A Mercedes az élen maradt a Brazil Nagydíj utolsó szabadedzésén, szombat délelőtt is, de a Ferrari felzárkózott hozzájuk, míg a Red Bull csak küszködött a péntekihez képest sokkal hűvösebb időben.
A beígért eső, akárcsak péntek délután, elkerülte Interlagost, így a csapatok zavartalanul készülhettek a délutáni időmérőre.
A megváltozott körülmények között, az alig 24-26 fokos pályán azonban a gumik is teljesem másképp viselkedtek, mint az előző napon, ami látványosan befolyásolta az erőviszonyokat.
Az aszfalt egyébként a korábbi zuhék miatt néhol még nedves volt, különösen a rázókövek bordái között állt sok víz, ezért a versenyzők nem mehettek ki rájuk mindenhol.
Az ellenőrző körét szinte a teljes mezőny a közepes keverékű Pirelliken tette meg, de aztán a másik két gumié lett a főszerep. Eleinte a Ferrarik álltak az élen, mivel ők kapásból a szuperlágyakon láttak munkához, míg a Mercedes kezdetben a lágyakat választotta, a Red Bullok pedig a garázsban vesztegeltek, hogy kíméljék a motorjukat.
Az időmérő-szimulációk során végül Valtteri Bottas érte el a legjobb időt, 1:09.281-es eredménye azonban egy hajszállal elmaradt Lewis Hamilton péntek délelőtti körrekordjától.
A Mercedes párosát mindössze 3 ezredmásodperc választotta el egymástól a végén, de Kimi Räikkönen is csupán 45, míg Sebastian Vettel 58 ezreddel volt Bottas mögött.
Ráadásul ennél az időmérőn még gyorsabb körök várhatók, mivel a Mercedes és a Ferrari versenyzői is 7-8 körös etapok során, tehát nem közel üres üzemanyagtankkal érték el az eredményüket.
Az 5. helyet végül Daniel Ricciardo szerezte meg, a hátránya azonban majdnem egy teljes másodperc volt, alig tudta maga mögé utasítani a McLaren-es Fernando Alonsót, akinek a nyomában a két Force India végzett. Max Verstappennek az edzés végén, amikor megkapta a szuperlágy gumikat, nem is sikerült javítania a korábbi idején, mert a 13-as kanyarnál bemutatott egy látványos piruettet, előtte pedig alulkormányzottságra panaszkodott a rádióban.
Az edzés legnagyobb vesztese Lance Stroll volt, akinek a Williamse mindössze egy kör után lerobbant. Az autójában a sebességváltó romlott el, amelyet ki is kell majd cserélni, vagyis a kanadai versenyzőre 5 rajthelyes büntetés vár.