A zuhogó eső miatt az Olasz Nagydíj időmérőjét egy kicsúszás után sokáig halogatták. Végül majdnem 4 órán keresztül tartott, és a vizes pályán meglepő eredmény született: Hamilton újabb pole pozíciója nem váratlan, de az igen, hogy a Red Bullok, valamint Lance Stroll és Esteban Ocon végeztek mögötte, míg a Ferrarik szenvedtek az esőgumikon.
Sokáig kérdéses volt, hogy megrendezik-e az Olasz Nagydíj időmérőjét az esőben, de több mint két és fél órányi halogatás és várakozás után végül már szombaton kialakult a rajtsorrend a versenyre. A program tulajdonképp a terveknek megfelelően elindult, de 4 és fél perc után megszakították, amikor Romain Grosjean balesete rávilágított, hogy a pálya alkalmatlan a vezetésre.
"200 km/ó felett mentem. A feltételek nem voltak megfelelők ahhoz, hogy pályára lépjünk. Már a felvezető körön is panaszkodtam, hogy túl sok a víz, és nem láttam semmit" - panaszkodott a francia, akinek az autója megcsúszott a célegyenesben, és az irányíthatatlan szánkázás után nagy mázlival úgy állt meg, hogy a megpördülés során csak kicsit horzsolta a pálya két oldalán a palánkot, így alig károsodott a Haas.

Ezután negyedóránként körbement a Safety Car, hogy felmérje a terepet, de a versenyirányítás a hol eleredő, hol elálló esőben sokáig úgy ítélte meg, hogy a körülmények nem biztonságosak. A Mercedes versenyzői, Lewis Hamilton és Valtteri Bottas a PlayStationön játszva ütötték el az időt, Felipe Massa a Williams tagjaival focizgatott a garázsok előtt, Esteban Ocon és Daniel Ricciardo belekóstolt az operatőrködésbe.
16:40-kor aztán folytatódhatott a program, és az időmérő hátralevő része különösebb fennakadás nélkül lezajlott, egy-két kicsúszást és megpördülést leszámítva nem is hibáztak sokat a pilóták.
Szenvedett a Ferrari
A Q1 végén – amely nem hozott meglepetést, Grosjeanon és a Saubereken kívül Kevin Magnussen és Jolyon Palmer búcsúzott – már többen kipróbálták az intermediate gumikat, de a Q3-ra ismét felerősödött a zuhé, így a legfontosabb körökön ismét az extrém esőgumiké volt a főszerep.
A Ferrarinak ez nem ízlett, ezért Kimi Räikkönen és Sebastian Vettel csak a 7-8. helyen zárt a rangsorban, jóllehet, a Red Bullok büntetésével mindketten 2 kockával előrébb lépnek majd a rajtrácson.

"Nem tudom, mi volt a probléma. Meglepett, milyen gyorsan mentek a többiek, mi nem tudtuk tartani a tempójukat - nyilatkozta Vettel. - Sok dolgot meg kell néznünk. Valami nem működött."
Elvesztette a fonalat Bottas is a Q3-ban, aki a Ferrarik elől, a 4. pozícióból rajtolhat majd. A Q3-ban egyre erősebben esett, és én nem tudtam bekapcsolni a gumikat, miközben másoknak sikerült. Szenvedtem" - ismerte el.
Hamilton megdöntötte Schumacher pole-rekordját
Hamilton ellenben az egész időmérőn szárnyalt, és az utolsó pillanatban megfutott körével önerőből is megkaparintotta a pole pozíciót – anélkül is ő indulhatna az élről a Max Verstappent és Ricciardót sújtó büntetésáradat miatt, de így végül a tabellán is megelőzte őket. Ezzel már egyedül tartja az F1-ben szerzett pole pozíciók rekordját.
"69, el sem hiszem - mondta. - Egy legendás pályán értem el (a rekordot), és este egy kis tésztával fogom megünnepelni."

