Társoldalunk:

Gigabaleset és ütközések kavarták meg a Belga Nagydíjat, Rosberg nyert

2016.08.28., 13:32
rendezés

Rosberg behúzta a győzelmet, de mögötte szinte az egész mezőnynek fordulatos versenye volt: Verstappen és a Ferrarik már a rajtnál ütköztek, Magnussen kisebb sérüléssel megúszott egy óriási bukást, Hamilton pedig a 3. helyig vágtázott előre a rengeteg előzéssel tarkított Belga Nagydíjon.

Rég indult akkora káosszal Forma-1-es verseny, mint a hétvégi Belga Nagydíj, amelyről percek alatt öt autó kihullott, és egy rémisztő baleset miatt meg kellett szakítani a futamot. Erre a 9. kör végén került sor, miután a versenyirányítás rájött, hogy a Kevin Magnussen balesetétől megrongálódott palánk helyreállítása el fog húzódni, és nem elég Safety Car-ral megfogni a mezőnyt.

A dán versenyző a 6. körben az Eau Rouge tetején dobta el Renault-t, amiből nem sok maradt, de az óriási becsapódás után a saját lábán hagyta el a roncsot; igaz, bicegve, a beavatkozó bírókra támaszkodva. Úgy hírlik, a bal bokája megsérült, és kérdéses, hogy a jövő héten vezethet-e Monzában.

Kivetítőn így nézett ki Magnussen balesete. Kattintson a képre galériánk megtekintéséhez!Forrás: AFP/John Thys

Kis túlzással már addig is több esemény történt, mint máskor egy egész futamon: rögtön a rajtnál összeakadt a gyengén induló Max Verstappen és a két Ferrari, a harapófogóba kerülő Kimi Räikkönen mindkét vetélytársával koccant, a külső íven támadó Sebastian Vettelt ki is forgatta. A visszajátszások alapján a szűken forduló német maga okozta a vesztét, és Verstappen is őt hibáztatta. Mindkettőnkre rákormányzott, és megsérült az első szárnyam"- magyarázta. "Nem blokkoltak a kerekeim, simán bevettem volna a kanyart." Vettel utóbbit kétli. "Semmiképp sem tudta volna bevenni" - vélte, ugyanakkor elismerte, hogy több helyet kellett volna hagynia Räikkönennek.

Verstappen a sérült első szárnnyal próbált a pályán maradni – több-kevesebb sikerrel –, de a Ferrarikhoz hasonlóan be kellett mennie a bokszba. Kétségbeesett védekezésével ezalatt megkavarta a mezőnyt, amelynek sűrűjében Pascal Wehrlein ráfutott Jenson Button McLarenjére a Les Combes kanyarkombinációnál, így mindketten korán mehettek átöltözni. "Nagy volt a felforgás. Későn fékeztem, elrontottam az ívet, és nem tudtam, hogy be tudom-e venni a kanyart" - mondta Wehrlein. "Kívülről próbáltam előzni, de visszavágtak elém, és már hiába igyekeztem elkerülni az ütközést, nem sikerült."

A Belga Nagydíj rajtja. Kattintson a képre galériánk megtekintéséhez!Forrás: AFP/John Thys

Hamar kiesett Marcus Ericsson is, akinek a Sauberjében már a futam előtt szervizelni kellett a hűtőrendszert, Carlos Sainz pedig a 2. körben kapott hátsó defektet úgy, hogy nem tudta visszavinni az autót a bokszba, mert balszerencséjére megpördült, és igen furcsa pozícióba állította a hátsó szárnyát.

Rosberget nem tudták támadni

A három élversenyző hátraesése és a várt erős gumikopás garantálta a sok előzést, de az ezúttal jól rajtoló Nico Rosbergre senki sem volt veszélyes. A nyitó kör forgatagában Nico Hülkenberg kúszott a 2. helyre Daniel Ricciardót és Felipe Massát megelőzve, a surranópályán Romain Grosjean feljött 5.-nek, majd Valtteri Bottas, Sainz és Sergio Pérez következett.

A korán kereket cserélő Massa és Grosjean gyorsan pozíciókat vesztett, majd Magnussen balesete rendezte át a sorrendet: amikor újraindult a verseny, már Ricciardo állt Rosberg mögött, míg a 4. és 5. ekkor már az utolsó sorból a közepes gumin rajtoló Fernando Alonso és Lewis Hamilton volt, akik átugrották azokat, akik a Safety Car idején kiálltak a bokszba. Ez nem bizonyult gyümölcsözőnek, mert a piros zászlós megszakítás mindenkinek biztosított egy ingyen kerékcserét.

