Társoldalunk:

Hamilton nyert, Verstappen felbosszantotta Räikkönent

2016.07.24., 13:33
rendezés

A Mercedes címvédője lerajtolta, aztán maga mögött tartotta a csapattársát, így átvette a vezetést a vb-ben. A Ferrarik a versenyen életre keltek, de hiába támadták a Red Bullokat a Magyar Nagydíjon.

Lewis Hamilton a számára egyik legkedvesebb pályán átvette a vezetést a pontversenyben Nico Rosbergtől, ötödik győzelmével egyúttal egyedüli csúcstartóvá lépett elő a Hungaroringen. A vb-címvédő a rajtnál ugrotta át csapattársát, s bár utána 3 másodpercnél jobban egyszer sem szakította le, különösebb nehézségek nélkül nyert. Sem a Red Bull, sem a Ferrari nem jelentett fenyegetést rájuk, az egymás közti csatájukat viszont a Red Bull nyerte.

A piros lámpák kialvása után Hamilton és Daniel Ricciardo is felfalta Rosberget az első kanyar felé menet, akinek annyit sikerült mentenie, hogy a 2-esnél visszaelőzte a Red Bullt. "Végül minden a rajton múlt. Onnantól próbáltam nyomást helyezni Lewisra, de ezen a pályán nem lehet előzni" - mondta Rosberg. "A rajtom rendben ment, a többiek egyszerűen még jobban indultak. Kikaptam az 1-es kanyar felé menet, ez elszomorító."

Az 1-es kanyarból már Hamilton jött ki elsőkéntForrás: AFP/Attila Kisbenedek

Hamilton nyakán látszólag csak a második etap elején, a lágy gumikra váltva szorult kicsit a hurok, de összeszedte magát, és akkor sem ingott meg, amikor a táv vége felé – 5 másodperces időbüntetés árán – feltartotta Esteban Gutiérrez, 0,6 másodpercre olvasztva az előnyét. "A rajt jelentett mindent" - ismerte el. "A csapat fantasztikus stratégiát választott, és az autót is kiválóan készítették fel, ahogy mindig."

Azt mondta, időnként azért esett a nyakára Rosberg, mert kímélte a gumijait és a motorját. "Száz százalékig uraltam a versenyt. Egyetlen pillanat sem volt, amikor azt hittem, hogy elveszthetem" - jelentette ki.

Daniel Ricciardo a várakozásaival ellentétben nem tudta megszorongatni a Mercedest. Az első kerékcserék után ugyan 7,6-ról 4,6 másodpercre faragta le a hátrányát Hamilton mögött, és a második bokszkiállását korábbra időzítve egy elévágással is megpróbálkozott, de a lemaradása végül 27 másodpercre hízott, és a ferraris Sebastian Vettel is utolérte. Ennek dacára "szuperboldognak" jellemezte magát, és örült, hogy legalább ideiglenesen gyorsabb volt a Mercedeseknél.

"Már attól is elmosolyodtam, amikor néha mondták, hogy gyorsabb vagyok náluk" - nyilatkozta a Sky Sportsnak. Ricciardo zsinórban harmadszor állhatott dobogóra a Hungaroringen.

Verstappen megint levédekezte Räikkönent

Vettel az első etapban még mindkét Red Bullnak a hátulját nézte, a 4. helyet azzal örökölte meg, hogy a holland elrontotta az első bokszkiállását: nem taposott bele eléggé a fékbe, ezért arrébb gurult, s emiatt a kerekeket túl lassan helyezték fel a szerelők.Ezzel beragadt az első etapját a lágy gumikon 29 körig nyújtó Kimi Räikkönen mögé, akit sehogy sem tudott megelőzni.

A verseny elején a Red Bullok haladtak a 3-4. helyenForrás: AFP/Attila Kisbenedek

Noha ekkor még egy kiállásnyi előnye volt Verstappennek, később, az utolsó kerékcserék után újra egymásra találtak, fordított felállásban a finn rohamozott. Räikkönen az 50. körben kapta meg a szuperlágy gumikat, melyekkel hamar utolérte a Red Bullt, és a Spanyol, illetve az Osztrák Nagydíj után újra megpróbálhatta megelőzni – ezúttal is eredmény nélkül.

A jobban tapadó abroncsokon Räikkönen néhányszor bekukucskált, sőt, egy-egy merész féktávval meg is próbált beesni vetélytársa mellé, a külső íven nem járt sikerrel. Egyszer össze is ért a két autó a 2-es kanyar féktávján, ahol a dühös Räikkönen szerint Verstappen többször változtatott irányt.

Nem az én döntésem, hogy mi szabályos és mi nem, de sokkal kevesebbért is büntettek már másokat" - mondta fanyarul a verseny után. Sajnálja, hogy nem sikerült előznie, mert egyébként jónak érezte a Ferrari tempóját. Verstappen nem látott semmi problémát a védekezésében. "Szerintem minden korrekt volt" - vélte. "Nagyon furcsa lenne, ha megbüntetnének."

Csupán egyszer változtattam irányt.""Nagyon merészen támadott a belső íven, ezért belülre húzódtam, neki pedig fékeznie kellett. Blokkoltak a kerekei, és eltalálta az autóm hátulját.”

Alonso örül a minigyőzelemnek

A három élcsapat pilótáin kívül mindenki körhátrányban ért célba, leszámítva Jenson Buttont, aki a mezőny egyedüli kiesője lett. A britnek nagyon korán problémája támadt a hidraulikai nyomás elvesztése miatt, amivel visszaesett a mezőny végére, s később egy áthajtásos büntetést is kapott tiltott rádiós segítség miatt. "A fékpedál egészen a padlóig beesett, ami sosem kellemes érzés. A csapat megadta, hogy min változtassak, hogy ne forduljon elő újra" - mondta, hozzátéve, hogy ez biztonsági ügy volt.

A dobogóForrás: AFP/Andrej Isakovic

Pedig jó esélye lehetett volna a pontszerzésre, hiszen csapattársa, Fernando Alonso a 7. helyen ért célba, 7,2 másodperccel megelőzve Carlos Sainzot. Mindketten elégedettek voltak az eredménnyel, főleg a kétszeres világbajnok. "A Mercedesek, a Ferrarik és a Red Bullok utolérhetetlenek számunkra, a mezőny maradék részében viszont mi voltunk a legjobbak. Ebben a minibajnokságban ma miénk a legjobb eredmény" - fogalmazott.

Valtteri Bottas a rajtnál megelőzte Nico Hülkenberget, és a célba is ebben a sorrendben, a 9-10. helyen futottak be, a Williams így 1 ponttal növelte előnyét a Force India előtt. Igaz, valószínűleg nem Hülkenberg lett volna a 10., ha másoknak nincs balszerencséje; előzőleg Jolyon Palmer és Sergio Pérez is esélyesebbnek tűnt a pozícióra.

A Force India szervizcsapata nem lehet büszke

A lágy gumikon rajtoló, a saját bevallása szerint karrierje legjobb versenyét teljesítő Palmer jó úton járt első F1-es pontja felé, de a 48. körben megpördült a Mansell-kanyarban. "A tempóm igazán jó volt. Jól éreztem magam az autóban, de egyszer csak megpördültem, nem értem, mitől. Mindent a szokásos módon csináltam" - tanakodott. A hiba végül a 13. helyre vetette vissza.

Sergio Pérez pedig azért bosszankodhat, mert 6-7 másodpercet vesztett a második bokszkiállásánál amiatt, hogy a szerelők nem várták. "Miután megerősítettem, hogy bemegyek a bokszba, sehol sem láttam a srácokat. Így azt is nehéz volt felmérni, hogy hova kell beállnom. Senki sem várt" - mondta. "A zsebünkben volt a pont, de végül nem a miénk lett."

A Force India már csak azért sem büszkélkedhet a hétvégi bokszutcai teljesítményével, mert Palmer a bokszkiállások második körében előzte meg Hülkenberget – aki azzal vesztett sokat, hogy a második etapjának elején beragadt Felipe Massa mögé –, amikor egyszerre hajtottak ki kerékcserére.

Massa kormányösszekötője megsérültForrás: AFP/Attila Kisbenedek

Massa egyébként végig a mezőny végén küszködött, miután a szombati balesetében megsérült a kormányösszekötője, és ettől erősen oldalra húzott az autója. Fizikálisan nagyon nehéz verseny volt, érzem is a vállam" - árulta el a brazil, akinek esélye sem volt a pontszerzésre. A Williams megpróbálta kijavítani a hibát a rajtrácson, ám nem sikerült nekik.

A következő versenyt Németországban rendezik a jövő hétvégén, utána pedig következik a nyári szünet.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban! 

Origo
15:46

Vettel megszorongatta Ricciardót

A verseny végére utolérte a Red Bullt, de ahogy Räikkönen, úgy ő sem tudott előzni. Alonsóval, Sainzcal, Bottasszal és Hülkenberggel teljes a pontszerzők névsora.

Origo
15:44

Cél: Hamilton nyerte a Magyar GP-t

Csúcstartóvá vált a győzelmeket tekintve nálunk, és átvette az 1. helyet is a vb-tabellán. Rosberg a 2., Ricciardo 3., Vettel a 4.

Origo
15:42

68. kör: Raikkönen merész volt

Raikkönen a célegyenes végén kívülről támadta Verstappent egy merész féktávval, de nem jött be a manőver. A 18. helyről Massa kiállt a bokszba, hátha az utolsó pár körben a szuperlágy gumikon megnyomhatja kicsit a gázt.

Origo
15:40

67. kör: Räikkönen kukucskál

A célegyenes végén rá tud esni a Red Bullra, előzni azonban képtelen. A 2-es kanyarnál sincs igazán támadási közelségben.

Origo
15:38

66. kör: Rosberg újra közelebb Hamiltonhoz

1,2 másodpercre faragta le a hátrányát, ám gyanús, hogy Hamilton csak spórol kicsit. Verstappen őrzi az 5. helyet, Räikkönen az utóbbi percekben nem tudott igazán fenyegető támadást indítani.

Origo
15:36

65. kör: 5 kör van hátra

Hamilton, Rosberg, Ricciardo, Vettel, Verstappen, Räikkönen, Alonso, Sainz, Bottas, Hülkenberg lehet pontszerző. A Verstappen-Räikkönen csatában a holland áll nyerésre.

Origo
15:33

63. kör: Vége Button szenvedésének

A McLaren behívja a bokszba, miután látni lehetett, hogy füstöt ereget az autója. Button a nap első kiesője. A problémák nélkül jó esélye lehetett volna a pontszerzésre.

Origo
15:33

62. kör: Verstappen bemártja Räikkönent

"Nem tartja be a pálya határait" - jelentette rádión a Red Bullnak. A finn továbbra is támad, egyelőre sikertelenül.

Origo
15:31

61. kör: Hamilton az élre ugorhat a tabellán

Mivel csak 1 pont választotta el Rosbergtől a Magyar Nagydíj előtt, várható volt, hogy azé lesz az 1. hely a futam után, amelyikük előrébb végez. Hamiltonnak egyben ez lehet az ötödik győzelme a Hungaroringen, amivel csúcstartóvá válhat.

Origo
15:29

60. kör: Tovább keresi a rést Räikkönen

Még 10 köre maradt, hogy megelőzze Verstappent. Néhány lekörözés is a kezére játszhat.

Origo
15:29

59. kör: Megbüntették Gutiérrezt

Amiért feltartotta Hamilton néhány körrel ezelőtt: 5 másodperces időbüntetést róttak ki rá. A brit most 2 másodperccel előzi meg Rosberget.

Origo
15:27

57. kör: Koccantak Verstappenék

Räikkönen a 2-es kanyar felé menet túl későn vágott jobbra, az első szárnyával megkarcolta a Red Bullt, és elvesztett belőle néhány darabot. A bukótérbe is kicsúszott, de szinte azonnal újra utolérte Verstappent, aki szerinte szabálytalanul mozgott a féktávon.

Origo
15:25

56. kör: Räikkönen tolja le a pályáról a Red Bullt

Hamar utolérte Verstappent, de vajon sikerül előznie? Barcelonában és Ausztriában nem jött össze neki.

Origo
15:23

55. kör: Hamilton ellépett Rosbergtől

Ismét 1 másodperc feletti az előnye, innen nehéz lesz Rosbergnek fordítania. Ricciardo, Vettel, Verstappen, Räikkönen, Alonso, Sainz, Bottas, Hülkenberg mögöttük a sorrend.

Origo
15:22

54. kör: Alonso nem hagyhatja el többet a pályát

Kiderült, hogy ez már a harmadik ejnyebejnye volt neki, a következőnél büntetni fogják. Räikkönen megint leggyorsabb kört futott.

Origo
15:20

53. kör: Rosberg megint Hamilton nyakán

A célegyenesben csak 0,6 másodperc volt Hamilton előnye, miután az egyik Haas feltartotta az utolsó kanyarban. Alonso is kapott egy figyelmeztetést a pályahatár figyelmen kívül hagyásáért a 4-es kanyarnál.

Origo
15:19

51. kör: Räikkönen a bokszban

A 6. hely az övé a bokszutcai műveletek után, a szuperlágy gumikon 7 másodperces hátrányból kezdheti meg Verstappen üldözését.

Origo
15:17

50. kör: Szorul a hurok Verstappennél

Megkapta a második figyelmeztetést a pálya határainak túllépéséért, ezúttal a Mansellnél ment át a tűréshatáron. A negyedikért már büntetés jár.

Origo
15:15

49. kör: Palmer megpördült

A Mansellnél megforgott, a 10. helyről visszacsúszott 13.-nak. Dühös lehet miatta.

Origo
15:14

48. kör: Kvjat most töltötte le a büntetését

Pontosítanunk kell: nem áthajtásos, hanem 5 másodperces büntetést kapott a gyorshajtásért, ezt most, az újabb kerékcseréjénél töltötte le.

Origo
15:13

47. kör: Még mindenki talpon

Mind a 22 pilóta versenyben van még, a sort Wehrlein, Ericsson és Haryanto zárja. A rajt után nem sokkal problémákba ütköző Buttonnak sikerült megelőznie őket.

Origo
15:11

46. kör: Hamilton 2 mp-vel vezet

Rosberg előtt, akit további 5-tel követ Ricciardo. Verstappen sokat vesztett, amikor beragadt Räikkönen mögé, a 4. Vetteltől 8 szekundum választja el.

Origo
15:09

45. kör: Ellaposodott a verseny

Elöl nincs sok látványosság, a 14. Pérezt mutatja most a kamera, ahogy Gutiérrezt üldözi. Bottas és Alonso átesett az újabb bokszutcai látogatáson.

Origo
15:07

43. kör: Így állunk

Hamilton, Rosberg, Ricciardo, Räikkönen, Vettel, Verstappen, Alonso, Bottas, Sainz, Kvjat a pontszerző helyeken az állás. Räikkönen még adós a második kerékcserével.

Origo
15:06

42. kör: Rosberg marad 2. a kiállása után

Hamilton és Ricciardo közé tért vissza, minden marad a régiben. Egy visszajátszásból kiderült, hogy Pérez nagyon megszívta a kiállásánál, mert nem álltak készen a fogadására. Ezzel sok időt vesztett.

Origo
15:04

41. kör: Hamilton és Vettel második kiállása

Újabb szett lágy gumit raktak a Mercedesre és a Ferrarira, közben Pérez is megjárta a bokszutcát.

Origo
15:02

40. kör: Force India-Renault csata a bokszban

A Renault jött ki győztesen belőle: Palmer 12. volt Hülkenberg mögött a kiállás előtt, de a német elé tért vissza. A Force India jobbhátsó kerekét nem sikerült elég gyorsan lecserélni.

Origo
15:00

38. kör: Már érkeznek a figyelmeztetések

Verstappennek szóltak, hogy a 11-es kanyart túl szélesen vette, még kétszer játszhatja el ezt büntetés nélkül. Korábban Vettel is kapott már egy figyelmeztetést. A kör végén Verstappen kijött a bokszba.

Origo
14:58

37. kör: Újabb bokszkiállások a mezőny második felében

Grosjean, Magnussen, Wehrlein látogatta meg az imént a szerelőket, érkezik Gutiérrez is.

Origo
14:58

36. kör: Vettel a szokásos nótát fújja

"Come on, blue flag!" - reklamált rádión, hozzátéve, hogy "ez nevetséges." Javában tartanak ugyanis a lekörözések.

Origo
14:55

34. kör: Hamilton 3 másodpercre Rosbergtől

Megint fellélegezhet. A 3. most Vettel, Verstappen, Ricciardo, Räikkönen, Alonso, Sainz, Bottas, Pérez a további sorrend 1 körrel a táv fele előtt.

Origo
14:53

33. kör: Ricciardo másodjára a bokszban

A lágy gumiknál maradt, vagyis sanszos, hogy háromkiállásos taktikával próbál nyomást gyakorolni a Mercedesre.

Origo
14:51

32. kör: Pérez megelőzte Hülkenberget

4 hellyel mögüle rajtolt, de elnyújtott első etapjával, valamint azzal, hogy Hülkenberg beragadt Massa mögé, most előtte jár, a 10. pozícióban. Räikkönen odacsapott a lovak közé, 1:24-es leggyorsabb kört repesztett.

Origo
14:49

31. kör: Räikkönen mattot ad Alonsónak

A spanyol levédte a belső ívet az 1-es kanyarnál, de túlszaladt az ideális befordulási ponton, Räikkönen pedig köszönte szépen, a kigyorsításnál belülre vágva lehagyta.

Origo
14:48

30. kör: Räikkönen betért kerékcserére

Megkapta a szuperlágy gumikat, a 7. helyen, Alonso és Sainz között folytatja. Rögtön támadhatja is a McLarent.

Origo
14:47

29. kör: Kvjat áthajtásos büntetést kapott

Túl nagy tempóval érkezett meg a bokszba, most gyakorolhatja megint a sebességlimit betartását. A visszajátszáson látszott, hogy keményen, füstölve fékezett, mégsem sikerült eléggé lelassítania.

Origo
14:43

27. kör: Hamilton növelte előnyét

1,4 másodperccel előzi meg Rosberget, Ricciardo ellenben 5 másodpercre megközelítette.

Origo
14:42

26. kör: Massa a közepes keverékre váltott

Ő az első, aki a futamon felrakta őket. Palmer is kijött a bokszba.

Origo
14:40

25. kör: Hátul elindult a Massa-vonat

A bokszban még Massa sem járt, ezért most feltartja Hülkenberget, Gutiérrezt és Grosjeant, mindez a 12-15. hely közt történik.

Origo
14:37

23. kör: Rosberg mindjárt DRS-távolságban

Úgy sem lesz könnyű az előzés, de lélektanilag biztos jól jön neki. Ricciardo több mint 5 másodpercre van az élen álló Mercedestől, viszont ő is közelít hozzá.

Origo
14:36

22. kör: Räikkönen tempója egész jó

A használt lágyakon csak bő 2 tizeddel volt lassabb a frisseken haladó Vettelnél, az előbb futotta meg saját legjobb körét a versenyen.

Origo
14:35

21. kör: Rosberg utolérte Hamiltont

A kerékcserék előtt 3 másodperchez közelített a hátránya, de most már csapattársa sarkában lohol. Most üt vissza Hamilton pénteki balesete, ami miatt nem tudott rendes hosszú etapon foglalkozni a lágy gumikkal?

Origo
14:32

19. kör: Pontszerző helyeken a Renault-k

Hamilton, Rosberg, Ricciardo, Vettel, Räikkönen, Verstappen, Pérez, Palmer, Magnussen, Alonso az első tíz sorrendje, közülük Räikkönen, Pérez és a két Renault nem járt még kint a depóban.

Origo
14:30

17. kör: Verstappen gurult, ezért volt lassú a kerékcseréje

A Sky Sports riportere, Ted Kravitz jelentette, hogy a holland nem taposott elég erősen a fékbe, ezért előrébb gurult a bokszban a művelet közben. A jobbelső kerekét rakták fel különösen lassan.

Origo
14:29

16. kör: Verstappen bukott a kiállással

Vettel mögé esett, ráadásul a pályán Räikkönen is megelőzte, aki fel fogja tartani egy ideig. Hamilton, Sainz és Bottas letudta az első kerékcserét, mindjárt érkezik Rosberg is.

Origo
14:27

15. kör: Behozták Ricciardót is

Az ausztrál Bottas mögött, Vettel előtt folytatja a lágy gumikon. Utána rögtön támadja a Williams a friss abroncsokon, az 5-ös kanyarnál kívülről majdnem végre is hajtotta a manővert.

Origo
14:25

15. kör: Megkezdődtek a kerékcserék

Vettel, Hülkenberg és Grosjean nyitja a sort, annyi biztos, hogy Vettel a lágy keverékre váltott. Pont Räikkönen elé tért vissza.

Origo
14:24

14. kör: Räikkönen nem talál fogást Grosjeanon

Mindkét autóban Ferrari-motor dobog, és a finn egyelőre nem tud előrébb lépni a 11. helyről. Talán az lesz az esélye, hogy mint említettük, ő a leglágyabb gumikeveréket használja. Hülkenberget még látja, de Bottas már 5 másodpercre van tőle.

Origo
14:21

12. kör: Hamilton szállítja a leggyorsabb köröket

Körönként 2-3 tizedet ad Rosbergnek, az előnye már 2,5 másodperc feletti. A sorrend: Hamilton, Rosberg, Ricciardo, Verstappen, Vettel, Alonso, Sainz, Bottas, Hülkenberg, Grosjean.

Origo
14:20

11. kör: Megkapta a büntetést Button

Lassan megérné félreállnia, hogy spóroljon az erőforrással, mert az utolsó helyen haladó pilóta kapott egy áthajtásos büntetést. A műszaki probléma megoldásához kapott nem engedélyezett segítséget.

Origo
14:18

10. kör: Hamilton előnye 1,7 másodperc

Rosberg leszakította Ricciardót, a távolságuk időben 2,5 másodperc, az ausztrál 1-gyel előzi meg Verstappent. Buttont tiltott rádióüzenetek miatt vizsgálják a sportfelügyelők, szegénynek még egy büntetés is kinézhet, ha folytatja.

Origo
14:15

8. kör: Nagyitempóban Verstappen

Ő maga fogalmazott így, mivel nem tiszta előtte a pálya. Button közben bedöcögött a bokszba, lehet, hogy tényleg itt a vége neki.

Origo
14:14

7. kör: Räikkönen megelőzte Gutiérrezt

A célegyenes végén, még amikor Button visszalassult. Räikkönen így 11., a pillanatnyilag utolsó pontszerző Grosjeant kergeti.

Origo
14:13

6. kör: Button mégis versenyben maradhat

Rádión rászóltak, hogy maradjon a pályán. "Ez fantasztikus, micsoda verseny lesz..." - mondta a brit egy kínos nevetés kíséretében. Előtte olyan utasítást is kapott, hogy ne váltson.

Origo
14:11

5. kör: Button vánszorog

Hirtelen elment mellette mindenki, aki üldözte. Kiderült utána, hogy a hidraulikai nyomás elszállt az autójában, "game over", ahogy Button fogalmazott.

Origo
14:09

3. kör: Hamilton előnye több mint 1 másodperc

A brité a leggyorsabb kör, de Rosberg csak 3 ezreddel volt lassabb nála. A Red Bullok tapadnak Rosbergre.

Origo
14:07

2. kör: Gutiérrez hármat lépett előre

A Haas mexikói pilótája a 12., megelőzte Räikkönent is, aki szintén nyert egy pozíciót.

Origo
14:05

Alonso megelőzte Sainzot

Hamilton és Rosberg mögött maradt a Ricciardo, Verstappen, Vettel sorrend, Alonso viszont átugrotta Sainzot. Őket Button követi, Bottas pedig Hülkenbergen lépett át.

Origo
14:04

Rajt: Rosberget felfalta Hamilton

A német nem rugaszkodott el jól, belülről elment mellette Hamilton. Ricciardo is megelőzte a külső íven, de őt sikerült visszavernie a 2-es kanyarnál.

Origo
14:00

Räikkönen lágy gumin rajtol

Elindult a felvezető kör, Räikkönen, Kvjat, Pérez, Palmer, Massa, Haryanto és Ericsson kezdi a futamot a sárga festésű abroncsokon. A ferraris a 14. helyről próbálja előreverekedni magát.

Origo
13:57

A Red Bull levadászhatja a Mercedest

Ricciardo optimista, szerinte a futamon lesz keresnivalójuk a győzelemért vívott harcban, hiszen itt nem számít annyira a motorerő. Már a pole-t is elérhetőnek tartotta. Ricciardo a 3., Verstappen a 4. helyről indul, a Ferrarikat legyűrték az időmérőn.

Origo
13:54

Massának a kormánnyal van gondja

A kormányoszlopával nem stimmel valami - az autó elhúz az egyik irányba -, a williamsesek még mindig szerelik. Azért sikerült felállnia a rajtrácsra. Nyilván a tegnapi balesetben sérült meg az elem.

Origo
13:51

Ennyit érhet a glória

Részletek itt arról, hogy a versenyzők miképp reagáltak az FIA prezentációjára a szerkezet hatásával kapcsolatban. A glória 17%-kal javítana a túlélési esélyeken.

Origo
13:50

A 107%-os szabállyal sem kavartak

Röhejes lett volna, ha betű szerint ragaszkodtak volna a szabályokhoz az időjárás és piros zászlók által megbolondított Q1 miatt, de szerencsére nem kavarták meg a rajtsorrendet.

Origo
13:47

Két kiállást vár a Pirelli

A sportigazgató Paul Hembery szerint száraz pályán egyértelműen ez a legjobb taktika. Szerintük nem sokat számít, hogy valaki lágy vagy szuperlágy gumikon kezdi meg a versenyt.

Origo
13:45

A Mercedesek az élen

A pole pozíciót Rosberg szerezte meg, miután Hamilton Alonso megpördülése miatt már nem tudott javítani az utolsó körében. A német csak akkor ért oda a sárga zászlós szakaszhoz, mikor Alonso már visszatért a pályára, és a sportfelügyelők szerint elegendő mértékben lassított, ezért megtarthatta a pole pozíciót.

Origo
13:37

Süt a nap, eső nem várható

Tegnap egy óriási zuhé bolondította meg az időmérőt, a Q1 kezdetét el is kellett halasztani, és utána többször is meg kellett lengetni a piros zászlót. Ma csak a futam utánra jósolnak záporokat, most süt a nap, a levegő 28, az aszfalt 52 fokos.

Origo
13:28

Hamarosan kezdődik a Magyar Nagydíj

Fél óra múlva elrajtol a mezőny a 31. alkalommal megrendezett hungaroringi futamon. Az elmúlt két évben az idény egyik legjobb versenyét rendezték itt, reménykedjünk benne, hogy a Mercedes-uralom ellenére most is eseménydús lesz a futam.

Még több bejegyzés

Kapcsolódó anyagok: