Lewis Hamilton indulhat az élről a vasárnapi Belga Nagydíjon, miután zsinórban három pályacsúcsot futva a leggyorsabbnak bizonyult a spái pályán. Hamilton elsősége ráadásul különleges, mert pályafutása során a 68. alkalommal volt ő a legjobb szombaton, ezzel a pole-pozíciók terén beérte az örökranglistát vezető Michael Schumachert.
Bár Hamilton a harmadik szabadedzésen a Ferrarik mögé szorult, az időmérőn mindig ő volt a legjobb, a Q1-ben, a Q2-ben, majd a Q3-ban is az élen végzett, ráadásul a második felvonásban már körrekordot is felállított. Ezt később megdöntötte, és végül 1:42.553-mal legyőzhetetlennek bizonyult, és a lehető legjobb helyről rajtolhat.
Hamilton teljesítményét ráadásul az is kiemeli, hogy utolsó mért köre előtt mérnöke arról tájékoztatta, hogy elromlott a gumihőmérsékletet jelző műszer, így az érzékeire kellett hagyatkoznia, mert a csapatnál sem tudták, hogy eléggé felmelegedtek-e az abroncsai. Ez végül nem okozott gondot, azt viszont sajnálatosnak nevezte a mérnöke, hogy Sebastian Vettel feljött mellé a 2. helyre.
Az egész időmérőn Kimi Räikkönen tűnt gyorsabbnak a Ferrarinál,
annak ellenére, hogy már a Q1 elején erős vibrációra panaszkodott. Úgy tűnt, hogy a Q2-ben ezt sikerült elhárítani, de a Q3-ban visszatért a probléma, és a rádión azt is elismerte, hogy elrontotta az utolsó mért körét, ezért inkább szélárnyékot adott Vettelnek, a német pilóta így bejutott Hamilton mellé a rajtrács első sorába.
Ez ellen Valtteri Bottas sem tudott mit tenni, a finn pilóta végig Hamilton árnyékában autózott az időmérőn, de az utolsó etap során megtorpanó Räikkönent meg tudta előzni. A harmadik sorba a két Red Bull állhat fel Max Verstappen-Daniel Ricciardo sorrendben, ők csupán a Q1-ben tudtak borsot törni a két élcsapat orra alá, de ez akkor természetesen még nem számított.
Jolyon Palmer majdnem meglepetést okozott,
hiszen a Q2-ben gyorsabb volt csapattársánál, de a Q3 legelején megszűnt az olajnyomás a sebességváltójában, és a csúszós folyadékból az aszfaltra is jutott. Verstappen többször is jelentette a problémát, de a versenyirányítás nem tett lépéseket. Végül Nico Hülkenberg odaért a 7. helyre Sergio Pérez és Esteban Ocon elé, míg Palmer kör nélkül a 10. helyről indulhat.
Mindössze 1 tizedmásodperc kellett volna, hogy Fernando Alonso bejusson a Q3-ba, de dühösen arról tájékoztatta a mérnökét, hogy erőtlen volt a motorja az utolsó próbálkozása során. Végül úgy is csak a 11. lett, hogy a 15. helyezett, de az utolsó helyre száműzött csapattársa szélárnyékot adott neki az 1-es szektorban.
Nagyon gyengén szerepeltek a Williamsek,
Felipe Massa tőle szokatlan módon a 16. helyen már a Q1-ben kiesett, ráadásul öthelyes rajtbüntetést is kap, de szerencséjére így járt a mögötte végző Sauber-duó, valamint Vandoorne is. Massa hátrasorolásából csapattársa, a 18. helyezett Lance Stroll profitálhat, de Massához hasonlóan ő is úgy vélte, hogy a Williamsnek fejlesztésekre van szüksége.