A vb éllovasa a várakozásoknak megfelelően bevette magát az USA Nagydíj első rajtkockájába, de a Mercedes hiába uralta az időmérőt szinte végig, az utolsó pillanatban Vettel felverekedte magát a 2. helyre, alig 2 tizedre Hamilton mögé. Bottasnak be kellett érnie a második rajtsorral, ahonnan Ricciardo ezredmásodpercre azonos idővel szorította ki Räikkönent.
Lewis Hamilton ott folytatta az időmérőn, ahol az edzéseken abbahagyta, és ellentmondást nem tűrve szerezte meg a pole pozíciót az USA Nagydíjra. Sebastian Vettel csak azt tudta megakadályozni, hogy a Mercedes kisajátítsa az első rajtsort, a második Q3-as próbálkozásával sikerült megelőznie a csalódott Valtteri Bottast.
"Eleinte nem éreztem a ritmust a szél miatt, főleg az első szektorból a másodikba érve - nyilatkozta a német. - Az utolsó kísérletemnél viszont, amikor számított, mindent jól raktam össze. Fontos az első rajtsor, mert úgy gondolom, kiváló a versenytempónk."
Az előtt a bizonyos utolsó kísérlet előtt csak a 4. helyen állt, elsőre Kimi Räikkönen is megelőzte. Bár a pénteki viszontagságok után teljesen újraépítette az autóját a Ferrari, és ezzel elkapta a fonalat, Hamilton tempójára nem volt ellenszere.

A Mercedes ászának előnye 239 ezred volt, de javíthatott volna az idején a második gyors körében, ha a célegyenesre fordulva nem táplál be az autójában az ERS, illetve nem hibázik. Hamilton elismerte, hogy a széllel neki is meggyűlt a baja.
Nagyon nehéz volt ma vezetni a pályán, mert felerősödött a szél. Az 1-es kanyarnál szemből, a gyors kanyarokban hátulról, a 9-esben aztán megint szemből fújt, folyton változó irányból" - mondta.
Ahhoz, hogy már Austinban bebiztosítsa negyedik világbajnoki címét egy győzelemmel, Vettelnek legalább a 6. helyig vissza kellene esnie.
Holtverseny Ricciardo és Räikkönen között
Az egyik Red Bullnak sikerült megelőznie az egyik Ferrarit Daniel Ricciardo utolsó köre jóvoltából, jóllehet, az hajszálra azonos volt Kimi Räikkönenével. Mivel azonban az ausztrál futotta meg előbb, ő indulhat a 4. helyről.
Max Verstappen, aki az új motor miatt rajtbüntetést kap, és az ultralágy helyett a szuperlágy gumival jutott be a Q3-ba, 6. lett. Elkövettem néhány hibát, ennyi. Ezek nélkül ott végezhettem volna, ahol Sebastian - mondta önkritikusan. - Ez volt az egyik legrosszabb időmérőm idén."
A Renault új pilótája, Carlos Sainz remek teljesítménnyel bevitte csapatát a Q3-ba – Nico Hülkenberg a rá váró büntetés miatt meg sem próbálhatta, idő előtt befejezte a vezetést –, ahol Esteban Ocon mögött 8. lett, megelőzve Fernando Alonsót és Sergio Pérezt. A bíztató tempó ellenére Stoffel Vandoorne és Felipe Massa nem jutott tovább a Q2-ből.

Pérez csalódott, mert úgy érzi, megvolt a tempója ahhoz, hogy előrébb végezzen. Ebben egy Q1-es incidens akadályozta meg: Kevin Magnussen majdnem letörte az első szárnyát az egyik kanyarnál. "Emiatt ki kellett jönnöm még egy körre, és a Q3-ra csak egyetlen szett friss gumim maradt" - nyilatkozta Pérez.
Magnussen elnézést kért a manőverért, amit azzal magyarázott, hogy úgy tájékoztatták, a mögötte haladó Force India levezető körön jár. Az esetet vizsgálják a sportfelügyelők, és egy másikat is, amelyben a Haas autója szenvedő fél volt: Romain Grosjean Lance Stroll-lal ütközött majdnem, miután utolérte a lassan poroszkáló Williamst.
Az újonc Brendon Hartley 18. lett, de Verstappenhez, Hülkenberghez és Vandoorne-hoz hátrébb fogják sorolni a rajtrácson büntetés miatt.
A szokottnál többet kellett várni, de jön az időmérő
Szép estét (vagy már éjszakát? mindenkinek! A szokásostól eltérően ezúttal nem 2, hanem 4 óra telik el az utolsó edzés vége és az időmérő kezdete között egy koncert miatt, de nemsokára jönnek a főszereplők, hogy megmérkőzzenek a minél jobb rajtpozícióért.
Újoncot avatunk
Aki még nem hallotta volna: az új-zélandi Brendon Hartley helyettesíti a hétvégén Pierre Gaslyt, aki ajándéknak tekinti, ha elkerüli az utolsó helyet a kvalifikáción. A másik Toro Rossóba meg egyébként visszatért Danyiil Kvjat. Az orosz nem tudja, vezetheti-e a szezon végéig a Renault-hoz idő elengedett Sainz autóját. Az austini hétvége után beszélni akar feletteseivel a jövőjéről, hogy tisztábban lásson. "Baráti hangulatú lesz a beszélgetés, nem fogok neheztelni rájuk" - mondta.
Vettel feljavult
Pénteken különböző problémák akadályozták, ezért egy teljesen újraépített autót kapott a Ferraritól egy korábban már használt vázon. Ennek meg is látszott az eredménye, az utolsó tréningen 1 tizeden belülre megközelítette a világbajnokság favoritját, Hamiltont. Még belekapaszkodhat azokba a bizonyos utolsó szalmaszálakba.
Ricciardo autóját még javában szerelik
13 perc van az időmérő kezdetéig, a szerelőknek iparkodnia kell. Az ausztrál egyelőre lassabb Verstappennél, és már pénteken is veszített időt egy műszaki probléma miatt.
Räikkönen egy finn hokissal kokettált
A Ferrari látta vendégül Teemu Selännet, a már visszavonult finn hokist. Räikkönen azt mondta, szerinte csapata mind a négy hátralevő versenyt megnyerheti, az autóban megvan hozzá a potenciál.
Iceman meets Ice hockey man Teemu Selänne! #USGP #Kimi7 pic.twitter.com/iJrOoVsIYw
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) 2017. október 21.
Kellemes az idő
A tegnapi borult égbolt a múlté, a levegő 31, az aszfalt 39 fokos. Az ultralágy, a szuperlágy és a lágy gumikat lehet használni a hétvégén.
Naná, hogy nem ússzuk a meg a számolgatást
A Renault már a jövő évi felkészülés jegyében mindhárom csapatának adott egyet-egyet a legújabb fejlesztésű motorjából, méghozzá azoknak a pilótáknak, akiknek eleve kinézett egy büntetés az éves keret túllépése miatt. Így Verstappen, Hülkenberg és Hartley sem indulhat a futamon onnan, ahová ma minősíti magát. A McLaren versenyzője, Vandoorne szintén büntetést kap, neki is egy frissített Hondát szereltek be.
Itt vannak Alonso Indy 500-as csapattársai is
A McLaren vendégül látja őket, szép gesztus. Lehet, hogy a szerződését meghosszabbító spanyol januárban is kiruccanhat Amerikába egy versenyre, konkrétan a daytonai 24 órás maratonra, hogy alapozzon egy későbbi Le Mans-részvételre.
Pinkbe öltözött a Forma-1
A hétvégén a mellrák elleni küzdelem jegyében a mezőny és a pálya minden szegletében ez az uralkodó szín, az ultralágy gumik oldalfala is ilyen a hagyományos lila helyett.
Így kormányoz szarvakkal Alonso
Ez jó kép! Perceken belül már egy rendes kormányt irányíthat Alonso.
Getting ready for quali like... ???????? pic.twitter.com/aMW3vY6RiA
— McLaren (@McLarenF1) 2017. október 21.
Megkezdődött az időmérő Austinban
A Sauber pilótái és Kvjat vették először birtokba a pályát. Érkezik az újonc Hartley is.
Jönnek az első mért körök
A mezőny második feléhez tartozó autók jelentek meg eddig, Kvjat 1:37.865-tel állította fel az alapidőt. Wehrlein rögtön 2 tizedet vert rá.
Kvjatnak a futóművét kellett megszerelni
Valami szivárgott belőle, értesült a Sky Sports, ezért tudott csak keveset gyakorolni az utolsó edzésen. Már Hamilton és Vettel is a pályán tartózkodik.
Hamilton szuperlágyakon próbálkozik
Egyelőre csak 5., de Vettel sem vette át az 1. helyet, azt most Bottas birtokolja (1:35.309). Ocon és Räikkönen követi a mercedeses finnt.
Mindenki a pályán
Beleértve Ricciardót is, akinek nemrég még javították a Red Bullját. A Q1 felénél járunk, Ricciardo a 3., Sainz az 5. helyre sorolt be.
Hamilton és Vettel újra nekifut
Egy töltőkör után megpróbálnak javítani, hozzájuk hasonlóan Bottas, Räikkönen és Ricciardo is a szuperlágy keveréken megy. A mezőny java az ultralágyat használja.
Hamilton az élen, Verstappen 2.
Mindketten 1:34.8-at jegyeztek, Bottas, Vettel, Massa, Räikkönen, Alonso, Hülkenberg, Ocon, Ricciardo a további sorrend.
Magnussen nagyon lassú kört futott
Ő zárja a sort, 1 másodperccel elmarad a 19. Hartleytól is. Kieső helyen tanyázik még Wehrlein, Grosjean és Ericsson. Grosjeant az előbb feltartották.
Az egyik Haas akadályozott, a másikat akadályozták
Magnussen becsukta a kaput Pérez előtt, majdnem letépve a Force India első szárnyát, az esetet vizsgálják a sportfelügyelők. Grosjean az előbb Stroll-lal ütközött majdnem, amikor megpróbálta kikerülni az ideális íven lassan haladó Williamst.
A mezőny fele támad
A kieső helyen álló Wehrlein, Grosjean, Ericsson, Hartley és Magnussen, valamint Sainz, Pérez, Kvjat, Vandoorne és Stroll érkezik az utolsó rohamra a mindjárt véget érő Q1-ben.
Az élen nincs változás
Hamilton, Verstappen, Bottas és Vettel vezeti a rangsort, ők már nem próbálkoznak újra a Q1-ben. Massának, Alonsónak és Oconnak sincs szüksége rá.
Hartley javít
1:36.889, több helyet előrelépett. Lássuk, mit válaszolnak a többiek...
Ezredek döntenek a továbbjutásról
Grosjean megmenekült, de a már kieső Ericssont csak 7, Strollt 33, Hartleyt 54 ezreddel előzte meg. Wehrlein és Magnussen nagyobb hátránnyal búcsúzik.
Újabb büntetések jöhetnek
Magnussen és Stroll manővereit is vizsgálják, ez még jobban összekuszálhatja a szálakat a rajtsorrendben.
Hülkenberg nem vezet tovább
Úgy döntött a Renault, a büntetése miatt nem hajtják tovább feleslegesen a technikát. Így csak 14 autót láthatunk a Q2-ben.
A Mercedesek rögtön pályára lépnek
Hamilton és Bottas fog először mért kört futni ebben a felvonásban, immár az ultralágy gumin. Azóta mindenki csatlakozott hozzájuk a pályán, aki megteheti.
