Társoldalunk:

Hamilton megdöntötte Schumacher rekordját, a Ferrari leszerepelt

2017.09.02., 13:38
rendezés

A zuhogó eső miatt az Olasz Nagydíj időmérőjét egy kicsúszás után sokáig halogatták. Végül majdnem 4 órán keresztül tartott, és a vizes pályán meglepő eredmény született: Hamilton újabb pole pozíciója nem váratlan, de az igen, hogy a Red Bullok, valamint Lance Stroll és Esteban Ocon végeztek mögötte, míg a Ferrarik szenvedtek az esőgumikon.

Sokáig kérdéses volt, hogy megrendezik-e az Olasz Nagydíj időmérőjét az esőben, de több mint két és fél órányi halogatás és várakozás után végül már szombaton kialakult a rajtsorrend a versenyre. A program tulajdonképp a terveknek megfelelően elindult, de 4 és fél perc után megszakították, amikor Romain Grosjean balesete rávilágított, hogy a pálya alkalmatlan a vezetésre.

"200 km/ó felett mentem. A feltételek nem voltak megfelelők ahhoz, hogy pályára lépjünk. Már a felvezető körön is panaszkodtam, hogy túl sok a víz, és nem láttam semmit" - panaszkodott a francia, akinek az autója megcsúszott a célegyenesben, és az irányíthatatlan szánkázás után nagy mázlival úgy állt meg, hogy a megpördülés során csak kicsit horzsolta a pálya két oldalán a palánkot, így alig károsodott a Haas.

Grosjean autója a baleset utánForrás: AFP/Andrej Isakovic

Ezután negyedóránként körbement a Safety Car, hogy felmérje a terepet, de a versenyirányítás a hol eleredő, hol elálló esőben sokáig úgy ítélte meg, hogy a körülmények nem biztonságosak. A Mercedes versenyzői, Lewis Hamilton és Valtteri Bottas a PlayStationön játszva ütötték el az időt, Felipe Massa a Williams tagjaival focizgatott a garázsok előtt, Esteban Ocon és Daniel Ricciardo belekóstolt az operatőrködésbe.

16:40-kor aztán folytatódhatott a program, és az időmérő hátralevő része különösebb fennakadás nélkül lezajlott, egy-két kicsúszást és megpördülést leszámítva nem is hibáztak sokat a pilóták.

Szenvedett a Ferrari

A Q1 végén – amely nem hozott meglepetést, Grosjeanon és a Saubereken kívül Kevin Magnussen és Jolyon Palmer búcsúzott – már többen kipróbálták az intermediate gumikat, de a Q3-ra ismét felerősödött a zuhé, így a legfontosabb körökön ismét az extrém esőgumiké volt a főszerep.

A Ferrarinak ez nem ízlett, ezért Kimi Räikkönen és Sebastian Vettel csak a 7-8. helyen zárt a rangsorban, jóllehet, a Red Bullok büntetésével mindketten 2 kockával előrébb lépnek majd a rajtrácson.

Vettel nem boldogult az esőgumikonForrás: AFP/Andrej Isakovic

"Nem tudom, mi volt a probléma. Meglepett, milyen gyorsan mentek a többiek, mi nem tudtuk tartani a tempójukat - nyilatkozta Vettel. - Sok dolgot meg kell néznünk. Valami nem működött."

Elvesztette a fonalat Bottas is a Q3-ban, aki a Ferrarik elől, a 4. pozícióból rajtolhat majd. A Q3-ban egyre erősebben esett, és én nem tudtam bekapcsolni a gumikat, miközben másoknak sikerült. Szenvedtem" - ismerte el.

Hamilton megdöntötte Schumacher pole-rekordját

Hamilton ellenben az egész időmérőn szárnyalt, és az utolsó pillanatban megfutott körével önerőből is megkaparintotta a pole pozíciót – anélkül is ő indulhatna az élről a Max Verstappent és Ricciardót sújtó büntetésáradat miatt, de így végül a tabellán is megelőzte őket. Ezzel már egyedül tartja az F1-ben szerzett pole pozíciók rekordját.

"69, el sem hiszem - mondta. - Egy legendás pályán értem el (a rekordot), és este egy kis tésztával fogom megünnepelni."

Hamilton nagyot csatázott a Red Bull-lal a Q3-banForrás: AFP/Andrej Isakovic

A meglepetések nem maradtak el a nehéz körülmények között: Bottast és a Ferrarikat megelőzte az első teljes idényét futó fiatal Lance Stroll és Esteban Ocon, akik a Red Bullt érintő hátrasorolásból eredően a 2-3. helyről várhatják a rajtot.

"Jónak éreztem az autót, szimplán jól szórakoztam. Még sohasem vezettem F1-es autót esőben, úgyhogy egyszerűen csak bedobáltam a kanyarokba - nyilatkozta a williamses Stroll. - Az előző hétvégéken sokat szenvedtem, de ma minden összeállt."

Csapattársa, Felipe Massa is bejutott a Q3-ba, aki Stoffel Vandoorne McLarenjét megelőzve 9. lett.

Origo
13:38

Itt van az ősz, itt van újra

Üdvözlünk mindenkit! Ősziesre fordult az idő Monzában, gyakorlatilag megállás nélkül szakad az eső. A holnapi versenyre azonban ismét száraz időt jósolnak.

Origo
13:40

Ismeretlen vizeken

A délelőtti edzésen bő negyedórát gyakorolhattak a csapatok, az első 44 percben az FIA nem engedte pályára az autókat. A legtöbb kört a Safety Car tette meg, az élcsapatok pilótái a tréning végén is csak tapogatózni mentek ki. Most muszáj lesz nekik is aktivizálni magukat. Az autók beállítása egyébként fogas kérdés, mert egy-két kivételtől eltekintve a száraznak ígérkező futamra már nem lehet változtatni rajtuk.

a csonka edzés összefoglalója

Origo
13:41

Büntetések a Renault-nál is

A Red Bull hiába villogna az esőben, az új motorkomponensek miatt kapott büntetésekből kifolyólag ez semmit sem érne. Aztán a spanyol kontingens, Alonso és Sainz mellé felírhatjuk a Renault pilótáit is a hátrasorolás előtt állók közé: az előbb derült ki, hogy Hülkenberg 10 (ötödik MGU-H), Palmer (ötödik MGU-H és turbó) 15 rajthelyes büntetést kap. Ember legyen a talpán, aki kisalibizálja a rajtsorrendet, de a futam előtt meg fogjuk mutatni.

Origo
13:44

Mesterséges akadály a Parabolicánál

A célegyenesre vezető Parabolica kanyar kijáratánál mára új kerékvetőket helyeztek el, hogy a versenyzők ne jussanak előnyhöz a pálya kiszélesítésével. A csuromvizes pályán ma azonban nem kell elrettenteni őket ettől, hiszen a csúszós fehér csíkokat alapból érdemes kerülni.

Origo
13:47

Takar-e meglepetést az esőfüggöny?

Kíváncsian várjuk, meglepi-e valaki a Ferrarit és a Mercedest a nehéz feltételek közepette. 2008-ban Vettel a középszerű Toro Rossóval pont ilyen körülményekben sokkolta a világot a pole pozíció, majd vasárnap a győzelem megszerzésével.

Origo
13:51

Szeretnénk bokszmeccset a Ferrari és a Mercedes főnökei között?

A világbajnoki címért küzdő csapatok között meglepően jó a viszony – itt elolvashatják, Toto Wolff és Maurizio Arrivabene mit gondolnak, miért van béke.

Origo
13:52

High-tech csizma a Mercedesnél

Hiába, van, hogy a legegyszerűbb megoldás a leghatékonyabb. Például olyan problémák ellen, mint a vizes cipők...

Origo
13:54

Alábbhagyott az eső

A beszámolók szerint javulnak a körülmények, de még mindig esik. A Saubernél közben Wehrlein motorcseréjét próbálják befejezni, hogy a német versenyző ne veszítsen időt a Q1-ből.

Origo
13:57

Ekkora volt az eső délelőtt

Ezzel a Felipe Massáról készült képpel illusztráljuk a nehéz körülményeket:

Forrás: AFP/Miguel Medina

3 perc múlva kezdődik az Olasz Nagydíj kvalifikációja.

Origo
13:58

Dideregnek a nézők

Mindössze 14 fokos a levegő, az aszfalt 17 fokos. A pálya egyelőre valószínűleg túl nedves ahhoz, hogy be lehessen vetni az intermediate gumikat.

Origo
14:02

Sokan egyből pályára hajtanak

Bármikor romolhatnak a körülmények, megéri legalább egy mért kört futni gyorsan.

Origo
14:03

Csak Alonso maradt a garázban

És tényleg, a Ferrarinál úgy látják, erősödik az eső a célegyenesben. Mindjárt érkeznek az első mért körök, de Bottasé biztos rossz lesz, mert kicsúszott a bukótérbe az első kanyarnál.

Origo
14:05

Hamilton vezet Vettel előtt

A két ász áll az első két helyen, Hamilton ideje 1:40.128, Vettelé 1:42.394. Heten iratkoztak fel a tabellára.

Origo
14:07

Baleset, leállítják az edzést

Grosjean úszott fel a vízen a célegyenes végén, de szerencsére a megpördülése után csak súrolta a falat. Piros zászló. Félő, hogy egy darabig szünet lesz, hiába nem kell sok roncsot takarítani.

Origo
14:09

Grosjean mindkét oldalon megközelítette a palánkot

Az autója előbb balra rántotta ki, majd tehetetlenül keresztbe csúszott a célegyenesen, és a pálya másik oldalán állt meg. Mázlija volt, hogy alig rongálódott meg az autó.

Origo
14:11

Az új aszfalt fogott ki Grosjeanon?

A célegyenes egy részén új burkolatot fektettek le az idei versenyre, talán ez is közrejátszott a balesetben. Még mindig áll az időmérő, reméljük, nem kell holnapra halasztani.

Origo
14:15

Kezdődik: a csapatoknak le kell foglalniuk magukat valamivel

Többször láthattuk, hogy az eső alatti várakozás előhozza a csapatok kreativitását, és szórakoztatnak bennünket különböző produkciókkal. A Mercedes egyelőre nem tette magasra a lécet, de látszik, hogy kezdenek unatkozni:

Origo
14:16

Már túl veszélyesek voltak a körülmények

Grosjean a rádión reklamált a kipördülése után, hogy ő ezt már megmondta. A Haas Magnussenre hivatkozva azt írja, az egyenesekben sem lehetett tövig nyomni a gázpedált, annyi víz állt az aszfalton.

Origo
14:19

Fél 3-ig marad a tétlenség

Addig biztos nem folytatódik az időmérő. Az FIA a Safety Car segítségével monitorozza a körülményeket.

Origo
14:22

Hamilton csokizni megy?

A Mercedes szerint az édesség magától nem lesz elfogyasztva...

Origo
14:26

Visszanyalt a fagyi?

Grosjean a Twitter-oldalán azt írta, hogy "Let's go for a rainy qualifying session", azaz nagyjából lelkesedve várta az esős időmérőt. Hogy mi ebben a különös? Nos, a bejegyzés a balesete után került ki az oldalára (talán időzítve), és már nem is elérhető, úgyhogy feltehetőleg a közösségi médiájának felelőse rakta ki.

Origo
14:29

Ez az állás

4 és fél perc alatt ez a részeredmény, hét pilóta tett meg mért kört a zuhéban:

Origo
14:30

Pályán a Safety Car

A képernyőn keresztül mintha javult volna a helyzet...A Safety Car most robog végig a pályán, hogy információkat szolgáltasson a versenyirányításnak a feltételekről.

Origo
14:31

Bokakörzés Kvjattól

Az alapos bemelegítés fontos, jegyezzük meg! A Toro Rosso orosz pilótája egy kis bokakörzést követően most szállt be a pilótafülkébe, Ocon és Räikkönen már ott ül.

Origo
14:33

Újabb negyedóra várakozás jön

14:45-ig nem folytatódik az időmérő, jelentették. Toto Wolff és Niki Lauda azért jókedélyűen beszélget.

Origo
14:35

Legalább nem 10 percenként tologatják az újrakezdést

Néhány éve hasonló helyzetben 10 percenként jöttek az értesítések, hogy folytatódik-e az időmérő vagy sem.

Origo
14:38

Pérez olyan, mint egy jólnevelt kisiskolás

A Force India versenyzője csuklóit egymásba fonva üldögélt egy mérnök társaságában a garázsban egy tárolón, de amikor mutatta a kamera, mosolyogva integetett.

Origo
14:42

Ezért van szünet

Azok kedvéért, akik nemrég kattintottak cikkünkbe, és arra számítottak, hogy ilyenkor már komolyabb izgalmakban lesz részük, elmondjuk: az esőben elindították ugyan az időmérőt 2-kor, de néhány perc után leállították, miután Grosjean a célegyenesben megpördült, és csak a szerencsén múlt, hogy nem törte össze nagyon az autóját. Azóta szünet van a pályán lévő vízmennyiség miatt.

Origo
14:43

Kiderítettük, miért nem ugrik egymásnak a Ferrari és a Mercedes

Amíg a következő információra várunk az időmérővel kapcsolatban, itt van egy kis olvasnivaló: megkérdeztük Toto Wolffot és Maurizio Arrivabenét, miért ilyen szokatlanul békés a Mercedes és a Ferrari viszonya a vb kellős közepén is: A válaszaik érdekes összefüggésre derítettek fényt.

Origo
14:43

Grosjean érezte az áldatlan állapotokat

A célegyenesben kicsúszó versenyző szerint nem lett volna szabad elindítani az akciót. "200 km/ó felett mentem. A feltételek nem voltak megfelelők ahhoz, hogy pályára lépjünk. Már a felvezető körön is panaszkodtam, hogy túl sok a víz, és nem láttam semmit" - nyilatkozta.

Origo
14:44

Újra pályán Bernd Mayländer

A biztonsági autó sofőre tette meg ma a legtöbb kört eddig. Nemsokára megtudjuk a fejleményeket a pálya állapotáról.

Origo
14:48

Hiába az optimizmus

Paff, 15 órakor jön a következő információ, hiába érzik úgy sokan, hogy már elég jók a körülmények.

Origo
14:49

Fütyülnek a nézők

Megértjük őket, a semmiért áznak régóta. Ericsson kiszáll a Sauberből.

Origo
14:55

Megint jobban esik

Nemrég elállni készült, most újra erősebben zuhog. Attól tartunk, a 15 órás felmérés sem fog kedvező eredményekkel szolgálni.

Origo
14:58

A Mercedes újabb köre

De nem Hamilton vagy Bottas vezet, hanem Bernd Mayländer, a Safety Car sofőre.

Origo
15:00

Fisichella vált ki tapsot a közönségben

A bokszutcai falhoz sétált, és átintegetett a lelátóra a korábbi olasz versenyző, aki Massa balesete után a Ferrarinál is versenyzett néhány futamon 2009-ben. A közönség tapssal díjazta a gesztust.

Origo
15:01

Wehrlein beszáll az autóba

Bár ez nem sok mindent jelent az elmúlt óra tapasztalatai alapján. Ricciardo is beült a volán mögé készülődni.

Origo
15:03

Kitalálják, mikor jön a következő döntés?

Igen, 15:15-kor várhatók az újabb fejlemények.

Origo
15:08

Ezért úszta meg Alonso a büntetést

Javasoljuk, a tétlen várakozás helyett addig olvassák el cikkünket, hogy Alonso miért nem kapott büntetést Spában Palmer leszorításáért.

Origo
15:13

Alonso: Csak a célegyenessel van baj

Alonso úgy érzi, a pálya többi részén alkalmasak a körülmények a vezetésre. A célegyenesben az új aszfaltréteg okozhatja a problémát a nagy vízmennyiséggel.

Origo
15:15

Friss info: 15 perc múlva lesz friss info

Azaz 15:30-kor. És az esetleg újraindításról 10 perccel előtte tájékoztat a versenyirányítás.

Origo
15:17

Az esőgumik sem a legjobbak

A Pirellit már tavaly is kritizálták a típus gyengesége miatt, és lehet, hogy jobb esőgumikkal nem lenne gond az aquaplaning.

Origo
15:19

Készüljünk a vasárnapi időmérőre?

Két éve az USA-ban, 2004-ben és 2010-ben Japánban, 2013-ban Ausztráliában kellett vasárnapra halasztani az időmérőt a szörnyű szombati időjárás miatt. Lehet, hogy folytatódik a lista.

Origo
15:21

Vettel tapsoltatja meg a tifosit

Most a világbajnoki éllovas szentel néhány pillanatot a nézőknek egy kis integetéssel, Fisichellához hasonlóan tapost kap érte. Verstappen Jackie Stewarttal és Christian Hornerrel beszélget a Red Bull garázsában, bár inkább az ifjú holland és a csapatfőnök issza a háromszoros világbajnok szavait.

Origo
15:23

Már mennek el a nézők

Az egyik akkreditált fotós arról számolt be, hogy a Parabolicánál azt látta, a nézők egy része megunta a várakozást, és elindult hazafelé.

Origo
15:25

Grosjeanon élcelődik a Red Bull tanácsadója

Helmut Marko beszólt a franciának: "Attól, hogy Grosjean kicsúszik, még nem kell leállítani egy edzést. Mint tudjuk, elég gyakran kicsúszik." Nemrég a Mercedes főnöke hegyezte a nyelvét Grosjeanon és korábbi kihágásain.

Origo
15:29

Mindjárt kapjuk az újabb rossz hírt

A helyszíni jelentések szerint egyre jobban zuhog, a perceken belül esedékes pályabejárás bizonyára rossz híreket fog szolgáltatni.

Origo
15:31

Stewart nagyon virgonc

A zöld svácjisapkát viselő Jackie Stewart egyedül sétált a bokszutcában a garázsok mellett, aztán Massához, majd a beavatkozó bírókhoz ugrik be egy kis csevejre. Szemmel láthatóan elemében van, a közönségnek ő is integet kicsit.

Origo
15:37

Vandoorne az esőben

A kép még az időmérő elején készült.

Forrás: AFP/Miguel Medina
Origo
15:39

Kajakot vásárolna a Force India

Origo
15:42

Elállt az eső

A paddockban most nem esik, ez jó hír. De a pálya ettől még lehet túlságosan vizes, meglátjuk – 15:45-kor tájékoztatnak az újabb fejleményekről.

Origo
15:48

Hamiltont az Instán keressük

16-kor jön az újabb tájékoztatás, már meg sem lepődünk, bosszankodni meg minek. A Mercedes versenyzői közben elfoglaltságot találtak:

Origo
15:49

Megint esik

A Skynak nyilatkozó Christian Horner szerint már nem is érdemes nézni a radart, mert ilyen marad az időjárás órákon keresztül. Az eső újra esik.

Origo
15:55

Hamilton és Bottas Playstationön játszik

Úgy tűnik, tényleg nagyszerű a kapcsolatuk, nem hisszük, hogy Hamilton és Rosbergy ugyanígy játszott volna egymással.

Origo
15:58

Nasiznak a csapatok

A Renault pár perce írta Twitteren, hogy van sütijük, úgyhogy nem lehet probléma, és a Force Indiánál is nyalánkságot kezdenek felszolgálni.

Origo
16:00

Verstappen: Elkéstünk az újraindítással

Szerinte 15 perccel a piros zászló megjelenése után folytatni lehetett volna az időmérőt. "Akkor tökéletes volt a helyzet, most viszont csak várakozunk" - mondta.

Origo
16:01

Ocon Alonso nyomába lépett...

...az operatőri karrier útján. Igaz, Ocon munkáját még nem rakták be a hivatalos közvetítésbe.

Origo
16:04

Várhatunk tovább

16:15-ig biztos, akkor megy körbe legközelebb a biztonsági autó.

Origo
16:08

A helyszínről jelentjük

Origo
16:10

Ricciardo várja az eső végét

Szerinte amint ez megtörténne, a 19 állva maradt autó gyorsan lesöpörné a vizet. Úgy véli, korábban lett volna egy olyan periódus, amikor a Q1-ből hátralevő 13 percet teljesíteni lehetett volna.

Origo
16:12

Így szállították el Grosjean autóját

Két órája áll az edzés.

Forrás: AFP/Andrej Isakovic
Origo
16:17

Járművel takarítják a vizet

Egy utcaseprő-szerűség megy körbe, és próbálja lefújni a vizet az aszfaltról.

Origo
16:18

Nemsokára jöhet a végső döntés

A Sky Sports riportere, Ted Kravitz úgy értesült, perceken belül dönt a versenyirányítás, hogy folytatják-e az egyre kínosabb halogatást az időmérő folytatásáról, vagy holnapra halasztják. Önök mire fogadnak?

Origo
16:20

Ricciardo is felcsap operatőrnek

Ez az új divat az F1-es versenyzők körében, amit anno Alonso indított el Brazíliában. Az előbb Ricciardo kóstolt bele ebbe a hivatásba.

Origo
16:24

Massa remekül kezeli a labdát

Massa a fiával és a Williams több tagjával nekiállt focizni a garázs előtt, és a brazil barátságban van a labdával, több szép megmozdulása is volt vele.

Origo
16:29

16:40-kor folytatódik az időmérő

Hip-hip-hurrá! Javultak a körülmények, nemsokára folytatódik a Q1.

Origo
16:33

Készülődnek a pilóták

A legtöbben már visszaültek a munkaeszközükbe, 7 perc múlva ugyanis útjára engedik a mezőnyt.

Origo
16:36

Grosjean nélkül folytatódik a Q1

Szóval: a Q1-ből 13 perc 31 másodperc van hátra, és Grosjean már nem vehet részt rajta a kicsúszása miatt.

Origo
16:39

Verstappen felállt a bokszutca végére

Mindjárt folytatódhat az időmérő, Ocon és a Ferrarik szintén érkeznek, aztán a többiek is.

Origo
16:40

Mindenki az extrém esőgumikat használja

Ezeken a kék oldalfalú abroncsokon van a legtöbb borda. A lámpa zöldre váltott.

Origo
16:44

Vettel az élre állt

1:38.285 az ideje, Verstappen 2. Úgy készülhetünk, hogy pillanatról pillanatra változni fog a sorrend, ahogy javul a pálya.

Origo
16:45

Hamilton 1:36-os időt fut

1 másodperccel gyorsabb a 2. helyre lépő Bottasnál, Vettel, Ocon és Massa követi őket.

Origo
16:47

Egyelőre mindenki talpon

Egyelőre nem látni hibákat a versenyzőktől. Hamilton 1:36.009-re javított, Bottas bő fél másodpercre megközelítette, most Verstappen a 3.

Origo
16:48

Pérez levágta az egyik sikánt

A másodikba nem tudott befordulni, inkább kieresztette az autót az aszfaltozott bukótérbe. A Red Bullok visszatértek a bokszba.

Origo
16:50

Palmer és Magnussen veszélyben

3 és fél perccel a Q1 vége előtt a Saubereken kívül ők állnak kieső helyen. Grosjeanon kívül mindenki a pályán tartózkodik.

Origo
16:51

Stroll az előkelő 4. helyen

Csak Hamilton, Bottas és Verstappen gyorsabb nála, Vettelt és Ricciardót megelőzi.

Origo
16:52

Alonso interekre váltott

A jobban tapadó vizes pályás gumin köröz, jelen állás szerint továbbjut a Q2-be. Vettel is az intereken jött ki újra.

Origo
16:53

Räikkönen majdnem ütközött a bokszutcában

Úgy engedték volna tovább, hogy az egyik Force India pont érkezett a depóba, de időben a fékbe taposott. Vettel feljött a 3. helyre, az élen továbbra is a két Mercedes áll.

Origo
16:55

Räikkönen nem lép előre

Marad a 11. helyen az intermediate gumin, de aggódnia nem kell. Úgy néz ki, Magnussen, Palmer, Ericsson és Wehrlein fog kiesni a Q1-ben, no meg Grosjean, akinek a sorsa már két órája eldőlt.

Origo
16:56

Vettel hibázott

A bokszból kijövet nem tudta bevenni az első kanyart, a menekülőútra engedte ki a Ferrarit. Nem történt változás hátul, Magnussen, Palmer, Ericsson és Wehrlein búcsúzik.

Origo
16:58

Bottas megelőzte Hamiltont

Tett egy kísérletet az intermediate gumikkal, és 1:35.716-ra gyorsulva átvette az 1. helyet. A Q2-ben már a zöld peremű gumié lehet a főszerep.

Origo
17:01

Elkezdődött a Q2

Nyolcan máris folytatják a körözést, közöttük Bottas, Hamilton, Verstappen és Räikkönen.

Origo
17:03

Megint jöhet a zuhé

Verstappent arra figyelmeztették, hogy hamarosan intenzívebb eső jöhet. Hülkenberg marad az extrém esőgumiknál.

Origo
17:06

Vandoorne szánkázott a Parabolicánál

A kanyarba megérkezve keresztbe áll alatta a Mclaren, de folytatni tudta a vezetést. Eltérő a gumitaktika a mezőnyben, a Mercedeseken és Vettelen például intermediate abroncsok vannak, míg Alonso és Verstappen teljes esőgumikat használ.

Origo
17:08

Vettel az élen

1:37.198 az ideje, Verstappen követi a tabellán 3 tized hátránnyal.

Origo
17:10

Bekrepált a Live Timing

Valami gubanc van vele, keveri a Q1-es és a Q2-es eredményeket, nem a pontos sorrendet mutatja. Az élen Vettel áll 1:36.787-tel, Bottas 2., Verstappen 3., Ricciardo 4.

Origo
17:11

Hamilton 3 tizedet ver Vettelre

Egész pontosan 340 ezredet, ismét Hamiltoné az 1. hely. Hülkenberg 6., Räikkönent is megelőzi.

Origo
17:12

Egyesek kitartanak az extrém esőgumiknál

Például Kvjat és Pérez, és úgy látszik, nem jó lóra tettek, mert a 13-14. helyen állnak. Hülkenberg viszont ugyanilyen abroncsokon megelőzi Ricciardót.

Origo
17:13

Stroll megint villant

Ízlenek neki a körülmények, az 5. helyre ugrott, Vettel, Hamilton, Bottas és Verstappen mögé.

Origo
17:14

Räikkönen is javít

A 4. helyet foglalta el 4 perccel a Q2 vége előtt. Ricciardo intermediate gumikra váltott.

Origo
17:15

Hamilton 1:35-ös idővel az élen

Vettel, Bottas, Verstappen, Räikkönen, Stroll, Vandoorne, Hülkenberg, Ricciardo, Massa követi. Kieső helyen perpillanat Ocon, Pérez, Kvjat, Sainz és Alonso.

Origo
17:19

Megmenekült Ocon, Pérez nem

Ocon végül becsusszant a Q3-ba, Pérez, Hülkenberg, Alonso, Kvjat és Sainz ellenben kiesik. Ebből kiderülhet, hogy a Williamsek is biztosították a részvételt az utolsó felvonásban, Stroll ráadásul Räikkönent és Ricciardót is megelőzte.

Origo
17:20

Hamilton már 1:34-re képes

Az előző etap legvégén 1:34.660-ra emelte a tétet, a 2. Bottasra több mint 7 tizedet vert.

Origo
17:22

Palmer nincs leverve

Egész könnyeden nyilatkozott a Q1-es búcsú után. Azt mondta, az intermediate gumira váltva az első körben sokat csúszkált, következő próbálkozásra meg nem maradt ideje.

Origo
17:24

A Mercedesek vezetik fel a sort

A Q3-nak Hamilton és Bottas vág neki először.

Origo
17:29

Eltaktikázhatta magát a Mercedes

Egyre jobban esik az eső, vissza kell rakni nekik a teljes esőgumikat. Akik eleve ezen a keveréken indultak el, például Verstappen, Ocon és Vandoorne, előnybe kerülhetnek.

Origo
17:31

Verstappen 1., Ricciardo 2.

Tényleg romlottak a körülmények. Verstappent Ricciardo, Ocon és Räikkönen követi a tabellán, majd jön Stroll, Massa, Vandoorne. A világbajnokság első három helyezettjének nincs még mért köre.

Origo
17:32

Hamilton megelőzte Verstappent

510 ezreddel jegyzett gyorsabb kört, Bottas azonban csak a Red Bull mögé fért be. Vettel egy lassabb körrel nyitott.

Origo
17:33

Ricciardo rálicitált Hamiltonra

1:37.143, 84 ezreddel gyorsabb a britnél. Ocon közben megelőzte Bottast, így 4. Még 4 perc van hátra.

Origo
17:36

Hamilton ismét az élen

Hamilton, Ricciardo, Verstappen a sorrend az első három helyen, Vettel csak 8., Räikkönen 9.

Origo
17:37

Vettel alig javít

Csak 7. Massa megelőzésével, de egy kísérletet még tehet. Stroll megelőzte Bottast, most övé az 5. hely.

Origo
17:39

Red Bull 1-2

Verstappen és Ricciardo az 1-2. helyre ugrik, de jön még Hamilton...

Origo
17:40

Hamiltoné a pole

Hamilton indulhat a pole-ból úgy, hogy a legjobb időt futja a Q3-ban, a Red Bullokra viszont büntetés vár, nem tarthajták meg a 2-3. helyet.

Origo
17:41

Bravúr Strolltól, Ocontól

A 2-3. helyre lépnek előre a rajtrácson, Bottast és Räikkönent is megelőzték. Vettel csak utánuk következik.

Még több bejegyzés