Kitört kerékkel is pontot szerzett Michelisz
2016. április 24. 17:12
Miután Michelisz Norbert a WTCC első hungaroringi versenyén el sem tudott indulni motorhiba miatt, a főfutamot is csak az utolsó rajtkockából kezdhette meg. A magyar versenyző autójában kicserélték a turbót a két verseny között, így a rossz időben is a lelátókon maradó rajongók késő délután már láthatták versenyezni a kedvencüket.
Michelisz a rajt után folyamatosan lépkedett előre, az első kanyarig négyet előzött, de aztán ki kellett kerülnie két összekoccanó autót, ami miatt kezdhette elölről a felzárkózást. Többször ő is veszélyes szituációkba keveredett, a verseny elején például Hugo Valentével és Tom Coronellel is ütközött, de sikerült továbbhajtania. A Hondával végig jó tempóban tudott autózni, és a többiek hibáit is kihasználva egészen a 6. helyig jött előre, sőt Tom Chiltont is támadta az 5. pozícióért. Az utolsó körben azonban a sok kisebb koccanás hatására kitört a bal hátsó kereke, kisodródott a kavicságyba, és többen is elmentek mellette. Végül sikerült behoznia a sérült autót a célba, de a 10. helyig esett vissza, és csak 1 pontot szerzett.
A címvédő José María López a pont nélkül zárt első verseny után rajt-cél győzelmet aratott a Citroënnel. A 2. helyről induló Tom Coronel a rajt után lecsúszott a pályáról, és egészen a 9. helyig esett vissza, ezután a hondás Huff lett López legközelebbi üldözője. A remekül rajtoló Yvan Muller követte őket, majd a 3. körben meg is előzte Huffot. Ekkor a pályára kellett küldeni a biztonsági autót Grégoire Demoustier miatt, aki az 1-es kanyarban csúszott ki, és a gumifalba ütközve összetörte az autója elejét.
Az újraindítás után López, Muller és Huff körökön keresztül szorosan egymás mögött haladt, majd a 10. körben a Honda brit versenyzője úgy előzte meg a franciát, hogy közben meglökte a Citroënt. Huff áthajtásos büntetést kapott, és a biztos dobogós helyezés helyett csak a 6. pozícióban ért célba. A pódiumra így a csapattársa, a ma kissé halovány teljesítményt nyújtó Tiago Monteiro állhatott fel.
Az első futammal ellentétben Ficza Ferencnek ezúttal nem jött össze a pontszerzés. A verseny elején több autót is megelőzött, és egy ideig Michelisz mögött haladt, de végül ismét veszített pár pozíciót, és a 14. helyen ért célba, René Münnich előtt.
Az autók már a rajtrácson. Ezúttal 15 kört fognak megtenni, a rajtsorrend pedig az időmérőn kialakult végeredményt tükrözi. A pálya nedves, de jelenleg alig esik.
José Maria Lopez indul az első rajtkockából, mellőle Tom Coronel fog rajtolni, az ő Chevrolet-je még nem kapott büntetősúlyt, ezért 80 kilóval könnyebb a Citroennél. A második sorban Michelisz csapattársai, Huff és Monteiro vannak.
Michelisz szurkolóit a hideg és az eső sem tántorította el, és a legtöbben megvárták a második versenyt, amelyben remélhetőleg versenyezni is látni lehet majd a magyar pilótát. Folyamatos a dudaszó a célegyenesben, magyar zászlók lengeneg a nézőtéren.
Michelisz gond nélkül elindult, úgy tűnik tényleg megjavították az autóját. Mellőle a zengős Ficza fog rajtolni az utolsó sorból.
Gyorsan járnak az ablaktörlők a versenyautókon. A versenyzők gumit melegítenek, ezért cikáznak jobbra balra.
Michelisz, Muller és Coronel kicsúszott, de folytatják. Az élen Lopez és Huff.
Lopez vezet, Michelisz a 14., Ficza a 15. helyen halad.
A citroenes szinte letolja a pályáról a Hondát.
Balesetet okozott, ezért áthajtásos büntetést kapott.
Beleállt a gumifalba az 1-es kanyarban, beküldték a Safety cart.
19 másodperc hátránya volt, de ez most kevesebb lesz, mert a Safety car mögött összesűrűsödik a mezőny.
A visszajátszás megmutatta, hogy a ladás versenyző korábban majdnem kiforgatta a magyar hondást, de a gyors ellenkormányzás megmentette Micheliszt.
5 kör ment le, 15-ről 17-re módosult a versenytáv a Safety car miatt. Most írták ki, hogy a kör végén újraindul a verseny.
Mögöttül Huff halad egy másodpercre.
Tarquini ütközött Björkkel, és visszaesett a 16. helyre.
Feljött a 10. pozícióba, megelőzte Valentét. Az élen a két Citroen csatázik.
A 2-es kanyarban besokallt a Chevrolet-vel. Michelisz már a 9. helyen.
Támadja Mullert, aki viszont Lopezt.
Megpöckölte Mullert a 2-es kanyarban, és visszavette a második helyet.
Megelőzte Catsburgot egy kifékezéssel.
Fél perc a hátránya a zengős pilótának, ketten vannak mögötte.
Csak fél másodperc a hátránya, a Honda közel azonos súllyal is tartja a lépést a Citroennel.
Áthajtásos büntetést kapott Muller kilökéséért.
Coronelt is lehagyta, Huff pedig mögé jött vissza bokszból, ezért már a 6. helyen halad.
Elhagyta a pályát, amiért áthajtásos büntetés járt.
A tét az 5. hely. Megpöckölte az angolt, de az még előtte van.
Lopez győzelmét nem fenyegeti veszély. Michelisz kissé lemaradt Chiltontól.
Kitört a bal hátsó kereke, kisodródott a kavicságyba.
A 10. helyen intették le Micheliszt, fél kört ment kitört hátsó kerékkel, a versenyt Lopez nyerte Muller és Monteiro előtt.
Felmászott az autója tetejére, és integet a közönségnek.
Befejezte a versenyt a másik magyar pilóta is a tavalyi Hondával.
53 ponttal a 6. az egyéni világbajnokságon, 53 pont a hátránya az első Lópezhez képest.
Pezsgőzés közben száll a konfetti a bokszutcban. Hamarosan kezdődik a sajtótájékoztató.