Taroltak a Mercedesek, Räikkönen követte őket Brazíliában
2017. november 10. 12:48
Az F1 történetének egyik legerősebb mezőnye állt össze a Brazil Nagydíj első szabadedzésére, hiszen korábban soha sem fordult elő, hogy az aktuális világbajnokkal egyszerre léphet pályára az F2, a GP3, valamint a Sportautó-világbajnokság (FIA WEC) társbajnoka is. Most így történt, hiszen Lewis Hamilton mellett Charles Leclerc, George Russell és Brendon Hartley is mezőnyt erősítette.
Leclerc és Russell persze csak a Sauber és a Force India vendégeként szerepelhetett, Hartley-nak pedig nem sok idő jutott, hiszen 28. születésnapján a gyertyák helyett a Toro Rossójába szerelt Renault motor gyulladt ki, így az új-zélandi pilóta kénytelen volt már az installációs körön félreállni, és nem tudott érdemben részt venni az edzésen.
A többiek viszont annál inkább, hiszen a verőfényes napsütésben, és az edzésre lényegében felszáradó pályán szabadon gyakorolhattak, és dolgozhattak már a 2018-as előkészületeken is. A Mercedes és a Force India korábban már elárulta, hogy tesztelésre is használják majd a szabadedzéseket.
A Renault és Nico Hülkenberg például légterelőkkel kísérletezett a pilóta sisakján,
a Sauberen ismét feltűnt a glória, a McLaren első szárnyakat cserélgetett, és Fernando Alonso az edzés kétharmadáig nem tett meg mért kört, inkább rövid etapokat futott. Ebből adódóan az eredményeket fenntartásokkal kell kezelni, de az biztos, hogy a Mercedes már most nagyon erős tempót diktált, és a többieknek erre nem is nagyon volt válaszuk.
Az Ezüstnyilak lágy gumikkal kezdtek, és az ellenfelek már akkor sem tudtak mit kezdeni velük, amikor ők már szuperlágyakra váltottak. Amint a Mercedesek is megkapták a piros jelzésű abroncsokat, tovább gyorsultak, Lewis Hamilton és Valtteri Bottas később több pályacsúcsot is autózott, és jó fél másodpercre lerázták a többieket.
Közülük Kimi Räikkönen volt a leggyorsabb,
egyebek mellett legyőzte csapattársát, Sebastian Vettelt is, aki igen durván vette a kerékvetőket, és egyszer meg is pördült a 9-es kanyarban, amikor Carlos Sainzot próbálta megelőzni. Később Sainz nagyon előzékenyen próbálta elengedni az ellenfelét, de Vettel nem reagált, majd mutogatni kezdett, amikor beragadt a Renault mögé a 2-es kanyarban.
Hamiltonnak a másik Renault pilótája, Nico Hülkenberg okozott fejfájást, amikor a célegyenes előtti balosban félreértették egymást, és Hülkenberg a fűre szorította a Mercedest. Ez Hamilton szerint nagyon veszélyes volt, de mindketten megúszták az esetet. Hamilton később is elfékezte magát, a célegyenes végén.
A kisebb megcsúszásoktól és Hartley motorhibájától eltekintve nem történtek váratlan események.
Max Verstappen a gyenge tapadásra panaszkodott, Bottas pedig olyan erős vibrációt tapasztalt, hogy az edzés végén ki kellett állnia a bokszba, mert nem látott a rázkódástól. Ez már egy hosszú etap végén történt, hiszen a mezőny tagjainak erre is maradt ideje, így a 90 perces időtartam második felében már nem volt jelentős mozgás a köridőtáblázaton.