A Ferrari szárnyalt, a Mercedes küszködött délután

Események

auto-prix auto Horizontal Ferrari's German driver Sebastian Vettel steers his car during the first practice session of the Formula One Russian Grand Prix at the Sochi Autodrom circuit in Sochi on April 28, 2017. / AFP PHOTO / ANDREJ ISAKOVIC
Ferrari's German driver Sebastian Vettel steers his car during the first practice session of the Formula One Russian Grand Prix at the Sochi Autodrom circuit in Sochi on April 28, 2017. / AFP PHOTO / ANDREJ ISAKOVIC
Vágólapra másolva!
Sebastian Vettel 7 tizedet vert Bottasra és Hamiltonra, akik többször elfékezték magukat és lesodródtak a pályáról az Orosz Nagydíj péntek délutáni szabadedzésén. A Ferrari versenyszimulációja is meggyőző volt, Verstappent motorhiba állította félre.
Vágólapra másolva!
Cikkünk folyamatosan frissül0 bejegyzés

A Ferrari egy mért körben és a hosszú etapokon is meggyőző fölénnyel zárta az Orosz Nagydíj péntek délutáni szabadedzését. Sebastian Vettel magabiztosan vezetve vert 7 tizedet a Mercedes párosára, és a versenyszimulációk során is mindkét keverékű gumin ő diktálta a tempót Szocsiban.

Bár ez a motorigényes pálya a papírforma szerint a Mercedesnek kedvez, Lewis Hamilton és Valtteri Bottas láthatóan nem érezte magát teljesen kényelmesen az autójában, az edzés során mindketten többször elfékezték magukat és lesodródtak az aszfaltcsíkról.

Hamilton az időmérő-szimulációja első két körét elrontotta, kis híján legázolva Pascal Wehrlein Sauberjét az egyik kanyar előtt.

Mivel a sima burkolaton az ultralágy gumik is sokáig bírták, később másokhoz hasonlóan ő is javítani tudott, de nem ért a Ferrarik nyomába.

Vettel a hosszú etapokon is gyors volt - katt a galériához! Forrás: AFP/Andrej Isakovic

Kimi Räikkönen az edzés elején az élre állt, de a szuperlágy gumikon még Hamilton érte el a legjobb időt. A finn már korán bevetette az ultralágyakat, és azonnal nekivágott egy gyors körnek, míg Vettel és Valtteri Bottas előbb egy melegítő körrel igyekezett jó formába hozni gumikat, de úgy tűnt, erre nem volt szükség. Vettel végül a második gyors körében állította be 1:34.120-as eredményét, amellyel máris 1,2 másodpercet vert Nico Rosberg tavaly felállított pályacsúcsára.

Amikor a mezőny az edzés második felében a versenyre gyakorolt, szintén a Ferrari formája tűnt a legmeggyőzőbbnek.

Csak Vettel és Räikkönen futott 1:38 alatti köröket, a vb-t vezető német azonban arra gyanakodott, hogy a Mercedes szándékosan leplezni próbálta a valódi tempóját.

A Red Bull tőlük is további 7 tizeddel lemaradt, ráadásul a futamra való felkészülése is csorbát szenvedett, amikor Max Verstappen autója az első hosszú etap alatt már pár kör után megállt, vélhetően az üzemanyagrendszer hibája miatt.

A középmezőny szokás szerint sűrű volt: a legjobb tíz közé befért egy Renault, egy Haas és egy Force India is. A Haas erre a hétvégére a Brembóról a Carbone Industrie fékeire váltott, de délután Kevin Magnussen és Romain Grosjean sem volt kibékülve a pedál viselkedésével. Mindketten lecsúsztak a pályáról, sőt az alulkormányzottságra panaszkodó Grosjean még egy látványos piruettet is bemutatott az utolsó kanyarban.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!