Bottas volt a leggyorsabb, az STR a legszorgalmasabb

Események

Forma-1, Valtteri Bottas, Williams, Barcelona teszt
Williams Martini Racing's Finnish driver Valtteri Bottas drives at the Circuit de Catalunya on March 2, 2016 in Montmelo on the outskirts of Barcelona during the second day of the second week of tests for the Formula One Grand Prix season. / AFP / JOSEP LAGO
Vágólapra másolva!
Szerdán annak ellenére rekordtávot, 5700 km-t tettek meg a csapatok Barcelonában, hogy a Haas az egész napot a garázsban töltötte. Kivételesen nem a Mercedes teljesítette a legtöbb kört, míg a legjobb időt a Williams érte el. Jó napja volt a Ferrarinak is.
Vágólapra másolva!
Cikkünk folyamatosan frissül0 bejegyzés

A barcelonai tesztsorozat hatodik napján sem az egykörös tempó állt a csapatok érdeklődésének középpontjában. Délelőtt, de különösen délután a hosszú, közepes gumikkal futott etapok voltak a meghatározók, de a kevés lágy abronccsal teljesített kör is fontos információval szolgált az istállók számára. A napot végül Valtteri Bottas zárta az élen a Williamsszel időmérő-szimuláció során. A finn pilóta egymás után kapta autójára a lágy gumiszetteket, míg végül a szuperlággyal az élre nem állt.

Bottas utoljára ült autóba az ausztráliai idénynyitó előtt, de ő és Rod Nelson, a Williams vezető tesztmérnöke is elégedett volt az elvégzett munkával, úgy vélték, jól felkészültek a szezon kezdetére. A finn pilóta szerint fontos előrelépéseket tettek, és további javulásra számít az utolsó két tesztnap során, amikor Felipe Massa ül vissza a Williamsbe.

Bottas volt ma a leggyorsabb, de az idők csalókák Forrás: AFP/Josep Lago

A délelőttöt lágy gumival futott körével Lewis Hamilton zárta az első helyen. A Mercedes világbajnoka először próbálta ki ezt a keveréket, és meglepetésre jelentősen elmaradt Nico Rosberg hasonló körülmények között elért korábbi idejétől:

Rosberg 1:23.022-t ért el kedden, Hamiltonnak viszont csak 1:23.622-re futotta,

és a brit elismerte, „nem érzi remekül” az autót a lágy gumikkal, amelyeket nem tart „kifejezetten jónak.” Úgy véli hosszabb etapokon nem élvezetes az új gumival futni.

„Alacsonyabb üzemanyagszinttel mindig izgalmas érzés próbálkozni, mindig újszerű, amikor az ember visszaáll arra, hogy egy körön nyomja” – mondta. „Az autó most egy másik kávéházban van, nem abban, ahol lennie kellene, ezen még dolgoznunk kell. Őszintén

– foglalta össze gondolatait a sok, közepes keverékkel futott etap után.

Hamilton délután ismét átadta a stafétabotot Rosbergnek, aki a brit 73 köre után még 91-et belenyomott a Mercedesbe. A német pilóta nem a legjobb köridőre hajtott, hiszen bár ő is megkapta a lágy keveréket, ő egy versenyszimuláció elején autózott a gyors abronccsal, ezért fordulhatott elő, hogy a 9. helyet érő legjobb körét új közepes keverékű gumikon érte el.

A Mercedes ma is kitett magáért, de a megtett 164 kör kettővel így is kevesebb lett Carlos Sainz mai távjánál.

„Több kört futottunk, mint terveztük, szóval a programunkat alaposan elvégeztük” – mondta James Key, a Toro Rosso technikai igazgatója. „A délelőtt során aero teszteket végeztünk, és kipróbáltunk karosszériafejlesztéseket is, folytattuk a tanulást az STR11-ről. Délután versenyetapokra koncentráltunk, ahogy tegnap is. Carlos remek munkát végzett a gyors egymásutánban megtett etapok során, és nagyon hasznos visszajelzéseket adott, amelyek ellátnak minket munkával az estére.”

Hamilton szerint elég kört megtett ahhoz, hogy tudja, miben jó az idei Mercedes, és milyen téren nem az Forrás: AFP/Josep Lago

A spanyol pilóta alatt remekül muzsikált ma a Toro Rosso. Bár csak a 7. helyen zárt, Sainz többször is nagyon konzisztens etapokat futott, és az autó megbízhatósága is felkeltette a figyelmet. Erre viszont nagyrészt a többieknek sem lehet panaszuk:

csak a Manor, a Sauber és a Haas nem érte ma el a 100 körös határt.

A svájciak autója az egész délelőttöt a bokszban töltötte, majd a mai egyetlen piros zászlós fázisát is kicsikarta, amikor az autóról levált a jobb hátsó kerék.

A Haas pedig turbóhiba miatt gyakorlatilag kihagyta a mai napot, és a paddockban

elterjedt a pletyka, hogy gond van az idei Ferrari erőforrással,

állítólag túl nagy vibrációt kelt, problémás az üzemanyagellátása és a turbó is, de ezeket Maurizio Arrivabene határozottan cáfolta, Sebastian Vettel pedig a mai 151 kört tett meg hiba nélkül. A német pilóta napközben elmondta, nem aggasztják a teszten előforduló műszaki hibák.

Vettel alatt nem volt gond a Ferrarival Forrás: DPPI media/Vincent Curutchet

„Még mindig van két napunk, megpróbáljuk kihasználni ezeket, és tovább építkezni” – nyilatkozta a német pilóta. „Az ember nem akarja, hogy ilyenek előforduljanak” – utalt a technikai problémákra. „Ha itt bukkannak fel, az még nem gond. Ha pár hét múlva, az már rosszabb, de még mindig nem nagy baj. A teszteken mindent megvizsgálunk, és ez időbe telik. Jobb lett volna több kört menni, de erre való a teszt, és

Sikeres napot zárt a Renault is, ami Kevin Magnussennel a volánnál, és a szuperlágy gumival a 3. helyig jutott, mielőtt a nap végén kerékcserét kezdtek gyakorolni, és egészen 1.9 másodpercig lefaragták az eredményüket. Szintén

jól ment a McLaren,

bár napközben volt gondjuk a futóművel, kipróbáltak egy új hátsó szárnyat, és Jenson Button 121 megtett körrel az 5. helyig jutott, ezzel megelőzte a szintén hasznos napot teljesítő Daniel Ricciardót a Red Bull-lal.

„Jó hír, hogy az erőforrás terén megoldást találtunk” – mondta az ERS-szel kapcsolatos tavalyi nyűgjeikkel kapcsolatban Eric Boullier, a McLaren versenyigazgatója. „Lesznek pályák, ahol nem tudjuk majd teljesen bevetni, de ez szerintem mindenkire igaz. Azt hiszem, az egyik ellenfelünknek lesz némi előnye ezen a téren, mert ők ezt a területet is fejlesztették, de legalább a többiek tavalyi állapotával egy szintre kerülünk.”

A szél nem jött jól

A Red Bull délelőtt kerékcsere gyakorlatokkal kezdett, majd Guillaume Rocquelin elmondása szerint aero mappeléssel, és szokványos etapok teljesítésével foglalkoztak, eredményesen.

de örülök, hogy a miénk jól sikerült” – mondta a csapat vezető versenymérnöke, aki elárulta, holnap Danyiil Kvjat számára is hasonló menetrendet írnak elő.

A Force India színeiben Sergio Pérez kapott lehetőséget, a mexikói pilóta örömét fejezte ki, mert 100 kör fölé jutott, ami még akkor is hasznos volt a csapat számára, ha

Pérez szerint „a délutáni hosszú etapok nagyon fontosak voltak, hogy megértsük a gumikezelést. Tom McCullough, a csapat vezető versenymérnöke hozzátette, hogy délelőtt plusz szenzorokkal végeztek aerodinamikai méréseket.