Társoldalunk:

Rosberg úgy játszott Hamiltonnal, mint macska az egérrel

2015.11.15., 16:44
rendezés

A Brazil Nagydíjon nemcsak gyors, hanem a rajtnál kemény, utána pedig ravasz és higgadt volt, úgyhogy magabiztosan aratta sorozatban második győzelmét. Vettel csak 14 másodperccel mögötte ért célba a 3. helyen, de a Mercedesek a Ferrarikon kívül mindenkit leköröztek.

Nico Rosberg magabiztosan aratta sorozatban második, pályafutása tizenharmadik győzelmét a Brazil Nagydíjon, bebiztosítva a 2015-ös egyéni világbajnokság 2. helyét a ferraris Sebastian Vettel előtt. Rosberg a pole pozícióból rajtolva végig kézben tartotta az irányítást, esélyt sem hagyva csapattársának, Lewis Hamiltonnak az előzésre, és a szabad levegőn haladva kímélni tudta a gumijait is. Vettel a verseny jelentős részében nagyjából tartotta a lépést Hamiltonnal, és mindössze 6,5 másodperccel mögötte ért célba, a Mercedesek azonban a Ferrarikon kívül mindenki mást leköröztek.

Rosberg ezúttal magabiztosan tartotta kézben az irányítástForrás: AFP/Nelson Almeida

A Mercedes pilótái immár a világbajnoki nyomás nélkül mérhették össze az erejüket. Akárcsak két héttel ezelőtt, ezúttal is Rosberg volt az erősebb, aki már láthatóan kevésbé görcsös, mint a szezon korábbi részében volt. A rajtnál határozottan visszaverte az első kanyarban kívülről próbálkozó Hamilton támadását, nehogy csapattársa a jobbos belső ívére kerülhessen, aztán a fennmaradó 71 körben egy pillanatra sem remegett meg a keze. Az első és a harmadik kerékcseréje után a gumijait kímélve látványosan lassan vezetett, így Hamilton DRS-távolságba került hozzá, ám a szélárnyékban elkoptak az abroncsai, és egyszer sem tudta megtámadni Rosberget. „Akkor még két kiállást terveztünk. Lewis úgy vezetett, hogy pillanatok alatt tönkretette a gumijait" – mondta csibészes mosollyal a német versenyző.

„Ez csodálatos hétvége volt számomra, de a Párizsban történtek fényében természetesen minden másodlagos" – tette hozzá. „Lewis keményen szorongatott, én azonban kontrollálni tudtam a tempót." Rosberg zsinórban ötödször rajtolhatott a pole-ból, és elismerte, hogy fogalma sincs, miért a szezon végén lendült formába. „Ugyanolyan keményen igyekszem, mint az idény korábbi részében" – állította.

Nem tudom, mi az oka a feltámadásomnak, de remélem, folytatódik."

Hamilton a 25. körben, miután percekig hiába üldözte Rosberget szűk egy másodperces távolságból, arra panaszkodott, hogy „ezen a pályán lehetetlen közelről követni valakit", majd arra kérte a Mercedest, állítsák át más stratégiára. „A tempóm jó volt, egyszerűen csak nem lehet előzni itt. Kinyírtam a gumijaimat. Kár érte, mert ez nagyszerű pálya, de lehetetlen elég közel maradni a többiekhez" – jelentette ki. „Versenyezni jöttem, kockáztathattunk volna, ha szóba jöhetett más stratégia. A szélárnyékban autózgatni elég unalmas volt."

Hamilton ezúttal nem talált fogást RosbergenForrás: AFP/Nelson Almeida

A Mercedes vezetői ugyanakkor azt állították, Hamilton rosszabbul járt volna, ha engednek a kérésének, és a második etapban átteszik háromkiállásos stratégiára. „Ez akkor Lewisnak nem segített volna, elvben az volt a rosszabb stratégia" – mondta Paddy Lowe.

Két kiállást terveztünk, csak a Ferrari, pontosabban Sebastian kényszerített minket háromra."

