Társoldalunk:

Hamilton rajtbalesettel, Verstappen-győzelemmel négyszeres világbajnok

2017.10.29., 19:45
rendezés

A Mexikói Nagydíjon a pole-ból induló Vettel rögtön elvesztette a vezetést, aztán a tumultusban összekoccant legnagyobb riválisával. Mindketten visszaestek a mezőny végére, s bár a Ferrari pilótája sok előzéssel felkapaszkodott a dobogósok mögé, a vb-címre így sem maradt esélye.

Pillanatok alatt eldőlt a világbajnoki cím sorsa Mexikóban, mivel az összetett pontversenyben állva maradt két pilóta összeütközött az első kanyarkombinációban. Bár mindketten tovább mentek, első útjuk a bokszba vezetett, így azonnal nyilvánvalóvá vált, hogy ha nem történik valami irtózatos csoda, Sebastian Vettel nem végez az első két hely valamelyikén, ami Lewis Hamilton negyedik vb-címét eredményezi. A csoda elmaradt, a korona Hamilton fejére került.

Az élről induló Vettel erőszakosan próbálta védeni az 1. helyet a rajtot követően, és nem volt könnyű dolga, mert Max Verstappen és Hamilton is kivetette a hálóját a pozíciójára. A hosszú célegyenesben szélárnyékból támadta a Red Bull, amely a második kanyarnál a pálya széle felé tessékelte, és lendületből megérkezett melléjük a Mercedes.

Az ütközés előtti pillanatokForrás: AFP/Yuri Cortez

Az 1. helyet anyatigrisként védő Verstappen visszaverte mindkettejüket, Vettel azonban a következő jobbosnál véletlenül eltalálta Hamilton autóját. Ettől a Ferrarin az első szárny megsérült, a Mercedes bal hátsó kereke leeresztett, így mindkét pilóta a mezőny végére zuhant a korai szervizzel, illetve kerékcserével.

Hamilton érdeklődött rádión, hogy ellenfele szándékosan ütközött-e vele, és a leintés után elismerte, nem sokat látott abból, ami történt. "Szóltam előre, hogy nem veszem lazán az első kanyart, de szerintem nem voltam túl vad - jelentette ki. - A megfelelő helyre kormányoztam az autót, rengeteg helyet hagytam a többieknek."

Utolsó pár előre fuss!

Vettel felzárkózása látványosabban gyorsabban ment, mint Hamiltoné, bár neki sem mindig volt egyszerű feladata. Felipe Massán kicsit fennakadt, aki az első körben elszenvedett defektje miatt szintén korai bokszkiállásra kényszerült, a brazil le is szorította csata közben a németet.

A középmezőny többi tagját valamivel egyszerűbben utasította maga mögé, de hiába tepert, nem volt esélye arra, hogy elodázza Hamilton világbajnokká avatását. A 4. helyen ért célba, több mint 50 másodperccel lemaradva a 2. Valtteri Bottastól.

Hamilton negyedszer lett világbajnokForrás: AFP/2017 Getty Images/Mark Thompson

Hamilton meglepő módon küszködött, pedig a Mercedes szerint nem keletkezett komolyabb kár az autóján. Megszenvedett minden egyes előzésért, és csak a 9. helyen futott be, elismerve, hogy "szörnyű módon" szerezte meg a vb-címet. 

"A senki földjére kerültem - nyilatkozta korai kerékcseréjéről. - "Fogalmam sem volt, mi a helyzet a tabellával. Arra gondoltam, hogy előrébb kapaszkodjak, és visszaszálljak a versenybe. Tragédia, ahogy szenvedtem mások megelőzésével."

 A Kvjat-szabály megint érvényesült

Verstappen közben senkitől sem zavartatva haladt az élen, pozíciója egy pillanatra sem forgott veszélyben Bottastól. A Mercedes másik pilótáját 20 másodpercre leszakította a célig, pedig nem is tepert istenigazából.

"A start kulcsfontosságú volt. A külső ívet választottam, és ez bevált. Jó volt látni az ütközést, utána egyszerűen elhúztam a mezőnytől - mondta. - Csak vigyáztam a gumikra és az autóra, amely ragyogóan ment." Akkora előnyöm volt, hogy már arra gondoltam: le kellene vágni egy kanyart, tegyük érdekesebbé a versenyt egy öt másodperces büntetéssel!"

Verstappen profitált a legtöbbet a rajt utáni csetepatébólForrás: AFP/2017 Getty Images/Clive Mason

Ezzel harmadik F1-es győzelmét aratta. A Kvjat-szabály miatt nem is lehetett volna másképp: amikor a Red Bull elbocsátó üzenetet küldött az orosz versenyzőnek, a következő futamon eddig mindig Verstappen nyert, ez már a harmadik ilyen eset volt. 

Többször rászóltak, hogy ne hajtson olyan keményen, aminek csak módjával tett eleget. Időnként lefaragott a leggyorsabb körön, és rádión egyszer vigyorogva meg is kérdezte, hogy megint így tett-e. Főnökére ezzel ráhozta a frászt.

Még sohasem voltam ennyire nyugtalan egy versenyen, miközben figyeltük a hőmérsékleti és nyomás adatokat az autóban - nyilatkozta Christian Horner a Sky Sportsnak. - Szóltunk Maxnak, hogy lassítson, de azt felelte, ennél jobban nem tud."

A Renault-motorok nem bírták a magaslatot

Félelme egyáltalán nem volt alaptalan. A több mint 2 kilométeres tengerszint feletti magasság és az ebből adódóan ritkább levegő megszedték az áldozataikat, méghozzá a Renault motort használók táborában. A mezőny végéről friss motorral induló Daniel Ricciardo a korai kavarodásnak köszönhetően hamar a 7. helyen találta magát, de a 6. körben bekocogott a bokszba, ahonnan nem térhetett vissza.

Hullottak a Renault-motorok Mexikóban, Hülkenberg sem úszta megForrás: AFP/Yuri Cortez

"Hallottam, hogy a turbó fura hangokat ad, aztán elfogyott az erő" - mondta. Nico Hülkenberg kényelmesen tartotta a 4. pozíciót a kerékcseréjéig, majd a Renault rászólt a 26. körben, hogy álljon félre. 5 körrel később Brendon Hartley erőforrása nem óhajtott figyelmeztető jeleket küldeni, nagyot füsttel egyből eldurrant a Toro Rossóban.

Ennek legnagyobb haszonélvezője Kimi Räikkönen volt, aki a virtuális biztonsági autós fázis alatt relatíve kis időveszteséggel ment be a bokszba, és átugrotta a jóval rövidebb első etapot választó Force Indiákat. A verseny elején a 3. helyet birtokló Esteban Ocon úgy érezte, a VSC nélkül neccesen, de meg tudta volna őrizni a pozícióját. A Force Indiát az vigasztalhatja, hogy biztossá vált a 4. helyük a konstuktőri tabellán.

Räikkönen dobogóra állhatottForrás: AFP/2017 Getty Images/Mark Thompson

A finn gyengén rajtolt, az első kanyarkombináción csak 8.-ként kecmergett át, és a pályán nem tudott mit kezdeni Sergio Pérezzel. Miután ő és csapattársa, valamint Hülkenberg eltűnt előle, fokozta az iramot, és ledolgozta a hátrányát Ocontól és Péreztől.

"A rajt első fázisa nem sikerült rosszul, de a mögöttem lévők erős szélárnyékot kaptak, semmit sem tehettem, megelőztek. Katasztrofális volt az első kör - nyilatkozta Räikkönen. - Türelmes maradtam, és miután kiálltak előlem a bokszba, eleget tudtam hozni rajtuk."

