Hamilton nagyon elverte Vettelt, Räikkönen a középmezőnyből rajtol

Események

Hamilton, Japán Nagydíj 2017
Mercedes' British driver Lewis Hamilton (C) celebrates his pole position with second placed Mercedes' Finnish driver Valtteri Bottas (L) and third placed Ferrari's German driver Sebastian Vettel (R) following the qualifying session of the Formula One Japanese Grand Prix at Suzuka on October 7, 2017. / AFP PHOTO / Behrouz MEHRI
Vágólapra másolva!
Lewis Hamilton remek formában vezetve újabb pole pozíciót szerzett, Sebastian Vettel pedig kénytelen volt hasznot húzni Valtteri Bottas büntetéséből. Érdekesen taktikáztak a McLarenek.
Vágólapra másolva!
Cikkünk folyamatosan frissül0 bejegyzés

Pályafutása 71. F1-es pole pozícióját szerezte meg Lewis Hamilton szombaton, Szuzukában. A brit pilóta ezen a helyszínen először bizonyult a leggyorsabbnak az időmérőn, így már elmondhatja magáról, hogy az idei versenynaptár minden pályáján indult már a pole pozícióból. Hamilton a Q2-től fogva folyamatosan szórta a pályacsúcsokat, és simán ő lett a leggyorsabb.

Michael Schumacher korábbi, 2006-os pályacsúcsát majdnem 1,7 másodperccel felülmúlta, és 2. helyezett csapattársát, Valtteri Bottast is nagyon könnyedén verte. Bottas az edzés elején a Degner 2-nél átugratott a kavicságyon, majd Kimi Räikkönenhez hasonlóan a Q2-ben alternatív taktikára váltott, így az öthelyes rajtbüntetés miatt lágy gumikkal a 6. helyről indul.

Hamilton nagy fölénnyel szerezte meg a pole-t - galéria! Forrás: AFP/Behrouz Mehri

A Ferrari ezúttal nem tudott felnőni a Mercedes tempójához. Sebastian Vettel a Q3 elején még megpróbált Hamilton nyomába eredni, utána viszont besokallt, és csak Bottas mögött zárt, azonban így is felállhat Hamilton mellé az első sorba. Räikkönen meglepetésre a Red Bulloktól is kikapott, így csak a 6. helyen zárt, és váltócsere miatt ő is rajtbüntetést kap, a 10. helyről indulhat.

Nagy baleset borzolta a kedélyeket a Q1 végén,

Romain Grosjean elvesztette az uralmát az autója fölött az 1-es szektorban, és nagy sebességgel a védősávnak csapódott. Mivel kevesebb idő maradt, mint ami egy felvezető körre elég lett volna, a Q1-et már nem indították újra, ez is hozzájárult ahhoz, hogy Lance Stroll rögtön kiessen, bár úgy érezte, hogy az első mért körén Sergio Pérez feltartotta.

Vettel nem tudta tartani a lépést - galéria! Forrás: AFP/Toshifumi Kitamura

Bár eredetileg úgy tervezte, hogy hanyagolja az időmérőt, Carlos Sainz is szerencsét próbált az edzésen, mert Jolyon Palmer is 20 rajthelyes büntetést kapott, így Sainz akár a 18. rajtkockát is elérhette volna, a Q2-ben viszont nem bírt a gyári Renault-val, és a 16. helyen, pont Palmer mögött kiesett. Így járt a 11. helyezett Stoffel Vandoorne is,

a McLaren pilótáját pont csapattársa, Fernando Alonso ütötte ki a Q3-ból.

Ennek első ránézésre nem volt sok értelme, mert Alonso végül csak a 10. lett, és ehhez 35 rajthelynyi büntetés is hozzáadódik, Vandoorne-nak viszont így esélye sem volt küzdeni a jobb helyezésekért, a versenyen viszont a McLarennek kedvezhet, hogy így Vandoorne indulhat a 10. kockából, de szabadon megválaszthatja a gumitaktikáját a futam előtt.

Massa (balra) és Hamilton (középen) egyszer félreértették egymást, Vandoorne-nal (jobbra) érdekesen taktikáztak - galéria! Forrás: AFP/Toshifumi Kitamura

A Red Bull pilótái ezúttal is borsot törtek az egyik Ferrari-versenyző, most Räikkönen orra alá, és Bottas büntetéséből is hasznot húznak, így Daniel Ricciardo és Max Verstappen a 3-4. helyről kezdhetik majd a szuzukai futamot. Bottas a 6. helyre csúszik vissza, Räikkönen a 10-re, Palmer a 20 rajthelyes büntetése miatt csak 4 pozíciót veszít, mögötte Sainz és Alonso indul majd.

Szuzukában általában igen nehéz előzni,

és a győzelem megszerzése általában csak az első sorból indulva lehetséges, ezért újabb nagy csata várható Hamilton és Vettel között, de a gyakran jól rajtoló Red Bullok is megkavarhatják a lapokat, sőt alaposan befolyásolhatják a világbajnoki küzdelem további alakulását is.