Toto Wolff szerint háromszor kereket cserélni a teljes versenytávon 10 másodperccel lassabb volt a számítások szerint, mint kétszer, ezért úgy tűnt, Vettelnek is kiszolgáltatná Hamiltont. „Nagyon veszélyes eltérő stratégiát adni a versenyzőinknek, mert akkor valamelyik jól jár, valamelyik nem, és utólag magyarázkodni kell, hogy az egyiket miért állítottuk az A-, a másikat viszont a B-tervre" – tette hozzá.

Lowe cáfolta, hogy Hamilton a vb-címmel a zsebében leeresztett,

Rosberg csak ezért győzte le másodszor is. Maga Hamilton is mérgesen reagált a felvetésre. „Ugyanolyan lelkesen tettem oda magam, mint bármikor máskor" – szögezte le. „Higgyék el, hogy mindent megpróbáltam, amire képes vagyok, de most az sem volt elég. Nico ma nagyszerű végzett, nem vétett egyetlen hibát sem."

Vettel majdnem elég gyors volt

A Mercedesszel ellentétben a Ferrari variált a stratégiával. Vettel a harmadik, vagyis az utolsó előtti etapjában a lágy gumikat használta, míg Kimi Räikkönen csak kétszer cserélt kereket. Vettel még a 45. körben is csupán 6 másodperccel haladt Hamilton mögött, de a kiállások utolsó fordulója során alig 8 kör alatt 13-ra nőtt a hátránya. Ezt a verseny végéig sikerült újra 6,5-re ledolgoznia, ahogy Hamilton gumijai jobban elhasználódtak, és leszakadt Rosbergről.

Vettel úgy vélte,

a Ferrari közelebb volt a Mercedeshez, mint a szezon elején, vagy az utóbbi pár versenyen.

„Az első etap felénél azt hittem, tartani tudjuk velük a lépést, de aztán elkezdtek távolodni" – ismerte el a délutánt „magányosan töltő" német. „Összességében kicsit gyorsabbak voltak nálunk. A versenytempónk ugyanakkor jobb volt az övékhez viszonyítva, mint jó pár futam óta bármikor. Csak 1-2-3 tizedet kaptunk tőlük körönként, sőt a utolsó etapban talán gyorsabbak is voltunk egy kicsit."

Vettel három, Räikkönen csak két kerékcserével tette meg a 71 körös távotForrás: Picture-Alliance/AFP/Hoch Zwei

Räikkönen a rajtnál ezúttal is megúszott egy közeli találkozást honfitársával, Valtteri Bottasszal, akivel az előző három versenyen kétszer is összeütközött, de most sikerült elöl maradnia, és a gumikat kímélve a 4. helyre váltotta konzervatív, kétkiállásos stratégiáját. Útközben nem tartotta fel csapattársát, Vettelt, akinek előre kellett mennie, hogy működjön a három kerékcseréje.

Hozzá hasonlóan magányos versenye volt Bottasnak is, akinek egy 3 rajthelyes büntetés után a 7. kockából kellett indulnia, a rajtnál azonban rögtön megelőzte Nico Hülkenberget és Danyiil Kvjatot. Ehhez egészen a pálya szélére kellett kormányoznia a Williamst az első féktáv előtt. „Felkapaszkodtam az 5. helyre, ami fontos volt, mert később nehéz lett volna megelőznöm a Red Bullt és a Force Indiát" – mondta. „Láttam egy rést, és érzékeltem, hogy Nico tudja, hol vagyok, ezért mertem beszúrni mellé."

Hülkenberg szerint ennek nem volt jelentősége, mert

a Williams versenytempója úgyis sokkal jobb volt a Force Indiáénál.

A német vesztett egy pozíciót Kvjattal szemben is, amit csak úgy tudott visszaszerezni, hogy nagyon korán, már a 9. körben sort kerített az első kerékcseréjére. A hátralévő 62 kört mégis csupán egy további kiállással teljesítette. „Kihívás volt, hogy így is eljussak valahogy a célig" – ismerte el. Habár Sergio Pérez csak 13. lett, a Force India története során először így is bebiztosította magának a konstruktőri 5. helyet, míg a Williams a 3-adikat, a Red Bull pedig a 4-ediket.

Verstappen brillírozott

Míg az új motor miatt a mezőny végéről rajtoló Daniel Ricciardo nem jutott előrébb a 12. helynél, a régi Renault-val versenyző Kvjat 7. lett, 10 pontra növelve az előnyét csapattársával szemben. Mögötte a helyi hőst, Felipe Massát intették le, aki rendszerint különösen jól megy Interlagosban, ezúttal azonban zűrzavaros hétvégéje volt, és három kerékcsere után csupán a 8. helyen ért célba. „Ez sovány vigasz" – ismerte el fanyar mosollyal. „Ami a teljesítményemet illeti, a mai a felejtésre ítélt Brazil Nagydíjaim közé tartozott. Nem voltam méltó a közönség fantasztikus támogatására."

És ez még lett rosszabb is: Massát utólag diszkvalifikálták, mert a jobb hátsó gumija a rajtrácson 137 fokos volt a megengedett 110 helyett. Igaz, a Williams fellebbezett a döntés ellen.

A középmezőnyben zajló adok-kapokból Romain Grosjean került ki győztesen.

Míg az első pár helyezett között alig történt helycsere, kicsit hátrébb egész sok előzést láthattunk.

Valószínűleg már senkit nem ér meglepetésként, hogy a leglátványosabbat Max Verstappen mutatta be, aki a 32. körben, az 1/2-es kanyarnál egy kicentizett manőverrel, a rázókövön egyensúlyozva utasította maga mögé Pérez Mercedes-motoros, jóval erősebb Force Indiáját.

Verstappen végül a Toro Rosso eddigi rekordját – amelyet még Vettel állított fel 2008-ban – túlszárnyalva sorozatban hatodszor is pontot szerzett, de a rádión dühösen panaszkodott az autója gyenge végsebességére. „Frusztráló, amikor mások simán utolérnek az egyenesben, holott a kanyarokban iszonyú gyorsak vagyunk" – magyarázta a kifakadását.

Ez nagyon nehéz verseny volt, sokat támadtam, de engem is sokan támadtak.

Pastor Maldonado a 26 kört teljesített gumijaival 3 körrel a leintés előtt csúszott ki a pontszerzők között, de a verseny vége felé a Felipe Nasr Sauberjére rendezett agyaggalamb-lövészet jelentette a legfőbb látnivalót. Az ő autójában ismét rakoncátlankodott a fék, ezért 4 kör leforgása alatt öten is megelőzték.

A délelőtti versenyzői parádén a teherautón a párizsi terrortámadás áldozatainak tiszteletére ott volt a francia zászlóForrás: AFP/Miguel Schincariol

Ezúttal mindkét McLaren célba ért, jóllehet, a pontszerzésre esélyük sem volt, és Fernando Alonsónak megint gondjai voltak a Honda motorral. „Mindössze 12 másodpercre voltunk a 10. helytől, ami talán jobb, mint amire számítottunk" – vélte Jenson Button, aki a 15. helyen, csapattársa előtt végzett.

Csak Carlos Sainz esett ki. Az ő Toro Rossója már a rajtrácsra menet elromlott, ám így is

többen, tizenkilencen értek célba, mint az összes eddigi idei versenyen.

A szezonból már csupán egyetlen futam, az Abu-Dzabi Nagydíj van hátra.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

 

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!

Origo
18:35

71. kör: Rosberg nyerte a Brazil Nagydíjat

Magabiztos teljesítménnyel verte Lewis Hamiltont, a 3. helyezett Sebastian Vettel pedig Kimi Räikkönent múlta alaposan felül. Az 5. helyezett Valtteri Bottas mögött mindenki kört kapott. A pontszerzők további sorrendje: Hülkenberg, Kvjat, Massa, Grosjean, Verstappen.

Mindössze Sainz adta fel a versenyt, már az 1. körben.

Origo
18:32

68. kör: Verstappen megszerezte a 10. helyet

Grosjeant viszont várhatóan nem fogja utolérni. Hamilton feladhatta a győzelemért folytatott harcot, 5,3 másodpercre maradt le Rosberg mögött, és rádión azt jelentette, hogy elkoptak a gumijai.

Origo
18:29

67. kör: Verstappen üldözi Maldonadót

Valószínűleg csak a saját szórakoztatására, mert a futam végén a venezuelait úgyis mögé sorolják, és Grosjeant már aligha éri utol. A 10. helyért küzdenek, mögöttük Ricciardo nagy nehezen maga mögé utasította Pérezt.

Origo
18:27

65. kör: Hamilton egyre távolabb

Már 3 másodperc a hátránya, és most Vettel is gyorsabb a két Mercedesnél, de ez nem igazán számít, mert 14,8 másodperc a hátránya.

Origo
18:24

63. kör: Rosberg tovább növelte előnyét

A német pilóta 2,8 másodperccel vezet Hamilton előtt. Egyre fogynak a körök, egyre kevesebb esély nyílik a brit pilóta számára a futamgyőzelemre.

Origo
18:23

61. kör: Lehet, hogy csak a Ferrarikat nem körözik le

Az interlagosi pálya igen rövid, de akkor is meglepő, hogy már csak az első öt helyezett van körön belül, és lehet, hogy Rosberg az 5. pozícióban haladó Bottast is utoléri a verseny végéig.

Origo
18:21

59. kör: Vettel az időjárásról érdeklődik

Sötétebbnek látja a felhőket, de megnyugtatják, hogy nem várható eső. A sorrend a következő:

Rosberg, Hamilton, Vettel, Räikkönen, Bottas, Hülkenberg, Kvjat, Massa, Grosjean, Maldonado.

Origo
18:18

57. kör: Minden rendben Hamilton autójával

Erről tájékoztatták a rádión, Rosberg pedig azt kérte, hogy ne beszéljenek hozzá. A különbség ismét 1,6 másodperc, Vettel 15,2-re van.

Origo
18:16

55. kör: Megsérült Hamilton autója?

A brit pilóta szerint a padlólemez megsérült a Mercedesén, ez viszont az időkön egyelőre nem látszik, 1,4 másodpercre közelítette meg Rosberget.

Origo
18:14

54. kör: Rosberg fellélegezhet

Jobban jöttek ki neki a lekörözések, 1,6 másodpercre nőtt az előnye, így csapattársa most nem jelent közvetlen veszélyt az 1. helyre. A visszajátszás szerint Hamilton alaposan el is fékezte a jobb első kerekét Grosjean lekörözésekor, intett is a francia versenyzőnek.

Origo
18:13

53. kör: Utcai forgalomra emlékeztet a verseny

A két Mercedes folyamatosan a lekörözendő autókat kerülgeti, Hamilton hátránya most 1,1 másodpercre nőtt. Vettel már 14,4 másodpercre van tőlük. Ricciardo és Alonso ismét a bokszban járt, az ausztrál csak a 14. helyre jött vissza.

Origo
18:11

52. kör: Hamilton egy másodpercen belül

0,8 másodpercre csökkentette hátrányát, aztán beragadt Max Verstappen mögé a célegyenes végén, és kénytelen volt a Toro Rossót követni az első két kanyar során. Ez nem jött jól neki.

Origo
18:10

51. kör: Újabb leggyorsabb kör Hamiltontól

1:14.832-re faragta a legjobb időt, 1,2 másodperc a hátránya. Rosbergnek megint szólnak, hogy Hamilton keményen próbálkozik. A lekörözések is szerepet játszanak a szektoridők alakulásában.

Origo
18:09

50. kör: Hamilton rég volt ilyen közel

Másfél másodpercre van csak lemaradva. Rosberget figyelmeztetik, hogy forgalom van előtte, ezért meg kellene lépnie. Visszakérdezett, hogy Hamilton is kiállt-e kereket cserélni, megerősítették, hogy igen.

Origo
18:07

49. kör: Ismét Rosberg az élen

Hamilton a 2. helyre jött vissza kerékcseréje után. Vettel a 3. és a leggyorsabb kört futotta 1:15.294-gyel, erre Rosberg egy leggyorsabb első szektorral válaszolt.

Origo
18:06

48. kör: A Mercedes Vettelt figyeli

Rosberget is rögtön kihívták Vettel kerékcseréje után. Most átmenetileg Hamilton vezeti a versenyt. Ez lehet az utolsó esélye, de kopott gumikkal nehezen előzi majd meg csapattársát.

Origo
18:05

47. kör: Vettelt is kihívták

Visszakapta a közepes keverékeket, ezzel eldőlt, hogy ha nem lesznek műszaki gondjaik, akkor Vettel a 3., Räikkönen a 4. lesz.

Origo
18:04

46. kör: Räikkönen is kiállt másodszor

Hosszú etapot teljesített, de számára is eljött a kerékcsere ideje. Simán visszaért Bottas elé. Visszakapta a közepes keverékű abroncsokat. Ő ma már többször nem jön ki.

Origo
18:02

45. kör: Hamilton szintet lépett

Majdnem egy másodpercet hozott Rosbergen egy kör alatt, 2,2 másodpercre csökkentette lemaradását. Erre Rosberg is reagálni fog.

Origo
18:01

44. kör: Rosberg továbbra is magabiztosan vezet

Az előnye 3,2 másodperc Hamilton, és 9,3 másodperc Vettel előtt. Räikkönen 17,7-re van, pedig eggyel kevesebbszer cserélt eddig kereket. A további sorrend: Bottas, Hülkenberg, Kvjat, Massa, Grosjean, Verstappen.

Origo
17:57

41. kör: Bottas a bokszban

Követi Kvjat példáját, aki nemrég járt kint. Vettel közben jelenti, hogy hosszabb etapot is képes futni, mert jól bírják a lágy gumik.

Origo
17:56

40. kör: Maldonado büntetést kap

5 másodpercet hozzáírnak az idejéhez, mert összekoccant Ericssonnal. A venezuelai pilóta a 7. helyen halad, Ericsson a 17. helyezett.

Origo
17:54

38. kör: Räikkönen elengedte Vettelt

Teljesen más taktikán vannak, nem lett volna értelme feltartani a németet. Massa közben a bokszban járt, a 10. helyre jött vissza.

Origo
17:53

38. kör: Rosberg növeli előnyét

Hamilton közeledett, de Rosberg válaszolt, és az elmúlt két kör során 3,8 másodpercre növelte előnyét csapattársával szemben. Vettel közben megelőzte Räikkönent, és visszavette a 3. helyet.

Origo
17:50

36. kör: Hamilton rákapcsolt

Közepes keverékkel is övé a leggyorsabb kör: 1:15.350-re javított, és 3 másodpercre jött fel Rosberg mögé, akit átállítottak a B tervre. Grosjean kiállt a bokszba.

Origo
17:50

35. kör: Eddig bírta Räikkönen

Hamilton máris megelőzte Räikkönent, Vettel pedig újabb leggyorsabb kört futott 1:15.614-gyel. A sorrend: Rosberg, Hamilton (+3,4), Räikkönen, Vettel (+8,9).

Origo
17:48

34. kör: Hamilton csak Räikkönen mögé jön vissza

Rosberg ezzel nagy előnybe kerül. A brit pilóta is a közepes keveréket kapta vissza, de beszorul a Ferrari mögé. Vettel szárnyal a lágy gumival, 1:15.650-nel övé a leggyorsabb kör.

Origo
17:46

33. kör: Rosberg is a bokszban

Vettel a lágy, Rosberg a közepes keverékeket kapta vissza, most felborulnak a taktikák. Vettel visszajött a 4. helyre, Rosberg pedig a 2-ra, pont Räikkönen elé.

Origo
17:45

32. kör: Vettel a bokszban, csata a mezőnyben

Korán kiállt a 3. helyről, közben végre egy csata is kialakult a mezőnyben: Verstappen és Grosjean megelőzte Pérezt, és a 9-10. helyre jöttek fel.

Origo
17:43

30. kör: Lehet, hogy Hamilton taktikát váltott

Visszavett a köridőkből, és 2,9 másodpercre lemaradt Rosberg mögött. Vettel így sem veszélyes rá, a német hátránya Rosberg mögött 9,7 másodperc. Ricciardo közben kiállt a bokszba, és a 17. helyre jött vissza.

Origo
17:41

28. kör: Egy lehetőség van Hamilton számára

Ha meghosszabbítja ezt az etapot, mondja mérnöke. Valószínűleg ezzel próbálkozik Räikkönen is a 4. helyen, mivel már 10,6 másodperc a hátránya Vettel mögött.

