Az év során először őrségváltás történt a világbajnoki tabella 1. helyén, Lewis Hamilton a sima monzai győzelmével a szezon kétharmadánál átvette a vezetést a harmadikként végző Sebastian Vetteltől. A második futam után teljesen egál volt az állás közöttük, de a brit versenyzőnek most már nem kell osztoznia a némettel, akivel szemben 3 pontos előnybe került.
A rajttól kezdve, ahol elővigyázatosságból azonnal lezárta a belső ívet, végig magabiztosan őrizte az 1. helyet, eltekintve egy apró megcsúszástól a Roggia sikán kijáratánál. "A Mercedes motorerőben egyértelműen jobb a Ferrarinál, és ez a hétvégén remekül megmutatkozott - szúrt oda a rivális istállónak annak hazai pályáján. - Ma álomszerű volt vezetni." Egyetértett vele a 2. Valtteri Bottas, aki szerint "az autó nagyon erős volt ma, lenyűgözően repesztett, élvezet volt vezetni."
Az időmérőn brillírozó két fiatal az erős motor támogatása ellenére csak néhány körig tudta az első három helyezett között tartani magát,
Bottas és Vettel a 8. kör elejére Esteban Oconon és Lance Strollon is különösebb nehézség nélkül átlépett. A nyitó körben még mindkettejük előtt ott volt Kimi Räikkönen, de a finnt előbb a honfi-, aztán a honfitársa előzte meg.
Vettelt földbe döngölte a Mercedes
A világbajnoki hajszában üldözöttből vadásszá váló Vettelnek nem volt válasza a Mercedesek tempójára, és bármily hihetetlen, a rajtbüntetés miatt a csak 16. helyről induló Daniel Ricciardo is majdnem bevitt neki egy kellemetlen ütést az ügyes stratégiájával.
Az esős kvalifikáción szenvedő Vettel hiába bízott a jó versenytempóban. A célig fél perces hátrányt szedett össze Hamilton mögött, pedig a Mercedes bevallottan hamar biztonságosabb üzemmódba állította a motorokat az autókban. "A rajtom nem igazán sikerült jól, erősen kipörögtek a kerekeim.
Időbe telt, mire bízni kezdtem az autóban
- ismerte el a német, akinek a látóteréből hamar eltűntek az Ezüstnyilak. - Utána légüres térbe kerültünk, nem volt olyan tempónk, mint az első két pilótának."
A Ferrari a szintén lóerőigényes Spában ennél jobban, pontosabban ott megszorongatta a Mercedest, de Toto Wolff a hétvégi dominancia ellenére nem számít sétagaloppra a két hét múlva következő Szingapúri Nagydíjon. Főleg azért, mert az ázsiai utcai pálya teljesen más karakterű, mint az előző két helyszín.
"A Ferrari ezúttal talán nem talált rá az optimális beállításokra - jelentette ki a Sky Sportsnak. - Az új autókat folyamatosan ismerjük és értjük meg, és a Ferrarinak ma nem volt válasza bizonyos kérdésekre. Kezdettől fogva hiányos volt a teljesítményük, de a szingapúri pálya meg olyan, amit a mi kényes dívánk nem szeret."
Ezzel Hamilton is tisztában van. "Még mindig szoros az állás, sok van hátra.
A Ferrari gyors lesz a következő pályán, ahol extra leszorítóerőt lehet pakolni az autóra, szóval a csata folytatódni fog."
Ricciardo zseniális felzárkózása majdnem dobogót ért
A Ferrari hátuljára panaszkodó Räikkönen Vettellel ellentétben nem pipálta ki azonnal a kötelező feladatot Stroll és Ocon megelőzésével, csak a táv felére jutott túl rajtuk. A 15. körös elévágási kísérlete félsikert hozott: az elhúzódó kerékcserével időt vesztő Williamst átugrotta, az időben reagáló Force Indiát azonban nem.
Ocont végül a 26. körben utasította maga mögé a DRS segítségével a célegyenesben, s bár ekkor még nem lehetett tudni, addigra túl sok időt vesztett ahhoz, hogy a leintésig megtartsa a 4. helyet.
Azt ugyanis Ricciardo kaparintotta meg,
aki szembement a mezőny többségével a taktikával, és az első etapjára nem a szuperlágy, hanem a lágy gumikat választotta.
Ezekkel a 37. körig jutott el, s miután alig pár másodperccel tért vissza a pályára Räikkönen még, gyorsan dűlőre vitte a dolgot a frissebb és alapból jobban tapadó abroncsokkal.
A 41. körben, a célegyenes végén bátran bevetődött a Ferrari mellé, majd a hátralévő időben Vettelre is kivetette hálóját, hátha el tudja tüntetni 12,5 másodperces hátrányát. Ez végül nem sikerült neki.
"Közeledtünk a dobogóhoz, volt olyan szakasz, hogy körönként 1-1,1 másodpercet hoztam rajta. Ilyen ütemben az utolsó körre utolértem volna, de úgy látszik, feltekerte a fordulatszámot, én meg eléggé elhasználtam a gumikat" - nyilatkozta Ricciardo. A stratégiáról azt mondta, "jobban bevált, mint gondolta", és "amint tiszta lett előtte a terep, jó tempót diktált, ami elég volt a mögé vágáshoz."
Azzal Ocont, illetve a két Williamst ugrotta át, amelyek a leintésig gyepálták egymást helycsere nélkül, és a végén Sergio Pérez is csatlakozott hozzájuk. Ocon még a rajtnál került Stroll elé, akinek a folyamatos támadását sikeresen hárította, bár elismerte, hogy vegyes érzései vannak a 6. hely miatt, mert szeretett volna dobogóra állni.
Az utolsó pontszerző a nagy felzárkózást mutató Max Verstappen lett, aki Ricciardóval azonos gumitaktikán haladt, és kiváló rajtjával rögtön a 8. helyre került a futam elején,
de a 3. körben jobb első defektet kapott, amikor Felipe Massával csatázott az első sikánnál.
A sportfelügyelők vizsgálták az esetet, de egyiküknek sem adtak büntetést.
A versenyen Marcus Ericsson, Jolyon Palmer és a két McLaren nem ért célba, utóbbiak közül Fernando Alonso a váltó, Stoffel Vandoorne az MGU-H meghibásodása miatt esett ki. Alonsónak és Palmernek Spa után ismét volt egy vitatott párharca, amelynél a Renault pilótája egy kanyar levágásával védte meg a pozícióját, és ezért később 5 másodperces büntetést kapott.
A versenyről élőben készült tudósításunkat az eredmények alatt olvashatják.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!