Társoldalunk:

A Ferrari csodagyereke ellopta a show-t a Hungaroringen

2017.08.01., 08:52
rendezés

Sokáig úgy tűnt, hogy meglepetésre a McLaren Honda lesz a leggyorsabb a Magyar Nagydíj utáni hivatalos F1-es teszten, de Charles Leclerc a Ferrarival lenyomta Stoffel Vandoorne-t az élről.

A nyári szünet kezdetén kissé álmosan kezdődött az F1 és a Hungaroring történetének első kollektív F1-es tesztje, amire minden istálló itt maradt, és rutinos versenyzők is autóba ültek, köztük a Pirellinek dolgozó Valtteri Bottas és Max Verstappen is. A holland pilóta délelőttjében nem volt sok köszönet, mert motorhiba miatt csak közvetlenül az ebédszünet előtt tudott mért néhány kört futni.

Műszaki hiba érte utol a McLarent és Stoffel Vandoorne-t is, a wokingi istálló autója pont az első félidő végén robbant le, ezzel előcsalta a nap harmadik piros zászlóját is. A délelőtt folyamán a Toro Rossót hajtó Sean Gelaelt is megállásra kérte a csapata, ezért sokáig állt az óra, és közvetlenül az edzés kezdete után is megszakították a tréninget pár percre.

Leclerc volt a leggyorsabb kedden a HungaroringenForrás: © FERRARI MEDIA/© Foto Studio Colombo

Vandoorne délelőtt a McLaren szebb napjait idézte, mert szuperlágy gumival többször is az élre állt, és az ebédszünet előtt is ő vezette a köridőtáblázatot 1:18.550-nel. A belga pilótát a Ferrari feltörekvő tehetsége, Charles Leclerc követte, egy ideig vezette is a sort, és a 2. hely miatt sem kellett szégyenkeznie, bár egy lágy gumis megpördülés után ő is szuperlágy abroncsokat kapott.

Eleinte a délelőtt legszorgalmasabb versenyzője, Bottas a leggyorsabb is volt, az ebédszünetben azonban a kísérleti, 2018-as Pirelli gumikat próbálgató finn pilóta a 3. helyen szerepelt, 71 köre viszont pont kitett egy versenytávot, így megérdemelte a pihenést.

Brit tehetség vezetett a Mercedesnél

A délelőttöt a komoly fejlesztéseket tesztelő Williams és Lance Stroll zárta a 4. helyen. Paddy Lowe, a Williams technikai igazgatója nem akarta „B-autónak” nevezni a felújított Williamst, de elismerte, hogy az idei és a következő szezon szempontjából jelentős változtatásokat próbálgatnak Stroll-lal a volán mögött. A kanadai pilótát szorosan követte a Force Indiával tesztelő Nyikita Mazepin.

Újoncot avatott a Mercedes, ami a Pirelli számára tesztelő Bottas mellett két napig a brit George Russellt is kipróbálja. A GP3 listavezetője 54 körrel kezdett, és magabiztosan vezette az Ezüstnyilat, bár a tempója természetesen még elmaradt a legjobbakétól. Így is gyorsabb volt azonban az F2-es Nicolas Latifi délelőtti formájánál.

A Renault-nál már kedden is mindenki Robert Kubica visszatérésére várt.

A lengyel pilóta hétfőn simán teljesítette az FIA által kötelezően előírt menekülési tesztet vagyis szintidő alatt el tudta hagyni a Renault pilótafülkéjét, így újabb akadály hárult el a hivatalos visszatérése elől. Kubica a ralibalesete óta először jár F1-es futam helyszínén, és megállapította, hogy a Hungaroring épületei pont olyanok, mint hat évvel ezelőtt voltak.

A post shared by FORMULA 1® (@f1) on

Kubica napközben a pálya szélére is kisétált, fotózáson vett részt, fogadta a lengyel újságíró különítményt, és nyugtázhatta, hogy már kedden is nagy létszámú hazai közönség fogadta, pedig ő csak holnap ül majd autóba, így elképzelhető, hogy reggelre még több lengyel rajongó érkezik majd a Hungaroringre.

Délután nem volt piros zászló

Ha a délelőtt nehézkesen indult, akkor az ebédszünet után még lassabban pörögtek fel az események. Ez annak is köszönhető, hogy a legtöbb csapat hosszabb etapokat teljesített az 50 fok fölé forrósodó pályán, miközben a bokszban lévő személyzet a 35 fokos levegő hőmérsékletet próbálta túlélni.

Vandoorne a műszaki hiba után, az ebédszünetet is beleszámolva több mint 3 órát várakozott a bokszban, egy adott ponton még a délelőttöt lényegében kihagyó Verstappen is megelőzte őt a megtett körök terén, végül azonban 72 megtett körrel, azaz egy újabb versenytávval a háta mögött zárta a keddi tesztet, ráadásul a nap végén 1:17.834-re gyorsult ultralágy gumival, így

jobb kört teljesített, mint a múlt szombati Q3-ban.  

Délután sokáig nem mutatott semmit a Ferrari üdvöskéje, Charles Leclerc, akinek minden lépését figyelték, hiszen szinte biztosan megnyeri a szezon végén az F2-es bajnokságot, így nem kizárt, hogy jövőre a Saubernél folytathatja a pályafutását. Leclerc emellett egy új diffúzort is tesztelt a Ferrarinak, és a nap legvégén, lágy gumikkal elorozta a leggyorsabb kört is 1:17.746-tal.

Leclerc az elképesztő forrósággal is megküzdött, kérdésünkre azt mondta, ez nem okozott gondot.

„Az rendben volt. Vannak ventilátoraik, szerencsére le tudtak hűteni valamelyest, mert különben valószínűleg az autóban haldokolnék. Így nem volt baj" – mondta az Origo GP Hírek kérdésére, az összegyűlt újságíróknak pedig hozzátette: „Ma magamra koncentráltam. A háttérben zajlott valamilyen tesztelés is, de én nem tudom, pontosan micsoda."