Origo
17:39

27. kör: Hamilton másik stratégiát kér

A Sky Sports szerint megkérdezte csapatát, hogy nem tudnák-e megváltoztatni a stratégiáját, mert gyorsabbnak érzi magát, de nem tud előzni.

Az előző futamok gyakorlata alapján nem valószínű, hogy eltérnek a tervtől Rosberg kárára.

Origo
17:38

26. kör: Tovább nőtt a különbség az élen

Hamilton kicsit visszavett, 1,2 másodperc a hátránya most. Korábban szóltak neki, hogy az autók gumikopása nem okoz gondot, így újabb támadások is várhatók.

Origo
17:36

25. kör: Lehetetlen üldözni

"Lehetetlen követni ezen a pályán" - mondta a rádión Hamilton, és le is maradt 0,7 másodpercre. Maldonado kiállt a bokszba, ő két kiállást tervez.

Origo
17:35

24. kör: Már csak 4 tized a különbség

Hamilton a 25. körben a 3-as kanyar előtt már ki is nézett Rosberg szélárnyékából, de előzni még nem tud. Nasr közben kamikaze akcióval megelőzte Buttont a célegyenes végén.

Origo
17:33

23. kör: Hamilton nem tágít

Már csak 6 tizedmásodperc a hátránya. Vettel már 7 másodpercre, Räikkönen pedig 15-re van a futamot vezető német pilótától.

Origo
17:32

22. kör: Maldonado egyre hátrébb szorul

Kvjat és Massa is megelőzte, így a közepes gumikon rajtoló, és kereket még nem cserélő venezuelai már csak a 9. helyen halad. Ricciardo közben a 13. helyig lopakodott előre.

Origo
17:30

20. kör: Hamilton gyorsabb, de nem eléggé

A háromszoros bajnok bő egy tizeddel jobb kört ment csapattársánál, de hiba nélkül ez kevés lesz az előzéshez. Hosszú még a verseny, ebből bármi lehet.

Origo
17:28

19. kör: Hamilton keményen próbálkozik

Erről tájékoztatják Rosberget a rádión. A brit pilóta a kör elején felzárkózott csapattársa mögé, de a következő kilométereken ismét 8 tizedmásodpercre nőtt a hátránya.

Origo
17:27

17. kör: Hülkenberg előzött egyet

Maldonadón jutott túl, így megszerezte a 6. helyet. Räikkönent arról tájékoztatta mérnöke, hogy a tervezettnél hosszabbra nyújtják a jelenlegi etapot.

Origo
17:26

16. kör: Nincsenek nagy különbségek

A versenyt vezető Rosberg és a 10. helyezett Pérez között 29,1 másodperc a különbség, ráadásul többen is egy másodpercen belül követik egymást, de kevés az igazi támadás, mert Interlagosban nehezen tudják követni egymást a pilóták.

Origo
17:24

15. kör: Hamilton kicsit nyert a kerékcserén

0,9 másodpercre csökkent a hátránya részben azért, mert Rosberg kénytelen volt megvárni, ahogy Vettel beáll előtte a szerelői közé, és csak ezután tudott elindulni. A Ferrarinak nem jött ki a lépés a bokszban, Vettel hátránya 5,2 másodpercre nőtt.

Origo
17:22

15. kör: Rosberg visszavette a vezetést

Hamilton is kiállt kereket cserélni, helyreállt a rend. A sorrend az első kerékcserék után:

Rosberg, Hamilton, Vettel, Räikkönen, Bottas, Maldonado (nem volt még kint), Hülkenberg, Kvjat, Massa, Pérez.

Origo
17:20

13. kör: Rosberg a bokszban

Hamilton átvette a vezetést, mögüle Vettel is kiállt, és közben Button és Alonso is kereket cserélt.

Origo
17:19

12. kör: Räikkönen a bokszban

Ő valószínűleg Bottas miatt kényszerült erre, és Vettel is követheti a példáját. Meglepő látvány, de Alonso ideiglenesena 6. helyre jött fel.

Origo
17:18

11. kör: Folytatódnak a kerékcserék

Ezúttal Bottas és Verstappen állt ki, mindkettejüknek reagálnia kellett ellenfeleik kerékcseréire. A 10. és a 15. helyre jöttek vissza.

Origo
17:17

10. kör: Sorban cserélnek kereket a pilóták

Kvjat, Massa, Pérez, Grosjean is a bokszban járt, a 13-16. helyre jöttek vissza Hülkenberg mögé.

Origo
17:16

9. kör: Hülkenberg a bokszban

A német pilóta kereket cserélt, a 16. helyre jött vissza Ricciardo elé, aki a célegyenesben megelőzte Stevenst.

Origo
17:15

8. kör: Grosjean utolérte Verstappent

Lassan kezdenek csatázni az utolsó pontszerző helyért, fél másodperc köztük a különbség. Monacóban az idén már összeütköztek egyszer.

Origo
17:14

7. kör: Kezd szétszakadni az élmezőny

Nincs sok akció az élmezőnyben, a versenyzők körről körre szakadnak el egymástól. Rosberg mögött Hamilton hátránya 1,3 másodperc, Vettelé 4, Räikkönené 6.

Origo
17:12

6. kör: A McLarenek próbálnak helytállni

Button és Alonso is javított rajtpozícióin, és jelenleg Maldonado, Ericsson, a két Manor és Ricciardo előtt a 13-14. helyen haladnak Button-Alonso sorrendben. Maldonado és Ricciardo a közepes keverékű gumikat használja.

Origo
17:11

5. kör: Rosberg már DRS távolságon kívül

A német pilóta 1,1 másodpercre lépett meg Lewis Hamiltontól, Sebastian Vettel hátránya pedig már 3,4 másodperc honfitársa mögött.

Origo
17:10

4. kör: Grosjean megelőzi Nasrt

A francia pilóta Mercedes erőforrásának erejét kihasználva feljött a 11. helyre. "Szép munka, nyomd tovább" - mondta neki mérnöke.

Origo
17:08

3. kör: Ricciardo a bokszban

Máris megszabadul a lágy gumiktól, és a közepes keverékkel folytatja. Az utolsó helyre jön vissza, valószínűleg Safety Car fázisban reménykednek, és tiszta pályán próbál menni. Rosberg továbbra is 9 tized előnnyel vezet.

Origo
17:06

2. kör: Rosberg próbál meglépni

A német pilóta előnye 9 tizedmásodperc Hamilton előtt, Vettel hátránya 2,1 másodperc az élen álló mögött. Meglepő, hogy Sainz miatt nem volt legalább VSC-fázis.

Origo
17:05

1. kör: Sainz máris kiesett

Kihajtott a bokszból, de megállt a 2-es szektorban, sárga zászlót lengetnek. Rosberg vezet Hamilton, Vettel, Räikkönen, Bottas, Kvjat; Hülkenberg, Massa, Pérez és Verstappen előtt.

Origo
17:03

Rajt: Rosberg megőrizte a vezetést

Az első négy versenyző sorrendjében nincs változás, Bottas nagyot rajtolt és feljött az 5. helyre.

Origo
17:00

Maldonadót és Sainzot érdemes figyelni

Ők ketten kezdik a futamot a közepes keverékkel, mindenki más a lágyabb gumikkal indul. Elkezdődött a felvezető kör Interlagosban.

Origo
16:59

Sainz elrajtol

A Sky Sports szerint a Toro Rosso szerelői nem biztosak abban, hogy megoldották a műszaki hibát, de a spanyol pilóta autójának motorja felmorajlott már.

Origo
16:56

Brazíliában sincs gond a nézőszámmal

Ahogy két hete Mexikóban, ezúttal Brazíliában is tömöttek a lelátók. A helyiek két pilótájuk, Felipe Massa és Felipe Nasr sikeréért szurkolhatnak.

Origo
16:53

Gyászszünettel tisztelgett az F1 a párizsi áldozatok előtt

Origo
16:52

Ez Rossi idei utolsó F1-es futama

Alexander Rossi idei utolsó F1-es futamára készül, mivel a szezonzáró versenyen Roberto Merhi ülhet vissza a Manor volánja mögé. Egyelőre nem tudni, hogy az amerikai pilóta jövőre visszatérhet-e a brit istállóhoz, mindenesetre teljesítményével jó benyomást tett az F1-es közvéleményre.

Origo
16:49

Alonso egy rekordot biztosan megtart

A jelenlegi mezőnyben ő állt a legtöbbször a dobogón (a tegnapi akciót nem számítva), és ez akkor is biztosan így marad, ha az utolsó helyről rajtolva, a mezőny második leggyengébb autójával az idén nem tudja gyarapítani a brazíliai dobogós helyeinek számát.

Origo
16:48

Sainzot visszahúzták a bokszba

A bokszutcából talán megkezdheti a versenyt, a mezőny végéről.

Origo
16:46

Kétféle stratégia lesz a legvalószínűbb

A Pirelli várakozása szerint két kerékcsere lesz a legjellemzőbb a futamon, de elképzelhetőnek tartják, hogy a pilóták háromszor is kiállnak majd a bokszba. A mezőny a lágy és a közepes keveréket használja a hétvégén, és a gyártó szerint a kopás a várakozásoknak megfelelően alakul. Esőre nincs sok esély. Tavaly három kerékcsere volt a hatékonyabb megoldás.

Origo
16:44

Kecskeméti Mercedesek is versenyeztek Brazíliában

Brazíliában régóta rendeznek márkakupát a Mercedes-Benz Challenge néven, a bajnokságban jelenleg a Kecskeméten készülő CLA-k versenyváltozatait használják. A DTM idei bajnoka, Pascal Wehrlein is szemügyre vette az autókat Interlagosban.

Origo
16:42

Rosberg ma bebiztosíthatja 2. helyét

A Mercedes pilótája biztosan a világbajnoki pontverseny 2. helyén végez, ha ma legalább 5 ponttal többet szerez Sebastian Vettelnél. Amennyiben mindketten megtartják 1. és 3. rajthelyüket, ez gond nélkül meglesz neki. Rosberg és Vettel is úgy nyilatkozott, hogy a 2. hely az év végén jobb lenne a 3-nál, de mindkettejük célja az lett volna, hogy legyőzzék az idei bajnok Lewis Hamiltont.

Origo
16:41

Sainz bajban

A Toro Rosso pilótájának autója lerobbant a bokszutca kijáratánál, és Sainz az autóban ülve várakozni kezdett a pálya szélén. A rajtrácsra biztosan nem állhat fel a 10. kockába.

Origo
16:40

Räikkönen autójában motort cseréltek

A Ferrari felfedezett egy problémát, ami meghibásodáshoz vezethet, ezért a futam előtt kicserélték az erőforrást a 2007-es bajnok autójában. Szerencséje, hogy elő tudták venni a mexikói szabadedzéseken használt egységet, így Räikkönen nem kap büntetést, és megtarthatja 4. helyét a rajtrácson.

Origo
16:36

Beindult a mémgyár Alonso napozása után

Fernando Alonso McLaren-Hondája ismét lerobbant a tegnapi időmérő edzésen még azelőtt, hogy a kétszeres bajnok egyetlen mért kört is megtett volna. Alonso ezúttal verbálisan nem kritizálta a Honda erőforrást, hanem tüntetőleg egy széken ülve élvezni kezdte a napsütést a pálya szélén. Ez megihlette a közösségi média felhasználóit, és az időmérő után sorban készültek a vicces képmontázsok, amelyek arra keresték a választ, hogy vajon Alonso hol lenne szívesebben a McLarennel való küszködés helyett? Íme néhány ötlet:

További grafikákat a Twitteren a #PlacesWhereAlonsoWouldRatherBe hashtaggel lehet találni.

Origo
16:34

Gyászszalaggal tisztelegtek a pilóták a párizsi áldozatokra

A futamok előtt szokásos versenyzői parádé során a pilótákat szállító kamionon a francia nemzeti zászló és egy gyászszalag is megjelent. Egy perces néma tiszteletadás is lesz a rajtrácson a pénteki merényletekben elhunytak tiszteletére.

Origo
16:33

A szezon utolsó előtti futama következik

Köszöntjük olvasóinkat a Brazil Nagydíj élő közvetítésében! A mai körülmények hasonlítanak a tegnapiakhoz, a levegő 30, a pálya 49 fokos. Esőnek nyoma sincs egyelőre.

Még több bejegyzés

Kapcsolódó anyagok: