Társoldalunk:

A Red Bull újra elbukta Ricciardo győzelmét, Hamilton nyert

2016.05.29., 13:38
rendezés

A Mercedes versenyzője egy zseniális taktikai húzással került az élre Monacóban, amikor esőgumikról azonnal slickekre váltva megspórolt egy kerékcserét, aztán egyszer egy kanyart is levágva keményen védekezett Ricciardo ellen. Az ausztrál gyorsabbnak tűnt, simán nyerhetett is volna, de a csapata nem várta előkészített kerekekkel a bokszban.

Az esőben kezdődő, de a verseny harmadától már száraz pályán zajló Monacói Nagydíjon nem a Red Bull, hanem a Mercedes stratégiai csele ért aranyat, ami kis szerencsével megfűszerezve győzelmet hozott a 3. helyről rajtoló Lewis Hamiltonnak.

A címvédő hátránya már több mint 13 másodperc volt Daniel Ricciardo mögött, amikor csapata rászólt a vizes aszfalton látványosan kínlódó Nico Rosbergre, hogy engedje el, és az extrém esőgumikon sikerült kihúznia egészen addig, amíg a körülmények lehetővé tették a slickeket - így egy kiállást megspórolva vissza tudott térni a menet közben a mezőny többségéhez hasonlóan intermediate gumikra is átváltó Ricciardo elé.

Rosberg nem tudta a tartani a lépést Ricciardóval, ezért el kellett engednie Hamiltont. Kattintson a képre galériánk megtekintéséhez!Forrás: AFP/Valery Hache

Ehhez persze kellett a Red Bull hatalmas malőrje is: az ausztrál egy körrel Hamilton után tért be a slickekért, és a tempója feljogosította volna az 1. helyre, de a szerelők egyszerűen nem álltak készen a fogadására a kerekekkel. "Ez egymás után a második olyan nagydíj, ahol pórul jártam. Ez szívás, fájdalmas" - nyilatkozta keserűen. Engem hívtak a bokszba, nem én döntöttem a kiállás mellett. Készen kellett volna állni rá."

"Megvolt a tempónk az esőben, elhúztunk, majd átváltottunk az intermediate gumikra. Csatába keveredtünk Lewisszal, aminek nem kellett volna megtörténnie. Úgy gondolom, minden körülmények közt én voltam a leggyorsabb, de a 2. hely ezt nem mutatja."

A Red Bull tanácsadója, Helmut Marko a Sky Sportsnak azt mondta, a győzelmet "odaajándékozták a Mercedesnek." Vizsgálatot ígért a baklövés miatt, amit szerinte félreértések, emberi hibák okoztak.

Hamilton imája meghallgatásra talált

A mezőny a Safety Car mögül, repülőrajttal indult útjára a 7. kör végén - ami automatikusan azt jelentette, hogy Ricciardo bukta az időmérős gumitrükk potenciális előnyeit -, miután már több versenyző türelmetlenül reklamált a rádión. Kevin Magnussen egyből átváltott az interekre, de pár másodperc múlva újra meg kellett fogni a tempót egy VSC-fázissal, miután Jolyon Palmer ripityára törte a másik Renault-t a St. Dévote-nál. Nagyjából a célvonalnál csúszott meg úgy, hogy a bal oldali palánknak vágódott, és onnan irányíthatatlanul sodródott a St. Dévote bukóterébe.

Palmer csúnyán összetörte az autóját. Kattintson a képre galériánk megtekintéséhez!Forrás: AFP/Pascal Guyot

Ricciardo elképesztő ütemben növelte az előnyét a küszködő Rosberg előtt, akit szinte letolt a pályáról Hamilton. A Mercedes a 16. körre megelégelte ezt, és arra utasították, hogy engedje el csapattársát, aki így a Red Bull nyomába eredhetett, körönként eleinte 0,5-0,6 másodpercet hozva rajta.

Később azonban stabilizálódott köztük a különbség, és a fordulópontot az jelentette, hogy miközben Ricciardo a 22. körben szintén megkapta a köztes esőgumikat, Hamilton a 31. körig nyújtotta az etapját a kék csíkos keveréken. "Nem jutok szóhoz. Ilyen napért imádkoztam" - mondta Hamilton, aki szombaton úgy érezte, hogy legfeljebb az eső segítheti hozzá a győzelemhez.

A Safety Car vezette a mezőnyt az első 7 körben. Kattintson a képre galériánk megtekintéséhez!Forrás: Farkas Péter - Origo

Egyetlen bokszkiállásánál a legpuhább keveréket, az ultralágyakat kapta meg, amelyekkel kihúzta a célig. "Őrület, milyen hosszú etap volt, a leghosszabb ezeken a gumikon. Nem lehetett tudni, mennyire használhatom őket. Szerintem az utolsó körben jött el az a pont, ahol drasztikusan visszaesett a teljesítményük." 

Ricciardo hiába használta a tartósabbnak tűnő szuperlágyakat, nem tudott előnyt kovácsolni ebből. Néhány körön át csimpaszkodott Hamiltonba - a sikánnál egyszer majdnem meg is előzte, a kanyarcsúcspontot átvágó mercedeses viszont kis híján felkente a palánkra a kigyorsításnál -, de utána a leintésig nem igazán tudott komoly támadást indítani.

Hamilton első győzelmét aratta idén. Kattintson a képre galériánk megtekintéséhez!Forrás: AFP/Valery Hache

Toto Wolff a Sky Sportsnak azt mondta, a Mercedes közösen döntött a hívásról. "Agresszív stratégiát választottunk, hosszasan beszélgettünk róla" - ismerte el. "Kockáztattunk." Hamilton ugyanakkor másképp emlékszik. "Én döntöttem úgy, hogy kint maradok. A csapat szólt, hogy mások átváltottak interekre, és az gyorsabbnak tűnik, álljak ki én is a bokszba."

Én viszont úgy voltam vele, hogy hmm, nem fogok, mert az aszfalt gyorsan szárad, és 10-15 kör alatt szemcsésedni kezdenének a gumik" - jelentette ki. "Úgy döntöttem, hogy tovább nyomom a gázt. A gumik nem szemcsésedtek, csupán a hátsók tapadása gyengült kicsit."

Rosberg kínlódott

Hamilton első győzelmét aratta 2016-ban, és nagyon harapott a 7. helyen célba érő Rosberg pontelőnyéből. A német 24 ponttal előzi meg csapattársát a tabellán, akinek a táv elején át kellett adnia a 2. helyet - emiatt azonban nem érez bosszúságot. "Zavaró, hogy a futam elején hiányzott a tempóm. Nem tudom, hogy fogalmazzam meg, de nem bíztam az autóban" - nyilatkozta szenvtelenül. "Az én tempóm lassú volt, Lewisnak viszont még maradt sansza a győzelemre, ezért a csapat logikusan úgy döntött, hogy adjuk meg neki az esélyt. Fájdalmas, de logikus döntés volt."

Rosberg az intermediate gumis etapon még megtartotta a 3. helyet, de a slickekre váltva már csak Sergio Pérez, Sebastian Vettel és Fernando Alonso mögé tért vissza, és a verseny végére nemhogy Alonsót megelőzte volna, az utolsó körben eleredő esőben még Nico Hülkenberg is elhúzott mellette.

Pérez a harmadik szezonjában is dobogót szerzett a Force Indiánál, amit az indiai hatóságok által üldözött tulajdonosnak, Vijay Mallyának ajánlott.

Pérez a dobogón. Kattintson a képre galériánk megtekintéséhez!Forrás: AFP/Andrej Isakovic

A kerékcserék ügyes időzítésének köszönheti az eredményt: a 7. helyről indult, de profitálni tudott abból, hogy viszonylag későn, a 21. körben járt először a depóban, mivel a korábban gumikat cserélő Vettel és Hülkenberg beragadt Felipe Massa Williamse mögé, Carlos Sainzot pedig megelőzte a bokszkiállás során. Slick gumira - konkrétan a lágy típusra - az elsők között váltott át, és ezzel előzte meg Rosberget.

