Bottas pályacsúccsal verte Hamiltont, a Red Bullokat és a Ferrarikat

Események

Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Mexikói Nagydíj
MEXICO CITY, MEXICO - OCTOBER 27: Valtteri Bottas driving the (77) Mercedes AMG Petronas F1 Team Mercedes F1 WO8 on track during practice for the Formula One Grand Prix of Mexico at Autodromo Hermanos Rodriguez on October 27, 2017 in Mexico City, Mexico. Clive Rose/Getty Images/AFP
Vágólapra másolva!
Valtteri Bottas pályacsúccsal kezdett a poros pályán rendezett első szabadedzésen, Mexikóban. Az élcsapatok leosztották a lapokat egymás között, a két Mercedes után a két Red Bull és a két Ferrari következett a sorban. Piros zászló is volt.
Vágólapra másolva!
Cikkünk folyamatosan frissül0 bejegyzés

Mindössze néhány nap alatt átköltözött az F1 mezőnye Austinból Mexikóvárosba, és pénteken már a Mexikói Nagydíj első szabadedzésével folytatták a világbajnokságot. A pályát ritkán használják, ezért igen poros volt, sokáig mindössze az installációs köreiket futották le a versenyzők, majd a Romain Grosjean helyére beülő Antonio Giovinazzi tette meg az első mért köröket.

A szezon jelenlegi szakaszában már kezdenek eldőlni a kisebb-nagyobb csaták a csapatok között, ezért az alsóházban több istálló is bizalmat szavazott vendégpilótáknak. Giovinazzi mellett ismét lehetőséget kapott Sean Gelael a Toro Rossónál az idei szezonra véglegesített Pierre Gasly helyén, Alfonso Celis a Force Indiánál tesztelhetett Esteban Ocon helyett, Charles Leclerc pedig a Saubert kapta meg Marcus Ericsson kárára.

Bottas volt a leggyorsabb Forrás: AFP/2017 Getty Images/Clive Rose

A Force Indiánál eleinte Celisre bízták a „piszkos munkát”, Sergio Pérez helyett ő tesztelte a glóriát, a McLarennél pedig Stoffel Vandoorne kapta meg ezt a feladatot. Celis fél órával a leintés előtt piros zászlós fázist is okozott, amikor az autója hátulját a falhoz csapta, és nem tudott elvánszorogni a bokszig.

Vandoorne a glória tesztelése után sem teljesített mért kört,

mert az autójába frissen beszerelt Honda erőforrást rögtön ki kellett cserélni, a többiek viszont a kisebb-nagyobb vezetői hibáktól és kicsúszásoktól eltekintve általában ki tudták használni a 90 perc nagy részét. Ez alól elsősorban Max Verstappen volt kivétel, ő az újraindítás után már nem tért vissza a pályára, mert jelentős módosításokat kellett elvégezni a Red Bull beállításai terén.

Verstappen jól szerepelt, pedig kompromisszumokat kellett kötnie Forrás: AFP/2017 Getty Images/Clive Rose

Az már az edzés elején nyilvánvaló volt, hogy a Mercedes Mexikóban is versenyképesnek tűnik, a végeredményt viszont torzítja, hogy Valtteri Bottas az 1. helyet érő, pályacsúcsot jelentő körét ultralágy gumikkal érte el, de a Red Bull és a Ferrari pilótái egyelőre nem vetették be a lila jelzésű abroncsokat.

Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen is sokat csúszkált a pályán,

Vettel átmenetileg vezette a mezőnyt szuperlágy gumikkal, de később Verstappen és Daniel Ricciardo is gyorsabbnak bizonyult nála, és Räikkönenhez hasonlóan sok apró, de időveszteséget okozó kicsúszása és vezetői hibája volt. Ez is kellett ahhoz, hogy az edzés végére Mercedes-Red Bull-Ferrari sorminta rajzolódjon ki.

Vettel többször is elhagyta a pályát Forrás: AFP/2017 Getty Images/Clive Mason

Az aszfaltozott bukótér azonban sokakat megmentett, a piros zászló mellett mindössze egyszer kellett életbe léptetni a virtuális safety cart, akkor Brendon Hartley autója kezdett el rendetlenkedni, de az új-zélandi pilóta végül újra el tudott indulni, és visszaért a bokszba. Kisebb műszaki hibákkal küzdött Kevin Magnussen és Nico Hülkenberg is.

Az edzés végén már néhány hosszabb etapra is maradt idő,

ezért Celis balesete után érdemben már nem változott a sorrend, az esti edzésen azonban várhatóan a Ferrarik és a Red Bullok is megkapják majd az ultralágy gumikat a letakarított aszfaltra, így tisztább képet kaphatunk arról, hogy lesz-e érdembeli kihívója a nyári szünet óta győzelmet győzelemre halmozó Lewis Hamiltonnak.