Társoldalunk:

Körrekorddal, nagy csatában Hamiltoné a sanghaji pole

2017.04.08., 08:48
rendezés

1:31.678-as idejével a Mercedes versenyzője szerezte meg az első rajtkockát a Kínai Nagydíjra. Az előnye kisebb volt Vettellel szemben, mint Ausztráliában, de Bottas csak egyetlen ezreddel kapott ki a gyorsabbik Ferraritól. Räikkönen ismét a 4. helyre szorult, a Red Bullnak esélye sem volt az első két rajtsorra.

Hiába végzett az élen a Ferrari a Kínai Nagydíj harmadik szabadedzésén, a Q1-ben és a Q2-ben is, az időmérő edzés döntő szakaszában a Mercedes megint elővette a tartalékait. Lewis Hamilton Michael Schumacher 2004-es körrekordját majdnem 6 tizeddel megdöntve szerezte meg a pole pozíciót Sebastian Vettel előtt, aki rendkívül szoros csatában előzte meg Valtteri Bottast.

A végig száraz pályán futott időmérőn a Mercedes és a Ferrari végig kiemelkedett a mezőnyből, és a harmadik etap előtt nehéz volt megjósolni, melyik istálló autója indulhat az első rajtkockából vasárnap. A Ferrari ugyan gyorsabbnak tűnt az edzés első két szakaszában, de sejteni lehetett, hogy a Mercedes még nem hozta ki magából a maximumot. Hamilton egy hiba ellenére rögtön az első Q3-as próbálkozása után az élre állt, majd tovább gyorsult, és végül 1:31.678-as idővel szerezte meg zsinórban hatodik, pályafutása során pedig összesen 67. pole pozícióját.

"Nagyon örülök ennek a pole-nak, főleg azért, mert igazi küzdelemben győztük le a Ferrarit, így sokkal izgalmasabb - lelkendezett az edzés után Hamilton, aki izgatottan, de kicsit aggódva várja a vasárnapi futamot, amelyet az előrejelzések szerint esőben fognak megrendezni. - Verseny közben, élesben kell megtapasztalnom, milyenek az idei esőgumik, hiszen csak tegnap tettem meg az intermediate-eken egy kört, a teszteken sem vezettem esőben. Biztos szórakoztató lesz."

Vettel 186 ezreddel maradt el Hamilton idejétől, és bár kicsit csalódottnak tűnt a nyilatkozata alatt, elégedett volt az utolsó körével. Úgy tűnik, egy körön még mindig a Mercedesnél van az előny, de szerintem a holnapi futam teljesen nyitott lesz. A versenytempónkban bízhatunk, és valószínűleg az eső is esni fog, szóval nehéz megmondani, mire számíthatunk" - magyarázta a négyszeres világbajnok, aki mindössze egy ezredmásodperccel előzte meg a 3. helyen végző Valtteri Bottast.

Ez volt a Mercedes 75. F1-es pole-jaForrás: DPPI/Frederic Le Floc H

"Kár, hogy befért közénk egy Ferrari, de a csapat szempontjából így is nagyon jó eredmény született, büszkék lehetünk az 1. és 3. rajtkockára - mondta a finn. - Az előző időmérőn is nagyon kis különbséggel kaptam ki Sebastiantól, most már csak 1 ezreddel, a következő időmérő talán sikerül elé kerülnöm."

Räikkönen lemaradása már majdnem fél másodperc volt Hamiltonhoz képest, és be is vallotta, hogy kicsit csalódott a 4. hely miatt. "Alulkormányzottsággal küszködtem, de alapvetően gyors volt az autóm. Egy körön még nem tudjuk annyira odatenni magunkat, mint a Mercedes, de szerintem jó irányba haladunk. Holnap pedig bármi megtörténhet" - vélekedett a finn.

Nagy a többiek lemaradása

A mezőny Kínában is szétszakadt, a két élcsapat mögött óriási a szakadék: Daniel Ricciardo 1,3 másodperces hátránnyal végzett az 5. helyen. Mint elmondta,

a Red Bull jelenleg egyszerűen nem képes jobb teljesítményre,

mert ő úgy érezte, most is sikerült mindent kihoznia az autójából. "Arra számítottunk, hogy az 5. helynél nem kerülhetünk előrébb, de ennél azért kisebb hátrányban reménykedtem" - nyilatkozta csalódottan. Csapattársa, Max Verstappen még rosszabbul járt: már a Q1-ben gondjai akadtak a motorral, mint kiderült, a motorjában 6 hengerből csak 4 működött. Ő kifejezetten reménykedik az esőben, és csak arra koncentrál majd, hogy minél több embert megelőzzön.

Pozitív napot zárt a Williams, Felipe Massa a 6. helyen végzett, és az újonc Lance Stroll is bejutott a Q3-ba, igaz, ott már nem tudott megelőzni senkit. Nico Hülkenberg sem panaszkodhat, úgy szerezte meg a 7. rajtkockát a Renault-val, hogy csak egy gyors kört teljesített az utolsó etapban. A Q3-ba a Force India és a Toro Rosso tudott még egy-egy autót bejuttatni, a McLarennek viszont ezúttal sem sikerült ezt elérnie: Stoffel Vandoorne már a Q1-ből kiesett, Fernando Alonso pedig a 13. lett.

Az Ausztráliában meggyőző teljesítményt nyújtó Antonio Giovinazzi most nem a tempója miatt került a figyelem középpontjába: a Q1 végén összetörte a Saubert az utolsó kanyarnál, ezért a továbbjutása ellenére sem tudott részt venni a Q2-ben, ráadásul többek próbálkozását is elrontotta a balesetével.

 

Origo
08:41

Fordulatos időmérő várható

Szép napot mindenkinek! Aki lemaradt volna róla: miután pénteken esett az eső, és a mentőhelikopter bevetését akadályozó köd miatt eleve alig volt nyitva a pálya, a csapatoknak a ma délelőtti szabadedzés egyetlen órája alatt kellett felkészülniük az időmérőre és a versenyre. Végre szép idejük volt, és 445 kört töltöttek a pályán, de ha valamiben félrenyúlnak, az fájdalmas lesz. Magára a futamra pedig esőt várnak...

Origo
08:47

Ferrari vagy Mercedes?

Ez itt a nagy kérdés! Melbourne-ben Vettel 2 tizeddel kikapott Hamiltontól, de a mai szabadedzést a Ferrari uralta. Úgy tűnt, nekik könnyebben jönnek a jó köridők, a vége azonban szorosabb is lehetett volna, ha Hamilton nem hibázik. A Ferrari 2012 óta csak egy pole-t szerzett, a 2015-ös Szingapúri Nagydíjon. Vajon most megtörik a jég?

Origo
09:02

Megdőlhet a körrekord

Kínában is egyértelműen látszik, mennyit gyorsultak az idei autók: délelőtt Vettel 1:33.336-os idővel nyerte meg a szabadedzést, ez mindössze 1,1 másodperccel marad el Michael Schumacher abszolút sanghaji rekordjától, ő 2004-ben futott 1:32.238-as kört.

Origo
09:03

Elkezdődött a Q1

A versenyzők nem sietnek a pályára, még csak nyolcan merészkedtek ki a bokszból. A két Mercedes is köztük van.

Origo
09:06

A Ferrari is a pályán

Ők a lágy gumikkal teszik meg az első köreiket, a többiek rögtön a szuperlágyakat tették fel az autókra. Néhányan már mért körön vannak, hamarosan köridőket is kapunk.

Origo
09:08

Az első mért körök

Egyelőre a williamses Stroll a leggyorsabb, de ez nem sokat jelent, hiszen csak Giovinazzit és Ericssont előzi meg. 1:35.136 az ideje.

Origo
09:12

Grosjean megpördült a célegyenesben

Épp Hamilton előtt haladt, amikor kitört a Haas hátulja, és megpördült a célegyenes elején. A gumijai láthatóan teljesen szétmentek, a csapat is közli vele, hogy defektje van. Hamilton így is a tabella élére állt, 1:33.333-as idővel.

Origo
09:13

Már Vettel az élen

1:33.078 az ideje, 255 ezreddel előzi meg Hamiltont. Räikkönen 2 tizedes hátránnyal a harmadik, Bottas lemaradása már több mint 6 tized a 4. helyen.

Origo
09:16

Verstappennek kell aggódnia

A Red Bull holland pilótája még nem futott mért kört, ráadásul arra panaszkodott, hogy "valami nincs rendben a motorral", furcsa zajokat hallott. Utána kötelező mérlegelésre is behívták, csak néhány perce lesz arra, hogy továbbjutást érő kört fusson.

Origo
09:18

Stroll villantott

Eddig kieső helyen állt, most az 5. helyre ugrott előre a Williamsszel, 9 tized a hátránya. A jelenlegi állás alapján kiesne Vandoorne, Ocon, Palmer, Grosjean, Verstappen.

Origo
09:20

Verstappennek motorgondjai vannak

Azt mondja, ugyanúgy problémái vannak az erőforrásával, mint az első próbálkozásánál, csak a 17. helyre volt elég az ideje. Még van egy lehetősége, a csapat biztatja, hogy próbálkozzon tovább.

Origo
09:24

Giovinazzi falnak ment, Verstappen kiesett

A Wehrleint helyettesítő olasz nagyon összetörte a Saubert, az utolsó kanyarnál vesztette el uralmát az autója felett. A Q1-nek vége is, a többieknek a baleset után nem volt esélyük javítani. Giovinazzi pont továbbjutott volna, de a Q2-ben természetesen nem tud részt venni. Búcsúzunk továbbá Vandoorne-tól, Grosjeantól, Palmertől, Verstappentől és Ocontól.

Origo
09:26

Vettel maradt az élen

A két élcsapat versenyzői a Q1 második felét már a garázsban töltötték, így nem változott közöttük a sorrend. A 10 leggyorsabb pilóta: Vettel, Hamilton, Räikkönen, Bottas, Stroll, Ricciardo, Massa, Kvjat, Hülkenberg, Alonso.

Origo
09:28

Vettel lágy gumikkal az élen

Csak a két Ferrari teljesítette a körét a lágy abroncsokon, a többiek mind a szuperlágyakat használták. A Q2 közben csúszik, mert meg kell javítani a pályát övező falat Giovinazzi becsapódása után.

Origo
09:31

Grosjeant és Palmert büntethetik

A gyanú szerint nem lassítottak eléggé, miután Giovinazzi balesetét követően lengették a sárga zászlókat, a sportfelügyelők kivizsgálják az esetet.

Origo
09:36

Már megy a Q2

Némi késéssel végül útjára indult az időmérő második szakasza, az élcsapatok máris a pályán vannak.

Origo
09:41

Megint Vettel a leggyorsabb

A Ferrarik és a Mercedesek teljesítették az első mért körüket, ezúttal is Vettel került a tabella élére: 1:32.391 az ideje, ez már csak másfél tizedre van a 2004-es körrekordtól. Hamilton is gyors volt, csak 15 ezred a lemaradása Vettel mögött, Bottas hátránya további másfél tized.

Origo
09:43

Mindenki szuperlágyakon

Már a Ferrari sem a lágyakkal próbálkozik, az egész mezőny a hétvégén elérhető legpuhább abroncsokon van kint. A Ferrari és a Mercedes nagyon elszakadt a mezőny többi részétől, Ricciardo hátránya most is több mint egy másodperc az 5. helyen.

Origo
09:47

Üres a pálya

Még 5 perc van hátra a Q2-ből, az utolsó roham előtt most mindenki a bokszban várakozik. A mostani eredmények alapján kiesne Alonso, Hülkenberg, Magnussen, Ericsson és persze Giovinazzi, aki a balesete miatt nem is tud próbálkozni a Q2-ben.

Origo
09:50

A Ferrarik még próbálkoznak

Biztosan továbbjutnak, mégis újra kihajtottak a pályára, a Mercedesek viszont - Ricciardóhoz hasonlóan - már csak a garázsból figyelik az eseményeket. A többiek még küzdenek még a továbbjutásért.

Origo
09:54

Räikkönen körrekorddal az élen

13 évvel Schumacher rekordja után a Ferrari finn pilótájának sikerült megfutnia a valaha volt leggyorsabb kört Kínában, 1:32.181-es körrel zárta az élen a Q2-t. Vettel egy lassabb körrel fejezte be az etapot, így végül 2 tizeddel maradt el a csapattársától. A továbbjutók további sorrendje: Hamilton, Bottas, Ricciardo, Hülkenberg, Massa, Pérez, Kvjat, Stroll. Kiesett Sainz, Magnussen, Alonso, Ericsson és Giovinazzi.

Origo
09:59

Sűrű a középmezőny

Az 5. helyezett Ricciardo és a 13. pozícióban végző Alonso között mindössze 8 tized volt a különbség a Q2-ben, a pontszerző helyekért kemény csaták várhatók holnap.

Origo
10:01

Elkezdődött a hajsza a pole-ért

Már megy a Q2 - vajon az élen tud maradni a Ferrari, vagy a Mercedesnek megint van tartalékja a Q3-ra? Nehéz megjósolni, kié lesz a pole Kínában.

Origo
10:04

Hamilton 1:32 alatt

Pedig a második szektorban hibázott, de így is 1:31.902-es kört futott. Vettel az első szektorban még gyorsabb volt nála, de a kör végére összeszedett másfél tizednyi hátrányt. Bottas a 3., Räikkönen a 4., az ő lemaradása már 7 tized.

Origo
10:09

Az első szektor a Ferrarié

Ott rendre gyorsabbak az olasz autók, de a kör vége a Mercedesé. Hamarosan megtudjuk, ki tudja a legjobban összerakni a legfontosabb körét, az autók már kihajtottak a pályára az utolsó próbálkozásukra.

Origo
10:11

Hülkenberg már nem próbálkozik

Most a 6. helyen áll a két élcsapat és Ricciardo mögött, de hátracsúszhat, mert ő az egyetlen, aki nincs a pályán az utolsó percekben.

Origo
10:14

Hamiltoné a pole pozíció

A Mercedes megint odatette magát a Q3-ban: Hamilton több mint 2 tizedes javulással, 1:31.678-as idővel szerezte meg az idei második pole-ját. Vettel is javított, de szűk 2 tizeddel elmaradt a brit mögött, Bottas Mercedesét viszont sikerült maga mögött tartania. A Q3 sorrendje: Hamilton, Vettel, Bottas, Räikkönen, Ricciardo, Massa, Hülkenberg, Pérez, Kvjat, Stroll.

Origo
10:16

Vettel 1 ezreddel verte Bottast

Bosszantó lehet a finn számára, hogy megint lemaradt az első rajtsorról, ráadásul csak egy hajszálnyival. Räikkönen 2,5 tizeddel elmaradt tőlük, Ricciardo lemaradása pedig már 1,3 másodperc az 5. helyen. 

Origo
10:19

Ez Hamilton 63. pole-ja

Ha szerez még kettőt, ezen az örökranglistán is utoléri a példaképét, Ayrton Sennát. Schumacher 68 pole-lal tartja a rekordot.

Köszönjük a figyelmet! Tartsanak velünk holnap is, a futam magyar idő szerint reggel 8 órakor kezdődik, az előrejelzések alapján esős versenyre van kilátás.

Még több bejegyzés