Társoldalunk:

Ricciardo Bottast és Räikkönent verte az első idei tesztnapon

2018.02.26., 08:46
rendezés

Jól szerepeltek a Renault motoros autók a barcelonai teszt első napján, de a legnagyobb meglepetést a Honda okozta. Nem jött ki a lépés Alonsónak és Hamiltonnak. 

Dolgos csapatokkal és mindössze két megszakítással kezdődött a 2018-as előszezoni tesztelés első napja. A Toro Rosso és a Force India reggeli bemutatója miatt 10 perces csúszással indult a délelőtti félidő, de ezt az ebédszünetből később elvették, így lényegében megmaradt a négyórás tiszta pályaidő. Legalábbis, ez lett volna balesetek nélkül.

Már a tesztelés első órájában előkerültek a piros zászlók, mert Fernando Alonso az utolsó kanyarban műszaki hiba miatt kicsúszott és autójával elásta magát a kavicságyban. A McLaren szerint az MCL33-ról levált a kerékanya, ezért az egész bal hátsó kerék elszabadult az autóról, de szerencsére sérülés vagy komolyabb veszélyhelyzet nem állt fenn.

A post shared by FORMULA 1® (@f1) on

Alonso kénytelen volt gyalog visszatérni a csapatához, de a McLaren szerelői még az ebédszünet előtt rendezték a sorokat, így a spanyol pilóta néhány installációs körre újra megjelent a délelőtt során. Bajba került a Force India tesztpilótája, Nyikita Mazepin is, ő a 4-es kanyarban csúszott ki, de az autóját gyorsan menetkész állapotba tudták hozni.

Miközben Alonso ismét küszködött, korábbi nemezise, a Honda tündökölt a Toro Rossóban. Brendon Hartley mindenféle látható probléma nélkül 72 kört megtett a faenzai istálló autójával, ezzel majdnem ő lett a délelőtti körrekorder. Nico Hülkenberg a Renault-val 73-szor fordult, ráadásul sokáig vezette is a délelőtti etapot.

A post shared by FORMULA 1® (@f1) on

Eleinte úgy tűnt, hogy Valtteri Bottas folytatja a Mercedestől korábban megszokott, lehengerlő tempót és futásteljesítményt, a finn versenyző azonban délelőtt „csak” a 2. helyezett lett a hosszú, több, mint 25 körös etapot teljesítő Daniel Ricciardo mögött. Az ausztrál pilóta 1:20.179-cel bizonyult a délelőtti legjobbnak, Bottas 0,17 másodpercet kapott tőle.

„Hideg volt, ettől függetlenül minden jól ment – nyilatkozta Ricciardo. – Délelőtt tökéletes volt minden, amíg száraz volt a pálya, utána viszont nagyon trükkösek lettek a körülmények. Ilyen hőmérsékletek mellett nehéz volt működésre bírni a gumikat, különösen az új aszfaltfelületen. Ha a hőmérséklet megvan, akkor minden rendben, de hidegben egyáltalán nincs tapadás. Mégis jó napunk volt, 100 körnél is többet teljesítettünk és azt hiszem, az egyik etapom 35 körös volt. A megbízhatóság is helyén volt, úgyhogy mindenki előtt le a kalappal. Jó volt magamat a a lista élén látni, de 2 fokos hőmérsékletben nem sokat tanultunk."

Reggel nem erőltette meg magát a 2007-es világbajnok, Kimi Räikkönen, de az ebédszünethez közelítve ő is elért 59 kört a délelőtt során. Sokáig csak a mezőny végén kullogott, majd gyorsulni kezdett és lágy gumikkal ideiglenesen vezetett is. Később Ricciardo és Bottas közepesekkel is vissza tudta venni a vezetést.

 Nagyon pozitívan alakult az első barcelonai délelőttünk, hiszen mindent elvégeztünk, amit terveztünk.

Az elsődleges feladatunk az aerodinamikai adatok gyűjtése volt, ezért állandó sebességgel haladtam. Néhány rajtgyakorlatot is elvégeztem, a tempóra viszont nem figyeltünk, még nem hajszoltam a W09-et a határai felé. Az autó általában jó érzetet ad, jól viselkedik. Eddig csak pozitívumokat tudok kiemelni a tavalyi autóhoz képest" – mondta Bottas.

Räikkönen átmenetileg vezetett is - kattintásra galéria nyílik!Forrás: DPPI/Dppi

A lágy gumik több csapatnál is előkerültek, sőt Alonso a szuperlágyakat is kipróbálta, de a baleset előtt és azután sem jutott velük messzire. Az istállók délelőtt a közepes keveréket részesítették előnyben, de az ebédszünet előtti rajtgyakorlatot a többség lágyakkal teljesítette.

Ahogy ez ilyenkor lenni szokott, több apró részlet is feltűnt az autókon. A Ferrari különböző diffúzorokat próbálgatott, a Renault és a Sauber reggel aerodinamikai méréseket végzett flow-viz festékkel és mérőkereketekkel, a Mercedes apró T-szárnyat villantott, a Williams pedig érdekes, bumeráng szárnyat épített az autójára. Alonso esetétől eltekintve komolyabb műszaki hiba nem hátráltatta a munkát.

Az egyetlen problémát az időjárás okozta

– összegzett Räikkönen. – Az első benyomásaim alapján az autó oké, de még túl korai ítélkezni róla, különösen a mai körülmények között. Ezeket a gumikat nem arra találták ki, hogy 8 fokban működjenek és ez mindenkinek gondot okozott. A mai munkánknak semmi köze sem volt a köridőkhöz, csak mentünk, állítgattunk egy kicsit, aztán próbáltuk megérteni az autó viselkedését, de nem úgy tűnik, hogy bármi baja lenne. Most próbálunk több kilométert gyűjteni."

Balszerencsés volt a délutáni műszak

Az már az ebédszünetben látszott, hogy a szerelőknek sok dolga lesz, mert három csapatnál is pilótát cseréltek. Lewis Hamilton folytatta a munkát a Mercedesnél, jött Szergej Szirotkin a Williamsnél, Nico Hülkenberg helyére pedig Carlos Sainz ülhetett. A spanyol pilóta kezdett a legkésőbb, de mindhármuknak rosszul jött az időbeosztás.

Ennek oka, hogy az egyébként sem kellemes időjárás délután tovább romlott: sűrű felhőréteg érkezett és bár az eső csak késő délután kezdett el esni, annyira lehűlt a pálya, hogy még a lágyabb gumikeverékekkel is szinte használhatatlannak bizonyult. Ennek köszönhetően a délutáni körszámok meg sem közelítették a délelőtti értékeket.

Három hónap kihagyás után nagyszerű visszaülni az autóba, de sajnos az időjárás miatt ma nem tudtam sok kört megtenni.

A pálya délután nagyon hideg volt, nehezünkre esett egyáltalán felmelegíteni az abroncsokat. Ilyen hőmérsékletek mellett a gumik nem igazán működnek, ezért nem igazán éreztem rá a vezetésre. Nem tudtam hajszolni az autót, mert olyan rosszak voltak a körülmények. Nem is tudok sokat mondani az autóról, mert nem sokáig vezettem, de elsőre jó visszajelzéseket adott" – összegzett Hamilton.

Bottas és Stroll többet vezethetett, mint csapattársaikForrás: DPPI/Dppi

A McLaren eredetileg 500 kilométeres futásteljesítményt írt elő magának minden napra, ezt ma egyik istálló sem érte el. A legközelebb Daniel Ricciardo jutott, az ausztrál pilóta még az esőben is folytatta a tesztelést, először intermediate majd teljes esőgumikkal. Alonso is így tett, ezért a nap végére eljutott 51 körig, de ennek nagy része szinte haszontalan az autó optimalizálása szempontjából.

Nagy meglepetést okozott viszont a Toro Rosso-Honda, amit Alonso egyszer a pálya régi nyomvonalát használva előzött meg. Látható műszaki hiba nélkül futott az autó 93 kört Hartley-val a volán mögött, így a Red Bull és a Renault mögött a legtöbb kilométert a faenzaiak autója gyűjtötte. A Mercedes és a Ferrari nem igazán erőltette a délutánt, de így is összehoztak 83, illetve 80 kört.

A nap meglepetése a Toro Rosso HondaForrás: DPPI/Dppi

A zord időjárás miatt több csapat is idő előtt véget vetett a tesztelésnek. A Haas és a Sauber hivatalosan is felhagyott a munkával az eső miatt, de 15:00 után a többiek is csak tapogatózni jártak ki az aszfaltcsíkra. Terjedni kezdett a pletyka, hogy ha az időjárás tovább romlik, esetleg péntekre is Barcelonában marad a mezőny, de ezt a pálya egyelőre nem erősítette meg.

„Furcsa nap volt – foglalta össze Günther Steiner, a Haas csapatfőnöke. – Eleinte minden jól ment, aztán a pálya nagyon következetlen lett. Összeszedtük magunkat, teljesítettünk néhány kört, de mindenképpen többet szerettünk volna megtenni. Így is oké, tartjuk a tervünket. Az időjárási körülmények nagyon nehezek voltak, de ez mindenkinek adott volt. Az előrejelzés sem ígér sok jót. Örültünk volna, ha melegebb van és kevesebb a víz, de mindent összevetve a tesztprogram egy részét elvégeztük. Pozitívnak kell maradnunk és reméljük, hogy jobb lesz az időjárás."

Hamilton mellett az újoncoknak sem kedvezett a rossz idő, ezért is végzett két orosz pilóta a mezőny végén. Nyikita Mazepin szerepeltetését a kicsúszás után nem erőltették a Force Indiánál még úgy sem, hogy gyorsan elkészültek a javítással, Szergej Szirotkin pedig már csak rossz pályaviszonyok közepette tesztelhette az autót.

Nem sok kört tettünk meg ma, de ez gyakran így van egy új autóval és amit teljesítettünk, az jónak tűnt. Az autó hasonlít a tavalyihoz, de tényleg nagy lépéseket tett előre. Jól éreztem magam a glória alatt, de alacsonyabbra vettük az üléspozíciómat és a kilátás így is jó volt. A délután egy részét egy szenzorhiba megoldása miatt elvesztettük, aztán a romló időjárás miatt maradtunk a garázsban" – nyilatkozta Mazepin.

Előkerültek a speciális festékek isForrás: DPPI/Florent Gooden

A mezőny kedden 9 órától folytatja a munkát Barcelonában, bár az időjárás előrejelzés nem sok jót ígér a pilótáknak. A Mercedes és a Renault holnap is beveti mindkét versenyzőjét, a Ferrarinál szolgálatba áll Sebastian Vettel, a Williamsnél Robert Kubica kapja a délelőttöt, a Red Bullnál pedig Max Verstappen ideje jön el. Érdekességnek ígérkezik a Sauber újonca, Charles Leclerc szereplése is.

A hétfői tesztnap eredményei

  Pilóta Csapat Modell Köridő Kül. Kör
1. Daniel Ricciardo Red Bull RB14 1:20.179   105
2. Valtteri Bottas Mercedes W09 1:20.349 0,170 58
3. Kimi Räikkönen Ferrari SF-71H 1:20.506 0,327 80
4. Nico Hülkenberg Renault R.S.18 1:20.547 0,368 73
5. Fernando Alonso McLaren MCL33 1:21.339 1,160 51
6. Carlos Sainz Jr Renault R.S.18 1:22.168 1,989 26
7. Lewis Hamilton Mercedes W09 1:22.327 2,148 25
8. Brendon Hartley Toro Rosso STR13 1:22.371 2,192 93
9. Lance Stroll Williams FW41 1:22.452 2,273 46
10. Romain Grosjean Haas VF-18 1:22.578 2,399 55
11. Marcus Ericsson Sauber C37 1:23.408 3,229 63
12. Nyikita Mazepin Force India VJM11 1:25.628 5,441 22
13. Szergej Szirotkin Williams FW41 1:44.148 23,969 28

A csapatok által megtett táv

  Kör Táv (km)
Ferrari 80 372,4
Force India 22 102,41
Haas 55 256,025
McLaren 51 237,405
Mercedes 83 386,365
Red Bull 105 488,775
Renault 99 460,845
Sauber 63 293,265
Toro Rosso 93 432,915
Williams 74 344,47

A motorok által megtett táv

  Kör Táv (km)
Ferrari 198 921,69
Honda 93 432,915
Mercedes 176 819,28
Renault 255 1187,025
GPHírek
07:39

Véget ér az F1 téli álma

Üdvözöljük Kedves Olvasóinkat a 2018-as előszezoni tesztek első napján! A bemutatók idején már elkezdett véget érni az uborkaszezon, ma viszont már az éles munkának is itt az ideje. A tesztelés 9 órakor kezdődik, addig ajánljuk az előzetesünket.

Tartsanak velünk a nap végéig zajló, percről percre frissülő tudósításunkban!

KAPCSOLÓDÓ CIKK

GPHírek
07:43

A mai legénység

Az egyik közönségkedvenc, Kimi Räikkönen kezd a Ferrarinál. Íme a hétfői névsor:

Mercedes: Valtteri Bottas 
Ferrari: Kimi Räikkonen
Force India: Nyikita Mazepin
Red Bull: Daniel Ricciardo
Williams: Lance Stroll, Szergej Szirotkin
Renault: Nico Hülkenberg, Carlos Sainz Jr
Toro Rosso: Brendon Hartley
Haas: Romain Grosjean
McLaren: Fernando Alonso
Sauber: Marcus Ericsson

GPHírek
07:44

Ezeket az értékeket érdemes figyelni

Szinte napra pontosan egy évvel ezelőtt kezdődtek az előszezoni tesztek, szintén Barcelonában. Nagy várakozás előzte meg a teszteket, mert az volt az első alkalom, amikor az új technikai szabályok szerint épült autók pályára léptek. Az első tavalyi tesztnapot Lewis Hamilton zárta az élen a Mercedesszel, 1:21.765-öt ért el lágy gumikkal, de Sebastian Vettel alig volt lassabb nála a Ferrarival, közepes abroncsokon. Idén minden keverék egy szinttel lágyabb lett, vagyis a közepes inkább a lágy jellegére hasonlít. A tavalyi Spanyol Nagydíj pole pozícióját szintén Hamilton szerezte meg 1:19.149-cel, ez egyben a pályacsúcs is. Hamilton tavalyi pole körét itt lehet megnézni.

GPHírek
08:36

A mai nap az igazi autóbemutató

Szép hagyomány, hogy a csapatok igazi vagy online, sőt újabban virtuális autóbemutatókat tartanak, de az idei sorozat megmutatta, hogy ennek nincs sok értelme. A Haas, a Williams és a Renault először csak számítógéppel generált, egyébként nem túl részletgazdag képeket (rendereket) mutatott, a Red Bull képeit pedig valószínűleg Photoshoppal módosították. Ma már nincs más hátra, indul a tesztelés az igazi autókkal. 

Hétfőre is maradt két igazi bemutató

GPHírek
08:49

Nagyon hideg van

Viszontagságos időjárási körülmények várnak a csapatokra a hét folyamán. Várható égi áldás is, a legnagyobb probléma azonban az, hogy iszonyú hideg van és még délidőben sem lesznek reprezentatívak a hőmérsékleti viszonyok. Normális esetben 10 Celsius fokos hőmérséklet alatt semmilyen pályaautóval nem érdemes tesztelni. Ezt most csak a Közel-Keleten lehetne értelmesen csinálni, oda viszont túl drága lenne elutaztatni a mezőnyt, így maradt Spanyolország. Ez ma még kisebb gondot okoz, hiszen egyelőre elég az is, ha gyűjtik az autók a kilométereket, de a teljesítményt hidegben nehéz lesz optimalizálni.

Az előrejelzés szerint éjszakánként akár még havazhat is.

GPHírek
08:51

Lényegesen megváltozott a pálya

A köridők vizsgálatakor azt nem szabad elfelejteni, hogy a pálya tavaly óta jelentősen megváltozott. A nyomvonal maradt az eddigi, de új aszfaltréteget helyeztek el, a bukóterek és a kerékvetők is módosultak, elsősorban a MotoGP biztonsági követelményei miatt. Mivel újak az F1-es gumikeverékek is, nehéz lesz eligazodni a köridők összehasonlítása terén.

A 2018-as szezon előtt felújították a barcelonai pálya aszfaltját - Kattintásra galéria nyílik!Forrás: NurPhoto/Xavier Bonilla/NurPhoto/Xavier Bonilla
GPHírek
08:55

Több autót is bejárattak már

Az istállók nem feltétlenül várták meg a hétfő reggelt a bejáratással. A Toro Rosso hazai pályán, Olaszországban próbálta ki először az első Honda motoros autóját, a McLaren a navarrai tesztpályát választotta, a Mercedes és a Red Bull a közeli Silverstone-ba ment, a Sauber, a Haas és a Renault pedig Barcelonában dolgozott, hivatalosan filmforgatások keretein belül.

Red Bull

Mercedes

McLaren

Renault

...valamint a Toro Rosso, a Williams, a Sauber és a Ferrari is megtette már első kilométereit. 

GPHírek
08:56

Borongós az égbolt

A levegő mindössze 4,3 Celsius fokos, a pálya is csak 9 fokos.

GPHírek
09:00

Délután jön Hamilton is

A Mercedes idén is a bevált sormintát követi és ebédszünetben váltják majd egymást a pilóták. Lewis Hamilton tegnap még a Tommy Hilfiger rendezvényén volt Olaszországban, de reggel megerősítették, hogy délután ő is csatasorba áll. 

GPHírek
09:02

Csúszik a kezdés

A pálya állapota miatt 10 perccel eltolták a kezdést, így a tesztelés ma 9:10-kor indul. 

GPHírek
09:03

Visszakapta a színeit a Red Bull

Hiába reménykedtek a szurkolók, idén sem maradt sokáig a látványos álca az autón.

GPHírek
09:05

Képeken is a végleges Red Bull

A Red Bull RB14 végleges festéseForrás: Red Bull Content Pool
A Red Bull RB14 végleges festéseForrás: Red Bull Content Pool
GPHírek
09:09

Még mindig megváltozhat a Force India neve

Az autó bemutatója alkalmával akarták bejelenteni a csapat új nevét, ez azonban még nem történt meg. Az Auto Motor und Sport úgy tudja, még Melbourne előtt felveszik az új elnevezést. Korábbi, meg nem erősített pletykák szerint ez FORCE lesz. 

GPHírek
09:10

Zöld zászló!

Indul az év, a Toro Rosso az első autó a pályán!

GPHírek
09:13

Állítólag sokkal jobb az autók hangja

A pálya mellett figyeli az eseményeket a MiniDrivers című rajzfilmek alkotója, a Twitteren azt írta, hogy sokkal jobb az autók hangja, szerinte már a V8-as időket idézi. Ez érdekes fejlemény lenne, mert a szabályok alapvetően ezt nem indokolják. Hartley-t közvetlenül Bottas követte a pályára.

GPHírek
09:16

Hét csapat már pályára is lépett

A Toro Rosso és a Mercedes után a Haas, a Sauber és a Ferrari is megjelent a pályán, majd jött a Red Bull és a McLaren is. A Ferrari állítólag új diffúzort mutatott, ami a Red Bull megoldására hasonlít.

GPHírek
09:18

Räikkönené az év első mért köre

A Ferrari pilótája tapogatózó jelleggel 1:58.273 alatt ért körbe, majd a többiekhez hasonlóan visszatért a boxba. Ez egyelőre nem meglepetés, ilyenkor elsősorban az autók rendszereinek ellenőrzése a feladat.

Jó hír a McLarennek, hogy Alonso immáron Renault motoros autója is visszaért egyben a garázsba.

GPHírek
09:20

Előkerültek a szokásos eszközök

Az Auto Motor und Sport szerint a Sauber flow-viz festékkel vonta be az autót, ez a légáramlatok ellenőrzését segíti, a Renault pedig a jól ismert, "kerítéseket", vagyis aero szenzorokat szerelt fel az autóra.

GPHírek
09:22

Kevésbé ráz a pálya

Edd Straw, az Autosport szakírója szerint a korábbinál sokkal simább lett a pálya felülete és eltüntették a nagy bukkanót az 1-es kanyarnál is. Úgy véli, a pálya önmagában akár 1 másodpercet is gyorsulhat, de Gary Anderson, a lap szakértője az Autosport Podcastban nem volt ennyire optimista. 

GPHírek
09:25

A Mercedes nem mondott le a T-szárnyról

A bemutatón természetesen még nem volt az autón, a teszten viszont már megjelent az apró T-szárny, a szabályok adta kereteken belül.

GPHírek
09:27

A Ferrari is tényleg nagyon szűk lett

Bár a Mercedes kápráztatta el igazán a közönséget e téren, a Ferrari autója is igen szűk lett hátul, pedig ők egyelőre nem készültek el a teljesen új motorral, csak a tavalyit fejlesztették tovább.

A Jordan korábbi technikai igazgatója, Gary Anderson az Autosport Podcastban azt mondta, szerinte a Mercedes nagyobbat lépett előre a télen, mint a Ferrari.

GPHírek
09:27

Bottas megelőzte Räikkönent

Ez már egy izmosabb, de még mindig ismerkedő kör a Mercedes pilótájától: 1:26.124-gyel az élre állt, de még mindig csak a két finn versenyzőnek van mért köre.

GPHírek
09:28

Minden autó megmozdult

Jó hír, hogy Lance Stroll is megjelent a pályán a Williamsszel és megtette első métereit a frissen bemutatott Force India is az orosz tesztpilóta, Nyikita Mazepin vezetésével.

Sikerült lencsevégre kapni a régi-új festésű Red Bullt:

GPHírek
09:32

Bottas gyorsult, továbbra is vezet

Az aktuális legjobb kör 1:24.045, de előtte már egy 1:25-ös körrel is megdöntötte az addigi legjobbját. A pálya még mindig csak 10 fokos. 

GPHírek
09:36

Bottas rendületlenül gyorsul

Már 1:22.952-nél jár és 9 kört megtett, miközben a többiek továbbra is csak az installációs köröknél tartanak. Köztük a Force India is:

GPHírek
09:39

Már a glória alá is szárnyat tesznek

Érdekes részlet a Toro Rossón, miközben Bottas visszatért a boxba, 9 körrel a háta mögött.

GPHírek
09:42

A Ferrari megint nagyon titkolózik

Az előző évekhez hasonlóan hatalmas táblákkal takarják el az autót a kíváncsi szemek elől, amikor Kimi Räikkönen visszatér a boxba. Az Auto Motor und Sport szerint a Williams látványos oldalsó légterelőt épített az autóra, a McLaren pedig közben megtette az első mért körét Renault motorral, Alonso 1:25.925-öt ért el szuperlággyal, majd 1:24.202-re javított és a 2. helyre jött fel. Ricciardo a 3. helyezett 1:29.232-vel.  

GPHírek
09:45

Szokjuk az idei autók látványát

Egész szépek lennének, ha nem lenne glória.

GPHírek
09:45

Piros zászló!

Alonso miatt áll az óra, helyszíni beszámolók szerint a kavicságyban kötött ki. 

GPHírek
09:47

Leszakadt az egyik hátsó kerék Alonso autójáról

GPHírek
09:49

Bármi is az ok, ez baj a McLarennél

Az előző három szezon során a Honda erőforrással bajlódtak, de egy nemrég megjelent dokumentumfilmből kiderül, hogy a wokingi istállónál sem ment minden rendben. Ha az első teszten, 5 kör után nem bírja az autó futóműve az egyik legismertebb pályát, akkor a tervezők valamit nagyon elnéztek. Arról nem is beszélve, hogy megint sok időt vesztenek a javítás miatt.

GPHírek
09:52

Alonso épp gyors körön volt

Abszolút legjobb szektoridőt ért el, mielőtt a kavicságyba csúszott. Állítólag sértetlenül kiszállt az autóból. Továbbra is áll az óra. 

GPHírek
09:53

A kerékagy látszólag egyben maradt

Alonso személyesen is megvizsgálta az autójának hátulját. Úgy tűnik, az MCL33 nem tört össze, mintha a felni vált volna le az autóról. Lehetséges, hogy "csak" a kerékcsavar vagy a keréktárcsa hibásodott meg.

GPHírek
09:58

Helyszínelés közben seregszemle

Néhány kép az eddigi eseményekről.

GPHírek
10:00

Újra szabad a pálya!

Nem sokkal 10 óra előtt ismét kihajthattak az autók a pályára. Folytatódik a tesztelés!

GPHírek
10:04

Sorrend az első óra végén

Kissé kurta kezdés volt, 10 percet csúszott az indulás, aztán Alonso miatt piros zászló is volt, így nem állt rendelkezésre a teljes, 60 perc.

1. Valtteri Bottas (Mercedes), 1:22.965, 9 kör
2. Fernando Alonso (McLaren), 1:24.202, 6 kör
3. Daniel Ricciardo (Red Bull), 1:27.214, 6 kör
4. Kimi Räikkönen (Ferrari), 1:58.273, 3 kör
5. Marcus Ericsson (Sauber), idő nélkül, 4 kör
6. Brendon Hartley (Toro Rosso), idő nélkül, 4 kör
7. Romain Grosjean (Haas), idő nélkül, 3 kör
8. Nico Hülkenberg (Renault), idő nélkül, 3 kör
9. Nyikita Mazepin (Force India), idő nélkül, 1 kör
10. Lance Stroll (Williams), idő nélkül, 1 kör

GPHírek
10:05

Újabb kép a sánta McLarenről

GPHírek
10:13

Élőben streamel az F1 a Facebookon

Egyelőre Gary Anderson, az Autosport szakértője beszél, de a háttérben jól hallhatók az autók is. Itt figyelhető a közvetítés, angolul.

GPHírek
10:15

Hülkenberg és Hartley is a listán

A Renault pilótája 1:25.088-nál tart a 3. helyen közepes keverékű gumikkal, az új-zélandi versenyző egyelőre 1:29.197-nél lággyal. 

GPHírek
10:16

Egyelőre működik a Honda

Hartley tovább rója a köröket, már 13-nál jár, a legjobb köre már 1:28.313. Azt majd meglátjuk, hogy mennyire bizonyulnak gyorsnak.

GPHírek
10:20

A javuló körülmények előcsalogatták Räikkönent

A Ferrari majdnem 1 órát várakozott a boxban, de az egyre "melegebb", már 17 fokos aszfalt láttán kijöttek. A Honda továbbra is üzemel a Toro Rossóban.

GPHírek
10:21

Räikkönen gyorsult, de még mindig utolsó

A finn pilóta egyelőre nem hajszolja az autót, 1:30.650-nél jár, Hartley 1:26.430-ra javított és még mindig a 4. helyezett Bottas, Alonso és Hülkenberg mögött.

GPHírek
10:25

A Mercedes is titkolózik

Bottas eddig 15 kört tett meg, ezzel viszont egyelőre nem körrekorder ma. Meglepetésre a legtöbbször eddig a Toro Rosso fordult a Hondával, 18 alkalommal.

GPHírek
10:26

Megvan a bűnös Alonso balesetéért?

Egy sasszemű felhasználó mintha egy kerékanyát látna a kavicságyban.

GPHírek
10:28

Alonso visszaért a boxba, Räikkönen javított

A Ferrari pilótája bejutott 1:30 alá, a legfrissebb köre 1:29.114 volt. Most csak ő és Ricciardo köröz az aszfalton.

GPHírek
10:35

Pár óráig búcsút mondtunk a McLarennek

A csapat tájékoztatása szerint valóban a hátsó keréknél történt meghibásodás, Fernando Alonso ezért csúszott ki a kavicságyba. Megsérült az autó néhány alkatrésze és a kerék hibáját is orvosolniuk kell, ezért legalább néhány órára kénytelenek visszavonulni. Ez megint nem a terveik szerint alakul. 

GPHírek
10:37

Máris borul a McLaren terve

A Mercedestől és tavaly már a Ferraritól sem volt szokatlan, hogy naponta több, mint két versenytávot is megtehetnek az autóikkal és a pilóták hamarabb elfáradnak, mint maga az autó. Ez a tavaly még Honda motoros McLarenre nem volt jellemző (hiszen folyamatosan elromlott), a Renault-val felszerelve azonban napi 500 kilométeres futásteljesítményt írtak elő maguknak. Ez a héten összesen 2000 kilométer lenne. Feltételezve, hogy a Red Bull és a gyári Renault is képes lehet erre, összesen 6000 kilométerre lehet számítani, míg a Honda erőforrása összesen a Toro Rossóban üzemel.

A szép tervek azonban mára szinte biztosan szertefoszlanak, mert Alonso eddig csak 6 kört, vagyis kevesebb, mint 30 kilométert tett meg.

GPHírek
10:39

Bottas és Ricciardo újra a pályán

Némi pihenő után visszatértek, Bottas még mindig vezet az első órában futott 1:22.952-vel, Ricciardo feljött a 2. helyre 1:23.221-gyel, mindketten közepes keverékkel értek körbe. Hülkenberg egyelőre a 3. helyezett Alonso előtt.

GPHírek
10:43

Hülkenberg letaszította Ricciardót a 2. helyről

Házi verseny kezd kialakulni a renault-s csapatoknál, egyelőre Nico Hülkenberg áll jobban, 1:22:823-at futott és átvette a 2. helyet. Vezethetné is a ranglistát, ha Valtteri Bottas nem gyorsult volna 1:22.435-re a Mercedesszel. 

GPHírek
10:45

Azért, ezt ők sem gondolhatták komolyan!

Vajon mivel lepte meg a vendégeket az idén Honda motorra váltó Toro Rosso az autójuk bemutatója alkalmából? Egy dedikált kerékanyával!

Alonso a végén még visszasírja őket.

GPHírek
10:48

Mért kört futott a Williams és a Haas is

Lassan 2 óra eltelt a mai tesztnapból, ideje volt megjelenniük mért körökkel is. Stroll 1:35.112-vel kezdett Räikkönen mögött az utolsó helyen, Grosjean 1:24.534-gyel Alonso (eredménye) mögött bukkant fel.

GPHírek
10:52

Bottas már 1:22 alatt jár

A Mercedestől korábban megszokott formát hozza, 26 kört teljesített eddig és 1:21.843-mal vezet. Ha így halad tovább, legalább egy versenytávval a háta mögött adhatja majd át az autót Hamiltonnak.

GPHírek
10:57

Más a szaga a Hondának?

Craig Scarborough szerint a Ferrarihoz hasonló szaga lett a Honda erőforrásnak és ő is megemlíti, hogy szebb lett a motorok hangja. 

GPHírek
10:59

Alonso ígéri: Hamarosan visszatér

Előtte viszont még ki kell pucolni a sódert, írja a Twitteren.

GPHírek
11:04

Bottas 1 másodpercet gyorsult az előző órában

Íme a sorrend 11 órakor:

1. Valtteri Bottas (Mercedes), 1:21.843, 28 kör
2. Nico Hülkenberg (Renault), 1:22.791, 23 kör
3. Romain Grosjean (Haas), 1:23.092, 17 kör
4. Daniel Ricciardo (Red Bull), 1:23.221, 15 kör
5. Fernando Alonso (McLaren), 1:24.202, 6 kör
6. Brendon Hartley (Toro Rosso), 1:26.430, 18 kör
7. Nyikita Mazepin (Force India), 1:28.940, 10 kör
8. Kimi Räikkönen (Ferrari), 1:29.114, 10 kör
9. Lance Stroll (Williams), 1:35.112, 9 kör
10. Marcus Ericsson (Sauber), idő nélkül, 10 kör

GPHírek
11:07

Autómustra Barcelonából - Galéria!

Az első 35 kép a barcelonai tesztről - Kattintásra galéria nyílik!Forrás: DPPI/Florent Gooden
GPHírek
11:13

Hülkenberg átvette a vezetést

A Renault pilótája a körszám és a köridő tekintetében is az élen áll. 32 megtett forduló alapján 1:21.326 a Renault eddigi legjobbja és ezzel ma már többet mentek az új autóval, mint a hétvégi, 100 kilométeres bejáratáson. Egyelőre jól kezdik a tesztelést. Bottas 28 körnél jár a Mercedesszel és Hartley is bepakolt már 25-öt a Honda motoros Toro Rossóba.

GPHírek
11:14

Aki nem dolgozik, ne is egyék!

A 10 perces csúszás miatt 10 perccel később kezdődik az ebédszünet is, így a mezőny "délelőtt" 13:10-ig lesz a pályán.

GPHírek
11:16

Prost autója előtt tiszteleg a Renault

Azt írják a Twitteren, hogy a sárga árnyalatát Alain Prost 1983-as Renault RE30-asa alapján választották. A versenyzésben egyébként a Renault mindig a sárga-fekete színkombinációt használja, hacsak egy komoly szponzor nem kíván mást.

GPHírek
11:20

Räikkönen kezdi összekapni magát

Rákapcsolt a Ferrarival, ez egyelőre a 3. helyre elég 1:22.068-cal Hülkenberg és Bottas mögött. Az SF-71H ma még csak 21 körnél jár, a futásteljesítmény terén ez a középmezőnybe elég.

GPHírek
11:23

Räikkönen tovább gyorsul

1:21.983-ra javított, de még mindig csak üldözi Bottast, igaz, már nagyon közel van hozzá. Hülkenberg 1:21.326-ot tudott, ezzel fél másodperces előnyben van.

GPHírek
11:30

Valami megszorult a Red Bullnál

Az Auto Motor und Sport szerint a Red Bull szerelőinek fél percig tartott, mire betolták Ricciardo autóját a garázsba, mert valami megszorult az autón. Az ausztrál pilóta egyelőre 16 kört ment ma. 

GPHírek
11:33

Tényleg jól szól az új Ferrari

...pedig még a tavalyi erőforrás módosított változata dolgozik benne. 

Nem kell azonban szégyenkezni a Mercedesnél sem.

GPHírek
11:36

Piros zászló!

A Force India megállt a pályán. Ez ma a második szusszanás Fernando Alonso balesete után. 

GPHírek
11:38

Videó: Alonso szerencsére nem esett nagyot

Ha már Alonso szóba került, az F1 hivatalos Facebook-oldala megjelentette a spanyol pilóta balesetének felvételét. Itt tekinthető meg.

A nap második piros zászlóját Mazepin okozta, ő a 4-es kanyarban pördült meg.

GPHírek
11:42

Mazepin a gyors jobbosban pördült meg

Innen egyelőre nem látni, hogy vezetői vagy műszaki hiba történt, de úgy tűnik, az autó nem tört össze.

GPHírek
11:49

A Force Indiánál sem lesznek boldogok

Az utolsó pillanatban, ma reggel mutatták be a VJM11-et. Nem tudhatjuk biztosan, de ez azt is jelezheti, hogy csak az utolsó pillanatban készültek el az autóval, így lehet, hogy az alkatrészbázis még nem áll rendelkezésre. A padlólemez már egy kicsúszástól is megsérülhet és a takarítás is felesleges időveszteség. Beugró tesztpilótaként Mazepin most nem szerzett jó pontokat, ha az ő hibájából csúszott ki.

GPHírek
11:50

Újabb érdekes részlet: a bumeráng szárny!

A Williams rukkolt elő egy látványos újítással, az oldalsó hűtőnyílások fölé szerelt bumeránggal.

GPHírek
11:54

Újra szabad a pálya!

Eltakarították a Force Indiát. Marcus Ericsson, Valtteri Bottas és Daniel Ricciardo él is a lehetőséggel, folytatják a munkát. Még majdnem másfél órájuk van az ebédszünetig.

GPHírek
11:57

Mindenkinek van köre

Már a sauberes Marcus Ericssonnak is van mért köre a mezőnyben, igaz, az 1:32.952 még csak a lista aljára elegendő.

GPHírek
11:58

Ő sem rajong a glóriáért

Egy F1-rajongóval kevesebb. :(

GPHírek
12:04

Az állás délidőben

Az ebédre még várni kell, 13:10-ig tart a délelőtti félidő. Íme az állás 12:00-kor.

1. Nico Hülkenberg (Renault), 1:21.326, 36 kör
2. Valtteri Bottas (Mercedes), 1:21.843, 37 kör
3. Kimi Räikkönen (Ferrari), 1:21.986, 29 kör
4. Daniel Ricciardo (Red Bull), 1:22.729, 22 kör
5. Romain Grosjean (Haas), 1:23.092, 18 kör
6. Brendon Hartley (Toro Rosso), 1:23.437, 38 kör
7. Lance Stroll (Williams), 1:23.523, 26 kör
8. Fernando Alonso (McLaren), 1:24.202, 6 kör
9. Nyikita Mazepin (Force India), 1:26.940, 15 kör
10. Marcus Ericsson (Sauber), 1:28.874, 22 kör

GPHírek
12:08

Bottas rutinvizsgán

A kuplungot tesztelték a Mercedes garázsa előtt. Még ők is megjegyezték, hogy ez eléggé alap feladat, de a tesztelés erről is szól.

GPHírek
12:10

Jól tippeltünk Alonso gondjára

A McLaren megerősítette, hogy valóban a kerékanya romlott el az MCL33-ason, Alonso ezért csúszott ki a kavicságyba mindössze a mai 6. körében. A spanyol pilóta délután várhatóan visszatérhet a pályára.

Alonso a kavicságyban - Kattintásra galéria nyílik!Forrás: NurPhoto/Joan Valls/Urbanandsport/NurPhoto/Joan Valls/Urbanandsport
GPHírek
12:12

Räikkönen az élen

A Ferrari pilótája az élmezőny többi tagjához hasonlóan a közepes keverékű gumikat használja, egyelőre viszont ő a leggyorsabb: 1:20.970-nel ma ő az első, aki befért 1:21 alá.

GPHírek
12:17

A Saubernél már éhesek

Pedig a délelőtt során egyelőre nem erőltették meg magukat, Ericsson 27 kört tett meg, míg Hartley már 50-et, ráadásul a svéd pilóta az utolsó helyen áll.

GPHírek
12:20

Még mindig hideg van

A levegő hőmérséklete emelkedett kissé, a pályáé viszont csökkent, valószínűleg a borongós időjárás miatt.

GPHírek
12:27

Cikázni kell a célegyenesben

Annyira hideg van, hogy a pilótáknak nehezükre esik a gumik felmelegítése, főleg, hogy messze nem a leglágyabb keverékeket használják. Az Autosport szerint Bottas kénytelen volt a célegyenesben cikázva melegíteni az abroncsokat. A közepes keverék van az autóján, ez körülbelül a tavalyi lágynak felel meg. 

GPHírek
12:32

Hülkenberg újra vezet

Pünkösdi királyság volt Räikkönen 1. helye, a német pilóta ugyanis visszaszerezte a vezetést a Renault-val. Az új legjobb köridő 1:20.547 még mindig közepes gumival. Hülkenberg 54 körnél jár, a délelőtt folyamán összejöhet neki egy versenytáv, 66 kör is.

GPHírek
12:35

Visszatért a Force India

Nem okozott nagy gondot és lényeges időveszteséget Mazepin kicsúszása, az orosz pilóta újra a pályán van. Ez nem mondható el Alonsóról, aki várhatóan csak délután ülhet ismét autóba.

GPHírek
12:38

Alonso mindjárt a pályán?

Korábban délutánt ígértek, de a BBC szerint akár már 15 percen belül újra a pályán lehet. Ezzel még néhány installációs kör beleférne a délelőtti félidőbe.

Közben érdekes részleteket figyeltek meg a Sauberen, a Mercedesről lemásolták a kamera rögzítési megoldását és a lengőkarokon is légterelők jelentek meg.

GPHírek
12:41

Hókotró a Williamsen

Az orrkúp alatti szárny már a második aerodinamikai megoldás, amit Paddy Lowe új munkahelye lemásol a tavalyi Mercedesről. 

Az alábbi képen jobban látható a bumeráng szárny is.

GPHírek
12:42

Ricciardo hosszabb etapot fut

Már most, az ebéd előtt, pedig ez általában délutáni feladat szokott lenni. Közepes keveréket használ. A körei:

1:24.1, 1:22.9, 1:22.3, 1:21.9, 1:21.9, 1:21.9, 1:21.5, 1:21.4, 1:21.7, 1:21.3 és 1:21.0.

GPHírek
12:44

Räikkönen trükközik és vezet

A finn pilóta ismét átvette a vezetést, 1:20.506-tal, de ehhez lágy gumikat használt, míg a többiek (Stroll és Hartley kivételével) egyelőre a közepes keverékekkel dolgoznak.

GPHírek
12:47

Alonso visszaült az autóba

Az utolsó simítások zajlanak az MCL33-ason - írják. A spanyol pilóta a reggeli baleset miatt eddig összesen 6 kört tett meg.

GPHírek
12:48

Ricciardo is felzárkózott

A Red Bull pilótája 1:20.668-ra gyorsult, ezzel felzárkózott a Renault versenyzője, Nico Hülkenberg mögé, de még mindig a 3. helyezett.

GPHírek
12:53

Szellemes apróság a Mercedesen

Az alábbi kép lényege, hogy új légterelők jelentek meg a Mercedes fékhűtőin, de ötletes (bár talán nem új) részlet az is, hogy bekarikázták a csavarokat az első szárny leoldásához, így gyorsabban megtalálják a szerelők, ha cserélni kell a futamon.

GPHírek
12:55

Grosjean is kipróbálja a lágyakat

Csendes a Haas délelőttje, egyelőre semmilyen feltűnő esemény nem fűződik a nevükhöz. Grosjean a 7. helyen áll 1:23.092-vel, pontosabban halad, mert nemrég Räikkönen, Hülkenberg, Stroll és Hartley példáját követve ő is lágy gumikkal hajtott ki a boxból.

GPHírek
12:59

Gyorsul a Honda

Hartley a lágy gumiknak is köszönhetően 1:22.371-re javította a mai legjobbját, közben Ricciardo továbbra is hosszú etapot fut a közepeseken. Már 25 körnél jár és 1:21 eleji időket ér el. A legjobbját is ebben az etapban érte el, az 1:20.668 a 3. helyre jó egyelőre.

GPHírek
13:00

Előkerült a McLaren!

Összerakták Alonso autóját a délelőtti kicsúszás után és még az ebédszünet előtt, a ráadást kihasználva megjelent egy installációs körre.

Így tett Bottas is, de ő tovább marad a pályán.

GPHírek
13:01

Bottasnak még négy köre van

Aztán eljön az ebédszünet ideje, amikor átadja az autót Lewis Hamiltonnak.

GPHírek
13:06

Bottas új legjobb körrel búcsúzott

Közepes keverékeken is átvette a vezetést 1:20.349-cel, de nem sokáig örülhetett, mert jött Ricciardo 1:20.179-cel, szintén közepes abroncsokkal. Räikkönen a 3. helyezett 1:20.506-tal, de lágy gumikon.

GPHírek
13:09

Kulturális különbségek

Mi legyen az ebéd? Tészta vagy szusi?

...és a megoldás: miért ne lehetne mindkettő?

GPHírek
13:17

Rajtgyakorlattal ért véget a délelőtt

13:10-kor ez volt a sorrend, folytatás 14 órától, de addig is érdekességekkel bővítjük a közvetítést!

1. Daniel Ricciardo (Red Bull), 1:20.179, 60 kör
2. Valtteri Bottas (Mercedes), 1:20.349, 58 kör
3. Kimi Räikkönen (Ferrari), 1:20.506, 59 kör
4. Nico Hülkenberg (Renault), 1:20.547, 73 kör
5. Brendon Hartley (Toro Rosso), 1:22.371, 72 kör
6. Lance Stroll (Williams), 1:22.452, 46 kör
7. Romain Grosjean (Haas), 1:23.092, 32 kör
8. Fernando Alonso (McLaren), 1:24.202, 10 kör
9. Marcus Ericsson (Sauber), 1:24.897, 41 kör
10. Nyikita Mazepin (Force India), 1:25.628, 22 kör

GPHírek
13:22

Új képek a galériában

Látták már az új Ferrarit hátulról?

Bottas és Stroll a teszten - Kattintásra galéria nyílik!Forrás: DPPI/Dppi
GPHírek
13:39

Táppénzen a tesztpilóta

Beteget jelentett Nicolas Latifi, aki a tervek szerint csütörtökön tesztelne a Force Indiánál. Egyelőre nem tudni, hogy mi a pontos diagnózis, de valamilyen fertőzés érte el a kanadai pilótát. 

GPHírek
13:45

Nem fájt a Honda az STR-nek

Két csapat, a McLaren és a Toro Rosso cserélt motorszzállítót a télen. A McLarennél iparkodniuk kellett, hogy elkészüljenek az új autóval időre, de James Key, a Toro Rosso technikai igazgatója az Auto Motor und Sportnak azt mondta, náluk nem volt fejtörés.

„Az STR hátsó része teljese megújult. Egyszerűbb volt a Renault-ról a Hondára váltani, mint fordítva lett volna, a japán motor ugyanis nagyon kompakt. Ezért egy új váltót kellett terveznünk és módosítanunk kellett a kocsi hátulját is, mert [a motor] bekötési pontjai máshová kerültek."

GPHírek
13:50

Melyik lesz a szépségdíjas?

Most, hogy itt az ebédszünet (bár már nem sokáig), ideje feltennünk az elmaradhatatlan kérdést.

Segítségként a mai galériánk és az idei autóbemutatókról szóló híreink szolgálhatnak. Várjuk a szavazatokat! 

GPHírek
13:54

Voltak, akik korán ébredtek

Érdekesség, hogy a Mercedes, a Renault és a Pirelli kamionjai már több, mint 1 héttel ezelőtt, február 17-én megérkeztek a barcelonai pályára. A kipakolás pillanatait is megörökítették a fotósok.

Előkészületek a barcelonai F1-es tesztre 2018. február 17-énForrás: NurPhoto/Xavier Bonilla/NurPhoto/Xavier Bonilla
GPHírek
14:02

Megkezdődött a délutáni félidő

A pilóták egyelőre nem igyekeznek a pályára. A levegő közben 10, a pálya 18 fokos hőmérsékletű lett.

GPHírek
14:07

A franciák a szünetben is pályára léptek

A rossz szóviccre a pilóták késlekedése kényszerít. Elnézést a nevükben!

GPHírek
14:11

Újabb délelőtti összefoglaló

Ezúttal a Pirelli összegezte az eredményeket és a felhasznált gumikat. Közepes (medium), lágy (soft) és szuperlágy (supersoft) abroncsok voltak az autókon. 

GPHírek
14:13

Hamilton jön a Mercedesnél

A csapat Twitter-csatornáján újabban csak "A Bajnok" néven emlegetik. Hamilton 2008-ban, 2014-ben, 2015-ben és 2017-ben lett világbajnok.

GPHírek
14:18

Hülkenberg boldog az eddigiekkel

A Renault pilótája átadta a volánt csapattársának, Carlos Sainz-nak, de délelőtt sok kört megtett és elégedetten szállt ki az autóból.

„Az első benyomásaim pozitívak, főleg, ha megnézzük, hol voltunk 12 hónappal ezelőtt, hogy ment akkor a délelőtt és most. Hatalmas a különbség. Nagy lépést tettünk előre, az autó nagyon jól futott, megbízható és a programunkban minden apró részletet elvégeztünk, ami nagyon szokatlan az első napon."

GPHírek
14:21

Előkerült a jó öreg kézigránát

Toto Wolff, a Mercedes-Benz Motorsport igazgatója az előző szezonzárón, Abu-Dzabiban azt mondta, hiányolja, hogy Bernie Ecclestone távolása óta senki sem dobálózik (verbális) kézigránátokkal a paddockban, vagyis megritkultak a bizarr ötletek, amivel fel lehetne pezsdíteni az F1-et. 

Ecclestone a tesztelés előtt újságírókat fogadott a saját irodájában...

KAPCSOLÓDÓ CIKK

GPHírek
14:29

„Nem nagy ügy” Alonso bukása

Zak Brown, a McLaren ügyvezetője nem esett pánikba attól, hogy Fernando Alonso egy kerékanya hibája miatt csak 10 kört teljesített délelőtt.

„Minden rendben – mondta Brown. – A tesztelés erre való. Szerintem a többi csapatnak is lesznek különböző gondjai a tesztelés során, pont erre találták ezt ki. Nagyon kevés időt fogunk veszteni, úgyhogy ez nem nagy ügy” – vélte.

 

Brown visszautasította a párhuzamot az idei helyzet és a Hondával megélt drámák között.  

„Nem, nincs dráma. A garázsban mindenki nyugodt és csak teszi a dolgát. Ez a csapat hozzászokott a közvélemény nyomásához és ahhoz, hogy szemek szegeződnek ránk. Ezt élvezzük is, szeretünk kiállni és kihasználni a lehetőséget. Nincs rajtunk nagyobb nyomás annál, mint amit magunkra helyezünk. A hangulat remek, mindenki örül, hogy itt lehet és a gyárban is izgatottan figyelnek. A bejáratás jól ment, úgyhogy nagyon várjuk már a szezont.”

 

Az sem aggasztotta, hogy a Honda motor az idén sokkal jobban kezdett a Toro Rossónál, mint tavaly náluk.  

„Nem hiszem, hogy van csapat, ami gond nélkül teljesíti majd a szezont. Nem hiszem, hogy valaha is volt ilyen. Mi a saját programunkkal foglalkozunk. A Hondának a legjobbakat kívánjuk és a Toro Rosso remek csapat. Mi viszont a saját feladatunkra összpontosítunk, és nagyon elégedettek vagyunk azzal, ahol most tartunk.”

GPHírek
14:31

Megérkezett az eső?

A paddockban esőcseppekről számolnak be, de a 2-es kanyarban állítólag még nem esik. Már fél óra eltelt és még nem léptek pályára az autók. 

GPHírek
14:35

Ez kell ide, nem láncfűrész

Toto Wolff, a Mercedes-Benz Motorsport igazgatója azzal viccelődött a Mercedes W09 bemutatóján, hogy ha rajta múlna, láncfűrésszel vágná le a glóriát az autójukról. Az nincs kéznél, de a pályamunkások ilyen hidraulikus eszközöket használhatnak majd a mentésnél, ha gyorsan meg kell szabadulni a vaskos titániumkerettől.

GPHírek
14:38

Anime sorozatot indított a Toro Rosso

Az első képregényben azon viccelődtek, hogy nem sikerült azonos ütemben lerántani a leplet az idei autóról.

GPHírek
14:39

Végre! Szirotkin és Alonso a pályán

Ez az orosz pilóta igazi bemutatkozása a Williamsnél, Alonso pedig a délelőtti időveszteséget kezdheti behozni. A mai 500 kilométeres tervnek viszont valószínűleg annyi.

GPHírek
14:42

Esőgumikról még szó sincs

Alonso továbbra is a piros jelzésű szuperlágy gumikat használja. Ezzel a McLaren ma eddig egyedüli, a többiek közepessel és lágyakkal próbálkoztak.

Helyszíni jelentések szerint fekete felhők érkeztek a pálya fölé és szemerkél az eső, de a slick gumik még működnek. 

GPHírek
14:45

Alonso gyorsult

1:23.112-re javította a mai legjobbját. Az eső ráijeszthetett a mezőnyre, kiment Ricciardo és Grosjean is. Hamarosan jön Hamilton is.

GPHírek
14:47

Hamilton először a pályán

Legalábbis az idén, Barcelonában, hiszen Silverstone-ban már kapott ízelítőt a W09-ből. Most közepes keverékű gumikon gurult ki.

GPHírek
14:49

Szirotkin még csak ismerkedik

Már 4 kör szerepel a neve mellett a Williamsszel, de mért köre még nincs. Ez persze nem meglepő, neki lényegében most indul a tesztnap.

GPHírek
14:52

Ricciardo újabb hosszú etapon

Az ebéd előtt teljesített már egy ilyet, akkor több, mint 25 kört ment egyhuzamban. Azóta romlott a pálya állapota, így javítás nem várható tőle, de a körök következetessége érdekes lehet.

GPHírek
14:57

Megint zrikálják a Mercedest

Nemrég kitettek egy posztot a Twitterre, amin Hamilton éppen bekászálódik az autóba a glóriába kapaszkodva. A Force India rákérdezett, hogy Hamilton még most is edz-e, mert ha igen, akkor nagyon elkötelezett a felkészülés terén. A kedves évődésre a Mercedes is reagált: "Tudtuk, hogy nemsokára kezditek." 

Hamilton aztán kihajtott a garázsból.

GPHírek
14:59

Megvan Hamilton első köre

A világbajnoki címvédő 1:26.974-gyel melegít közepes keverékű gumikon, Alonso közben szuperlággyal 1:21.339-re javít és a 3. szektorban ő volt a leggyorsabb. Továbbra is csak az 5. helyen áll, Hartley előtt, aki szintén szuperlágy gumikra váltott.

GPHírek
15:04

Már csak Sainz hiányzik

Ma már minden autó és majdnem pilóta pályára lépett Barcelonában, már csak Carlos Sainzra várunk. Három órája maradt a mai tesztnapon.

1. Daniel Ricciardo (Red Bull), 1:20.179, 73 kör
2. Valtteri Bottas (Mercedes), 1:20.349, 58 kör
3. Kimi Räikkönen (Ferrari), 1:20.506, 60 kör
4. Nico Hülkenberg (Renault), 1:20.547, 73 kör
5. Fernando Alonso (McLaren), 1:21.339, 20 kör
6. Brendon Hartley (Toro Rosso), 1:22.371, 79 kör
7. Lance Stroll (Williams), 1:22.452, 46 kör
8. Romain Grosjean (Haas), 1:23.092, 36 kör
9. Lewis Hamilton (Mercedes), 1:24.315, 5 kör
9. Marcus Ericsson (Sauber), 1:24.897, 41 kör
10. Nyikita Mazepin (Force India), 1:25.628, 22 kör
11. Szergej Szirotkin (Williams), idő nélkül, 5 kör
12. Carlos Sainz (Renault), idő nélkül, 0 kör

GPHírek
15:10

Megjött Sainz és Räikkönen is

Csak hívni kellett a spanyol pilótát, aki most kezdi a tesztelést, miután csapattársa 73 kört már beletett az autóba. Délután először hajtott ki a pályára Kimi Räikkönen is. Egyre borúsabb az időjárás.

GPHírek
15:15

Hat körrel kezdett Sainz

Feliratkozott a köridőtáblázatra, de egyelőre nem komoly az eredménye. A négyszeres világbajnok Alain Prost is figyelte a köreit. 

GPHírek
15:20

A Mercedes még nem gondol Ricciardóra

Interjút adott Toto Wolff a Sky Sportsnak. Elárulta, meglepetésként érte, hogy több csapat is (szerinte) jó köröket futott a délelőtt folyamán, de a hideg miatt nem tekinti reprezentatívnak a körülményeket. 

A pilótapiaccal kapcsolatban leszögezte, hogy bíznak a versenyzőikben, lojálisak is akarnak maradni, de Valtteri Bottas helyzetét nyáron megvizsgálják, ekkor döntenek arról, hogy hosszabbítanak-e vele. 

Az F1 politikai állapotáról lényegében annyit mondott, hogy további három szezonra szerződésük van a jogtulajdonossal és a legfőbb érdekük, hogy a sportág fejlődjön, hiszen sokat befektettek ők is. Ettől függetlenül elismerte, általában egyetért Sergio Marchionne, a Ferrari elnök-vezérigazgatója felvetéseivel.

GPHírek
15:21

Ötkörös etap Räikkönentől

Ez nem a tempóról szólt, de nem tudni, hogy menet közben mennyit romlott a pálya állapota. Íme az eredményei:

1:26.9, 1:26.1, 1:23.1, 1:21.6 és 1:21.2.

GPHírek
15:25

Szenzorok Räikkönen autóján

Az Auto Motor und Sport szenzorokat vett észre a Ferrari padlólemezén, ez is magyarázhatja, hogy Räikkönen jó 5 másodperccel lassabb köröket futott az előző etapjában, mint amiket korábban tudott. Közben "fű alatt" Grosjean folytatja a munkát, 1:23.031-et ért el szintén lágy abroncsokkal.

GPHírek
15:28

Élő közvetítés a pálya széléről

Ismét élőben beszélgetnek az F1 hivatalos Facebook-oldalán Gary Andersonnal, a Jordan korábbi technikai igazgatójával. A pálya szélén vannak, láthatók az autók is

GPHírek
15:35

Hamilton és Ericsson gyorsult

A brit pilóta egyelőre a 6. helyezett, 1:22.327-tel, de az F1-es Facebook-élőn úgy tűnik, hogy Räikkönen közelít hozzá a pályán. Nemrég Sainz-nak volt egy nagyobb megcsúszása, de ettől függetlenül úgy tűnik, az eső egyelőre nem vészes, bár a kamera lencséjén jól láthatók a cseppek. Gary Anderson a Ferrari hátulját a kanyarok bejáratán egyelőre stabilabbnak látja a Mercedesnél.

Ericsson is javított a Sauberrel, 1:23.408-cal a 11. helyen áll a 10. helyezett Sainz mögött.

GPHírek
15:39

Egyre idegesebbek az autók

Néhány perce megy az F1-es élő közvetítés, de Sainz már kétszer is megcsúszott az 1-es kanyarban és Ricciardo is küszködött az autójával. Nem egyértelmű, hogy a pálya nedvesedik-e vagy csak a gumik kopnak. Ez a kevésbé valószínű, mert a Pirelli szerint az új aszfalt kevésbé koptatja az abroncsokat, viszont nem is tapadnak olyan jól, mint korábban.

GPHírek
15:41

Alonso, ez nem 2006!

A pálya Twitter-csatornája üzent a kétszeres világbajnoknak, mert a leggyorsabb körében levágta a pálya végi sikánt és a régi nyomvonalat használta.

GPHírek
15:45

Erősödik az eső?

Minden pilóta visszamenekült a boxba. Előtte azonban Brendon Hartley még elfékezte magát.

GPHírek
15:49

Alonso dacol a hőmérsékletekkel

Csökkent a pálya hőmérséklete, már csak 11 fokos, de Alonso így is visszatért. Mennie kell, mert ma még csak 31 kör van az autóban, miközben a Hondával szerelt Toro Rosso már 90-nél jár.

GPHírek
15:53

Grosjean "félig megpördült"

Egyre csúszósabb az 1-es kanyar, Edd Straw, az Autosport tudósítója szerint Grosjean alaposan meg is csúszott benne. Alonso sem a köridőre megy, áthajtott a boxutcán.

GPHírek
15:55

Szirotkin elkezdett mért köröket futni

Épp időben, egyre rosszabb a pálya állapota. Szirotkin egyelőre 1:44.148-nál jár, ezzel simán utolsó, de ezt még nem lehet felróni neki, hiszen csupán 16 kört tett meg eddig, nyirkos a pálya és újonc az F1-ben.

GPHírek
15:59

Rémisztő az 1000 lóerős Mercedes

Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke a Sky Sportsnak azt mondta, "elég rémisztő szám" a Mercedes erőforrásának 1000 lóerő körüli rendszerteljesítménye. Elismerte, a Renault ugyanolyan erős lesz a szezonnyitón, mint tavaly, Abu-Dzabiban volt.

GPHírek
16:04

Oroszok a mezőny végén

Mazepin továbbra is csak 22 körnél tart, míg honfitársa, Szergej Szirotkin eddig 16-szor ment körbe a Williamsszel. Íme az állás 16 órakor:

1. Daniel Ricciardo (Red Bull), 1:20.179, 84 kör
2. Valtteri Bottas (Mercedes), 1:20.349, 58 kör
3. Kimi Räikkönen (Ferrari), 1:20.506, 77 kör
4. Nico Hülkenberg (Renault), 1:20.547, 73 kör
5. Fernando Alonso (McLaren), 1:21.339, 31 kör
6. Lewis Hamilton (Mercedes), 1:22.327, 25 kör
7. Brendon Hartley (Toro Rosso), 1:22.371, 90 kör
8. Lance Stroll (Williams), 1:22.452, 46 kör
9. Romain Grosjean (Haas), 1:22.578, 54 kör
10. Carlos Sainz (Renault), 1:23.070, 18 kör
11. Marcus Ericsson (Sauber), 1:23.408, 60 kör
12. Nyikita Mazepin (Force India), 1:25.628, 22 kör
13. Szergej Szirotkin (Williams), 1:44.148, 16 kör

GPHírek
16:07

Leírta a Red Bull a szezont

Christian Horner a Sky Sportsnak kijelentette, pillanatnyilag "nem reális", hogy a világbajnoki címért küzdhet a csapata az idén. A Red Bull volánja mögött Ricciardo ma egyelőre vezeti az időtáblázatot.

GPHírek
16:10

A glóriát vizsgálja a Red Bull

Meglepően sokáig kellett várni az első képre, amin az látható, hogy a csapatok a glória aerodinamikai hatását vizsgálják. A Red Bull nyitotta a sort.

GPHírek
16:14

Alonso padlógázzal vágta le a kanyart

Nem nagyon vacakolt azzal, hogy a pályán előzze meg az előtte haladó Toro Rossót.

GPHírek
16:16

Gyorsabbak, mint tavaly voltak

Érdekes, de nehezen kézzelfogható adat, hogy a Pirelli szerint a közepes keverékű gumikkal Már most gyorsabb az élmezőny, mint tavaly ilyenkor volt.

Ezt azért nehéz kontextusba helyezni, mert a közepes keverékű gumi önmagában is lágyabb lett, most hidegebb van és újraaszfaltozták a pályát.

GPHírek
16:18

Silverstone-ban még rosszabb a helyzet

Barcelonában még csak az eső fenyeget, de Silverstone-ban úgy tűnik, szakad a hó.

GPHírek
16:20

Megint Alonso kezdeményez

A csapatok túl hidegnek tartják az aszfaltot, de a McLarennek nincs igazán választása, a délelőtti kiesés miatt menniük kell a pályán. Alonso most ultralágy gumikat kapott az autójára, 33 körnél tart.

GPHírek
16:22

Melegedő lett a sajtóterem

Az Autosport szerint egyre többen mennek fel a sajtóterembe melegedni, sokaknál forró italok is vannak. Ott sem idilli a helyzet, órák óta akadozik a fizetős internet szolgáltatás.

GPHírek
16:28

Räikkönen csatlakozott Alonsóhoz

...korábbi csapattársa azonban nem osztozott vele a pályán és rögtön visszatért a boxba. Alonso az ultralágy gumik ellenére sem tudott gyorsulni.

GPHírek
16:33

Räikkönen a boxban, átmenetileg

Rövid kitérő után ismét a pályán van, sőt, Szirotkin is követi őt. Közben egyre nagyobb az elégedetlenség a pályán az internetkapcsolat hiánya miatt. Alan Baldwin, a Reuters tudósítója azon mérgelődik, hogy a héten Barcelonában rendezik a világ legnagyobb telekommunikációs konferenciáját, a Mobile World Congress-t, erre már megint nincs internet a pályán. 

GPHírek
16:34

A Ferrari is visszavonult

Räikkönen megint kiállt a boxba és ezúttal a motort is leállította. Így tett Szirotkin is. Nem kedveznek a pályaviszonyok a csapatoknak.

GPHírek
16:35

Melbourne is készül már

Miközben Barcelonában rossz az idő, Silverstone-ban meg havazik, már javában zajlanak az előkészületek a március 25-én zajló Ausztrál Nagydíjra. A képet egy helyi lakos készítette szombaton.

GPHírek
16:38

Előkerült a nyomatékkulcs

A McLarennél állítólag kézzel húzzák meg a kerékanyát, mielőtt Alonsót útnak indítják. A délelőtti baleset után félretették a légkulcsokat.

GPHírek
16:43

Lesifotó a Renault-ról

A csapatok féltve őrzik a hozzáférést az autójuk diffúzorához, egy spanyol újságíró azonban közelről lencsevégre kapta és paraffint vett rajta észre. Craig Scarborough korábban ennek a szagát érezte a Ferrarin és a Hondán is.

GPHírek
16:44

A pilóták is megfagynak a pályán

Nincs meleg a Force India vendéglátó egységében sem, legalábbis Sergio Pérez dideregve beszélget az újságírókkal. A csapat azt üzeni, majd gondoljon erre Bahreinben is.

GPHírek
16:48

Sainz megtörte a csendet

Hosszú idő után újra autó van a pályán! Sainz merészkedett ki, aki Szirotkinhoz és Hamiltonhoz hasonlóan balszerencsés, mert délelőtt még jobbak voltak a körülmények és csapattársaik sokkal több kört meg tudtak tenni a pályán. A Renault-nál egyelőre 73:21 az arány Hülkenberg javára, bár még van 72 perc.

GPHírek
16:52

Menő monitor a Haasnál

Sainz közben néhány melegítő kör után egyéni legjobb első szektort autózott lágy gumikon. Hartley is kihajtott a pályára, így már 91-re nőtt az általa megtett körök száma. Ő ma a legszorgalmasabb pilóta, egy Honda motorral. 

GPHírek
16:54

Sainz Alonso nyomába eredt

Lágy gumival beugrott a McLaren mögé a Renault-val, az eddigi legjobbja 1:22.168. Ez eddig 1,5 másodperccel lassabb annál, amit Hülkenberg tudott közepes keverékkel, de az összehasonlítás most nem sportszerű Sainz-ra nézve.

GPHírek
16:59

Szirotkin 2 perces köröket "fut"

A Williams pilótájának sajátos feladatot adhattak, mert a pályán sem megy gyorsan, ráadásul végighajt a boxutcán is. A kerékkulcsok hangja hallatszik a Ferraritól, talán kerékcserét kezdenek gyakorolni.

GPHírek
17:05

Kezdődik az utolsó óra

Az előző óra során Sainz a 6. helyre ugrott, ettől eltekintve lényegében csak a körszámok emelkedtek. Azok is alig.

1. Daniel Ricciardo (Red Bull), 1:20.179, 85 kör
2. Valtteri Bottas (Mercedes), 1:20.349, 58 kör
3. Kimi Räikkönen (Ferrari), 1:20.506, 80 kör
4. Nico Hülkenberg (Renault), 1:20.547, 73 kör
5. Fernando Alonso (McLaren), 1:21.339, 40 kör
6. Carlos Sainz (Renault), 1:22.168, 26 kör
7. Lewis Hamilton (Mercedes), 1:22.327, 25 kör
8. Brendon Hartley (Toro Rosso), 1:22.371, 93 kör
9. Lance Stroll (Williams), 1:22.452, 46 kör
10. Romain Grosjean (Haas), 1:22.578, 54 kör
11. Marcus Ericsson (Sauber), 1:23.408, 60 kör
12. Nyikita Mazepin (Force India), 1:25.628, 22 kör
13. Szergej Szirotkin (Williams), 1:44.148, 21 kör

GPHírek
17:09

Rövid látogatás a pályán

Grosjean kiment egy körre, de aztán nem erőltette tovább a munkát és visszatért a boxba.

GPHírek
17:12

Intermediate gumi a Red Bullon

Valószínűleg csak valamilyen rendszerellenőrzést végeznek, mert a pálya nem elég nedves az esőgumikhoz. Viszont hideg, túl hideg ahhoz, hogy még a leglágyabb gumikat is felmelegítsék.

GPHírek
17:16

A Sauber célja az adatgyűjtés

Az Auto Motor und Sport szerint Frederic Vasseur azt mondta, Marcus Ericssonnak nem tetszik a mai program, de a tesztelés része az is, hogy gyűjtik a kilométereket és az adatokat. A svéd pilóta 62 kört tett meg, a 11. helyen áll.

GPHírek
17:21

Meghosszabbíthatják a tesztet

Az a hír járja, hogy ha szerdán heves esőzés vagy havazás lesz, akár pénteken is tesztelhetnek a csapatok Barcelonában. Az eredeti terv szerint kétszer négy nap áll rendelkezésre ezen a héten és a következőn.

GPHírek
17:24

A Haas mára befejezte

Egyre erősebb az eső, ezért mára nekik elég volt a tesztelés, írják a Twitteren. Romain Grosjean 55 kör megtétele után egyelőre a 10. helyezett.

GPHírek
17:27

Ha már esik az eső

...idézzük fel, milyen "kellemes" lehetett az időjárás a Red Bull silverstone-i bejáratásán is. Ezt mindössze azért érdemes megemlíteni, mert forgattak egy látványos, 360 fokos videót is.

GPHírek
17:29

Most már tényleg nagyon esik

Erről a Williams számolt be a Twitteren. Az utolsó fél óra sajnos nem ígérkezik mozgalmasnak.

GPHírek
17:30

Erre ki megy ki? Alonso

Intermediate gumikra váltottak a McLarennél, Marcus Ericsson viszont slickeken evickélt vissza a boxba. 

A wokingi istállónál már fél órája is az új pulóverek bevetésén gondolkodtak.

GPHírek
17:36

Alonso esőgumira vált?

A McLaren legfrissebb videójához azt írták kommentként, hogy nem elegendő az intermediate gumi, ezért Alonso visszatér teljes esőgumikért. A többiek nem sietnek kifelé, ha a továbbiakban sem teszik, hogy akkor Ricciardo és Hartley megosztva, 93-93 körrel lehet a legszorgalmasabb pilóta.

GPHírek
17:38

Ricciardo még nem adta fel

A listavezető újabb körre indul, ezzel a ma megtett körök száma terén is átveszi a vezetést. 23 perc van hátra a tesztelésből.

GPHírek
17:42

Ricciardo sem erőlteti az esőben

94-re növelte a ma megtett körei számát, aztán visszatolták a boxba.

GPHírek
17:43

A Sauber is véget vetett a napnak

A tervezettnél korábban befejezik, írták a Twitteren, a romló időjárási körülményeket okolják.

GPHírek
17:45

A növényzetet sem kíméli az időjárás

Ez akár a McLaren napját az egész délutánt is szimbolizálhatná. 

GPHírek
17:48

Ricciardo és Alonso még akcióban

Mindketten újra pályára léptek, Ricciardo a 100-as határ felé közeledik, amit pillanatnyilag a Renault is ostromolhatna, mert két pilótájuk ugyanazzal az autóval összesen 99-szer fordult ma Barcelonában. A lehangoló időjárás azonban a többieket nem motiválja az autózásra.

GPHírek
17:51

Boxkiállást gyakorol az STR

Ricciardo közben megkezdte a mai 98. körét, teljes esőgumikon. Úgy tűnik, a Red Bull akarja ma a legtöbb kilométert gyűjteni a pályán. Az Autosport szerint Ricciardo 2:08-at, Alonso 2:14-et autózott legutóbb.

GPHírek
17:54

Ricciardo 100-nál jár

Még Alonso is a pályán van és egyre nagyobb vízfüggönyt húz maga mögött.

GPHírek
18:02

Ricciardo zárt az élen

A köridő és a megtett körök tekintetében is a Red Bull pilótája zárta az élen az előszezoni tesztek első, időjárási szempontból szerencsétlen napját. Nagyon szépen köszönjük a figyelmet, ne menjenek messzire, nemsokára bővítjük a cikket az eredményekkel, részletes összefoglalóval és nyilatkozatokkal!

Még több bejegyzés