Társoldalunk:

Szenzációs körrel Ricciardóé a monacói pole

2016.05.28., 13:50
rendezés

Az ausztrál versenyző először rajtolhat az élről az F1-ben, miután a monacói időmérőn legyőzte a Mercedeseket. Hamiltont majdnem megint félreállította a technika, míg a Ferrari hátránya jelentős volt, Räikkönen ráadásul 5 rajthelyes büntetést is kapni fog váltócsere miatt.

Daniel Ricciardo Forma-1-es pályafutása első pole pozícióját szerezte meg a Monacói Nagydíj időmérő edzésén, ráadásul egy fantasztikus, 1.13.622-es körrel, amely alig 1 tizeddel marad el a körrekordtól. A Mercedeseket egy benzinnyomással kapcsolatos probléma hátráltatta a Q3 elején, a Ferrari pedig bele sem tudott szólni az első rajtkockáért zajló csatába.

Ricciardo már a Q2-ben megmutatta, hogy remek tempóra képes, mert a leggyorsabb körét nem az ultralágy, hanem – a mezőnyből egyedüliként – a szuperlágy gumikon futotta meg, és így is a 4. helyen tudott végezni. Ez azt jelenti, hogy az élmezőny többi tagjával ellentétben

a versenyt is a lassabb, de tartósabb abroncsokon fogja megkezdeni,

és hosszabb első etappal próbálkozhat.

Noha Ricciardo már nyert három futamot, a pole-ból még soha nem indulhatott, és nagyon örült neki, hogy ezt pont Monacóban teheti meg először. „Különleges ez a pálya, és úgy érkeztem ide, hogy tudtam, képesek lehetünk ilyen eredményre. Már Barcelonában is éreztem, hogy jól vezetek az utóbbi időben, de az eredményeken ez annyira nem látszott" - nyilatkozta az ausztrál, aki egyelőre nem lehet benne biztos, hogy a Red Bull stratégiai húzása beválik. „Meglátjuk, működik-e. Azért döntöttünk a szuperlágy gumi mellett, mert így rugalmasabb lehet a taktikánk holnap, több lehetőség áll majd előttünk."

A Red Bull taktikáját az eső boríthatja fel, még mindig nagy esély van rá, hogy vasárnap délután záporok nehezítik a versenyzők dolgát. Ricciardo csapattársa, Max Verstappen bizonyára örülne ennek, ő ugyanis csak a 21. helyről kezdheti meg a futamot. A Spanyol Nagydíj győztese a Q1-ben kiesett, miután az Uszoda után nekiment a korlátnak. „Jól éreztem magam az autóban, és nem is hajtottam túl keményen, de kicsit alábecsültem a tapadást, és túl hamar fordultam be" – magyarázta.

Ricciardo remek formában vezet a hétvégénForrás: AFP/Pascal Guyot

Mindkét Mercedesnek problémája volt

A Mercedes az időmérő első két etapjában erősnek tűnt, de a Q3-ban nem tudtak mit kezdeni Ricciardo idejével. Nehezítette a dolgukat, hogy

mindkét autóban gond volt a benzinnyomással.

Rosberg rövid várakozás után a pályára hajthatott, Hamiltont viszont a bokszutca végéről vissza kellett tolni a garázsba, miután a motorra panaszkodott. Az utolsó percekben ő is a pályán volt, de több mint 3 tizeddel elmaradt Ricciardótól, és Rosberg is másfél tizedet vert a körére.

A bajnokság éllovasa elismerte, hogy a Red Bull szombaton jobb munkát végzett a Mercedesnél. Daniel egyszerűen gyorsabb volt ma, teljesen megérdemli a pole-t" – nyilatkozta Rosberg, Hamilton pedig az újabb időmérős probléma után csak annak tudott örülni, hogy ezúttal legalább kihajthatott a pályára. „Holnap mindent megteszek azért, hogy a lehető legjobbat hozzam ki ebből a pozícióból" – ígérte.

A Ferrari is csalódott

A Ferrari a vártnál gyengébben szerepelt, pedig a Q1-et még Sebastian Vettel zárta az élen. A német végül 9 tizedes hátránnyal lett 4., Kimi Räikkönen pedig a 6. helyen végzett, de a váltócseréje miatt csak a 11. rajtkockából indulhat. „Jól indult az edzésünk, de rosszul végződött. Magabiztosan vágtunk neki az időmérőnek, de küszködtünk a tapadással, és nem tudtunk gyorsulni" – mondta a csalódott Vettel.

A Force India és a Toro Rosso elégedett lehet, mindkét autójukkal bejutottak a Q3-ba, ahogy Fernando Alonso is a McLarennel. Az első F1-es versenyük 50. évfordulóját ünneplő csapat azonban többet várt ettől a hétvégétől, Jenson Button különösen csalódott volt a 13. helye miatt. Ahogy várható volt, a Williams küszködött Monacóban, csak a Q2-ig jutottak: Bottas a 11., Massa a 14. helyen végzett.

Esteban Gutiérrez az idén először csapattársa, Romain Grosjean előtt végzett, és a 12. rajtkockát szerezte meg a Haasszal. A Renault Monacóban sem remekelt, csak a Saubernél és a Manornál voltak gyorsabbak. A svájciak autójában Felipe Nasr esélyt sem kapott a továbbjutásra, már a Q1 legelején elfüstölt a motorja, amiért rövid ideig a piros zászlót is meg kellett lengetni.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!

Origo
15:17

Ez Ricciardo első pole-ja

2014-ben nyert három futamot, de az élről még soha nem indulhatott. Holnap a taktikai előny is nála lehet, hiszen a többiekkel ellentétben a tartósabb szuperlágy gumikon kezdi meg a versenyt. Köszönjük a figyelmet! Hamarosan jelentkezünk a teljes eredménylistával és az összefoglalóval.

Origo
15:14

Ricciardo a pole-ban

Nem tudott javítani, de nem is kellett: Hamilton ideje csak a 3. helyre volt elég, és Rosberg hiába tudott faragni az idejéből, a Red Bull 169 ezredes előnnyel megszerezte a pole pozíciót. A Q3 végső sorrendje: Ricciardo, Rosberg, Hamilton, Vettel, Hülkenberg, Räikkönen, Sainz, Pérez, Kvjat, Alonso. Ne feledjük, hogy Räikkönent 5 hellyel hátrébb sorolják váltócsere miatt.

Origo
15:11

Hamilton a végére hagyja

Két mért kör után is csak a 10. helyen áll, de kint maradt a pályán, és újra próbálkozik. Ricciardo Rosberg és Vettel előtt vezet, Hülkenberg a 4. a Force Indiával. A sorsdöntő körök következnek.

Origo
15:07

Hamilton a pályán

Mégsem volt túl nagy gond a Mercedes motorjával, a címvédő persze így is hátrányba került. Most indult el az első gyors körére.

Origo
15:05

Ricciardo remekül kezdett

Fantasztikus körrel, 1:13.622-vel állt az élre, Rosberg is majdnem 3 tizeddel lassabb nála. Az eddigi leggyorsabb kör Monacóban 1:13.532, ezt Räikkönen 2006-ban a Q2-ben futotta. A hátralévő 6 percben megdőlhet a körrekord.

Origo
15:02

Már vannak mért körök

Egyelőre Hamilton nélkül zajlik a Q3. Az első körök után Hülkenberg áll az élen, de az 1:15.120-as ideje nem sokáig lesz elég az első helyre.

Origo
15:01

Kezdődik a Q3, Hamilton máris megállt

A brit a versenyzők többségével együtt azonnal ki szeretett volna hajtani a pályára, de ez nem jött össze: a rádión a motorjára panaszkodott, majd a bokszutca végén leállította az autóját. A szerelőknek vissza kell tolniuk a garázsba a Mercedest, egyelőre nem tudni, mi történt. Óriási pech lenne, ha most sem tudna részt venni a Q3-ban, ez az idén már kétszer előfordult vele.

Origo
14:54

Vége a Q2-nek

Rosberg az utolsó percben átvette a vezetést, az 1:14.043-as körével 13 ezredet vert Hamiltonra. A sorrend a Mercedesek mögött: Vettel, Ricciardo, Räikkönen, Kvjat, Sainz, Pérez, Hülkenberg, Alonso. A kiesők: Bottas, Gutiérrez, Button, Massa, Grosjean, Magnussen.

Origo
14:52

Vettel a második

Megelőzte Ricciardót és Rosberget is, másfél tized a hátránya Hamilton mögött. Bottas már nem is próbálkozik, ő biztosan kiesett, és Massa helyzete sem biztató a 13. helyen.

Origo
14:51

Ricciardo bejött a Mercedesek közé

Ez érdekes: a Red Bull a szuperlágy gumikon küldte a pályára az ausztrált, aki így is javítani tudott, 3 tizedes hátránnyal a 2. helyen áll. Így holnap a tartósabb gumikon kezdheti meg a versenyt.

Origo
14:46

Mindkét Williams kieshet

Tavaly is gyengén szerepeltek Monacóban, egyelőre az idén sem remekelnek. Massa hibázott is, ezért csak a 16. helyen áll, Bottas pedig a 12.

Origo
14:42

A Mercedesek máris az élen

6 tizeddel futott gyorsabb kört, mint a Q1-ben Vettel, most 1.14.056-os idővel vezet. Rosberg a második, de az ő hátránya is több mint 4 tized.

Origo
14:40

Már megy a Q2

A Williamsek a bokszban maradtak, a többiek viszont máris az első mért körüket teljesítik.

Origo
14:37

Magnussen bajba kerülhet

A sportfelügyelők vizsgálatot indítottak ellene, mert a Q1-ben akkor hajtott ki a pályára, amikor a bokszutca végén piros volt a lámpa. A visszajátszás alapján egyértelmű, hogy hibázott.

Origo
14:31

Vége a Q1-nek

A kétszer megszakított etap kiesői: Ericsson, Palmer, Haryanto, Wehrlein, Verstappen, Nasr. A tíz leggyorsabb versenyző: Vettel, Hamilton, Rosberg, Ricciardo, Pérez, Hülkenberg, Kvjat, Grosjean, Sainz, Räikkönen.

Origo
14:29

Pérez az 5.

Az ultralágy gumikon gyorsak a Force Indiák, Pérez az 5., Hülkenberg a 6. helyre jött fel. Alonso is javított, a 11. helyen áll most, már Buttont is előzi.

Origo
14:27

Alonso a 13. helyre jött fel

A kieséstől valószínűleg nem kell tartania, de azért elindult még egy gyors körre. A korai búcsúzókon kívül a két Manor, Ericsson és Palmer szénája áll most rosszul.

Origo
14:24

Zöld zászló

Az edzést újraindították, az első 8 helyezett (Vettel, Hamilton, Rosberg, Ricciardo, Kvjat, Sainz, Räikkönen, Button) a bokszban maradt, a többiek még megpróbálnak javítani.

Origo
14:23

6 perc lesz a javításra

Alonsónak igyekeznie kell, mert eddig nem futott mért kört, de az újraindítás után még próbálkozhat. Nasr és Verstappen biztosan kiesik, rajtuk kívül Palmer, Wehrlein és Haryanto nem jutna tovább a jelenlegi állás alapján.

Origo
14:20

Verstappen ütközött, piros zászló

Az Uszoda kijáratánál dobta meg a Red Bullt a kerékvető, a holland nem tudta bevenni a kanyart, és a korlátban kötött ki. Gyors körön volt, de így csak a mezőny végéről rajtolhat.

Origo
14:17

Mindenki az ultralágy gumit használja

A Force Indiákra az edzés elején szuperlágy gumikat tettek fel, de azóta ők is kereket cseréltek, már minden versenyző a leggyorsabb abronccsal próbálkozik.

Origo
14:15

Vettel átvette a vezetést

Már 1:14.610 a legjobb idő, a Ferrari most több mint 2 tizeddel előzi a Mercedeseket. Ricciardo a 4. helyre jött fel, 3 tized a hátránya. A Red Bullt a két Toro Rosso követi.

Origo
14:12

Hamilton az élen

A versenyzők nagy részének már van mért ideje, egyelőre a két Mercedes volt a leggyorsabb. Hamilton 1:14.831-gyel vezet, Rosberg 42 ezreddel marad el tőle. Vettel áll a 3. helyen, az ő hátránya már 4 tized.

Origo
14:10

Grosjeané az első mért kör

1:16.621-es kört futott, rajta kívül egyelőre csak a csapattársának, Gutiérreznek van köre, ő 5 tizeddel lassabb. Most szinte mindenki a pályán van.

Origo
14:08

Újraindult az edzés

Még 16 perc van hátra, mért kört egyelőre senki sem futott. A mezőny fele visszatért a pályára, köztük a két Mercedes.

Origo
14:06

Máris piros zászló

Még senki nem ütközött a korlátnak, de Felipe Nasr időmérője véget ért, miután óriási füstfelhőt eregetve megállt az autója a Tabac előtt. Az edzést leállították, a Sauber elszállítását már megkezdték.

Origo
14:03

Elkezdődött a Q1

A versenyzők többsége máris kihajtott a pályára, csak a két Red Bull, a két Toro Rosso és Alonso maradt a bokszban.

Origo
13:59

A forgalom is tényező lehet

A monacói időmérőn mindig nagyon fontos a jó időzítés, nehéz úgy gyors kört futni, hogy 22 autó köröz egyszerre az utcákon. Az edzéseket ráadásul gyakran meg kell szakítani az ütközések miatt, ha ez az etapok utolsó perceiben történik, többen pórul járhatnak.

Origo
13:55

Räikkönent hátrasorolják

A Ferrariban váltót kellett cserélni az időmérő előtt, ezért a finnt 5 hellyel hátrébb sorolják majd a rajtrácson. Ez Monacóban még nagyobb hátrányt jelenthet, mint máshol, a szűk utcákon nagyon nehéz előzni.

Origo
13:49

Jó idő van

A levegő 22, az aszfalt 40 fokos, és süt a nap. A hétvége előtt azt jósolták, hogy a vasárnapi futamot zavarhatják meg záporok, de erre is egyre kisebb az esély.

Origo
13:47

Izgalmas lehet az időmérő

Köszöntjük kedves olvasóinkat, a Monacói Nagydíj időmérő edzése következik. A szabadedzések alapján egyelőre nem egyértelműek az erőviszonyok: csütörtökön Daniel Ricciardo nagy előnnyel végzett az élen, szombat délelőtt viszont Sebastian Vettel állt az élre, és a Mercedes is gyorsnak tűnt.

Még több bejegyzés

Kapcsolódó anyagok: