Társoldalunk:

Hamilton az élen, gyorsan kezdett a Red Bull is

2017.05.25., 09:57
rendezés

Hamilton tempójára egyelőre nem volt válasz, a Red Bull viszont műszaki hiba ellenére is felzárkózott a Ferrari mögé. Button visszatért a mezőnybe, és aprólékosan elkezdte ledolgozni a hátrányát.

Nem hivatalos körrekorddal Lewis Hamilton volt a leggyorsabb a Monacói Nagydíj első szabadedzésén. A Mercedes pilótája 1:13.425-öt ért el ultralágy gumikkal, ami az eddigi leggyorsabb monacói kör a pálya összes korábbi nyomvonalát is figyelembe véve. Hamilton az edzés derekán érte el a köridőt, előtte jellemzően Valtteri Bottas szorította egyre lejjebb a referenciapontot.

A Ferrarik némi fáziskéséssel reagáltak, Vettel csak rövid ideig volt a leggyorsabb, és később is inkább azzal hívták fel magukra a figyelmet, hogy előbb Kimi Räikkönen, majd a négyszeres világbajnok is érintőre vette a falat. Ennél nagyobb vezetői hibákat csak Romain Grosjean követett el, ő kétszer is kicsúszott, de szerencsére baleset nem történt az első 90 perc során.

Hamilton dedikált, majd a leggyorsabb voltForrás: DPPI/Frederic Le Floc H

Ennek ellenére többen is gondokkal küzdöttek a szabadedzés alatt. Max Verstappen autóján sokáig padlólemezt cseréltek, Marcus Ericsson váltóhiba, Nico Hülkenberg pedig az energia-visszanyerő rendszer meghibásodása miatt rostokolt a bokszban, ők ketten nem is tettek meg mért kört. A holland pilóta igen gyors körökkel ellensúlyozta a kimaradást, és végül a 3. helyezett lett.

Valtteri Bottas leszorult a képzeletbeli dobogóról,

de így is megelőzte Daniel Ricciardót, és az edzés egyik csalódását, Räikkönent, aki mindössze a 7. lett, bő 7 tizedmásodperces hátránnyal Hamilton mögött. Feltűnően jól mentek viszont a Toro Rossók, sokáig az első 5 közé is befértek, végül Danyiil Kvjat a 6. lett, Carlos Sainz pedig a 9. helyezett, ami kifejezetten ígéretes, hiszen a többiekkel ellentétben nem ultralágy gumikkal edzettek.

Verstappen sokáig várakozott, majd gyors voltForrás: 2017 Getty Images/Dan Istitene

Ebből a szempontból sokáig a visszatérő Jenson Button is kakukktojás volt, hiszen a 2009-es győztes tesztelésre használta az edzést, ismerkedett a számára új MCL32-vel, ezért lágy gumikon körözött, amelyekkel csak az utolsó helyre volt jó. Az utolsó etapjaira aztán kapott ő is ultralágyakat, így Romain Grosjeant, Lance Strollt, Jolyon Palmert és Pascal Wehrleint megelőzte, és

Button a végére Stoffel Vandoorne-t is megközelítette.

A Williams szokás szerint ismét nehezen kezdett Monacóban, Stroll csak a sereghajtók között szerepelt, és Felipe Massa is lassabb volt mindkét Force Indiánál, csak a 11. lett. Nem festett jól helyzet az új színekkel futó Haas csapat számára sem, mindkét pilótájuk küszködött az autóval, Grosjean kétszer ki is csúszott, Kevin Magnussen autójáról pedig már az edzés elején leszakadt egy alkatrész.

Jó hír a mezőny számára, hogy a sárga zászlók alig kerültek elő, egyelőre senkinek sem kell baleset miatt új autót építeni, és az időjárás az egész hétvége során napsütéses marad, így zavartalanul folytatódhat a felkészülés a délutáni második szabadedzésen.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!  

Origo
09:55

Kezdődik a monacói hétvége

Köszöntjük Olvasóinkat a Monacói Nagydíj első szabadedzésének élő közvetítésében! A hercegségben szokás szerint már csütörtökön kezdődik a menetrend. Csodálatos az időjárás, és várhatóan ez így is marad egész hétvégén.

Origo
09:57

Nagy visszatérővel gazdagodik a mezőny

Bár Fernando Alonso az Indianapolis 500-at választotta a hétvégén, Jenson Button révén méltó helyettese érkezett a mezőnybe. Farkas Péter őt is kérdezte a helyszínen.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Origo
10:01

Sainz az első a pályán

Jön Vettel is, Kvjatnak az útját kellett állni, nehogy összeütközzön a négyszeres világbajnokkal a bokszban. Nemsokára Button is pályára lép, az idén először.

Origo
10:02

Button lágy gumikkal kezd

Hamilton és Vandoorne a szuperlágyakat választotta. Valószínűleg a McLaren is csak egy installációs kört tesz meg, de Buttontól nem lenne meglepő, ha később hosszabb etapokat futna, hiszen számára teljesen ismeretlen az idei autó.

Origo
10:04

Verstappené a nap első köre

1:19.424-et futott, ultralágy gumikkal, Bottas szuperlágyakkal követi és két szektor után csak 0,18 másodperccel lassabb nála.

Origo
10:05

Bottas beragadt a forgalomba

A finn pilóta hátránya változatlan maradt, 0,187 másodpercet kapott Verstappentől, majd beragadt Sergio Pérez mögé. Hamilton egy lassú körrel kezdett.

Origo
10:07

Hamilton 1 ezreddel gyorsabb Bottasnál

Ugyanaz az autó, ugyanolyan gumik, 1 ezredmásodperces különbség a Mercedes 2 pilótája között. Bottas viszont a következő körben 1:16.852-re javít, és magabiztosan átveszi a vezetést.

Origo
10:10

Bottas tovább javított, Hamilton követi

A finn pilóta 1:15.971-re javított, Hamilton 1.045 másodperces hátránnyal követi. Verstappen közben visszament a bokszba, 3,4 másodperc a hátránya, rajtuk kívül csak Strollnak van mért köre, aki természetesen messze az utolsó.

Origo
10:11

Bottas rendíthetetlenül faragja a köridőt

Már 1:15.408-nál jár, most 1,6 másodperccel gyorsabb Hamiltonnál. Előkerült Ricciardo is, a többiek egyelőre nem sietik el a munkát.

Origo
10:13

Rögtön állítanak a McLarenen

Az installációs kör után máris munkához láttak a McLarennél.

Origo
10:15

Ennyire közel lehet kerülni az autókhoz

Ehhez persze nem árt újságírónak lenni, de Monacóban tényleg testközelbe kerülhet az F1-es mezőny.

Origo
10:16

Valami leszakadt Grosjean autójáról

Nagy tempóval átugratott a rázókövön az uszodánál és egy nagy alkatrész bánta az átfényezett Haason. Bottas közben 1:15.111-re javított, Verstappen ultralágy gumival a nyomába eredt, Hamilton és Ricciardo a következő.

Origo
10:18

Új szárnyat avatott a Force India

Három légterelőből áll az új T-szárnyuk. A Red Bull is beadta a derekát, az RB13-ason is megjelent a nem kedvelt megoldás.

Origo
10:19

Vettel egyelőre nem sieti el

Ultralágy gumikkal egyelőre csak a 8. helyezett, miközben Räikkönen az 5. helyre ért oda, de az ő hátránya is 1,485 másodperc. Button lágy gumival egyelőre az utolsó, 2,4 másodperccel lassabb Vandoorne-nál.

Origo
10:20

Button rögtön elfékezte az egyik gumiját

Ez még a legelső felvezető körön történt.

Origo
10:22

Räikkönen az első, aki a falhoz ért

Pontosabban a szalagkorláthoz, az autó bal oldalával horzsolta, de úgy látszik, megúszta. Most mondjuk csak araszol a pályán, de valószínűleg csak a forgalomból próbál kikeveredni.

Origo
10:27

Newey személyesen nézegeti a Red Bullt

Tényleg nagyon ráállították a Red Bull sztártervezőjét, hogy tegyen rendet az autó körül, mert személyesen vizsgálja Verstappen autóján a bal első futóművet, majd a fülhallgatóját félretolva egyeztet a versenyzővel.

Közben Räikkönen gondja meggyűlt a forgalommal, Ericsson nem akarta őt elengedni az alagút előtti balosnál.

Origo
10:28

Vettel az élre állt

1:14.289-cel most ő a leggyorsabb, mögötte 0,595 másodperces hátránnyal Ricciardo a 2. helyezett, majd Bottas, Sainz és Verstappen következik.

Origo
10:32

Räikkönen is Vettel nyomába eredt

Egyelőre azonban csak a 4. helyre ért oda 0,8 másodperces hátránnyal. Nemrég volt egy hatalmas elfékezése is az alagút utáni féktávon. Sainz elemében van, szuperlágy gumival is megelőzte Räikkönent, és a 3. helyezett, pedig egyet előznie is kellett.

Origo
10:35

Kvjat még Sainznál is nagyobbat ment

Ez persze csak részeredmény, de a Toro Rosso pilótája 0,351 másodperc hátránnyal a 2. Vettel mögött, ráadásul szuperlágy gumival futott. Érdemes odafigyelni az olasz istállóra?

Origo
10:35

Így horzsolta Räikkönen a falat

Origo
10:39

Pérez felzárkózott Vettel mögé

Ultralágy gumikkal 0,294 másodperc a hátránya, visszatértek a Mercedesek is a pályára, de egyelőre csak araszolnak, szintén ultralágyakkal.

Verstappen Red Bullját szétszedték a bokszban, mert eltört a padlólemeze. Egy ideig őt nem láthatjuk a pályán.

Origo
10:41

Hamilton rákapcsolt, de még nem eléggé

A Ferrari továbbra is 1:14.289-nél tart, Hamilton 0.066 másodperc hátránnyal követi. Közben a Saubernél is előkerült egy új padlólemez, valószínűleg Ericsson számára, neki még nincs ma mért köre, ahogy Hülkenbergnek sincs.

Origo
10:42

Bottas beférkőzött Hamilton elé

A finn pilóta hátránya csak 12 ezredmásodperc Vettel mögött. Button még mindig utolsó, de csak lágy gumikat használt eddig.

Origo
10:45

Váltóhiba Ericssonnál?

A Sky Sports szerint elveszett a 4-es fokozata, ez Monacóban elég nagy probléma.

Bottas és Hamilton közben lenyomta Vettelt, a finn pilóta 1:13.828-at futott, Hamilton most 0.117 másodperccel, Vettel 0.461 másodperccel lassabb nála, de ő továbbra is a bokszban van.

Origo
10:46

Hamilton átvette a vezetést

Komoly tempóra kapcsolt a Mercedes, Hamilton mindhárom szektorban a leggyorsabb volt, és Vettel hátránya hirtelen 0.860 másodpercre nőtt, ki is jött a pályára. Bottas a 2. helyezett 0.399 másodperc hátránnyal.

Origo
10:47

Az állás féltávnál

Origo
10:49

Hamilton tovább gyorsult

Ugyan a köre végére csak 4 ezredmásodperc maradt, de így is tovább javította az eredményét, és 1:13.425-re módosította a mai leggyorsabb kört.

Origo
10:53

Hülkenberg még mindig a bokszban rostokol

Az energia-visszanyerő rendszerrel van gond, a Sky Sports szerint talán az akkumulátorral. Közben Vettel rója a köröket, de alig tudott javítani, eleinte a forgalommal küzdött, majd szabad pályán is csak 2 tizedet faragott a korábbi legjobbjából.

Origo
10:55

Vettel is lekoccolta a falat

Kérte a csapatát, hogy ellenőrizzék az autót, mert a 16-os kanyarban érintőre vette a szalagkorlátot. Ricciardo elvette tőle a 3. helyet, 0.525 másodperccel lassabb a Mercedeseknél.

Origo
10:57

Senna emlékművet avattak Monacóban

A hajtűkanyarnál található, a háromszoros világbajnok első monacói győzelmének 30. évfordulója alkalmából helyezték el.

Origo
10:59

Vettel beférkőzött a két Mercedes közé

A Ferrari pilótája 0.196 másodperces hátránnyal bejött Hamilton mögé, és Bottas elé. Verstappen visszavette a sisakját, és az autója is kezd összeállni, nemsokára várhatóan visszatér a pályára. A gyakorlásra szüksége lenne, mert eddig mindkét Monacói Nagydíján összetörte az autót.

Origo
11:03

Pérez sem kímélte az autóját

Ugyanott találta el a falat, ahol korábban a két Ferrari is. Erős futóműveket építettek a csapatok.

Origo
11:05

Button még mindig tesztel

Még mindig az utolsó, 18. helyezett, vajon a hajrára kap szuperlágy vagy ultralágy gumit?

Origo
11:06

Lemásolta a Williams autóját a Haas?

A WTF1 szerint igen.

Origo
11:07

Button ultralágy gumikkal is csak az utolsó

A 2009-es világbajnok 1:16.616-ot ért el, ezzel a 18. helyezett, előtte a 17. helyen Pascal Wehrlein áll 1:16.258-cal. Vandoorne a 16. helyezett 1:16.046-tal, szuperlágy gumikon.

Origo
11:09

Verstappen beugrott a középmezőnybe

Sokáig javították az autóját, majd a 8. helyre tért vissza, de Sainz és Kvjat gyorsan beugrott elé, így most csak a 10. helyezett. Button megelőzte Wehrleint, és elmozdult az utolsó pozícióból.

Origo
11:12

Button újabb kis lépést tett előre

Megint javított, 1:15.541-re gyorsult, és Palmert és Strollt is megelőzte a 15. helyért. Vandoorne még mindig több, mint 4 tizeddel gyorsabb nála, szuperlágy gumikkal. A rádióüzenetek alapján még nem igazodik el teljesen a kormánykerék gombjain.

Grosjean kicsúszott az 1-es kanyarban, de folytatni tudta, Verstappen megelőzte Räikkönent, és feljött az 5. helyre.

Origo
11:16

#Manchester hashtag a Williamsen és a Renault-n

Az első szárnyon emlékeznek a terrortámadás áldozataira. A Red Bull pilótái Nicky Haydennek állítottak emléket a sisakjaikon.

Döntés még nem született, de lehet, hogy gyászszünet is lesz a vasárnapi futam előtt.

Origo
11:18

Hülkenberg sisak nélkül nézelődik

12 perc van hátra, úgy néz ki, neki a teljes edzés kimarad a Renault technikai hibája miatt. Ericsson sem teljesített még mért kört, nála a váltóval akadt probléma. Button a 14. helyre lépett előre, Vandoorne-nál stabilan 4 tizeddel lassabb.

Origo
11:23

Nagy a forgalom a pályán

Most kisebb dugó alakult ki a Rascasse környékén, Vettel már a hajtűnél jár, de ez a köre így sem elég gyors. Bottast közben betolják a garázsba.

Origo
11:30

Bottas kijött, de minek?

50 másodperccel a vége előtt kiküldték a pályára, ez maximum egy rajtgyakorlatra elég, miután leintik az edzést. Hamilton is csak egy kivezető körön van, miközbena Ferrarik már körök óta kint vannak, de nem tudtak javítani.

Origo
11:32

Folytatódott a Hamilton-Vettel csata

A Mercedes pilótája volt a leggyorsabb a Monacói Nagydíj első szabadedzésén a ferraris Sebastian Vettel előtt. Max Verstappen megelőzte Valtteri Bottast, Kimi Räikkönen csak a 7. helyezett lett. Nemsokára jövünk bővebb összefoglalóval!

Még több bejegyzés