Rosberg és Ricciardo az első körök egyikében. Kattintson a képre galériánk megtekintéséhez!Forrás: AFP/John Thys

Hamilton a 12. körben megelőzte Alonsót, a 18.-ban Hülkenberget, de a táv hátralevő részében nem tudott további javítani a pozícióján, bár így sem búslakodik, hiszen minimalizálta a veszteséget a büntetések után. Nagyon örülök és büszke vagyok, nem számítottam erre. Tegnap fogalmunk sem volt, hogy mire lehetek képes ma" - mondta.

Ricciardót 6,2 másodperccel követte Hülkenberg megelőzése után, de a lágy gumik jobban koptak nála, mint a Red Bullon, ezért neki háromszor kellett kiállnia a bokszba, miközben az ausztrál megoldotta két kiállásból. "Szükségem volt egy extra etapra, mert hátulról indulva sokat kellett előznöm, és jobban nyomtam a gázt, mint szerettem volna. Nem tudom, hogyan alakult volna a verseny, ha megkapom a közepes gumit a második kerékcserénél, de örülök, hogy nem vállaltuk be a kockázatot" - ismerte el.

Rosberg először nyert Belgiumban. A dobogón mindenki elégedett lehet. Kattintson a képre galériánk megtekintéséhez!Forrás: AFP/John Thys

Rosberg 14 másodperces előnnyel ért célba Ricciardo előtt, és 9 pontra csökkentette hátrányát Hamilton mögött az összetettben.

Előzés előzés hátán

Az élboly mögött gyakran csak kapkodtuk a fejünket az előzések áradatában. Az újraindítást követően Vettel, Räikkönen és Verstappen könnyedén előzött, amikor egy lassabb autót ért utol, de egymás közt már nehezebb dolguk volt, és a mezőny legfiatalabb és legidősebb tagja idén már sokadjára csapott össze a pályán. Verstappen ezúttal is kőkeményen védekezett Räikkönennel szemben a hosszú egyenesben, amiből megint verbális adok-kapok kezd kibontakozni.

"Ha nem fékezek, teljes sebességgel belerohantam volna. Ez nem korrekt" - mondta a verseny után Räikkönen, aki vezetés közben dühösen reklamált a rádión. Verstappen azonban szokás szerint nem látott hibát a manőverében. "Én csupán védem a pozícióm, akinek ez nem tetszik, az az ő problémája" - kommentálta vetélytársa fortyogását.

A gumikkal küszködő holland, akinek a kedvéért közel százezren látogattak ki Spába, végül lecsúszott a pontszerzésről, Vettel viszont a 6., Räikkönen a 9. helyig kapaszkodott fel. "Mindkét autónkkal pontot szereztünk, de jóval hátrébb végeztünk, mint kellett volna. A dobogó mindkettőnknek elérhető lett volna" - értékelt Vettel, akinek a padlólemeze és a Ferrarijának jobbhátsó része is megsérült a rajtnál.

Vettel megpördült a rajtnál. Kattintson a képre galériánk megtekintéséhez!Forrás: AFP/John Thys

A Force Indiánál ellenben dörzsölhetik a tenyerüket és számolhatják a pontokat, melyekkel megelőzték a Williamst a konstruktőri tabellán. Hülkenberg 4., Sergio Pérez 5. lett, utóbbi jelképesen pont Massa ellen mutatta be a futam talán legszebb előzését a 29. körben: a Les Combes-nál határozottan körebautózta a brazilt. "Amikor éreztem, hogy betapad az autó a külső íven, megtámadtam. Sok időt töltöttem mögötte, ami ártott a stratégiámnak és a gumiknak is, ezért amikor megláttam a lehetőséget, lecsaptam rá" - mesélte. Két kör múlva Alonsót is lehagyta.

A spanyol később Vettelt sem tudta maga mögött tartani, de elégedett volt a 7. hellyel. Néhány hónapja ez elképzelhetetlen eredmény lett volna egy ilyen pályán. "- közölte. "Nagyon boldog vagyok."

Alonso egyszer egyébként majdnem összeütközött Hülkenberggel a bokszutcában. Bottas és Räikkönen az utolsó körökben megelőzte a visszalassuló Massát, a McLarennel azonban nem tudtak mit kezdeni a leintésig, hiába üldözték közvetlen közelről.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!

Origo
15:49

44. kör: Rosberg nyert, de Hamilton örülhet igazán

A Mercedes versenyzője rajt-cél győzelmet ért el Ricciardo és az utolsó előtti helyről érkező Hamilton előtt. Hülkenberg, Pérez, Vettel, Alonso, Bottas, Räikkönen, Massa a pontszerzők további sorrendje.

Origo
15:46

43. kör: Alonso tartja a 7. helyet

Bottas nem tud érdemben közelíteni hozzá, már csak kevesebb, mint 2 kört kell kibírnia, ráadásul a Williamst már Räikkönen is célkeresztbe vette.

Origo
15:44

42. kör: Räikkönen is átlépte Massát

A brazil már nem kapott DRS-előnyt Bottastól, aki Alonso nyomába eredt. A finn mérnöke szerint még elkaphatják a McLarent.

Origo
15:43

41. kör: Botas elment Massa mellett

A brazil versenyző kezd küszködni az abroncsaival, Räikkönen is támadja, Bottas pedig próbál meglógni. Hamilton 9 másodpercre csökkentette a hátrányát Ricciardo mögött, de ez még túl sok.

Origo
15:42

40. kör: Újabb leggyorsabb kör Hamiltontól

1:51.583, ezzel újabb 2 másodpercet faragott le a hátrányából. A visszajátszás szerint volt egy komoly elfékezése, de nem tudni, hogy mikor.

Origo
15:40

39. kör: Hol volt eddig Hamilton tempója?

A világbajnoki címvédő új abszolút leggyorsabb kört futott, 1:51.692-vel, ez 1,6 másodperccel gyorsabb Ricciardo előző körénél, és majdnem kettővel Rosbergénél. Már csak magának próbál bizonyítani.

Origo
15:38

38. kör: Hamilton még nem adta fel

1,4 másodpercet faragott le a hátrányából az előző körben, de már csak 6 köre van hátra a versenyből. Meglepetés lenne egy újabb helycsere, mert 14,5 másodperc a hátránya.

Origo
15:36

37. kör: Beállt a sorrend

Rosberg 12 másodperccel vezet Ricciardo előtt, és Hamilton hátránya is jelentős. Hülkenberg és Pérez tartja a 4-5. helyet, Vettel nem veszélyes rájuk. Alonso a 7. helyezett, lélegzetvételnyi előnnyel a két Williams, Massa és Bottas előtt, ők közös erővel, és DRS használattal tartják a 10. helyezett Räikkönent.

Origo
15:32

35. kör: Vettel Alonsót is elkapta

A célegyenes végén 0,5 másodpercre volt a McLarentől, a DRS segítségével pedig meg is előzte ellenfelét az Eau Rouge után. Hamilton közben odacsapott a lovak közé, körönként 1 másodpercet farag a hátrányából, de ez nem elég ahhoz, hogy utolérje az élmezőnyt.

Origo
15:30

34. kör: Hamilton átlépte Hülkenberget

Szélárnyék és DRS is segítette őt, ahogy Vettelt is, aki elbánt Massával, és a 7. helyre jött fel. Räikkönen továbbra is a 10. Bottas mögött.

Origo
15:27

32. kör: Újabb kerékcsere Hamiltonnál

Közepes keverékű abroncsokat kap, és Hülkenberg mögé jön vissza a 4. helyre. Ezzel a 2. helyről szinte biztosan lemondhat, de a dobogóért még megküzdhet a Force Indiával. Vettel közben támadást indított Massa ellen, de a Kemmel végén elfékezte magát, és Massa vissza tudott jönni.

Origo
15:25

32. kör: Ricciardót méltatja a mérnöke

Úgy tartja maga mögött Hamiltont, hogy a gumik hőmérsékletére is vigyázni tud. A Mercedes versenyzője az előző körökben nem tudott közelebb kerülni hozzá.

Origo
15:24

31. kör: Hamiltonnak nem lesz könnyű dolga

Ricciardo közel engedte magához a Mercedest, de a tempókülönbség hiba nélkül nem biztos, hogy elég lesz az előzéshez. Közben Vettel utolérte a 7 helyezett Massát, akit Pérez faképnél hagyott az előzés után.

Origo
15:22

30. kör: Hamilton DRS távolságon belül

A Mercedes lágy gumival támad. Ricciardót arra kérte a mérnöke, hogy nehezítse meg Hamilton dolgát, mert az jól jöhet nekik a végén. Nem biztosak abban, hogy Hamilton végig tud menni a mostani lágy szett gumijával. 14 kör van hátra. Ricciardónak a bal hátsó gumi hőmérsékletére kell figyelnie.

Origo
15:20

29. kör: Pérez kiszorította Massát

A Les Combes kanyarokban került belső ívre a Force India, és sportszerűen, de keményen kiszorította ellenfelét a pályáról. Kicsit össze is értek, de ebből nem lesz baj. Pérez átvette a 6. helyet.

Origo
15:19

28. kör: Hamilton közelít Ricciardóhoz

A kerékcsere óta a Mercedes versenyzője folyamatosan csökkenti a különbséget, a 27. körben 7 tizedmásodpercet faragott le, utána még kettőt. Rosberg mindkettejüknél gyorsabb.

Origo
15:17

28. kör: Verstappen megunta a küszködést

Elengedte Bottast, és kijött egy új szett lágy gumiért. Ez ma a negyedik bokszkiállása, nagy csalódás számára a mai futam.

Origo
15:16

27. kör: Vettel leszámolt Verstappennel

Most már nincs ellenszer a Ferrari tempójára, a négyszeres világbajnok a szélárnyék és a DRS segítségével simán átvette a 8. helyet. Most Bottas támadja a Red Bull versenyzőjét.

Origo
15:15

26. kör: Rosberg is a bokszban

Közepes keverékű gumit kap ismét, és simán visszaáll az élre. A győzelmét egyelőre semmi sem fenyegeti, Hamiltonnak viszont erről nem szóltak, és egyéni legjobb körrel siet Ricciardo után.

Origo
15:14

25. kör: Verstappen most Pérezzel akadt össze

Hasonló eset volt, mint Räikkönennel, de Péreznek esze ágában sincs lassítani, és visszaadni a helyet, így most a mexikói a 7. helyezett. Vettel is nagy nehezen megelőzte Verstappent, de a holland tinédzser visszatámadt a Kemmel egyenesben, és visszaszerezte a helyét.

Origo
15:12

25. kör: Pérez is Räikkönen is kereket cserél

A közepes keverékű gumit kapják a versenyzők. A visszajátszás szerint Alonsónak el kellett volna engednie Hülkenberget, de a sportfelügyelők egyelőre nem vizsgálják az esetet.

Origo
15:10

24. kör: Mindenki kiáll Hamilton útjából

Hülkenberg, Alonso, Vettel, Grosjean, és Nasr is kereket cserélt. Hülkenberg és Alonso egyszerre jött ki a bokszból, a kijáratnál kicsit össze is értek, de a Force India maradt elöl.

Origo
15:08

23. kör: További kerékcserék és büntetés

Massa, Gutiérrez és Palmer is kereket cserélt, Nasr a pálya levágása miatt 5 másodperces büntetést kapott. Egyelőre a 13. helyen halad.

Origo
15:07

22. kör: Räikkönen Hamilton nyomába ered

A Ferrari versenyzője a DRS segítségével megelőzte Gutiérrezt, és feljött a pontszerző, 10. helyre. Rosberg közben átállhat a B taktikára.

Origo
15:05

21. kör: Hamilton a bokszban

"Rengeteget csúszkálok" - mondta a rádión, és ki is hívták a bokszba. Nem volt hibátlan a kerékcsere, legalább egy másodpercet vesztett. Lágy gumikat kapott, és a 9. helyre jött vissza, Gutiérrez és Räikkönen elé.

Origo
15:04

21. kör: Hamilton tempója egyelőre nem az igazi

A világbajnoki címvédő az egész hétvégén a futamra optimalizálhatta az autóját, most szabad előtte a pálya, de nem tudja tartani a lépést Ricciardóval sem, Rosberggel pedig végképp nem. Elképzelhető, hogy a futam elején összeakadt valakivel, vagy túlmelegítette az abroncsait az előzések során.

Origo
15:02

19. kör: Hamilton nem elég gyors

Növekedett a különbség a 19. körben az élmezőny versenyzői között, Rosberg továbbra is magabiztosan vezet. Räikkönen összeért Grosjeannal, de elé tudott kerülni, és már a 12. helyezett, Bottas pedig Kvjat megelőzésével rohan a 8. helyezett Vettel után.

Origo
15:00

19. kör: Hamilton még bármire képes lehet

Rosberg 3,2 másodperccel vezet Ricciardo előtt, és további 6 másodperc a különbség a 3. helyezett Hamilton előtt. A világbajnoki címvédő az előzés ellenére is gyorsabb volt Ricciardónál, de Rosberg tempója egyelőre jobb.

Origo
14:58

18. kör: Hamilton már a dobogón

Hülkenberg tempója is romlani kezdett, és Hamilton rögtön lecsapott rá. A Kemmel egyenesben a DRS segítségével előzte meg a Force Indiát. Kissé elfékezte a jobb első kerekét, de ez talán nem fog gondot okozni számára.

Origo
14:56

16. kör: Verstappen a bokszban

Eltűnt Räikkönen elől, és lágy gumikra váltott, a közepes valószínűleg nem vált be számára. A 17. kör elején Vettel megelőzte Kvjatot is, és feljött a 8. helyre.

Origo
14:55

16. kör: Vettel javított a helyezésén

Grosjeant előzte meg a Kemmel egyenesben a DRS segítségével, közben Hamilton továbbra is lassabb Hülkenbergnél, de Alonso nem tud közeledni hozzá.

Origo
14:54

Magnussen sérüléseket szenvedett

A Sky Sports szerint a bal bokája megsérült a hatalmas balesetben, de egyelőre nem tudni, hogy mennyire súlyosan. A sisakja is nagy ütést vészelt át, ezért is mozdult el a fejtámlája.

Origo
14:53

15. kör: Alábbhagyott Hamilton lendülete

A gumikkal küszködhet, mert visszalassult az 1:55-ös tartományba. Vettel is beragadt a 10. helyre Grosjean mögé.

Origo
14:51

14. kör: Hamilton már DRS távolságon belül

Hülkenberget üldözi, várhatóan a következő körben már előzési pozícióba kerül. Räikkönen közben kiszélesítette a pályát az Eau Rouge után, a turbulens levegő sodorta nehéz helyzetbe.

Origo
14:49

13. kör: Verstappen még mindig tartja Räikkönent

A Ferrari sokkal gyorsabb, de a Kemmel egyenesben Verstappen meg tudta fogni őt, bár ismét nagyon későn mozdult. Räikkönen káromkodva nevetségesnek nevezte Verstappen védekezését.

Origo
14:48

12. kör: Hamilton lenyomta Alonsót

Erőből elvette tőle a 4. helyet, és rohan a dobogóért Hülkenberg után. Rosbergé volt a leggyorsabb kör 1:51.746-tal.

Räikkönen is Verstappen elé került, de átvágta a Kemmel egyenes utáni balost, és inkább visszaadta neki a helyet.

Origo
14:46

11. kör: Már Hamilton támadja Alonsót

A világbajnoki címvédő megfontoltan autózik, alighanem a jelenlegi helyével is megelégedne. Räikkönen feljött Verstappen mögé a 15. helyre.

Origo
14:44

11. kör: Folytatódik a száguldás

Alonso már támadja is Hülkenberget, de a Honda még szélárnyékkal sem elég erős egy komoly próbálkozáshoz.

Origo
14:43

Most már a győzelem sem kizárt Hamilton számára

A világbajnoki címvédő az 5. helyről folytatja a versenyt, Alonso megelőzése nem lesz nagy probléma, a 2. helyezett Ricciardo, és a 3. helyezett Hülkenberg már keményebb dió lesz.

Origo
14:42

Szinte mindenki lágy gumikra váltott

Rosberg és a 7. helyezett Pérez viszont a közepes keverékre szavazott, ahogy az utolsó helyen álló Räikkönen is. Nem jártak jól, akik a Safety Car fázis alatt kereket cseréltek, mert visszaestek a mezőnyben, de nem tudnak előnyt kovácsolni abból, hogy új gumikat kaptak. Elindult a felvezető kör.

Origo
14:40

Ez volt Button utolsó Belga Nagydíja?

A Sky Sports weboldala szemlézte a The Times cikkét, ami arról számol be, hogy a McLaren közölte Buttonnal, hogy jövőre Stoffel Vandoorne-nak adják az ülését. A brit pilóta állítólag elutasította a Williams ajánlatát is.

Origo
14:38

Így tette tönkre Vettel Räikkönen és Verstappen versenyét

Nem maradt elég hely az ellenfeleinek a rajtnál.

Origo
14:36

A sorrend az újraindítás előtt

Origo
14:33

Magnussen nagyon rutinosan ütközött

Amikor érezte, hogy esélye sincs megfogni az autót, elengedte a kormányt, és felkészült a becsapódásra. Ahogy a nagy könyvben meg van írva.

Origo
14:32

10 perc múlva folytatódik a verseny

14:41-kor ismét pályára lépnek a versenyzők, sikerült helyreállítani a gumifalat.

Origo
14:29

Mi is történt eddig?

Ritkán látott káosszal kezdődött a 2016-os Belga Nagydíj. A 2. rajtkockából induló Max Verstappen nem rajtolt jól, az 1-es kanyarban mégis beszúrt Kimi Räikkönen mellé. A külső íven haladó Sebastian Vettel nem hagyott elég helyet nekik, és összeütközött Räikkönennel. Folytatni tudták a versenyt, de Räikkönen és Verstappen autója megsérült, bokszkiállásra kényszerültek, így visszaestek a mezőny végére.

A mezőny sűrűjében Pascal Wehrlein nekiment Jenson Buttonnak, mindketten kiestek, és Marcus Ericsson is feladta a versenyt, műszaki hiba miatt. A 6. körben Kevin Magnussen hatalmas balesetet szenvedett gyaníthatóan vezetői hiba miatt, ezért a 10. körben leállították a futamot.

Az események elsősorban az utolsó rajtsorból induló Fernando Alonsónak és Lewis Hamiltonnak kedveznek, a kavarodásban feljöttek a 4-5. helyre. A futamot Rosberg vezeti Ricciardo, Hülkenberg, Alonso, Hamilton, Massa, Pérez, Kvjat, Palmer és Grosjean előtt. Vettel a 11. helyezett, Verstappen a 14. pozícióban áll, Räikkönen a 17. és utolsó a versenyben lévők között.

Origo
14:24

9. kör: Piros zászló

Megszakítják a versenyt a gumifal elhúzódó javítása miatt. A mezőny visszavonul a bokszutcába.

Origo
14:23

8. kör: Gondok Alonsónál

Nem működik a kijelzője, Rosberg viszont arról számol be, hogy szemcsésedés egyelőre nem jelentkezik az abroncsain. Továbbra is Safety Car van a pályán, közben a Twitteren Mark Gallagher közölt egy képet, szerinte a Renault fejtámasza nem mozdulhatott volna el a baleset során.

Origo
14:20

8. kör: További kerékcserék

Bottas és Gutiérrez is kerekeket cserélt, közben folytatódik a gumifal javítása. A visszajátszások alapján vezetői hibának tűnik Magnussen balesete. Viszonylag szerencsésen, az autó hátuljával találta el a falat, de óriási sebességgel.

Origo
14:17

6. kör: Bokszkiállások kezdődnek

Hülkenberg, Pérez, Grosjean, Palmer, Ocon cserélt kereket, így Hamilton feljön a 7. helyre Alonso mögé. Räikkönen is szerencsés, visszaveheti nemsokára a körhátrányát.

Origo
14:15

6. kör: Safety Car, hatalmas baleset

Kevin Magnussen szállt el az Eau Rouge után, sántikálva, de ki tudott szállni az autójából. Teljesen lebontotta a gumifalat.

Origo
14:14

5. kör: Ericsson és Button feladta

Csak a bokszból rajtolt, és valószínűleg nem tudták rendesen megjavítani az autóját, így a Sauber hiába hozott új fejlesztéseket, kiesett a Belga Nagydíjról.

Jenson Button is kiszállt az autójából, miután Pascal Wehrlein felöklelte a rajtnál.

Origo
14:12

4. kör: Vettel volt a hibás a rajtnál

A visszajátszáson látható, hogy Vettel nem hagyott elég helyet a tőle jobbra érkező Räikkönennek és Verstappennek, ők a fal miatt nem tudtak volna máshova menni. Räikkönen a bokszkiállás után körhátrányban van, mérnöke figyelmeztette, hogy vagy lerázza a körülötte autózókat, vagy el kell engednie őket.

Origo
14:11

3. kör: Räikkönen tudja folytatni

VSC van érvényben, alaposan felkeveredett a mezőny. Rosberg vezet Hülkenberg, Ricciardo, Bottas, Grosjean, Pérez, Palmer, Magnussen, Gutiérrez, és Alonso (!) előtt.

Hamilton jelenleg a 12. helyen áll, Vettel a 15. lágy gumival, Verstappen a 16. közepessel, Räikkönen a 19. helyezett.

Origo
14:08

2. kör: Räikkönen autója kigyulladt

A Ferrari a bokszban várakozik új első szárnyra, a hűtés hiánya miatt lángra kapott a Ferrari fékhűtője. Közben Sainz abroncsa felrobbant a Kemmel egyenesben, a Toro Rosso pilótája kiesett, VSC van érvényben.

Origo
14:06

1. kör: Verstappen a bokszban

Alig lehetett irányítani az autóját, visszaesett a középmezőnybe, de új első szárnyat is kell szerelni az autójára. Közepes keverékű gumikat kapott.

Origo
14:05

Rajt: ütköztek a Ferrarik

Verstappen beragadt, de beszúrt Räikkönen mellé, Vettel nem hagyott nekik helyet, és ő húzta a rövidebbet. Verstappen valószínűleg kivágta Räikkönen gumiját, és letört az első szárnya is. Rosberg vezet.

Origo
14:02

Rosberg alaposan otthagyta a mezőnyt

Nagyon széthúzódott a mezőny a felvezető kör során, így Rosberg sokat várhat a rajtrácson. Visszahűlhetnek az abroncsai a rajt előtt. A pilóták a szokásosnál kevesebbet cikáznak a pályán, így is üzemi hőfokra melegednek a gumik.

Origo
14:00

Hamilton és Alonso a közepes gumival kezd

Hosszú etapra készülnek, és az első bokszkiállások alatt próbálnak majd sok helyet előre ugrani. Megkezdődött a felvezető kör.

Origo
13:59

Már az elején nagy csata várható

Spában a megszokottnál jóval rövidebb az út az 1-es kanyarig, ráadásul az egy szűk hajtű, bár az aszfaltozott bukótér csökkenti a baleset valószínűségét. Az Eau Rouge előtt és után is jó előzési lehetőségek kínálkoznak. Max Verstappennek mindenképpen támadnia kell, ha a taktikájának érvényt akar szerezni.

Origo
13:54

Megjavíthatták Ericsson autóját

A Sauber Twitter-csatornája szerint Marcus Ericsson "kész" a versenyre. A hűtőrendszer javítása miatt csak a bokszutcából indulhat.

Origo
13:52

Nagymamás tempó jöhet?

A BBC szakírója, Andrew Benson arról számolt be a Twitteren, hogy a csapatok legalább három bokszkiállásra számítanak, és így is azt várják, hogy a pilóták "nagymamás" tempóban közlekednek majd, hogy óvják az abroncsaikat.

Jenson Button szombaton azt mondta, hogy a versenyzők "őrületesen" lassú felvezető köröket futnak, hogy idő előtt ne melegedjenek túl a Hamilton és Grosjean által "röhejesen" nagy guminyomású abroncsok. Ez a rajt előtt és a bokszkiállások után is fontos lehet, akár helyezések sorsát is eldöntheti.

Origo
13:49

A korábbiaknál hűvösebb az aszfalt

Pontosabban, kevésbé forró, de a 35 fokos pálya még így is sokkal melegebb, mint amire a mezőny korábban számított. A változó széljárás is érdekes helyzeteket teremthet, ez egyebek mellett Daniel Ricciardót is megviccelte az időmérő során.

Origo
13:47

Üresen marad a Hamilton előtti rajtkocka

Marcus Ericsson autójának hűtőrendszerével gondok akadtak, ezért a Sauber nem tud felállni a 20. rajtkockába. A 21. kockából kezdő Lewis Hamilton előtt így kicsit szellősebb lesz a mezőny.

Origo
13:44

Hamilton a pontszerzésre hajthat

Martin Brundle, a Sky Sports szakértője szerint a számítógépes szimulációk alapján ha mindenki tökéletes versenyt fut, Hamilton a 8. helyig juthat előre az utolsó előtti rajtkockából. A Mercedes pilótája mindenképpen a rajtrácsról akart indulni, mert a bokszutcai kezdés 8 másodperces hátrányt jelentett volna számára, így viszont azt kockáztatja, hogy belekeveredik egy rajtbalesetbe.

Origo
13:41

Räikkönen Spa királya

A Ferrari versenyzője a győzelmek és a dobogós helyek terén is a legsikeresebb versenyző Spában a jelenlegi mezőnyben.

Origo
13:38

Minimum két kerékcsere lesz

A Pirelli szerint a leggyorsabb taktika, ha a versenyző két 15-15 körös etapot teljesít a lágy gumival, majd 14 körre felteszi a közepes keveréket. Ezt az élmezőnyből Rosberg, a két Ferrari és Ricciardo teheti meg.

Azok, akik szuperlágy gumival kezdenek (például Verstappen és a többiek az első 10-ben) 8 kört tehetnek meg ezzel az abronccsal, utána 14 körre jöhet a lágy, és 22 körre a közepes keverék.

Alább látható, hogy milyen abroncsai maradtak a mezőnynek (a new jelenti az új szettet, a used a használtat), és a Pirelli által meghatározott maximális körszámok is felkerültek a grafikára.

Origo
13:27

Hatalmas tömeg üdvözli Verstappent

Telt ház van Spában, erre legalább 10 éve nem volt példa. Holland szurkolók ezrei látogattak el Spába a Red Bull tinédzsere miatt. Verstappen a 2. kockából indulhat, és akár sikeres lesz, akár nem, a térségben máris felrázta az F1 iránti érdeklődést. Nem lepődnénk meg, ha ezután (újra) felmerülne egy Holland Nagydíj ötlete.

Origo
13:24

Éjszaka újabb kerékvető került a pályára

Az FIA a 9-es kanyar kijáratához rakatott egy durvának tűnő hurkát, elsősorban azért, hogy a versenyzők ne hordjanak fel port az aszfaltra, ha túlcsúsznak a pályán. Elég magasnak tűnik, ezért várhatóan alaposan megdobja majd az autókat, ha ráhajtanak.

Origo
13:21

Ma is születésnapost ünnepel a mezőny

Valtteri Bottas, a Williams versenyzője a mai napon tölti be 27. életévét. A finn pilóta a 8. helyről kezdheti meg a futamot.

Origo
13:17

Nagy változások nem várhatók a pontversenyben

Így alakulhat a pontverseny a Belga Nagydíj alapján:

Origo
13:15

A Mercedes nem bánja, hogy bevállalták Hamilton büntetését

Toto Wolff azt viszont elismerte, hogy utólag már tudja, Monzában jobb lett volna erőforrásokat cserélni. Erre Hamilton már tegnap utalt, mert szerinte a meglepően magas hőmérsékletek miatt nem garantált, hogy előre tud jönni. Daniel Ricciardo is arra számít, hogy ha nem történik váratlan esemény, Hamilton nem fogja utolérni az élmezőnyt.

A világbajnoki címvédő szombaton azt is elmondta, várhatóan lemarad a Mercedes idei motorfejlesztéseiről, mert büntetés nélkül az új alkatrészeket nem szerelhetik be az autójába, de Toto Wolff szerint semmi olyan újítás nem várható már az idén, ami Hamiltont jelentős hátrányba hozná. A pontverseny éllovasa ráadásul Barcelona óta először igazán kihasználhatja az erőforrásában rejlő lehetőségeket.

Origo
13:11

Az FIA sem tudja biztosan, Hamilton honnan indul

Köszöntjük olvasóinkat a Belga Nagydíj élő közvetítésében! Véget ért a nyári szünet, és a Mercedes szerelői rögtön sorozatos motorcserékkel kezdtek Lewis Hamilton autójában. A futam előtt felbontották az egyik plombát a sebességváltóban is, ezért rövid ideig az FIA azt hitte, hogy bokszutcai rajtra kell kárhoztatniuk a világbajnoki címvédőt, de végül rájöttek, hogy csak további öthelyes rajtbüntetést kell adni neki, így Alonso elől, a 21. kockából indulhat.

Még több bejegyzés

Kapcsolódó anyagok: