Társoldalunk:

Hamilton beérte Schumachert, Vettel indul mellőle

2017.08.26., 13:46
rendezés

A Mercedes pilótája pályafutása 68. pole-pozícióját szerezte meg Belgiumban, ezzel beérte az örökranglistát vezető Michael Schumachert. Sebastian Vettel az utolsó pillanatban odaért mellé.

Lewis Hamilton indulhat az élről a vasárnapi Belga Nagydíjon, miután zsinórban három pályacsúcsot futva a leggyorsabbnak bizonyult a spái pályán. Hamilton elsősége ráadásul különleges, mert pályafutása során a 68. alkalommal volt ő a legjobb szombaton, ezzel a pole-pozíciók terén beérte az örökranglistát vezető Michael Schumachert.

Bár Hamilton a harmadik szabadedzésen a Ferrarik mögé szorult, az időmérőn mindig ő volt a legjobb, a Q1-ben, a Q2-ben, majd a Q3-ban is az élen végzett, ráadásul a második felvonásban már körrekordot is felállított. Ezt később megdöntötte, és végül 1:42.553-mal legyőzhetetlennek bizonyult, és a lehető legjobb helyről rajtolhat.

Hamilton a 68. pole-pozícióját szerezte - galériával!Forrás: AFP/Emmanuel Dunand

Hamilton teljesítményét ráadásul az is kiemeli, hogy utolsó mért köre előtt mérnöke arról tájékoztatta, hogy elromlott a gumihőmérsékletet jelző műszer, így az érzékeire kellett hagyatkoznia, mert a csapatnál sem tudták, hogy eléggé felmelegedtek-e az abroncsai. Ez végül nem okozott gondot, azt viszont sajnálatosnak nevezte a mérnöke, hogy Sebastian Vettel feljött mellé a 2. helyre.

Az egész időmérőn Kimi Räikkönen tűnt gyorsabbnak a Ferrarinál,

annak ellenére, hogy már a Q1 elején erős vibrációra panaszkodott. Úgy tűnt, hogy a Q2-ben ezt sikerült elhárítani, de a Q3-ban visszatért a probléma, és a rádión azt is elismerte, hogy elrontotta az utolsó mért körét, ezért inkább szélárnyékot adott Vettelnek, a német pilóta így bejutott Hamilton mellé a rajtrács első sorába.

Vettelnek szerencséje volt az utolsó gyors körén - galériával!Forrás: DPPI/Florent Gooden

Ez ellen Valtteri Bottas sem tudott mit tenni, a finn pilóta végig Hamilton árnyékában autózott az időmérőn, de az utolsó etap során megtorpanó Räikkönent meg tudta előzni. A harmadik sorba a két Red Bull állhat fel Max Verstappen-Daniel Ricciardo sorrendben, ők csupán a Q1-ben tudtak borsot törni a két élcsapat orra alá, de ez akkor természetesen még nem számított.

Jolyon Palmer majdnem meglepetést okozott,

hiszen a Q2-ben gyorsabb volt csapattársánál, de a Q3 legelején megszűnt az olajnyomás a sebességváltójában, és a csúszós folyadékból az aszfaltra is jutott. Verstappen többször is jelentette a problémát, de a versenyirányítás nem tett lépéseket. Végül Nico Hülkenberg odaért a 7. helyre Sergio Pérez és Esteban Ocon elé, míg Palmer kör nélkül a 10. helyről indulhat.

Räikkönen megtorpant az időmérőn - galériával!Forrás: DPPI/Florent Gooden

Mindössze 1 tizedmásodperc kellett volna, hogy Fernando Alonso bejusson a Q3-ba, de dühösen arról tájékoztatta a mérnökét, hogy erőtlen volt a motorja az utolsó próbálkozása során. Végül úgy is csak a 11. lett, hogy a 15. helyezett, de az utolsó helyre száműzött csapattársa szélárnyékot adott neki az 1-es szektorban.

