Társoldalunk:

Hamilton akadékoskodott, a Ferrari nullázott, Rosberg nyert

2015.11.01., 19:45
rendezés

Mexikóban már sikerült behúznia a győzelmet a pole-ból Rosbergnek, akire egyedül a módosított stratégiát kifogásoló Hamilton volt veszélyes. A Ferrari versenyzői galibába keveredtek, és célba sem értek: Vettel a rajtnál defektet kapott, majd második kicsúszásával a falban kötött ki, míg Räikkönenen bosszút állt Botttas az oroszországi ütközésért.

 

Nico Rosberg lett a visszatérő Mexikói Nagydíj első győztese a felújított pályán. A német pilóta az előző három alkalommal nem tudta győzelemre váltani a pole pozíciót, de a 71 körös, Safety Car-fázissal is megszakított mexikói futamon végig maga mögött tartotta a már világbajnok Lewis Hamiltont, aki elégedetlenkedett amiatt, hogy a Mercedes menet közben beiktatott neki is egy második bokszkiállást.

"Pazar verseny volt, élveztem a csatát Lewisszal. Nagyon örülök, hogy nyertem" - értékelt tömören Rosberg. A Mercedes ellenfél nélkül maradt, mivel a Red Bullok nem veszélyeztették Rosberget és Hamiltont, a hétvégét katasztrofálisan lezáró Ferrari esélyei pedig már a rajtnál elszálltak a győzelemre. Sebastian Vettelt meglepő módon lerajtolta a gyengébb Renault-motorral Danyiil Kvjat, majd defektet kapott, miután az első jobbosnál majdnem a fűig letolta a másik Red Bullt. Daniel Ricciardo próbált korrigálni megcsúszás közben, de első szárnyával kiszúrta a jobbhátsó gumit a Ferrarin.

A rajt utáni pillanatokForrás: AFP/Clive Mason

"Mégis hova a fenébe kellett volna mennem? Esélye sem volt az előzésre" - háborgott a rádión Vettel, Ricciardo ellenben úgy vélte, a német "megérdemelte (a defektet), mert semennyi helyet sem hagyott." Vettel a kerékcserét követően küzdött még a pontszerzésért, ám ez nem jött össze neki saját hibáiból kifolyólag. A 18. körben még megúszott egy megpörgést az egyik gyors kanyarnál, az 51.-ben azonban már nem, és a falban kötött ki, előidézve a Safety Car pályára küldését.

"Az utolsó pillanatban vettem észre Ricciardót, próbáltam több helyet csinálni neki" - mondta lehangoltan az ütközésről Ricciardóval. "Ilyesmit nem lehet szándékosan csinálni, úgyhogy nem hibáztatom érte."

Vettel először nem ért célba idén, összetörte a FerraritForrás: AFP/Yuri Cortez

Vettel idén először nem ért célba hivatalosan – a spái defekt után hivatalosan még rangsorolták –, ezzel elvesztette a 2. helyet is a tabellán Rosberggel szemben, aki végig kontrollálta a futamot, folyamatosan reagálva Hamilton felzárkózási kísérleteire.

Vita Hamilton és a Mercedes között

A német a rajtnál levédte a belső ívet csapattársával szemben, majd stabilan őrizte az előnyt a hétvége korábbi részéhez képest sokkal melegebb aszfalton. Hamilton egyszer sem került támadási közelségbe, de a rádiós beszélgetések alapján nem örült neki, hogy a Mercedes a nagy előny birtokában, a biztonságot szem előtt tartva mindkettejüket kihívta egy harmadik szett gumiért. "Szerintem rossz döntés, de bejövök" - közölte mérnökével a 48. körben, miután feleselve vitatta a döntés jogosságát arra hivatkozva, hogy szerinte jó állapotban vannak az abroncsai. "Alig koptak" - magyarázta a sajtótájékoztatón.

Hamilton ezúttal nem talált fogást RosbergenForrás: AFP/Lars Baron

A dobogóra még Valtteri Bottas állhatott fel, miután a Safety Car után legyorsulta a tehetetlen Kvjatot a célegyenesben, átvéve tőle a 3. helyet. A dobogóra vezető útja során a 22. körben taccsra tette a korai váltócsere miatt a mezőny végéről rajtoló Kimi Räikkönent is, mintegy megtorolva a Szocsiban történt ütközésüket, végképp rémálommá téve a Ferrari napját.

Ezúttal fordított volt a történet a finnek között – az 5-ös kanyarnál Bottas próbált beszúrni Räikkönen mellé, aki fordulás közben a hátsó kerekével átbicskázott a Williams első kerekén, és félre kellett állnia a sérült futóművel –, de egyik sem hibáztatta egyértelműen a másikat. A sportfelügyelők vizsgálták az esetet, és a Ricciardo-Vettel ütközéshez hasonlóan nem szabtak ki büntetést egyik félre sem.

A sokáig 3. helyen haladó Kvjat az idei hungaroringi futam után másodjára állhatott volna dobogóra. "Semmit sem tehettem az egyenesben" - mondta szenvtelenül. Mögötte csapattársa, Ricciardo futott be, közvetlenül Felipe Massa Williamse előtt, akit az 51. körben előzött vissza, kihasználva a brazil autóján jelentkező erős gumikopást. "A középső etapban még jobb tempót diktálhattunk volna a keményebb gumikon, de nem tudtuk megmutatni" - nyilatkozta, hozzátéve, hogy szerinte az utolsó etapban célszerűbb lett volna ismét ezt a keveréket használniuk a lágy helyett.

A Red Bull lemaradt a dobogóról, az utolsó körökben bottal üthették Bottas nyomátForrás: AFP/Mark Thompson

Kettős pontszerzés a Force Indiánál

A Force India mindkét autójával pontot szerzett, velük együtt Max Verstappen és Romain Grosjean egészítette ki az első tíz sorrendjét. A hazai fiú, Sergio Pérez a 8. helyen futott be, és "egyik legkeményebb versenyének" nevezte a mait. "A számításaink azt mutatták, hogy utolérhetem Massát és Hülkenberget, de nem így történt, szóval sok mindent kell kielemeznünk" - mondta. "A stratégia nem volt ideális."

A Lotusok szinte az egész versenyen tandemben haladtak, bár az utolsó körök egyikében a 11. helyen végző Pastor Maldonado majdnem a falba csúszott a 12-es kanyart elrontva. A két McLaren közül csak Jenson Button ért célba, mivel Fernando Alonsónak már az 1. kör végén le kellett parkolnia az MGU-H meghibásodása miatt. Elmondása szerint a csapat előre tudott a problémáról. "Már tegnap este kiszúrtuk, aztán délelőtt megbizonyosodtunk róla, de már nem volt idő az egység cseréjére" - közölte.

Még két futam van hátra a szezonból, legközelebb, két hét múlva Brazíliába látogat a mezőny.

 

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!

Origo
21:47

71. kör: Rosberg nyerte a Mexikói Nagydíjat

Végig ellenőrzése alatt tartotta a futamot: Hamilton követte, és Bottas is felállhat a dobogóra. A további pontszerzők sorrendje: Kvjat, Ricciardo, Massa, Hülkenberg, Pérez, Verstappen, Grosjean.

Vettel és Räikkönen balesetek miatt kiesett, és Alonso is feladta a versenyt műszaki hiba miatt.

Origo
21:44

69. kör: Maldonado csapattársa pontjára hajt

Nincs túl közel Romain Grosjeanhoz, de a venezuelait ismerve ettől még a francia sem autózhat nyugodtan. Hamilton már 1,5 másodpercre van Rosbergtől, kezd eldőlni a küzdelem.

Origo
21:41

67. kör: ...és Rosberg nem hagyja

A ma megszokott recept szerint most Rosberg is növelte a tempóját, 1:20.521-re javított, és ismét 1,4 másodperccel vezet Hamilton előtt. Mögöttük Bottas, Kvjat, Ricciardo, Massa, Hülkenberg, Pérez, Verstappen, Grosjean a pontszerzők sorrendje.

Origo
21:40

66. kör: Hamilton azért megpróbálja

Újabb leggyorsabb kört futott, 1:20:772 az aktuális legjobbja, így 1,2 másodpercre van Rosbergtől. A világbajnok valószínűleg az utolsó méterekig üldözi majd csapattársát.

Origo
21:38

65. kör: A tempó alapján nem lesz nagy változás

Kezdenek elszakadni egymástól a dobogósok, és a Red Bullok sem veszélyesek már Bottasra. Hacsak nem történik valakivel váratlan esemény, Rosberg, Hamilton, Bottas dobogó várható.

Origo
21:37

64. kör: Hamilton megint lemaradt

Hibázhatott, mert a középső szektorban 7 tizedet bukott Rosberghez képest, így 1,7 másodpercre nőtt a különbség, pedig már a DRS távolság határán autózott. Bottas már 7,2 másodperc hátrányt szedett össze.

Origo
21:36

64. kör: Sprintel a mezőny a cél felé

Maldonado majdnem nekiment a falnak, de egyébként a még versenyben lévő versenyzők mindent megtesznek egymás utolérése érdekében, de senki sem tud jelentősen gyorsabb lenni a másiknál, így csak loholnak egymás után a pilóták.

Origo
21:33

61. kör: Bottas lépéselőnyben

A Red Bullok gyorsabbnak tűnnek nála a kanyargós szakaszokon, de az egyenesben nem, és összességében is kezd meglépni a Williams. Hamilton közben üldözi Rosberget, de nem veszélyes rá.

Origo
21:29

58. kör: Nasr is búcsúzik

Fékhiba miatt félreállt a stadionban. Közben a Mercedesek is járnak mindenfelé, Rosberg átvágott egy kanyart, Hamilton pedig kicsúszott a stadionban, így eleinte Bottas tartani tudta velük a lépést, de aztán inkább az őt üldöző Red Bullokra figyelt.

Origo
21:27

58. kör: Folytatódik a küzdelem

Bottas rögtön meg is előzte Kvjatot, és Ricciardo is támadja csapattársát. Hamilton próbálja üldözni csapattársát, de nincs támadási helyzetben.

Origo
21:27

56. kör: A Ferrarinak rosz napja van

Ennyit fűztek hozzá a Twitteren ahhoz, hogy mindkét autójuk összetört, és kiesett a Mexikói Nagydíjon.

Origo
21:25

56. kör: Bottas az újraindításnál támad majd

Szólnak neki a rádión, hogy Kvjat a közepes keverékű gumikat kapta az autójára, amelyeket nehezebben tud felmelegíteni, így küszködhet a verseny újraindítása utáni pillanatokban. A Safety Car továbbra is felvezeti a mezőnyt.

Origo
21:22

55. kör: Csak Pérez és a Mercedesek nem cseréltek kereket

Egy körrel a többiek után Bottas is rászánta magát a váltásra, így továbbra is Rosberg, Hamilton, Kvjat, Bottas, Ricciardo, Massa, Hülkenberg, Pérez, Verstappen és Grosjean a pontszerzők sorrendje.

Pérez nem ment ki cserélni, kérdezte is csapatát, hogy ez jó döntés-e, azt válaszolták, hogy Grosjean mögé esett volna vissza, ha őt is kihívják.

Origo
21:20

52. kör: Gyanús Vettel bukása

Nem túl jók a TV-s felvételek Vettel kicsúszásával kapcsolatban, de elég furcsán alakult a Ferrari pályája, valószínű, hogy műszaki hiba történt, de ő maga nem utalt erre a rádióüzenetében.

Origo
21:17

52. kör: Vettel a falban fejezte be a versenyt, Safety Car

Elnézést kért csapatától, így mindkét Ferrari összetört Mexikóban. Bejött a Safety Car, a Mercedesek és Bottas kivételével sorban jönnek be a pilóták kereket cserélni.

Origo
21:16

51. Hátsó sor előre fuss!

Ricciardo tisztán megelőzte Massát az 5. helyért, Pérez pedig Verstappent utasította maga mögé. Hamilton 3 másodpercre csökkentette hátrányát.

Origo
21:14

50. kör: Hamilton Rosberg után eredt

Leggyorsabb kör a brittől, 1:20.853-nál tart, és újabb leggyorsabb első szektoidővel kezdett. Az 50. kör végén 3,5 másodperc volt a hátránya.

Origo
21:13

48. kör: Hamilton megint ráfaragott a kerékcserére

Rosberg egy újabb leggyorsabb körrel 4,2 másodpercre növelte előnyét. A Sky Sports szerint Hamilton azt mondta a rádión, hogy szerinte a csapat rossz döntést hozott.

Origo
21:12

47. kör: Hamilton vonakodva kereket cserél

Rádión visszakérdezett, hogy miért szükséges kiállnia a bokszba, mert jónak érezte az abroncsait. A brit pilótával közölték, a csapat aggódott a kopás miatt, és biztonsági okokból döntöttek így, majd azzal zárták az üzenetet, hogy "ez utasítás." Hamilton valószínűleg nem hisz nekik, mert kétszer is azt kérte csapatától, hogy ellenőrizzék a gumikat, és jelezzenek vissza neki, holott ez az autóban ülve aligha használható információ számára.

Origo
21:09

45. kör: Taktikát vált a Mercedes

Rosberg és Hamilton is két kerékcserés stratégiára áll át, először Rosberg cserélt kereket, és kapott vissza közepes keveréket, és a rádió szerint Hamilton is hamarosan követi. Biztonsági okokból dönthettek így, de simán megengedhetik maguknak.

Origo
21:08

45. kör: A Williamsek nem bírnak Kvjattal

Az orosz pilóta továbbra is kényelmesen halad a 3. helyen, és lehet, hogy a Williamsek kiállnak még a bokszba. Közben Sainz lágy gumikkal kergeti Vettelt.

Origo
21:06

43. kör: Rosberg válaszol

Néhány ezreddel megjavítja csapattársa korábbi leggyorsabb körét, most 1:21.932-nél tart. Láthatóan játszik a brit pilótával, amikor Hamilton megpróbálna közelíteni, Rosberg mindig válaszolni tud. Sainz közben kiállt a bokszba, Vettel mögé tért vissza.

Origo
21:03

42. kör: Hamilton 1:22 alatt

Újabb leggyorsabb kört futott Lewis Hamilton, 1:21.994-et ért el, de még mindig 2,4 másodpercre van a futamot vezető Rosbergtől. A világbajnokban ma egyelőre nincs benne a győzelem.

Origo
21:00

41. kör: Pünkösdi királyság volt Vettel tempóelőnye

A Mercedesek már megint gyorsabbak a sokkal újabb gumikkal közlekedő négyszeres világbajnoknál, de Vettel még mindig nem tartja fel Hamiltont. Nem sokkal később előzékenyen félreáll az útjából.

Origo
20:58

38. kör: Vettel gyorsabb a Mercedeseknél

Sokkal újabbak az abroncsai, de a futamot vezető Rosbergnek is adott három tizedet. Ha nem nullázza le a futam elején az esélyeit, izgalmas csata is lehetett volna köztük.

Origo
20:55

35. kör: Vettel körhátrányban

Hamilton szempontjából a legrosszabb helyre, a két Mercedes közé állt vissza a kerékcsere után. Érdekes lesz látni, milyen tempóra lehet képes a Ferrarival. Sok tétje viszont nincs.

Origo
20:54

34. kör: Vettel ismét kereket cserél

A futam elején történt defekt miatt már másodszor, de innen már végig megy. Hacsak nem jön egy Safety Car fázis, még a pontszerzésre sincs sok esélye.

Origo
20:53

34. kör: Vettel a szétfékezett kerekekkel is gyorsul

Egyéni legjobb idejét érte el, két szektorban is gyorsabb volt korábbi önmagánál, de megint csak utolérni tudta Maldonadót, támadni egyelőre nem. Beragadt a 13. helyen, és a bokszba sem áll még ki, pedig a Ferrari szerelői már körök óta pakolni kezdtek.

Origo
20:50

33. kör: Kvjat elspórolja a féktávokat

Erről tájékoztatják Valtteri Bottast, és szólnak neki, hogy körülötte mindenki kiállt már a bokszba, és várhatóan már a futam végéig mennek. Közben Sainz Pérezt támadta, és a füvön átvágva meg is előzte a Force Indiát, de a stadionban vissza kellett engednie ellenfelét.

Origo
20:48

30. kör: Hamilton rákapcsolt

A verseny új leggyorsabb köre 1:22.1, 7 tizedet hozott Rosbergen egy kör alatt, de továbbra is 2,3 másodperc a hátránya.

Origo
20:46

29. kör: Rosbergnek jól jött a kerékcsere

Nincs mese, Hamiltonnak a pályán kell előznie, ha meg akarja nyerni a versenyt, de a hátránya most nagyobb, mint eddig bármikor volt. 3,5 másodperccel van csapattársa mögött, Vettel közben nagyon szenved a gumikkal.

Origo
20:43

27. kör: Hamilton is a bokszban

Nem volt elég előnye Rosberggel szemben, hibátlan kerékcseréje ellenére sem volt esélye, hogy megelőzze capattársát. Sőt a különbség még nagyobbnak is tűnik, mint korábban. Egyelőre Rosberg nyerő helyzetben van.

Origo
20:42

26. kör: Rosberg nem volt pontos

Túlcsúszott a bokszban a megálláshoz kijelölt helyen, álló kerekekkel érkezett a szerelői közé. Vettel közben kamikaze akcióval próbált Maldonado elé kerülni, de ez nem sikerült. Räikkönent és Bottast nem büntetik az ütközés miatt.

Origo
20:40

26. kör: Rosberg kereket cserél az élről

Minden rendben zajlott, a 2. helyre tér vissza. Hamiltonnak most esélye lehet elé kerülni, de ez valószerűtlen, nem volt elég közel.

Origo
20:39

25. kör: Vettel nem bír Maldonadóval

Beragadt a venezuelai mögé, és a 13. helyen halad. Verstappen közben kijött a bokszba a 3. helyről, és Rosberget is hívják.

Origo
20:37

24. kör: Bottas megúszta az ütközést

Rádión arról számol be, hogy minden jónak tűnik az autóval, és továbbra is a 6. helyen halad. Vizsgálják a balesetet, de a Williams mérnöke szerint Bottasé volt az ív. Ricciardo is kijött a bokszba.

Origo
20:35

22. kör: Bottas visszavágott Räikkönennek

Az Orosz Nagydíjjal ellentétben most ő ütötte ki honfitársát. Räikkönen nem hagyott helyet neki, de Bottasnak sem jutott eszébe, hogy elvegye a gázt. Räikkönen kiesett.

Origo
20:34

20. kör: Kvjat a bokszban

A 3. helyről állt ki a Red Bull pilótája, elsőként az élen állók közül. Kényelmes előnye volt Ricciardo előtt, és jelentős hátránya Hamilton mögött. Visszaért Räikkönen elé, akit Bottas támad.

Origo
20:32

19. kör: Vettel a gumik miatt aggódik

Kockásra fékezte az egyik kerekét, ami rádióüzenete szerint elég rossz állapotban van. Ennek ellenére nem sokat veszít a Mercedesekhez képest, ők továbbra is egymásnak adják a leggyorsabb köröket.

Origo
20:31

18. kör: Rosberg egyre magabiztosabb

Újabb leggyorsabb körével már 2,8 másodperccel vezet Lewis Hamilton előtt. Aktuális legjobb ideje 1:23.228.

Origo
20:30

18. kör: Újabb hiba Vetteltől

A stadionban túlcsúszott a rázókövön, láthatóan ritmust vesztett. A 15. helyen halad, a megpördüléssel 18 másodpercet vesztett, így most 1 perc 8 másodpercre van Rosbergtől.

Origo
20:28

17. kör: Vettel megpördült!

Vezetői hibának tűnt, miután megelőzte Buttont, és a leggyorsabb első szektort futotta. Ezzel tényleg elszálltak az esélyei, hogy értékelhető eredményt érjen el.

Origo
20:27

16. kör: Räikkönent a dobogóért küldik

Kicsit lazíthat a fékek óvásán, és gyorsabban kellene haladnia, mert mérnöke szerint a 3. helyezett Kvjatot is utolérheti a verseny végéig. Jelenleg a 7. helyen áll, az orosztól 23 másodpercre lemaradva.

Origo
20:25

15. kör: Hamilton emeli a tétet

A világbajnok 1:23.499-re gyorsult, de alig tudott hozni csapattársán, még mindig 1,7 másodperc a lemaradása. Vettel nagy nehezen megelőzte Sainzot az egyenesben, feljött a 12. helyre, de 1,5 másodpercet vesztett az akcióval.

Origo
20:24

14. kör: Még mindig Rosberg diktálja a tempót

A német pilóta már 1:23.634-re is képes volt, 1,8 másodperccel vezet Hamilton, és 8,9 másodperccel Kvjat előtt. Sainz közben járt a bokszban, és pont Vettel elé ért vissza. Ez nem jön jól a Ferrari pilótájának.

Origo
20:22

12. kör: Vettel tempója nem rossz

A kerékcseréknek köszönhetően még nem érte utol a nála lassabb autókat, ennek is köszönhető, hogy alig vesztett az élen csatázó Mercedesekkel szemben. Jelenleg a 13. helyen halad, 50 másodperc hátránnyal. Räikkönen a 7. pozícióban halad.

Origo
20:21

12. kör: Rosberg reagál

1:24.012-re javítja a legjobb köridőt, és 1,2 másodperccel vezet. Massa megelőzte honfitársát, Nasrt a 10. helyért, majd a Sauber pilótája ki is állt a bokszba.

Origo
20:20

11. kör: Megint Hamilton a leggyorsabb

Bottas is szélvészgyors az új gumikkal, de Hamilton egyelőre a legtempósabb, 1:24.256-os idejének köszönhetően megint csak 1 másodperc a hátránya.

Origo
20:19

10. kör: Hamilton ismét kezd felzárkózni

A brit pilóta 1,4 másodpercre van Rosbergtől, Danyiil Kvjat pedig 7 másodpercre halad az élen álló versenyzőtől. Daniel Ricciardo is kezd küszködni a hátsó gumikkal, de szerinte egyelőre még folytatni tudja. Bottas közben megelőzte Buttont, és a 10. helyen halad.

Origo
20:17

9. kör: Massa is a bokszban

Korai kerékcserébe próbálják hajszolni a Red Bullokat is. Érdekes taktikai csata bontakozik ki a 3. helyért. Hülkenberg is kiállt a bokszba, így Räikkönen már a 9. helyen halad.

Origo
20:15

7. kör: Rosberg meglépett, Bottas a bokszban

A német pilóta 1,9 másodpercre növelte előnyét, a gumikkal küszködő Bottas viszont már a 7. kör végén váltott a közepes keverékre.

Origo
20:13

4. kör: Vettelt nem büntetik

A német versenyzőt vizsgálták a rajt utáni akciójáért. Hamilton újabb leggyorsabb kört futott, és tapad Rosbergre. Vettel közben méltatlankodik a rádión. "Hova a pokolba kellett volna mennem? Egyébként sem volt esélye, hogy megfogjon."

Origo
20:11

Visszajátszás: Vettel túl agresszív volt

A német pilótát Kvjat már a rajt pillanatában lehagyta, Ricciardónak pedig tényleg nem hagyott elég helyet. Defekt miatt kereket kellett cserélnie, hátránya 49 másodperc fölött van.

Origo
20:09

4. kör: Räikkönen fékjei melegednek

Mérnöke arra kérte, hogy próbálja hűteni őket, bár tudja, hogy éppen csatában van. Hamiltoné a leggyorsabb kör 1:24.889-cel, hátránya 9 tizedmásodperc. Bottas támadja Ricciardót a 4. helyért.

Origo
20:08

3. kör: Hamilton nem hagyja magát

Néhány századdal gyorsabb volt Rosbergnél, így a különbség 1,2 másodperc, de még mindig DRS távolságon kívül van. Ricciardo közben azt mondta mérnökének, hogy Vettel nem hagyott helyet neki.

Origo
20:07

2. kör: Rosberg próbál elszakadni

A leggyorsabb kört futotta az élen, 1:25.195-nél jár, 1,3 másodperc az előnye Hamilton előtt. Kvjat hátránya már 3 másodperc, a 4. helyen Ricciardo következik, utána Bottas, Verstappen, Massa, Pérez, Hülkenberg, Sainz a sorrend. Räikkönen a 16. helyen halad.

Origo
20:06

1. kör: Alonso máris kiesik

Valószínűleg a sebességváltója romlott el, visszatér a bokszba. Vettel közben lassan, de lecseréltette gumijait, és a mezőny után ered.

Origo
20:05

1. kör: Vettel defektet kapott

A rádióüzenete szerint Ricciardo vágta ki a gumiját, ezzel vége a versenyének, hiszen alaposan visszaesik.

Origo
20:04

Rajt: Rosberg vezet, Vettel beragadt

A német mögött Hamilton, Kvjat, Vettel sorrend alakult ki, de a Ferrari pilótája a későbbiek során további pozíciókat vesztett.

Origo
20:00

Räikkönen alternatív taktikával indul

Mindenki gond nélkül el tudta hagyni a rajtrácsot, és a mezőny útnak indult a felvezető körre. Kimi Räikkönen a várakozásoknak megfelelően a közepes keverékű abroncsokkal vág neki a futamnak.

Origo
19:58

Vettelt érdemes figyelni

A Ferrari pilótája a pálya tisztább oldaláról, a 3. rajtkockából indul, kihasználhatja a Mercedesek szélárnyékát, ráadásul már tegnap is azzal bosszantotta az Ezüstnyilak sofőrjeit, hogy reméli, összeütköznek az 1-es kanyarban.

Origo
19:56

A Red Bull párosa a legkiegyensúlyozottabb

Tegnap mindössze egy ezredmásodperc választotta el a Red Bull két pilótájának időeredményeit, és Danyiil Kvjat, valamint Daniel Ricciardo küzdelme a pontok tekintetében is nagyon kiegyenlített. Ugyanez nem mondható el a Mercedes vagy a Ferrari versenyzőiről. Íme, milyen arányban szerezték eddig a csapatok pontjait a pilóták:

Origo
19:54

Lauda aggódik

A Sky Sportsnak elárulta, "abszolút" aggódik, hogy mi történhet pilótái között az első kanyarban, és "100%-ban" arra számít, hogy Nico Rosberg a korábbiaknál agresszívabb lesz.

Origo
19:50

A magasság meglepetéseket hozhat

A pole-ból induló Rosberg számára minden korábbinál fontosabb lehet, hogy az élen maradjon a rajt után, hiszen így a lehető leghatékonyabb lehet fékeinek hűtése. Ez a leszorítóerő csökkenés mellett a nagy tengerszint feletti magasság egyik következménye.

Pénteken kigyulladt az autója, és forgalomban autózva a hőmérsékletek gyakran felszöknek, így Hamilton mögé beszorulva várhatóan nehezebb dolga lesz. Vettel közben valószínűleg abban reménykedik, hogy kevés Safety Car vagy VSC lesz, mert az edzések alapján a gumijait lassabban tudja felmelegíteni a közvetlen ellenfeleinél.

Origo
19:47

A közlekedés gondot okozott

A hatalmas közönség miatt természetesen már órákkal a verseny előtt dugók alakultak ki a pálya környékén. Mexikóvárosban üzemel a világon a legtöbb taxi, nagyságrendileg 100 ezer autó áll szolgálatban, de mégis a metró tűnik a legjobb ötletnek, mivel a belvárosból mindössze 5 pesóért, az körülbelül 85 forintért (!) ki lehet jutni a pálya főbejáratához.

Origo
19:43

Példátlan a hangulat Mexikóban

A helyszínen jelenlévő újságírók közül többen is állítják, hogy még a monzai és az interlagosi futamokat is felülmúlja a közönség lelkesedése. Már pénteken a szabadedzéseket is csaknem 90 ezren tekintették meg a helyszínen, így a hétvége során várhatóan bőven átlépik majd a 300 ezer fős nézőszámot. Nem lenne meglepetés, ha az év végén a Mexikói Nagydíj nyerné az év versenye címet.

Origo
19:39

A legnagyobbak nyerték a Mexikói Nagydíjakat

Amikor Mexikóban F1-es futamot rendeztek, általában a korszak legjobb versenyzői nyerték meg a futamot, ahogy ez az alábbi infógrafikán is látható. Gerhard Berger, a ma Lotus néven versenyző Benetton, és a Pirelli is itt aratta pályafutásuk első F1-es győzelmét.

Origo
19:37

Mégsem a két McLaren rajtol a mezőny végéről

Miután Kimi Räikkönen műszaki hibák miatt már a Q2-ben kiesett, és sebességváltó-csere miatt visszasorolták a 18. helyre, a Ferrari úgy döntött, egyúttal kicserélnek a finn autójában szinte mindent, amit lehet, így Räikkönen visszacsúszik a 19. helyre, Fernando Alonso mögé, viszont a legfrissebb változatú Ferrari motorral vághat neki a versenynek.

Räikkönen a belső égésű motor, a turbó, a vezérlő elektronika, az MGU-H, az akkumulátorok, és a sebességváltó cseréjével összesen 35 helyes büntetést kap, de ez még mindig semmi Jenson Button 70 helyes büntetéséhez képest.

Origo
19:35

Újabb izgalmas rajt következik

Köszöntjük olvasóinkat a Mexikói Nagydíj élő közvetítésében! Az időjárási körülmények a tegnapihoz hasonlók, a levegő 20, a pálya 30 fokos. Az ég kék, és csak enyhén felhős, úgy tűnik, a verseny időtartama alatt nem várható eső. A pole pozícióból Nico Rosberg indulhat, de szokatlanul hosszú az út az első kanyarig, így Lewis Hamilton ismét keresztbe tehet csapattársa győzelmi reményeinek.

Még több bejegyzés

Kapcsolódó anyagok: