Társoldalunk:

Vettel az élen, Rosberg futóműve eltört az időmérő előtt

2016.07.02., 10:46
rendezés

Az Osztrák Nagydíj szombat délelőtti szabadedzésén végre megint szép idő fogadta a csapatokat. Ezt a Ferrari használta ki a legjobban, az első két helyen ők végeztek, míg a Mercedes eleinte a hátsó gumik látványos hólyagosodásával szenvedett, Rosberg autója pedig a felfüggesztés hibája miatt összetört.

Váratlan fordulatot vehet az Osztrák Nagydíj hétvégéjének alakulása, miután a pontverseny éllovasa, és a verseny egyik esélyese, Nico Rosberg műszaki hiba miatt alaposan összetörte a Mercedest a harmadik szabadedzés második felében. Rosberg egy abszolút leggyorsabb 1-es szektoridő után a 2-es kanyarból gyorsított ki, amikor a bal hátsó kerekénél eltört az egyik lengőkar, és a falnak ütközött.

Rosberg sértetlenül szállt ki az autóból, de a Mercedest alaposan körbe törte, és nem biztos, hogy az időmérőre sikerül újjáépíteni azt. Egyelőre nem tudni, hogy mi okozta a meghibásodást, mert bár Rosberg kereke a kerékvetőn volt, nem a sokat bírált, durva, sárga hurkákon haladt. A baleset után a Mercedes arra utasította Lewis Hamiltont, hogy kerülje el a rázóköveket.

Alaposan összetört a MercedesForrás: AFP/Georg Hochmuth

Kétségtelenül az ütközés a legkellemetlenebb a Mercedes szempontjából, de előtte sem mentek olajozottan a dolgaik a szabadedzés során. Hamilton ultralágy abroncsait már 8 kör után le kellett cserélni, mert elöl szemcsésedtek, hátul pedig hólyagosodtak, és a háromszoros világbajnok szerint olyan rossz állapotba kerültek, hogy kicsúszást is okozhattak volna, ha nem áll ki a bokszba.

A helyszínről jelentjük

A piros zászlós fázis utáni 12 percben Hamilton kapott egy használt ultralágy szettet, ezzel már óvatosan közlekedve is megközelítette az edzést szinte végig vezető Ferrarik tempóját, így az időmérőn harcban lehet a pole-ért, a futamon viszont száraz és nedves pálya esetén is érdekes etapok várhatók a gumik szeszélyes viselkedése miatt.

Vettel volt a leggyorsabb, most ő a csúcstartóForrás: GEPA pictures/Gepa Pictures/ Christian Walgram

Már-már megszokott, hogy Sebastian Vettel jól szerepel a harmadik szabadedzéseken, és ez ma sem alakult másként: a négyszeres világbajnok 1:07.098-cal új pályacsúcsot autózott, és bizonyára még jobb tempóra is képes lehet, mert mért körében több látványos hibát is elkövetett. A továbbfejlesztett Ferrari motorral azonban egyelőre ez is elég volt az 1. helyhez.

Vettelnek minden tizedmásodpercre szüksége lesz, mert az FIA megerősítette, hogy sebességváltó-csere miatt öthelyes rajtbüntetést kap. A Ferrari szempontjából ezért jó hír, hogy Vettelhez hasonlóan Kimi Räikkönen is következetesen jó tempóra volt képes az ultralágy gumikkal, és a 2. helyen végzett, mindössze 136 ezredmásodperc hátránnyal.

A két Red Bull Daniel Ricciardo és Max Verstappen vezetésével három Mercedes motoros autót is maguk mögé utasított: az új alkatrészekkel felvértezett Williamst vezető Valtteri Bottas egy megpördülés ellenére is a 6. lett Felipe Massa előtt, Nico Hülkenbeg pedig szuperlágy gumival is gyorsabbnak bizonyult Sergio Péreznél, akinek ez volt az első igazi szabadedzése a hétvégén.

Ez nem a Toro Rosso edzése volt

Folytatódott a Haas csapat vesszőfutása: Esteban Gutiérrez az edzés elején azt mondta a rádión, hogy rossz előérzete van, mert valami el fog törni az autón, és Romain Grosjean tempója sem jó, csupán a 12-14. helyen végeztek. Szerényen szerepelt a Toro Rosso is, Danyiil Kvjat csak a 16. helyre ért oda, Carlos Sainz pedig a partvonalról nézte az edzés végét, a 18 lett.

A McLarennél úgy döntöttek, hogy a tegnap kipróbált, látványos hátsó szárnyukat egyelőre nem használják a továbbiakban, és csak némi fáziskéséssel kezdték meg a szabadedzést, de így is odaértek az elméleti pontszerző helyek végére: Jenson Button a 9., Fernando Alonso pedig a 10. lett. Erején felül teljesített Pascal Wehrlein, aki jól ismeri a Red Bull Ringet az F3-ból és a DTM-ből, talán ez is segített neki, hogy a gyengécske Manorral a 13. helyre érjen oda.

Origo
12:02

Hamilton és Vettel elment még egy körre

Néhány másodperccel a leintés előtt megkezdtek még egy mért kört, de már nem tudtak javítani, így Vettel maradt az élen Räikkönen és Hamilton előtt, de a legfontosabb, hogy Rosberg drámai balesetet szenvedett műszai hiba miatt. emsokára jelentkezük bővebb összefoglalónkkal!

Origo
11:59

Hamilton tempója is stabilizálódott

Javítani nem tudott a legutóbbi köre során, de 1:07.346-ot futott, ami nem sokkal marad el az eddigi legjobbjától. Az abroncsai szemre egyelőre jó állapotban vannak.

Origo
11:57

Leszakadt egy darab Alonso autójáról

A McLaren versenyzője is a kör végén ugratott át a rázóköveken, az autó elejéről hagyott el valamit, de folytatni tudta ő is.

Origo
11:56

Hamilton tovább lépked előre

Legutóbbi köre során 1:07.308-ra gyorsult, így már csak bő 2 tizedmásodperc a hátránya Vettel mögött, és közvetlenül Räikkönen sarkában lohol. Bottas megpördült a 9-es kanyarnál, kicsúszott a bukótérbe, de tudja folytatni.

Origo
11:54

Ericsson átment a hurkákon, megúszta

Legalábbis a Sauber egyelőre nem esett szét, de a körének természetesen nem tett jót, hogy átugratott a 8-as kanyar külső ívén lévő rázóköveken.

Origo
11:53

Hamilton a 4. helyre jött fel

Használt ultralágy gumikkal 1:07.754-et futott, bő 6 tizeddel lassabb egyelőre Vettelnél. Nem áll jól a Mercedes szénája.

Origo
11:52

Vettel új pályacsúccsal az élen

Az új leggyorsabb kör 1:07.098, de ennél sokkal jobb is lehetett volna, Vettel többször is hibázott a kör során. A Mercedes kiengedte Hamiltont is a pályára, használt ultralágy gumikkal. Rosberg egyébként abszolút leggyorsabb első szektort futott, mielőtt az autója feladta a küzdelmet.

Origo
11:48

Folytatódik az edzés

Bő 12 perce maradt a mezőnynek, néhány gyors kör még belefér, Vettel máris a pályán.

Origo
11:47

Még mindig takarítanak az ütközés után

Hamilton autóján is ellenőrzik a bal hátsó felfüggesztést. Rosberg közben visszaért a garázsba, és láthatóan dühös a történtek miatt. Az autót is szállítják már a boksz felé. A visszajátszások alapján már egyértelmű, hogy nem Rosberg a hibás az ütközés miatt, az autó futóműve adta fel. Továbbra is piros zászló van érvényben.

Origo
11:42

Műszaki hibának tűnik Rosberg balesete

A bal hátsó felfüggesztése eltört, amikor kigyorsított a 2-es kanyarból. A rázókövön gyorsított, de nem a sárga hurkákon. Sértetlenül kiszállt az autóból, de kérdéses, hogy ezt meg lehet-e javítani az időmérőig.

Origo
11:40

Rosberg összetörte a Mercedest!

Nem is kicsit. Piros zászlóval leállították az edzést. Újabb fordulópont a világbajnokságban?

Origo
11:38

Most lesz érdemes Rosberget figyelni

Új ultralágy gumikkal hagyta el a bokszot, és kezdte meg melegítő körét. Vajon az ő abroncsai jobban bírják majd, mint Hamilton autóján?

Origo
11:35

Ricciardo közelít és Massa is igyekszik

A Red Bull versenyzője 1:07.639-cel 4 tizedre került Räikkönenhez, és a 6. helyezett Massa is egy abszolút leggyorsabb első szektoridővel kezdett, de aztán elfékezte magát, és nem tudott javítani.

Origo
11:31

Vettel most kapott új ultralágy gumikat

Gyors kerékcsere volt, úgy tűnt, újabb időmérő szimuláció következik, de egy kör után visszatért a bokszba. Alonso és Button is előkerült végre, egyelőre a 10-11. helyen tartózkodnak.

Origo
11:30

A Ferrarinál működik az ultralágy gumi

Vettel egymás után futja az 1:07.3-4-es köröket, és ugyanígy tesz Räikkönen is. A kép most jól fest a Scuderia szemszögéből, de a Mercedesek még nem mutattak semmit az első fél óra alatt.

Origo
11:27

Vettel használt gumikkal próbálkozik

Használt ultralágyakkal fut a Ferrari, az első szektorban egyéni legjobb szektoridőt ért el, de a csúcsdöntés elmaradt. Azt korábban el is felejtettük, hogy Vettel aktuális 1:07.307-es ideje új körrekord is volt, de aztán

jött Räikkönen és 1:07.234-re javította a pályacsúcsot.

Origo
11:24

Különböző gumiproblémái vannak a Mercedesnek

A Sky Sports szerint Hamilton első abroncsai szemcsésedtek, a hátsók pedig hólyagosodtak. Nem úgy tűnik, hogy bevált náluk az ultralágy gumi a hétvégén. A többieknek nincsenek ilyen gondjai.

Origo
11:22

Alonso még mindig a bokszban lazul

A McLarennél még csak installációs köröket tettek meg a versenyzők, Alonso nem is ül az autójában. Gutiérrez közben aggódva tájékoztatta mérnökét, hogy rossz előérzete van, és valami el fog törni az autóban.

Origo
11:20

Szokatlanul szoros a sorrend

Ez persze valószínűleg csak addig marad így, amíg a Mercedesek elő nem kerülnek. Vettel továbbra is vezet 1:07.307-tel, Räikkönen, Ricciardo, Massa és Verstappen is 1:08-on belül van.

Origo
11:18

Így driftelt ki Hamilton a pályáról

Az ultralágy gumikkal ma egyelőre nem találja az összhangot, nem futott még versenyképes kört.

Origo
11:15

A Mercedesek egyelőre lopakodnak

Hamilton nemrég beragadt az egyik Manor mögé, és úgy tűnik, az autóján lévő ultralágy gumi hólyagosodni is kezdett. Egyelőre csupán a 12. helyezett, rádión kérte is a mérnökét, hogy vizsgálják meg a hátsó abroncsát, mert valami nincs rendben. Arra kérték, hogy menjen még egy kicsit, de azt mondta, hogy ha folytatja, ki fog csúszni. Betolták a garázsba.

Origo
11:12

Verstappen beékelődött a Ferrarik közé, de Räikkönen visszatér

Egyelőre Vettel vezet 1:07.307-tel, rövid ideig Verstappen volt a 2. helyezett 1:07.865-tel, de Räikkönen visszaszerezte a pozíciót 1:07.603-mal. Hamilton autója túlkormányzottá vált a 8-as kanyarban és kicsúszott, Alonso közben még az autó mellett üldögélve várakozik.

Origo
11:09

Verstappen is ultralágyakat kapott

A mezőny nagy része időmérős szimulációkkal kezd a tegnapi eső ellenére is. Hamilton használt, Verstappen új ultralágyakat kapott.

Origo
11:07

Räikkönen szuperlággyal kezd

Vettel ultralágy gumit használ, 1:07.797-tel az élre is ugrott. Rosberg még csak melegít, 1:10.9-nél jár.

Origo
11:05

Vettel kezdi a bejáratást a Ferrarival

Közben a korábbi specifikációjú Ferrari motort használó Sauber versenyzői kezdtek mért köröket futni, Marcus Ericsson 1:10.763-nál jár ultralágy gumival, Felipe Nasr 1:10.867-tel követi.

Origo
11:03

Eltérő programokkal nyitnak a csapatok

Rosberg rögtön ultralágy gumikat kapott az autójára, az új alkatrészeket tesztelő Williams viszont Massával a lágy gumikkal kezd, és flow vis festékkel vonták be az első vezetőszárny bal oldalát.

Origo
11:01

Máris pályán a versenyzők

Ricciardo még csak öltözik, de Wehrlein, Gutiérrez, Massa, Hamilton, Nasr és Haryanto már kihajtott a pályára. Összesen 60 perc áll a mezőny rendelkezésére.

Origo
11:00

A McLaren mellőzi az új hátsó szárnyat

Látványos hátsó szárnyat tesztelt tegnap a McLaren, különösen a véglapok mutattak szokatlanul, de az újítás egyelőre nem vált be, ezért további tesztelésre van szükség. A hétvégén nem használják tovább.

Origo
10:57

Egyelőre jó az idő

Tegnap pár perc alatt hatalmas zuhé érkezett a Red Bull Ringre, de ez most egyelőre nem fenyeget. Száraz pályán kezdődik nemsokára a harmadik szabadedzés.

Origo
10:54

15 éves az egyik legjobb F1-es videó

15 évvel ezelőtt az Osztrák Nagydíj egyik edzésén egy megriadt szarvas rohant be a pályára, erről rádión tájékoztatták Juan Pablo Montoyát, a Williams versenyzőjét. Ebből az angol nyelv miatt mókás szóvicc kerekedett, ugyanis a szarvast angolul "deer" -nek nevezik, de az aggódásnak a hasonlóan kiejtett "oh dear" kifejezéssel is hangot szoktak adni. Montoyának azt mondták, hogy vezessen óvatosan, mert valahol egy szarvas kószál a pályán, ő pedig eljátszotta, hogy nem érti pontosan, amit hall. Erre mérnöke elmagyarázta neki a helyzetet: "Igen, egy szarvas. Olyan mint egy ló, csak szarva van!"

"Tudom, tudom, haha!" - válaszolt a pilóta.

Origo
10:46

Továbbfejlesztette motorját a Ferrari

Tegnap már kiderült, hogy a Ferrari egy zseton felhasználásával továbbfejlesztette az erőforrását, de az eredeti értesülésekkel ellentétben nem az MGU-K-n változtattak. Ma szerelik be az új változatú erőforrásokat az autókba.

KAPCSOLÓDÓ CIKK

Origo
10:44

Az utolsó szabadedzés következik

Köszöntjük olvasóinkat az Osztrák Nagydíj harmadik szabadedzésének élő közvetítésében! A csapatok már készülődnek, a kezdésig a tegnapi összefoglalóinkat ajánljuk!

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Még több bejegyzés

Kapcsolódó anyagok: