A két héttel ezelőtti, kaotikus Azeri Nagydíj után Spielbergben egy jóval nyugodtabb versenyt láthattunk, de a győzelemért és a dobogóért zajló hajszák a verseny utolsó köréig tartogattak izgalmakat. A pole pozícióból induló Valtteri Bottas végig az irányítása alatt tartotta a versenyt, Sebastian Vettel csak a futam legvégén tudott hozzá vészesen közel kerülni, de arra már nem volt ideje, hogy valódi támadást indítson. Daniel Ricciardo egy dobogóval ajándékozta meg a csapatát a Red Bull hazai pályáján, ezt Lewis Hamilton bánta, akinek a 8. helyről indulva be kellett érnie a 4. pozícióval.
Az előrejelzések alapján komoly esély volt rá, hogy záporok zavarják meg az Osztrák Nagydíjat, s bár néha a csapatok is erre figyelmeztették a pilótáikat a rádión, végül teljesen száraz pályán teljesítették a 71 körös futamot.
Az első kör rögtön több érdekességet tartogatott, például Bottas rajtját, aki ritka tökéletes ütemben kapta el az indítás pillanatát,
a reakcióideje mindössze 2 tizedmásodperc volt. Szemmel láthatóan is előbb indult el mindenki másnál, ami rögtön gyanút keltett a riválisok körében: Vettel és Ricciardo is jelezte a rádión, hogy a finn szabálytalan volt, kiugrott a rajtnál. A tökéletes rajt a sportfelügyelők figyelmét sem kerülte el, kivizsgálták Bottas indulását, de nem találtak szabálytalanságot, így Bottas büntetés nélkül folytathatta a körözést az élen. Az ellenfelek nehezen törődtek bele ebbe, Vettel még a futam után is azt mondta, hogy nem hisz a számítógép adatainak.
Két pilótától már a rajt után el kellett búcsúznunk: Danyiil Kvjat hátulról eltalálta a pár pozíciót javító Fernando Alonso autóját, és egyúttal nekiforgatta a McLaren-Hondát a gyengén rajtoló, ezért a középmezőnybe visszaeső Max Verstappen Red Bulljának.
A két vétlen versenyző, Alonso és Verstappen autója annyira megsérült, hogy nem tudták folytatni a versenyt,
az incidenst okozó Kvjat viszont megúszta egy korai bokszkiállással és egy áthajtásos büntetéssel. Verstappen számára különösen fájó lehetett a kiesés: az rendkívül peches holland az elmúlt hét versenyen ötödik alkalommal állt ki idő előtt a versenyből, miközben a csapattársa, Ricciardo zsinórban ötödször állhatott fel a dobogóra. "Már a felvezető körben éreztem, hogy valami nem stimmel a kuplunggal, és a rajtnál sem működött rendesen, ezért indultam rosszul - magyarázta Verstappen. - Az első kanyar felé közeledve csak arra figyeltem, hogy ne keveredjek bele semmibe, de hátulról eltaláltak, és az ütéstől végleg tönkrement a kuplungom."
Bottas a verseny első felében könnyedén tartotta az első helyet, folyamatosan húzott el Vetteltől, a 30. körre már 8 másodpercre növelte az előnyét. Mögöttük Ricciardo haladt, aki a rajtnál egy rámenős manővernek köszönhetően került a másik Ferrari, Kimi Räikkönen elé. A finnt a Haasszal remekül rajtoló Romain Grosjean is megelőzte, de csak három körön keresztül tudta maga mögött tartani a Ferrarit. Hamilton a rajtnál egy helyet lépett előre, de néhány körön belül Sergio Pérezt és Grosjeant is maga mögött hagyta, és az 5. helyről, Räikkönen mögül folytathatta a versenyt.
A spielbergi pálya kíméletes a gumikkal, ezért a csapatok egyöntetűen az egykiállásos taktika mellett döntöttek. A bokszkiállások sorát az élmezőny tagjai közül a szuperlágyakon rajtoló Hamilton nyitotta meg, ő a 32. körben állt ki, és vissza tudott térni az 5. helyre. Ekkor még kérdéses volt, hogy a Mercedesre felrakott ultralágy abroncsok kibírják-e a hátralévő 39 kört, de végül nem lett ebből probléma. A Red Bull rögtön reagált a Mercedes taktikájára, Ricciardót egy körrel később kihívták kerékcserére, így Hamilton előtt tudott maradni. A következő körben Vettel állt ki a bokszba, az ő cseréje is simán lezajlott, ahogy 6 körrel később Bottasé is, bár a Mercedes egy hajszálnyival lassabban dolgozott a szokásosnál.
A finn gyorsan megelőzte a Ferrarival sokáig kint maradó honfitársát, Räikkönent, aki Hamiltonnal szemben is elbukta a 4. helyet a bokszkiállások során.
A kerékcserék után visszaállt a rajt utáni sorrend a dobogós helyeken, Vettel üldözte az élen álló Bottast, Ricciardo pedig a harmadik helyen haladt a Red Bull-lal. Vettel ekkor közelebb volt Bottashoz, mint a kiállások előtt, 4 másodperces hátrányból kezdte meg a felzárkózást, és a szuperlágy gumikon folyamatosan közelített a Mercedes felé. Az utolsó körökben már a finn nyomában haladt, egy másodpercen belülre csökkent köztük a különbség, de
arra már nem maradt ideje, hogy támadást indítson Bottas ellen,
és 6 tizeddel kikapott a Mercedestől. "Nagyon közel kerültem hozzá, és keményen hajtottam, ezért kicsit csalódott vagyok - mondta Vettel, aki a 2. helyének köszönhetően 20 pontra növelte az előnyét a világbajnokságban. - A második etapban sokkal jobban működött az autóm, a szuperlágy gumikon nagyon gyors voltam, bár a lekörözések miatt vesztettem némi időt.
Szerintem még egy körre lett volna szükségem."
Bottas szerint is a lekörözöttek tették "trükkössé" a verseny végét, és az utolsó etapban a gumik hólyagosodása is megnehezítette a dolgát, de magabiztos vezetéssel megszerezte pályafutása második győzelmét. A finn ráadásul
a világbajnokságban is közel került Hamiltonhoz, mindössze 15 pont választja el a második helyen álló csapattársától,
így ő is bajnoki esélyesnek számít. "Még a szezon fele sem telt el, ezért nem igazán gondolok erre, de persze hiszek magamban, és a csapat is hisz bennem - mondta, amikor erről kérdezték. - Most még mindig az a legfontosabb feladatom, hogy a csapattal együtt én is fejlődjek."
A vártnál jobb tempót diktáló Ricciardo a leintés után hangos diadalüvöltéssel nyugtázta, hogy sikerült maga mögött tartani az utolsó körökben már támadási pozíciót kereső Hamiltont, és zsinórban ötödször is dobogós helyen ért célba. "Szórakoztató verseny volt. A futam kulcspillanata számomra a rajt volt, szerencsére sikerült Kimi elé kerülnöm - mondta. - Lewis az utolsó előtti körben támadott a legkeményebben, jobban sikerült kigyorsítania és a DRS-t is használhatta, de végül szerencsére nem történt semmi."
Hamilton csalódottan és meglehetősen szűkszavúan nyilatkozott a 4. helye után. "Mindent beleadtam, amit csak lehetett. Ezen (a hétvégén) túl kell lépni. Jól érzem magam, de nehéz hétvégénk volt. Most lazíthatok néhány napig, aztán várom, hogy láthassam a hazai közönséget" - mondta a háromszoros világbajnok, aki elismerte,
a 20 pontos hátránya már "jelentősnek" számít a világbajnokságban.
Miután Räikkönen a bokszkiállások után Hamilton mögé került, már nem tudott mit tenni, Hamilton egyértelműen gyorsabb volt nála az ultralágy gumikon, így a finnek be kellett érnie az 5. hellyel. Mögötte a Haas idei legjobb eredményét elérő Romain Grosjean végzett, aki értékes pontokat gyűjtött a tabellán a Renault elől menekülő csapatának. "Remek versenyem volt, és nagyon örültem, hogy a futam elején az élcsapatok versenyzőivel is játszadozhattam - mondta boldogan a francia. - Persze esélyem sem volt rá, hogy Kimit és Lewist magam mögött tartsam, de a Force Indiákat le tudtam győzni, ennek nagyon örülök."
Sergio Pérez és Esteban Ocon ezúttal is végig egymás mögött haladt a futamon, de most fegyelmezetten vezettek, és nem keverték bajba egymást. A dupla pontszerzéssel elégedettek lehetnek, de a tempójuk némileg elmaradt a várttól: lekörözöttként végeztek a 7-8. helyeken, és Ocont a verseny végén a williamses Felipe Massa is támadta. A Williams remek versenyt futott azok után, hogy az időmérőn mindkét autójuk kiesett a Q1-ben, Massa és Lance Stroll is pontszerző helyen értek célba.
Ma jól viselkedett az autónk az időmérőhöz képest, a gumikkal is jól bántunk.
Fantasztikusan rajtoltam, és az első köröm is remekül sikerült, sikerült elkerülnöm az incidenseket - magyarázta Massa. - A tempónk is nagyon jó volt - a futam végén nem volt rá lehetőségem, hogy megelőzzem Ocont, de gyorsabb voltam nála."
A Renault-val az idei évben küszködő Jolyon Palmer ezúttal is lecsúszott a pontszerzésről, a 11. helyen ért célba, de az autójával végig bajlódó Nico Hülkenberget így is sikerült megelőznie. A McLaren a bakui 9. hely után nem gyarapította a pontjainak számát, Alonso első körös kiesése után Stoffel Vandoorne-nak be kellett érnie a 12. hellyel. Az eredménylistát a két Sauber és Danyiil Kvjat zárta, az orosz nem tudta előreverekedni magát az extra bokszkiállása és az áthajtásos büntetése után. A futamot négyen adták fel: a rajtbaleset áldozatain, Verstappenen és Alonsón kívül Kevin Magnussen és Carlos Sainz állt ki idő előtt a versenyből, ők műszaki hiba miatt.