Taroltak a Mercedesek, Räikkönen követte őket Brazíliában

Események

Forma-1, Williams Martini Racing, kerékcsere gyakorlás, Brazil Nagydíj
Formula One teams at Sao Paulo's Interlagos circuit, in Brazil, on November 9, 2017, for the Brazilian Grand Prix F1, which will takes place on Sunday, 12. Photo: WERTHER SANTANA/ESTADAO CONTEUDO
Vágólapra másolva!
Kényelmesen megszerezte az 1-2. helyet a Mercedes két pilótája, a rövid pálya ellenére Kimi Räikkönen is több, mint fél másodpercet kapott tőlük.
Vágólapra másolva!
Cikkünk folyamatosan frissül38 bejegyzés

Az F1 történetének egyik legerősebb mezőnye állt össze a Brazil Nagydíj első szabadedzésére, hiszen korábban soha sem fordult elő, hogy az aktuális világbajnokkal egyszerre léphet pályára az F2, a GP3, valamint a Sportautó-világbajnokság (FIA WEC) társbajnoka is. Most így történt, hiszen Lewis Hamilton mellett Charles Leclerc, George Russell és Brendon Hartley is mezőnyt erősítette.

Leclerc és Russell persze csak a Sauber és a Force India vendégeként szerepelhetett, Hartley-nak pedig nem sok idő jutott, hiszen 28. születésnapján a gyertyák helyett a Toro Rossójába szerelt Renault motor gyulladt ki, így az új-zélandi pilóta kénytelen volt már az installációs körön félreállni, és nem tudott érdemben részt venni az edzésen.

Hamilton volt a leggyorsabb Forrás: AFP/Nelson Almeida

A többiek viszont annál inkább, hiszen a verőfényes napsütésben, és az edzésre lényegében felszáradó pályán szabadon gyakorolhattak, és dolgozhattak már a 2018-as előkészületeken is. A Mercedes és a Force India korábban már elárulta, hogy tesztelésre is használják majd a szabadedzéseket.

A Renault és Nico Hülkenberg például légterelőkkel kísérletezett a pilóta sisakján,

a Sauberen ismét feltűnt a glória, a McLaren első szárnyakat cserélgetett, és Fernando Alonso az edzés kétharmadáig nem tett meg mért kört, inkább rövid etapokat futott. Ebből adódóan az eredményeket fenntartásokkal kell kezelni, de az biztos, hogy a Mercedes már most nagyon erős tempót diktált, és a többieknek erre nem is nagyon volt válaszuk.

Ricciardo már percekkel a kezdés előtt kiállt a bokszutca végére Forrás: 2017 Getty Images/Clive Mason

Az Ezüstnyilak lágy gumikkal kezdtek, és az ellenfelek már akkor sem tudtak mit kezdeni velük, amikor ők már szuperlágyakra váltottak. Amint a Mercedesek is megkapták a piros jelzésű abroncsokat, tovább gyorsultak, Lewis Hamilton és Valtteri Bottas később több pályacsúcsot is autózott, és jó fél másodpercre lerázták a többieket.

Közülük Kimi Räikkönen volt a leggyorsabb,

egyebek mellett legyőzte csapattársát, Sebastian Vettelt is, aki igen durván vette a kerékvetőket, és egyszer meg is pördült a 9-es kanyarban, amikor Carlos Sainzot próbálta megelőzni. Később Sainz nagyon előzékenyen próbálta elengedni az ellenfelét, de Vettel nem reagált, majd mutogatni kezdett, amikor beragadt a Renault mögé a 2-es kanyarban.

Hamilton is majdnem ütközött

Hamiltonnak a másik Renault pilótája, Nico Hülkenberg okozott fejfájást, amikor a célegyenes előtti balosban félreértették egymást, és Hülkenberg a fűre szorította a Mercedest. Ez Hamilton szerint nagyon veszélyes volt, de mindketten megúszták az esetet. Hamilton később is elfékezte magát, a célegyenes végén.

A kisebb megcsúszásoktól és Hartley motorhibájától eltekintve nem történtek váratlan események.

Max Verstappen a gyenge tapadásra panaszkodott, Bottas pedig olyan erős vibrációt tapasztalt, hogy az edzés végén ki kellett állnia a bokszba, mert nem látott a rázkódástól. Ez már egy hosszú etap végén történt, hiszen a mezőny tagjainak erre is maradt ideje, így a 90 perces időtartam második felében már nem volt jelentős mozgás a köridőtáblázaton.