Nem ért célba Marcus Ericsson és Carlos Sainz sem. A Sauberben szintén a motor gyulladt ki, míg Sainz beparkolt a garázsba, miután úgy érezte, hogy oldalra húz az autója. Ekkor már lényegében mindegy volt neki, mert az első körben megpördült és defektet kapott, hamar lemondhatott a pontokról.

A 19. születésnapját épp ma ünneplő Lance Stroll a 6. helyre hozta be a Williamst, miután hosszabbra nyújtott első etapjával átlépett Pérezen. Kevin Magnussen ötödször, Fernando Alonso harmadszor szerzett pontot idén, utóbbi versenye csatákban is bővelkedett. Romain Grosjeannal össze is koccant, Hamilton pedig csak kemény, férfias küzdelemben tudta megelőzni pár körrel a cél előtt.

Origo
19:40

A szezon egyik legkeményebb versenye jön

Köszöntjük Olvasóinkat a Mexikói Nagydíj élő közvetítésében! A versenyzők most érkeznek a rajtrácsra, ideje áttekinteni, hogy az élmezőny miként szerepelt eddig. Nem a Ferrarinak kedvez a statisztika.

Origo
19:41

Bármi lehet az első kanyarig

Meglepetésre, a két Mercedes csak a második sorba szorult Vettel és Verstappen mögé, de Niki Lauda a Sky Sports műsorában emlékeztetett, hogy nagyon hosszú az út az első kanyarig. Christian Horner is arra számít, hogy Verstappen beáll majd Vettel szélárnyékába.

Origo
19:42

Nem lesz gond a gumikopással

A Ferrarinak nem maradt vadonatúj ultralágy szettje, de Mario Isola, a Pirelli motorsport menedzsere szerint ez nem lesz gond, mert nagyon gyenge a kopás. 30 körös első etapra számít az ultralágyakkal, utána jöhet a szuperlágy. (Sky Sports)

Origo
19:44

Azt javasolták Hamiltonnak, hogy menjen úgy, mint eddig

Niki Lauda szerint Lewis Hamiltonnak ugyanúgy kell vezetnie, ahogy szokott, próbáljon nyerni, és a világbajnoki cím majd jön magától.

A brit pilóta automatikusan nyer, ha az első 5 hely egyikén ér célba, de ha Vettel nem nyer, gyengébb eredmény is elég lehet neki.

Origo
19:47

Gyászszünettel indul a verseny

A szeptemberi földrengések áldozatai előtt tisztelegnek a nézők csendben, ökölbe szorított kézzel. A 19. körben is várható újabb tiszteletadás a szurkolók részéről.

Origo
19:51

Ez az F1 legmagasabban fekvő pályája

Mexikóban a tengerszint feletti magasság alaposan befolyásolja az autók működését, a motorok nem kapnak levegőt, és a leszorítóerő is igen gyenge a meredek szárnyállások ellenére is. A pálya kétszer olyan magasan van, mint a hazai Kékestető.

Origo
19:53

Csak a Ferrarinak nem maradt új szuperlágy szettje

Alternatív taktikára itt nemigen számíthatunk, hacsak a Safety Car meg nem keveri a kártyákat, a mezőny nagy része valószínűleg ultralágy/szuperlágy leosztást választ a gumik terén.

Origo
19:56

Most Hamiltont égeti az ülés

Pénteken Vettel alatt durrant el egy tűzoltókészülék, most a BBC tudósítója szerint Hamilton panaszkodik, hogy túl forró az ülése.

Origo
19:59

Bottas ma hátvéd lesz?

Damon Hill, a Sky Sports szakértője szerint Bottas elsődleges feladata, hogy a Mercedes "anti Räikkönen eszköze" legyen, vagyis távol tartsa a második Ferrarit a világbajnoki címre hajtó Hamiltontól.

Origo
20:00

Nem lesz sok idő az üldözésre

Martin Brundle, a Sky Sports szakértője figyelmeztetett, hogy a hőmérsékletek miatt nem lesz lehetőség hosszú üldözésekre és szélárnyékozásra, ha egy pilóta az ellenfele mögé ér, rögtön előznie kell, különben nem lesz elegendő a hűtés. Elkezdődött a felvezető kör.

Origo
20:04

Rajt: Verstappen vezet, Hamilton és Vettel összeakadt!

Mindketten visszaestek, Hamilton autója defektet kapott, és a mezőny végére került!

Origo
20:05

1. kör: Verstappen vezet, Bottas követi, Vettel a bokszban!

A Ferrari első szárnyát cserélni kellett, de elhagyta a bokszot, mire Hamilton beért. Vettelnek két győzelemre és egy 2. helyre van szüksége, hogy világbajnok lehessen, ha Hamilton esetleg lenullázná az utolsó három versenyt.

Origo
20:06

2. kör: A két bajnoki éllovas a mezőny végére került

Vettel jól rajtolt, védte a belső ívet, de a kívülről támadó Verstappennel megint összeakadt, majd a két Mercedes szendvicsébe került. Senkit sem lehetett igazán hibáztatni a balesetekért.

Origo
20:07

3. kör: Sainz is kiállt a bokszba, Vettel és Hamilton közé került

Verstappené a leggyorsabb kör 1:21.601-gyel, mögötte Bottas, Ocon, Hülkenberg, Pérez, Massa, Räikkönen és Ricciardo következik.

Origo
20:08

4. kör: Massa is kiállt kereket cserélni

Visszaért Vettel elé a 17. helyre. A Ferrari egyébként lágy gumit kapott, így lehet, hogy többet már nem is akar kijönni.

Origo
20:11

6. kör: Verstappen szórja a leggyorsabb köröket

1-1 tizedet minden körben lecsíp, legutóbb 1:21.299-et ért el. Ricciardo is kiállt a bokszba, úgy tűnik, az autója feladta a versenyt, mert a szerelők nem szorgoskodnak körülötte.

A visszajátszás szerint a rajtnál Vettel első szárnyának véglapja letört, amikor koccant Verstappennel, majd az autója alulkormányzottá vált, ezért mehetett neki Hamiltonnak.

Origo
20:13

7. kör: Vettel beszorul Massa mögé?

A 16. helyen halad 1,1 másodperc hátrányban van a Williams mögött, körönként 4-9 tizeddel gyorsabb nála, de előzni nem lesz könnyű. Hamilton közben azt kérdezte a mérnökétől, hogy Vettel direkt ment-e neki, azt felelték neki, hogy nem biztos.

Origo
20:14

8. kör: Turbóhiba állíthatta meg Ricciardót

Az ausztrál pilóta már veszi le a sisakját, és a Sky Sports riportere arról is beszámolt, hogy Massa is jobb első defektet kapott, ezért kellett kiállnia a bokszba.

Ricciardo 2013 és a Toro Rosso óta először esik ki zsinórban két versenyről.

Origo
20:16

9. kör: Verstappen lerázta Bottast

A holland pilóta előnye bő 4 másodperc, Ocon pedig már 12-re van tőle. Hülkenberg kényelemsen autózik a 4. helyen, Räikkönen utolérte Pérezt, de nem nagyon tud mit kezdeni vele.

A rajtbalesetet feljegyezték a sportfelügyelők, de egyelőre nem vizsgálják a történteket.

Origo
20:17

10. kör: Vettel már nézelődik Massa mögött

Mindketten lágy gumikkal mennek, így Vettelnek muszáj megelőznie a Williamst, de egyelőre nincs olyan helyzetben. Alonso összeakadt Grosjeannal, a Haas megsérült, de mindketten tudják folytatni a 11-13. helyen.

Origo
20:18

11. kör: Nem kell vizsgálni Vettel és Hamilton ütközését

Nem lesz további büntetés, elég baj az nekik, hogy mindketten a mezőny végére kerültek. Vettel a 16. helyezett, Hamilton a 20. helyen halad, ez azt jelenti, hogy Vettel így biztosan nem lehet világbajnok az idén. Verstappen 1:21.177-tel újabb leggyorsabb kört futott, és már 5 másodperccel vezet.

Origo
20:21

13. kör: Massa leterelte Vettelt a pályáról

Vettel kívülről próbálta megelőzni Massát, a Williams leterelte a Ferrarit a pályáról, és Vettel a pályán kívülről előzte meg Massát. Vettel morog a rádión, hogy Massa leszorította, és azt mondta, hogy az ő orra előrébb volt. A csapatfőnök nyugalomra inti.

Origo
20:24

14. kör: Most Bottas a leggyorsabb

1:21.026-ot futott, de Verstappen is képes volt 038-ra, így a különbség alig csökkent, most 5,48 másodperc. Grosjean 5 másodperces büntetést kapott a pálya levágása miatt, amikor Alonsóval csatázott. Vettelt egyelőre nem vizsgálják.

Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke azt mondta, Ricciardo autóján az MGU-H romlott el, de Verstappen autója egyelőre rendben van. Annyira, hogy a 15. körben 1:20.997-tel ő volt a leggyorsabb.

Origo
20:25

16. kör: Vettel simán elment Gasly mellett

A francia pilóta nem nehezítette meg Vettel életét, inkább egyszerűen elengedte őt. Vettel most a 14. helyezett és Grosjeant üldözi a 13. helyért. Verstappené a leggyorsabb kör 1:20.989-cel, az előnye 5,782 másodperc.

Origo
20:27

17. kör: Verstappen hihetetlenül következetes az élen

1:20.898-cal megint az övé a leggyorsabb kör, nagyjából annyival javít mindig, amennyivel kevesebb az üzemanyag az autójában. Grosjean is elengedte Vettelt, így a német pilóta feljött a 13. helyre. Hamilton beragadt Sainz mögé a 19. helyen.

Origo
20:29

19. kör: Tiszteletadás a földrengés áldozatainak

Pérez pont ekkor jött ki a bokszba kereket cserélni, lágy gumikat kapott, így Räikkönen megszabadult tőle, és feljött az 5. helyre. Bottas közben felülmúlta Verstappen leggyorsabb körét.

Origo
20:30

20. kör: Hülkenberg is kereket cserélt, Räikkönen már a 4. helyezett

Időlegesen, persze, de most nagyon jó körök kellenének a Ferrari pilótájától. Räikkönen rögtön egyéni legjobb kört futott 1:21.399-cel, majd abszolút leggyorsabb középső szektorral folytatta.

Origo
20:31

21. kör: Ocon is kereket cserél, Räikkönen az ideiglenes dobogós

A hátránya viszont 6,5 másodperc volt a Force India mögött, így a francia pilótát Räikkönen aligha fogja megelőzni őt.

Origo
20:33

22. kör: Verstappen lekörözte Hamiltont

A brit pilóta mörög is, hogy örület ilyen helyen lenni. Verstappen talán segíthet Hamiltonnak, hogy megelőzze a 18. helyezett Sainzot.

Origo
20:34

23. kör: Vettel megelőzte Hartley-t és Vandoorne-t is

A következő áldozat Fernando Alonso lesz, Vettel most valószínűleg nagyon szurkol, hogy a spanyol pilóta inkább álljon ki a bokszba.

Origo
20:36

24. kör: Verstappen megszabadult a sereghajtóktól

Hamilton panaszkodik, hogy nem tud közel kerülni Sainzhoz, valószínűleg a hűtés miatt hátrébb parancsolták, és elképzelhető, hogy a padlólemeze is sérült, de a Sky Sports szerint a Mercedes nem lát semmit a telemetrián, ami hibára utalna. Bottas is lekörözte Hamiltont.

Origo
20:38

26. kör: Hülkenberg megint kiesett

Nincs szerencséje a német pilótának, az 1-es szektorban kénytelen volt félreállni. Az előző 5 versenyen ez a negyedik kiesése, a rádión szóltak neki, hogy álljon meg, mert nem biztonságos az autója.

Verstappené a leggyorsabb kör 1:20.848-cal.

Origo
20:39

27. kör: Vettelnek nagyon nehéz dolga lesz Alonsóval

A spanyol pilóta egyébként sem előzékeny a némettel, most viszont még a DRS-t is használhatja a védekezéshez, mert pont Ericsson mögött halad. Így hiába gyenge a Honda motor, nem lesz könnyű legyőzni Alonsót.

Origo
20:42

29. kör: Hamilton megelőzte Sainzot

Valószínűleg kereket is cserél majd, rádión szólt, hogy szerinte a gumik nem fogják végig bírni, a mérnöke azt mondta, hogy alternatív terveik is vannak. Hamilton most Wehrleint támadja, Vettel közben továbbra is Alonso mögött rostokol a 10. helyen.

Origo
20:43

29. kör: Ericsson kiállt Alonso elől, Vettelnek most kell támadni

Alonso már nem sokáig nyithatja a DRS-ét, mert eltűnt előle a Sauber. Hamilton simán megelőzte Wehrleint, és feljött a 16. helyre.

Origo
20:44

30. kör: Nincs semmi baj Hamilton autójával

Megszabadult Wehrleintől is, és rögtön abszolút leggyorsabb első szektort futott, majd egyéni legjobb eredménnyel folytatta. Vettel megelőzte Alonsót, és feljött a 8. helyre, most szabad előtte a pálya.

Origo
20:45

30. kör: Vettelé a leggyorsabb kör

Egyik szektorban sem volt abszolút leggyorsabb, de mindenhol egyéni legjobbat ért el és 1:20.698-cal üldözi a 7. helyezett Magnussent.

Origo
20:46

32. kör: Hartley autója elfüstölt, VSC

A 2-es szektorban hosszú füstöt eregetett, majd az autója ki is gyulladt. VSC van érvényben.

Origo
20:47

33. kör: Jönnek a kerékcserék

Verstappen, Bottas, Gasly, Hamilton is új abroncsokat kap. Hamilton szuperlágyakra vált.

Origo
20:48

33. kör: Räikkönen is kereket cserél

Érdekes, hogy ő lágy gumikat kap a használt szuperlágyak helyett. Vajon Vettel odaér a kerékcseréhez a VSC alatt?

Origo
20:49

33. kör: Vettel is eljutott a bokszig, kockáztat a Ferrari

38 körre ultralágy gumit kapott a német pilóta. Vajon ezzel akarnak célba érni vagy Safety Carban reménykednek?

Origo
20:50

34. kör: VSC vége, Räikkönen a nagy nyertes

Kevés időt vesztett a VSC alatti kerékcserével, így megtarthatta a 3. helyet. Verstappen, Bottas, Räikkönen, Ocon, Stroll, Pérez, Magnussen, Vettel, Alonso, Massa a pontszerzők sorrendje, Hamilton a 16. helyezett. Vettelnek legalább a 2. helyre fel kell jönnie, ez most esélytelennek tűnik.

Origo
20:51

34. kör: Räikkönené a leggyorsabb kör

Lágy gumikkal 1:20.649-cel diktálja a tempót, de Bottas is csak alig volt lassabb nála. Vettel is igyekszik, de neki még ez volt a kivezető köre.

Origo
20:52

35. kör: Vettelnél működnek az ultralágy gumik, egyelőre

1:20.116-tal iszonyú tempóra váltott, jó fél másodperccel lassabb a többségnél, és új körrekordot is futott. Hamilton feljött a 15. helyre, és megint Wehrlein mögött van, ez nem lesz nagy akadály a számára.

Origo
20:54

36. kör: Verstappen alaposan rálicitált Vettelre

1:19.592, egyelőre nem úgy tűnik, hogy Verstappent bármi megállíthatja, de Christian Hornert aggasztja, hogy a Renault-nál és a Toro Rossónál hullanak a motorok. Vettel valószínűleg nagyon szurkol, hogy Verstappen alatt megálljon a Red Bull, mert ez lehet az egyetlen esélye, hogy ma elérje a 2. helyet.

Origo
20:55

38. kör: Vettel megelőzte Magnussent, Hamilton beérte Wehrleint

Igyekeznek az éllovasok, Hamilton is legyűrte a Mercedes tehetségét, és feljött a 14. helyre. Neki sem kizárt a pontszerzés. Vettel hátránya 1:01 Bottashoz képest.

Origo
20:56

39. kör: Vettel majdnem 2 másodperccel gyorsabb Péreznél

A hátránya nagyjából 16 másodperc, úgyhogy nagyjából 20 körrel a vége előtt előzhet a 6. helyért. Nem lesz elég hosszú ez a verseny neki.

Origo
20:58

40. kör: Verstappen ütemesen kezdi lerázni Bottast

Ultralágy gumikkal megy, a Mercedes szerint ezekkel végig is érhet, de úgy tűnik, hogy megpróbál kiautózni egy kerékcserényi előnyt.

Origo
21:00

42. kör: Verstappent lassítanák, de csak kuncog a rádión

Szóltak neki, hogy nem kell ennyire igyekeznie, erre ugyanolyan kört futott. Kuncugva mondta, hogy ő próbál lassan menni. Hamilton közben Gasly-t üldözi a 13. helyért, és a Toro Rosso olykor füstfelhőket ereget előtte.

Origo
21:02

43. kör: Hamilton megelőzte Gasly-t

A Toro Rosso még nem romlott el, a Mercedes viszont az egyenesben sokkal gyorsabb volt nála. Hamilton így a 13. helyezett, Vettel továbbra is Pérezt üldözi, de most már csak 1,2 másodperccel gyorsabb nála.

Origo
21:06

46. kör: Hamilton lenyomta Ericssont, Vettelt dícsérik

A Mercedes pilótája már a 12. helyezett, akár a 8. helyig is előre jöhet, Vettel közben 5 másodpercre van a 6. helyezett Pérez mögött, és mérnöke dícséri a tempóját.

Origo
21:08

47. kör: A Mercedes is a 8. helyet jósolja Hamiltonnak

Ehhez Magnussent kell utolérnie, aki 21 másodperccel jár előtte. Vettel már bőven látótávolságban van Pérez mögött, de támadni egyelőre nem tud.

Origo
21:09

47. kör: Vettel még mindig képes abszolút leggyorsabb szektorra

A gumik még mindig bírják, a tempója visszaesett 1:19.899-re, de az utolsó szektorban így is képes volt abszolút legjobb időre. Nagyon igyekszik Pérez után. A mexikói pilóta előtt nincs a közelben senki, így ő nem tud DRS-sel védekezni.

Origo
21:12

51. kör: Vettel megelőzte Pérezt

A mexikói pilóta nyitva hagyta a belső ívet, Vettel pedig bevetődött, kissé elfékezte magát, és megelőzte Pérezt. Ez "mindent vagy semmit" volt.

Origo
21:13

51. kör: Pérez a bokszban

Lecseréli a lágy gumikat ultralágyakra, megtartja a 7. helyet, és üres pályán igyekezhet Vettel után. Ez szinte ingyen volt neki.

Origo
21:15

52. kör: Hamilton most Vandoorne mögött vesztegel

Még mindig a 12. helyen halad, 16 másodpercre van a 8. helytől. Vettel most a 6. helyezett és Strollt üldözi, bő 1 másodperccel gyorsabb nála. Közben Hamilton az 53. kör elején megelőzte Vandoorne-t.

Origo
21:18

55. kör: Vettel lenyomta Strollt is, neki Pérezre kell figyelnie

Vettel átvette az 5. helyet, és most mehet Ocon után, miközben Pérez 1:19.945-re volt képes, és száguld az 1:21.062-t futó Stroll után.

Origo
21:19

55. kör: Vettelé a leggyorsabb kör

Van még mit kicsavarni a Ferrariból és a gumikból, 1:19.516-ot teljesített, ez most 2 másodperccel gyorsabb Oconnál.

Origo
21:21

57. kör: Hamilton szépen megelőzte Massát

Bátor manőver volt, kívülről kerülte meg ellenfelét a célegyenes végén, közben Vettel is bebújt Ocon mellé és átvette a 4. helyet. Ericsson autója kigyulladt a bokszban, a svéd pilóta feladta a versenyt.

Origo
21:23

58. kör: Vettelnek most már az ellenfelek kiesésében kell reménykednie

Verstappen előnye 17,8 másodperc Bottas előtt, Räikkönen további 26-ra, Vettel még 23-ra van, miközben legrosszabb esetben a 2. helyen kellene lennie. Räikkönen elengedné, ha kellene, de még így is történnie kellene valaminek az első két helyezettel. Hamilton a 10. helyen halad.

Origo
21:25

60. kör: Mamma mia, ez kicsit túl sok!

Vettel visszakérdezett, amikor a mérnöke elmondta neki, hogy 23 másodperc a hátránya Räikkönen mögött. Elismerte, hogy ez kicsit sok.

Origo
21:27

61. kör: Vettel még nem adta fel

1:19.962-t ért el, egyben leggyorsabb utolsó szektort teljesített. Ez azonban önerőből nem lesz elég. Sainz kiállt a bokszba, és az utolsó helyről kiesik.

Origo
21:29

63. kör: Hamilton is beszorult Alonso mögé

Hasonló a helyzete, mint Vettelé volt Alonso mögött, most Magnussennek köszönhető, hogy a spanyol pilóta is nyithatja a DRS-t.

Origo
21:31

65. kör: Hamilton most nem erőlteti az előzést

Sőt, Massa és Vandoorne kezdi utolérni, de így sem kell aggódnia, pár körön belül négyszeres világbajnok lehet.

Origo
21:32

65. kör: Verstappen unatkozik, ezért visszaszerezte a leggyorsabb kört

1:18.882, hatalmas tartalékok vannak még a Red Bullban, így most az övé a pályacsúcs.

Origo
21:33

66. kör: Hamilton keményen támadja Alonsót

Csak a McLaren nyitott DRS-e és Alonso ébersége tartja még hátul a Mercedest. Közben Massa már látótávolságban van az Ezüstnyíl mögött.

Origo
21:36

69. kör: Alonso és Hamilton az év csatáját hozza

Mintha nem a 9. helyért küzdenének. Hamiltonnak minden tehetsége kellett, hogy megelőzze Alonsót, de nagyon okosan versenyzett, és végül legyőzte a McLaren pilótáját.

Origo
21:37

69. kör: Vettel visszaszerezte a leggyorsabb kört

Ez még a 68. kör híre, Vettel 1:18.785-öt ért el, ezzel 17 másodpercre csökkentette a hátrányát Räikkönen mögött. Továbbra is a 4. helyezett, Hamilton a 9. helyezett.

Origo
21:40

71. kör: Verstappen nyert, Hamilton világbajnok

A holland pilóta a rajttól vezette a versenyt, ellenfelei lenullázódása után magabiztosan nyert. Vettel csak Bottas és Räikkönen mögött ért célba a 4. helyen, így elvesztette a matematikai esélyét is, hogy az idén világbajnok legyen.

Még több bejegyzés