angol Amazon kínálatában a kiadvány mindössze 0,99 fontba, vagyis körülbelül 350 forintba kerül. 

GPHírek
14:09

Vandoorne tovább gyorsult

Szereti a McLaren a hiperlágy gumit, a többi csapat azonban még nem próbálta ki a rózsaszín abroncsokat. Eredmények 14:00-kor.

1. Stoffel Vandoorne (McLaren MCL33), 1:20.068 - 87 kör
2. Sebastian Vettel (Ferrari SF71H), 1:20.824 - 55 kör
3. Nico Hülkenberg (Renault RS18), 1:22.507 - 49 kör
4. Valtteri Bottas (Mercedes W09), 1:22.789 - 60 kör
5. Pierre Gasly (Toro Rosso STR13), 1:22.879 - 54 kör
6. Marcus Ericsson (Sauber C37), 1:23.825 - 79 kör
7. Kevin Magnussen (Haas VF-18), 1:24.286 - 31 kör
8. Max Verstappen (Red Bull RB14), 1:26.338 - 23 kör
9. Sergio Pérez (Force India VJM11), 1:27.426 - 15 kör
10. Szergej Szirotkin (Williams FW41), 1:31.979 - 47 kör
11. Charles Leclerc (Sauber C37), idő nélkül - 0 kör
12. Lewis Hamilton (Mercedes W09), idő nélkül - 0 kör
13. Nico Hülkenberg (Renault RS18), idő nélkül - 0 kör
14. Lance Stroll (Williams FW41), idő nélkül - 0 kör

GPHírek
14:11

Piros gumi a piros bikán

Gasly autójára felszerelték a piros jelzésű szuperlágy abroncsokat, ezzel átvette a 3. helyet 1:22.134-gyel, de a hátránya bő 2 másodperc Vandoorne mögött. Pérez is újabb mért kört teljesített, 1:24.593-mal a 8. helyen áll Verstappen előtt. Mindketten nagyon keveset mentek ma, a mexikói csak 19 kört.

 

GPHírek
14:14

Hamilton átvette a Mercedest

Egy installációs kört már meg is tett, ezzel 26-ra növekedett az eddigi, egész heti (!) futásteljesítménye. A körülmények viszont most talán a legjobbak egész héten.

GPHírek
14:16

Vandoorne nem győz gyorsulni

Egymás után kétszer is megjavította az eddigi legjobb eredményét a hiperlágy gumikkal, most 1:19.854-nél jár. Gary Anderson, az Autosport technikai szakértője még a tesztelés előtt azt mondta, csalódott lenne, ha az idei autók nem jutnának 1:16 közelébe Barcelonában. Mivel még mindig nedves a pálya, ez nem is elképzelhetetlen. 

GPHírek
14:18

Hamilton újra a pályán

A brit pilóta közepes keverékű gumikat kapott, 1:27.231-gyel ismerkedik a pályával és még az autójával is. Nagy kérdés, hogy a W09 mire megy majd a dívaként is jellemzett elődje után. Hamilton csapattársa elárulta, az idei szezon során szorosabb élmezőnyre számít, mint tavaly.

Ezt még nagyon korai megmondani, de ha valamire tippelnem kellene, azt mondanám, hogy mindenképpen szorosabb lesz

– fogalmazott Valtteri Bottas, a Mercedes pilótája az erőviszonyokról a Sky Sportsnak. – Már az év elején lesz legalább három csapat, ami nagyon közel áll majd egymáshoz” – utalt a Ferrarira, a Mercedesre és a Red Bullra.  

Toto Wolff, a Mercedes-Benz Motorsport igazgatója az Autosportnak elárulta, szerinte a Renault lép majd a legnagyobbat előre. „Az összes rendelkezésükre álló forrást bevetik majd és ambiciózus pilótáik vannak [Nico] Hülkenberg és [Carlos] Sainz személyében.”

GPHírek
14:21

X-faktor helyett Tost-faktor

Wolff honfitársára, Franz Tostra is kitért, amikor a mezőny tagjainak esélyeit latolgatta az Autosport riporterének. „A Toro Rosso rendelkezik a Franz Tost-faktorral és az új célokkal érkező Hondával. A csapatfőnök igazi versenyző alkat és keményen dolgozik, ők is meglepetést okozhatnak.”

Tost az F1-es paddock politikailag egyik legkevésbé korrekt tagja. Korábbi pilótáját, Scott Speedet két kézzel rázva próbálta jobb belátásra bírni, mielőtt kirúgták és Sebastian Vettelt ültették a helyére, tavaly pedig úgy összeveszett a Renault-val, hogy a szintén nem túl simulékony Helmut Markónak kellett békítenie a feleket. Benne van a Tost-faktor.

GPHírek
14:27

Hamilton előre ugrott

Már Hülkenberget ostromolja a tavalyi világbajnok, a legutóbbi, 1:22.779-es köre közepes gumikkal is elegendő az 5. helyre. Előtte csak olyan pilóták vannak a rangsorban, akik lágyabb keverékű abroncsokkal érték el az eredményeiket. 

Közben a közösségi médiában ma nem túl aktív Mercedes Twitter-csatornáján felbukkant egy videó a Tommy Hilfiger vasárnapi rendezvényéről, ahol Hamilton is beugrott szimulátorozni. 

#blessed #swag

GPHírek
14:28

Leclerc is megérkezett

Nem dolgoztak sokkal lassabban a Saubernél sem, máris kiküldték a pályára Charles Leclerc-t, aki Marcus Ericssont váltja az autóban. 3,5 órája maradt.

GPHírek
14:31

Hamilton már a 3. helyen

Vettel nyomába eredt és 1:21.241-gyel feljött a 3. helyre, még mindig közepes keverékű gumikkal. Vandoorne hiperlággyal, Vettel lágyakkal futott korábban. Hamilton hátránya 1,387 másodperc. Közben a helyszíni fotók alapján rá sem ismerni a pályára, most egész kellemesnek tűnik az időjárás.

GPHírek
14:35

A Mercedesnél valaki nagyon éhes

Adj enni, üzenik a mémmel.

GPHírek
14:38

A japánokra is gondoltak az STR-nél

Ha már az étkezés ilyen központi kérdés lett az ebédszünet törlése miatt, érdemes betekinteni a Toro Rosso motorhome-jába, Brendon Hartley vezetésével! Ezúttal nem a hatalmas, közös Energy Stationt használják, hanem külön vannak a Red Bulltól, de Hartley szerint a két egység egyforma, bár a testvércsapatnál még nem járt. Érdekesség, hogy a séfek gondoltak a japán munkatársakra is, nekik külön főztek.

GPHírek
14:42

Magnussen újra Hamilton előtt

A Haas pilótája lágy gumival sorolta hátrébb a közepest használó Hamiltont. Magnussen 1:21.135-tel éppen befért a Mercedes elé és átvette a 3. helyet. Előrébb jutott Pérez is, most a 6. helyen szerepel 1:22.484-gyel, lágyakkal. Hülkenberg és Bottas van mögötte, ők ma már nem vezetnek.

GPHírek
14:43

100 körnél a McLaren!

Vandoorne ma az első, aki eléri ezt a szép számot, a McLaren ezzel többet megy csak ma, mint a héten eddig összesen.

GPHírek
14:49

Furcsa gondok a Gasmobile-lal

Sok mindenre lehetett számítani az F1-es fejvédő, a glória bevezetése miatt, de Pierre Gasly problémáira nem igazán.

Bővebben

GPHírek
14:52

Új pilóta a Williamsnél

A grove-i istálló is sikeresen lecserélte orosz pilótáját, Szergej Szirotkint, már a kanadai Lance Stroll ül az autóban. Stroll 1:36.864-gyel kezdett, ez délelőtt még jó lett volna valamire, az utána következő 1:25.817-es köre viszont már gyorsabb Szirotkin délelőtti eredményénél. Stroll lágy gumikat kapott, Szirotkin csak intermediate-ekkel tudott menni, így az összehasonlítás nem sportszerű.

GPHírek
14:56

Vettelnek 70-nél most elég

Egyelőre alig több, mint egy futamnyi távot teljesített ma a Ferrari pilótája, pedig lassan már csak 3 óra van hátra. Ez persze még nagyon sok körre elég lehet, de nem ilyenkor szoktak rekordokat dönteni a pilóták.

GPHírek
15:06

Hol van Sainz?

A 15 órás állás szerint már csak egy pilóta nem futott mért kört a mai mezőnyben.

1. Stoffel Vandoorne (McLaren MCL33), 1:19.854 - 102 kör
2. Sebastian Vettel (Ferrari SF71H), 1:20.692 - 71 kör
3. Kevin Magnussen (Haas VF-18), 1:21.135 - 44 kör
4. Lewis Hamilton (Mercedes W09), 1:21.241 - 13 kör
5. Sergio Pérez (Force India VJM11), 1:21.973 - 31 kör
6. Pierre Gasly (Toro Rosso STR13), 1:22.134 - 72 kör
7. Lance Stroll (Williams FW41), 1:22.208 - 110 kör
8. Nico Hülkenberg (Renault RS18), 1:22.507 - 49 kör
9. Valtteri Bottas (Mercedes W09), 1:22.789 - 60 kör
10. Max Verstappen (Red Bull RB14), 1:26.338 - 23 kör
11. Marcus Ericsson (Sauber C37), 1:23.825 - 79 kör
12. Charles Leclerc (Sauber C37), 1:23.905 - 6 kör
13. Szergej Szirotkin (Williams FW41), 1:31.979 - 47 kör
13. Carlos Sainz (Renault RS18), idő nélkül - 0 kör

Az Auto Motor und Sport szerint akkumulátort kell cserélni a Renault-ban, ezért késlekednek a pályára lépéssel. 

GPHírek
15:13

Alonso ma is autóba ül

A McLaren bejelentette, hogy Fernando Alonso ma is tesztlehetőséget kap, az utolsó 2 óra során vezetheti majd az MCL33-at. Stoffel Vandoorne most szuperlágy gumikkal van kint a pályán, már a 106. körét tapossa ma. Javítani nem tudott a hiperlággyal elért körein, Lewis Hamilton viszont egy 1:20.324-es körrel már csak 0,47 másodpercre van tőle, közepes keverékű gumikkal.

GPHírek
15:16

Stabil körök Vetteltől

A német pilóta még 15 óra előtt fejezett be egy hosszabb etapot lágy gumikkal, az Auto Motor und Sport szerint így alakultak a mért körei: 

1:23.5 - 1:22.3 - 1:22.3 - 1:21.0 - 1:21.2 - 1:20.6 - 1:21.3 - 1:29.0 - 1:22.8 - 1:20.7

GPHírek
15:18

Hamilton már majdnem az 1. helyen

Még mindig közepes keverékű gumikkal megy, de egyre gyorsabban. Legutóbb 1:19.984-et ért el, így már csak 0,13 másodpercre van Vandoorne mögött, viszont a belga pilóta négy (!) keverékkel lágyabb, hiperlágy abroncsokon érte el a legjobb körét. Lehetséges, hogy a McLaren azért hívja be a már overallban várakozó Alonsót, hogy kiderüljön, vele mit tud a rózsaszín gumi. 

GPHírek
15:20

Hamilton megduplázta a körei számát

Hétfőn 25 körig jutott a W09 volánja mögött, a keddi tesztelésről lemondott, a szerdai napot hagyjuk, ma délután ült be újra az autóba. Egyelőre ma is 25 körnél tart, most kiment a boxba, de maradt még ideje, bő 2,5 óra. Vettel most megjelent a pályán, megint lágyakkal.

GPHírek
15:23

Helycsere a Saubernél

Az újonc Charles Leclerc jobb kört ment Marcus Ericssonnál és 1:22.808-cal feljött a 10. helyre. Bő 1 másodpercet vert csapattársára, de megjegyzendő, hogy jobb a pálya állapota most, mint amikor Ericsson kiszállt.

GPHírek
15:28

Délutánra megjött a muzsika

Délelőtt még nem szólt zene a barcelonai lelátókon, hétfőhöz hasonlóan délután viszont popszámokat lehet hallani a háttérben. Annyira nem zavaró, mint gondolnánk, úgyhogy remélhetőleg a közvetítésekben is ki lehet majd bírni

GPHírek
15:30

Végre Sainz is felbukkant

A spanyol pilótának ma nem jött ki a lépés, akkumulátort kellett cserélni a Renault-ban, miután Hülkenberg kiszállt belőle, de még van pont 2,5 órája arra, hogy ma is tapasztalatokat szerezzen.

GPHírek
15:33

Gyors kör Sainz-tól és irány a box

1:23.424 szerepel a neve mellett lágy gumikkal, most a 12. helyezett Ericsson és Szirotkin előtt.

GPHírek
15:35

Sainz már Hülkenberg mögött

Újabb mért kört teljesített és rögtön felzárkózott csapattársa mögé. Hülkenberg 1:22.507-et tudott lágy gumikon, Sainz ugyanazzal az autóval, ugyanilyen gumikon, talán jobb pályán 1:22.773-at. Egyelőre 5 kört tett meg.

GPHírek
15:38

Hamilton újra a pályán

Sainz közben tovább javult, 1:21.844-gyel már gyorsabb Hülkenbergnél és az 5. helyen áll, 7 körrel a háta mögött.

GPHírek
15:42

Tavaszi hangulat a lelátón

Kellemes délután lett, de a pálya még mindig nem száradt fel rendesen.

GPHírek
15:47

Hamilton és a sámli esete

A négyszeres világbajnok a kispadon várakozott a sorára, de már 31 körnél jár, lassan többet megy, mint Verstappen egész nap. Új fotókkal bővült a mai galériánk!

A Forma-1 előszezoni tesztje Barcelonában - 4. nap, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas - Kattintásra galéria nyílik!Forrás: DPPI/Dppi
GPHírek
15:50

A Sauber is a 100-as klubban

Ericsson 79 köre után Leclerc is már 23-nál jár, ki is hívták a boxba, majd Sergio Pérez autójához hasonlóan betolták a garázsba. A McLaren 110-nél egyelőre abbahagyta a munkát Stoffel Vandoorne-nal, de várhatóan 16 óra körül Fernando Alonso átveszi tőle az autót. A Mercedes 95-nél, a Ferrari 80-nál, a Toro Rosso Honda 85-nél tart.

GPHírek
15:53

Hamilton az élre állt

Ez még mindig nem a hét leggyorsabb köre, de a még mindig nedves pályán, közepes keverékű gumival elért 1:19.753-as eredménye mindenképpen figyelemre méltó. 

GPHírek
15:59

Törölték Hamilton körét

Levágta az utolsó sikánt a pálya végén, így rövidebb úton ért körbe. Hétfőn így járt Alonso is, bár ő szándékosan kerülte így ki Brendon Hartley-t. Alonso egyébként ma is pályára lépett.

GPHírek
16:06

Alonso a középmezőnyben kezdett

Így állt a mezőny 16 órakor. Szűk két óra van még a mai, egyben az eheti tesztelésből.

1. Stoffel Vandoorne (McLaren MCL33), 1:19.854 - 110 kör
2. Lewis Hamilton (Mercedes W09), 1:19.984 - 37 kör
3. Sebastian Vettel (Ferrari SF71H), 1:20.692 - 80 kör
4. Kevin Magnussen (Haas VF-18), 1:21.135 - 58 kör
5. Carlos Sainz (Renault RS18), 1:21.307 - 15 kör
6. Lance Stroll (Williams FW41), 1:21.793 - 29 kör
7. Sergio Pérez (Force India VJM11), 1:21.973 - 41 kör
8. Pierre Gasly (Toro Rosso STR13), 1:22.134 - 85 kör
9. Fernando Alonso (McLaren MCL33), 1:22.325 - 3 kör
10. Nico Hülkenberg (Renault RS18), 1:22.507 - 49 kör
11. Valtteri Bottas (Mercedes W09), 1:22.789 - 60 kör
12. Charles Leclerc (Sauber C37), 1:22.808 - 26 kör
13. Max Verstappen (Red Bull RB14), 1:23.138 - 32 kör
14. Marcus Ericsson (Sauber C37), 1:23.825 - 79 kör
15. Szergej Szirotkin (Williams FW41), 1:31.979 - 47 kör

GPHírek
16:10

Alonso bevetette a szuperlágyat

Pontosabban, a McLaren a piros jelzésű abroncsokkal küldte őt a pályára. Ahogy melegszik az abroncs, Alonso egyre gyorsabb: 1:23.259 - 1:22.325 - 1:21.113, 11 kör után már a 4. helyen áll, 1,2 másodperccel csapattársa hiperlágy gumis ideje mögött.

GPHírek
16:12

Ne már, jön az eső?

Délután egész jó idő lett a pálya térségében, de gyülekeznek a felhők, a pálya a napsütés visszaszorulása miatt már csak 17 fokos és a Williams szerint hamarosan megint elkezdhet esni az eső. 

GPHírek
16:18

A Ferrari azonnal takar mindent

Nemrég ért vissza a boxba Sebastian Vettel és amint arra lehetőség volt, azonnal paravánokkal takarták el az autót. Friss fotó erről most nincs kéznél, de a korábbi napokon is így tettek.

Forma-1, Barcelona tesztelés - 1. nap, Kimi Räikkönen, Scuderia FerrariForrás: Picture-Alliance/AFP/Hoch Zwei
GPHírek
16:20

Már-már iparművészet

A maranellóiak paranoiája részben érthető, hiszen számos érdekes részlet látható az autójukon, ahogy a többiekén is. A Ferrari gyönyörű tükrei mellett viszont nem szabad szó nélkül elmenni.

GPHírek
16:21

Piros zászló!

Verstappen a kavicságyban kötött ki a 12-es kanyarban. Lehet, hogy 34 körrel a háta mögött mára be is fejezi?

GPHírek
16:24

Tolatni próbált?

Furcsa a kerekek nyoma a kavicságyban, de úgy tűnik, az autó legalább nem sérült meg komolyabban.

GPHírek
16:27

Nem megy máshova a Martini

A héten jelentették be, hogy a szezon végén a Martini és híres arculatuk elhagyja a Williams-csapatot, sőt az egész F1-et is. Claire Williams elárulta, természetesen tárgyaltak a folytatásról, de az italgyártó végül a kiszállás mellett döntött. „Minden márkának joga van alakítani a marketing céljait, ahogy az idő halad előre és a Martini is ezt teszi – nyilatkozta. – Nem csak a Williamstől, hanem az egész Formula-1-től eltávolodnak.

 

Nem láthatják majd őket másik csapatnál sem.”  

Williams „hihetetlenül szerencsésnek” tartja, hogy a csapat megszerezte a Martinit 5 évvel ezelőtt, amikor még a sereghajtók között szerepeltek. „2013-ban a 9. helyen voltunk és nagy bizalomról árulkodott a részükről, hogy egy olyan márkát, mint a Martini, meg tudtunk nyerni névadó partnernek az akkori helyzetünkben.”

Ehhez a közben már a McLarenhez szegődő Zak Brown is kellett, meg némi motiváció Sir Frank Williams gyűjteményéből

GPHírek
16:31

Newey is felfigyelt a McLarenre

Az Auto Motor und Sport szerint a McLaren korábbi és a Red Bull jelenlegi főtervezője, a legendás Adrian Newey is elismerően nyilatkozott a McLaren MCL33-as hátsó futóművéről. "Nagyon érdekesnek" találta a megoldást aerodinamikai szempontból, mert szabadon áramolhat a levegő a diffúzor felé, jobban működnek a fékhűtők és a szárnyak is.

Felülről az MCL33Forrás: AFP/Jose Jordan
GPHírek
16:36

700 forintos hiba a McLarennél

Eric Boullier, a McLaren versenyigazgatója az Autosportnak elárulta, hogy egy általa 2 fontra vagyis körülbelül 700 forintra értékelt csavar miatt mozdult el a kipufogócső a helyéről az autón a keddi tesztnap során, de sok időt vesztettek, mert megégett a motortakaró elem (ezt nem is tudták kicserélni) és elolvadtak a brake-by-wire rendszer kábelei is. A sebességváltót is újra kellett építeniük. 

GPHírek
16:37

Közben újra szabad a pálya

Hamilton, Alonso, Pérez és Leclerc igyekezett kifelé a legjobban. Vajon hol van a Ferrari? Vettel mai 84 köre nem kifejezetten sok.

GPHírek
16:44

Alonso tovább gyorsult

Már csak bő 1 másodperccel van csapattársa legjobb idejétől, de két lépcsőfokkal keményebb gumit használ. Vandoorne hiperlággyal érte el a legjobb körét, Alonso szuperlággyal megy, közöttük van az ultralágy. Majd megszokjuk.

Alonso legjobb köre 1:20.929

GPHírek
16:48

Hamilton most már tényleg vezet

Ha ezt a körét most nem veszik el, az 1:19.333 eddig a hét legjobb eredménye. Közepes keverékű gumival. Magnussen közben szuperlággyal feljött a 3. helyre 1:20.640-nel.

GPHírek
16:51

Jól áll a Mercedesnek a közepes

A piros zászló alatt újabb képekkel bővítettük a mai galériánkat!

A Forma-1 előszezoni tesztje Barcelonában - 4. nap, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas - Kattintásra galéria nyílik!Forrás: DPPI/Florent Gooden
GPHírek
16:57

Szép szereplés a Hondától

Gasly a 106. körénél tart, eddig csak a McLaren ment ma náluk többet. Bár az időjárás miatt furcsák a körülmények és összességében keveset futnak az autók, a Honda üzembiztos működése egyelőre az elmúlt négy nap kellemes meglepetése.

GPHírek
16:59

Sainz is gyűjti a kilométereket

Az akkumulátorcsere után már 35 körnél jár, Hülkenberg sokkal több idő alatt 49-ig jutott ma.

GPHírek
17:04

Hamilton vezet az utolsó órában

Az állás 17 órakor:

1. Lewis Hamilton (Mercedes W09), 1:19.333 - 51 kör
2. Stoffel Vandoorne (McLaren MCL33), 1:19.854 - 110 kör
3. Kevin Magnussen (Haas VF-18), 1:20.640 - 78 kör
4. Sebastian Vettel (Ferrari SF71H), 1:20.692 - 85 kör
5. Fernando Alonso (McLaren MCL33), 1:20.929 - 22 kör
6. Carlos Sainz (Renault RS18), 1:20.940 - 36 kör
7. Lance Stroll (Williams FW41), 1:21.310 - 36 kör
8. Sergio Pérez (Force India VJM11), 1:21.973 - 59 kör
9. Max Verstappen (Red Bull RB14), 1:22.058 - 35 kör
10. Pierre Gasly (Toro Rosso STR13), 1:22.134 - 109 kör
11. Nico Hülkenberg (Renault RS18), 1:22.507 - 49 kör
11. Valtteri Bottas (Mercedes W09), 1:22.789 - 60 kör
12. Charles Leclerc (Sauber C37), 1:22.808 - 37 kör
14. Marcus Ericsson (Sauber C37), 1:23.825 - 79 kör
15. Szergej Szirotkin (Williams FW41), 1:31.979 - 47 kör

GPHírek
17:12

Az F1 igazi energiavámpír

Pierre Gasly csapattársa, Brendon Hartley kétszeres sportautó-világbajnokként (FIA WEC LMP1) érkezett az F1-be, mégis elismerte, hogy a tavalyi szezon vége után teljesen kimerült volt, pedig még csak 28 éves.

A Forma-1 előszezoni tesztje Barcelonában - 3. nap, Brendon Hartley, Scuderia Toro RossoForrás: DPPI/Florent Gooden

„A szezon után jöttem rá, hogy milyen kimerült és mentálisan milyen fáradt voltam. Akkoriban azt mondtam magamnak, jól vagyok és csak mentem tovább. Az [év] végén azonban időre volt szükségem. Nem csak az [tört meg], hogy 8 futamot teljesítettem zsinórban és rengeteget utaztam, de a háttérben zajló dolgok is felemésztettek, hogy ez az egész megvalósuljon – utalt a Toro Rossónál kapott lehetőségre. – Most frissnek és felkészültnek érzem magam, izgatottan várom az első teljes szezonomat a Formula-1-ben.”

GPHírek
17:13

Vettel gyorsul, de nem eleget

A Ferrari-pilóta 1:20.241-re javította a mai legjobb eredményét, de még mindig csak a 3. helyezett Hamilton és Vandoorne mögött. A brit közepes, a belga hiperlágy, a német lágy gumikkal ment.

GPHírek
17:22

Nem értik a McLarent

Gary Anderson, az Autosport szakértője nem érti, hogy miért használta olyan sokat a McLaren a hiperlágy gumit, mert szerinte azzal az abronccsal érdemes tesztelni, ami a leggyakrabban előfordul majd a futamon. Rámutatott, hogy ez a lágy gumi, ezért nem tudta megindokolni, hogy a csapatok miért futnak szuperlággyal és hiperlággyal. Azt is furcsállja, hogy a Mercedes a közepest preferálja, de úgy véli, ez a hőmérsékletekkel és a működési tartományokkal magyarázható.

GPHírek
17:24

Megtankolták a Mercedest?

Az Auto Motor und Sport szerint Hamilton jelenleg 1:21.1-es köröket teljesít, ami azt sugallja, hogy jelentős üzemanyag-mennyiséget cipel magával. A Ferrari közben kerékcserét gyakorol és megemlítették, hogy furcsa füst szállt fel a motorból, de ez a héten nem szokatlan, mindhárom csapatnál megfigyelték a jelenséget, de magyarázatot egyelőre nem találni. 

GPHírek
17:28

Újabb piros zászló!

Délelőtt csak egy volt, délután rövid időn belül ez már a második. Megint a Sauber szállt el, délelőtt Marcus Ericsson, most Charles Leclerc okozta a megszakítást.

GPHírek
17:29

Hiba lehetett, már szabad a pálya

Leclerc gond nélkül visszatért a boxba, fals riadó lehetett. Folytatódhat a teszt, fél óra van hátra.

GPHírek
17:32

Tényleg melegszik a McLaren

Újabb képeken látható, hogy egyre több a hűtőnyílás az autón, de Eric Boullier, a McLaren versenyigazgatója az Autosportnak azt mondta, egy új motorszállító bevonásakor az első feladat a hajtáslánc hűtésigényének beállítása, így nem aggódott a fejlemények miatt. 

GPHírek
17:37

Vettel is eljutott 100-ig

A Ferrari összekapta magát, ma több üresjáratuk is volt, gyaníthatóan azért, mert figyelték a pálya állapotának változását, de szép lassan Vettel azért összehozott 100 kört. A McLaren 144-nél jár, a Toro Rosso 130-nál, a Sauber 121-nél.

GPHírek
17:40

Verstappen valószínűleg befejezte

Az Auto Motor und Sport szerint a holland pilóta besétált a motorhome-ba. Már nincs sok idő hátra, ezért a Red Bullt ma már valószínűleg nem láthatjuk.

GPHírek
17:43

Valamit nagyon keresnek a Mercedesben

Egy felhasználó kérdésére azt válaszolták, hogy nincs meg a kulcs.

(Persze, egy F1-es autóhoz nem kell kulcs.)

GPHírek
17:48

Látványfesték a Williamsen

Az Auto Motor und Sport szerint flow-viz festékkel vonták be a Williams hátulját a légáramlatok kimutatása érdekében. Erről egyelőre nincs képünk, viszont Craig Scarborough megfigyelt egy aprócska szárnyat az autón, pont a helyzetjelző lámpa fölött. Ilyen apróságok is számítanak.

GPHírek
17:51

Nagy levegőt vesz a Sauber

Először 2008-ban, a Ferrari F2008-ason jelent meg az úgy nevezett S-csatorna, ami átvezet az autó orrkúpján és alulról a versenyző feje fölötti légbeömlő felé irányítja a levegőt. Ennek aerodinamikai előnye is van és a hűtésnek is jót tesz, tavalyig mégis csak a Mercedes használta a mezőnyben. 

Idén a Williams és a Sauber is megvalósította az autón, annak ellenére, hogy ez alaposan megnehezíti a frontális törésteszt teljesítését. Craig Scarborough képein látszik, hogy a Sauber jó nagy nyíláson át szívja be alul a levegőt.

GPHírek
17:54

Hamilton lehet a negyedik 1. a héten

Hétfőn Daniel Ricciardo, kedden Sebastian Vettel, szerdán Fernando Alonso zárta az élen a tesztnapot. Három különböző pilóta, három különböző csapattól, de lesznek-e négyen és ha igen, számít-e ez majd valamit a szezonra nézve? Ezt most nehéz megmondani.

GPHírek
17:56

Hamilton és Vettel hasonló tempóban

Mindketten 1:21-es köröket futnak, Vettel nemrég megközelítette a saját legjobb eredményét, de most már Hamilton a gyorsabb kettejük között. 5 perc van hátra.

GPHírek
17:58

Hamilton túl egy versenytávon

Kevesebb idő alatt is többet ment ma Bottasnál, a finn pilóta 60-szor, Hamilton 68-szor fordult Barcelonában a negyedik tesztnapon. Kiállt a boxba, ma már aligha jön vissza.

GPHírek
18:00

De, a Mercedes visszajött

Hamilton ismét kigurult a boxból, még néhány rajtgyakorlat belefér a végén.

GPHírek
18:02

Hamilton a hét legjobb körével az élen zárt

A Mercedes pilótája 1:19.333-mal, közepes keverékű gumikkal állította fel a mai és az eheti mércét, egy igen furcsa tesztsorozat utolsó napján. Nagyon szépen köszönjük a mai és az egész heti kitartó figyelmet, nemsokára jövünk részletes összefoglalóval és eredményekkel, a jövő héten pedig természetesen az újabb négynapos teszt közvetítésével, kedd reggeltől.

Még több bejegyzés