Kicsit elárulta magát a Mercedes

Események

Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, teszt
Vágólapra másolva!
Kedden, a második tesztciklus nyitónapján végre kipróbálták a lágy gumit, amellyel Nico Rosberg ijesztően jó időt ment Barcelonában, míg Hamilton délután egy versenyszimulációt bonyolított le. A Haas majdnem az egész napot elvesztette, több csapat is műszaki problémákkal küzdött.
Vágólapra másolva!
Cikkünk folyamatosan frissül0 bejegyzés

Az idei előszezon során először kedden a Mercedes is bevetette a lágy gumikat, felvillantva az egy mért körös teljesítményét: a csapat autóját délelőtt vezető Nico Rosberg 1:23.022-es körével az élen zárta a második tesztciklus nyitónapját, amelyen ismét az Ezüstnyilak tették meg a legtöbb kört.

Eddigi legjobb idejét érte el a Williams és a McLaren is.

A Mercedes alapvetően ma is a hosszú etapokra koncentrált – a délután vezető Lewis Hamilton megtett egy négy etapos, 66 körös versenyszimulációt is –, de Rosberg ideje beigazolta az ellenfeleik félelmeit a tempójukkal kapcsolatban. Mindössze 2 tizeddel maradt el Sebastian Vettel múlt heti, ultralágy gumikon elért 1:22.810-es legjobbjától, pedig a két keverék között 1,1-1,4 másodperc a különbség, legalábbis papíron. És a változatosság kedvéért a W07 megbízható is maradt, újabb 171 kört, azaz csaknem 800 km-t tettek meg vele. A csapat főnöke, Toto Wolff azt mondta, a hét további részében sem szándékoznak bevetni a szuperlágy és az ultralágy Pirelliket.

Hamilton lebonyolított egy versenyszimulációt is - katt a galériához! Forrás: Mercedes

„Pillanatnyilag úgy tűnik,

– ismerte el Valtteri Bottas, aki a 2. helyen végzett a Williamsszel. „Persze hosszú a szezon, úgyhogy ki tudja? Remélhetőleg már Melbourne-re sok frissítést kapunk, amelyek jól is fognak működni." Miután a múlt héten a Mercedeshez hasonlóan a megbízhatóságra koncentrált, a Williams ma elkezdett a teljesítményre gyúrni. Bottas egy időmérő-szimuláció keretében kipróbálta az ultralágy gumikat, de 4 tizeddel lassabb volt velük, mint a Ferrari egy héttel ezelőtt. A finn versenyző ennek ellenére úgy ítéli,

„a Ferrari és a Red Bull környékén" van a Williams teljesítménye.

A McLaren ma érte el az eddigi legjobb eredményét, amikor Fernando Alonso a lágy gumikon 3. lett, 1,7 másodperccel maradva el Rosberg etalonjától. A legutóbbi tesztnapján, múlt csütörtökön csak 3 kört tudott a pályán tölteni, s bár egy telemetriai hiba miatt ma is vesztett egy órát, sokkal több, 92 kört tett meg.

A Ferrarinak megint nem volt sima napja

A 4. Kimi Räikkönen lett, aki délután két órán át vesztegelt a garázsban, mert a sebességváltója beragadt. Előtte aerodinamikai mérések végrehajtásában segédkezett, és kísérletezett a beállításokkal is. Egész nap a közepes keverékű gumikat használta, beleértve a jelöletlen kísérletieket is, ennek ellenére csak egy tizeddel maradt le Alonsótól. Räikkönen alatt eddig mindhárom tesztnapján lerobbant az SF16-H, de azt mondta, nem aggódik a megbízhatóság miatt, hiszen a teszt éppen a problémák feltérképezésére való.

Räikkönen nem aggódik a Ferrari meghibásodásai miatt - katt a galériához! Forrás: NurPhoto/Joan Cros/NurPhoto/Joan Cros

„Ha valami elromlik, van időnk megjavítani. Minden évben ugyanez volt a történet" – jelentette ki, ám az erőviszonyokkal kapcsolatban értelmetlennek tartotta a találgatást. „Az autónk érzésre jól megy, ami azonban a köridőket illeti, fogalmunk sincs, a többiek mit csinálnak" – mutatott rá.

A Red Bull sem úszta meg technikai gondok nélkül: Danyiil Kvjat autóján délelőtt füstölni kezdett bal hátsó kerék, mert a fékhűtő-csatorna egy része hozzáért a gumihoz. A csapat ezzel sok időt vesztett, ugyanis az autó is megsérült, és szét kellett szerelni a hátulját, de Kvjat délután igyekezett behozni a lemaradást. A legjobb eredményét a lágy gumikon érte el, a Red Bull vezető versenymérnöke, Guillaume Rocquelin szerint azonban nem a teljesítményre hajtott.

A Mercedes után ma a Toro Rosso tette meg a legtöbb kört Max Verstappennel,

megerősítve 2. helyét az előszezoni kilométerlistán. Az idei festésüket csak ma mutatták be, miután a múlt héten egyszínű sötétkék autóval teszteltek. A vezető versenymérnökük, Phil Charles elismerte, hogy a gumikkal még foglalkozniuk kell, egyébként viszont befejezték a tervezett programjukat.

Harci díszbe öltözött a Toro Rosso is - katt a galériához! Forrás: DPPI media/Vincent Curutchet

„Ez újabb jó nap volt számunkra" – mondta. „Délelőtt új aerodinamikai alkatrészeket értékeltünk ki. A gyárban szép munkát végeztek, hogy ezeket le tudták szállítani egy ilyen mozgalmas tél után. A nap fennmaradó részében vegyesen foglalkoztunk a beállításokkal, majd délután hosszú etapokat tettünk meg." Verstappen a Toro Rosso eddigi legjobb idejét érte el a közepes keverékkel.

Meghúzódtak a háttérben

A Force India ma nem hősködött: a 121 kört teljesítő Nico Hülkenberg meghúzódott a középmezőnyben. Délelőtt áramlásmérő szenzorokkal szerelték fel a VJM09-et, hogy aerodinamikai teszteket végezhessenek el, délután pedig hosszú etapokat tettek meg, de a csapat vezető versenymérnöke, Tom McCullough figyelmeztetett rá, hogy

a márciusi hűvös a gumik szempontjából nem reprezentatív.

„Nagyon sokféle feladatunk volt, meg akartunk vizsgálni pár konkrét alkatrészt. Biztató, hogy mindent befejeztünk" – tette hozzá Hülkenberg.

Ma utolsóként a Sauber is elkezdte 2016-os autója tesztelését. A C35 nem keltett nagy feltűnést, de az első napján megbízhatónak bizonyult, Felipe Nasr útban a 9. hely felé meg tudott tenni vele 103 kört. A legjobb idejét a lágy gumikon futotta.

Ma lépett először pályára az új Sauber - katt a galériához! Forrás: AFP/Lluis Gene

A Renault a futóművek beállítására és aerodinamikai adatszerzésre is fordított időt, teljes egészében befejezve a tervezett programját. „Ez újabb erős nap volt, rengeteg kört töltöttünk a pályán" – mondta a lágy Pirelliken 1:25.760-as eredményt regisztráló Kevin Magnussen. „Az autóval kapcsolatban pozitív érzéseink vannak, ugyanakkor tudjuk, miben kell fejlődnünk, és tenni is próbálunk érte."

Az Haasnak ellenben pocsék napja volt:

Esteban Gutiérrez mindössze 23 kört teljesíthetett, mielőtt egy sokáig beazonosítatlan hiba végleg a garázsba kényszerítette. Órákig tartott, mire kiderítették, hogy az üzemanyagrendszerrel van gond, addigra azonban nem maradt idejük a javításra, így majd csak szerdán folytathatják a tesztelést.

Problémái voltak a Manornak is, Rio Haryanto délelőtt olajszivárgás miatt vesztett időt, és egész nap csak 45 kört tudott megtenni. A múlt heti idején így is 6 tizedmásodpercet javított, bár csapattársáétól, Pascal Wehrleinétől még mindig 1,7 másodperccel le van maradva.

A csapatok péntekig folytatják a tesztelést Barcelonában.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!