Hamilton rajtbalesettel, Verstappen-győzelemmel négyszeres világbajnok

Események

Forma-1, Mexikói Nagydíj, Lewis Hamilton
MEXICO CITY, MEXICO - OCTOBER 29: Lewis Hamilton of Great Britain and Mercedes GP celebrates after winning his fourth F1 World Drivers Championship during the Formula One Grand Prix of Mexico at Autodromo Hermanos Rodriguez on October 29, 2017 in Mexico City, Mexico. Mark Thompson/Getty Images/AFP
Vágólapra másolva!
A Mexikói Nagydíjon a pole-ból induló Vettel rögtön elvesztette a vezetést, aztán a tumultusban összekoccant legnagyobb riválisával. Mindketten visszaestek a mezőny végére, s bár a Ferrari pilótája sok előzéssel felkapaszkodott a dobogósok mögé, a vb-címre így sem maradt esélye.
Vágólapra másolva!
Cikkünk folyamatosan frissül0 bejegyzés

Pillanatok alatt eldőlt a világbajnoki cím sorsa Mexikóban, mivel az összetett pontversenyben állva maradt két pilóta összeütközött az első kanyarkombinációban. Bár mindketten tovább mentek, első útjuk a bokszba vezetett, így azonnal nyilvánvalóvá vált, hogy ha nem történik valami irtózatos csoda, Sebastian Vettel nem végez az első két hely valamelyikén, ami Lewis Hamilton negyedik vb-címét eredményezi.

A csoda elmaradt, a korona Hamilton fejére került.

Az élről induló Vettel erőszakosan próbálta védeni az 1. helyet a rajtot követően, és nem volt könnyű dolga, mert Max Verstappen és Hamilton is kivetette a hálóját a pozíciójára. A hosszú célegyenesben szélárnyékból támadta a Red Bull, amely a második kanyarnál a pálya széle felé tessékelte, és lendületből megérkezett melléjük a Mercedes.

Az ütközés előtti pillanatok Forrás: AFP/Yuri Cortez

Az 1. helyet anyatigrisként védő Verstappen visszaverte mindkettejüket, Vettel azonban a következő jobbosnál véletlenül eltalálta Hamilton autóját. Ettől a Ferrarin az első szárny megsérült, a Mercedes bal hátsó kereke leeresztett, így mindkét pilóta a mezőny végére zuhant a korai szervizzel, illetve kerékcserével.

Hamilton érdeklődött rádión, hogy ellenfele szándékosan ütközött-e vele, és a leintés után elismerte, nem sokat látott abból, ami történt. "Szóltam előre, hogy nem veszem lazán az első kanyart, de szerintem nem voltam túl vad - jelentette ki. - A megfelelő helyre kormányoztam az autót, rengeteg helyet hagytam a többieknek."

Utolsó pár előre fuss!

Vettel felzárkózása látványosabban gyorsabban ment, mint Hamiltoné, bár neki sem mindig volt egyszerű feladata. Felipe Massán kicsit fennakadt, aki az első körben elszenvedett defektje miatt szintén korai bokszkiállásra kényszerült, a brazil le is szorította csata közben a németet.

A középmezőny többi tagját valamivel egyszerűbben utasította maga mögé,

de hiába tepert, nem volt esélye arra, hogy elodázza Hamilton világbajnokká avatását.

A 4. helyen ért célba, több mint 50 másodperccel lemaradva a 2. Valtteri Bottastól.

Hamilton negyedszer lett világbajnok Forrás: AFP/2017 Getty Images/Mark Thompson

Hamilton meglepő módon küszködött, pedig a Mercedes szerint nem keletkezett komolyabb kár az autóján. Megszenvedett minden egyes előzésért, és csak a 9. helyen futott be, elismerve, hogy "szörnyű módon" szerezte meg a vb-címet.

"A senki földjére kerültem - nyilatkozta korai kerékcseréjéről. - "Fogalmam sem volt, mi a helyzet a tabellával. Arra gondoltam, hogy előrébb kapaszkodjak, és visszaszálljak a versenybe.

A Kvjat-szabály megint érvényesült

Verstappen közben senkitől sem zavartatva haladt az élen, pozíciója egy pillanatra sem forgott veszélyben Bottastól. A Mercedes másik pilótáját 20 másodpercre leszakította a célig, pedig nem is tepert istenigazából.

"A start kulcsfontosságú volt. A külső ívet választottam, és ez bevált. Jó volt látni az ütközést, utána egyszerűen elhúztam a mezőnytől - mondta. - Csak vigyáztam a gumikra és az autóra, amely ragyogóan ment."

Verstappen profitált a legtöbbet a rajt utáni csetepatéból Forrás: AFP/2017 Getty Images/Clive Mason

Ezzel harmadik F1-es győzelmét aratta. A Kvjat-szabály miatt nem is lehetett volna másképp: amikor a Red Bull elbocsátó üzenetet küldött az orosz versenyzőnek, a következő futamon eddig mindig Verstappen nyert, ez már a harmadik ilyen eset volt.

Többször rászóltak, hogy ne hajtson olyan keményen, aminek csak módjával tett eleget. Időnként lefaragott a leggyorsabb körön, és rádión egyszer vigyorogva meg is kérdezte, hogy megint így tett-e. Főnökére ezzel ráhozta a frászt.

- nyilatkozta Christian Horner a Sky Sportsnak. - Szóltunk Maxnak, hogy lassítson, de azt felelte, ennél jobban nem tud."

A Renault-motorok nem bírták a magaslatot

Félelme egyáltalán nem volt alaptalan. A több mint 2 kilométeres tengerszint feletti magasság és az ebből adódóan ritkább levegő megszedték az áldozataikat, méghozzá a Renault motort használók táborában. A mezőny végéről friss motorral induló Daniel Ricciardo a korai kavarodásnak köszönhetően hamar a 7. helyen találta magát, de a 6. körben bekocogott a bokszba, ahonnan nem térhetett vissza.

Hullottak a Renault-motorok Mexikóban, Hülkenberg sem úszta meg Forrás: AFP/Yuri Cortez

"Hallottam, hogy a turbó fura hangokat ad, aztán elfogyott az erő" - mondta. Nico Hülkenberg kényelmesen tartotta a 4. pozíciót a kerékcseréjéig, majd a Renault rászólt a 26. körben, hogy álljon félre. 5 körrel később Brendon Hartley erőforrása nem óhajtott figyelmeztető jeleket küldeni, nagyot füsttel egyből eldurrant a Toro Rossóban.

Ennek legnagyobb haszonélvezője Kimi Räikkönen volt,

aki a virtuális biztonsági autós fázis alatt relatíve kis időveszteséggel ment be a bokszba, és átugrotta a jóval rövidebb első etapot választó Force Indiákat. A verseny elején a 3. helyet birtokló Esteban Ocon úgy érezte, a VSC nélkül neccesen, de meg tudta volna őrizni a pozícióját. A Force Indiát az vigasztalhatja, hogy biztossá vált a 4. helyük a konstuktőri tabellán.

Räikkönen dobogóra állhatott Forrás: AFP/2017 Getty Images/Mark Thompson

A finn gyengén rajtolt, az első kanyarkombináción csak 8.-ként kecmergett át, és a pályán nem tudott mit kezdeni Sergio Pérezzel. Miután ő és csapattársa, valamint Hülkenberg eltűnt előle, fokozta az iramot, és ledolgozta a hátrányát Ocontól és Péreztől.

"A rajt első fázisa nem sikerült rosszul, de a mögöttem lévők erős szélárnyékot kaptak, semmit sem tehettem, megelőztek. Katasztrofális volt az első kör - nyilatkozta Räikkönen. - Türelmes maradtam, és miután kiálltak előlem a bokszba, eleget tudtam hozni rajtuk."

Nem ért célba Marcus Ericsson és Carlos Sainz sem. A Sauberben szintén a motor gyulladt ki, míg Sainz beparkolt a garázsba, miután úgy érezte, hogy oldalra húz az autója. Ekkor már lényegében mindegy volt neki, mert az első körben megpördült és defektet kapott, hamar lemondhatott a pontokról.

A 19. születésnapját épp ma ünneplő Lance Stroll a 6. helyre hozta be a Williamst, miután hosszabbra nyújtott első etapjával átlépett Pérezen. Kevin Magnussen ötödször, Fernando Alonso harmadszor szerzett pontot idén, utóbbi versenye csatákban is bővelkedett. Romain Grosjeannal össze is koccant, Hamilton pedig csak kemény, férfias küzdelemben tudta megelőzni pár körrel a cél előtt.