Új körrekord Vetteltől az időmérő előtt

Események

Motorsports: FIA Formula One World Championship 2017, Grand Prix of Russia Sports, Sport, SPO, SP Motorsports Motorsport Fomula 1 F1 Motorsports: FIA Formula One World Championship 2017, Grand Prix of Russia, 
#5 Sebastian Vettel (GER, Scuderia Ferrari)
Motorsports: FIA Formula One World Championship 2017, Grand Prix of Russia, #5 Sebastian Vettel (GER, Scuderia Ferrari)
Vágólapra másolva!
Az Orosz Nagydíj utolsó szabadedzését is a Ferrari uralta, bár a Mercedes egy kicsit közelebb férkőzött hozzájuk az ultralágy gumikon. A Red Bull nagyon lemaradt, és a Williamsszel harcolt.
Vágólapra másolva!
Cikkünk folyamatosan frissül38 bejegyzés

A Ferrari maradt az élen, de a Mercedes megfelezte a hátrányát az Orosz Nagydíj szombat délelőtti szabadedzésén, amelyen Sebastian Vettel 1:34.010-zel újabb pályacsúcsot állított fel, 1 tizeddel megjavítva saját, péntek délutáni rekordját.

Az eseménydús edzésen a Mercedes kicsit jobban boldogult az ultralágy gumikkal, mint tegnap.

Valtteri Bottas így is 0,363 másodperccel elmaradt Vetteltől, Kimi Räikkönent azonban 26 ezredre meg tudta közelíteni.

Lewis Hamilton egész hétvégén lassabbnak tűnt a csapattársánál, és ez most sem változott. Úgy tűnt, a brit versenyző továbbra sem érezte magát teljesen kényelmesen az autójában, a gyors körei során is elkövetett pár hibát, egyszer látványosan kifarolva gázadás közben.

Vettel újabb körrekordot állított fel Forrás: Picture-Alliance/AFP/Hoch Zwei

A Sochi Autodrom sima aszfaltján még mindig nehéz volt bemelegíteni a gumikat, a csapatok ezért nem 1-2, hanem alkalmasint 5-8 körös időmérő-szimulációkat teljesítettek. A legtöbben kapásból az ultralágy Pirelliken kezdték az edzést, köztük a két Ferrari is. Eleinte Räikkönen vezetett, de Vettel már a 19. percben az élre ugrott, mielőtt Hamilton futott egy gyors kört, amellyel negyedórán át őrizte az 1. helyet.

A Red Bullok tovább küszködtek ezen az erőpályán. Max Verstappen 1,451 másodperces hátránnyal lett 5., és csupán 19 ezredet vert Felipe Massa Mercedes motoros Williamsére, amelytől Daniel Ricciardo ki is kapott. Az ausztrál versenyzőnek az edzés végén volt egy ijesztő pillanata: a motorja menet közben egyszerűen lekapcsolt, de Szergej Szirotkinnal ellentétben, aki péntek délelőtt járt így, újra tudta indítani.

Ricciardo elé az utolsó pillanatban még Nico Hülkenberg is beférkőzött a gyári Renault-val, a Szocsiban új MGU-K-val érkező francia gyártónak azonban nem zajlott simán az edzés. Miután Jolyon Palmer az éjszaka új túlélőcellát kapott, mert tegnap a kipufogó összeégette az előzőt, most a motorja romlott el. Ezért mindössze 4 kört tudott a pályán tölteni, és

kiderült, hogy ki is kell cserélni az egész erőforrását, a Renault szerelőinek tehát kapkodniuk kell, ha végezni akarnak az időmérő előtt.

A legjobb tíz közé befért még Carlos Sainz a ma gyorsabbnak tűnő Toro Rossóval, valamint Kevin Magnussen, akinek a csapattársa, Romain Grosjean a rádióban folyton az autójára panaszkodott. A Haas pénteken a Carbone Industrie fékjeit használta, de a tárcsák hűtési nehézségei miatt mától visszatért a Brembo termékeihez.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!