A Brit Nagydíj utolsó, szombati gyakorlásának csak nagyjából az első kétharmadát tölthette tartalmasan a mezőny, mert az addig csak finoman csepergő eső intenzívebbé vált, és véget vetett a munkának a száraz pályás gumikon. Ez kifogott Max Verstappenen is, aki pont ekkor hajtotta volna végre az időmérő-szimulációját, de a szuperlágy keveréke már nem biztosított kellő tapadást, ezért korábbi idejével megrekedt a 8. helyen.
A zápor elcsendesítette a pályát, amelyre csak az utolsó néhány percben tértek vissza autók. Néhányan viszont majdnem pórul jártak: Marcus Ericsson az utolsó előtti balos, a Vale féktávján megforgott és a kavicságyba csúszott, helyileg pár méterrel távolabb pedig Daniel Ricciardo kis híján összetörte a Red Bullját.
Az ausztrál pilóta a célegyenesre fordulva gázadás közben elvesztette uralmát az autó fara fölött, amely keresztbe elindult, és épphogy megállt a bokszutca fala előtt.
A Mercedes előnye megfogyatkozott péntekhez képest. Lewis Hamilton a hétvégén először volt gyorsabb Valtteri Bottasnál, akit 74 ezreddel utasította maga mögé, de kettejük közé beférkőzött Sebastian Vettel is a Ferrarival – a világbajnoki éllovasnak pénteken még lényegesen nagyobb volt a hátránya. Ezúttal legyőzte Kimi Räikkönent, akinek Hamiltonhoz képest már 669 volt a lemaradása.
A Red Bullokat meglepetésre az egy mért körön ismét szárnyaló Nico Hülkenberg is megelőzte a Renault-val,
jóllehet, Verstappen az említett rossz időzítés miatt a lágy gumis idejével zárt tabellán.
A középmezőnyben vegyültek a különböző csapatok pilótái, vagyis előzetesen úgy tűnik, sokan megcélozhatják az időmérőn a Q3-at. Érdekesség, hogy Stoffel Vandoorne megelőzte Fernando Alonsót, és a McLaren önmagához képest megint remekelve a 10-11. helyet szerezte meg.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
Üdvözöljük kedves Olvasóinkat a Brit Nagydíj szombati, egyórás gyakorlásáról készített tudósításunkban! Pénteken a Mercedes tanúsította a W08 kiváló aerodinamikáját a gyors kanyarokról híres Silverstone-ban, mindkét edzést 1-2-vel, magabiztos előnnyel húzták be. A hosszú etapokon szintén Hamilton és Bottas dominált, őket a Ferrari követte az erősorrendben. Ricciardo a vörösök megcsípéséről beszélt, de úgy tűnik, erre egyelőre nincs sok esélyük.
Miután kiderült, hogy Bottas Mercedesében idő előtt ki kell cserélni a váltót, a Red Bull bejelentette, hogy Ricciardóra ugyanez a sors vár. Ez mindkettejük számára 5 rajthelyes büntetést jelent. Bottasnak ez különösen bosszantó, mert eddig abszolút tartotta a lépést az előző három Brit Nagydíjon győztes csapattársával. Mellékzönge, de Alonso 5 rajthelyes hátrasorolásából legalább 25 lesz, mert a McLaren az akkumulátor után más elemekből is az engedélyezett készleten felüli egységeket szerelt be az autójába.
A körülmények stabilak, tegnap is alig lehetett napfényben sütkérezni. Bár nincs kilátás nagyobb esőre, egy-egy zápor bármikor kialakulhat. A levegő 15, az aszfalt 20 fokos.
Jó, hogy pont az előbb említettük, hogy nem várható eső, és a helyi meteorológiai monitoron is ez az információ jelent meg...Perceken belül indul az edzés.
Elindult a tréning, Ricciardo már vissza is tért a garázsba az ellőnőrző kör után, Hamilton és Bottas is a pályán van.
És rögtön el is foglalja az 1. helyet 1:29.544-gyel. A két Sauber, illetve Bottas szintén feliratkozott a tabellára.
Vettel és Räikkönen a piros csíkos abroncsokon bukkant fel, egyelőre a 3. és a 4. helyre sorolnak be Bottas és Hamilton mögött.
Látványos, ahogy Vettel padlólemeze súrolja az aszfaltot és szikrákat hány. Räikkönen azt mondja, elkezdett esni az eső.
Tegnap délután a szuperlágy és a közepes keverékkel ment hosszú etapokat, most tudja próbálgatni a hétvégi kínálat középső fajtáját. Hamilton is ezt használja, egyébként ő sem körözött sokat a lágyakkal pénteki versenyszimuláción.
A Williamsnél nem egyforma a két autón az oldaldoboznál lévő légterelő: Stroll a frissebb, Massa a régebbi példányt használja, jelentette a Sky Sports.
1:28.747 az új szintidő, Bottas 8 századdal lassabb ennél. Vettel Räikkönent megelőzve a 3. helyen áll.
Az első 6 helyet párosával foglalták el a csapattársak, a 7. Ocontól kezdve bomlik meg a csapatok sormintája. A Force India pilótáját Sainz, Hülkenberg, Vandoorne követi.
"Nem tudom keményen nyomni a gázt, nem bízok az autóban" - mondta rádión a Toro Rosso versenyzője. Alonsót közben tájékoztatták, hogy az esőcseppek miatt nem kell aggódnia, nemsokára kitisztulhat az ég.
Néhány perce még a Williamsek tanyáztak az utolsó két helyen, de Stroll után Massa is előrébb ugrott pár helyet. A brazil 16., Stroll 19. jelenleg.
A gyors Stowe kanyarban megremegett a Haas alatta, a bukótérben fordult el. Bottas átváltott a szuperlágy gumira.
Hamilton szintén a legpuhább gumikkal jelent meg a pályán, és a részidők alapján nem sok benzint töltöttek az autójába. Räikkönen azt mondja, a 3-as kanyarnál megint esik.
Maradt a sorrend az élen, Hamilton 28.0-ra, Bottas 28.2-re gyorsult. Tegnap többnyire kevesebbet, 2-4 tizedet léptek előre a pilóták a szuperlágy gumin a lágyhoz képest, de a most látható különbség már megfelel a Pirelli számításainak.
Na, a Ferrari először villant a hétvégén, Vettel 32 ezredre megközelítette Hamiltont, és Bottast megelőzve feljött a 2. helyre.
Hamilton, Vettel, Bottas, Räikkönen, Verstaooen, Ricciardo, Ocon, Vandoorne, Pérez, Alonso. A McLaren önmagához képest remekel.
Legalábbis átmenetileg, mert Verstappenék még adósak egy sprinttel a szuperlágy gumin. Szóval most Hülkenberg az 5., Vandoorne pedig Ocont 9 ezreddel megelőzve a 8. pozícióba lépett.
Nem tűnik hevesnek, de úgy néz ki, eső érkezik. A szurkolók alaposan bebugyolálták magukat, ez nem egy kellemes nyári nap.
A Mercedesek, a Ferrari és Ricciardo visszavonult a garázsba, most az erősorrendben hátrébb lévő csapatoké a rivaldafény. Magnussen a 13. helyet foglalja el, Ocon és Palmer között.
Hibát érez a váltásoknál, visszatér a bokszba. De szinte mindenki így tesz, mert megérkezett a csendes, aszfaltot áztató eső.
A nedves pálya betokozhatja a 8. helyre, ezt az időt még a lágy gumin jegyezte. A holland pont most nyomott volna egy sprintet a szuperlágyakkal. Negyedóra van hátra az edzésből.
Verstappennek szólt a mérnöke, hogy az egyik kanyarnál sárga zászlókat lengetnek, amire a pilóta kuncogva válaszolt, hogy hát pont miatta - a slick abroncsokon ugyanis kicsúszott a bukótérbe a nedves aszfalton.
Az eső előtt felmászott a 7. helyre, Verstappent is megelőzve. Vandoorne pedig valószínűleg Alonso előtt fog végezni, a belga a 10., a spanyol 11.
A McLaren pilótája megtörte a csendet, intermediate gumin hajtott ki. Csak egy tapogatózó körre jelent meg, aztán vissza is tért a depóba.
De nem úgy néz ki, mint aki hamarosan újra vezetni fog. Bár a pilóták többsége nem hagyta el a munkaeszközét, eseménytelenül pereghetnek le az edzés utolsó percei.
Verstappen, Kvjat és Ericsson érkezik feltérképezni a körülményeket, hátha később még hasznos lesz.
3 perccel az edzés vége előtt egyre többen visszatérnek a vizes pályára, amelyre egyértelműen intermediate gumik kellenek.
A célegyenesre fordulva gázadás közben kitört a Red Bull fara, és az irányíthatatlanul csúszó autóval majdnem nekiment a korlátnak. Mázlija volt, hogy megállt előtte.
Előbb Ericsson pördült meg és csúszott a kavicságyba az utolsó előtti balkanyar, a Vale féktávján, majd Hamilton vette szélesre a 3-as számú fordulót. Ilyen körülmények között izgalmas lenne az időmérő.
Hamilton volt a leggyorsabb, de előnye csak 32 ezred volt Vettellel szemben, őket Bottas, Räikkönen, Hülkenberg, Ricciardo követte. Köszönjük a figyelmet! Hamarosan bővítjük a cikket az eredményekkel és az összefoglalóval, 14 órától pedig várjuk Önöket az időmérőn.