Váratlan fordulatot vehet az Osztrák Nagydíj hétvégéjének alakulása, miután a pontverseny éllovasa, és a verseny egyik esélyese, Nico Rosberg műszaki hiba miatt alaposan összetörte a Mercedest a harmadik szabadedzés második felében. Rosberg egy abszolút leggyorsabb 1-es szektoridő után a 2-es kanyarból gyorsított ki, amikor a bal hátsó kerekénél eltört az egyik lengőkar, és a falnak ütközött.
Rosberg sértetlenül szállt ki az autóból, de a Mercedest alaposan körbe törte, és nem biztos, hogy az időmérőre sikerül újjáépíteni azt. Egyelőre nem tudni, hogy mi okozta a meghibásodást, mert bár Rosberg kereke a kerékvetőn volt, nem a sokat bírált, durva, sárga hurkákon haladt. A baleset után a Mercedes arra utasította Lewis Hamiltont, hogy kerülje el a rázóköveket.
Kétségtelenül az ütközés a legkellemetlenebb a Mercedes szempontjából, de előtte sem mentek olajozottan a dolgaik a szabadedzés során. Hamilton ultralágy abroncsait már 8 kör után le kellett cserélni, mert elöl szemcsésedtek, hátul pedig hólyagosodtak, és a háromszoros világbajnok szerint olyan rossz állapotba kerültek, hogy kicsúszást is okozhattak volna, ha nem áll ki a bokszba.
A piros zászlós fázis utáni 12 percben Hamilton kapott egy használt ultralágy szettet, ezzel már óvatosan közlekedve is megközelítette az edzést szinte végig vezető Ferrarik tempóját, így az időmérőn harcban lehet a pole-ért, a futamon viszont száraz és nedves pálya esetén is érdekes etapok várhatók a gumik szeszélyes viselkedése miatt.
Már-már megszokott, hogy Sebastian Vettel jól szerepel a harmadik szabadedzéseken, és ez ma sem alakult másként: a négyszeres világbajnok 1:07.098-cal új pályacsúcsot autózott, és bizonyára még jobb tempóra is képes lehet, mert mért körében több látványos hibát is elkövetett. A továbbfejlesztett Ferrari motorral azonban egyelőre ez is elég volt az 1. helyhez.
Vettelnek minden tizedmásodpercre szüksége lesz,
mert az FIA megerősítette, hogy sebességváltó-csere miatt öthelyes rajtbüntetést kap. A Ferrari szempontjából ezért jó hír, hogy Vettelhez hasonlóan Kimi Räikkönen is következetesen jó tempóra volt képes az ultralágy gumikkal, és a 2. helyen végzett, mindössze 136 ezredmásodperc hátránnyal.
A két Red Bull Daniel Ricciardo és Max Verstappen vezetésével három Mercedes motoros autót is maguk mögé utasított: az új alkatrészekkel felvértezett Williamst vezető Valtteri Bottas egy megpördülés ellenére is a 6. lett Felipe Massa előtt, Nico Hülkenbeg pedig szuperlágy gumival is gyorsabbnak bizonyult Sergio Péreznél, akinek ez volt az első igazi szabadedzése a hétvégén.
Folytatódott a Haas csapat vesszőfutása: Esteban Gutiérrez az edzés elején azt mondta a rádión, hogy rossz előérzete van, mert valami el fog törni az autón, és Romain Grosjean tempója sem jó, csupán a 12-14. helyen végeztek. Szerényen szerepelt a Toro Rosso is, Danyiil Kvjat csak a 16. helyre ért oda, Carlos Sainz pedig a partvonalról nézte az edzés végét, a 18 lett.
A McLarennél úgy döntöttek, hogy a tegnap kipróbált, látványos hátsó szárnyukat egyelőre nem használják a továbbiakban, és csak némi fáziskéséssel kezdték meg a szabadedzést, de így is odaértek az elméleti pontszerző helyek végére: Jenson Button a 9., Fernando Alonso pedig a 10. lett. Erején felül teljesített Pascal Wehrlein, aki jól ismeri a Red Bull Ringet az F3-ból és a DTM-ből, talán ez is segített neki, hogy a gyengécske Manorral a 13. helyre érjen oda.
Köszöntjük olvasóinkat az Osztrák Nagydíj harmadik szabadedzésének élő közvetítésében! A csapatok már készülődnek, a kezdésig a tegnapi összefoglalóinkat ajánljuk!
Tegnap már kiderült, hogy a Ferrari egy zseton felhasználásával továbbfejlesztette az erőforrását, de az eredeti értesülésekkel ellentétben nem az MGU-K-n változtattak. Ma szerelik be az új változatú erőforrásokat az autókba.
15 évvel ezelőtt az Osztrák Nagydíj egyik edzésén egy megriadt szarvas rohant be a pályára, erről rádión tájékoztatták Juan Pablo Montoyát, a Williams versenyzőjét. Ebből az angol nyelv miatt mókás szóvicc kerekedett, ugyanis a szarvast angolul "deer" -nek nevezik, de az aggódásnak a hasonlóan kiejtett "oh dear" kifejezéssel is hangot szoktak adni. Montoyának azt mondták, hogy vezessen óvatosan, mert valahol egy szarvas kószál a pályán, ő pedig eljátszotta, hogy nem érti pontosan, amit hall. Erre mérnöke elmagyarázta neki a helyzetet: "Igen, egy szarvas. Olyan mint egy ló, csak szarva van!"
"Tudom, tudom, haha!" - válaszolt a pilóta.
Tegnap pár perc alatt hatalmas zuhé érkezett a Red Bull Ringre, de ez most egyelőre nem fenyeget. Száraz pályán kezdődik nemsokára a harmadik szabadedzés.
Látványos hátsó szárnyat tesztelt tegnap a McLaren, különösen a véglapok mutattak szokatlanul, de az újítás egyelőre nem vált be, ezért további tesztelésre van szükség. A hétvégén nem használják tovább.
Ricciardo még csak öltözik, de Wehrlein, Gutiérrez, Massa, Hamilton, Nasr és Haryanto már kihajtott a pályára. Összesen 60 perc áll a mezőny rendelkezésére.
Rosberg rögtön ultralágy gumikat kapott az autójára, az új alkatrészeket tesztelő Williams viszont Massával a lágy gumikkal kezd, és flow vis festékkel vonták be az első vezetőszárny bal oldalát.
Közben a korábbi specifikációjú Ferrari motort használó Sauber versenyzői kezdtek mért köröket futni, Marcus Ericsson 1:10.763-nál jár ultralágy gumival, Felipe Nasr 1:10.867-tel követi.
Vettel ultralágy gumit használ, 1:07.797-tel az élre is ugrott. Rosberg még csak melegít, 1:10.9-nél jár.
A mezőny nagy része időmérős szimulációkkal kezd a tegnapi eső ellenére is. Hamilton használt, Verstappen új ultralágyakat kapott.
Egyelőre Vettel vezet 1:07.307-tel, rövid ideig Verstappen volt a 2. helyezett 1:07.865-tel, de Räikkönen visszaszerezte a pozíciót 1:07.603-mal. Hamilton autója túlkormányzottá vált a 8-as kanyarban és kicsúszott, Alonso közben még az autó mellett üldögélve várakozik.
Hamilton nemrég beragadt az egyik Manor mögé, és úgy tűnik, az autóján lévő ultralágy gumi hólyagosodni is kezdett. Egyelőre csupán a 12. helyezett, rádión kérte is a mérnökét, hogy vizsgálják meg a hátsó abroncsát, mert valami nincs rendben. Arra kérték, hogy menjen még egy kicsit, de azt mondta, hogy ha folytatja, ki fog csúszni. Betolták a garázsba.
Az ultralágy gumikkal ma egyelőre nem találja az összhangot, nem futott még versenyképes kört.
Ez persze valószínűleg csak addig marad így, amíg a Mercedesek elő nem kerülnek. Vettel továbbra is vezet 1:07.307-tel, Räikkönen, Ricciardo, Massa és Verstappen is 1:08-on belül van.
A McLarennél még csak installációs köröket tettek meg a versenyzők, Alonso nem is ül az autójában. Gutiérrez közben aggódva tájékoztatta mérnökét, hogy rossz előérzete van, és valami el fog törni az autóban.
A Sky Sports szerint Hamilton első abroncsai szemcsésedtek, a hátsók pedig hólyagosodtak. Nem úgy tűnik, hogy bevált náluk az ultralágy gumi a hétvégén. A többieknek nincsenek ilyen gondjai.
Használt ultralágyakkal fut a Ferrari, az első szektorban egyéni legjobb szektoridőt ért el, de a csúcsdöntés elmaradt. Azt korábban el is felejtettük, hogy Vettel aktuális 1:07.307-es ideje új körrekord is volt, de aztán
jött Räikkönen és 1:07.234-re javította a pályacsúcsot.
Vettel egymás után futja az 1:07.3-4-es köröket, és ugyanígy tesz Räikkönen is. A kép most jól fest a Scuderia szemszögéből, de a Mercedesek még nem mutattak semmit az első fél óra alatt.
Gyors kerékcsere volt, úgy tűnt, újabb időmérő szimuláció következik, de egy kör után visszatért a bokszba. Alonso és Button is előkerült végre, egyelőre a 10-11. helyen tartózkodnak.
A Red Bull versenyzője 1:07.639-cel 4 tizedre került Räikkönenhez, és a 6. helyezett Massa is egy abszolút leggyorsabb első szektoridővel kezdett, de aztán elfékezte magát, és nem tudott javítani.
Új ultralágy gumikkal hagyta el a bokszot, és kezdte meg melegítő körét. Vajon az ő abroncsai jobban bírják majd, mint Hamilton autóján?
Nem is kicsit. Piros zászlóval leállították az edzést. Újabb fordulópont a világbajnokságban?
A bal hátsó felfüggesztése eltört, amikor kigyorsított a 2-es kanyarból. A rázókövön gyorsított, de nem a sárga hurkákon. Sértetlenül kiszállt az autóból, de kérdéses, hogy ezt meg lehet-e javítani az időmérőig.
Hamilton autóján is ellenőrzik a bal hátsó felfüggesztést. Rosberg közben visszaért a garázsba, és láthatóan dühös a történtek miatt. Az autót is szállítják már a boksz felé. A visszajátszások alapján már egyértelmű, hogy nem Rosberg a hibás az ütközés miatt, az autó futóműve adta fel. Továbbra is piros zászló van érvényben.
Bő 12 perce maradt a mezőnynek, néhány gyors kör még belefér, Vettel máris a pályán.
Az új leggyorsabb kör 1:07.098, de ennél sokkal jobb is lehetett volna, Vettel többször is hibázott a kör során. A Mercedes kiengedte Hamiltont is a pályára, használt ultralágy gumikkal. Rosberg egyébként abszolút leggyorsabb első szektort futott, mielőtt az autója feladta a küzdelmet.
Használt ultralágy gumikkal 1:07.754-et futott, bő 6 tizeddel lassabb egyelőre Vettelnél. Nem áll jól a Mercedes szénája.
Legalábbis a Sauber egyelőre nem esett szét, de a körének természetesen nem tett jót, hogy átugratott a 8-as kanyar külső ívén lévő rázóköveken.
Legutóbbi köre során 1:07.308-ra gyorsult, így már csak bő 2 tizedmásodperc a hátránya Vettel mögött, és közvetlenül Räikkönen sarkában lohol. Bottas megpördült a 9-es kanyarnál, kicsúszott a bukótérbe, de tudja folytatni.
A McLaren versenyzője is a kör végén ugratott át a rázóköveken, az autó elejéről hagyott el valamit, de folytatni tudta ő is.
Javítani nem tudott a legutóbbi köre során, de 1:07.346-ot futott, ami nem sokkal marad el az eddigi legjobbjától. Az abroncsai szemre egyelőre jó állapotban vannak.
Néhány másodperccel a leintés előtt megkezdtek még egy mért kört, de már nem tudtak javítani, így Vettel maradt az élen Räikkönen és Hamilton előtt, de a legfontosabb, hogy Rosberg drámai balesetet szenvedett műszai hiba miatt. emsokára jelentkezük bővebb összefoglalónkkal!