Társoldalunk:

Räikkönen nyerte a legértelmetlenebb tesztnapot

2017.03.02., 08:52
rendezés

A hét utolsó tesztnapján kétszer is fellocsolták a barcelonai aszfaltot, de a csapatoknak nem igazán volt kedvük az esőgumik teszteléséhez, ezért csak annyit értek el vele, hogy kevesebb időt töltöttek a pályán. Megint a Ferrari volt a legmeggyőzőbb, a Mercedes ma több problémával is szembesült.

A Forma-1-es csapatok abszurd nappal zárták le a 2017-es előszezon első teszthetét: csütörtökön a lehetségesnél jóval kevesebb kört töltöttek a pályán, mert azt tartálykocsikból kétszer is fellocsolták, hogy ki lehessen próbálni a Pirelli új esőgumijait, ők azonban nem akarták kockáztatni az új autóik épségét a vizes aszfalton.

Ezért a forgalom délelőtt és délután is csak akkor élénkült meg, amikor a pálya elkezdett felszáradni.

Bár egyesek az új rendes esőgumikat és az intermediate-eket is kipróbálták, a Mercedes például egyáltalán nem gurult ki a garázsból, amíg az délelőtt vizes volt. Hivatalosan egy elektronikai hibára hivatkoztak, de Lewis Hamilton elismerte, hogy nem látta értelmét az esőgumikon körözgetni. Így már az ebédszünet előtt átadta a helyét csapattársának, Valtteri Bottasnak, aki eredetileg csak délután került volna sorra, és a változó pályaviszonyok között összesen 68 kört tett meg a nap végéig. Az időjárási körülmények ezen a napon voltak a legjobbak – az aszfalt hőmérséklete egészen 35 fokig emelkedett –, de a Mercedesnek elővigyázatosságból egy órával a teszt leintése előtt be kellett fejeznie a körözést, mert valami gyanúsat találtak az adatokban.

Bottas csak módjával vezetett az esőben, Hamilton egyáltalán nem - a galériához kattintson!Forrás: DPPI/Florent Gooden

A hét legjobb eredményét még szerdán beállító Bottas azt mondta, napról napra otthonosabban mozog a Mercedesnél, „de szerintem még van dolgunk bőven. Talán egy kicsit nagyobb ügy csapatot váltani, mint eredetileg gondoltam, áthatolhatatlan akadálynak azonban semmiképpen nem nevezném. Mindenképpen megugorható, és én már a januári bejelentés óta gőzerővel hajtok, hogy beilleszkedhessek. Eddig minden simán ment." Az ezúttal a 8. helyen végző finn versenyző kifejtette, hogy elsősorban a Mercedes munkamódszerei és a pálya melletti kommunikációja térnek el attól, mint amit a Williamsnél megszokott.

A Ferrari csütörtökön is folytatta hétfő óta tartó szárnyalását: bármilyenek voltak a körülmények, szinte mindig Kimi Räikkönen állt az élen. Bár a pályaviszonyok végig rosszabbak maradtak a szerdainál, a finn ma érte el egyéni legjobb idejét, a lágy gumikon 1 tizedet verve a keddi eredményére, amit ugyanezen a keveréken ért el. A Ferrari egyébként a vizes pályán is viszonylag sok, 38 kört tett meg délelőtt, és az elmúlt négy napban valószínűleg nem fedte fel a valós tempóját: a Mercedesszel ellentétben ugyanis nem vetették be az ultralágy, sőt még a szuperlágy gumikat sem.

Räikkönen vizen és szárazon is gyors volt - a galériához kattintson!Forrás: DPPI/Florent Gooden

Räikkönen elismerte, hogy a Ferrari felkészülése eddig simán ment, de óvatosan fogalmazott, és hangsúlyozta: még ők sem tudják, hol lesznek az erősorrendben. „Az autók természetesen mások lettek. A jelentős szabálymódosítások miatt jobban tapadnak és gyorsabbak – ecsetelte. – Mások, mint a tavalyiak, viszont inkább olyanok, mint a régebbiek.

Hogy könnyebb vagy nehezebb vezetni őket? Az attól függ. Szerintem gyorsabban vezetni mindig nehezebb, de nekem ez tetszik."  

A 2. helyen, 9 tizedmásodperccel Räikkönen mögött Max Verstappen végzett a Red Bull-lal. Bár nap közben úgy hírlett, az RB13 délután azért vesztegelt sokáig a garázsban, mert visszatért a korábbról ismert kipufogóhibájuk, a csapat vezető versenymérnöke, Guillaume Rocquelin utóbb azt állította, csak tartottak ettől, vagyis óvatosságból maradtak ki a munkából pár órára. Egyébként elégedettek voltak az RB13 balanszával és viselkedésével, akárcsak maga Verstappen.

KÖRIDŐK, KILOMÉTEREK, ERŐSORREND

„Összességében minden jól ment – mondta a holland. – Azt hiszem, a szezon elején a Mercedes a motorerő szempontjából még előnyben lesz velünk szemben, de utol fogjuk érni őket. Az autónk Melbourne-ig jelentős változáson fog keresztülmenni, ahogy mindenkié."

A Renault volt az első üldöző

A Renault-nál váltotta egymást a két versenyző: délelőtt Nico Hülkenberg, délután pedig Jolyon Palmer vezetett. Kettejük közül a brit bizonyult a gyorsabbnak, de miután sokáig a közepes gumikkal szöszmötölt a középmezőnyben, röviddel a leintés előtt bevetette a lágyakat is, és alig 9 ezreddel volt lassabb Verstappennél.

A Renault az ebédszünet táján kicserélte a motort az RS17-ben, ennek az okára azonban nem adtak magyarázatot.  

Az autó viselkedéséről mindkét pilótájuk elégedetten nyilatkozott.

Hülkenberg délelőtt vezetett, délután Palmeren volt a sor - katt a galériához!Forrás: DPPI/Florent Gooden

„Szerintem nagyon elégedettek lehetünk azzal, hogy az első tesztciklus végére idáig jutottunk, bizakodva várom a jövő hetet – jelentette ki Palmer. – Az autó érzésre és tempóra is folyamatosan fejlődik, és több várható tőle, mint amit eddig az időmérő monitorokon láthattunk."

A tavalyi újonc Haas a hét eleje óta jól szerepelt, és ez így maradt ma is: Romain Grosjean a szuperlágy gumikon fél másodpercet kapott Verstappentől, cserébe viszont ő tette meg a legtöbb, 118 kört. Ma a különleges körülmények miatt senki más nem jutott 100 fölé.

A Saubernél a Ferraritól a sérült Pascal Wehrlein helyére kikölcsönzött tesztpilótát, Antonio Giovinazzit hívták segítségül a teszteléshez, és ő a nehéz pályaviszonyok ellenére sem hibázott. Végül az ultralágy gumikat bevetve az 5. helyen zárta a napot, kis híján 2 tizedmásodpercet verve Stoffel Vandoorne-ra, aki a McLarennel ugyanezen a keveréken érte el az eredményét.

Giovinazzi az esőben is magabiztos volt a Sauberrel - katt a galériához!Forrás: AFP/Jose Jordan

A 6. Sergio Pérez lett a tabellán, aki úgy érezte, sikerül egyre pontosabban feltérképezniük az idei gumik határait. A legjobb köridejét a szuperlágy Pirellikkel érte el.

Egyre magabiztosabbnak érzem magam az autóban; rengeteget tanultam, és azt hiszem, a felkészülésem a terveknek megfelelően zajlik

– mondta. – Ezzel az utolsó tesztnappal szerintem elégedettek lehetünk: sok feladatot elvégeztünk, és a teljesítményünkön is sikerült javítanunk."

A 7. helyen a McLaren végzett, Stoffel Vandoorne-nal a volánnál. A motorhibákkal tűzdelt első két tesztnap után a csapat szerdán és csütörtökön jobban boldogult, a belga versenyző ma 67 kört teljesített.

A Williams és az STR betlizett

Két csapat számára viszont teljesen elveszett a csütörtöki tesztnap. A Williams Lance Stroll szerdai kicsúszása óta alkatrészhiánnyal küzdött: az alapos átvizsgálás során úgy találták, az FW40 váza a gumifalnak ütközve annyira megsérült, hogy ma egyáltalán nem tudtak kimenni vele a pályára.

A Toro Rossóval pedig Danyiil Kvjat mindössze 1 ellenőrző kört tett meg reggel, amikor az autója egy motorhiba miatt megállt.

A csapatnál remélték, hogy a csere után folytathatják a munkát, ez azonban végül nem sikerült nekik. Így a hét folyamán ők tették meg a legkisebb távot, mindössze 857 km-t.

„Sajnos megbízhatósági gondok miatt nem tudtuk teljesíteni a programunkat – ismerte el a Toro Rosso főnöke, Franz Tost. – Ezért nem gyűjtöttünk be minden adatot, különösen a lágyabb gumikról. Ettől függetlenül, amikor az autónk kint volt a pályán, nagyon biztató visszajelzéseket kaptunk a pilótáinktól, úgyhogy csak keményen kell dolgoznunk a partnerünkkel a problémák megoldásán."

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!

Origo
08:41

Ma lezárul az első teszt

Jó reggelt mindenkinek! Ez a hét szinte elrepült, a mai már az első tesztciklus utolsó napja lesz, azaz estére a feléhez érkezik a 2017-es előszezon. Az erőviszonyok már kezdenek körvonalazódni, de az legalábbis biztos, hogy egyes csapatok elégedetten, mások viszont a formájuk (és a futásteljesítményük) miatt aggódva fogják befejezni a tesztet. Ha mi még nem is tudjuk, kire vár megpróbáltatásokkal teli idény, ők maguk már valószínűleg kezdik sejteni.

Origo
08:44

Ők vezetnek ma

Ha minden igaz, ez lesz a napi beosztás:

Mercedes - Hamilton, Bottas
Red Bull - Ricciardo, Verstappen
Ferrari - Räikkönen
Force India - Pérez, Ocon
Williams - Massa
McLaren - Vandoorne
Toro Rosso - Sainz, Kvjat
Renault - Hülkenberg, Palmer
Sauber - Giovanazzi

Origo
08:48

A Ferrari és a Mercedes szárnyal

Az eddigi három tesztnapon ők emelkedtek ki a mezőnyből. Mindkét csapat erőlködés nélkül szórta a jobbnál jobb köridőket, Valtteri Bottas tegnap 1:19.705-tel meg is döntötte a hivatalos pályacsúcsot - igaz, Felipe Massa 2008-ban ment egy 1:18-at is, de az nem igazán ér, mert kísérleti gumikat használt hozzá. Bottas az ultralágy Pirelliken ért el az eredményét, míg Sebastian Vettel a két fokozattal keményebb (azaz a lágy) gumikon is csak 0,247 mp-vel maradt le tőle. A 3. helyezett Daniel Ricciardo ugyanezen a keveréken már 1,2 mp-vel lassabb volt.

Origo
08:59

Az eddig megtett km-ek

Számításaink szerint az első három nap alatt ennyi jött össze az egyes csapatoknak:

1. Mercedes 2281
2. Ferrari 1746
3. Sauber 1238
4. Haas 1047
5. Williams 992
6. Red Bull 973
7. Renault 945
8. Force India 912
9. Toro Rosso 852
10. McLaren 656

A Mercedes és a Ferrari ebből a szempontból is kiemelkedik a mezőnyből. Ricciardo azt állította, ők soha nem számítottak rá, hogy akkora távolságot tudnak megtenni, mint a Mercedes, de ez a különbség egy kicsit akkor is sokkoló.

Origo
09:02

A Williams nem tesztel ma

E pillanatban érkezett meg a közleményük a postaládánkba: azt írják, mivel kiderült, hogy Lance Stroll tegnapi kicsúszása során a kasztni is megsérült (nekiment vele a gumifalnak), "a biztonság kedvéért" kihagyják a mai napot, és délután elkezdik összeszerelni az autót, amit majd a jövő heti teszten fognak használni. Már kedden is elvesztegettek egy fél napot Stroll másik kicsúszása miatt, mert nem volt tartalék első szárnyuk.

Origo
09:05

Eláztatták a pályát

Ma ugyanis esőgumi-tesztet rendeznek, ehhez fellocsolták az aszfaltot, mégpedig így:

Hogy meddig lesz vizes, az más kérdés. Egyelőre hűvös van, 6 fok, a pálya pedig alig 11 fokos, de szépen süt a nap. Ilyen hidegben az esőgumik is szenvedni fognak.

Origo
09:06

Verstappené az első mért kör

Közben zöldre váltott a jelzőlámpa, és a Red Bull nem tétlenkedett. Verstappen 1:45.735 alatt már az első mért kört is teljesítette, sőt Vandoorne is megtett egy ellenőrző kört a McLarennel, és most Räikkönen érkezett meg a pályára. Mindhárman a rendes esőgumikat használják.

Origo
09:09

Verstappen javít

A 3. körét már 1:41.706 alatt tette meg, és közben Giovinazzi is kimerészkedett a pályára. Egy újoncnak ijesztő körülmények lehetnek ezek.

Origo
09:13

Kvjat is megjelent

Ő ma az ötödik, aki tiszteletét teszi a fellocsolt pályán. A tavalyi Brazil Nagydíj rávilágított az esőgumik hiányosságaira, mindenekelőtt arra, hogy túl könnyen felúsznak a víztükörre, a Pirelli tehát változtatni próbált ezen, és azt is igyekezett elérni, hogy a gumikat könnyebben fel lehessen tornázni az üzemi hőmérsékletre. Az idén, amikor állórajt lesz a Safety Car-fázisok után, ez különösen fontosnak ígérkezik. Most épp Hülkenberg teljesíti a bemelegítő körét.

Origo
09:21

Ez egy elvesztegetett nap?

Gary Anderson, a Jordan egykori technikai igazgatója attól tart, hogy a csapatok az alkatrészhiány miatt nem igazán fogják kockára tenni az új autóik épségét a vizes pályán, ezért a garázsban töltik majd a nap nagy részét. Ebben lehet valami, bár ez a hét utolsó napja, vagyis ha ma megrongálódik az autójuk, jövő keddig bőven marad idejük helyrepofozni. A kilométerhiánnyal küzdő csapatok, mint a McLaren vagy a Toro Rosso, pedig aligha fogja elvesztegetni napot, ha vizes a pálya, ha nem.

És tényleg: Vandoorne megint kint van, és 1:45.039 alatt megtette az első mért körét. Giovinazzi és Grosjean is kihajtott a pályára.

Origo
09:26

Már hárman a tabellán

Továbbra is Verstappen vezet 1:41.706-tal, míg Vandoorne ideje 1:43.402, Giovinazzié 1:44.166. A Force India, a Mercedes és a Toro Rosso még nem járt a pályán, de itt a Renault:

Azért így mindjárt más, hogy a csapatokat engedik videózni, nem?

Origo
09:27

Pár friss kép

A Sutton Images fotósai nem tétlenkednek így kora reggel:

Verstappen most intermediate-eken ment ki a pályára.

Origo
09:31

Giovinazzi nyomja neki

Az előbb abszolút legjobb részidőt ért el a pálya első szektorában, és most 1:43.354-gyel megelőzte Vandoorne-t, de Verstappentől még mindig 1,648 mp-vel le van maradva. A McLaren is bevetette az intereket, míg Räikkönen újra az esőgumikon hajtott ki a garázsból. Jelenleg hárman vannak a pályán.

Origo
09:34

A McLarené a legtöbb kör

Ilyet se nagyon láttunk eddig! Vandoorne az első fél órában már 10 kört lehúzott az MCL32-vel. Giovinazzi közben 1,2 mp-re megközelítette Verstappent, Räikkönen pedig 1:43.767 alatt teljesítette az első mért körét. És itt egy kép Grosjeanról:

Origo
09:36

Räikkönen átveszi a vezetést

A második körében - a rendes esőgumikon - 1:41.598-as időt ért el, ezzel 0,108 mp-t vert Verstappenre. A Mercedes, a Toro Rosso és a Force India továbbra sem aktivizálta magát.

Origo
09:42

Újra Verstappen az élen

Játszanak a fiúk: a Red Bull pilótája a rendes esőgumikhoz visszatérve 1:40.357-re szorította le a lécet. Közben Räikkönen is javított, de 0,446 mp-vel elmaradt tőle. Végre Kvjat is megtett egy ellenőrző kört a Toro Rossóval.

Origo
09:49

Vandoorne egyre gyorsabb

Már 1:41.847-nél jár, de így is 1,490 mp-vel lassabb Verstappennél. Mindenki visszatért a rendes esőgumikhoz, pedig a pálya folyamatosan szárad fel. A Pirelli a délelőtt folyamán még fel akarja locsolni egyszer, de mivel nem esik, elkerülhetetlen, hogy a körülmények folyamatosan javuljanak.

Origo
09:53

Miért nem a Paul Ricard-on?

A franciaországi pályába például be van építve egy locsoló rendszer, vagyis ott normálisan is le lehetne bonyolítani egy ilyen esőgumi-tesztet. Ez így elég hiábavalónak tűnik, pedig a csapatok számára is fontos információ lenne, hogy milyen körülmények között érdemes váltani az esőgumik és az intermediate-ek között.

Origo
09:58

Jobb híján...

Szegény Räikkönen! Tegnap Vettel száraz pályán száguldozhatott kedvére, neki meg a garázsban kell csevegnie a csapat tagjaival, ha már kimenni nem érdemes. MInden az arcára van írva!

Most egyébként ketten vannak a pályán, Grosjean és Hülkenberg. A Haas versenyzője egy óvatos, 1:44.353-as körrel fel is iratkozott a tabellára, és most Hülkenberg is követte a példáját, de ő gyorsabb volt: 1:42.243.

Origo
10:01

Műszaki hiba a Mercedesnél

Az Auto Motor und Sport értesülései szerint Hamiltont nem azért nem küldték pályára, mert értelmetlennek tartják, hanem azért, mert a W08-on felfedeztek egy elektronikai hibát. Vagy így van, vagy úgy, hogy ez a fedősztori: muszáj megmagyarázni a Pirellinek, hogy miért nem tesztelik lelkesen az esőgumikat... Pedig egyébként az ember tényleg azt gondolná, hogy a csapatoknak is fontos információt szerezni róluk.

Origo
10:05

Verstappen megint javított

Legalább történik valami: a rendes esőgumikon futott 1:40.191-es körével 0,612 mp-re növelte az előnyét Räikkönennel szemben. Még mindig csak hat pilótának van időeredménye, pedig több mint egy óra eltelt.

Origo
10:10

Az eredmények

Az első (meglehetősen eseménytelen) óra után ez a helyzet:

1. Verstappen (Red Bull RB13) 1:40.191 - 17 kör
2. Räikkönen (Ferrari SF70H) 1:40.803 - 9 kör
3. Hülkenberg (Renault RS17) 1:40.961 - 8 kör
4. Vandoorne (McLaren MCL32) 1:41.826 - 18 kör
5. Grosjean (Haas VF-17) 1:42.842 - 7 kör
6. Giovinazzi (Sauber C36) 1:42.940 - 11 kör
7. Kvjat (Toro Rosso STR12) - 1 kör

A pályára amúgy most síri csend borult, merthogy teljesen üres.

Origo
10:13

Nem locsolják fel újra a pályát

Hurrá! Úgy látszik, a Pirellinél is levonták a tanulságot, mert azt írják, nem locsolnak újra vizet a pályára, vagyis "a csapatok ma felszáradó aszfalton fognak tesztelni." Mondjuk ezt át lehetett volna gondolni előre is, nem? Az idő mindenesetre szép. A levegő ugyan csak 9, az aszfalt pedig 21 fokos, de a nap süt, szóval viszonylag hamar felszáradhat a pálya, mindenki örömére. Még az is lehet, hogy a Mercedes hirtelen megjavul...

Origo
10:17

Legalább a fotósok örülnek

Vízpermet, ellenfény, és még az eső sem esik!

A McLaren pedig büszkén hirdeti, hogy ők tették meg a legtöbb kört eddig, ami azért kicsit viccesen hangzik, ha belegondolunk, hogy mindenki inkább a garázsban várja a jobb pályaviszonyokat. De hopp, most Räikkönen megtörte a csendet!

Origo
10:22

Verstappen rengeteget javít

Az intermediate-ekre váltva 1:38.286-os időt ért el, így már 2,517 mp-vel vezet Räikkönen előtt. Rajtuk kívül még Grosjean van a pályán.

Origo
10:31

Vettel nagyon lelkesnek tűnt

Miközben a pálya megint üres lett, érdemes felidézni, hogy a Ferrari tegnap végre megtörte a csendet, és hagyta nyilatkozni Vettelt, aki óvatosan azt mondta, a csapat eddigi felkészülése "lehetett volna jobb", de közben gyanúsan csillogott a szeme. Maranellóban kissé paranoiássá váltak az utóbbi évek során, és most kínosan ügyelnek rá, nehogy felelőtlen ígérteteket tegyenek, alapvetően mégis optimistának tűnnek. És Vettel az új autókkal kapcsolatban különösen lelkes volt, szerinte "megoldják az F1 összes gondját." Jól hangzik, de vajon előzni lehet-e majd velük?

Origo
10:40

Már Hülkenberg vezet

1:38.107 az új legjobb idő, az intereken érte el. Verstappen 0,179 mp-vel van mögötte, a 3. helyre pedig, Räikkönent megelőzve, időközben Grosjean zárkózott fel. Már 27 fokos az aszfalt, és gyorsan szárad.

Origo
10:44

Motorcsere a Toro Rossónál

A csapat a héten sokat küszködött különféle megbízhatósági problémákkal - ami tulajdonképpen várható is volt, ha meggondoljuk, hogy új motorszállítóra váltottak -, csak a McLaren tett meg náluk kevesebb kört. Az Autosport értesülései szerint most elővigyázatosságból épp megint motort cserélnek. Mondjuk ez még visonylag jó időpont ehhez, hiszen úgysincs sok értelme a pályán körözgetni. Kvjat ma egyetlen ellenőrző kört teljesített eddig.

Origo
10:49

Giovinazzi átveszi a vezetést

Mégpedig egy egész tisztességes, 1:37.439-es körrel repíti az élre a Saubert. Az igazsághoz persze hozzátartozik, hogy a pálya állapota percről percre javul.

Origo
10:51

Már Räikkönen a leggyorsabb

Ő még Giovonazzira is 0,930 mp-t, aztán 1,398 mp-t vert, az új etalon 1:36.041. Egyelőre mindenki intereket használ, de van rá esély, hogy még az ebédszünet előtt előkerüljenek a slickek.

Origo
10:59

Hamilton együtt érez Stroll-lal

Bár a Williams kanadai újonca az előző két napban háromszor is kicsúszott, amivel a csapat összesen másfél tesztnapot elvesztegetett, nem voltak rá mérgesek. Hamilton is a védelmére kelt, mondván, az idén sokkal nehezebb bemutatkozni az F1-ben, mint a korábbi években volt. „Tudom, hogy ő körbeutazta a Földet a Williamsszel tesztelve, tehát alaposabb felkészülésben lehetett része, mint bármelyik másik újoncnak – mutatott rá Stroll-lal kapcsolatban Hamilton. – Ugyanakkor számítani lehetett ilyen problémákra, mert ezeket az autókat egyáltalán nem könnyű vezetni. Sokkal gyorsabbak lettek a kanyarokban. A precizitás még az eddiginél is fontosabbá vált – a tavalyi autókkal az ideiekhez képest lényegesen egyszerűbb volt boldogulni."

Origo
11:12

Az eredmények

Két óra után így állunk

1. Räikkönen (Ferrari SF70H) 1:36.041 - 23 kör
2. Grosjean (Haas VF-17) 1:36.310 - 25 kör
3. Giovinazzi (Sauber C36) 1:37.439 - 26 kör
4. Hülkenberg (Renault RS17) 1:38.107 - 18 kör
5. Verstappen (Red Bull RB13) 1:38.148 - 27 kör
6. Vandoorne (McLaren MCL32) 1:41.826 - 18 kör
7. Kvjat (Toro Rosso STR12) - 1 kör

Az elmúlt egy órában sokan javítottak intereken, de a McLaren nem jött ki a pályára, a Mercedesnek és a Force Indiának pedig egyáltalán nem volt ma nyoma eddig.

Origo
11:16

Hülkenberg gumicsizmában

Na persze aligha abban vezet, de büszkén mutogatja, hogy felvette, miután "éjszaka esett az eső."

Origo
11:18

Megint üres a pálya

Az utolsó kanyar már egész száraz, Verstappen az előbb ki is nézett a pályára, hogy milyen állapotban van az aszfalt, de azért slickeken még senki nem merészkedett ki rá.

Origo
11:24

Megjelent a Force India!

Pérez ma először teszi vele tiszteletét a pályán. Közben a körülmények olyan rohamosan javulnak, hogy Grosjean az imént 1:32.946-ra faragta le az idejét, 3,095 mp-t verve az eddig vezető Räikkönenre. Lassan, de biztosan közeledik a slickek ideje...

Origo
11:30

Räikkönen az élre ugrott

Még 0,920 mp-t vert Grosjean idejére is, 1:32.026-os körrel vette át a vezetést, miután az első két szektorban abszolút legjobb részidőt ért el. Még mindig intereken persze.

Origo
11:31

Átállítják a McLarent

A jó hír az, hogy ezúttal nem műszaki hibáról van szó: Vandoorne azért vesztegel a garázsban, mert "itt-ott alakítanak" az autón és a beállításokon. Azt ígérik, hamarosan visszatérnek a pályára.

Origo
11:33

Pérez még esőgumikat használt

A mai első, pár perccel ezelőtt teljesített ellenőrző köréhez. Íme:

Origo
11:34

Már Verstappen a leggyorsabb

Felpörögtek az események: a holland 2,159 mp-t vert Räikkönen iménti idejére, úgyhogy 1:29.867-re javította a napi etalont. Ez már csak 10 másodpercre van Bottas tegnapi abszolút legjobb idejétől.

Origo
11:38

Pérez feliratkozott a tabellára

Ő egyelőre az esőgumikat használja, az első ideje 1:39.430. Óvatos! Most épp egyedül van kint a pályán.

Origo
11:39

A Ferrari meglepte a McLarent

A csapat sportigazgatója, Eric Boullier elismerte, hogy az új autók közül a Ferrari tette rájuk a legmélyebb benyomást, mert a Scuderiától nem számítottak ilyen köridőkre. Az erőviszonyokat szerinte „egyelőre nehéz megítélni, hiszen nem ismerjük a többiek üzemanyagszintjét, sem azt, hogy a motort hány fokozattal tekerik le a maximumhoz képest. De annyit mondhatok, hogy a Ferrari meglepő. Senki nem számított rá, hogy hozni tudják majd a Mercedes köridejeit. A Red Bull kicsit le van maradva tőlük, de amint említettem, fogalmunk sincs, mennyi benzin van az autójukban." Boullier hozzátette, hogy a csapatok igyekeznek titkolni a formájukat, és menet közben is variálnak a tesztprogramjukkal, ezért ők is nehezen igazodnak ki a riválisok eredményein.

Origo
11:46

Ilyen a Pirelli esőgumija közelről

A rendes esőgumi:

És az inter:

Origo
11:52

A Mercedes még mindig 0 körös

Bizony, nem vicc: ez kivételesen egy olyan délelőtt, amikor nem ők vezetik a kilométerlistát, sőt egyáltalán nem is jártak a pályán. Ők maguk elektronikai hibára hivatkoztak, de felmerül a gyanú, hogy csak szabotálják a Pirelli esőgumi-tesztjét, mert nem akarják kockára tenni az autójukat.

Origo
11:53

Räikkönen slickeken!

Ő az első ma. A lágy gumikat kapt meg, az első körét 1:36 alatt tette meg velük a még nedves pályán. Interekkel 1:32.026 volt a legjobbja.

Origo
11:55

És már Räikkönen vezet

A gumikat be kellett melegítenie, de másodszorra 1:29-es időt ért el, harmadszorra pedig 1:27.131-eset, ami már 2,736 mp-vel jobb Verstappen interes etalonjánál. Hülkenberg és Pérez még intereken van kint, a mexikói most ugrott fel a 3. helyre egy 1:31.315-ös körrel.

Origo
11:59

A Ferrari tovább gyorsul

Räikkönen legutóbb már egészen 1:25.707-ig tornázta le az eredményét, azaz össz-vissz 6 másodpercre van az abszolút legjobb időtől. Lehet, hogy tűrhető délutánunk lesz?

Origo
12:02

És még tovább...

Räikkönen már 1:25.557-nél járt, mielőtt visszatért a garázsba. Érdekes módon még senki más nem váltott slickekre eddig. Rajta kívül még Hülkenberg volt a pályán, de ő egyelőre kitart az interek mellett.

Origo
12:08

Az eredmények

Már három óra eltelt, végre kezd száraz lenni a pálya, de még csak Räikkönen merészkedett ki rá slickeken. A tabella:

1. Räikkönen (Ferrari SF70H) 1:25.557 - 38 kör
2. Verstappen (Red Bull RB13) 1:29.867 - 30 kör
3. Pérez (Force India VJM10) 1:31.315 - 11 kör
4
. Grosjean (Haas VF-17) 1:32.946 - 33 kör
5. Hülkenberg (Renault RS17) 1:35.122 - 32kör
6. Giovinazzi (Sauber C36) 1:37.439 - 28 kör
7. Vandoorne (McLaren MCL32) 1:41.826 - 18 kör
8. Kvjat (Toro Rosso STR12) - 1 kör

Az elmúlt egy órában megjelent a Force India, a Mercedes viszont továbbra is a garázsban kuksol. Ezzel Hamilton délelőttje elmegy, délután pedig Bottas lenne a soros. Vajon hogy hidalják át az így keletkező egyenlőtlenséget?

Origo
12:13

Cserbenhagyták a Pirellit?

A Pirelli az Autosport szerint arra kérte a csapatokat, hogy a mai tesztnapon 1) ellenőrizzék az esőgumik aquaplaningra való hajlamát és kopását az első 5 mért körben, 2) váltsanak interekre az első adandó alkalommal, hogy kipuhatolják, ezt mikor érdemes megtenni, és 3) teljesítsenek egy hosszú etapot intereken. Vajon a Pirelli elégedett lesz a munkájukkal, különös tekintettel a Mercedesre? A csapatoknak így nem igazán lesz joguk panaszkodni, ha az esőgumik megint nem teljesítenek jól...

Origo
12:16

Hamilton ma már nem vezet

A Twitteren azt írja, az elektromos (most akkor nem elektronikus?!) hiba miatt a csapattal közösen úgy döntött, ma nem megy ki a pályára, "mert úgysem tanulhattam volna túl sokat." Mindenki értse, ahogy akarja! Hozzáteszi, hogy a jövő héten tér vissza, vagyis a délután teljes egészében Bottasé lesz.

Origo
12:18

Vandoorne megtett 2 kört

Mégpedig az ultralágy slickeken, de csak óvatosan: az idején nem javított. Sebaj, legalább elérte a 20 kört. Most egyedül Grosjean van a pályán a Haasszal.

Origo
12:25

Verstappen is slickeken

Ő a közepes keverékűeket választotta, de pár kör alatt sem javított, továbbra is 4,310 mp hátrányban van az élen álló Räikkönenhez képest. Már vissza is tért a bokszba, most csak Hülkenberg van a pályán, aki e pillanatban 1:26.562-es, a lágy slickeken futott körével felkapaszkodott a 2. helyre. Räikkönennél még 1 mp-vel lassabb.

Origo
12:27

A Haas délelőttre befejezte

A Twitteren azt írják, az ebédszünetig, vagyis a következő fél órában, már nem látogatnak ki a pályára. Hülkenberg közben már 0,240 mp-re megközelítette Räikkönent, ami el is várható, hiszen az aszfalt egyre szárazabb. Végre Pérez is slickekre váltott.

Origo
12:30

Pérez a 3. helyen

A lágy slickeken egyelőre 3,9 másodperccel lassabb Räikkönennél, akit Hülkenberg időközben 71 ezredre megközelített.

Origo
12:31

A Haas meggondolta magát

Ez egy ilyen nap: mégis kiküldik Grosjeant a délelőtt végére. Hajrá!

Origo
12:33

Pérez átvette a vezetést

A nap új legjobbja, még mindig a lágy slickeken, 1:24.893. Hülkenberg szintén tovább rója a köröket, de  3. helyen van, 0,735 mp-re korábbi csapattársától.

Origo
12:36

Hülkenberg megelőzte Räikkönent

32 ezredet vert rá, ezzel feljött a 2. helyre, bár Péreznél még mindig 6 tizeddel lassabb. Verstappen újra a közepes slickekkel próbálkozik, akárcsak Grosjean. Szóval a Haas tartotta a szavát...

Origo
12:41

Verstappen javít

A közepes gumikon berérkőzik a Force India és a Renault közé, a 2. helyre, alig 0,157 mp-vel Péreztől, aki a lágy Pirellikkel érte el a legjobbját. Räikkönen ezt tétlenül nézi: a Ferrari régóta a garázsban van. Ja, és most Hülkenberg visszaelőzte Verstappent, megint ő áll a 2. helyen.

Origo
12:45

Räikkönen odaver

Megint megvillantotta a Ferrari tempóját: a lágy gumikon 1,686 másodpercet vert mindenki másra. Az ideje 1:22.662, úgyhogy délután nem lesz akadálya a rekorddöntögetésnek, ha a Ferrari be akar szállni abba a játékba. Vandoorne feltornázta a 2. helyre a McLarent, de az ultralágy Pirellik bevetésével.

Origo
12:48

Képek a Sauberről

Ezek az idei autók tényleg vagányak lettek, nem? És nekünk különösen tetszik, hogy végre mindegyik más. Akkor is viszonylag könnyen fel lehetne ismerni őket, ha az összeset fehérre festenénk.

Origo
12:48

Räikkönen tovább javít

Már 1:22.305 a legjobbja, az előnye ezzel 2,043 mp-re nőtt Vandoorne-nal szemben.

Origo
12:53

Na, már csak ez hiányzott!

A Circuit de Catalunya most közölte, hogy az ebédszünetben mégis újra fellocsolják a pályát. Mi folyik itt?! És nem a vízre gondolunk... Vajon ezzel sikerül kicsalogatniuk a garázsból a Mercedest?

Origo
12:56

Bottas a pályán!

Uh, már az 5. körében jár, de valahogy elsiklottunk felette. Az előbbiek alapján lehet, hogy ez lesz ma az utolsó alkalma viszonylag száraz pályán vezetni. A lágy gumikon egyelőre 1:36.512-es ideje van, míg Verstappen a közepeseken visszaugrott a 2. helyre, de 1,6 mp-re Räikkönentől. Mindjárt ebédszünet!

Origo
12:59

Grosjean megközelíti Räikkönent

Konkrétan 0,434 másodpercre került hozzá, csakhogy az egy fokozattal puhább szuperlágy gumikon, ha minden igaz. Bottas és Vandoorne is visszatért a pályára a délelőtt utolsó perceiben.

Origo
13:02

A délelőtti turnusnak vége!

Szóval mindenki mehet ebédelni, de sajnos a délután sem ígérkezik sokkal mozgalmasabbnak, mert a korábbi tervekkel ellentétben újra fel fogják locsolni a pályát.

Origo
13:08

Az eredmények

A nap feléhez érkezve ez a tabella

1. Räikkönen (Ferrari SF70H) 1:22.305 - 45 kör
2. Grosjean (Haas VF-17) 1:22.739 - 49 kör
3. Vandoorne (McLaren MCL32) 1:23.918 - 35 kör
4. Verstappen (Red Bull RB13) 1:23.920 - 43 kör
5. Pérez (Force India VJM10) 1:24.893 - 25 kör
6. Hülkenberg (Renault RS17) 1:24.974 - 51kör
7. Giovinazzi (Sauber C36) 1:25.037 - 37 kör
8. Bottas (Mercedes W08) 1:36.512 - 9 kör
9. Kvjat (Toro Rosso STR12) - 1 kör

Érdekesség, hogy az első négy helyezett négy különböző gumikeverékkel érte el az idejét: Räikkönen lággyal, Grosjean szuperlággyal. Vandoorne ultralággyal, Verstappen pedig közepessel.

Origo
13:17

Ez történt délelőtt

A pályát fellocsolták a Pirelli esőgumi-tesztjéhez, de a csapatok nem voltak túl lelkesek: a Mercedest állítólag egy elektronikai hiba tartotta a garázsban, Hamilton ugyanakkor maga is úgy döntött, hogy nem megy ki a vizes pályára, mert nem sokat tudna tanulni. Az utolsó percekben végül Bottas vitte el pár körre a W08-at, pedig ő elvileg csak délután került volna sorra.

Az aszfalt a délelőtt folyamán fokozatosan felszáradt. Elsőként Räikkönen váltott az esőgumikról, majd az intermediate-ekről slickekre, és a Ferrari ilyen körülmények között is meggyőző tempót diktált. A legtöbb kört, konkrétan 51-et Hülkenberg tette meg a Renault-val, míg a Toro Rossóban újra ki kellett cserélni a Renault motort, ezért Kvjat csak egyetlen ellenőrző kört teljesített még reggel.

A pályát az ebédszünetben fellocsolják, az akció délután 2-kor indul újra. Addig is mindenkinek jó étvágyat!

Origo
14:03

Zöld zászló!

A locsolóversenynek vége, megnyitott a pálya. És micsoda meglepetés: senki nem töri össze magát az igyekezettől! De mégis... Ezúttal Bottas nyitja meg a sort. Az idő amúgy csodaszép, 17 fok van, és az aszfalt is 33 fokos. Van rá remény, hogy hamar felszáradjon.

Origo
14:06

Bottas esőgumikon van kint

Ez pedig még egy délelőtti gyakorlórajt Verstappentől. A nyomaték kicsit nagyobb, mint a tapadás!

Origo
14:11

Megint üres a pálya

Nahát! Ugye milyen jó volt fellocsolni? Kíváncsiak vagyunk, ki hozza ezeket a döntéseket. Ha a Pirelli erőlteti, akkor nem ártana megbeszélnie a csapatokkal is, hogy ki fognak-e menni, mert az üres pályával egyik fél sem jár jól. Ennek vajon mi értelme lehet?

Origo
14:16

Brawn kísérleti versenyeket akar

Addig is egy kis olvasnivaló: bajnokságon kívüli nagydíjakat is szeretne, mint a régi, szép időkben. Azokok próbálná ki a hétvégék új lebonyolítási rendjének különféle módozatait. Kérdés, hogy a csapatok miért vennének részt az ilyeneken, ha egyszer nem számít bele a pontversenybe, de Hamiltonnak tetszik az ötlet.

Origo
14:22

Megint a Mercedes próbálkozik

Megint esőgumikon, a változatosság kedvéért. Bottas délelőtt 9 kört tett meg, és még mindig az akkori ideje az érvényes, azaz 14,2 mp-vel el van maradva az élen álló Räikkönentől. Innen szép nyerni...

Origo
14:29

Már három autó van a pályán

Új délutáni rekord! Grosjean és Giovinazzi is csatlakozott Bottashoz, aki legutóbb 1:36.8-as kört ment. de nem egészen világos, hogy esőgumikon vagy intereken.

Origo
14:31

A képek még mindig szépek

Ez  még délelőtt készült, és az esőfüggöny mögé bújó Verstappen látható rajta. A vízpermet szépen kirajzolja a levegő áramlását is az autó felett és mögött. Lenyűgöző!

Origo
14:38

Pérez is kiment

Bottas most már tényleg intereken van, akárcsak Pérez, Grosjean viszont még esőgumikon. Most épp ez a trió aktív.

Origo
14:41

Ezért várnak ki a csapatok

Hülkenberg az ebédszünetben megmondta a tutit: „Ennyire az előszezon elején a csapatok nyilván nem akarnak kockáztatni, mert nem áll a rendelkezésükre túl sok pótalkatrész. Meg kell találni az ésszerű kompromisszumot. Egyszer kimentem a pályára esőgumikon, egyszer meg intereken, hogy kapjak egy általános képet a gumikról. Az igazat megvallva minden jól ment, de komolyabban nem tesztelhettük le az aquaplaningot meg az ilyesmit. Gondolom, erre majd a versenyhétvégéken lesz igazán alkalmunk."

Hát így. Az egészben az a bosszantó, hogy egész héten most van a legszebb idő. Tűz a nap, és az aszfalt 35 fokos, tehát a körülmények hasonlítanak egy hűvösebb nagydíjéra. A slickek teszteléséhez tökéletesen alkalmasak – lennének, ha nem locsolták volna fel a pályát...

Origo
14:43

Räikkönen is befejezte az ebédjét

Legalábbis reméljük, mert bepattant a Ferrariba, és megjelent a pályán. Jelenleg csak egy kísérője van, mégpedig Giovinazzi személyében.

Origo
14:54

Azért már szárad!

Grosjean autója még húz maga után egy kis vízfüggönyt, de már látszik a száradó nyomvonal a célegyenes bal oldalán. Biztató!

Origo
15:03

Az eredmények

Abban a szerencsés helyzetben vagyunk, hogy csak ide kell másolnunk az ebédszünet előtti köridőket, mert a pálya fellocsolása miatt senki nem javított rajta. A körök száma viszont nőtt valamelyest:

1. Räikkönen (Ferrari SF70H) 1:22.305 - 52 kör
2. Grosjean (Haas VF-17) 1:22.739 - 68 kör
3. Vandoorne (McLaren MCL32) 1:23.918 - 35 kör
4. Verstappen (Red Bull RB13) 1:23.920 - 43 kör
5. Pérez (Force India VJM10) 1:24.893 - 29 kör
6. Hülkenberg (Renault RS17) 1:24.974 - 51kör
7. Giovinazzi (Sauber C36) 1:25.037 - 53 kör
8. Bottas (Mercedes W08) 1:36.512 - 26 kör
9. Kvjat (Toro Rosso STR12) - 1 kör

A Toro Rossónál viszont a jelek szerint még mindig nem fejezték be a Renault motor reggel óta tartó cseréjét.

Origo
15:08

Jobbak lettek az új esőgumik

Hurrá, mégsem volt hiábavaló a szenvedés: Grosjean a délelőtti körözés után azt állítja, a Pirelli esőgumijai sokat fejlődtek tavaly óta. „A hátsók nem melegedtek vészesen túl, és jól tartották a hőmérsékletet. Tűrhetően fel is lehetett melegíteni őket – mondta a Haas versenyzője. – Az interek viszont csak egyetlen körre voltak jók, mert kicsit túl hamar tönkrementek, úgyhogy azokon még dolgozni kell. Összességében így is előreléptünk tavalyhoz képest."

Origo
15:13

Verstappen kiment a szurkolók közé

Ez valószínűleg nem ma történt, de a Red Bull videója szerint kisétált a barcelonai pálya 10-es kanyarja melletti tribünhöz autogramokat osztogatni:

Hát igen, ezért jó egy teszt. Emlékeznek rá, amikor a Ferrari emberei ültek ki a lelátóra? Nehéz volt eldönteni, hogy a nézők, vagy ők vannak nagyobb zavarban. Mindenesetre júliusban a Hungaroringen is rendezni fognak egy F1-es tesztet, hátha valaki ott is meglepi a közönséget...

Origo
15:14

Bottas javított

2 teljes másodpercet lefaragott az idejéből: az intereken 1:34.553-as kört ment. Más nincs is a pályán most.

Origo
15:23

Végre újra slickek!

Bizony ám, és Bottas a lágyakon rögtön 1:24.850-es eredményt ért el, amivel feljött az 5. helyre, Verstappen és Pérez közé, akik még délelőtt érték el a legjobb idejüket. Lehet két és fél jó óránk a tesztből! Bottas közben még tovább javított, 1:24.695-re.

Origo
15:27

A Ferrari lassításban

A jelek szerint a csapatok is élvezik, hogy végre videózhatnak a pályán:

Origo
15:29

Räikkönen a pályán

És az előbbi jó felvezetés volt, mert a Ferrari kidugta az orrát a bokszból, mégpedig lágy slickeken - de korán örültünk, hiszen csak egy ellenőrző kört tett meg. Talán nemsokára visszatér... És igen! Bottas közben körről körre lejjebb tornázza az idejét, már 1:24.385-nél tart.

Origo
15:31

Megint kipufogógond az RBR-nél

A Red Bull a héten már nem először szembesül ilyen problémákkal. Már utánajártak, azt ígérik, nemsokára kiküldik a pályára Verstappent. aki délelőtt 43 kört tett meg.

Origo
15:36

Pályán a McLaren

Jelenleg Räikkönen és Vandoorne köröz, de az előbb egy ellenőrző kör erejéig már kimerészkedett Verstappen is.

Origo
15:42

Egyelőre senki nem javít

A pályaviszonyok nyilván nem annyira jók, mint az ebédszünet előtt, ahhoz az aszfaltnak még kissé száradnia kell. Vandoorne visszatért a bokszba, de addig is megcsodáhatjuk az MCL32 finoman cizellált első szárnyát:

Origo
15:44

De, Verstappen jobbat ment

A lágy Pirelliken 1:22.949-re faragta el délelőtti legjobbját, amit még a közepes gumikon ért el, és ezzel felkapaszkodott a 3. helyre, hátrébb szorítva az előbb emlegetett Vandoorne-t a tabellán. Már csak Räikkönen és Grosjean van előtte.

Origo
15:49

Bottas lépked előre

Most épp Vandoorne-t előzte meg, 1:23.590-re javította az egyéni legjobbját. Ezzel már 4., de a szuperlágy gumikon érte el, ás 6 tizeddel lassabb volt velük, mint az előbb Verstappen a lágyakon. Némi szünet után Grosjean is kimerészkedett a pályára.

Origo
15:54

Remekművek az esőből

Pillanatképek a szép, száguldó, vizet okádó sárkányokról:

Origo
16:04

Grosjean elégedett

"Ez egy teljesen más sztori, mint egy évvel ezelőtt - mondja ebben az interjúban. - Most már tudjuk, mit csinálunk, és elégedettek vagyunk a fejlődésünkkel." A Haas francia versenyzője jelenleg is a pályán van, és a tabella 2. helyét foglalja el, bár ennek most a körülmények miatt még akkora jelentősége sincs, mint az előző napokban volt.

Origo
16:05

Pérez megelőzi Bottast

Pedig ő a lágy gumikon ment, míg a Mercedes pilótája a szuperlágyakon. Bottas így visszaesett az 5. helyre, 61 ezreddel a Force India mögé.

Origo
16:11

Az eredmények

Két órával a leintés előtt így fest a tabella:

1. Räikkönen (Ferrari SF70H) 1:22.305 - 62 kör
2. Grosjean (Haas VF-17) 1:22.739 - 79 kör
3. Verstappen (Red Bull RB13) 1:22.949 - 57 kör
4. Pérez (Force India VJM10) 1:23.529 - 39 kör
5. Bottas (Mercedes W08) 1:23.590 - 57 kör
6. Vandoorne (McLaren MCL32) 1:23.918 - 43 kör
7. Hülkenberg (Renault RS17) 1:24.974 - 51kör
8. Giovinazzi (Sauber C36) 1:25.037 - 56 kör
9. Palmer (Renault RS17) 2kör
10. Kvjat (Toro Rosso STR12) - 1 kör

Nem csoda, hogy Hülkenberget délután még nem láttuk, mivel most Palmer a soros a Renault-nál, aki ki is ment a pályára.

Origo
16:22

De hová tűnt a Toro Rosso?

Kvjat még reggel egyetlen ellenőrző kört tett meg, de utána kiderült, hogy az autóban ki kell cserélni a Renault motort. A csapat délután szerette volna megosztani a munkát Kvjat és Sainz között, de valami még mindig nem stimmelhet, mert semmi nyomuk. Most egész nagy a forgalom a pályán: Räikkönen, Grosjean, Bottas, Vandoorne és Giovinazzi is kint van, míg Palmer nemrég tért vissza a garázsba.

Origo
16:24

Alonsónak szurkolnak

Eljöttek, csak éppen ő nincs itt ma. Szurkolni azért lehet!

Origo
16:27

Bottas visszaelőzi Pérezt

Jó kis játékot játszanak ők ketten: a Mercedes versenyzője a lágy gumikon teljesített 1:23.443-as körével visszavette a 4. helyét. A W08 hátsó gyűrődési zónájára egyébként ma felszerelték ezt az elemet, amit az angol szakzsargonban "majomülőnek" hívnak. A frappáns magyar megfelelője inkább a kakasülő lehetne.

Origo
16:28

Pérez feljön a 2. helyre

A szuperlágy gumikon 1:22.681-es időt ér el, és ezzel megelőzi Grosjeant. Viszont Räikkönen délelőtti eredményétől még mindig elmarad 0,376 mp-vel.

Origo
16:35

Verstappen az élre ugrik

Nocsak, ez honnan jött? Mondjuk az 1:21.839-es idő a lágy gumikon elsőre nem tűnik szenzációsnak, de nehéz megállapítani, hogy a jelenlegi pályaviszonyok között mennyire jó. Verstappen most 0,466 mp-vel vezet Räikkönen előtt, aki most épp a közepes Pirelliken körözget. Rajtuk kívül Pérez, Vandoorne, Bottas és Palmer is kint van.

Origo
16:36

Így ünnepelt Rosberg

Egy kis nosztalgia a tavalyi világbajnoktól a szingapúri győzelme utánról. A feeling átjön!

Origo
16:43

Palmer a 7. helyen

A közepes gumikon 1:24.458-as időt autózott, ezzel már meg is előzte csapattársát, Nico Hülkenberget, aki délelőtt ült a Renault-ban.

Origo
16:51

Még dolgoznak a Toro Rossón

A Twitteren azt írják, "a srácaink keményen dolgoznak, hogy Sainzcal még kiküldhessük az autót" a motorcsere után.

Origo
16:53

Nemrég Vandoorne is javított

Ezt nem írtuk, de a szuperlágy gumikon futott egy 1:23.034-es kört, amivel megelőzte Bottast, úgyhogy most az 5. helyen áll. Räikkönen visszatért a pályára.

Origo
16:56

Räikkönen visszaveszi a vezetést

Na, eddig tartott a Red Bull-uralom: Räikkönen a lágy gumikon 1:21.324-es időt ért el, 0,515 másodperccel jobbat, mint Verstappen nemrég ugyanezen a keveréken. Felbukkant a pályán Grosjean is, aki 87 körével egyelőre a nap legszorgalmasabbjának számít.

Origo
17:00

Räikkönen tovább javít

Nem sokkal, csak 6 századdal, de növelte at előnyét: az új legjobbja 1:21.263. Közben a McLarennél a kerékcserét gyakorolják:

Origo
17:10

Az eredmények

Megkezdődött az utolsó óra. Most ez az állás:

1. Räikkönen (Ferrari SF70H) 1:21.263 - 77 kör
2. Verstappen (Red Bull RB13) 1:21.769 - 75 kör
3. Pérez (Force India VJM10) 1:22.534 - 60 kör
4. Vandoorne (McLaren MCL32) 1:22.721 - 59 kör
5. Grosjean (Haas VF-17) 1:22.739 - 94 kör
6. Bottas (Mercedes W08) 1:23.443 - 68 kör
7. Palmer (Renault RS17) 1:24.312 - 17kör
8. Hülkenberg (Renault RS17) 1:24.974 - 51kör
9. Giovinazzi (Sauber C36) 1:25.037 - 64 kör
10. Kvjat (Toro Rosso STR12) - 1 kör

Ebben az elmúlt órában a Toro Rossót leszámítva gyakorlatilag mindenki volt kint.

Origo
17:12

Vandoorne begyorsult

A McLaren bevetette az ultralágy Pirelliket, és a belga versenyző meg is előzte velük Grosjeant, úgyhogy már az 5. helyen van, de 1,458 mp-vel gyengébb az ideje, mint Räikkönené volt a két fokozattal keményebb gumikon. Viszont hozzá kell tenni, hogy ez a pálya nyírja a gumikat - az ultralágyak nem igazán alkalmasak hozzá, ezért nem is jelentenek akkora előnyt, mint máshol. A kör végére elfogynak, ahogy azt a tavalyi teszteken is láttuk.

Origo
17:18

Grosjean lesz az első 100-as

Már a 98. körében jár, és kint van a pályán, úgyhogy valószínűleg ő lesz az első, aki eléri a határt. Odakint nem ennyire lassú!

Origo
17:22

Giovinazzi is javít

Az ultralágy Pirelliken a 6. helyre repítette a Saubert. Az ideje 4 tizeddel rosszabb, mint amit Vandoorne az előbb ugyanezzel a keverékkel elért. Közben Grosjean valóban elérte a 100 kört, amire még Verstappennek lehet egy halvány esélye, de ő most épp nincs a pályán. Az aszfalt hőmérséklete egyébként mostanra 29 fokra esett vissza a korábbi 35 után.

Origo
17:26

Vandoorne lefaragott az idejéből

Csak egyetlen tizedet, de mielőtt visszatért a bokszba, az ultralágy Pirelliken még futott egy 1:22.576-os kört. Azt kell mondanunk, egész sokáig kitartottak ezek a gumik.

Origo
17:31

A Mercedes napjának vége

Amikor délelőtt vizes volt a pálya, egy elektronikai hibára hivatkozva nem mentek ki rá, de Hamilton elismerte, hogy nem is volt nagy kedve az esőgumikon bohóckodni. Most viszont az Autosport szerint találtak valamit az adatokban, ami nem tetszett nekik, úgyhogy Bottast ma már inkább nem engedik vissza a pályára, pedig a körülmények ideálisak.

Origo
17:33

Räikkönen még gyorsabb

Nincs megállás: a lágy gumikon még talált 3 tizedet valahol, úgyhogy 1:20.872-re javított. Így már 9 tized az előnye a 2. helyezett Verstappennel szemben. Rajta kívül Pérez, Grosjean és Giovinazzi van kint.

Origo
17:41

Még újabb esőgumik jönnek

Bár Grosjean azt mondta, a mai tesztek alapján az újak jobbak a tavalyiaknál, a Pirelli sportprogramját irányító Paul Hembery elárulta: már az április Kínai Nagydíjra elkészülnek a továbbfejlesztett változatokkal. „Módosítanunk kell a keverékek üzemi hőmérsékleti tartományát – magyarázta. – Ezt a rendes esőgumikkal úgyis meg akartuk tenni. Már dolgoztunk rajta, különösen annak ismeretében, hogy a Safety Car-ok után is állórajt lesz. Ráadásul a pilóták tavaly panaszkodtak, hogy nem lehet elég jól felmelegíteni őket." Hembery hozzátette, hogy ma az intereket is nehéz volt feltornázni az üzemi hőfokra, aminek a gumi nagyobb szélessége lehet az oka, mert ezekkel a versenyzők az előző években még elégedettek voltak. Lehetségesnek tartja azt is, hogy kétféle esőgumit készítsenek: egyet hűvösebb, egyet melegebb időjárási viszonyokhoz.

Ma így nézett ki egy használt inter:

Origo
17:44

A Renault megvillan

Nocsak! Palmer a lágy gumikon 1:21.778-as kört fut, amivel felkapaszkodik a 3. helyre, alig 9 ezreddel a 2. helyezett Verstappen mögé. Tegnap már volt jobb ideje is, de akkor kedvezőbb pályaviszonyok között. Rajta kívül még Pérez van a pályán a teszthét végéhez közeledve.

Origo
17:45

Még 15 perc van a teszthétből

A hét egyik hőse, a Ferrari most épp a bokszban van, de ez egy szép kép róla:

Origo
17:48

Giovinazzi a 4.

1:22.401-es idővel. Igaz, hogy az ultralágy gumikat használta ebben a körében, de bevetette őket a McLaren is, Vandoorne ennek ellenére 2 tizeddel lassabb volt - persze az üzemanyagszintekről gőzünk sincs. Giovinazzi mindenesetre szép munkát végzett, különösen ma, amikor a trükkös pályaviszonyok között sem verte oda a Saubert. Kiegyensúlyozottabb volt, mint Stroll, aki két nap alatt háromszor csúszott ki, és a Williams emiatt vesztett másfél értékes napot.

Origo
17:49

Grosjean szuperlágyakon

Vajon mire megy velük? Az utolsó tíz percben még próbálkozhat.

Origo
17:51

Már a Haas a 4.

Itt a válasz: 1.22.309-re. 4 tizedet vert a saját korábbi eredményére, és hátrébb szorította a tabellán Giovinazzit. A hajrára Räikkönen és Pérez is előmerészkedett a garázsból.

Origo
17:57

Most senki nem javít

Az utolsó percek csinnadrattája egyelőre várat magára, bár most hosszú szünet után Verstappen újra megjelent. Vészjósló! A lágy gumik vannak a Red Bullján. A Toro Rosso viszont végleg elbukta ezt a napot.

Origo
18:03

A tesztnek vége!

Erre a hétre ennyi volt, hölgyeim és uraim! A végén senki nem javított, az élen 9 tizedes előnnyel Räikkönen végzett, de ez egy elég felemás nap volt a kétszer is értelmetlenül fellocsolt pályán. Köszönjük a figyelmet! Azért lehetőleg ne menjenek messzire, mert mindjárt jelentkezünk a részletes eredményekkel, aztán a csapatok reakcióival, sőt  heti összesítéssel is.

Még több bejegyzés

Kapcsolódó anyagok: