Vágólapra másolva!
Az elején a gyilkos rázókövek, a végén az eső bolondították meg az Osztrák Nagydíj időmérőjét. Amikor a Q3 utolsó perceire a pálya elég száraz lett a slickekhez, Hamilton volt a leggyorsabb,  Hülkenberg pedig a 3. helyen találta magát annak köszönhetően, hogy korán cserélt kereket.
Vágólapra másolva!
Cikkünk folyamatosan frissül31 bejegyzés

Noha a papírformának megfelelően végül a két Mercedes volt a leggyorsabb az Osztrák Nagydíj időmérő edzésén, számos incidens és meglepő eredmények színesítették a kvalifikációt. Lewis Hamilton önerőből indulhat a pole pozícióból, miután a száradó pályán megfutotta a leggyorsabb kört, Nico Hülkenberg és Jenson Button viszont a többiek büntetéséből profitálva szerezte meg a 2. és 3. rajtkockát.

Hamilton egy kaotikus időmérő után örülhetett:

a Q1-et Danyiil Kvjat balesete miatt kellett piros zászlóval megszakítani, a Q2 végén eleredt az eső, a Q3-ban pedig folyamatosan változtak a körülmények a száradó pályán. A címvédő esélye egyébként már az időmérő előtt megnőtt a pole pozícióra, két legnagyobb riválisa, Rosberg és Sebastian Vettel ugyanis váltócsere miatt 5 rajthelyes büntetést kapott. A bajnokság éllovasa a délelőtti harmadik szabadedzésen törte össze az autóját, miután eltörött a felfüggesztése, és a balesetben a váltója is megsérült. A szerelőknek igyekezniük kellett, hogy az időmérőig megjavítsák a Mercedest, de Rosberg néhány perces késéssel a pályára tudott hajtani a Q1-ben, és a tempóján később sem látszott meg a délelőtti incidens.

A csapattársa idejével azonban ő sem tudott mit kezdeni, Hamilton több mint fél másodperces előnnyel szerezte meg a pole-t a Q3-ban, ahol az egyre szárazabb aszfalton folyamatosan változott a sorrend. „Nagyon szórakoztató edzés volt, az izgalmakat pedig csak fokozta, hogy rendkívül gyorsan száradt fel a pálya a napsütésben" – mondta a brit. „Az új aszfalt ráadásul nagyon csúszós volt. Az utolsó körön múlt minden, kanyarról kanyarra száradt fel a pálya. Szerencsére jól időzítettünk, és sikerült rendesen összeraknom a körömet."

Hamilton nagy előnnyel szerezte meg a pole-t Forrás: AFP/Joe Klamar

Rosberg az időmérő után először a csapat „elképesztő" munkáját köszönte meg, és hozzátette, még Hamilton szerelői is az ő autóján dolgoztak a délelőtti baleset után, hogy megjavítsák az időmérőig. „Hihetetlen, milyen gyorsan száradt fel a pálya az edzés végén.

– nyilatkozta. „A büntetésem miatt komoly hátrányba kerülök, de megpróbálom a legtöbbet kihozni a helyzetből."

Hülkenberg még jobb eredményben bízott

Rosberg hátrasorolása miatt Nico Hülkenberg indulhat a 2. rajtkockából. A Force India német versenyzője elsőként kért slick gumikat a csapatától, és az utolsó percekben többször is az élen állt. Elmondta,

az edzés vége a 2010-es Brazil Nagydíj időmérőjére emlékeztette,

ahol a száradó pályán megszerezte a pole pozíciót a gyengélkedő Williamsszel. „Egy pillanatra úgy is éreztem, hogy most is előrébb végezhetünk a 3. helynél, de persze így sem vagyok túl csalódott" – mondta. „Az autóm jól teljesített, minden összejött ma."

Az nem derült ki, hogy a másik Force Indiával Sergio Pérez mire lett volna képes, a mexikói autóján ugyanis már a Q1-ben megsérült a felfüggesztés, és nem tudta folytatni az edzést. Jenson Button viszont idén először bejutott a Q3-ba, és a körülményeket kihasználva az 5. helyet szerezte meg Vettel mögött, a büntetések miatt azonban a 3. pozícióból rajtolhat a McLarennel.

– viccelődött boldogan. „Nagyon élveztem az edzést, bár a Q2-ben attól tartottam, mindennek vége, amikor blokkoltak a kerekeim. Holnap nehéz napunk lesz, de most megpróbálom kiélvezni a pillanatot."

Vettel szerint az időmérő ezúttal nem adott pontos képet az erőviszonyokról, ezért továbbra is úgy gondolja, hogy jól szerepelhetnek a vasárnapi futamon. „Nagyon jónak éreztem az autómat, a Q3-ban pedig inkább az döntött, hogy ki volt jobb pozícióban a pályán, és ki vállalt több kockázatot. Előrébb kellene lennünk, én nem kockáztattam eleget, de magabiztosan várom a versenyt."

A másik Ferrarival Kimi Räikkönen a 6. helyen végzett, őt felváltva követik a Red Bullok és a Williamsek. A mezőny második feléből induló versenyzők közül alighanem Pascal Wehrlein volt a legboldogabb, aki pályafutása során először jutott be a Q2-be a Manorral, és a többiek problémáit kihasználva a 12. helyet szerezte meg. A kaotikus Q3-at és Button eredményét elnézve Fernando Alonsót valószínűleg még jobban bosszantotta, hogy a Q2-ben ő volt a leglassabb, és csak a 14. helyről indulhat. A spanyol elmondta, az első etapjában tévedésből használt gumikat tettek fel az autójára, később pedig a sárga zászlók miatt nem tudott javítani.

Már Kvjat is aggódik a rázókövek miatt Forrás: AFP/Andrej Isakovic

Újabb áldozatot szedett a kerékvető

Az időmérő egyik nagy vesztese a Toro Rosso volt,

náluk mindkét versenyző pórul járt. Kvjat a Q1-ben szenvedett balesetet, miután ráhajtott a Max Verstappen által túl veszélyesnek tartott kerékvetőre a 8-as kanyarban, és eltörött a felfüggesztése. A Toro Rosso a falnak is nekiment, majd nagy tempóval bukdácsolt át a kavicságyon, de az orosz pilótának nem esett baja. „Nagyon furcsa eset volt, igazából fogalmam sincs, mi történt" – nyilatkozta később.

Csapattársa, Carlos Sainz a körideje alapján bejutott a Q2-be, de ott egy mért kört sem tudott megtenni, mert műszaki hiba miatt már az etap elején le kellett parkolnia az autóját.