Társoldalunk:

A Ferrari és a Mercedes kezdte a legpengébben az előszezont

2017.02.27., 09:27
rendezés

A Williamshez hasonlóan már a legelső idei tesztnapon több mint 100 kört tettek meg. A legjobb időt Hamilton érte el, de a lágy gumikon, miközben Vettel a közepeseken is alig 1 tizeddel maradt el tőle. A McLaren és a Red Bull számára viszont döcögősen kezdődött az év.

Lewis Hamilton ott folytatta, ahol tavaly novemberben, Abu-Dzabiban abbahagyta, és a leggyorsabbnak bizonyult a 2017-es előszezoni tesztek első napján, Barcelonában. Az idők viszont – ahogy ezt a teszteken megszokhattuk – ezúttal csak másodlagosak, hiszen a Mercedes többféle karosszériaelemet kipróbált, és a leggyorsabb köröket lágy gumikon futották.

A napot Valtteri Bottas kezdte az Ezüstnyíl volánja mögött, ez egyben a finn pilóta hivatalos bemutatkozása is volt a Mercedesnél. Bottas délelőtt még a filmforgatáson is látott, T-szárnnyal felszerelt autót vezette, és rögtön versenyképesnek tűnt, de az ebédszünetben már a Ferrari, és Sebastian Vettel állt az élre.

Bottas bemutatkozott a Mercedesnél - kattintásra galéria nyílikForrás: AFP/Jose Jordan

Bottas ettől függetlenül elvégezte azt, amit rábíztak: 79 körrel több, mint egy versenytávot teljesített hiba nélkül, majd elárulta, az új Mercedes nagyon eltérő érzetet ad, mint a tavalyi, más szabályok szerint épített Williams, „de ennek is van négy kereke, meg egy kormánya, tehát még mindig egy autó.” Az abroncsokkal kapcsolatban úgy vélte,

a gumik a korábbiaknál következetesebben viselkednek, így teljes etapokra vetítve javult a teljesítményük.

Délután Hamilton kapta meg az Ezüstnyíl ülését, és némi késlekedés után, cápauszonnyal felvértezve látogatott ki a pályára. Eleinte ismerkedett az új autóval, sokáig csak a középmezőnyben szerepelt, de késő délután lágy gumikra váltott, és 1:21.765-tel átvette a vezetést. A szabályváltozások miatt szinte magától értetődő, de ez az eredmény már most jobb, mint a tavalyi előszezoni tesztek legjobbja.

A tavalyi nyitónaphoz képest 3,174 másodpercet gyorsult a mezőny.

„Nagy örömmel látom a munkát, amit mindenki elvégzett az autón, lenyűgözően fest – mondta Hamilton a Sky Sportsnak. – Remek érzetet ad, de még rengeteg dolgot kell javítanunk rajta. Annak viszont örülök, hogy nagyszerű napunk volt, sok kört teljesítettünk, és a mi autónk néz ki a legjobban.”

Hamilton az új sisakját is felavattaForrás: DPPI/Florent Gooden

Hamilton hozzátette, szerinte normális, hogy a közvélemény őket tartja az esélyesnek.

„Először is az embert mindig felnagyítják a szezon előtt, másodszor mi vagyunk a világbajnokok, harmadszor a mi autónk ezerszer jobban néz ki, mint bárki másé.”

A Mercedest egyelőre valószínűleg nem a nyers tempó, hanem az autó optimalizálása foglalkoztatta. Cápauszonyuk érdekes megoldással egy felső nyílást is hordozott magán, ami az erőforrás hűtését segítette. A nap végére leszerelték a nem túl elegáns megoldást, és egy másik karosszériaelem került fel, viszont a pilótafülke mellett kopoltyúk jelentek meg, szintén a hűtést elősegítendő.

Vettel kondijával nem volt gond, majdnem két versenytávot levezetett egyedülForrás: AFP/Jose Jordan

Bár Hamilton zárt az élen, a Ferrari is figyelemre méltó teljesítményt nyújtott. Sebastian Vettel szinte az egész nap során a közepes keverékű gumikkal autózott, csak egy utolsó hosszú etapra kerültek fel a kemények az SF70H-ra, a Mercedesen és a Williamsen viszont lágy abroncsok dolgoztak. Vettel délután sokáig várakozott a bokszban, de műszaki hibáról nem érkezett hír.

Említésre méltó azonban, hogy egymaga csaknem két versenytávot, 129 kört autózott a Ferrarival, ráadásul a barcelonai elnyújtott, gyors kanyarok megterhelők a pilóták számára. A gép és az ember is jól bírta a megpróbáltatást, e téren a Williams és Felipe Massa kombója is jól szerepelt, az ő mérlege 103 kör és 3. helyezés, lágy gumikkal. A Mercedes persze erre is rálicitált, összesen 152 kört tett meg.

Délután két T-szárny is felbukkant a WilliamsenForrás: Glenn Dunbar/LAT Photographic/Glenn Dunbar

„Igen sima napunk volt, különösen a délután. Rövid és hosszú etapokat egyaránt futottunk, összehasonlítottuk a lágy és a közepes abroncsokat. Még mindig ismerkedünk az FW40-nel, érdekes szakasza ez az évnek, de egyelőre minden rendben van. Rengeteg teendőnk van, sokáig tart majd kiismerni a különböző keverékű és méretű gumikat is. A leszorítóerő terén is van még mit keresni” – nyilatkozta Rod Nelson, a Williams tesztcsapatának vezető mérnöke.

Massa után szakadék alakult ki, meglepetésre Kevin Magnussen ért oda a 4. helyre a Haas Ferrarival, amit az ebédidő előtt kicsit össze is tört, de szerencsére a szerelők gyorsan meg tudták javítani. Századokra tőle érkezett Daniel Ricciardo a Red Bull-lal, ami délelőtt egy szenzorhiba miatt piros zászlót okozott, délután pedig az akkumulátor hibája hátráltatta.

Ricciardo a nap végén elmondta, csupán elővigyázatosságból állt meg a pályán, és a nap végi munkát jónak nevezte. Úgy vélte, rövid idő alatt is be tudta hozni az időt, amit elvesztett a délelőtt során, és szerinte mostantól lendületbe jön a csapat. Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke hozzátette, csak balszerencsések voltak hétfőn, és a problémáik nem a motor sajátos beépítéséből adódtak.

Helmut Marko, a Red Bull motorsport tanácsadója kijelentette, nem aggasztja a csapatot, hogy az új Renault erőforrás egyelőre gyermekbetegségekkel küzd, de a világbajnoki címre hajtó csapat hétfőn rengeteg időt veszített a műszaki hibák miatt, és egyelőre biztosan nem tudták megmutatni, hogy mire lesznek képesek a Mercedes és a Ferrari ellen.

Nem ilyen kezdésről álmodhattakForrás: dpa Picture-Alliance/AFP/Jens Buttner

Jó kezdés után ennél is rosszabbul alakult a Force India napja: Sergio Pérez már délelőtt megtett 39 kört, délután viszont a kipufogórendszer hibája miatt nem jött ki a pályára, így csak a McLaren és Fernando Alonso fordult nála kevesebbszer a pályán.

Kilométereket tettünk az autóba, eleinte rövid etapokat teljesítettünk, majd emeltük a körszámot. Ez lehetővé tette számunkra, hogy elvégezzük az alapvető rendszerellenőrzéseket, elkezdtük az aero mappingot, és hasznos tudásra tettünk szert a 2017-es gumikról. A munkánkat félbeszakította a kipufogórendszer hibája, elővigyázatosságból korán befejeztük a napot” – nyilatkozta Tim McCullough, a Force India vezető versenymérnöke.

Pérez 39 kört ment a Force IndiávalForrás: Sahara Force India/Sahara Force India/James Moy Photography

Pérez végül a 7. helyre ért oda a pontosan, de egyelőre nem gyorsan közlekedő Carlos Sainz és Nico Hülkenberg elé.

Pozitív érzéssel zárom a napot, nagy lépést tettünk előre a leszorítóerő és a tapadás révén. Ezt már az első körök alatt is éreztem, és nagy mosolyt csalt az arcomra. Nem volt a legsimább napunk, szerettünk volna több kört menni, de az első tesztnap mindig ilyen egy vadonatúj autóval. Jó napunk van, és remek, hogy a szezon végre elkezdődött” – mondta Sainz. 

A nap drámáját ezúttal is a McLaren hozta össze. Fernando Alonso délelőtt mindössze 1 kört tudott megtenni, majd olajszivárgás miatt a csapat kénytelen volt motort cserélni, de így is csak késő délután kezdhették meg az érdemi munkát, ráadásul az olajteknő konstrukciós hibáját sem tudják a helyszínen orvosolni.

Alonso délelőtt csak 1 kört tett megForrás: AFP/Jose Jordan

Eric Boullier, a McLaren versenyigazgatója a Motorsport.com-nak azt mondta, nem tudják pontosan, hogy mi a gond, mert a Honda visszakérte az erőforrást, és elismerte, Alonso „nem volt túl boldog” a délelőtt során. „de tegnap is itt volt, vezette az autót néhány kör erejéig, és megtapasztalhatta, hogy milyen. Gondolom, tegnap inkább elégedett volt, mint boldogtalan. Ő ezt érezte.”

Alonso mindössze a sauberes Marcus Ericssont tudta megelőzni. A svéd pilóta ugyanannyi kört tett meg a nap során, mint Hamilton délután, csak sokkal lassabban: 5 másodperces hátránya 2-vel több, mint amit Alonso és Hülkenberg kapott a Mercedestől, és kifejezetten sok, ha figyelembe vesszük, hogy a tavalyi Ferrari motor még nem teljesen elavult, viszont sokkal megbízhatóbb az ellenfelek erőforrásainál.

Origo
09:22

A csapatoknak nyolc napjuk lesz

Jó reggelt! A Forma-1 téli álmának vége - lenne, ha egyáltalán lett volna ilyen. A csapatok valójában gőzerővel dolgoztak a 2017-es autóikon, amelyek a jelentősen átírt aerodinamikai szabályok miatt teljesen mások, mint a tavalyiak voltak. A múlt héten már egytől egyik bemutatták őket, némelyiket be is járatták egy "filmforgatási nap" keretében. Most kétszer négy napjuk lesz rá, hogy kikúrálják a gyerekbetegségeiket, és felkészüljenek a március utolsó hétvégéjén, Melbourne-ben kezdődő szezonra.

Origo
09:27

Bottasé az első mért kör

Barcelonában szép idő fogadta a csapatokat, bár hűvös van: egyelőre csak 10 fok, míg a pálya 16 fokos. Már mindenki kint volt ma 1-2 bemelegítő körre, sőt Valtteri Bottas 1:33.445-tel e pillanatban már el is érte az előszezon első köridejét. Ki más, ha nem a Mercedes?!

Origo
09:29

Aero-méréseket végeznek a csapatok

Több autót, köztük az (immár narancssárga-fekete) McLarent és a Saubert felszerelték egy-egy kacifántos áramlásmérő kerettel, a Ferrari hátsó szárnyát pedig bekenték áramlásjelző festékkel:

Origo
09:31

Közelről a Red Bull szája

És íme a Red Bull RB13 nyitott orra, amely minket halszájra emlékeztet. Még lehet, hogy az ellenfeleknek is lesz hozzá pár szavuk...

Origo
09:34

A mai beosztás

A Mercedes minden nap megosztja a munkát a pilótái között, ma délelőtt Bottas, délután Lewis Hamilton lesz a soros. Őket vetik be a nyitónapon a csapatok:

Mercedes - Bottas / Hamilton
Red Bull - Ricciardo
Ferrari - Vettel
Force India - Pérez
Williams - Massa
McLaren - Alonso
Toro Rosso - Sainz
Haas - Magnussen
Renault - Hülkenberg
Sauber - Ericsson

Nem túl meglepő módon mindenki a zászlóvivőnek tekinthető pilótáját hívta be a nyitónapra, kivéve talán a Haast, bár Magnussen sem nevezhető kezdőnek már. Az újoncoknak, így Strollnak és Vandoorne-nak (aki persze egy nagydíjon már indult tavaly) várniuk kell.

Origo
09:36

Vettel átvette a vezetést

A Ferrari ásza mindjárt egy 1:26.768-as körrel kezdett, aztán negyedszerre 1:24.509-re javított, 0,145 másodpercet verve az idejét közben szintén lejjebb faragó Bottasra, aki egyébként már 9 körnél jár. Elsőre nem is rossz...

Origo
09:39

Menő a Mercedes új festése

Az új autók látványát még szokni kell. Ez minden évben így van, de most különösen, mert nemcsak nagyobbak lettek, hanem több csapat - köztük a McLaren, a Toro Rosso és a Sauber - jelentősen változtatott a festésén is. A Mercedesén napfényben jól mutatnak ezek a neonkék csíkok, nem?

Origo
09:44

Vettel még tovább javít

Már 1:23.560-nál tart, úgyhogy 1,094 mp-re nőtt az előnye Bottasszal szemben. Ő tette meg a legtöbb, 10 kört is, míg Bottas 9-et, a többiek közül pedig senki nem ment többet 3-nál. A Ferrari biztatóan kezd, de ez még semmit nem jelent, nagyon korán van.

Origo
09:49

Ez az idő nem rossz, de...

A miheztartás végett a tavalyi első tesztnapot pont Vettel zárta az élen 1:24.939-es idővel. Ennél már most 1,4 mp-vel jobbat ment, de figyelembe kell venni, hogy az idei autók eleve 3-5 másodperccel gyorsabbak az egy évvel ezelőttieknél, különösen egy olyan aero-pályán, mint Barcelona. Egy évvel ezelőtt az első teszthét legjobb eredményét szintén Vettel érte el, mégpedig 1:22.810-zel, amitől még messze van.

Origo
09:53

Ricciardo is feliratkozott a tabellára

Egyelőre csak egy 1:28.712-es idővel.

Origo
09:55

Piros zászló! A Red Bull lerobbant

Hát, ez nem indul túl jól! Az idén most először kell megszakítani a tesztet. A 3-as kanyar után parkolta le az RB13-at. Hozzá kell tenni, hogy más autókkal, köztük a Ferrarival és a Mercedesszel ellentétben ezt még nem is járatták be.

Origo
10:02

Mire való a Red Bull halszája?

Az igazság az, hogy a kívülállók közül erre eddig senkinek nem sikerült biztosan rájönnie, de egyelőre úgy tűnik, nincs bevezetve semmilyen csatornába, az orr eleje alatt van a kimeneti nyílása. Feltehetően az orr körüli áramlást változtatja meg azáltal, hogy a levegő nem ütközik bele az orr elejébe. Később talán majd többet is tudni fogunk.

Origo
10:03

Még mindig piros zászló van

A beavatkozó bírók igyekeznek feltenni a Red Bullt egy trélerre. Közben a napsütés jóvoltából szépen emelkedik az aszfalt hőmérséklete, már 21 foknál jár.

Origo
10:08

Az eredmények

Még korán van, de a tesztelés első órája után így állunk:

1. Vettel (Ferrari SF70H) 1:23.560 - 10 kör
2. Bottas (Mercedes W08) 1:24.654 - 9 kör
3. Ricciardo (Red Bull RB13) 1:28.712 - 4 kör
4. Hülkenberg (Renault RS17) - 5 kör
5. Ericsson (Sauber C36) - 4 kör
6. Pérez (Force India VJM10) - 3 kör
7. Massa (Williams FW40) - 2 kör
8. Alonso (McLaren MCL32) - 1 kör
9. Sainz (Toro Rosso STR12) - 1 kör
10. Magnussen (Haas VF-17) - 1 kör

Origo
10:09

Zöld zászló!

Vettel és Hülkenberg rögtön ki is robog a pályára. A Renault-t ma még nem mutattuk meg, itt van róla egy rövid klip:

Origo
10:11

A Sauber egyelőre elégedett

"Eddig minden jól megy. A programunk mára: aerodinamikai tesztek és beállítási munka" - írják a Twitteren. A képeken jól látszik az áramlásmérő keret is Ericsson C36-osán:

Origo
10:16

(Bal)szerencse

A WTF1 azon ironizál, hogy tegnap maga a Red Bull reklámozta a 13-as típusjelű autóját egy neontáblával, amelyen az "egyeseknek (bal)szerencse" felirat világított, miközben a "bal" hol megjelent, hogy eltűnt. Nem kérdés, a kezdet melyikre utal...  Nem tudjuk, mi történt, bagatell dologról is lehet szó, de érdemes felidézni, hogy a Toro Rosso bejáratása során bedöglött az ERS a Renault motorjában. Ez a hiba a helyszínre elvitt két motor közül állítólag csak az egyiket érintette, vagyis nem feltétlenül van szó konstrukciós hibáról.

Origo
10:17

Hülkenberg is feliratkozik

1:28.928-as idővel kezd, ez egyelőre a 4. helyre elég Vettel, Bottas és az imént lerobbant Ricciardo mögött. Vettel már 16 kört tett meg, ebben is ő áll az élen.

Origo
10:19

Ricciardónak szenzorhibája volt

A Red Bull legalábbis ezt írja a Twitteren. De mit keres a főhadiszállásukon az a fekete macska?! A humoruk szerencsére a régi...

Origo
10:22

Gondok a McLarennél

Alonso még csak egyetlen kört tett meg, és úgy tűnik, ezt egy ideig nem is fogja gyarapítani, a Honda ugyanis valamilyen problémát talált az olajrendszerben. A motort erre az évre teljesen átépítették, a Mercedes elrendezését (vagyis azt, hogy a turbó a motor mögött, a kompresszor előtte van) követve, de ők maguk is elismerték, hogy ebben lehetnek kockázatok. Mindegy, korán van, inkább a teszteken derüljenek ki a gondok, mint élesben.

Origo
10:25

A Red Bull megérkezett a bokszba

Mármint tréleren persze. Az Auto Motor und Sport szerint a szerelők nem bízták a véletlenre, és még alul is becsomagolták az autót, mielőtt feltették a platóra. Nem csoda: a szabályokhoz igazodva a tavalyinál nagyobb diffúzorát a bemutatókon mindenki igyekezett minél jobban elrejteni.

Origo
10:26

Bottas utolérte Vettelt

Mármint a körök számában: mindketten 19-et tettek meg. Ami az időket illeti, azok mostanában nem javultak, Vettel előnye továbbra is 1,094 mp. Massa is megjelent a pályán a Williamsszel.

Origo
10:35

Massa már a 3. helyen

1:26.788-as idővel iratkozott fel a tabellára, elmaradva Vetteltől és Bottastól, de Ricciardo és Hülkenberg előtt. Az új Williams nem hozta lázba különösebben a szakértőket, de egyébként ma feltűnt rajta a Mercedesen és a Ferrarin már látott T-szárny. Ez tulajdonképpen a régi szabályokból visszamaradt szürke zóna révén kerülhet fel az autókra, és a hátsó szárny felé áramló levegőt hivatott elsimítani.

Most Pérez is kihajtott a bokszból a Force Indiával, és 1:30.654-es idővel kezdett.

Origo
10:43

Pérez feljön a dobogóra

Mármint a képzeletbelire természetesen. 1:26.171-es ideje révén megelőzte Massát, vagyis a Williams és a Force India máris egymással birkózik. Az utóbbi főnöke, Vijay Mallya egyébként a bemutatók idején inkább a Renault-val bonyolódott szócsatába, miután a franciák főnöke, Cyril Abiteboul azt állította, a Force Indiához hasonló magáncsapatok nem fogják bírni a felfokozott fegyverkezési versenyt.

Origo
10:46

Ma már nem látjuk a McLarent?

Ez az év is jól kezdődik számukra! A BBC tudósítója szerint az olajrendszer problémája a motor elején van, ahol nagyon nehéz hozzáférni, 4-5 óra lehet az is, hogy szétszedjék, és megnézzék, pontosan mi a baj. Mondjuk ennyi idő alatt simán ki is cserélhetnék az egészet... De simán benne van a pakliban, hogy Alonso, aki ma még csak egyetlen bemelegítő kört teljesített, ma már nem tud visszatérni a pályára.

Origo
10:54

Bottas átveszi a vezetést

1:23.370-es idejével 0,190 másodperccel megelőzi Vettelt, csakhogy a lágy gumikat használja ehhez, míg vetélytársa (és korábban ő maga is) a közepeseken ment. Érdekes, hogy a Mercedes most már az első héten beveti ezt a keveréket, míg egy évvel ezelőtt nem tette - igaz, ezúttal a gumik is megújultak. A Pirelli a szerkezetüket és a keveréküket is módosította, hogy mérsékelje a hőfáradást.

Origo
11:05

Massa visszaelőzte Pérezt

1:25.978-at ment, ha minden igaz, a közepes gumikon. Bottas és Vettel fej-fej mellett haladnak, az előbbi 32, az utóbbi 29 kört tett meg. Vettel az előbb abszolút legjobb részidőt ért el a középső szektorban, de maradt a 2. helyen. Közben Ericsson is megtette az első mért körét, egyelőre a 6. helyen áll. Magnussen szintén kint van a Haasszal.

Origo
11:07

Ez a halak éve

Cápauszony, halszáj... Van itt minden! Sőt, a McLaren orrát ezek szerint mintha Nemóról mintázták volna :-)

Origo
11:12

Az eredmények

Két órányi tesztelés után ez a helyzet:

1. Bottas (Mercedes W08) 1:23.370 - 38 kör
2. Vettel (Ferrari SF70H) 1:23.560 - 29 kör
3. Massa (Williams FW40) 1:25.956 - 17 kör
4. Pérez (Force India VJM10) 1:26.171 - 11 kör
5. Hülkenberg (Renault RS17) 1:26.500 - 17 kör
6. Ericsson (Sauber C36) 1:28.235 - 17 kör
7. Ricciardo (Red Bull RB13) 1:28.712 - 4 kör
8. Magnussen (Haas VF-17) - 7 kör
9. Sainz (Toro Rosso STR12) - 6 kör
10. Alonso (McLaren MCL32) - 1 kör

 A legtöbbet a Mercedes és a Ferrari haladt az elmúlt órában.

Origo
11:14

A Haast tolni kell

Magnussen autója a bokszbejáratnál állt meg, a szerelők a segítségére siettek.

Origo
11:15

Üres a pálya

Bottas is befejezte az etapját, jelenleg senki nincs kint.

Origo
11:24

Már Sainznak is van mért köre

1:27.344-es ideje révén egyelőre a 6. A Toro Rosso egyébként nagy feltűnést keltett, és nemcsak energiaitalos dobozra hajazó festésével, hanem azzal is, hogy sokban hasonlít a Mercedesre. A technikai igazgatójuk, James Key azt állította, nincs szó koppintásról, sőt, kicsit még csalódottak is amiatt, hogy a Mercedesnek ugyanolyan ötletei voltak, mint nekik.

Egy hajszállal Hülkenberg is javított, de még mindig az 5. helyen áll a Renault-val, korábbi csapattársa, Pérez mögött.

Origo
11:31

Pérez feljön a 3. helyre

Még mindig 2 másodperccel a Mercedes és a Ferrari mögött van, de Massát visszaelőzte szűk két tizeddel.

Origo
11:32

A Red Bull eltűnt

Amióta Ricciardo - állítólag szenzorhiba miatt - lerobbant alig 4 kör után, nem tért vissza a pályára. Alonso McLarenjéről sincs hír, a Haasnál pedig azt írják, még vizsgálják, miért állt meg Magnussen autója a bokszbejáratnál.

Origo
11:38

Ez történt tavaly ilyenkor

Miközben Vettel folytatja a körözgetést a Ferrarival (és most az első szektorban ért el abszolút legjobb részidőt,  még mindig a közepes Pirelliken), egyik olvasónk kérésére idelinkeljük a tavalyi első tesztnapról készült tudósításunkat. Azt pont ő zárta az élen.

Origo
11:41

Sainz el van ragadtatva

"Tavalyhoz képest már most is olyan, mintha egy másik kategóriába kerültem volna; óriási a leszorítóerő!" - jelenti a rádión a Toro Rossónak. Hogy emiatt mennyivel keményebben kellett sportolniuk a pilótáknak a télen, arról itt olvashatják az interjúkat egy edzővel.

Origo
11:46

A Mercedesen is megjelenhet a cápauszony

Korábban már ők maguk is elismerték, hogy még nem döntötték el, használni fogják-e, de az AMuS szerint szerdán tényleg kipróbálják. Az utóbbi napokban sokan szidták a szabályalkotókat, amiért nem akadályozták meg ennek a szépnek aligha nevezhető, 2009 előtt már használt aerodinamikai elemnek a használatát, miközben az idei módosítások egyik fő célja az volt, hogy az autók szebbé és vagányabbá váljanak.

Origo
11:47

Bottas túl a 40-en

Na persze nem évben, hanem körben számolva: már 43 kört tett meg. Sőt legutóbb az idején is javított, konkrétan 1:23.169-re, úgyhogy már 0,391 mp az előnye Vettellel szemben. Igaz, a Mercedesen a lágy, a Ferrarin pedig a közepes gumik vannak.

Origo
11:53

Wehrlein a jövő héten vezethet

A Sauber új versenyzője a Bajnokok Tornáján bizarr balesetet szenvedett, amikor összeütközött Massával, és a borulástól megsérült a nyaka. Ezért ezen a héten a Ferrari tesztpilótája, Antonio Giovanazzi fog vezetni helyette, de az Autosport úgy tudja, Wehrlein is jobban van, a fájdalmai jórészt elmúltak, s bár még át kell majd esnie egy orvosi vizsgálaton, a jövő heti második teszten valószínűleg már akcióba lendülhet.

Origo
11:55

Szép nyomokat hagynak az új gumik

Szélesebbek és jóval nagyobb tapadást is biztosítanak a tavalyiaknál. A gyakorlórajtok nyoma már látszik a bokszkijárat környékén:

Origo
11:59

Bottas már az 50 kört is elérte

A Ferrari (Vettel 37-en áll) kezd lemaradni. A Mercedes megbízhatónak tűnik, már az első napon simán átéphetik a 100 kört. Délután amúgy Hamilton fogja váltani Bottast. Ez a módszer jónak tűnik arra, hogy a csapat versenyzői ritmusban maradjanak, hiszen minden nap vezetnek. A hátránya az, hogy egy kis időbe telik, amíg egyikükről átállítják a másikra az autót - az ülést, a pedálokat, stb. De mire való az ebédszünet?

Origo
12:05

Pérez javít a lágy gumikon

1:24.005-ös időt ért el, de ez még mindig 0,5 mp-vel gyengébb, mint amit Vettel tudott a közepeseken a nap elején. A 3. helyét azért megerősítette vele, így már 2 mp-vel van mögötte a Williams.

Origo
12:10

Az eredmények

Vége az első tesztnap harmadik órájának, amelyben ismét a Mercedes volt a legszorgalmasabb. Az aktuális tabella:

1. Bottas (Mercedes W08) 1:23.169 - 59 kör
2. Vettel (Ferrari SF70H) 1:23.560 - 38 kör
3. Pérez (Force India VJM10) 1:23.835 - 25 kör
4. Massa (Williams FW40) 1:25.956 - 17 kör
5. Hülkenberg (Renault RS17) 1:26.319 - 22 kör
6. Sainz (Toro Rosso STR12) 1:26.726 - 15 kör
7. Ericsson (Sauber C36) 1:27.710 - 24 kör
8. Ricciardo (Red Bull RB13) 1:28.712 - 4 kör
9. Magnussen (Haas VF-17) - 7 kör
10. Alonso (McLaren MCL32) - 1 kör

 A Haasnak és a McLarennek még nincs mért ideje.

Origo
12:16

Magnussennek is lett ideje

A Haas korábban ugye megállt, de nemrég visszatért a pályára, és 1:26.404-gyel rögtön a 6. helyre iratkozott fel.

Origo
12:18

Hoppácska! Vettel az élen...

Még mindig a közepes gumikon repesztett egy 1:22.791-es kört, 0,378 mp-t verve Bottas lágy gumis idejére, sőt a következő körében még tovább javított az első két szektorban, de aztán az utolsóban nem. Az igazsághoz hozzátartozik, hogy Bottas egy hosszú etap elején érte el a legjobb idejét, ugyanakkor ígéretes, hogy Vettelé már jobb, mint ami egy évvel ezelőtt az egész négy napos tesztciklus alatt született. Az 1:22.810 volt, szintén tőle.

Origo
12:20

A Red Bullt még javítják

A szenzorhiba miatt ki kellett szerelni a sebességváltót Ricciardo autójából, úgyhogy egyelőre nem megy sehová. A McLaren szintén szerelik.

Origo
12:36

Az új Ferrariról

Egyelőre felesleges bárkinek elragadtatnia magát, és az is intő jel, hogy a Ferrari egy éve ugyanilyen jól kezdett, de azért érdemes megjegyezni, hogy az SF70H a bemutatásakor kivívta a szakértők elismerését. A Ferrari ugyanis némi meglepetésre az összes többi csapatnál bevállalósabb dizájnnal állt elő, és különösen aerodinamikai téren alkalmazott formabontó megoldásokat, ami korábban egyáltalán nem volt jellemző rájuk. Hogy ezek a gyakorlatban beválnak-e, az persze más kérdés, de az eredetiség és a merészség mindenképpen megsüvegelendő.

Origo
12:38

Bottas majdnem javít

Egy tizeddel elmaradt az eddigi legjobbjától (továbbra is a lágy gumikat használja), Pérez viszont szintén a lágyakon lefaragott az idejéből, és már csak 9 tizedre van Vetteltől. Massa szintén kint van a pályán.

Origo
12:45

Massa is lefarag az idejéből

A korábbinál gyorsabb köröket fut a Williamsszel, még mindig a közepes gumikat használja. Jó úton halad Bottas is, mindjárt eléri a 70 kört. Még negyedóra van az egyórás kötelező ebédszünetig, addig mindenki igyekszik annyi kört teljesíteni, amennyit csak lehet.

Origo
12:49

Vettel még mindig gyors

A pályára visszatérve csak pár ezreddel maradt el az eddigi legjobbjától, sőt az első szektorban megint abszolút legjobb részidőt futott. Már ő is 55 kört tett meg, de a 73 körös Bottastól jócskán elmarad. Mögöttük 37-tel Pérez van a tabellán.

Origo
12:52

Ilyen akcióban a Haas

Magnussen Hülkenberg és Sainz között a 6. helyet foglalja el a tabellán. Egy rövid videó arról, ahogy elhagyja a garázst:

Origo
12:53

Illetve a Williams...

Origo
12:56

Magnussen kicsúszik

Az Autosport szakírója épp az imént jelentette, hogy a Haas kívülről nézve stabilnak tűnik, Magnussen a 3-as kanyarbanjobban kiszélesíti a pályát, mint a többiek, de most kénytelen volt visszatérni a garázsba, mert a 10-esnél kicsúszott, és ettől megrongálódott az autó első szárnya.

Origo
12:59

Ezért szabályos a Red Bull szája

Craig Scarborough technikai szakíró kiszúrta, hogy "szilák" vannak az RB13 halszájában, így nem minősül a megengedettnél nagyobb keresztmetszetű nyílásnak.

Origo
13:02

Túlságosan kopnak a gumik?

Gary Anderson kiszámolta, hogy Bottas az előző, lágy gumikon futott 16 mért körös etapjában körönként 1,1 mp-t lassult a kopás miatt. Ez nagyon sok, különösen annak fényében, hogy a Pirelli jelentősen csökkenteni szerette volna az elhasználódás ütemét, mert úgy a pilóták keményebben nyomhatnák a gázt, nem kellene óvatoskodniuk. De azért tegyük hozzá, hogy nagyon korán van, még a beállítások sem optimálisak, ezért korai kétségbeesni.

Origo
13:04

A délelőtti turnusnak vége

Sainz az utolsó pillanatban még javított, de a csapatok most elmennek ebédelni. Vagy nem, mert a garázsban ilyenkor is szabad dolgozni, csak a pályára nem mehet ki senki. A szerelőknek rendszerint nincs pihenés, betolnak nekik pár szendvicset egy zsúrkocsin, és kész.

Origo
13:08

A délelőtti eredmények

Végig szép idő volt, az aszfalt mostanra 27 fokra melegedett. Ez a 2017-es tesztszezon első 4 órájának végeredménye:

1. Vettel (Ferrari SF70H) 1:22.791 - 63 kör
2. Bottas (Mercedes W08) 1:23.169 - 79 kör
3. Pérez (Force India VJM10) 1:23.709 - 39 kör
4. Massa (Williams FW40) 1:25.552 - 39 kör
5. Sainz (Toro Rosso STR12) 1:25.632 - 19 kör
6. Hülkenberg (Renault RS17) 1:26.319 - 22 kör
7. Magnussen (Haas VF-17) 1:26.404 - 15 kör
8. Ericsson (Sauber C36) 1:26.865 - 33 kör
9. Ricciardo (Red Bull RB13) 1:28.712 - 4 kör
10. Alonso (McLaren MCL32) - 1 kör

Talán nem véletlenül ugyanaz a négy csapat érte el a legjobb időt, amely a legtöbb kört is teljesítette. Bottast délután Hamilton váltja a Mercedes pilótafülkéjében.

Origo
13:15

Egyelőre a Ferrari az élen

Az első négy órában Vettel volt a leggyorsabb, 1:22.791-es idejével máris jobbat ment annál, mint tavaly az egész nyitóhéten bárki. Ráadásul a közepes gumikat használta ehhez, míg a mögötte végző Valtteri Bottas és Sergio Pérez bevetette a lágyakat is. A Mercedes rögtön nagyon megbízhatónak tűnt, délelőtt 79 kört tett meg.

Ugyanez nem mondható el a McLarenről, amely a motor nehezen hozzáférhető elején jelentkező olajszivárgás miatt egyetlen kör után a garázsban ragadt. Lehet, hogy ma már be sem tudják fejezni az órákig tartó javítást, míg a nap első és egyetlen piros zászlós megszakítását a Ricciardo idézte elő, aki alatt egy állítólagos szenzorprobléma miatt már az 5. körben megállt a Red Bull. A szerelőknek a sebességváltót is ki kellett venniük az autóból. Komolyabb incidens egyébként nem történt, csak Magnussen csúszott ki a Haasszal pár perccel az ebédszünet kezdete előtt.

A tesztelés Barcelonában délután 2-kor folytatódik.

Origo
14:00

Vége a szünetnek, folytatódik a teszt nyitónapja

Ismét zöldre váltott a lámpa, de a csapatok még nem igyekeznek kifelé. Addig üssük el az időt egy gyors szavazással!

Origo
14:03

Majdnem élő képek Barcelonából

A humoros "MiniDrivers" rajzfilmek készítője személyesen is ott van Barcelonában, és az ebédszünet előtt 10 percig közvetítette az eseményeket a Periscope-on.

Origo
14:10

Visszatérést ígér a McLaren

Olajszivárgás miatt Fernando Alonso eddig mindössze 1 kört tett meg Barcelonában, de a McLaren azt ígérte, hogy a délután még visszatérnek a pályára.

A Twitteren viszont már kezdődik az élcelődés, lehet, hogy Alonso jobban tette volna, ha tárgyal a Mercedesszel az átigazolásról?

Origo
14:12

Ricciardo az első a pályán

A Red Bull pilótája elhagyta a bokszot, és kezdi a mai 5. körét, miután délelőtt szenzorhiba hátráltatta. Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója kijelentette, nem aggasztja a Renault motor szereplése, pedig az egyik erőforrás már a Toro Rosso bejáratásakor is elromlott.

Origo
14:14

Megvolt az év első motorcseréje

Adam Cooper szakújságíró és a BBC-s Andrew Benson is arról számolt be, hogy időspórolás miatt a McLaren nem kereste meg Alonso motorhibájának okát, inkább kicserélték az erőforrást.

Origo
14:16

Ricciardo faragni kezdett az idején

Először 1:28.541-et, majd 1:27.881-et futott, de még mindig csak a 9. helyen áll, utolsóként azok között, akik már teljesítettek mért kört.

Origo
14:18

A Renault sem hagyta otthon a humorát

Ricciardo visszatért a bokszba, a helyét a renault-s Hülkenberg vette át az RS17-tel.

Előtte viszont valami rettenes történt a bokszban... Valaki hanyagul vitte fel a flow-viz festéket az autóra.

Origo
14:22

Hülkenberg is javított

A Renault idei szerzeménye még mindig a 7. helyen áll, de 1:26.250-re javította az eddigi legjobbját, majd 1:25.972-re ment le. Most Marcus Ericsson is csatlakozik hozzá a tavalyi Ferrari motorral szerelt Sauberben.

Ez az időszak valószínűleg a legkedvezőbb ma, hiszen a levegő 17, a pálya 30 fokos. Kissé hűvös, de nem használhatatlanul fagyos az aszfalt.

Origo
14:29

Egyelőre ez az autó vezet

Vettel a délután még nem látogatott ki a pályára, de az időtáblázaton továbbra is az 1. helyen áll. Úgy tűnik, a Ferrari alakja a szavazók szívét is megdobogtatta.

Ferrari SF70HForrás: AFP/Jose Jordan
Origo
14:33

Egyre nagyobb a forgalom a pályán

Sainz elüldözte a pályáról Hülkenberget, viszont a Haas megjavította Magnussen autóját a délelőtti baleset után, és Ericsson is rója a köröket.

Pérez egyelőre a bokszban rostokol, de érkezett róla egy szép lassítás. Sainz üldözőbe vette mexikói ellenfelét, és feljött a 4. helyre 1:25.206-tal, közepes keverékű gumikkal.

Origo
14:36

Megkapta a Mercedes is a cápauszonyt

Lewis Hamilton átvette a Mercedes pilótafülkéjét, és az autóra felszereltek egy új karosszériaelemet is. Igen, a cápauszonyt.

Origo
14:38

Hamilton a középmezőnybe ugrott az uszonyos Mercedesszel

Először egy könnyed 1:31-et futott, majd közepes keverékű gumikkal 1:25.235-tel folytatta, ez egyelőre az 5. helyre elég. Magnussen is gyorsult, ő 1:26.206-nál tart a 8. helyen.

Origo
14:43

Massa beköszönt a képzeletbeli dobogóra

A Williams pilótájának korai lett volna még a nyugdíjazás, a gyorsabb autók mezőnyében is tartja a lépést. 1:23.451-gyel feljött Bottas mögé a 3. helyre, ebben a lágy gumi is a segítségére volt. Hamilton még mindig az 5. helyezett 1:24.756-tal, Magnussen pedig megelőzte Hülkenberget, és feljött a 7. pozícióba.

Massa az új WilliamsbenForrás: AFP/Jose Jordan
Origo
14:48

Massa már a Mercedes nyomában lohol

Egy hűtőkör után a Williams veteránja ismét rákapcsolt, és 1:23.269-es ideje már csak kereken 1 tizeddel gyengébb, mint a mercedeses Bottasé. Az ő helyét viszont Hamilton már átvette, de ő is visszatért a bokszba, majd nem sokkal később Massa is követte.

Origo
14:53

Elfogyott a Mercedesnél a ragasztó?

Aligha. Viszont az új cápauszonyuk teteje lyukas. Kezdünk kicsit képzavarba kerülni a karosszériaelemek elnevezésével (lyukas cápauszony?!), de érdekes, hogy a világbajnok istálló más úton jár, mint a többiek.

Origo
14:56

Tényleg több levegő kell az új Mercedes motornak

A Force India bemutatója alkalmával elárulták, hogy a Mercedes erőforrása nagyot lépett előre a teljesítmény terén, de a hűtési igénye is megnőtt. Ennek következménye lehet a felülről jól látható lyuk a cápauszony tetején.

Origo
15:03

Massa üldözni kezdte Vettelt

Az állás 15 órakor

1. Vettel (Ferrari SF70H) 1:22.791 - 63 kör
2. Massa (Williams FW40) 1:23.025 - 47 kör
3
. Bottas (Mercedes W08) 1:23.169 - 79 kör
4. Pérez (Force India VJM10) 1:23.709 - 39 kör
5. Hamilton (Mercedes W08) 1:24.756 - 7 kör
6. Sainz (Toro Rosso STR12) 1:25.632 - 30 kör
7. Magnussen (Haas VF-17) 1:25.646 - 24 kör
8
. Hülkenberg (Renault RS17) 1:25.966 - 32 kör
9. Ericsson (Sauber C36) 1:26.865 - 44 kör
10. Ricciardo (Red Bull RB13) 1:27.881 - 8 kör
11. Alonso (McLaren MCL32) - 1 kör

Origo
15:07

Alapvetően egyforma érzés különböző motorokkal menni

Kevin Magnussen az új turbókorszak során az első pilóta, aki a fejlesztések különböző fázisaiban ugyan, de mind a négy erőforrás-gyártó motorjait kipróbálhatta. Adam Cooper szakújságírónak azt mondta, "az alapok mindegyik motornál szinte egyformák, de a teljesítmény és a vezethetőség kissé más."

Origo
15:12

Ennél jobb időt nem is remélhettek volna a csapatok

Origo
15:18

Hamilton már Pérez nyomában

Csendesen gyűjti a kilométereket Lewis Hamilton a közepes keverékű gumival, de már lassan utoléri Sergio Pérezt, mivel 1:23.776-ra javította a legjobb eredményét, és már kevesebb, mint 1 tizedmásodperc a hátránya a Force India mögött. Magnussen szintén a közepes gumival 1:25.260-nál jár, továbbra is a 7. helyen.

Érdekes, hogy a Ferrari lassan másfél órája nem jött ki a bokszból, a Force India sem ment még a délután, a McLarenről nem is beszélve. Vajon a Mercedes napi futásteljesítménye ezúttal is duplája lesz a többiek által megtett távnak?

Origo
15:25

Massa átvette a vezetést, Hamilton is javított

Ideje Vettelnek is visszatérni a pályára, ha az élen akarja zárni a mai napot, mert Massa lágy gumival 1:22.727-re javította a mai legjobb időt, és átvette a vezetést. Hamilton közben 1:23.398-ra gyorsult, és feljött Bottas mögé a 4. helyre, de közepes gumival is csak bő 2 tized a hátránya csapattársa mögött.

Origo
15:26

Csütörtökig videózhatnak a csapatok a teszten

Az F1 új tulajdonosa megengedte nekik, hogy a csütörtöki tesztnap végéig rövid videófelvételeket készítsenek a közösségi oldalakra, ennek az eredményét már láthatjuk is a beágyazott tweeteknek köszönhetően. Lewis Hamilton élő közvetítést is ígért az Instagramon, ez egyelőre várat magára.

Origo
15:29

100 körnél jár a Mercedes

Bottas délelőtt 79-szer fordult Barcelonában, Hamilton már 22-nél jár délután. Vettel a 2. a listán, 64 körrel, de ő az ebéd óta eltűnt. A Mercedes motorral szerelt autók egyelőre gyorsak, és falják a kilométereket is, a Renault-nál és a Hondánál akadnak gondok.

Origo
15:32

Négy Mercedes-motoros autó az első ötben

Origo
15:43

Mit lehet kiolvasni a köridőkből?

Toni Cuquerella, a Ferrari korábbi vezető versenymérnöke szerint nem sokat, legalábbis a Twitteren azt írta, az üzemanyagszint +/- 2,7 másodpercet, a DRS aktiválása 0,8 másodpercet, a gumiválasztás 2,2 másodpercet, a napszak 0,6 másodpercet változtathat a köridőn.

Origo
15:46

Váratlanul érte a csapatokat a videózás engedélyezése

Ma a bokszból kihajtó autó, bokszba betolt autó, célegyenesben elhaladó autó volt a sláger, remélhetőleg holnapra kitalálják, mit lehet kezdeni a rájuk szabadított szabadsággal.

Origo
15:48

Massa kezd elhúzni Vetteltől

Abszolút legjobb 1-es és 2-es szektoridővel javított eddigi legjobb eredményén Felipe Massa. Most 1:22.536-tal vezet, előnye 0,255 másodperc Vettel előtt. Ez már jobb a tavalyi tesztelésen elért legjobb eredménynél, de valójában ez csak idő kérdése volt az átépített autóknak és a szélesebb gumiknak köszönhetően.

Origo
15:53

Továbbra is küszködik a Red Bull

A délelőtti szenzorhiba után Daniel Ricciardo ebéd után is csak néhány kört tett meg az RB13-mal. Az F1Today úgy tudja, az akkumulátorral is gondok akadhattak, ezért rostokolnak a bokszban. Az értesülést később Adam Cooper szakújságíró is megerősítette Christian Hornerre hivatkozva.

A Red Bull csapatfőnöke azt is elmondta, szerinte "a McLaren színösszeállításától eltekintve minden remekül fest. Ron (Dennis) most valószínűleg megőrül."

Origo
15:58

Vettel előkerült, és visszavette a vezetést

Majdnem 2 órát kellett várni arra, hogy a Ferrari az ebédszünet után is pályára lépjen, de Vettel megjött, és bár az első két szektorban nem tudott javítani az egyéni legjobbján, a 3. szektorban abszolút legjobb időt futott, és 1:22.475-tel visszaállt az élre. Mindezt közepes gumikkal.

Origo
16:01

Vettel visszatért, Hamilton is újra a pályán

Az állás 16:00-kor

1. Vettel (Ferrari SF70H) 1:22.475 - 73 kör
2. Massa (Williams FW40) 1:22.536 - 63 kör
3
. Bottas (Mercedes W08) 1:23.169 - 79 kör
4. Hamilton (Mercedes W08) 1:23.398 - 22 kör
5. Pérez (Force India VJM10) 1:23.709 - 39 kör
6. Sainz (Toro Rosso STR12) 1:24.830 - 42 kör
7. Magnussen (Haas VF-17) 1:25.646 - 29 kör
8
. Hülkenberg (Renault RS17) 1:25.966 - 32 kör
9. Ericsson (Sauber C36) 1:26.841 - 65 kör
10. Ricciardo (Red Bull RB13) 1:27.881 - 8 kör
11. Alonso (McLaren MCL32) - 1 kör

Origo
16:03

Vettel tovább gyorsul

Újabb apró lépést tett előre Vettel és a Ferrari, 1:22:370-nel már 0,166 másodperc az előnye Massa előtt.

Origo
16:04

A Red Bull lepattintotta Laudát

Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke Adam Cooper szakújságírónak azt mondta, Niki Lauda őket is felhívta, amikor Nico Rosberg utódját kezdték keresni. "Érdeklődött, de elég rövid hívás volt."

Origo
16:06

Hamilton odacsapott Vettelnek

Rákapcsoltak a pilóták: Hamilton és Massa lágy gumikkal 1:21.765-öt, valamint 1:22:076-ot futottak, ezzel megelőzték a még mindig közepes keverékekkel haladó Vettelt. A Ferrari hátránya most 6 tizedmásodperc a Mercedes mögött.

Origo
16:13

Sainz is gyorsul, de nem eleget

Hiába javított az eredményén, Carlos Sainz a 6. helyen ragadt 1:24.494-gyel. Vettellel együtt most csak ők ketten köröznek a pályán.

Origo
16:18

Alonso végre megkerült

A kétszeres világbajnoknak bő 100 perce maradt, hogy kihozzon valamit a mai napból, miután délelőtt az új McLaren MCL32 már az első kör végén lerobbant. Alonso az egyetlen, akinek még nincs mért köre a mezőnyben. Bár még van idejük, a nyitónap csalódása a Red Bull és a McLaren teljesítménye. A próbálkozás nem tartott sokáig, Alonso egy kör után visszatért a bokszba.

Origo
16:24

Radikális versenyautót vártunk? Ma bemutatták

A barcelonai pályától nem túl messze zajló Mobile World Congressen bemutatták a Roborace-ben szereplő versenyautót, ami teljesen önállóan, pilóta nélkül közlekedik majd. Az első teszt még nem sikerült jól, a két tesztautóból az egyik összetört, de az látszik, hogy ha újszerű megközelítést keresünk az autóversennyel kapcsolatban, akkor azt nem a Forma-1-től kell várni.

Origo
16:25

Ismét pályán a Red Bull és a McLaren

Fernando Alonso 2 újabb kört megtett a McLarennel, majd visszaállt a bokszba, Daniel Ricciardo a pályán maradt, ő egyelőre 12 körnél tart. Egész nap.

Origo
16:32

Dupla T-szárny a Williamsen

Az F1Today-en feltűnt egy fotó, amin az látható, hogy a Williams a cápauszony felső sarkánál elhelyezett T-szárny alá egy másikat is elhelyezett, ami enyhén lefelé ível.

Közben annyit emlegettük Alonsót, hogy íme a bizonyíték, a McLaren tényleg megmozdult, bár továbbra is csak 4 körnél jár. Ricciardo 1:24.935-tel feljött Magnussen és Hülkenberg elé a 7. helyre, de Sainz még gyorsabb nála, szintén Renault motorral.

Origo
16:36

Hamilton gyorsulni próbál

Az 1-es és a 3-as szektorban abszolút legjobb időket ért el, de a középsőben nem tudott javítani, így továbbra is 1:21.765-tel áll a táblázat élén. Egyelőre 34 kört tett meg, valószínűleg Bottas mai futásteljesítményét nem éri el, de a Mercedes így is sokkal többet megy, mint a többiek.

Origo
16:39

Nem lesz EU-s vizsgálat az F1 eladása miatt

Egy brit képviselő, Anneliese Dodds sürgetett vizsgálatot azért, mert összeférhetetlenségnek tartotta, hogy az FIA anyagi hasznot húzott az F1 eladásából, de Margrethe Vestager Versenyjogi Biztos tájékoztatta, hogy nem indít eljárást az ügyben.

Origo
16:40

Alonso lenyomta a Renault-t és a Saubert

A kétszeres világbajnok bő 1 órával a mai leintés előtt futott először mért kört, 1:25.586-tal beugrott a renault-s Nico Hülkenberg és a sauberes Marcus Ericsson elé. Alonso 8 megtett körnél jár, vissza is tért a bokszba.

Origo
16:45

Vettel nem adja fel, üldözi Hamiltont

A Ferrari versenyzője még mindig közepes kevékű gumikkal hajt, 1:21.878-as köre 0,113 másodperccel lassabb Hamilton lágy gumis eredményénél. A táblázatot viszont még mindig ő vezeti:

Lewis HamiltonForrás: DPPI/Florent Gooden
Origo
16:50

A bokszfal-versenyt a Renault nyerte

Mostantól nehéz lesz szem elől téveszteni őket.

Origo
17:01

Ricciardo araszol az élmezőny felé

Az állás 17:00-kor

1. Hamilton (Mercedes W08) 1:21.765 - 51 kör
2
. Vettel (Ferrari SF70H) 1:21.878 - 101 kör
3. Massa (Williams FW40) 1:22.076 - 86 kör
4
. Bottas (Mercedes W08) 1:23.169 - 79 kör
5. Ricciardo (Red Bull RB13) 1:23.372 - 28 kör
6. Pérez (Force India VJM10) 1:23.709 - 39 kör
7. Sainz (Toro Rosso STR12) 1:24.494 - 52 kör
8. Magnussen (Haas VF-17) 1:24.946 - 36 kör
9. Alonso (McLaren MCL32) 1:25.586 - 10 kör
10
. Hülkenberg (Renault RS17) 1:25.966 - 34 kör
11. Ericsson (Sauber C36) 1:26.841 - 65 kör

Origo
17:09

A Red Bull megpróbálta betiltatni a cápauszonyokat

Christian Horner elárulta, már tavaly felvetették, hogy szerintük marginális teljesítménynövekedést hoz, viszont nagyon ronda a cápauszony az F1-es autókon, ezért megpróbálták betiltatni a megoldást, de a csapatok többsége leszavazta őket.

Origo
17:13

Megvan a McLaren gondjának forrása

Tobias Grüner, az Auto Motor und Sport tudósítója arról számolt be a Twitteren, hogy az új olajteknőnél keresendő a McLaren olajszivárgásának megoldása, de legkorábban holnapra tudják orvosolni a meghibásodást. A mai tesztből már úgyis csak bő háromnegyed óra van.

Origo
17:20

Nem a légáramlás, a hűtés érdekli a Mercedest

Levették a kéményes cápauszonyt az autóról, a nyílás hiányában viszont más megoldást kellett keresni az erőforrás hűtésére. Ezzel álltak elő:

Origo
17:25

Alonso a Haas nyomában

A kétszeres világbajnok 1:25.060-ra javította a legjobb idejét, lágy gumival, de a közepes gumikkal próbálkozó Magnussent még mindig nem érte utol, és maradt a 9. helyen. Andrew Benson, a BBC szakírója szerint Eric Boullier, a McLaren versenyigazgatója elismerte, hogy Alonso "nem volt boldog" a délelőtt során.

Vettel és Ericsson közben kemény gumikkal köröz, úgyhogy nem várható javulás tőlük.

Origo
17:29

Newey: A Mercedes bonyolult autónak tűnik

A BBC megszólaltatta a Red Bull technikai guruját, bár Adrian Newey elismerte, hogy még csak a bemutatókon készített fényképeket látta az autókról.

Newey "viszonylag bonyolult" autónak nevezte a Mercedest, kiemelte, hogy sok olyan alkatrészt lát rajta, amivel megpróbálják a légáramlatokat befolyásolni, és bevallotta, annyira bonyolultnak látja a Ferrari oldaldobozait, hogy a fotók alapján még nem jött rá, hogyan is működik. 

Origo
17:33

Magnussen nagyot ugrott, Bottas elé katapultálta a Haast

Marad még csattanó a mai nap vége felé is: Kevin Magnussen egymás után két jó kört teljesített lágy gumikkal, és 1:22.894-gyel feljött a 4. helyre Hamilton, Vettel és Massa mögé, de a délelőtt vezető Bottas elé. A hátránya 1,1 másodperc Hamilton, és 1 másodperc Vettel mögött.

Origo
17:39

A Renault visszaelőzte a McLarent

Hülkenberg közepes keverékkel 1:24.784-re volt képes, ezzel visszaszerezte a 9. helyet Alonsótól. Bár a Renault-nak nem volt semmilyen ismert problémája, így is csak alig több, mint kétszer annyi kört ment az autójuk, mint a McLaren.

Origo
17:44

A Sauber mára befejezte

Kerékcsere-gyakorlatokkal zárják a mai napot a svájci istállónál. Marcus Ericsson 5 másodperccel lassabb kört futott Hamiltonnál, az utolsó lett.

Origo
17:49

Fotókon az új F1-es autók

Kattintásra nyílik a galéria!Forrás: AFP/Jose Jordan
Origo
17:52

Az STR-t a Merciről koppintották?

A Toro Rosso technikai igazgatója szerint, aki nem is igazán örül a hasonlóságnak, nem. De akkor mi folyik itt? Hát ez.

Origo
17:54

Hamilton is teljesítette a maga versenytávját

A 70. körét kezdte meg nemrég Hamilton az új Mercedesszel, így hasonló körszámot fog megtenni, mint Valtteri Bottas (79), és ő is simán levezet egy versenytávot a teszt első napján. Vettel épp a 124-et tapossa,, és Massa is átlépte már a 100-as határt.

Origo
18:01

Vége a tesztnek, Ricciardo és Alonso még javított

A Red Bull pilótája 1:22.926-tal felzárkózott Magnussen mögé az 5. helyre, Alonso pedig 1:24.852-vel Hülkenberget üldözte, de maradt a 10. helyen. Ők nem lesznek boldogok, de a többieknek általában jól indult az idei tesztelés. Folytatás holnap reggel, de előtte még összefoglaljuk a mai eseményeket.

Még több bejegyzés