A meglepetések nem maradtak el a nehéz körülmények között: Bottast és a Ferrarikat megelőzte az első teljes idényét futó fiatal Lance Stroll és Esteban Ocon, akik a Red Bullt érintő hátrasorolásból eredően a 2-3. helyről várhatják a rajtot.
"Jónak éreztem az autót, szimplán jól szórakoztam. Még sohasem vezettem F1-es autót esőben, úgyhogy egyszerűen csak bedobáltam a kanyarokba - nyilatkozta a williamses Stroll. - Az előző hétvégéken sokat szenvedtem, de ma minden összeállt."
Csapattársa, Felipe Massa is bejutott a Q3-ba, aki Stoffel Vandoorne McLarenjét megelőzve 9. lett.
Itt van az ősz, itt van újra
Üdvözlünk mindenkit! Ősziesre fordult az idő Monzában, gyakorlatilag megállás nélkül szakad az eső. A holnapi versenyre azonban ismét száraz időt jósolnak.
Ismeretlen vizeken
A délelőtti edzésen bő negyedórát gyakorolhattak a csapatok, az első 44 percben az FIA nem engedte pályára az autókat. A legtöbb kört a Safety Car tette meg, az élcsapatok pilótái a tréning végén is csak tapogatózni mentek ki. Most muszáj lesz nekik is aktivizálni magukat. Az autók beállítása egyébként fogas kérdés, mert egy-két kivételtől eltekintve a száraznak ígérkező futamra már nem lehet változtatni rajtuk.
Büntetések a Renault-nál is
A Red Bull hiába villogna az esőben, az új motorkomponensek miatt kapott büntetésekből kifolyólag ez semmit sem érne. Aztán a spanyol kontingens, Alonso és Sainz mellé felírhatjuk a Renault pilótáit is a hátrasorolás előtt állók közé: az előbb derült ki, hogy Hülkenberg 10 (ötödik MGU-H), Palmer (ötödik MGU-H és turbó) 15 rajthelyes büntetést kap. Ember legyen a talpán, aki kisalibizálja a rajtsorrendet, de a futam előtt meg fogjuk mutatni.
Mesterséges akadály a Parabolicánál
A célegyenesre vezető Parabolica kanyar kijáratánál mára új kerékvetőket helyeztek el, hogy a versenyzők ne jussanak előnyhöz a pálya kiszélesítésével. A csuromvizes pályán ma azonban nem kell elrettenteni őket ettől, hiszen a csúszós fehér csíkokat alapból érdemes kerülni.
Takar-e meglepetést az esőfüggöny?
Kíváncsian várjuk, meglepi-e valaki a Ferrarit és a Mercedest a nehéz feltételek közepette. 2008-ban Vettel a középszerű Toro Rossóval pont ilyen körülményekben sokkolta a világot a pole pozíció, majd vasárnap a győzelem megszerzésével.
Szeretnénk bokszmeccset a Ferrari és a Mercedes főnökei között?
A világbajnoki címért küzdő csapatok között meglepően jó a viszony – itt elolvashatják, Toto Wolff és Maurizio Arrivabene mit gondolnak, miért van béke.
High-tech csizma a Mercedesnél
Hiába, van, hogy a legegyszerűbb megoldás a leghatékonyabb. Például olyan problémák ellen, mint a vizes cipők...
Alábbhagyott az eső
A beszámolók szerint javulnak a körülmények, de még mindig esik. A Saubernél közben Wehrlein motorcseréjét próbálják befejezni, hogy a német versenyző ne veszítsen időt a Q1-ből.
Ekkora volt az eső délelőtt
Ezzel a Felipe Massáról készült képpel illusztráljuk a nehéz körülményeket:

3 perc múlva kezdődik az Olasz Nagydíj kvalifikációja.
Dideregnek a nézők
Mindössze 14 fokos a levegő, az aszfalt 17 fokos. A pálya egyelőre valószínűleg túl nedves ahhoz, hogy be lehessen vetni az intermediate gumikat.
Sokan egyből pályára hajtanak
Bármikor romolhatnak a körülmények, megéri legalább egy mért kört futni gyorsan.
Csak Alonso maradt a garázban
És tényleg, a Ferrarinál úgy látják, erősödik az eső a célegyenesben. Mindjárt érkeznek az első mért körök, de Bottasé biztos rossz lesz, mert kicsúszott a bukótérbe az első kanyarnál.
Hamilton vezet Vettel előtt
A két ász áll az első két helyen, Hamilton ideje 1:40.128, Vettelé 1:42.394. Heten iratkoztak fel a tabellára.
Baleset, leállítják az edzést
Grosjean úszott fel a vízen a célegyenes végén, de szerencsére a megpördülése után csak súrolta a falat. Piros zászló. Félő, hogy egy darabig szünet lesz, hiába nem kell sok roncsot takarítani.
Grosjean mindkét oldalon megközelítette a palánkot
Az autója előbb balra rántotta ki, majd tehetetlenül keresztbe csúszott a célegyenesen, és a pálya másik oldalán állt meg. Mázlija volt, hogy alig rongálódott meg az autó.
Az új aszfalt fogott ki Grosjeanon?
A célegyenes egy részén új burkolatot fektettek le az idei versenyre, talán ez is közrejátszott a balesetben. Még mindig áll az időmérő, reméljük, nem kell holnapra halasztani.
Kezdődik: a csapatoknak le kell foglalniuk magukat valamivel
Többször láthattuk, hogy az eső alatti várakozás előhozza a csapatok kreativitását, és szórakoztatnak bennünket különböző produkciókkal. A Mercedes egyelőre nem tette magasra a lécet, de látszik, hogy kezdenek unatkozni:
Már túl veszélyesek voltak a körülmények
Grosjean a rádión reklamált a kipördülése után, hogy ő ezt már megmondta. A Haas Magnussenre hivatkozva azt írja, az egyenesekben sem lehetett tövig nyomni a gázpedált, annyi víz állt az aszfalton.
Fél 3-ig marad a tétlenség
Addig biztos nem folytatódik az időmérő. Az FIA a Safety Car segítségével monitorozza a körülményeket.
Hamilton csokizni megy?
A Mercedes szerint az édesség magától nem lesz elfogyasztva...
Visszanyalt a fagyi?
Grosjean a Twitter-oldalán azt írta, hogy "Let's go for a rainy qualifying session", azaz nagyjából lelkesedve várta az esős időmérőt. Hogy mi ebben a különös? Nos, a bejegyzés a balesete után került ki az oldalára (talán időzítve), és már nem is elérhető, úgyhogy feltehetőleg a közösségi médiájának felelőse rakta ki.
Ez az állás
4 és fél perc alatt ez a részeredmény, hét pilóta tett meg mért kört a zuhéban:
Pályán a Safety Car
A képernyőn keresztül mintha javult volna a helyzet...A Safety Car most robog végig a pályán, hogy információkat szolgáltasson a versenyirányításnak a feltételekről.
Bokakörzés Kvjattól
Az alapos bemelegítés fontos, jegyezzük meg! A Toro Rosso orosz pilótája egy kis bokakörzést követően most szállt be a pilótafülkébe, Ocon és Räikkönen már ott ül.
Újabb negyedóra várakozás jön
14:45-ig nem folytatódik az időmérő, jelentették. Toto Wolff és Niki Lauda azért jókedélyűen beszélget.
Legalább nem 10 percenként tologatják az újrakezdést
Néhány éve hasonló helyzetben 10 percenként jöttek az értesítések, hogy folytatódik-e az időmérő vagy sem.
Pérez olyan, mint egy jólnevelt kisiskolás
A Force India versenyzője csuklóit egymásba fonva üldögélt egy mérnök társaságában a garázsban egy tárolón, de amikor mutatta a kamera, mosolyogva integetett.
Ezért van szünet
Azok kedvéért, akik nemrég kattintottak cikkünkbe, és arra számítottak, hogy ilyenkor már komolyabb izgalmakban lesz részük, elmondjuk: az esőben elindították ugyan az időmérőt 2-kor, de néhány perc után leállították, miután Grosjean a célegyenesben megpördült, és csak a szerencsén múlt, hogy nem törte össze nagyon az autóját. Azóta szünet van a pályán lévő vízmennyiség miatt.
Kiderítettük, miért nem ugrik egymásnak a Ferrari és a Mercedes
Amíg a következő információra várunk az időmérővel kapcsolatban, itt van egy kis olvasnivaló: megkérdeztük Toto Wolffot és Maurizio Arrivabenét, miért ilyen szokatlanul békés a Mercedes és a Ferrari viszonya a vb kellős közepén is: A válaszaik érdekes összefüggésre derítettek fényt.
Grosjean érezte az áldatlan állapotokat
A célegyenesben kicsúszó versenyző szerint nem lett volna szabad elindítani az akciót. "200 km/ó felett mentem. A feltételek nem voltak megfelelők ahhoz, hogy pályára lépjünk. Már a felvezető körön is panaszkodtam, hogy túl sok a víz, és nem láttam semmit" - nyilatkozta.
Újra pályán Bernd Mayländer
A biztonsági autó sofőre tette meg ma a legtöbb kört eddig. Nemsokára megtudjuk a fejleményeket a pálya állapotáról.
Hiába az optimizmus
Paff, 15 órakor jön a következő információ, hiába érzik úgy sokan, hogy már elég jók a körülmények.
Fütyülnek a nézők
Megértjük őket, a semmiért áznak régóta. Ericsson kiszáll a Sauberből.
Megint jobban esik
Nemrég elállni készült, most újra erősebben zuhog. Attól tartunk, a 15 órás felmérés sem fog kedvező eredményekkel szolgálni.
A Mercedes újabb köre
De nem Hamilton vagy Bottas vezet, hanem Bernd Mayländer, a Safety Car sofőre.
Fisichella vált ki tapsot a közönségben
A bokszutcai falhoz sétált, és átintegetett a lelátóra a korábbi olasz versenyző, aki Massa balesete után a Ferrarinál is versenyzett néhány futamon 2009-ben. A közönség tapssal díjazta a gesztust.
Wehrlein beszáll az autóba
Bár ez nem sok mindent jelent az elmúlt óra tapasztalatai alapján. Ricciardo is beült a volán mögé készülődni.
Kitalálják, mikor jön a következő döntés?
Igen, 15:15-kor várhatók az újabb fejlemények.
Ezért úszta meg Alonso a büntetést
Javasoljuk, a tétlen várakozás helyett addig olvassák el cikkünket, hogy Alonso miért nem kapott büntetést Spában Palmer leszorításáért.
Alonso: Csak a célegyenessel van baj
Alonso úgy érzi, a pálya többi részén alkalmasak a körülmények a vezetésre. A célegyenesben az új aszfaltréteg okozhatja a problémát a nagy vízmennyiséggel.
Friss info: 15 perc múlva lesz friss info
Azaz 15:30-kor. És az esetleg újraindításról 10 perccel előtte tájékoztat a versenyirányítás.
Az esőgumik sem a legjobbak
A Pirellit már tavaly is kritizálták a típus gyengesége miatt, és lehet, hogy jobb esőgumikkal nem lenne gond az aquaplaning.
Készüljünk a vasárnapi időmérőre?
Két éve az USA-ban, 2004-ben és 2010-ben Japánban, 2013-ban Ausztráliában kellett vasárnapra halasztani az időmérőt a szörnyű szombati időjárás miatt. Lehet, hogy folytatódik a lista.
Vettel tapsoltatja meg a tifosit
Most a világbajnoki éllovas szentel néhány pillanatot a nézőknek egy kis integetéssel, Fisichellához hasonlóan tapost kap érte. Verstappen Jackie Stewarttal és Christian Hornerrel beszélget a Red Bull garázsában, bár inkább az ifjú holland és a csapatfőnök issza a háromszoros világbajnok szavait.
Már mennek el a nézők
Az egyik akkreditált fotós arról számolt be, hogy a Parabolicánál azt látta, a nézők egy része megunta a várakozást, és elindult hazafelé.
Grosjeanon élcelődik a Red Bull tanácsadója
Helmut Marko beszólt a franciának: "Attól, hogy Grosjean kicsúszik, még nem kell leállítani egy edzést. Mint tudjuk, elég gyakran kicsúszik." Nemrég a Mercedes főnöke hegyezte a nyelvét Grosjeanon és korábbi kihágásain.
Mindjárt kapjuk az újabb rossz hírt
A helyszíni jelentések szerint egyre jobban zuhog, a perceken belül esedékes pályabejárás bizonyára rossz híreket fog szolgáltatni.
Stewart nagyon virgonc
A zöld svácjisapkát viselő Jackie Stewart egyedül sétált a bokszutcában a garázsok mellett, aztán Massához, majd a beavatkozó bírókhoz ugrik be egy kis csevejre. Szemmel láthatóan elemében van, a közönségnek ő is integet kicsit.
Vandoorne az esőben
A kép még az időmérő elején készült.

Kajakot vásárolna a Force India
Elállt az eső
A paddockban most nem esik, ez jó hír. De a pálya ettől még lehet túlságosan vizes, meglátjuk – 15:45-kor tájékoztatnak az újabb fejleményekről.
Hamiltont az Instán keressük
16-kor jön az újabb tájékoztatás, már meg sem lepődünk, bosszankodni meg minek. A Mercedes versenyzői közben elfoglaltságot találtak:
Megint esik
A Skynak nyilatkozó Christian Horner szerint már nem is érdemes nézni a radart, mert ilyen marad az időjárás órákon keresztül. Az eső újra esik.
Hamilton és Bottas Playstationön játszik
Úgy tűnik, tényleg nagyszerű a kapcsolatuk, nem hisszük, hogy Hamilton és Rosbergy ugyanígy játszott volna egymással.
Nasiznak a csapatok
A Renault pár perce írta Twitteren, hogy van sütijük, úgyhogy nem lehet probléma, és a Force Indiánál is nyalánkságot kezdenek felszolgálni.
Verstappen: Elkéstünk az újraindítással
Szerinte 15 perccel a piros zászló megjelenése után folytatni lehetett volna az időmérőt. "Akkor tökéletes volt a helyzet, most viszont csak várakozunk" - mondta.
Ocon Alonso nyomába lépett...
...az operatőri karrier útján. Igaz, Ocon munkáját még nem rakták be a hivatalos közvetítésbe.
Várhatunk tovább
16:15-ig biztos, akkor megy körbe legközelebb a biztonsági autó.
A helyszínről jelentjük
Ricciardo várja az eső végét
Szerinte amint ez megtörténne, a 19 állva maradt autó gyorsan lesöpörné a vizet. Úgy véli, korábban lett volna egy olyan periódus, amikor a Q1-ből hátralevő 13 percet teljesíteni lehetett volna.
Így szállították el Grosjean autóját
Két órája áll az edzés.

Járművel takarítják a vizet
Egy utcaseprő-szerűség megy körbe, és próbálja lefújni a vizet az aszfaltról.
Nemsokára jöhet a végső döntés
A Sky Sports riportere, Ted Kravitz úgy értesült, perceken belül dönt a versenyirányítás, hogy folytatják-e az egyre kínosabb halogatást az időmérő folytatásáról, vagy holnapra halasztják. Önök mire fogadnak?
Ricciardo is felcsap operatőrnek
Ez az új divat az F1-es versenyzők körében, amit anno Alonso indított el Brazíliában. Az előbb Ricciardo kóstolt bele ebbe a hivatásba.
Massa remekül kezeli a labdát
Massa a fiával és a Williams több tagjával nekiállt focizni a garázs előtt, és a brazil barátságban van a labdával, több szép megmozdulása is volt vele.
16:40-kor folytatódik az időmérő
Hip-hip-hurrá! Javultak a körülmények, nemsokára folytatódik a Q1.
Készülődnek a pilóták
A legtöbben már visszaültek a munkaeszközükbe, 7 perc múlva ugyanis útjára engedik a mezőnyt.
Grosjean nélkül folytatódik a Q1
Szóval: a Q1-ből 13 perc 31 másodperc van hátra, és Grosjean már nem vehet részt rajta a kicsúszása miatt.
Verstappen felállt a bokszutca végére
Mindjárt folytatódhat az időmérő, Ocon és a Ferrarik szintén érkeznek, aztán a többiek is.
Mindenki az extrém esőgumikat használja
Ezeken a kék oldalfalú abroncsokon van a legtöbb borda. A lámpa zöldre váltott.
Vettel az élre állt
1:38.285 az ideje, Verstappen 2. Úgy készülhetünk, hogy pillanatról pillanatra változni fog a sorrend, ahogy javul a pálya.
Hamilton 1:36-os időt fut
1 másodperccel gyorsabb a 2. helyre lépő Bottasnál, Vettel, Ocon és Massa követi őket.
Egyelőre mindenki talpon
Egyelőre nem látni hibákat a versenyzőktől. Hamilton 1:36.009-re javított, Bottas bő fél másodpercre megközelítette, most Verstappen a 3.
Pérez levágta az egyik sikánt
A másodikba nem tudott befordulni, inkább kieresztette az autót az aszfaltozott bukótérbe. A Red Bullok visszatértek a bokszba.
Palmer és Magnussen veszélyben
3 és fél perccel a Q1 vége előtt a Saubereken kívül ők állnak kieső helyen. Grosjeanon kívül mindenki a pályán tartózkodik.
Stroll az előkelő 4. helyen
Csak Hamilton, Bottas és Verstappen gyorsabb nála, Vettelt és Ricciardót megelőzi.
Alonso interekre váltott
A jobban tapadó vizes pályás gumin köröz, jelen állás szerint továbbjut a Q2-be. Vettel is az intereken jött ki újra.
Räikkönen majdnem ütközött a bokszutcában
Úgy engedték volna tovább, hogy az egyik Force India pont érkezett a depóba, de időben a fékbe taposott. Vettel feljött a 3. helyre, az élen továbbra is a két Mercedes áll.
Räikkönen nem lép előre
Marad a 11. helyen az intermediate gumin, de aggódnia nem kell. Úgy néz ki, Magnussen, Palmer, Ericsson és Wehrlein fog kiesni a Q1-ben, no meg Grosjean, akinek a sorsa már két órája eldőlt.
Vettel hibázott
A bokszból kijövet nem tudta bevenni az első kanyart, a menekülőútra engedte ki a Ferrarit. Nem történt változás hátul, Magnussen, Palmer, Ericsson és Wehrlein búcsúzik.
Bottas megelőzte Hamiltont
Tett egy kísérletet az intermediate gumikkal, és 1:35.716-ra gyorsulva átvette az 1. helyet. A Q2-ben már a zöld peremű gumié lehet a főszerep.
Elkezdődött a Q2
Nyolcan máris folytatják a körözést, közöttük Bottas, Hamilton, Verstappen és Räikkönen.
Megint jöhet a zuhé
Verstappent arra figyelmeztették, hogy hamarosan intenzívebb eső jöhet. Hülkenberg marad az extrém esőgumiknál.
Vandoorne szánkázott a Parabolicánál
A kanyarba megérkezve keresztbe áll alatta a Mclaren, de folytatni tudta a vezetést. Eltérő a gumitaktika a mezőnyben, a Mercedeseken és Vettelen például intermediate abroncsok vannak, míg Alonso és Verstappen teljes esőgumikat használ.
Vettel az élen
1:37.198 az ideje, Verstappen követi a tabellán 3 tized hátránnyal.
Bekrepált a Live Timing
Valami gubanc van vele, keveri a Q1-es és a Q2-es eredményeket, nem a pontos sorrendet mutatja. Az élen Vettel áll 1:36.787-tel, Bottas 2., Verstappen 3., Ricciardo 4.
Hamilton 3 tizedet ver Vettelre
Egész pontosan 340 ezredet, ismét Hamiltoné az 1. hely. Hülkenberg 6., Räikkönent is megelőzi.
Egyesek kitartanak az extrém esőgumiknál
Például Kvjat és Pérez, és úgy látszik, nem jó lóra tettek, mert a 13-14. helyen állnak. Hülkenberg viszont ugyanilyen abroncsokon megelőzi Ricciardót.
Stroll megint villant
Ízlenek neki a körülmények, az 5. helyre ugrott, Vettel, Hamilton, Bottas és Verstappen mögé.
Räikkönen is javít
A 4. helyet foglalta el 4 perccel a Q2 vége előtt. Ricciardo intermediate gumikra váltott.
Hamilton 1:35-ös idővel az élen
Vettel, Bottas, Verstappen, Räikkönen, Stroll, Vandoorne, Hülkenberg, Ricciardo, Massa követi. Kieső helyen perpillanat Ocon, Pérez, Kvjat, Sainz és Alonso.
Megmenekült Ocon, Pérez nem
Ocon végül becsusszant a Q3-ba, Pérez, Hülkenberg, Alonso, Kvjat és Sainz ellenben kiesik. Ebből kiderülhet, hogy a Williamsek is biztosították a részvételt az utolsó felvonásban, Stroll ráadásul Räikkönent és Ricciardót is megelőzte.
Hamilton már 1:34-re képes
Az előző etap legvégén 1:34.660-ra emelte a tétet, a 2. Bottasra több mint 7 tizedet vert.
Palmer nincs leverve
Egész könnyeden nyilatkozott a Q1-es búcsú után. Azt mondta, az intermediate gumira váltva az első körben sokat csúszkált, következő próbálkozásra meg nem maradt ideje.
A Mercedesek vezetik fel a sort
A Q3-nak Hamilton és Bottas vág neki először.
Eltaktikázhatta magát a Mercedes
Egyre jobban esik az eső, vissza kell rakni nekik a teljes esőgumikat. Akik eleve ezen a keveréken indultak el, például Verstappen, Ocon és Vandoorne, előnybe kerülhetnek.
Verstappen 1., Ricciardo 2.
Tényleg romlottak a körülmények. Verstappent Ricciardo, Ocon és Räikkönen követi a tabellán, majd jön Stroll, Massa, Vandoorne. A világbajnokság első három helyezettjének nincs még mért köre.
Hamilton megelőzte Verstappent
510 ezreddel jegyzett gyorsabb kört, Bottas azonban csak a Red Bull mögé fért be. Vettel egy lassabb körrel nyitott.
Ricciardo rálicitált Hamiltonra
1:37.143, 84 ezreddel gyorsabb a britnél. Ocon közben megelőzte Bottast, így 4. Még 4 perc van hátra.
Hamilton ismét az élen
Hamilton, Ricciardo, Verstappen a sorrend az első három helyen, Vettel csak 8., Räikkönen 9.
Vettel alig javít
Csak 7. Massa megelőzésével, de egy kísérletet még tehet. Stroll megelőzte Bottast, most övé az 5. hely.
Red Bull 1-2
Verstappen és Ricciardo az 1-2. helyre ugrik, de jön még Hamilton...
Hamiltoné a pole
Hamilton indulhat a pole-ból úgy, hogy a legjobb időt futja a Q3-ban, a Red Bullokra viszont büntetés vár, nem tarthajták meg a 2-3. helyet.
Bravúr Strolltól, Ocontól
A 2-3. helyre lépnek előre a rajtrácson, Bottast és Räikkönent is megelőzték. Vettel csak utánuk következik.