Társoldalunk:

Rosberg győzelemmel zárta a 2015-ös szezont

2015.11.29., 13:47
rendezés

Hamilton más stratégiával próbálkozott ellene, de hiába. Räikkönen magabiztosan megtartotta a 3. helyét, Vettel a 15. rajtkockából indulva is felzárkózott mögé az idényzáró Abu-dzabi Nagydíjon.

Nico Rosberg a pole pozícióból rajtolva megnyerte a 2015-ös idényzáró Abu-dzabi Nagydíjat, pályafutása során először aratva sorozatban három F1-es győzelmet. Lewis Hamilton ezúttal lehetőséget kapott rá, hogy más stratégiával próbálja elcsípni a csapattársát, de másodszorra hiába cserélt sokkal később kereket, a hajrában nem tudott elég közel kerülni Rosberghez. A Mercedes nemcsak azzal döntött rekordot az idén, hogy tizenkét kettős győzelmet aratott, hanem azzal is, hogy megszerezte az összes lehetséges pont 86 százalékát.

Nem történt nagy meglepetés az év utolsó nagydíjánForrás: AFP/Tom Gandolfini

Hamiltonnak a rajtnál kínálkozott volna a legjobb esélye átvenni a vezetést, de hiába melegítette intenzíven a gumijait a felvezető körben, lassabban indult el, mint Rosberg. Aki a szuperlágy gumikon teljesített első etapban egyértelműen jobb tempót diktált, a 11. körben lebonyolított első kiállásáig 5 másodperc fölé növelve az előnyét. Ám miután mindketten a tartósabb lágy keverékre váltottak, fordult a kocka, és

Hamilton a második etap közepétől közeledni kezdett az első gumik szemcsésedésével küszködő csapattársához.

Rosbergnek ezért már viszonylag korán, a 31. körben sort kellett cserélnie a második kerékcseréjére, az előnye ugyanis egyetlen másodpercre csökkent. Ha ekkor Hamilton is követi őt a bokszba, a sorrendjük valószínűleg megmarad, ezért úgy döntött, inkább meghosszabbítja az etapját. Mire a 41. körben beállt egy újabb szett lágy Pirelliért, Rosberg már csupán 9 másodperccel volt mögötte.

Hamiltonnak így a kerékcseréje után 13 köre maradt rá, hogy ledolgozza 12,7 másodperces hátrányát a 10 körrel frissebb gumikon.

Ez nem sikerült neki: 6-7 másodpercnél elakadt, ahogy mindketten időt vesztettek a lekörözésekkel. „Miután Nico beállt a bokszba, talán jobban le kellett volna lassítanom, hogy még tovább nyújtsam az etapomat" – vélte Hamilton. „Mivel nem vált be, amivel próbálkoztam, valószínűleg nem volt helyes ennyire későn kereket cserélni. Mindegy, legalább megpróbáltuk."

Rosberg az idén nem harcolhatott végig a vb-címért, de ettől és a pole-ok számától eltekintve eredményesebb volt, mint tavalyForrás: AFP/Andrej Isakovic

Hamilton a rádióban vitatkozott a mérnökével is, kacérkodva a gondolattal, hogy kihúzza a célig második kiállás nélkül. Ezt azonban nem engedték meg neki, és annak ellenére a lágy gumikat kapta meg az utolsó etapra, hogy Sebastian Vettel 2 körrel korábban átváltott a szuperlágyakra, kihúzva velük a verseny végéig. A Mercedes főnöke, Toto Wolff azt állította, Hamilton maga döntött a keményebb keverék mellett.

Megadtuk neki a lehetőséget, hogy az utolsó kiállásánál ő válasszon gumit

– mondta. „Habár az autója addigra könnyű volt, a szuperlágyak nem tartottak volna ki rajta. Szerettük volna hozzásegíteni, hogy harcolhasson a győzelemért, de ma egyszerűen nem volt elég gyors." Igaz, Hamilton célzott rá, hogy a döntést valójában a csapatra bízta.

Rosberg, akit a Mercedes tagjai egy órával a leintés után, egy interjú közben élő adásban locsoltak nyakon pezsgővel, végül a tavalyinál eggyel több, hat győzelemmel zárta a szezont, és öttel több pontot is szerzett.

Túl későn jött ez a formám, ezen azonban már nincs miért rágódni.

Austin volt a mélypont, utána megerősödve tértem vissza" – mutatott rá. „Felőlem már holnap elkezdődhetne a következő idény, de természetesen szükség van a téli szünetre, a csapat összes tagja megérdemli. Köszönet ezért az elképesztő autóért. A fellegekben járok!"

Hamilton ugyanakkor a verseny utáni sajtótájékoztatón nem mulasztotta el megjegyezni, hogy ki 2015 igazi győztese.„Szerintem világbajnoknak lenni jobb érzés, mint megnyerni a futamot..."

Räikkönen tökéletesen ment

Hamiltonnak egy darabig rajta kellett tartania a szemét Kimi Räikkönenen is, aki ezúttal egyetlen pillanatnyi megingás nélkül, magabiztosan tartotta a 3. helyét. A második kiállása során ugyan vesztett pár másodpercet, mert nem jött le könnyen a jobb első kereke, de senki nem veszélyeztette a pozícióját, úgyhogy az idén harmadszor felállhatott a dobogóra.

„Ez a szezon jobban kezdődött a tavalyinál, az év azonban így sem alakult ideálisan" – ismerte el. „A tempónk megvolt, csakhogy elkövettünk hibákat is, és belefutottunk problémákba. A mai kicsit jobb nap volt."

Vettel kétszer is elengedte a más stratégián lévő csapattársát, akire a 15. helyről indulva nem jelentett veszélytForrás: AFP/Andrej Isakovic

Ha már a Mercedest nem kaphatták el, a Ferrari az elképzelhető legjobb eredménnyel zárta a szezont, miután Sebastian Vettel a 15. rajtkockából felkapaszkodott a 4. helyre. A csapat technikai igazgatója, James Allison a verseny után elismerte, hogy Vettel az ő hibájából esett ki a szombati Q1-ben, ennek azonban a pontok szempontjából végül semmilyen jelentősége nem lett.

Vettel volt az első a rajtrácson, aki a keményebb gumikon startolt,

így már a 13. körben, a szuperlágyakon induló többség kerékcseréit követően átmenetileg a 2. helyen találta magát. Egy körrel később elrontotta az egyik féktávot, és Hamilton a frissebb gumikon azonnal megelőzte, de Vettel számára úgyis az utolsó etap volt a lényeg, amikor a gyorsabb gumikra válthatott. Ezekkel a hajrában sikerült megelőznie Daniel Ricciardót és Sergio Pérezt, bár komoly szemcsésedésről számolt be.

„Ha meggondoljuk, hogy

a téli teszteken körönként 1,5 másodperc volt a hátrányunk, most viszont az egész versenytávon is csak 15 másodperc,  

egyértelműen fejlődtünk" – jelentette ki a német, aki kétszer is elengedte másképp taktikázó csapattársát. „Jövőre mi akarunk lenni a favoritok. Ez persze azon is múlik, hogy mit csinálnak a többiek, de nem kell törődnünk velük, leszegett fejjel kell dolgozunk."

Pérez kihúzta az 5. helyen

A Mercedesek és a Ferrarik mögött Sergio Pérez végzett, annak ellenére maga mögött tartva Daniel Ricciardo Red Bullját, hogy a Force India versenytempója a durva gumikopás miatt a hétvége korábbi részében nem tűnt ígéretesnek. A mexikói az összetettben 20 ponttal gyűjtött többet csapattársánál, Nico Hülkenbergnél, aki a verseny végére már 31 körös Pirelliken is behozta hetediknek az autóját. A Force India tavalyi pozícióján egyet javítva 5. lett a konstruktőrök között.

Ricciardo hiába fejezte be négy hellyel Danyiil Kvjat előtt az Abu-dzabi Nagydíjat, 3 ponttal mögötte maradt a tabellán.  

Kvjat a rajt után kerék-kerék ellen küzdelembe keveredett Max Verstappennel, röviddel később pedig sikerült megelőznie Valtteri Bottas Mercedes motoros Williamsét, de csak a 10. helyen intették le.

Pérez a versenyen és a szezonban is Hülkenberg előtt végzettForrás: DPPI media/Florent Gooden

Bottas nem titkolta, hogy szerette volna Räikkönen előtt, negyedikként zárni az évet, ez azonban nem sikerült neki, mert pont nélkül távozott a Yas Marinából. Már az első körben hátraesett, a kegyelemdöfést azonban az adta meg neki, hogy a 9. körben, a kerékcseréje után összeütközött a bokszba megérkező Jenson Buttonnal. Ettől letört a Williams első szárnya, sőt még büntetést is kapott miatta.