Nagyon gyengén szerepeltek a Williamsek,

Felipe Massa tőle szokatlan módon a 16. helyen már a Q1-ben kiesett, ráadásul öthelyes rajtbüntetést is kap, de szerencséjére így járt a mögötte végző Sauber-duó, valamint Vandoorne is. Massa hátrasorolásából csapattársa, a 18. helyezett Lance Stroll profitálhat, de Massához hasonlóan ő is úgy vélte, hogy a Williamsnek fejlesztésekre van szüksége.

Origo
13:41

Izgalmas időmérővel folytatódik a szezon

Köszöntjük Olvasóinkat a Belga Nagydíj időmérőjének élő közvetítésében! A Mercedesnek fekszik a pálya, de meglepetésre a Ferrari két autója volt a leggyorsabb a harmadik szabadedzésen.

KAPCSOLÓDÓ CIKK

Origo
13:42

A pályán kívül is egymást érik az események

Fernando Alonso megtartásában még mindig reménykednek a McLarennél, de a spanyol pilóta váratlan helyről kapott ajánlatot. Sebastian Vettel viszont nem megy sehova.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Origo
13:44

Kíméletlen lesz az FIA a pályalevágással

A versenyzőknek oda kell figyelniük a legendás Eau Rouge kanyarban, mert a domb tetején, a Raidillon levágásáért törölhetik majd a köridőiket. Spában a szokásosnál hosszabb a kör, ezért egy rontott próbálkozás még nagyobb veszteség lehet.

Origo
13:47

Vajon fog taktikázni valaki a gumikkal?

A hólyagosodás miatt nem kézenfekvő, hogy az ultralágy a leggyorsabb abroncs Spában, Hamilton pénteken a lágy gumikkal is meglepően jól ment. Ezeket használni kell majd a versenyen is, feltéve, hogy az száraz futam lesz, de erre sem lehet mérget venni.

Origo
13:49

A szezon leghíresebb kanyarjával is meg kell küzdeni

Vettel szerint már tavaly is padlógázas volt a legendás Eau Rouge, de az új F1-es autókkal még tempósabb lett a pálya. A legnagyobb változás azonban pont nem itt, hanem a kanyargós, középső szektorban történt.

A post shared by FORMULA 1® (@f1) on

Origo
13:55

A Mercedes sikerét jósolja a szakértő szimulációja

Pat Symonds, a Renault és a Williams korábbi technikai igazgatója, jelenleg a Sky Sports szakértője szimulációkat készített, és arra jutott, hogy a hétvégén és Monzában a Mercedes az esélyes, Szingapúrban, az USA-ban és Abu-Dzabiban a Ferrari, Malajziában, Mexikóban és Brazíliában pedig nehéz megjósolni, hogy melyik istálló nyer majd a kettő közül.

Origo
13:57

Az esőnek egyelőre nyoma sincs

Napsütéses idő, és 18 ezer holland szurkoló fogadja a mezőnyt az időmérő kezdetén. Ez a szezon leghosszabb, és legszebb pályája.

Origo
13:59

Körrekord kell majd a pole pozícióhoz

Kimi Räikkönen tempóját látva a harmadik szabadedzésen teljesen biztossá vált, hogy bárki is szerzi meg a pole pozíciót, az egyben az új körrekorder is lesz Spában.

Origo
14:01

Kezdődik a Q1, Hamilton nem is várat magára

A Mercedes pilótája szuperlágy gumikkal kezdi a Q1-et, mögötte az egyik Force India halad, de a két Ferrari is kihajtott már a bokszból.

Origo
14:03

Pérez üldözőbe vette Hamiltont

Úgy tűnt, előzni is megpróbál a buszmegálló előtt, de a Mercedes pilótája nem engedte el őt. Pérez ezután rögtön kiment a bokszba, lehetséges, hogy szándékosan csak egy installációs körre készült, mert lágy gumikon haladt.

Origo
14:04

Räikkönen erős vibrációt érez

Rádión jelentette, hogy szerinte az autó hátulja rázkódik. Ez nem jó ómen az időmérő elején, de még 14 perc van hátra a Q1-ből. Hamilton 1:44.316-tal kezdett, Bottas 1:44.773-mal, szintén szuperlágy gumikkal.

Origo
14:06

Vettel gyorsabban ment a Mercedeseknél

A 2-es és a 3-as szektorban is abszolút leggyorsabb volt, és 1:44.275-tel átvette a vezetést. Az előnye 0,041 másodperc, szuperlágy gumikkal. Räikkönen közben tovább rádiózik a mérnökével a vibrációról, de ő is képes volt 1:44.729-re, ami a 3. helyre elég Bottas előtt, aki elfékezte magát az előző körében a buszmegálló előtt.

Origo
14:08

Verstappen rögtön az ultralágy gumikkal kezd

Készletük van bőven, ők rendelték a legtöbbet, és Verstappen egyelőre 1:44.535-tel a 3. helyen áll, Ricciardo 1:45.114-gyel a 6. helyezett. Räikkönent visszahívták a bokszba, mert a csapat szerint elég jó a köre a továbbjutáshoz. A finn pilóta szerint már nem olyan erős a vibráció, de még mindig nem az igazi az autó.

Origo
14:10

Hamilton visszaszerezte az 1. helyet

A Mercedes pilótája 1:44.184 alatt ért körbe, ez 0,091 másodperccel gyorsabb Vettel körénél. A visszajátszás szerint ijesztően rázkódott a Mercedes a buszmegállóból kihajtva.

Origo
14:15

Levonult az élmezőny a pályáról

Az élmezőny minden tagja elég jó kört futott ahhoz, hogy simán a Q2 résztvevője lehessen, a maradék 3,5 percben már csak az alsóház tagjainak kell küzdenie azért, hogy folytathassák az edzést.

Origo
14:18

Alonso úgy tűnik, megmenekül

Legutóbbi körével a 11. helyre ugrott előre, Lance Stroll viszont biztosan kiesik, mert már kiszállt az autóból, és csak a 18. helyen áll. Csapattársa, Felipe Massa még küzd a folytatásért.

Origo
14:20

Q1: Mindkét Williams kiesett az időmérőről

Igen kínos eredménnyel zárják a Belga Nagydíj időmérőjét, bár ez nem csoda, mert Felipe Massa eddig is esett-kelt a pályán.

16. Felipe Massa
17. Danyiil Kvjat
18. Lance Stroll
19. Marcus Ericsson
20. Pascal Wehrlein

Origo
14:24

Bent vagyunk? Nem, kiestünk. Oké

Ennyivel elintézte Massa, hogy a Mercedes motorral hajtott Williamsszel kizuhant az időmérőről. A Sky Sports szerint Lance Stroll autójáról letört egy szárnyvéglap, ez néhány tizedet ronthatott a tempóján.

Origo
14:25

Q1: Az élen csak a Red Bullok helyezése váratlan

Ez elsősorban az ultralágy gumiknak köszönhetően, de a most kezdődő Q2-ben már változik majd a helyzet, mert Hamilton is a leggyorsabb keverékkel megy ki a pályára.

Origo
14:28

Lehet, hogy Hamilton ezzel a szett gumival rajtol

Nem taktikázik az élmezőny, mindenki ultralágy gumikkal ment ki. Hamiltonnak szóltak, hogy lehet, hogy ezzel az abronccsal fog majd rajtolni, és emlékeztették a pálya határaira is.

Origo
14:30

Räikkönen autója még mindig vibrál

Azt mondja, már nem olyan rossz a helyzet, mint volt, de még mindig nincs rendben. A mérnöke azt mondja, hogy ezt az edzést így kell teljesíteniük. A Ferrari ettől függetlenül gyors, Hamilton 1:43.539-cel vezet, Räikkönen 1:43.700-zal a 2. helyezett, mögötte Bottas jön 1:43.826-tal, Verstappen 1:43.940-nel, majd Vettel 1:43.987-tel következik Ricciardo előtt, ő 1:44.224-et tudott.

Origo
14:33

Szokatlan probléma nehezíti a csapatok munkáját

Éjszaka újrafestették a piros csík egy részét a bokszutcában, Hamiltonnak most azt mondta a mérnöke, hogy a lehető legközelebb menjen a szerelőkhöz a gyors sávban, és minél kevesebbet haladjon a piros csíkon. Már a harmadik szabadedzésen is beszennyezte a festék az abroncsokat.

Origo
14:36

Palmer autója megint lerobbant

A brit pilóta teljesítménye hagy némi kívánnivalót az idei szezon során is, de a Renault sem lehet büszke arra, hogy Palmer alatt minden hétvégén elromlik az autó. Most is tolni kell befelé a Renault-t, ami ráadásul a piros festéket is felszedte az aszfaltról.

Hamilton újabb etapra indul a pályán, pedig erre az eredmény alapján semmi szüksége nincs. Bottas is követi a példáját.

Origo
14:39

A McLaren beáldozta Vandoorne-t Alonsóért

Egy perccel a Q2 vége előtt Vandoorne adott szélárnyékot Alonsónak a Kemmel egyenesben, neki viszont már nem lesz ideje, hogy ideális kört autózhasson. Egyelőre a 15. helyen van, és ki fog esni.

Origo
14:42

Q2: Hamilton új pályacsúccsal vezet

Az aktuális legjobb kör 1:42.927, Bottas is feljött 1:43.249-re. Alonso az utolsó pillanatban kiesett.

11. Fernando Alonso
12. Romain Grosjean
13. Kevin Magnussen
14. Carlos Sainz
15. Stoffel Vandoorne

Origo
14:45

Egymást érik majd a büntetések az időmérő után

A sorrend is megváltozik majd a leintés után.

KAPCSOLÓDÓ CIKK

Origo
14:46

Q2: Hamilton tempójára egyelőre nincs válasz a Ferraritól

Origo
14:49

Räikkönen rögtön a pályán a Q3-ban

Mögötte Hamilton, Vettel és Bottas a sorrend a pályán, a Les Combes kombinációt kezdik éppen.

Origo
14:51

Palmer autója végleg elfüstölt

A Q2 végén a kuplunghibát még megjavították, most viszont a 3-as szektorban elfüstölt az autó. Sárga zászlók voltak érvényben, az élmezőny még nem ért oda, mire megszűnt a veszély.

Origo
14:53

Hamilton újabb pályacsúccsot futot, Vettel gondban

A Mercedes pilótája 1:42.907-et teljesített, Räikkönen, Bottas és Vettel a további sorrend, mögöttük Verstappen és Ricciardo jön. Palmernek szóltak, hogy megszűnt az olajnyomás a sebességváltójában, a folyadék pedig valószínűleg a pályára került, mert Verstappen jelentette a rádión, hogy olaj van az aszfalton.

Origo
14:56

Megoldódott a vibráció Räikkönen autóján

Hamilton viszont panaszkodott erre. Ted Kravitz, a Sky Sports riportere szerint a Ferrarinál a kerékkulcsot kellett cserélni, hogy pontosabb rögzíthessék a keréktárcsát.

Origo
14:56

Hamilton újra a pályán

Most nem akarja a legvégére hagyni, bár úgy tűnik, van egy szűk 3 tizedmásodperces előnye, amire eddig nincs másnak válasza.

Origo
15:02

Hamilton újabb szenzációs körrel a pole-ban, Vettel a 2. helyen

1:42.553-mal Hamilton bődületes pályacsúcsot autózott, de Vettel az utolsó pillanatban 1:42.795-tel feljött a 2. helyre Bottas és Räikkönen elé, aki elrontotta az utolsó próbálkozását, de a vibrációra is panaszkodott. Verstappen és Ricciardo indulhat a harmadik sorból.

Még több bejegyzés