Hamilton 2 tizeddel gyorsabb Bottasnál
Egész pontosan 233 ezreddel, 1:33.560 az aktuális legjobb idő. Ricciardo csak 34.5-öt tud.
Verstappen a lassabb gumin megy
A szuperlágy keverékkel próbálkozik, hogy a versenyen az első etapban lehetősége legyen másképp taktikáznia, mint az élboly. Ne feledjük, 15 rajthellyel hátra fogják sorolni az új motorelemek miatt.
Vettel sem tudja tartani a lépést a Mercedesszel
34.389-cel elfoglalta a 3. helyet, de a hátránya több mint 8 tized Hamiltontól. Ricciardo, Räikkönen, Verstappen, Ocon, Pérez, Sainz, Massa jutna még tovább a Q3-ba jelen állás szerint.
Pici szünet, aztán újabb roham
4 perccel a Q2 vége előtt mindenki a bokszban várakozik. A McLaren jónak tűnt eddig, bizonyára csalódást jelentene nekik, ha búcsúznának ebben a felvonásban.
Érdekes, Hamilton és Vettel is újra pályán
Elvileg nem kellene aggódniuk a továbbjutás miatt, talán tesztelnek még gyorsan valamit. Bottas és Räikkönen szintén újra kijött. Csak a Red Bullok maradtak a garázsban.
Kvjat: 14.=>12.
Vagyis biztos kiesik. Grosjean nem javít, marad 14.
Sainz Q3-ba viszi a Renault-t
Hülkenberg ezt meg sem próbálhatta, de Sainz szépen vitézkedett új autójával. A 8. helyen jut tovább, Alonsót és Ocont megelőzve.
Massa és Vandoorne is kiesett
Jól mentek a hétvégén, de a Q2 a végállomás számukra az időmérőn, ahogy Kvjatnak, Grosjeannak és Hülkenbergnek is. Az élmezőnyben nem történt meglepetés.
Meghunyászkodik Magnussen
Elismerte, hogy Pérez feltartásánál ő volt a hunyó, mert azt mondták neki, hogy Pérez levezető körön van, és ezért nem engedte el. Elnézést kért a mexikóitól, megérti, ha dühös.
Elindult a Q3
Räikkönen és Sainz kivételével a többiek már pályára is hajtottak. Verstappen a szuperlágy keveréken jutott tovább ide, azokon fog elrajtolni holnap.
Az első szektorban Bottas veri Hamiltont
A középsőben viszont a brit futott legjobb részidőt, ez izgalmas lesz...
Hamilton megint odacsapott
1:33.108-cal vezet, Bottas belassult a kör végére, a hátránya 460 ezred. Vettel 33.8-at jegyzett elsőre.
Räikkönen megelőzi Vettelt
15 ezredet vert csapattársára, most ő a 3. Verstappen egyetlen ezreddel lassabb Vettelnél, Ricciardo már nagyobb hátránnyal 6.
Sainz nem futott mért kört
Így Ocon-Alonso-Pérez a sorrend a 7-9. helyeken. Már 4 perc sincs hátra az időmérőből, Hamilton előnye behozhatatlannak látszik.
Hamilton tovább javíthat
Az első szektorban lila részidőt fut, lemoshatja a konkurenciát a pályáról. Vettel megelőzte Bottast, 1:33.347.
Egyforma időt fut Ricciardo és Räikkönen
1:33.577 mindkettejüktől, de mivel az ausztrál érte el előbb, övé a 4. hely. Verstappent mindketten megelőzték.
Hamilton mögül Vettel rajtolhat
Hamilton végül nem erőltette, nem javított az idején, mert nem fenyegették az 1. helyét. Bottas próbált gyorsulni, de nem tudta visszaelőzni Vettelt.
Sainz megelőzte Alonsót
A 7. helyről Ocon, a 8.-ról Sainz, a 9.-ről Alonso, a 10.-ről Pérez indulhat a végeredmény alapján. Azonban mindannyian előrelépnek egy kockát Verstappen büntetése miatt.