„Zöld jelzést kaptam a csapattól, a bokszutca külső oldalán haladtam. Túl későn vettem észre a McLarent, a pilótafülkéből nehéz kilátni" – mondta. „A tempónk sem volt olyan, mint vártuk. Az első köröm nem sikerült jól, az összes kanyarnál pont a rossz íven találtam magam."

A másik Williamst vezető Felipe Massa egy általa unalmasnak nevezett versenyen bebiztosította a 8. helyet, mindössze fél másodperccel Romain Grosjean előtt szelve át a célvonalat.

A francia pilóta búcsúajándékként 2 pontot adott a Lotusnak,

jövőre ugyanis az új Haas csapathoz igazol. Valószínűleg a Lotus nevet is utoljára láttuk a nevezési listán, de a hattyúdaluk felemásan sikerült, mert Pastor Maldonado rögtön a rajtnál kiesett, amikor Fernando Alonso megtorpedózta. Rajta kívül mindenki más eljutott a célig.

Alonso nem értett egyet a büntetésével

Alonso nem tartotta magát hibásnak az ütközésben, mivel úgy érezte, az idézte elő, hogy Felipe Nasr az első kanyar féktávján nekiment. A sportfelügyelők mégis megbüntették, amivel nem értett egyet. „Kicsit furcsa, vagy legalábbis szokatlan, hogy áthajtásos büntetést kaptam, miután egy másik autó meglökött. Következetesebb és igazságosabb ítélkezésre van szükség" – jelentette ki.

Alonso, akinek az incidens miatt már az első körben be kellett állnia a bokszba, a verseny közepén megkérdezte a McLarent a rádión, hogy van-e értelme kint maradnia a pályán. Végül folytatta a küzdelmet. „Ki akartuk próbálni a szuperlágy gumikat alacsony üzemanyagszinttel, hogy vajon szemcsésednek-e" – árulta el. „Minden jól ment."

Tömegjelenet a rajtnál: Alonso megtorpedózza Maldonadót. Szerinte csak azért, mert Nasr meglökteForrás: AFP/Tom Gandolfini

A csapattársa, Jenson Button 12. lett, miután az autója nem sérült meg a bokszban történt ütközés miatt. „Jól szórakoztam odakint, egyszer még egy Williamst is megelőztem" – utalt Bottasra.

Az autónk ezen a hétvégén érződött a legjobbnak az idén,

de a télen minden téren fejlődnünk kell." A McLaren mindössze 27 ponttal zárta történetének leggyengébb szezonját.

A Toro Rossók sem tudták beverekedni magukat az első tíz közé. Egyszer

Carlos Sainz elé engedték az éppen gyorsabbnak tűnő Verstappent,

hátha ő meg tudja támadni az előttük haladó Kvjatot, csakhogy ehelyett elfékezte magát a 8-as kanyarnál, és az egyik kereke annyira szögletesre kapott, hogy azonnal le kellett cserélnie. „Még túl korán volt a kiálláshoz" – ismerte el a fiatal holland, aki később visszaadta a kölcsönt, és ezúttal veszekedés helyett félreállt Sainz útjából.

Nem volt értelme harcolnia, mivel két büntetést is kapott. Az egyiket a kék zászlók figyelmen kívül hagyása miatt, míg a másikat azért, mert Buttonnal harcolva lecsúszott a pályáról, és a sportfelügyelők úgy ítélték, ezzel előnyhöz jutott.

Verstappennek már 8 büntetőpontja van

– aki tizenkét hónap alatt összegyűjt 12-t, arra diszkvalifikáció vár.

A Forma-1-re pedig bő három hónapos téli szünet, amely a csapatoknak nem fog tétlenül telni, hiszen elő kell készíteniük az új autóikat a márciusban kezdődő 2016-os szezonra.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!

Origo
15:49

Többen is gumit füstölnek

A tűzijáték pedig percek óta tart, igazi ünnepi hangulatban ér véget az idény. A 3. helyezett Räikkönen is örülhet, idén még csak harmadszor állhat fel a dobogóra. Köszönjük a figyelmet! Hamarosan jelentkezünk az eredménylistával és az összefoglalóval.

Origo
15:46

Mesterhármas

Rosberg zsinórban a harmadik versenyét nyerte, ez korábban még soha nem sikerült neki. Az idény nagy részében nem tudta tartani a tempót Hamiltonnal, de mióta elvesztette a világbajnokságot, megtáltosodott.

Origo
15:44

55. kör: Rosberg nyerte az Abu-dzabi Nagydíjat

Még az utolsó körben is aggódott az abroncsai miatt, de 8,2 másodperccel Hamilton előtt ért célba. A további sorrend: Räikkönen, Vettel, Pérez, Ricciardo, Hülkenberg, Massa, Grosjean, Kvjat.

Origo
15:42

54. kör: Verstappent a verseny után is vizsgálják

A sportfelügyelők szerint figyelmen kívül hagyta a kék zászlókat. Egy kör van hátra, Rosberg kényelmes, 8 másodperces előnnyel vezet.

Origo
15:40

53. kör: A Ferrarin bírják a szuperlágyak

Vettel még mindig jó tempót fut, ez azt jelenti, hogy valószínűleg Hamilton is jobban járt volna, ha a gyorsabb gumikat kapja meg az utolsó etapjára. A címvédő már visszavett a tempóból, csak akkor nyerhet, ha Rosbergnek lesz valamilyen problémája.

Origo
15:35

51. kör: Rosbergnek áll a zászló

Hamilton az utóbbi körökben nem tudott elég gyors lenni, 4 körrel a vége előtt 6,8 másodperc a hátránya.

Origo
15:33

49. kör: Verstappent megbüntetik

Az előbb Buttonnal lökdösődtek, és Verstappen a pályát elhagyva került a McLaren elé. A sportfelügyelők úgy ítélték meg, hogy szabálytalanul jutott előnyhöz, 5 másodpercet fognak hozzáadni az idejéhez.

Origo
15:30

48. kör: Hamilton közeledik

7 kör van hátra, 7,7 másodperc a hátránya. Massa közben megelőzte Kvjatot, és feljött a 8. helyre. A Williams számára csalódással ér véget az idény  - Bottas dobogós helyezésben reménykedett, de csak a 14. helyen áll.

Origo
15:27

46. kör: Vettel a 4.

A hátsó egyenesben könnyedén elment Pérez mellett. Valószínűleg eddig tartott a menetelése, Räikkönen 26 másodperccel előzi meg a 3. helyen.

Origo
15:26

45. kör: Vettel utolérte Pérezt

A 4. helyért fogja támadni a Force Indiát, de kérdés, meddig bírják a Ferrarin a szuperlágy gumik. Hamilton a legutóbbi körében 1,1 másodperccel gyorsabb volt Rosbergnél, 10,2 másodperc köztük a különbség.

Origo
15:22

43. kör: Hamilton hátránya 12 másodperc

Még 12 kör van hátra a versenyből. A kiállása utáni első körében 7 tizedet vert Rosbergre.

Origo
15:20

42. kör: Hamilton a bokszban

Lágy gumikat kapott az utolsó etapra. Korábban megkérdezte, hogy kihúzhatja-e a verseny végéig egy újabb kiállás nélkül, de a mérnöke ezt lehetetlennek tartotta. Vettel közben elvette Ricciardótól az 5. helyet.

Origo
15:17

40. kör: Vettel megkapta a szuperlágy gumikat

Ricciardo mögé, a 6. helyre jött vissza, rögtön támadhatja is a Red Bullt.

Origo
15:14

38. kör: Hamilton már panaszkodik a gumijaira

A hátsó abroncsai kezdenek elhasználódni. A versenymérnöke megnyugtatta, hogy még jól működnek a lágy gumik az autóján. 17 kör van hátra.

Origo
15:10

36. kör: Helyet cseréltek a Ferrarik

Vettel megint nem tartotta fel Räikkönent. Hamilton továbbra is a pályán van, és körről körre sok időt veszít Rosberghez képest, de a küzdelem még nem dőlt el.

Origo
15:05

34. kör: Rosberg gyorsabb

Hamilton lemaradása valószínűleg nőni fog a bokszkiállása után, de a verseny végén frissebb gumikon próbálhatja megelőzni Rosberget.

Origo
15:04

33. kör: Hamilton kint maradt

Nem állt ki a bokszba a Rosberg kerékcseréje utáni körben, megpróbál elég gyors köröket futni ahhoz, hogy a csapattársa elé tudjon visszatérni. Räikkönen viszont a bokszban járt, majd Vettel mögött folytatja a 4. helyen.

Origo
15:01

32. kör: Rosberg a bokszban

Behívták kerékcserére, mielőtt Hamilton elkezdhette volna támadni. A brit keményen hajt, az első szektorban megfutotta az abszolút legjobb időt.

Origo
14:58

Rosberg nem tud reagálni

Hamilton továbbra is közeledik hozzá, 1,3 másodpercre faragta a különbséget. Közben Bottas is a bokszban járt, és letöltötte az 5 másodperces büntetését is.

Origo
14:56

28. kör: Megkezdődött a kiállások 2. köre

Ricciardo jól járt azzal, hogy Pérez előtt állt ki a bokszba - sokkal közelebb került a mexikóihoz a második kiállásuk után.

Origo
14:54

27. kör: Alonso feladja?

A rádión közölte a McLarennel, hogy ha a közeljövőben nem küldik a pályára a Safety Cart, inkább kiáll a versenyből. Ez érdekes döntés lenne, miután tegnap arról is szó volt, hogy az egész 2016-os idényt kihagyhatja. Azóta a spanyol és a McLaren is megerősítette, hogy az egyéves pihenőre nem fog sor kerülni.

Origo
14:50

26. kör: Tovább csökkent a különbség az élen

Hamilton lemaradása már csak 2,6 másodperc Rosberg mögött, legutóbb is megfutotta a verseny eddigi leggyorsabb körét.

Origo
14:48

24. kör: Vettel a bokszban

Eddig húzta a lágy gumikon, most kapott egy újabb szettet a keményebb keverékből. Ricciardo mögött, a 6. helyen folytatja a versenyt. Grosjean is kereket cserélt, ő a 10. helyre jött vissza.

Origo
14:44

23. kör: Hamilton gyors

Az elmúlt néhány körben rendre gyorsabb volt  Rosbergnél, a verseny eddigi legjobb körét is megfutotta. Már csak 4,8 másodperc köztük a különbség, Räikkönen egyre jobban lemarad tőlük.

Origo
14:43

21. kör: Verstappen kereket cserélt

Az előbb kockásra fékezte a gumiját, a tervezett idő előtt kénytelen kiállni a bokszba. A 15. helyen folytatja a versenyt.

Origo
14:40

20. kör: Ricciardo közeledik Grosjeanhoz

A francia még az első szett gumiját használja, Ricciardo körről körre gyorsabb nála. Már csak 8 tized köztük a különbség, a 6. helyért fognak megküzdeni.

Origo
14:38

19. kör: Alonso harmadszor a bokszban

A rajt utáni incidens után is járt már bent, majd letöltötte a büntetését, most csak simán kereket cserélt. Még Merhi mögött is óriási a lemaradása az utolsó helyen.

Origo
14:34

16. kör: Räikkönen megelőzte Vettelt

Úgy is mondhatnánk, hogy Vettel elengedte Räikkönent, nem is védekezett a más taktikán lévő csapattársa ellen. Hamilton lemaradása 6,7 másodperc Rosberg mögött, de a legutóbbi körében 4 tizeddel gyorsabb volt.

Origo
14:32

15. kör: A sorrend

Rosberg, Hamilton, Vettel, Räikkönen, Pérez, Grosjean, Ricciardo, Hülkenberg, Massa, Kvjat. Közülük Vettel és Grosjean még nem állt ki kerékcserére.

Origo
14:30

14. kör: Hamilton megelőzte Vettelt

A német nem tudta sokáig maga mögött tartani a Mercedest, Hamilton a 8-as kanyarban a DRS segítségével simán elment mellette. Most Rosberg nyomába eredhet, aki már 6 másodperccel előzi meg őt.

Origo
14:27

12. kör: Bottast megbüntették

Ahogy várható volt, 5 másodperces időbüntetést kapott, amiért a Williams veszélyesen engedte ki a bokszból. Korábban Alonso áthajtásos büntetést kapott a rajt utáni ütközésért.

Origo
14:26

11. kör: Hamilton Vettel mögé tért vissza

A lágy gumikon köröző német még nem járt a bokszban, most a két Mercedes között autózik. Räikkönen a 4., az új lágy gumijain megfutotta a verseny eddigi leggyorsabb körét.

Origo
14:24

10. kör: Rosberg és Räikkönen is cserélt

Hamilton egyelőre kint maradt, most ő vezeti a versenyt. A következő körben ő is ki fog állni új gumikért.

Origo
14:23

9. kör: Bottas és Button a bokszban ütközött

A Williamst túl korán engedték ki a bokszból, és összeütközött a kerékcserére érkező McLarennel. Bottas első szárnya megsérült, most egy teljes kört kell sérült autóval teljesítenie, mire visszatérhet a bokszba.

Origo
14:20

9. kör: Vettel most a 4.

Persze csak azért, mert az előtte állók kiálltak a bokszba. Sainz kerékcseréjét elrontották, több mint 6 másodpercig kellett várakoznia. Hülkenberg és Bottas is kiáll.

Origo
14:18

7. kör: Többen kereket cserélnek

Pérez, Ricciardo és Massa is kereket cserélt, miközben Rosberg 2,7 másodpercre növelte az előnyét.

Origo
14:16

6. kör: Kvjat a bokszban

Korán kiáll kereket cserélni, lágy gumikat kap. Ricciardo közben megelőzte az alulkormányzottsággal küzdő Hülkenberget, és feljött az 5. helyre.

Origo
14:15

5. kör: Vizsgálják Alonsóék ütközését

A visszajátszásból látszott, hogy Alonso először Nasrral ért össze, és utána ment neki Maldonadónak. A Lotusnak eltört a felfüggesztése, ezért kellett feladnia a versenyt.

Origo
14:12

4. kör: Massa megelőzte Sainzt

A DRS segítségével a 7. helyre jött fel. Az élen Rosberg 1,8 másodperccel vezet, Räikkönen ugyanekkora hátránnyal követi Hamiltont.

Origo
14:10

3. kör: Maldonado kiesett, Alonso folytatja

A venezuelai járt rosszabbul az első körben történt ütközésben. Alonso egy lassú bokszkiállás után csatlakozott újra a mezőnyhöz.

Origo
14:08

2. kör: Vettel már a 12.

A lassabb gumikon már 4 helyet tudott javítani. A rajt vesztese Bottas volt, ő a 6. helyről a 10.-re esett vissza. A sorrend: Rosberg, Hamilton, Räikkönen, Pérez, Hülkenberg, Ricciardo, Sainz, Massa, Kvjat, Bottas.

Origo
14:06

Rajt: Rosberg az élen maradt

Hamilton nem kapta el jól a rajt pillanatát, egy ideig a 2. helye is veszélybe került, de végül Rosberg mögött tudott maradni. Mögöttük nagy a helyezkedés, mindenki agresszívan próbál előretörni, Maldonado és Alonso össze is ütközött. Räikkönen maradt a 3., Pérez a 4.

Origo
14:03

Megy a felvezető kör

Mindenki rendben el tudott jönni a rajtrácsról. A rajt sorsdöntő lehet, Hamiltonnak ez lesz a legnagyobb esélye arra, hogy Rosberg elé kerüljön.

Origo
14:01

Vettel a lágy gumikon rajtol

Rajta kívül Ericsson, Grosjean, Stevens és Merhi választotta a keményebb keveréket a rajthoz. A többiek autóján szuperlágy gumik vannak.

Origo
13:55

Még süt a nap

Ez nem sokáig lesz így, mert Abu-Dzabiban már délután 5 óra van, a versenyt naplementében rendezik. A leintéskor már teljesen sötét lesz. Most a levegő 27, a pálya 29 fokos, a futam végére várhatóan hűvösebb lesz.

Origo
13:52

Még nem dőlt el minden

A világbajnoki tabella 4. helyén Bottas mindössze 1 ponttal előzi meg Räikkönent, a Red Bullnál pedig még a csapaton belüli küzdelem sem dőlt el. Kvjat 10 ponttal áll Ricciardo előtt, de az orosz tegnap küszködött az autójával, és négy hellyel hátrébbról kezdi meg a versenyt.

Origo
13:45

Vettel megint hátulról indul

Ez Abu-Dzabiban nem először fordul elő vele: 2012-ben az utolsóról a 3. helyre jött fel, tavaly a bokszutcából indulva lett 8. Most a 16. helyről kell rajtolnia egy taktikai hiba miatt.

Origo
13:42

Az idényzáró következik

Köszöntjük kedves olvasóinkat az idény utolsó versenyéről, az Abu-dzabi Nagydíjról élőben készülő tudósításunkban! Rosberg zsinórban hatodszor indulhat az élről, és sorozatban a harmadik győzelmére tör. Ezt a mellőle induló Hamilton próbálja majd megakadályozni, a második rajtsoron Räikkönen és Pérez osztozik. A teljes rajtsorrendet itt találják.

Még több bejegyzés

Kapcsolódó anyagok: