Vettel és a Ferrari zárta az élen a tesztszezont
2016. március 04. 08:51
Az utolsó előszezoni tesztnapig kellett várni, hogy a Mercedes megadja magát a pályán, és akkor sem kellett lényeges alkatrészt cserélni az Ezüstnyílban. Lewis Hamilton kezdte a délelőttöt, és 69 körével megint több, mint egy teljes versenytávot megtett, amikor nem sokkal az ebédszünet előtt kénytelen volt félreállni autójával a bokszutca kijáratánál. Aggodalomra viszont nem volt ok, mert bár gond adódott a sebességváltóval, azt nem kellett kicserélni.
Nico Rosberg a délután folyamán újabb 70, gondtalan kört meg tudott tenni hosszabb etapok során, így egyáltalán nem jelent semmit, hogy végül csak a köridőtáblázat utolsó helyére ért oda. Döbbenetes, hogy a Mercedes az idén 8 tesztnap alatt 6019 kilométert futott, ami csupán alig kevesebb, mint a tavaly 12 nap alatt elért 6116 kilométeres futásteljesítmény.
A bajnoki címvédő istálló a két tesztsorozat alatt 19 versenytávot futott le.
„Ez talán a legjobb délután volt, amit az autóban töltöttem a téli teszteken” – mondta Rosberg, aki Hamiltonhoz hasonlóan kiemelte, hogy a csapat milyen remek és megbízható autót készített. „A teljesítmény terén a teljes képet természetesen még nem ismerjük, és mindenki izgatottan várja, hogy Ausztráliában kiderüljön a helyzet. Azelőtt még a gyárban leszek, és a jövő hét során további részleteken dolgozom majd a szimulátorban” – foglalta össze a német.
Az abszolút legjobb köridők terén viszont az idén nem a Mercedes végzett az élen, de ez nem meglepő, hiszen ők a lágyabb keverékű gumikat ki sem próbálták. Így fordulhatott elő, hogy a mai napot is Sebastian Vettel zárta az élen a Ferrarival, még a délelőtt során, lágy gumival futott idejével. A német pilóta volt ma a legszorgalmasabb, 142 körébe ebéd után egy versenyszimuláció is belefért, miután reggel ő is kipróbálta a Kimi Räikkönen által tegnap már tesztelt bukókeret-prototípust.
„Próbáljuk csökkenteni a tavaly még elég nagy hátrányt az élen álló autókhoz képest. Szerintem az előző szezon során jó munkát végeztünk, és az új autóval még több hátrányt ledolgozhatunk, de türelmesnek kell lennünk” – mondta Vettel, aki szerint még
Räikkönen műszaki gondjaival együtt is sikeresen alakult a teszt.
„Meglátjuk, hogy ez az autó is győztes lesz-e, de az első benyomások jók, és pozitív az előrelépésünk. A megbízhatóság terén a Mercedes a mai botlástól függetlenül is nagyon erős.”
Délelőtt a mai sorrend nagyobb része eldőlt, bár ennek szokás szerint nincs sok jelentősége. Ebéd után mindössze Felipe Massa javított sokat, az ő autójára felkerültek a szuperlágy gumik is, így a 3. helyre ért oda, és meglepetésre a nap végén esős és intermediate abroncsokat is felszereltek, gyaníthatóan a kötelező kvótájukat használták el. Claire Williams elárulta, Bahreinbe egy új orrkúpot visznek, de a töréstesztet még nem teljesítették az új alkatrésszel, és győzelmet remélt a szezon során.
„Akarok nyerni egy versenyt a csapatnak” – mondta a csapatfőnök-helyettes. „Nem csak egyszeri alkalomra vágyom, és azt sem akarom, hogy mázli vagy kiugró lehetőség legyen csak azért, mert valaki másnak nem jön össze” – jelentette ki. „Remélem, elég jó munkát végeztünk, mert
az emberek több csapatot akarnak az élen látni.
Nehéz dolgunk lesz, mert mindenki tudja, hogy a Mercedes és a Ferrari többet tud fejlesztésre fordítani, mint mi, de szerintem jó munkát végeztünk.”
Pénteken 11-ből 7 autó átlépte a 100 körös határt, és Sergio Pérez volt az egyetlen, aki egy versenytávnál kevesebbet ment ma. A mexikói pilóta autója okozta a mai második piros zászlós fázist, amikor nem sokkal az ebéd után elfüstölt a 10-es kanyarnál.
A Force Indiából némi folyadék is került a pályára,
de egyelőre nem tudni, hogy mi okozta a meghibásodást. Nehéz napja volt a Haasnak és a Manornak is, de a nap végére mindkét autó összeállt.
„Nem ez volt a legkönnyebb napunk, mert már reggeltől nagyon szeles volt az időjárás” – nyilatkozta Pérez. „Jól ment a programunk, de
a délutáni hosszú etapon elvesztettem a hajtást, és az autó megállt a pályán.
Így is megtettünk ma 60 kört, és az elmúlt két hét során rengeteget tanultunk” – mondta a mexikói. Tom McCullough a Force India részéről elárulta, hogy a technikai hibától függetlenül is begyűjtötték az adatokat, amire szükségük volt.
A Haas istállónál Romain Grosjean volt szolgálatban a nap nagy része során, majd 14:40-kor átadta helyét Esteban Gutiérreznek, aki viszont csak 17 órakor lépett pályára, így az utolsó órában csupán 25 kört tudott megtenni. Szuperlágy gumival végül megelőzte az ultralágy abronccsal is igen szerény időt autózó Rio Haryantót. Küszködött a Renault is: délelőtt hidraulikus hiba lépett fel az RS16-nál, így Jolyon Palmer megint rengeteg időt vesztett, de a nap végére összehozott 90 kört.
„Kissé katasztrofális volt”
– mondta Palmer a tesztelés rá eső részéről. „Három nap alatt még a 200 kört sem értem el. Ez nem az, amiről egy újonc álmodik, ha Melbourne-ben jól akar szerepelni. Legalább az autó alapvetően jó, úgyhogy folytatjuk a munkát” – kesergett, de úgy vélte, Kevin Magnussen négy hibamentes tesztnapja alapján
legalább a fejlesztési irányvonal kikristályosodott
az enstone-i gárdánál, ő maga pedig csupán balszerencsés volt.
Nem lehet oka panaszra a Toro Rossónak: a múlt heti botlások után az olaszok autója is igen megbízhatóan működött, Carlos Sainz ma is megtett 133 kört, és délelőtti idejével a 2. helyre volt jó. Elégedett lehet a 123 körig jutó Daniel Ricciardo, és a 121 körös Jenson Button is, bár a McLarennél Eric Boullier elismerte, túlságosan optimisták voltak a tesztprogram összeállításakor, és nem jutottak el a végéig, így
még Ausztráliában is új alkatrészeket fognak tesztelni.
A Red Bullnak viszont nincs ilyen gondja, vezető versenymérnökük szerint rég állt ilyen jól a szénájuk a szezonkezdet előtt.
„Nem a köridőre hajtottunk, mert ilyen körülmények között ez értelmetlen lett volna. Fontosabb, hogy alapot képezzünk, amire az idén építkezni tudunk, és ezt megtettük” – magyarázta Guillaume Rocquelin, a Red Bull vezető versenymérnöke.
„Sokkal jobb helyzetben vagyunk, mint az elmúlt néhány szezon során voltunk.
A pilóták elégedettek az autó balanszával, egyelőre jó a megbízhatóságunk, és örülünk, mert a rendszereink és a folyamataink jól működnek.”
A Saubernél Marcus Ericsson „végre egy pozitív napot” teljesített az új C35-tel. A svéd pilóta szerint a megtett 132 kör „pont az, amire szükség volt”, ebbe rövid etapok és versenyszimuláció is belefért, és úgy vélte, előre tudtak lépni az autóval, de adódnak még technikai problémáik, amelyeket ki kell vizsgálniuk. Erre két hetük maradt, hiszen
az idénynyitó Ausztrál Nagydíjat március 18-20. között rendezik.