Vettel sem tudott mit kezdeni vele, a ferrarisnak így be kellett érnie a 4. hellyel. "Kétségtelen, hogy gyorsabbak voltunk nála, de jobb munkát végeztek, mint mi, és megelőztek" - vélte.Az intereken töltött első körökben kellett volna jobban teljesítenem, de nem tudtam megelőzni Felipét."Egyszer amúgy sikerült neki, de az alagút után nyílegyenesen átrobogott a bukótéren, ezért vissza kellett adnia a pozíciót a végül a 10. helyen végző Williamsnek.

A McLaren mindkét pilótája pontot szerzett, Alonso 5., Jenson Button 9. lett. A spanyol örül, hogy jó irányba tart a csapat, a brit ellenben kicsit csalódott volt, mert jobb eredményt is elérhetőnek látott. "Szerintem valószínűleg rendre a megfelelő pillanatban álltam ki a bokszba, csak annyi volt a probléma, hogy miután megtettem, a többiek is ugyanígy cselekedtek!" - közölte. "Egész jól szoktam döntéseket hozni, de úgy tűnik, mindenki engem másolt."

Sok ütközés történt

A vizes pályán viszonylag nyugodtan telt a verseny, Palmer balesetén kívül Kimi Räikkönen kiesésénél repkedtek még alkatrészek. A finn a 11. körben a Loewsnél nekiment a falnak, ám közvetve nem ez, hanem a mögötte érkező Massa okozta a végzetét. A brazil a következő jobbosnál belülről próbált elmenni a Ferrari mellett, de ehelyett beletolta a korlátba, oda kényszerítve a külső íven próbálkozó Romain Grosjeant is. Räikkönen a károk miatt nem tudta folytatni a futamot, és az összetettben a 2.-ról a 4. pozícióba csúszott vissza, Hamilton és Ricciardo mögé.

Vettel a Monacói Nagydíjon. Kattintson a képre galériánk megtekintéséhez!Forrás: AFP/Jean Christophe Magnenet

Ütközés vetett véget Danyiil Kvjat kálváriájának is, ami már a legelső körben megkezdődött: az orosz autójában bedöglött valami, és rögtön ki kellett állnia kormánycserére, így a mezőny végéről próbált alkotni. Magnussent kanyarokon át támadta a 19. körben, de a Rascasse-nál látszólag reménytelenül próbált bebújni a résbe a Renault mellett, és összeütköztek. Magnussen ugyan tovább tudott menni, ám ő sem ért célba, mivel később kicsúszott a Mirabeaunál.

Szintén a Rascasse volt a végállomás a Sauber párosának, akik egymással ütköztek, úgyhogy fejmosásra számíthatnak. Ericsson a szűk hajtűben próbált beszúrni Nasr mellé, akinek elvileg már el kellett volna engednie, de előzés helyett kiforgatta csapattársát, és végül mindketten feladták.

A bokszutcából rajtoló Max Verstappen keményen dolgozott, hogy pontokkal feledtesse szombati hibáját, és szép manőverekkel menetelt is előre:az alagút után (Nasrt és Buttont), a St. Dévote-nál (Magnussent) és a Tabacnál (Wehrleint) is előzött. A 34. körben azonban a palánknak vágta Red Bullját a Massenet kanyarnál, ahol szombat délelőtt már leborotválta a falat a kerekeivel.

"Kár érte, mert előtte jól alakult a versenyem, remekül éreztem magam az autómban" - mondta. "Sajnos blokkoltak a kerekeim, majd lecsúsztam a száraz ívről. Ezután csak utas voltam az autómban, és nekimentem a falnak."

A következő versenyt két hét múlva, Kanadában rendezik.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban! 

Origo
16:06

Hamilton ünnepel

2008 után másodszor is nyert Monacóban, akkor is esett az eső. 24 pontra csökkentette a hátrányát a világbajnokságban, miután Rosberg csak 6 pontot szerzett ma.

Köszönjük a figyelmet! Hamarosan jelentkezünk az eredménylistával és az összefoglalóval.

Origo
16:03

Rosberget az utolsó körben előzték meg

Eleredt az eső, az utolsó kört nagyon óvatosan teljesítették a pilóták, és Hülkenbergnek sikerült Rosberg elé kerülnie, elvette a vb-éllovastól a 6. helyet. Ez nem Rosberg napja volt.

Origo
16:02

Hamilton nyerte a Monacói Nagydíjat

Kijárt már neki a győzelem, először ünnepelhet a 2016-os idényben. A pontszerzők sorrendje: Hamilton, Ricciardo, Pérez, Vettel, Alonso, Hülkenberg, Rosberg, Sainz, Button, Massa.

Origo
15:59

78. kör: Az utolsó kör kezdődik

Az eső már nem fogja megzavarni a versenyt, Hamilton magabiztosan halad idei első futamgyőzelme felé.

Origo
15:58

76. kör: Sainz is esőt jelez

Sőt figyelmeztette a csapatát, hogy készüljenek fel egy kerékcserére, pedig már csak 2 kör van hátra. Ricciardo már nem üldözi Hamiltont, 5,3 másodperc a hátránya a 2. helyen.

Origo
15:55

74. kör: Rosberg lemaradt Alonso mögött

Most nem tudja támadni a McLarent, 2,6 másodperc a lemaradása. Egyelőre úgy tűnik, meg kell elégednie a 6. hellyel, miközben Hamilton megszerezheti az idei első győzelmét.

Origo
15:53

72. kör: Hamilton elhúz

Már 3 másodperccel vezet Ricciardo előtt, a legutóbbi körben 1 másodpercet vert a Red Bullra. A Pirellinél pár körrel ezelőtt nem tudták megmondani, meddig bírják az ultralágy gumik, ők arra sem számítottak, hogy ilyen sokáig használhatóak maradnak.

Origo
15:51

71. kör: Csöpög az eső

Alonso jelezte a rádión, hogy újra elkezdett esni. Ennek a pár cseppnek még nincs sok jelentősége, de 6 kört még teljesíteni kell.

Origo
15:50

68. kör: Virtuális Safety Car

Valami a pályára esett a célegyenesben, úgy tűnik, egy nagy nejlonzsákot fújt az aszfaltra a szél. Hamar elvitték onnan, máris lehet teljes tempóval hajtani.

Origo
15:46

65. kör: Vettel hibázott, de megúszta

A Massenetnél blokkoltak a kerekei, de be tudta venni a kanyart. Pérez viszont elhúzott előle, 3 másodperccel autózik a Ferrari előtt.

Origo
15:43

64. kör: Hamilton abroncsai még bírják

Tartja az előnyét az ultralágy gumikon, 1,5 másodperccel vezet Ricciardo előtt. A másik Mercedesszel Rosberg továbbra sem tud Alonso elé kerülni.

Origo
15:38

61. kör: Újra elered az eső?

Még nem biztos, hogy végig száraz marad a pálya, állítólag 6-8 körrel a leintés előtt újabb zápor érheti el Monacót.

Origo
15:36

60. kör: Rosberg előzéssel próbálkozott

A sikánnál sikerült is Alonso elé kerülnie, de csak a kanyar levágásával, ezért vissza is adta az 5. helyet a spanyolnak. Hülkenberg meg is támadta a Mercedest, de előznie nem sikerült.

Origo
15:35

58. kör: Gutiérrez hibázott a Rascasse-ban

Elsőre nem tudta bevenni a kanyart, de a korlátot elkerülte, és végül tovább tudott hajtani. Ricciardo most gyorsult, az előző kör végére 1,1 másodpercre csökkentette a hátrányát.

Origo
15:31

56. kör: Mindkét Sauber kiesett

Nasr a bokszban maradt az incidens után, Ericsson még próbálkozott, de végül őt is visszahívták a garázsba. Rajtuk kívül eddig Verstappen, Magnussen, Kvjat, Räikkönen és Palmer esett ki.

Origo
15:29

55. kör: A sorrend

Hamilton, Ricciardo, Pérez, Vettel, Alonso, Rosberg, Hülkenberg, Sainz, Button, Massa.

Origo
15:28

53. kör: Megint lehet hajtani

Rövid ideig volt csak szükség a virtuális Safety Carra, újra szabad a pálya. Hamilton most gyorsabb Ricciardónál, 1,7 másodperc az előnye.

Origo
15:26

51. kör: Összeütközött a két Sauber

Nem fogják őket megdicsérni, egymást ütötték ki a Racasse-nál. A Sauber előtte arra kérte Nasrt, hogy engedje el a csapattársát, de a brazil nem engedelmeskedett, és védekezni próbált az előzést megkísérlő Ericsson ellen. Virtuális Safety Cart vetnek be, a két Sauber a bokszba hajtott.

Origo
15:24

50. kör: Rosberg továbbra is a 6.

Közvetlen közelről követi Alonsót, de egyelőre nem tud mit kezdeni a McLarennel. A Mercedest Hülkenberg és Sainz üldözi.

Origo
15:21

49. kör: Pérez a leggyorsabb

1.19.417-tel megfutotta a verseny eddigi leggyorsabb körét, és húzza magával a szintén lágy gumikat használó Vettelt. A legkeményebb keverék most remekül működik.

Origo
15:19

47. kör: Hamiltont nem büntetik

Megúszta a sikán átvágását, a sportfelügyelők szerint nem jutott előnyhöz miatta. Most 6 tized köztük a különbség, még 30 kör van hátra. Kérdés, hogy az ultralágy gumik bírják-e a verseny végéig.

Origo
15:17

45. kör: Ez a gumik csatája is

Az első három helyezett három különböző keverékű abroncsot használ: Hamilton ultralágyat, Ricciardo szuperlágyat, Pérez pedig lágyat. Ricciardo nem véletlenül üldözi keményen Hamiltont, a brit autóján lévő gumik hamarabb elhasználódnak.

Origo
15:13

42. kör: Ricciardo újra gyorsul

Az előző incidens után kicsit visszavett, de megint kezdi utolérni Hamiltont, most 1,1 másodperc köztük a különbség. A britet egyébként vizsgálják az előző kanyarlevágás miatt.

Origo
15:11

40. kör: Rosberg Alonsót üldözi

Ez eddig nem a német versenye, minden abroncson küszködött, de most kezdi felvenni a ritmust, lassan utoléri az 5. helyen autózó Alonsót. Legutóbb Vettelé volt a leggyorsabb kör, ő Pérezt szeretné utolérni, aki kevesebb mint 2 másodperccel előzi meg a 3. helyen.

Origo
15:07

37. kör: Ricciardo újra támadhat

Verstappen autóját hamar kiemelték a pályáról, újra lengetik a zöld zászlókat. Ricciardo rögtön elkezdte támadni Hamiltont, és a Tabac előtt a Mercedes mellé került, de Hamilton keményen lezárta az utat. Előtte ráadásul levágta a sikánt, így tudott a Red Bull előtt maradni. Ricciardo ideges, a rádión káromkodik, miközben mutogat Hamiltonnak.

Origo
15:04

36. kör: Verstappen megint falnak ment

A hétvégén már harmadszor ütközött a korlátnak, vége a versenyének. Megint a Massenetnél ütközött, virtuális Safety Carra van szükség a mentés miatt.

Origo
15:01

35. kör: Ricciardo támadja Hamiltont

Az elrontott kerékcsere ellenére Hamilton épphogy meg tudta előzni, és Ricciardo azóta sem maradt le a Mercedes mögött, sőt most egyértelműen gyorsabbnak tűnik nála. A brit ultralágy, az ausztrál szuperlágy gumikat használ.

Origo
14:59

32. kör: Hamilton vezet!

Ricciardo kiállt szuperlágy gumikért, de sok időt veszített - úgy tűnt, a Red Bull nem készült fel az érkezésére, és várnia kellett az abroncsokra. Ezért csak Hamilton mögé, a 2. helyre tudott visszatérni. A Mercedes remekül taktikázott, Hamilton megspórolt egy kerékcserét a késői kiállással.

Origo
14:56

32. kör: Hamilton ultralágy gumikat kapott

A pálya eléggé felszáradt a slickekhez, sokan kiállnak a bokszba. Hamilton, Rosberg, Vettel, Hülkenberg, Sainz és Verstappen is megkapta a száraz pályás gumikat.

Origo
14:54

30. kör: Ricciardo Hamilton nyomában

Az intermediate gumikon utolérte a Mercedest, már közvetlenül mögötte autózik. Közben a Sauber az első, aki bevállalta a slickeket, Ericsson ultralágy gumikat kapott.

Origo
14:52

28. kör: Hamilton slickeket kap?

Gyorsan szárad a pálya, az ideális íven már szinte sehol nincs víz - a Mercedes valószínűleg azért vár ilyen sokáig Hamilton kerékcseréjével, hogy a száraz pályára való abroncsokat tehessék fel az autójára.

Origo
14:49

27. kör: Ricciardo gyors

1.29.962-vel most az övé a leggyorsabb kör, 2,5 másodperccel volt gyorsabb, mint Hamilton. Rosberg továbbra sem tudja tartani a tempót az ausztrállal, körönként másfél másodperccel lassabb nála ugyanolyan gumikon.

Origo
14:46

25. kör: A sorrend

Az első tíz helyen álló pilóták közül csak Hamilton nem járt a bokszban, most így áll a mezőny: Hamilton, Ricciardo, Rosberg, Pérez, Vettel, Hülkenberg, Sainz, Alonso, Gutiérrez, Verstappen.

Origo
14:44

23. kör: Ricciardo a bokszban

Ő is megkapta az intermediate-eket, Hamilton viszont egyelőre kint maradt, és így ő vezeti a versenyt. A rádión közölte a csapatával, hogy még mindig jónak érzi az abroncsait.

Origo
14:43

21. kör: Rosberg kereket cserélt

A Mercedes őt hozta ki először, láthatóan küszködött az esős gumikon. Ricciardo kint maradt, a legutóbbi két körben gyorsabb volt Hamiltonnál.

Origo
14:42

21. kör: Magnussen és Kvjat ütközött

A Renault és a Toro Rosso keményen csatázott, Kvjat a Rascasse-nál megpróbált a dán elé kerülni, de összeértek, és mindketten a korlátnál kötöttek ki. Magnussen egy bokszkiállás után folytatja a versenyt, Kvjat kiesett.

Origo
14:38

20. kör: Verstappen tör előre

A bokszutcából induló holland már a 12. helyen jár, legutóbb Magnussent és Bottast hagyta maga mögött.

Origo
14:34

18. kör: Hamiltoné a leggyorsabb kör

A Mercedes nem véletlenül cserélte meg a sorrendet a két pilóta között: Hamilton máris fél másodperccel gyorsabb kört futott Ricciardónál, de a Red Bull még így is messze van, 13 másodperc az előnye.

Origo
14:33

16. kör: Hamilton már a második

Megelőzte Rosberget, de a visszajátszás alapján nem kellett megküzdenie a 2. helyért, a csapattársa elengedte őt. A Mercedes most meg is erősítette, hogy ők utasították erre a németet.

Origo
14:31

15. kör: Ricciardo elhúzott

Kihasználja, hogy tiszta előtte a pálya, már 12 másodperccel vezet Rosberg előtt. Kezdődnek a kerékcserék, az elmúlt körökben Vettel, Alonso, Hülkenberg és Bottas is intermediate gumikra váltott.

Origo
14:29

13. kör: Räikkönen kiesett

A bokszig sem jutott el, egy bukótérben leparkolta a Ferrarit. Továbbra is Ricciardo vezet, egyre jobban növeli az előnyét a Mercedesek előtt.

Origo
14:27

11. kör: Räikkönen bajban

Az első szárnya letört, és beszorult az autója alá, nagyon óvatosan próbál körbeérni a pályán. A visszajátszásból látszik, hogy a Loewsben ment neki a korlátnak, ezután Massa majdnem nekiment hátulról, és a mögöttük érkező Grosjean is majdnem a falban kötött ki a Portier-nél.

Origo
14:24

9. kör: Palmer a falban

A Renault brit versenyzője az első kieső. Már a célegyenes végén elvesztette az uralmát az autója felett, majd a St. Dévote kanyarban beleállt a gumifalba. Sértetlenül kiszállt, de az autó eleje alaposan összetört, és szükség van a virtuális Safety Carra.

Origo
14:18

8. kör: Lengetik a zöld zászlókat

A mezőny elején nem történt változás, továbbra is Ricciardo vezet Rosberg és Hamilton előtt. Magnussen azonnal kiállt a bokszba, a mezőnyből elsőként intermediate gumikra váltott.

Origo
14:16

7. kör: Mindjárt elengedik a mezőnyt

A 8. körben elhagyja a pályát a Safety Car, igazából is megkezdődhet a Monacói Nagydíj.

Origo
14:12

5. kör: Hamilton versenyezni akar

A Mercedes Twittere szerint a háromszoros világbajnok már türelmetlen, a csapatrádióban jelezte, el kellene indítani a versenyt. Magnussennek is ugyanez a véleménye.

Origo
14:09

4. kör: Újabb kör a Safety Car mögött

Egyelőre nem tudni, mikor fogják útjára engedni a mezőnyt. Kvjatnak továbbra is problémái vannak az autójával, újra a bokszba hajtott.

Origo
14:06

2. kör: Kvjat máris a bokszban

Valami gond van az autójával, kicserélték a Toro Rosso kormányát. Sok időt töltött a bokszban, de visszatért, most a mezőny után eredhet.

Origo
14:02

1. kör: Elindult a mezőny

A Safety Car mögött megkezdődött a Monacói Nagydíj. Ilyenkor nincs külön felvezető kör, ez már az első köre a versenynek. Mindenki el tudott jönni a rajtrácsról.

Origo
13:56

Rosberg negyedszer nyerne Monacóban

Ráadásul zsinórban, 2013 óta csak ő tudott itt győzni. Tegnap elismerte, hogy a Red Bull egyszerűen gyorsabb volt az időmérőn, de a versenyen egyértelműen a győzelem lesz a célja. A 3. helyről induló Hamiltonnak jól jön az eső, tegnap azt mondta, ez lehet az egyetlen esélye, hogy Ricciardo és Rosberg elé kerüljön.

Origo
13:54

Tényleg SC mögötti rajt lesz

Most jelentették be, Ricciardo valószínűleg nem bánkódik miatta. 8 perc múlva rajt, továbbra is esik az eső.

Origo
13:50

A Red Bull hosszabbított a Renault-val

Ez már hosszú ideje várható volt, vasárnap délelőtt pedig hivatalosan is megerősítették a hírt. A Toro Rosso is visszatér a franciák motorjaihoz.

Origo
13:46

Safety Car mögötti rajt lehet

Esős futamokon biztonsági okokból ez a megszokott procedúra az utóbbi években. Ricciardo éppen most nyilatkozott a Sky Sportsnak, ő is arra tippel, hogy nem állórajttal indítják el a futamot.

Origo
13:42

Ketten a bokszból indulnak

Max Verstappen az időmérőn összetörte az autóját, új kasztnival vág neki a versenynek a bokszutcából. Felipe Nasr sem áll fel a rajtrácsra, neki a kvalifikáció legelején füstölt el a motorja. Kimi Räikkönen váltócsere miatt kapott 5 rajthelyes büntetést, ezért az időmérőhöz képest így alakult a rajtsorrend.

Origo
13:35

Ricciardo indul az élről

Tegnap egy szenzációs körrel megszerezte a pole pozíciót, és száraz pályán - a többi élversenyzővel ellentétben - a tartósabb szuperlágy gumikon rajtolt volna, ami taktikai előnyhöz is juttathatta volna. Vizes pályán ez elveszik, de a pole-ból indulva így is lesz esélye a győzelemre. A második helyről Nico Rosberg, a harmadik helyről Lewis Hamilton indulhat. Az időmérőről bővebben itt olvashat.

Origo
13:31

Esik az eső Monacóban

Köszöntjük kedves olvasóinkat, fél óra múlva kezdődik a Forma-1-es idény egyik legkülönlegesebb versenye, a Monacói Nagydíj. Az idén az időjárás is izgalmasabbá teheti az utcai viadalt: reggelre megérkezett a beígért eső, amely egész délelőtt áztatta a pályát. Nemrég egy rövid időre elállt, és úgy tűnt, kezd tisztulni az ég, de azóta újra rákezdett, egyre intenzívebb az eső.

Még több bejegyzés

Kapcsolódó anyagok: