Hamilton az élen, gyorsan kezdett a Red Bull is

Események

Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Orosz Nagydíj
Mercedes' British driver Lewis Hamilton sits in his car during the third practice session of the Formula One Russian Grand Prix at the Sochi Autodrom circuit in Sochi on April 29, 2017. / AFP PHOTO / Alexander NEMENOV
Vágólapra másolva!
Hamilton tempójára egyelőre nem volt válasz, a Red Bull viszont műszaki hiba ellenére is felzárkózott a Ferrari mögé. Button visszatért a mezőnybe, és aprólékosan elkezdte ledolgozni a hátrányát.
Vágólapra másolva!
Cikkünk folyamatosan frissül0 bejegyzés

Nem hivatalos körrekorddal Lewis Hamilton volt a leggyorsabb a Monacói Nagydíj első szabadedzésén. A Mercedes pilótája 1:13.425-öt ért el ultralágy gumikkal, ami az eddigi leggyorsabb monacói kör a pálya összes korábbi nyomvonalát is figyelembe véve. Hamilton az edzés derekán érte el a köridőt, előtte jellemzően Valtteri Bottas szorította egyre lejjebb a referenciapontot.

A Ferrarik némi fáziskéséssel reagáltak, Vettel csak rövid ideig volt a leggyorsabb, és később is inkább azzal hívták fel magukra a figyelmet, hogy előbb Kimi Räikkönen, majd a négyszeres világbajnok is érintőre vette a falat. Ennél nagyobb vezetői hibákat csak Romain Grosjean követett el, ő kétszer is kicsúszott, de szerencsére baleset nem történt az első 90 perc során.

Hamilton dedikált, majd a leggyorsabb volt Forrás: DPPI/Frederic Le Floc H

Ennek ellenére többen is gondokkal küzdöttek a szabadedzés alatt. Max Verstappen autóján sokáig padlólemezt cseréltek, Marcus Ericsson váltóhiba, Nico Hülkenberg pedig az energia-visszanyerő rendszer meghibásodása miatt rostokolt a bokszban, ők ketten nem is tettek meg mért kört. A holland pilóta igen gyors körökkel ellensúlyozta a kimaradást, és végül a 3. helyezett lett.

Valtteri Bottas leszorult a képzeletbeli dobogóról,

de így is megelőzte Daniel Ricciardót, és az edzés egyik csalódását, Räikkönent, aki mindössze a 7. lett, bő 7 tizedmásodperces hátránnyal Hamilton mögött. Feltűnően jól mentek viszont a Toro Rossók, sokáig az első 5 közé is befértek, végül Danyiil Kvjat a 6. lett, Carlos Sainz pedig a 9. helyezett, ami kifejezetten ígéretes, hiszen a többiekkel ellentétben nem ultralágy gumikkal edzettek.

Verstappen sokáig várakozott, majd gyors volt Forrás: 2017 Getty Images/Dan Istitene

Ebből a szempontból sokáig a visszatérő Jenson Button is kakukktojás volt, hiszen a 2009-es győztes tesztelésre használta az edzést, ismerkedett a számára új MCL32-vel, ezért lágy gumikon körözött, amelyekkel csak az utolsó helyre volt jó. Az utolsó etapjaira aztán kapott ő is ultralágyakat, így Romain Grosjeant, Lance Strollt, Jolyon Palmert és Pascal Wehrleint megelőzte, és

Button a végére Stoffel Vandoorne-t is megközelítette.

A Williams szokás szerint ismét nehezen kezdett Monacóban, Stroll csak a sereghajtók között szerepelt, és Felipe Massa is lassabb volt mindkét Force Indiánál, csak a 11. lett. Nem festett jól helyzet az új színekkel futó Haas csapat számára sem, mindkét pilótájuk küszködött az autóval, Grosjean kétszer ki is csúszott, Kevin

Magnussen autójáról pedig már az edzés elején leszakadt egy alkatrész.

Jó hír a mezőny számára, hogy a sárga zászlók alig kerültek elő, egyelőre senkinek sem kell baleset miatt új autót építeni, és az időjárás az egész hétvége során napsütéses marad, így zavartalanul folytatódhat a felkészülés a délutáni második szabadedzésen.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!