Russell magabiztosan vezette a 2017-es MercedestForrás: Daimler AG/Steve Etherington for Mercedes-Benz Grand Prix Ltd./Steve Etherington

Bottas délután is szorgalmasan körözött, 155 körig jutott a 2018-as Pirelli gumikon, így megérdemelten mehet nyaralni, ráadásul a képzeletbeli dobogóra is odafért, hiszen bár alig több mint 1 másodperccel lassabb volt a Ferrarinál, a Mercedesnél bemutatkozó, és egyszer megpördülő Russelnél a nap végére 0,45 másodperccel gyorsabbnak bizonyult.

„Mondtam a srácoknak a rádión, hogy valami nem stimmel, aztán a 2-es kanyarban ki is tört az autóm hátulja. Az adatokat átnézve kiderült, hogy a szélirány jelentősen megváltozott, úgyhogy szerintem csak egy széllökés lepett meg. Az autó szerencsére nem sérült meg, tovább tudtam menni, és 10 perccel később már vissza is térhettem a pályára."

A hibától eltekintve a finn pilótához hasonlóan Russell is kitett magáért, 119 kört tett meg az Ezüstnyílban, ráadásul ő holnapra is a pályán maradhat, így a két nap alatt akár 3-4 versenytávot is levezethet a Hungaroringen. Hasonlóan sokat futott a 4. helyezett Stroll (138 kör), a Toro Rossónál próbálkozó Gelael (101 kör), a Haas fiatalja, Ferrucci (102 kör) és a Saubert vezető Malja (108 kör) is.

Az F3-as pilóta gyorsabb volt a DTM-esnél

Figyelemre méltó, hogy súlyos vezetői hibát senki sem követett el, pedig fiatal versenyzők bőven akadtak a mezőnyben, ráadásul Russell majdnem 1 másodpercet tudott gyorsulni a délután, de javított az idején Ferrucci és Gelael is, bár ő a 8. helyet ultralágy gumival szerezte meg a Toro Rossóval.

Az amerikai pilóta ügyesen kikerülte a kérdést, hogy a Haas-csapat Brembo vagy Carbone Industries fékeket használt-e.

„Amikor az autó megcsúszik, a szervókormány nem ad olyan visszajelzést, mint az ember várná. Emiatt sokkal gyorsabban kell reagálni, de jó móka volt. Ezekkel az autóval a hasmagasságukhoz képest sokkal durvábban meg lehet támadni a rázókövet, úgyhogy időnként megpróbáltam a kupás Porschék ívét követni!" – lelkesedett az F2-es versenyző.

„A kigyorsításoknál egész egyszerűen hihetetlen a tapadás. Gyakorlatilag már csúcspontnál vissza lehet lépni a gázra még az olyan hosszú kanyarokban is, mint a 14-es, és az autó az aszfalthoz ragadva valósággal kilő. Habár a célegyenes nem túl hosszú ezen a pályán, elég sok időt töltünk padlógázon, az 1-es kanyarhoz pedig a 100 méteres táblán túl fékezünk, úgyhogy 320 km/órával elég hamar ott találjuk magunkat!"

Gelael az ultralágy gumival sem volt kifejezetten gyorsForrás: 2017 Getty Images/Charles Coates

Érdekes összehasonlításra nyílik lehetőség a Force Indiánál, mert délelőtt Mazepin az 5. volt (végül a 6. helyen zárta a napot), mielőtt átadta a helyét a DTM bajnoki címére hajtó Lucas Auernek, ő viszont délután jó fél másodperccel lassabb volt az F3-as pilótánál, bár

Mazepinnel ellentétben ő korábban még soha, semmilyen F1-es autót nem vezethetett.

A Force India duója szerdán is autóba ülhet a Hungaroringen, a Renault-nál jön Robert Kubica, a Ferrarinál délelőtt rövid időre beugrik Sebastian Vettel is, mielőtt Kimi Räikkönen leváltja őt. A többi csapatnál a fiataloké lesz a főszerep a szezon utolsó hivatalos F1-es tesztnapján, mielőtt tényleg nyaralni megy a mezőny, és a csapatok személyzete is. 

Origo
08:08

Kezdődik a ráadás a Hungaroringen

Köszöntjük Olvasóinkat a hungaroringi F1-es teszt első napján! Ma és holnap összesen 16 órát töltenek a csapatok a pályán, bemelegítésként ajánljuk az összefoglalónkat az ismert, és egyelőre kevésbé ismert szereplőkről.

KAPCSOLÓDÓ CIKK

Origo
08:42

Két kanadai pilóta is autóba ül ma

A keddi tesztnévsor:

Haas: Santino Ferrucci
Force India: Nyikita Mazepin, Lucas Auer
McLaren: Stoffel Vandoorne
Mercedes: George Russell, Valtteri Bottas (Pirelli)
Red Bull: Max Verstappen
Sauber: Gustav Malja
Williams: Lance Stroll
Renault: Nicolas Latifi
Ferrari: Charles Leclerc

Origo
08:45

Ma sem lesz hideg a pályán

A levegő már most 20, a pálya 28 fokos, hőségriadót is hirdettek, ezért ideálisak a körülmények mondjuk az Abu-Dzabi Nagydíj szimulálásához.

Origo
08:46

Akinek bejött az élet

Megérkezett a pályára George Russell, a Mercedes junior programjának tagja, és rögtön a főnök helyére állt be a Hungaroringen.

Origo
08:49

Állva maradt a McLaren palotája is

Vasárnap kissé furcsa volt látni, hogy a csapatok nem kezdenek eszeveszetten pakolni a leintés után, de a további két tesztnap nyomós indok, hogy meghosszabbítsák a motorhome-ok üzemeltetését is. 

Origo
08:51

A mérnökhadsereg is túlórázik

Russell rögtön egyeztetni kezdett a mérnökökkel, hiszen nagy nap a mai, most vezetheti először az F1-es Mercedest, ami a 63-as rajtszámot kapta.

Origo
08:52

Ferrucci már az autóban ül

Origo
08:55

Ghiotto látványos sisakkal készül a tesztre

Autóba viszont csak holnap ülhet, mert a mai nap a tervek szerint Lance Strollé, miután Felipe Massa lebetegedett a hétvégén.

Origo
08:56

És megérkezett a pilóta is, akit mindenki vár

Robert Kubica már hétfőn pályabejárásra indult, Nicolas Latifit váltva szerdán ül a 2017-es Renault volánja mögé. Mindenki nagyon kíváncsi, hogy mire lesz képes.

Origo
09:00

Mindkét Mercedes pályára lép ma

A szabályok szerint minden csapat csak egy autót indíthat a teszten, ráadásul ezt a Mercedes köteles egy fiatal pilótának adni, mert Bahreinben mindkét nap során a versenyzőik teszteltek. A Pirelli azonban már dolgozik a 2018-as abroncsokon is, és a csapatok ezeket is folyamatosan próbálgatják. Ezúttal a Mercedesen a sor, és Valtteri Bottas ma ismét munkába áll, hogy kipróbálja a jövő évre szánt abroncsok egyik változatát. A Ferrari a bahreini teszten tett így, a Red Bull pedig külön, Paul Ricardon tesztelt esőgumikat.

Origo
09:01

Zöld a lámpa, szabad a pálya!

Megkezdődött az első F1-es tesztnap a Hungaroringen, de egyelőre mindenki a bokszban várakozik.

Origo
09:07

Kis emlékeztető a köridőkről

A szombati időmérőn Sebastian Vettel volt a leggyorsabb a Ferrarival, 1:16.276-tal, a Mercedesnél Valtteri Bottas futotta a legjobb kört 1:16.530-cal, a Red Bullnál Max Verstappen 1:16.797-et ért el, a Renault-nál Nico Hülkenberg 1:17.468-at, a McLarennél Fernando Alonso 1:17.549-et, a Toro Rossónál Carlos Sainz 1:18.311-et a Q2-ben. A Force India szintén a Q2-ben 1:18.495-öt tudott Esteban Oconnal, a Haas 1:18.771-et Romain Grosjeannal, a Williams 1:19.102-t Lance Strollal, a Sauber pedig 1:19.832-t Pascal Wehrleinnel.

Origo
09:10

Máris megszakították az edzést

Mindössze 2 perc telt el a tesztből, amikor piros zászlóval megszakították a munkát. Hét autó már a pályán volt, de mért kört természetesen még nem teljesítettek. Egyelőre nem tudni, hogy mi történt, de néhány perc kiesés után ismét zöld utat kapott a mezőny.

Origo
09:13

Újabb indonéz pilóta a pályán

Bár Ryo Haryanto eltűnt a süllyesztőben, pont a tavalyi Magyar Nagydíj után, az indonézek nem maradtak F1-es reménység nélkül, ma az F2-ben versenyző Sean Gelael tesztelhet a Toro Rossónál.

Origo
09:15

Ma Leclerc ülhet a Ferrariba

Elég sokáig nem érkezett hír arról, hogy végül is ki vezeti a Ferrarit a teszten, az viszont biztos, hogy ma az F2-es pontverseny éllovasa, Charles Leclerc kapta meg az SF70-H-t. Őt érdemes figyelni, a közeljövő egyik F1-es sztárja válhat belőle.

Origo
09:20

Jönnek az első köridők

A Pirelli számára 2018-as gumikat tesztelő Bottas kezdett az élen a Mercedesszel, 1:21.091-es körrel, ami természetesen még jócskán elmarad a hétvégi legjobbaktól. A Force Indiával barátkozó Nyikita Mazepin egyelőre 1:34.482-vel indított. Gelael is megtett már 3 kört, de mért köre még nincs.

Origo
09:22

Kubica is megérkezett a Hungaroringre

A pályán közben Latifi aero-tesztet végez a Renault-nak. Vajon szerdán inkább az autót vagy a pilótát pallérozzák majd?

Origo
09:25

Kerítést cipel magán a Renault

Aerodinamikai mérőkeretekkel aggatták tele Latifi Renault-ját, és az előbb orrkúpot is cseréltek rajta, nyilvánvalóan különböző konfigurációk hatását tesztelik. Az első szárny az egyik legfontosabb aerodinamikai elem az autón, hiszen alapvetően meghatározza a légáramlatokat.

Origo
09:28

A Mercedes üdvöskéje is feliratkozott a listára

George Russell 1:41.890 alatt ért körbe a W08-cal, ez még csak tapogatózó kör volt. A kilométerek viszont gyűlnek, Bottas már 8 kört ment, Russell 5-öt, Malja 4-et, Mazepin és Latifi 3-at.

Origo
09:30

Vettel is tesztel holnap?

Az F1Today szerint Charles Leclerc csak ma tesztel a Ferrarinál, ez várható volt, az viszont meglepő, hogy szerdán Kimi Räikkönen nem kapja meg az egész napot, úgy tűnik Sebastian Vettel is autóba ülhet egy fél nap erejéig.

Origo
09:34

Kiért a lengyel keménymag

Ha valamiért, akkor a lengyel szurkolók miatt mindenképpen érdemes szurkolni azért, hogy Robert Kubica ismét F1-es versenyző lehessen, hiszen a 2008-as Kanadai Nagydíj győzteséért lengyel szurkolók ezrei zarándokoltak el korábban a Hungaroringre. A leghűségesebbek most is kint vannak.

Origo
09:38

Bottas tovább gyorsult

A Magyar Nagydíj 3. helyezettje 1:20.408-ra, majd 1:20.362-ra javította a mai legjobb eredményét, azt viszont még ő sem tudja, hogy milyen gumival, mert a Pirelli 2018-as abroncsait próbálgatja.

Origo
09:43

Hashtageken elmélkednek a csapatok

A Twitteren megtetszett a Mercedesnek a #BudaTest hashtag, ezzel lehet címkézni a hungaroringi F1-es teszthez kapcsolódó bejegyzéseket, a Renault viszont az #F1BudaTest-et javasolta, mire a Toro Rosso is inkább az "eredeti" változatnál maradt.

Origo
09:45

Ellenőrző körök a McLarennél

A Twitteren azt írják, hogy Vandoorne számára "installációs körök sorozatát" írták elő. Egyelőre nem tett meg mért kört.

Origo
09:47

Mazepin egyelőre tapasztalatokat gyűjt

Neki van már egy nem túl acélos mért köre, de a Force India szerint Nyikita Mazepin számára egyelőre az a lényeg, hogy megbarátkozzon a rendelkezésére álló teljesítménnyel. 

Origo
09:50

Sok a házi feladat a Renault-nál

A Sky Sports szerint Kubica ma egyelőre csak megfigyelőként van kint a pályán, miközben a csapat az előző futamokon bevetett aerodinamikai alkatrészek, például különböző padlólemezek összehasonlításával foglalkozik, és új motor-üzemmódokat is kipróbálnak. 

Origo
09:58

VIP vendég érkezett a Force Indiához

Mégpedig ő:

A fogadásra viszont csak akkor kerülhetett sor, amikor Mazepin ismét pályára lépett.

Origo
10:00

Bottas már 1:20 alatt jár

Kísérleti gumikat tesztel a 2018-as szezonra, de ezekkel is egyre gyorsabb. Már 1:19.893-nál tart, Stroll 1:20.911-nél jár, Mazepin mögé pedig a pályára nemrég visszatérő Ferrucci is feliratkozott.

Origo
10:05

Egy Mercedes kezdte az élen a tesztet

Bottas vezet az első óra végén a Hungaroringen.

1. Bottas (Mercedes W08) 1:19.893 - 21 kör
2. Stroll (Williams FW40) 1:19.949 - 10 kör
3. Ferrucci (Haas VF-17) 1:25.423 - 7 kör
4. Mazepin (Force India VJM10) 1:25.696 - 11 kör
5
. Russell (Mercedes W08) 1:41.101 - 11 kör
6. Gelael (Toro Rosso STR12) - 9 kör
7
. Malja (Sauber C36) - 7 kör
8. Latifi (Renault RS17) - 4 kör
9. Vandoorne (McLaren MCL32) - 4 kör
10. Leclerc (Ferrari SF70H) - 2 kör
11. Verstappen (Red Bull RB13) - 1 kör
12. Auer (Force India VJM10) - 0 kör

Origo
10:08

Aero tesztekkel foglalkozott a Toro Rosso is

Gelaelt viszont most visszatolják a garázsba, de legalább kiderült, hogy Carlos Sainz autóját használják a tesztelésre.

Origo
10:11

A hashtag-helyzet egyre fokozódik

Egyre több csapat posztol a hangzatos #BudaTest hashtaggel a Twitteren, erre megjött Jonathan Noble, a Motorsport.com újságírója, és ünneprontóként jelezte, hogy a Hungaroring a pesti oldalon van, úgyhogy inkább a #PestTest hashtag lenne a megfelelő.

Origo
10:14

Leclerc is előkerült, és odacsapott a lovak közé

A Ferrari tehetsége is feliratkozott a köridőtáblázatra, 1:19.992-vel 1 tizeden belülre feljött Bottas mögé a 3. helyre. Most elcsendesedett a pálya. 

Origo
10:18

A Saubernél is nemzeti ünnep van

A Svájci Konföderáció megalapításának ünnepe augusztus 1-jén munkaszüneti nap az országban, a Saubernél viszont ezt a luxust nem engedik meg maguknak, bár az ünnepi hangulatról a Hungaroringen sem feledkeztek meg.

Origo
10:20

Végre a McLaren is rendes etapot kezd

Vandoorne-nak még nincs mért köre, mert eddig installációs köröket teljesített csak, most viszont egy hosszabb etapra küldték ki, így hamarosan a McLaren is feliratkozik a listára.

Origo
10:24

Kezd szűkülni a demarkációs vonal

Bottas, Stroll és Leclerc 1:20 alatti időkkel áll az első három helyen, majd Russell már csak 1:23.968-cal szerepel. A 4 másodperces résbe most Gelael is befért 1:23.132-vel a 4. helyre, de még ő is 3 másodperccel lassabb Bottasnál.

Origo
10:28

Mégsem lett hosszú etap a McLarennél

Vandoorne visszatért a mérnökével egyeztetni, miközben Latifi 1:22.575-tel próbál felzárkózni az élen álló trióhoz.

Origo
10:30

Újabb piros zászló

Elromlott a Toro Rosso, a csapat arra kérte Gelaelt, hogy álljon meg a pálya szélén. A középső szektorban lehet.

Origo
10:34

A legkeményebb szurkolók ma is kint vannak

Vivien készítette az alábbi képet a Super Gold tribünön.

Origo
10:46

Ismét szabad a pálya!

Ferrucci már ki is hajtott, a csapat szerint ez lesz ma az utolsó etapja a Pirelli közepes keverékű abroncsaival. 

Origo
10:50

Az aszfalt már megint tűzforró

Az időjárás-előrejelzést ismerve ez egyáltalán nem meglepő, hiszen hőségriadó is van. A levegő már most 30, a pálya 50 fokos a Hungaroringen.

Origo
10:53

Vandoorne átvette a vezetést, de Bottas is gyorsult

A Mercedes pilótája 1:19.423-ra faragta le a mai eddigi legjobbját, de Stoffel Vandoorne 1:19.402-es, majd 1:19.040-es köréhez képest ez egyelőre kevés. Persze, a teszteken a köridők másodlagosak. 

Origo
11:01

Már csak Verstappennek nincs mért köre

Lehet, hogy büntetésben van a vasárnapi baleset miatt, de valószínűbb, hogy a Red Bull valamiért csak várakozó álláspontra helyezkedett. Auer akcióba lépése csak délután várható.

1. Vandoorne (McLaren MCL32) 1:19.040 - 13 kör
2
. Bottas (Mercedes W08) 1:19.423 - 39 kör
3. Stroll (Williams FW40) 1:19.949 - 22 kör
4. Leclerc (Ferrari SF70H) 1:19.992 - 19 kör
5. Latifi (Renault RS17) 1:20.994 - 15 kör
6. Russell (Mercedes W08) 1:21.177 - 20 kör
7. Mazepin (Force India VJM10) 1:21.576 - 18 kör
8. Gelael (Toro Rosso STR12) 1:22.693 - 18 kör
9
. Ferrucci (Haas VF-17) 1:24.083 - 19 kör
10
. Malja (Sauber C36) 1:26.175 - 12 kör
11. Verstappen (Red Bull RB13) - 1 kör
12. Auer (Force India VJM10) - 0 kör

Origo
11:08

Eddig ma is Bottas a legszorgalmasabb

A Mercedestől megszokhattuk, hogy jóval többet mennek a teszteken, mint bárki más, és ezúttal a Pirellinek bérmunkát végezve sincs ez másként. Bottas már 43 körnél, vagyis több, mint fél versenytávnál jár, és eddig kétszer többet vezetett, mint a többiek. Ráadásul, még csak 2 óra telt el a mai 8-ból.

Origo
11:12

Vandoorne közben tovább gyorsul

Fernando Alonso vasárnapi leggyorsabb versenyköre óta a McLaren olyan érzetet kelt, mintha működne, persze, ezek csak tét nélküli eredmények. Stoffel Vandoorne tovább javított az időeredményén, és 1:18.878-cal az élen áll. Ez már csak 1 másodperccel gyengébb kör a Q3-as tempójánál.

Origo
11:16

Ahogy ígérték, kereket cserélt a Haas

Ferrucci végre megszabadult a közepes keverékű gumiktól, és lágyakkal folytatja a tesztet. Közben a Force Indiánál, a Renault-nál és a Hondánál kezdenek éhesek lenni, pedig az ebédszünet csak 13 órakor jön.

Origo
11:17

A gumik Vandoorne tempóját is magyarázzák

Persze, nem meglepő, hogy a McLaren Honda 1:18-as kört csak a piros jelzésű szuperlágyakkal tud futni.

Origo
11:22

Megjavult a Toro Rosso?

Már csak arra várnak, hogy Gelael ismét zöld utat kapjon. Ezek szerint nem volt vészes a Toro Rosso meghibásodása, ami másodszor is előcsalta ma a piros zászlókat.

Origo
11:25

Mazepin gyorsulni szeretne, Vandoorne meg is teszi

A McLaren pilótája 1:18.641-re szorította le a mai legjobb köridőt, most éppen bő 7 tizeddel gyorsabb Bottasnál. A Force Indiánál próbálkozó Mazepin is gyorsulhat, mert ultralágy gumikat kapott az autójára.

Origo
11:28

Ferrucci javított a lágyakkal

Ez várható volt, az amerikai fiatal a közepes után lágy gumikkal megy és 1:22.111-re javította a körét, de még mindig csak a 8. helyezett. Vandoorne közben már 1:18.550-nél jár, lassan közelít az időmérős tempójához.

Origo
11:30

Még mindig dolgoznak a Toro Rossón

Gelael ezért kiszállt, és a garázs mögött fotózzák, de nem sokáig, mert tűzálló overallban (is) nehéz elviselni a hőséget.

Origo
11:32

Vettel és Räikkönen is tesztel szerdán

A Sky Sports szerint Vettel délelőtt néhány órát kap, utána cserél Räikkönennel. Délelőtt a Toro Rossónál Sainz, délután Kvjat mehet.

Origo
11:38

Edződnek a fiatalok a gyors autókkal

Eddig nem volt említésre méltó vezetői hiba és baleset sem a teszten, pedig sok fiatal ismerkedik még csak az idei szezonra felgyorsított F1-es autókkal. Ez itt George Russell a Mercedesszel a 4-es kanyarban.

Ő pedig Charles Leclerc a Ferrarival.

Origo
11:39

Ferrucci is tovább javít

Már 1:22 alatti, 1:21.831-es köridőre is képes volt a lágy abroncsokkal, most viszont visszatért a bokszba.

Origo
11:42

Leclerc visszatért a képzeletbeli dobogóra

A Ferrarin még mindig lágy gumik vannak, de Leclerc javított egy kicsit az eddigi legjobbján, megelőzte Strollt és feljött a 3. helyre 1:19.756-tal, Vandoorne és Bottas mögé.

Origo
11:43

Civilben is nehéz kibírni a hőséget

Melegebb van most, mint a hétvégén volt, még a civil ruhás Kubica is nehezen tűri a klímát.

Origo
11:46

Megvan, miért nem láthattuk Verstappent

Ma eddig mindössze egy installációs kört tett meg, majd kiderült, hogy motorhiba történt a Red Bullnál, a csapat viszont azt ígéri, hogy nemsokára ők is pályára lépnek. Újabb baki, ami egy fél tesztnap elvesztését okozza.

Origo
11:50

Leclerc átvette a vezetést a Ferrarival

Nem sokat, mindössze 0,087 másodpercet vert Vandoorne korábbi szuperlágy gumis körére a Ferrarival, de 1:18.463-mal most ő a listavezető a Hungaroringen.

Origo
11:53

Hiba Leclerctől

Még a leggyorsabb köre előtt kicsúszott a bukótérbe, de vissza tudta hozni az autót, és a lágy abroncsai sem sérültek meg annyira, hogy ne tudta volna felülmúlni Vandoorne korábbi körét.

Origo
11:56

Szétszedték Verstappen autóját

Egyelőre mégsem lép pályára, ezek szerint még nem sikerült megoldani a motorhibát, ami miatt reggel óta a bokszban rostokolnak.

Origo
12:03

Bottas félszáz körön is túl van

Egy óra van még hátra az ebédszünetig. Mazepin nagyot lépett előre.

1. Leclerc (Ferrari SF70H) 1:18.463 - 41 kör
2
. Vandoorne (McLaren MCL32) 1:19.040 - 24 kör
3
. Bottas (Mercedes W08) 1:19.423 - 56 kör
4. Mazepin (Force India VJM10) 1:19.910 - 37 kör
5
. Stroll (Williams FW40) 1:19.949 - 42 kör
6. Russell (Mercedes W08) 1:20.193 - 38 kör
7
. Latifi (Renault RS17) 1:20.321 - 29 kör
8. Ferrucci (Haas VF-17) 1:21.831 - 41 kör
9
. Gelael (Toro Rosso STR12) 1:22.693 - 18 kör
10
. Malja (Sauber C36) 1:23.732 - 26 kör
11. Verstappen (Red Bull RB13) - 1 kör
12. Auer (Force India VJM10) - 0 kör

 

Origo
12:11

Mégis dobná a Renault Palmert?

A BBC-s Andrew Benson arról számolt be, hogy a Renault pénzt ajánlott Jolyon Palmernek a lelépésért, de egyelőre nem tudni, hogy mi lesz ennek a folyománya. Cyril Abiteboul korábban megígérte Palmernek, hogy ő fejezi be a szezont a csapatnál, de a Hungaroring a brit pilóta ismét elkövetett vezetői hibákat. Nagy kérdés, hogy mi lesz, ha holnap Robert Kubica alkalmasnak bizonyul a versenyzésre.

Origo
12:18

Verstappen végre pályára léphetett

Mindössze a 2. körét kezdi a délelőtt folyamán, mert reggel motorhibát tapasztaltak a Red Bullnál. Bő 40 perce maradt, hogy kihasználja valamire a tesztnapját.

Origo
12:24

Leclerc tudna még gyorsabb lenni

1:18.2-es körre lenne képes, ha minden szektorban a legjobbját nyújtaná, most 1:18.4-gyel vezet. Nemrég Gelael is visszatért a pályára, módosított beállításokkal, és megjavított autóval.

Origo
12:27

Egyre komolyabb a lengyel szurkolótábor

Pedig ma még csak kedd van, és Kubica csupán holnap fog autóba ülni.

Origo
12:30

Verstappennek is van már mért köre

Óvatos 1:22.204-gyel a 9. helyezett, csak Gelael és Malja van mögötte. Ferrucci közben átlépte az 50 körös napi futásteljesítményt. 

Origo
12:36

Egy hajszállal ismét a McLaren vezet

A régi szép időket idézi, ahogy a McLaren Stoffel Vandoorne révén visszaszerezte az 1. helyet a Ferraritól. A belga pilóta 1:18.370-es köre 0,093 másodperccel gyorsabb Charles Leclerc-énél.

Origo
12:47

Újabb piros zászló

Ez ma a harmadik, most Vandoorne alatt állt meg a McLaren a kettes szektorban. Verstappen közben aero teszteket próbált végezni, de ő is kénytelen így visszatérni a bokszba. Nem sok idő marad majd az ebédszünetig.

Origo
12:54

Lesz még pár perc az ebédszünetig

Néhány percig még körözhetnek a pilóták a délelőtt folyamán, a Toro Rosso egy installációs kört tervez még a leintés előtt, egyelőre azonban továbbra is piros zászló van érvényben.

Origo
12:56

5 perce maradt a mezőnynek

Akadnak azonban biztosan, akik már inkább sorban állnak a húslevesért. A Renault és Latifi azonban nincs közöttük.

Origo
13:00

Az alsóház ment ki a pályára

Latifi, Ferrucci, Verstappen, Gelael és Malja van a pályán, ők az utolsó perceket is kihasználják a mai első félidőből.

Origo
13:05

Vandoorne zárta az élen a délelőtti etapot

A McLaren szerelői azonban nem ebédelhetnek nyugodtan, mert az autó nem sokkal ezelőtt lerobbant, remélhetőleg nem kell hosszadalmas motorcserére számítani. A teszt 14 órakor folytatódik.

1. Vandoorne (McLaren MCL32) 1:18.370 - 34 kör
2
. Leclerc (Ferrari SF70H) 1:18.463 - 49 kör
3
. Bottas (Mercedes W08) 1:19.423 - 71 kör
4. Stroll (Williams FW40) 1:19.866 - 65 kör
5. Mazepin (Force India VJM10) 1:19.910 - 52 kör
6. Russell (Mercedes W08) 1:20.193 - 54 kör
7
. Latifi (Renault RS17) 1:20.302 - 40 kör
8. Ferrucci (Haas VF-17) 1:21.654 - 55 kör
9
. Verstappen (Red Bull RB13) 1:22.054 - 11 kör
10
. Gelael (Toro Rosso STR12) 1:22.693 - 23 kör
11
. Malja (Sauber C36) 1:22.969 - 45 kör
12. Auer (Force India VJM10) - 0 kör

Origo
13:41

Ferrucci is megpördült a délelőtt során

Origo
13:56

Rémeket látnak a Mercedesnél

Na, melyik expilóta nevének rövidítése volt korábban a MAL, ami most Gustav Malját fedi?

Bizony, a helyes megfejtés Pastor Maldonado.

Origo
14:01

Ebédszünetben sem áll le a versenyfutás

A csapatok közösségi média felelősei átsiettek a Sauberhez, ahol a svájciak nemzeti ünnepének tiszteletére még a szokásosnál is nagyobb lakoma készült, de a helyiek rácsaptak a süteményre pályázó Toro Rosso munkatárs kezére. 

Origo
14:02

Megkezdődött a délutáni etap

Zöld a lámpa, kezdődik a délutáni felvonás, ezúttal Mazepin nélkül, a helyére a DTM-es Lucas Auer ülhet, de holnap ismét visszatérnek mindketten.

Origo
14:09

Annyira nyomultak a sütiért a Toro Rossónál...

... hogy közben lekésték, ahogy a pilótájuk, Sean Gelael kihajt a pályára a bokszból.

Origo
14:12

Bottas a rajtszámának megfelelő körszámnál jár

Gyorsan munkához látott az ebéd után, a kísérleti Pirelli gumikkal felszerelve már 6 kört meg is tett, most 77-nél jár. Ha úgy halad, mint délelőtt, két versenytáv és 140 kör is összejöhet neki.

Origo
14:14

A Sauber tovább feszíti a húrt

Na, nem a pályán, hanem az ebéd után desszertre vágyó ellenfelek körében. 

Origo
14:19

Vandoorne még nem tudja, mi a gond az autójával

A Sky Sports szerint azonban nem úgy tűnt, hogy nagyon aggódna a délutáni visszatérésével kapcsolatban. A Force Indiánál közben Lucas Auer már az indulásra készül. Úgy tűnik, a tesztcsapatnak még nem jutott az istálló új munkaruháiból, még mindig a fekete-narancssárga színeket viselik.

Origo
14:25

Auer máris a pályán

Gerhard Berger unokaöccse első métereit teszi meg egy F1-es autó volánja mögött. A DTM idei kiírásában még bajnok is lehet, és ma képet kapunk arról is, hogy mennyire fekszik neki egy F1-es autó.

A Mercedesnél közben egy videót posztoltak a mai menüről, úgy tűnik, nekik sem kell azért a szomszédba menniük egy kis finomságért.

Origo
14:27

Ez a felvétel biztosan bekerül majd a családi albumba

Auer videóval is igazolni tudja majd az unokáknak, hogy tényleg F1-es pilóta lett.

Origo
14:30

Ferrucci megint megpördült

Ma már másodszor nem jön össze neki a 4-es kanyar, az előbb a menetiránnyal szemben állt az 5-ös előtt. Nagy füstfelhőt eregetett.

Origo
14:38

Eközben a Renault-nál

Felvonult a lengyel sajtó is Kubica holnapi visszatérése előtt.

Origo
14:41

Megint elromlott a rádió a Mercedesnél?

Vasárnap mindkét autójukkal elvesztették időlegesen a kapcsolatot, most Bottasnak megint a táblán kellett üzenni, hogy egyelőre vége a játéknak, térjen vissza a bokszba. 82 körnél jár.

Origo
14:42

Bottas nem ért a szép szóból

...és úgy tűnik, a táblát sem olvassa.

Origo
14:44

Bottas, MOST gyere ki!

Kezd fogyni a türelem a Mercedesnél.

Origo
14:53

Most zajlik a teszt kevésbé látványos része

Bottas autóját megtankolták, és hosszabb etapot teljesített, ennek végén nem akart kiállni az előbb a bokszba. Így természetesen nem dőltek meg az idők, hiszen korábban már tudott jobbakat menni. Közben Verstappen csak újabb két tört teljesített, és ma még sak 15-nél jár.

Origo
15:02

Csak Gelael javított az első délutáni órában

Leginkább a körszámok emelkedtek, de Vandoorne és Leclerc délután még nem került elő.

1. Vandoorne (McLaren MCL32) 1:18.370 - 34 kör
2
. Leclerc (Ferrari SF70H) 1:18.463 - 49 kör
3
. Bottas (Mercedes W08) 1:19.423 - 89 kör
4. Stroll (Williams FW40) 1:19.866 - 72 kör
5. Mazepin (Force India VJM10) 1:19.910 - 52 kör
6. Russell (Mercedes W08) 1:20.193 - 58 kör
7
. Latifi (Renault RS17) 1:20.302 - 40 kör
8. Ferrucci (Haas VF-17) 1:21.654 - 55 kör
9
. Verstappen (Red Bull RB13) 1:22.054 - 15 kör
10
. Gelael (Toro Rosso STR12) 1:22.574 - 42 kör
11
. Malja (Sauber C36) 1:22.969 - 46 kör
12. Auer (Force India VJM10) - 1 kör

Origo
15:04

Kicsit növekszik a forgalom a pályán

Bottas már a mai 100. köre felé halad, pályára lépett Russell, Gelael és Malja is. Így sem kell attól tartani, hogy nem férnek el a Hungaroringen.

Origo
15:15

Auernek van már köre, Verstappen is gyorsul

Mindenkinek van már ma mért köre, Auer egyelőre ismerkedik az F1-gyel, de már elmozdult az utolsó helyről, és 1:22.965-tel 4 ezredet vert a sereghajtó Maljára. Verstappen próbálja behozni a délelőtti időveszteséget, 1:21.228-cal a 8. helyre lépett előre, és 22 körnél jár.

Origo
15:18

Iszonyú meleg van a pályán

A levegő 35, az aszfalt 54 fokos, valóban kezd a közel-keleti versenyekre emlékeztetni a klíma, bár arrafelé már inkább a naplemente után küzdenek meg egymással a versenyzők.

Origo
15:26

Kubica a pálya szélén is figyelte az ellenfeleket

Az alábbi videón konkrétan a saját holnapi autójának mozgását nézi a sikánban. Ma még Nicolas Latifi vezet a Renault-nál.

Origo
15:28

Bottas már 100 kör fölött

Nincs ok panaszra a Pirellinél, a Mercedes pilótája már másfél versenytáv felé közelít. Közben Malja 1:21.763-ra gyorsult, és feljött a 10. helyre Gelael és Auer elé, míg a McLarenről és a Ferrariról továbbra sincs semmi hír.

Origo
15:33

Igazítottak az autón, hogy jobb legyen Ferruccinak

Nem részletezték a Haasnál, hogy mit változtattak, de próbálták komfortosabbá tenni Ferruccinak az autót. Ez fontos, hiszen a VF-17-et eredetileg nem az amerikai pilótára szabták.

Origo
15:37

Egyelőre zavartalanul halad a délután

Másfél óra telt el az ebédszünet óta, de piros zászló még nem került elő, igaz, ez elmondható a McLarenről is, ami a Ferrarihoz hasonlóan délután még nem lépett pályára. A forróság az elviselhetetlenség határát kezdi súrolni, a Mercedes be is tárazott szárazjéggel.

Origo
15:47

Ezért akar holnap Vettel is tesztelni

A Ferrari egy új diffúzort is kipróbál a Hungaroringen, ez már felkerült Charles Leclerc autójára is, és valószínűleg holnap Sebastian Vettel is ki akarja próbálni.

A Mercedesnél közben már a szervereket is külön hűteni kell.

Origo
16:05

Bottas kicsit gyorsult, Leclerc is megmutatta magát

Bottas jól halad a két versenytávnyi körszám (140 kör) teljesítése felé, és út közben gyorsulni is tudott, de még mindig a 3. helyen áll. Verstappen és Auer is javult az előző óra során.

1. Vandoorne (McLaren MCL32) 1:18.370 - 35 kör
2
. Leclerc (Ferrari SF70H) 1:18.463 - 57 kör
3
. Bottas (Mercedes W08) 1:18.777 - 113 kör
4. Stroll (Williams FW40) 1:19.866 - 95 kör
5. Mazepin (Force India VJM10) 1:19.910 - 52 kör
6. Russell (Mercedes W08) 1:20.193 - 70 kör
7
. Latifi (Renault RS17) 1:20.302 - 40 kör
8. Verstappen (Red Bull RB13) 1:21.228 - 39 kör
9. Auer (Force India VJM10) 1:21448 - 20 kör
10. Ferrucci (Haas VF-17) 1:21.654 - 59 kör
11. Malja (Sauber C36) 1:21.763 - 63 kör
12
. Gelael (Toro Rosso STR12) 1:21.956 - 65 kör

Origo
16:10

Formabontó fejlesztés a Mercedesnél

A Hungaroringen kezdik tesztelni az új, lopakodó üzemmódot, bár úgy tűnik, erről még a Pirellinek sem szóltak előre.

Origo
16:17

Visszatért minden a normális kerékvágásba a McLarennél?

Legalábbis, ha az ebédszünetet is beleszámoljuk, lassan 3 és fél órája áll az MCL32 a bokszban, miután Vandoorne alatt lerobbant az első félidő végén. Bár jól indult a McLaren napja, a belga pilóta 100 perccel a mai teszt vége előtt még csak 35 körnél jár, míg Bottas már 116-ot, Stroll 104-et, de még a délben leváltott Mazepin is 52-t megtett. Ezt figyelembe véve mondjuk Leclerc 60 köre sem nagy táv egyelőre.

Origo
16:26

Csak hívni kellett Vandoorne-t

Bő három és fél óra szünet után Vandoorne ismét pályára lépett a McLarennel. Ideje volt, mert sokáig 35 körrel állt, és már majdnem Verstappen is lenyomta őt körszámban, pedig motorhiba miatt a Red Bull az egész délelőttöt kihagyta. Most mindketten 39 körnél tartanak.

Origo
16:29

Auer megelőzte Verstappent

Az osztrák pilóta 1:20.906-ra gyorsult, ezzel feljött a 8. helyre Max Verstappen elé. Auer egyelőre bő 7 tizedmásodpercre van Mazepin mai legjobb körétől a Force Indiával, de még van másfél órája ezt behozni.

Origo
16:32

Egy téren biztosan hátrányban van a Ferrari

Versenyt ezzel nem lehet nyerni, de manapság már nagy jelentősége van a közösségi médiának, és a rajongók kiszolgálásának az online felületeken. Miközben a Mercedesnél mindent megtesznek, hogy a hosszú teszten is szórakoztassák a követőiket, a Ferrari az ebédszünetben posztolt utoljára a Twitteren.

Origo
16:43

Malja kedvét nem szegi a tempója

A Sauber pilótája éppen a bokszban van, de nemrég még szorgalmasan rótta a köröket. Az utolsó helyen áll, de 74 kört levezetett, ami a mai futásteljesítmények tekintetében egyelőre nem rossz.

Origo
16:52

Ferrucci új egyéni legjobb időt ért el

Nemrég kapott egy új lágy gumiszettet, a mai 76. körében 1:21.472-re javított, de még mindig a 11. helyen áll, majd 1:21.408-ra módosította az eredményét. 

Origo
16:55

A Mercedes újonca is nagyobb tempóra kapcsolt

Russell a 4. helyre ugrott 1:19.649-cel, de még mindig 8 tizeddel lassabb a ki tudja, milyen gumikat tesztelő Bottastól, az összesített hátránya pedig 1,2 másodperc Vandoorne mögött. Most a 2. helyezett Leclerc is a pályán van.

Origo
17:05

Kezdődik az utolsó óra

Legalábbis a mai napból, hiszen holnap még az egész napot a pályán töltheti a mezőny.

1. Vandoorne (McLaren MCL32) 1:18.370 – 49 kör
2
. Leclerc (Ferrari SF70H) 1:18.463 - 79 kör
3
. Bottas (Mercedes W08) 1:18.777 - 131 kör
4. Russell (Mercedes W08) 1:19.649 - 98 kör
5. Stroll (Williams FW40) 1:19.866 - 121 kör
6. Mazepin (Force India VJM10) 1:19.910 - 52 kör
7
. Latifi (Renault RS17) 1:20.302 - 40 kör
8. Auer (Force India VJM10) 1:20.713 - 35 kör
9. Ferrucci (Haas VF-17) 1:21.185 - 80 kör
10
. Verstappen (Red Bull RB13) 1:21.228 - 48 kör
11. Gelael (Toro Rosso STR12) 1:21.334 - 83 kör
12
. Malja (Sauber C36) 1:21.763 - 84 kör

Origo
17:16

A Mercedesnél mindent kitalálnak, hogy elüssék az időt

A tesztelés árnyoldala, hogy amikor az újdonság varázsa hiányában néha monotonná válik a hosszabb etapok miatt. A Mercedesnél is érzik ezt, és próbálnak a meleggel kapcsolatos gegeket kitalálni. Sikerrel!

Origo
17:18

Vandoorne 50

Mármint nem ennyi éves, hanem ennyi kört tett meg a mai nap során a McLaren Hondával a Hungaroringen.

Origo
17:28

Vandoorne gyorsabb, mint a Q3-ban volt

Jó fél másodpercet gyorsult a McLaren pilótája, az 1:17.844-es köre már jobb, mint amit a Q3-ban elért a múlt szombati időmérő edzésen. Az előnye most 0,619 másodperc Leclerc előtt.

Origo
17:30

Egyre jobb LEGO-figurának lenni a Mercedesnél

Origo
17:33

Vandoorne újabb századot faragott le

Lenyűgöző az F1-es pilóták konzisztenciája, Vandoorne 1:17.834-re szorította le a legjobb körét, vagyis 0,01 másodpercet faragott a korábbi eredményén.

Origo
17:38

Ultralágy gumira váltott a Toro Rosso

Gelaelt megpróbálják elmozdítani az utolsó előtti helyről. Kezdődik a mai teszt hajrája, 22 perc van hátra.

...eközben a Mercedesnél:

Origo
17:49

Bottas mehet nyaralni

155 kört megtett, vagyis több, mint két versenytávot levezetett, most mehet haza pihenni egészen a Belga Nagydíjig.

Origo
17:51

Gelael a 8. helyig jutott az ultralágy gumikkal

1:20.341-et tudott futni a leggyorsabb keverékkel, ami még akkor sem túl erős eredmény, ha ez csak egy tét nélküli tesztnap és túl meleg van ehhez az abroncshoz.

Origo
18:01

Leclerc átvette a vezetést a végén

1:17.746-tal 0,088 másodpercet adott Vandoorne-nak, ráadásul lágy gumikon, holott ennél még két gyorsabb keveréket is választhatott volna. Malja közben a Sauberrel átlépte a napi 100 körös határt.

Még több bejegyzés