Társoldalunk:

Vettel nyert, Hamilton kiesett Szingapúrban

2015.09.20., 13:44
rendezés

Az év leghosszabb versenyén a Ferrari ásza kimerítő állóképességi harcot nyert meg  Ricciardóval szemben. Räikkönen tőlük lemaradva 3. lett, a Mercedes Rosberget is csak a 4. helyre tudta feltornázni. A pályán bóklászó rövidnadrágos néző miatt is be kellett küldeni a Safety Cart.

Vettel idei harmadik győzelmét aratta a Ferrarival - katt a galériához!Forrás: AFP/Mohd Rasfan

Sebastian Vettelnek a szokásos Safety Car-fázisok miatt kétszer is újra ki kellett építenie az előnyét a kitartó Daniel Ricciardóval szemben, de végül idei harmadik, pályafutása 42. győzelmét aratta a Szingapúri Nagydíjon, így megelőzte Ayrton Sennát, és feljött az örökranglista 3. helyére Michael Schumacher és Alain Prost mögé. A Ferrari idei legjobb versenyét futotta annak köszönhetően, hogy Kimi Räikkönen is a dobogón végzett, bár a két éllovassal nem tudta tartani a lépést, míg a világbajnokságot vezető Lewis Hamilton hajtáshiba miatt kiesett a több mint 2 óra hosszú éjszakai futamról.

A Mercedes érthetetlen szenvedése az előrejelzéseknek megfelelően vasárnap is folytatódott.

Habár a csapat megpróbálkozott egy rendhagyó taktikával, a második etapra vállalva be a keményebb keverékű Pirelliket, az első Safety Car-fázis után hiába tartották így is a lépést a gumikat dédelgető élhármassal, végül nem mentek vele semmire. Hamilton a 26. körben arra kezdett panaszkodni, hogy a motorja elvesztette az erejét, és gyorsan hátra is esett a mezőnyben.

Mint kiderült, a motor pillangószelepe nem nyílt ki teljesen a drive-by-wire gázpedál-vezérlés problémája miatt.

Szuperoptimsta voltam. Könnyedén tartottam a lépést az élbollyal, pedig ők a szuperlágy gumikat használták, én viszont a lágyat"  

– mondta Hamilton. „Úgy éreztem, lehet ebből egy jó verseny, de aztán elfogyott az erő a motoromból. Azt hittem, a bokszban talán kijavíthatják, ez azonban nem sikerült."

A Mercedesnél úgy gondolták, a stratégiájuknak köszönhetően akár a győzelemre is esélyesek lehettek volna.  

Ám Nico Rosbergnek nem nyílt alkalma rá, hogy a verseny végén bevesse a szuperlágy keveréket, mert a 37. körben másodszor is beküldték a Safety Cart, ezúttal egy pályán bóklászó rövidnadrágos néző miatt. Ez mindenkit kerékcserére kényszerített, de a szuperlágy gumikhoz még túl korán volt, és a 4. helyezett Rosberg – aki Monzában motorhiba miatt kiesett, most viszont csak 12 ponttal csökkentette a hátrányát Hamiltonhoz képest – elkeseredettebben állt a kamerák elé, mint valaha.

A Mercedes pilótái közül csak Rosberg maradt talpon, de a Ferrarikkal és a Red Bullokkal ő sem bírt - katt a galériához!Forrás: AFP/Mohd Rasfan

„Egy kis pozitívum, hogy ledolgoztam valamennyit a hátrányunkból, de óriási csalódás, hogy ennyire le voltunk maradva a többiektől, és fogalmunk sincs, miért. A következő pályán remélhetőleg visszatérünk a csúcsra" – mondta. „Viszonylag optimista vagyok, de ez a hétvége tényleg nagyon aggasztó volt. Ki tudja, hogy csak egyszeri visszaesésről van-e szó?" Rosberg kínjait fokozta, hogy a verseny során valami belement a szemébe, amikor felnyitotta a sisakrostélyt, beengedni alatta egy kis levegőt.

Vettel okosan taktikázott

Az egyetlen talpon maradt Mercedes a két Safety Car-fázis ellenére is csaknem 25 másodperccel a győztes Ferrari mögött ért célba, és valószínűleg merő illúzió volt, hogy az alternatív taktikával nyerhettek volna. Vettelhez ugyanis leginkább azért tudtak közel maradni a bokszkiállások első fordulója után, mert ő akkor szándékosan lassan ment, miután az első etapban túl korán lépett rá a gázra, és a végére elhasználta a gumikat. Most spórolt velük, de a Ferrarinak erről nem szólt, ezért a bokszban először nem értették, mitől lassult le.

Vettel pályafutása 42. győzelmét aratta Szingapúrban - katt a galériához!Forrás: AFP/Mohd Rasfan

„Daniel keményen szorongatott hátulról, nagyon jó versenyt futott, ügyesen vigyázott a gumijaira. A második etapban óvatosan adagoltam a tempót" – mondta Vettel, aki aztán a 27. körben fokozta az iramot, és hamar 4 másodperc fölé növelte az előnyét, nehogy Ricciardo bevághasson elé a bokszban. A harmadik etapban aztán mindketten teljes erőbedobással hajtottak, de a Ferrarin kibírták a gumik, és a különbség sohasem csökkent 2,5 másodperc alá közöttük. Vettel így már a negyedik győzelmét aratta Szingapúrban.

Kezdődhet a vasárnap esti parti! Mindenképpen meg fogunk inni egy pár pohárral"

– jelentette ki Vettel. „Az itatópalackom valamikor a verseny felénél bedöglött, úgyhogy elég szomjas vagyok! Még néhány ilyen hétvége, és igen, elkaphatjuk a Mercedest. Teljes gázzal igyekszünk. Talán mégis lehetséges a lehetetlen – mindenképpen megpróbáljuk."

Több mint két órán át tartott az éjszakai száguldás - katt a galériához!Forrás: AFP/Mohd Fyrol

Míg Vettel 8 pontra közelítette meg Rosberget az összetettben, Räikkönen a 3. helyének köszönhetően elhúzott Valtteri Bottastól, de tapadáshiánnyal küzdött, úgyhogy a két éllovassal nem tudta tartani a lépést. „Valamiért már szombaton is szenvedtem, ezért meglepődtem, hogy az időmérőn harmadikként tudtam végezni, és ma megint gondjaim voltak. Az első két helyért folytatott harcba esélyem sem volt beleszólni" – ismerte el a finn, aki Bahrein óta először állhatott fel a dobogóra.

A Safety Car keresztbe tett a Red Bullnak

Habár Vettel kétszer is elvesztette az előnyét miatta, a Safety Car Ricciardónak is rosszkor jött, mert lerövidítette az etapokat, így a Red Bull nem használhatta ki, hogy a Ferrarinál kíméletesebben bánik a gumikkal.

A Safety Car nem segített nekünk, hiszen semlegesítette azt az előnyünket, hogy az etapok végén mi lettünk volna a gyorsabbak"  

– erősítette meg Christian Horner. Ugyanígy látta Ricciardo is: „A Safety Car-fázisok nélkül megpróbálkozhattunk volna az elévágással, de pont a legrosszabbkor jöttek."

A másik Red Bullt vezető Danyiil Kvjat még rosszabbul járt, mivel mindkétszer éppen a biztonsági autó beküldése előtt cserélt kereket,  

így először a Mercedesek, majd Bottas is eléje került a bokszban, és az időmérőhöz képest két pozíciót veszítve csak a 6. helyen végzett.

Először Hülkenberg és Massa ütközése miatt küldték pályára a Safety Cart - katt a galériához!Forrás: AFP/Philippe Lopez

A Williamsnek a McLarenhez hasonlóan váltóproblémái voltak. Felipe Massa, akit az első kiállása után oldalról meglökött Nico Hülkenberg, végül ki is esett emiatt, Bottas viszont eljutott a célig. „Az 5. hely nem rossz azon a versenyen, amely valószínűleg a leggyengébb volt számunkra az idén" – mondta a finn. A Williams hátránya azonban egyetlen hétvége alatt így is 30 ponttal nőtt a Ferrarihoz képest.

Csörte a Toro Rossónál

Míg Hülkenberg begyűjtött egy 3 rajthelyes büntetést a Massával történt ütközés okozásáért, a Force India másik versenyzője, Sergio Pérez 7. lett, miután sikerült maga mögött tartania a hajrában a szuperlágy gumikon rohamozó Toro Rossókat. Max Verstappen a rajtrácson ragadt, és körhátrányból vágott neki a távnak, amit az első Safety Car mögött dolgozhatott le, de így is csodaszámba ment, hogy vissza tudta verekedni magát a pontszerzők közé. Sainz pedig számtalan pozíciót bukott, amikor a váltója beragadt üresbe az újraindítás alá – ennek ellenére neki is sikerült újra helyzetbe hoznia magát.

A Toro Rosso pilótái azonban összetűzésbe keveredtek,

mert Sainz szerette volna, ha csapattársa elé engedik, hogy ő is megpróbálhasson elmenni a keményebb gumikon védekező Pérez mellett. „Láttam, hogy a Red Bull mit művelt Monacóban, és azt gondoltam, ki kell játszanunk a csapatjáték-kártyát" – magyarázta. „Mindegy, nem csinálok belőle problémát. Miután lecsapjuk a sisakrostélyt, úgyis mindig riválisok vagyunk." Sainz azt állította, visszaadta volna a helyét, ha mégsem tud előzni, de a bokszból hiába kérték meg, Verstappen nem volt hajlandó félreállni előle.

Az egész versenyen nagyszerű tempóm volt, húztam el az emberektől, szóval nem láttam rá okot, hogy elengedjem"  

– jelentette ki a fiatal holland. „Szerintem fordított esetben ő is így tett volna." A Toro Rosso főnöke, Franz Tost szintén Verstappen mellé állt, mondván, „Carlosnak újabb gumijai voltak, ezért azt gondoltuk, előre tessékeljük. De nem került elég közel Maxhez, úgyhogy neki igaza volt, amikor nem állt félre."

Az utolsó pontszerző helyet végül Felipe Nasr csípte el a Sauberrel, jórészt annak köszönhetően, hogy Romain Grosjean Lotusán a fináléban elkoptak a gumik. Sokáig a McLarenek is az első tíz között haladtak, de mindkettőben túlmelegedett a sebességváltó, ráadásul Jenson Button a csata hevében össze is ütközött Pastor Maldonadóval, és az autójáról letört az első szárny.

A szezon a jövő hétvégén Szuzukában folytatódik.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma–1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!

Origo
16:07

61. kör: Verstappen megtagadta a csapatutasítást

Legalább kétszer szóltak neki, hogy engedje el Carlos Sainzot, de ez végül nem történt meg, így a két Toro Rosso nem tudta megelőzni Sergio Pérezt. A Ferrarinál közben természetesen nagy az öröm.

Origo
16:06

61. kör: Vettel megnyerte a Szingapúri Nagydíjat

Végig vezetett Daniel Ricciardo előtt, és a Ferrari színeiben élete harmadik győzelmét aratta, ezzel Ayrton Senna eredményét is felülmúlta. Kimi Räikkönen lett a 3. Nico Rosberg, Valtteri Bottas, Danyiil Kvjat, Sergio Pérez, Max Verstappen, Carlos Sainz és Felipe Nasr előtt.

Origo
16:04

60. kör: Grosjean a bokszban

Rosszról rosszabbra fordult a Lotus estéje, egyik autójuk sem fog pontot szerezni. A francia pilóta valószínűleg feladja a versenyt. Vettel 3,4 másodperc előnnyel kezdte meg az utolsó kört.

Origo
16:02

59. kör: Vettel növeli előnyét

3,9 másodperc már a távolság közte és Ricciardo között, eközben Nasr átvette az utolsó pontszerző helyet Grosjeantól.

Origo
16:00

58. kör: Vettel halad a győzelem felé

Továbbra is 3,3 másodperccel vezet Ricciardo előtt, bár az utolsó körben az ausztrál 4 tizedet hozni tudott rajta. Három kör van hátra, ha a gumijai bírják, nehéz lesz utolérni.

Origo
15:57

57. kör: Verstappen utolérte Pérezt

Előzési pozícióba viszont még nem tudott kerülni. Nem lesz könnyű dolga, és nincs sok ideje sem, de őt ismerve, valószínűleg megpróbálja. Nemsokára Sainz is felzárkózik mögé.

Origo
15:56

56. kör: Az állás a hajrá előtt

Úgy tűnik, a mezőny éppen teljesíteni tudja majd a versenytávot, íme a sorrend 5 körrel a vége előtt:

Vettel, Ricciardo, Räikkönen, Rosberg, Bottas, Kvjat, Pérez, Verstappen, Sainz, Grosjean.

Origo
15:53

55. kör: Nasr előz

Maldonadót kerülte meg, mivel a venezuelai továbbra is küszködik sérült autójával. A brazil feljött a 11. helyre, de jelentős hátrányban van a 10. helyezett Grosjean mögött. Az élen stabilizálódott a 3 másodperc körüli különbség. Később Ericsson is levadászta Maldonadót, aki a bokszba hajtott, de folytatja a versenyt.

Origo
15:50

53. kör: Button váltója miatt is aggódnak

Miután Alonso váltóhiba miatt feladta a futamot, most Buttont is arra kérték, hogy a váltó terhelése miatti aggodalom következményeként álljon ki a bokszba, és adja fel a futamot. A pontszerzésre esélytelen volt így is.

Origo
15:48

Hamilton a győzelmet sem zárta ki

"Szuper optimista volt" a győzelmi esélyeit illetően, mielőtt kiesett, mondta a Sky Sportsnak. Úgy érezte, könnyedén tartotta az élmezőny tempóját, és bízott abban, hogy a stratégiája győzelemhez segítheti. Műszaki hiba miatt feladta a versenyt.

Origo
15:46

50. kör: Nem büntetik Buttont

Csak figyelmeztetést kapott, amiért nekiment a bukótérből visszatérő Maldonado autójának. Button ezzel elvesztette esélyét a pontszerzésre, csak a 14. helyen halad.

Origo
15:44

49. kör: Ricciardo emeli a tétet

1:50.118-cal megfutotta a verseny leggyorsabb körét, így 2,9 másodpercre csökkent a különbség. Nagy sakkjátszmában vannak, de Vettel egyelőre ellenőrzés alatt tartja a különbséget. Verstappen közben már csak 2,6 másodpercre van Péreztől, gyakorlatilag az élen álló hármas tempójára képes.

Origo
15:40

47. kör: Vettelé a leggyorsabb kör

1:50.186-ot futott, de Ricciardo is próbált reagálni, így csupán bő 1 tizeddel nőtt a különbség 3,1 másodpercre. Räikkönen már 6,4 másodpercre, Rosberg 9,4 másodpercre van. Maldonadót arról tájékoztatták, hogy - valószínűleg a Buttonnal való ütközés miatt - megsérült az autó diffúzora, de így is jó munkát végez. Kiesés kell ahhoz, hogy pontot szerezhessen.

Origo
15:38

46. kör: Verstappen előrelép

Tiszta manőverrel megelőzte ellenfelét, akinek nekiment Monacóban, és a 47. kör elején Sainz is ki tudta szorítani a franciát. Verstappen 7,2 másodpercre van Péreztől, Vettel pedig 3 másodpercre növelte előnyét az élen.

Origo
15:36

45. kör: A Toro Rossók utolérték Grosjeant

Sainz viszont egy kissé zavarja Verstappent, aki így nem tud gondtalanul támadni. Az élen Ricciardo kicsit közelített Vettelhez, pedig a Ferrari pilótája egymás után futja az abszolút legjobb első szektorokat.

Origo
15:34

44. kör: Räikkönen próbálja lerázni Rosberget

Egyéni legjobb kört futott, így már DRS távolságon kívülre került mögötte Rosberg. Vettel előnye 2,9 másodperc Ricciardo előtt, 16 kör van hátra és 29 perc.

Origo
15:33

43. kör: Verstappené a leggyorsabb kör

1:50.298-at futott, üldözi a 8. helyen álló Grosjeant, és már a DRS-t is lehet használni. A franciát még utolérheti, de a 7. helyezett Pérez megelőzésére már nincs sok esélye.

Origo
15:32

43. kör: A Toro Rossók Maldonado előtt

Mindkét fiatal túljutott a venezuelai pilótán, így viszontagságaik ellenére már a 9-10. helyen haladnak, ráadásul az elöl lévő Verstappen igen gyors is. Vettel közben 2,5 másodperccel vezet Ricciardo előtt.

Origo
15:30

42. kör: Káosz a középmezőnyben

Button letörte az első szárnyát, a törmeléken több pilóta is, köztük Carlos Sainz is áthajt. Button kénytelen kiállni a bokszba, így elveszti a pontszerző helyet. A brit Maldonado autójának ment neki, aki a bukótér használatával előzte meg őt. Verstappen közben körbeautózta Nasrt, és feljött a 10. helyre.

Origo
15:28

41. kör: Ismét verseny van

Kimi Räikkönen nagyon balszerencsés, mert az egyik Manor a mezőnyben maradt, így őt az újraindítás után le kellett köröznie, és természetesen mindenkinek, aki utána következik. Vettel és Ricciardo meglóghat.

Origo
15:25

40. kör: Ha gyorsan kiáll a Safety Car...

...a mezőny még befejezheti a futamot a kétórás időhatár előtt. 1 óra 21 percnél járunk és még 21 kör van hátra, versenytempóban 1:53 körüli időket fut a mezőny, a Safety Car mögött viszont csak 2:42-t.

Origo
15:22

38. kör: Ilyet ne tegyen soha!

Focimeccseken elrejtik a kamerák elől, ha valaki beszalad, de F1-es futamon ez nem játék.

Vettel szerint közben a Safety Car túl lassan megy.

Origo
15:20

37. kör: Ezzel megint Kvjat járt a legrosszabbul

Megismétlődött az első kerékcserék mintája: Kvjat még a biztonsági autó beküldése előtt állt ki, mindenki más, aki előtte haladt, pedig kihasználhatta a mezőny lelassítását. Ezzel Kvjat először a két Mercedes mögé szorult, most pedig Bottas is elé került. Räikkönen kiállása nem sikerült jól, de nem vesztett pozíciót.

A sorrend: Vettel, Ricciardo, Räikkönen, Rosberg, Bottas, Kvjat, Button, Pérez, Grosjean, Maldonado.

Origo
15:18

37. kör: Ember a pályán, Safety Car!

Egy sétáló ember jelent meg a pályán, a szalagkorlát mellett, majd egyszerűen visszamászott a kerítésen túlra. Safety Car, Vettel és Verstappen a bokszban.

Origo
15:15

35. kör: Ricciardo megint közelít

Vettel előnye 4 másodperc az élen, miközben Pérez és Nasr kiállt a bokszba kereket cserélni. A Sky Sports szerint Alonso váltóhiba miatt állt ki a versenyből.

Origo
15:12

33. kör: Alonso is kiesik

Ezzel Verstappen már a pontszerzők között jár, Vettel pedig hamarosan elkezdi a lekörözést.

Origo
15:10

32. kör: Hamilton feladja

Panaszkodik, hogy az autó kezd üzemi hőfok alá hűlni, behívták, új gumikat is kap, de a csapat nem engedi ismét útjára. A bajnoki címvédő, és egyben a tavalyi győztes feladja a futamot. Kvjat kereket cserélt, és időt vesztett a jobb hátsó gumi miatt, ez Rosbergnek kedvez.

Origo
15:09

31. kör: Hamilton óvná a motort

Javasolta csapatának, hogy adják fel a versenyt, de egyelőre halad tovább. Már csak a két Manor van mögötte, de őket sem lesz képes feltartani. Sainz közben támadja Ericssont a 14. helyért, Vettel 4,3 másodperccel vezet.

Origo
15:07

31. kör: Verstappen pontot is szerezhet

Körhátránnyal kezdte a versenyt, de már a 11. helyen jár, és még mindig elég jó a tempója. A sorrend a következő: Vettel, Ricciardo, Räikkönen, Rosberg, Kvjat, Bottas, Pérez, Nasr, Alonso, Button, Verstappen.

Origo
15:05

30. kör: Massát újra behívják

Lelassul a Williams, Massa kénytelen feladni a versenyt. Az élen Vettel 4 másodperccel vezet, Hamilton már csak a 15. helyen jár. Räikkönent sürgetik a rádión.

Origo
15:04

29. kör: Massa a bokszban

A csapat viszont nem várt rá, így végig hajtott a bokszutcán, talán büntetést kapott valamiért, amiről nem kaptunk tájékoztatást. Hamilton közben a 11. helyre esett vissza, így már nem szerepel a pontszerzők között, mindössze 2:04-es körre képes, és hamarosan levadássza Max Verstappen is.

Origo
15:03

28 kör: Ricciardo is gyorsul, de nem eléggé

Próbál reagálni Vettel tempójára, de már 3,5 másodpercre nőtt a különbség, Räikkönen 5,1-re van csapattársától, Rosberg pedig 11-re Vetteltől. Massánál is technikai hiba lépett fel, az autó üresbe váltott, de tovább halad a 12. helyen.

Origo
15:01

28 kör: Hamilton állítgat, de ez sem segít

Mindenféle beállítás kombinációkat próbáltat a csapat Hamiltonnal, de mindegyikre az a válasz, hogy nem működik. Mérnöke szerint több probléma merült fel egyszerre.

Origo
15:00

27. kör: Vettel rákapcsol

Abszolút leggyorsabb kört futott, és faképnél hagyta Ricciardót. 1:50.520-as körével már 2,8 másodperccel vezet, Hamilton közben továbbra is küszködik, valószínűleg a pedállal, már csak a 8. helyen áll. Grosjean és Maldonado is járt a bokszban, Verstappen pedig már a 16. helyen tart.

Origo
14:58

26. kör: Hamilton lassul

Rosberg megelőzte, és kénytelen volt elengedni Kvjatot és Bottast is. A csapat azt mondta, dolgoznak a problémán, de Hamilton nagyon lassú.

Origo
14:56

Hülkenberg 3 rajthelyes büntetést kapott

Ezzel természetesen nem ért egyet, mert úgy véli, hogy ő volt a versenyvonalon, és Massa hátulról meglökte, mondta a Sky Sportsnak. Frusztrált a kiesés miatt is.

Origo
14:55

24. kör: Hamilton gyorsabb az élmezőnynél

A Mercedesekre a lágy gumi került fel az előző kerékcserénél, az élmezőny viszont a szuperlágyat használja. Ez az utolsó etapban akár fordítva is lehet, így a tüzijáték várható a futam végén.

Origo
14:53

24. kör: Kvjat tapad Rosbergre

Körülbelül annyi a lemaradása a 6. helyen, mint Ricciardónak Vettel mögött, bár a Ferrari pilótája az előző körben 3 tizeddel növelte előnyét.

Origo
14:51

23. kör: Vettel valamiért lassan megy

Legalábbis Hamilton szerint, aki a rádión számolt be erről csapatának. A német valóban nem tudja lerázni Ricciardót, már csak 6 tized a különbség, de Hamilton nem tudja utolérni az élen álló triót.

Origo
14:50

21. kör: Verstappen iszonyú tempót diktál

Továbbra is utolsó, de 51-es kört futott legutóbb, ütemesen éri utol a Manorokat. Kérdés, meddig juthat a mezőny végéről.

Origo
14:48

21. kör: Az első három DRS távolságon belül

Ricciardo Vettelt, Räikkönen Ricciardót támadhatja, 0,8 és 1 másodpercre vannak egymástól. Szuperlágy gumikon nagyon kiegyenlítettnek tűnik a verseny.

Origo
14:46

20. kör: 6 ezred Vettel és Räikkönen között

Szinte azonos köridőt futottak, Vettel volt a gyorsabb, és Ricciardónak is adott néhány századot, a finn viszont próbál nyomást helyezni az ausztrálra, egyelőre nem sok sikerrel. Hamilton szerint Vettel feltartja Ricciardót.

Origo
14:45

19. kör: Szoros a verseny az élen

Mindössze 8 tized választja el Vettelt, és üldözőjét, Ricciardót, Räikkönen 1,6-ra, Hamilton pedig 3,2-re van. Massa és Hülkenberg balesetét vizsgálják, Sainz visszaesett Rossi és Stevens közé a 17. helyre. Hamiltont a gumik óvására intik, ő biztosan kétszer akar kiállni.

Origo
14:43

18. kör: Ismét versenytempóban a mezőny

Vettel mindössze 0,6 másodperc előnnyel kezdte újra a száguldást, de látszólag ismét el tud szakadni Sainz autója üresbe váltott.

Közben megjelent egy kép Massáék korábbi balesetéről.

Origo
14:39

16. kör: Nagy erőkkel takarítanak

Több seprűs pályabíró is dolgozik az aszfalton, a Belga Nagydíj óta a korábbiaknál is komolyabban veszik a törmelékeket, mivel defekteket okozhatnak.

Origo
14:38

16. kör: Bejött a Safety Car is

Pályára lépett a biztonsági autó, így összerázódik a mezőny. Ez igen jól jön most a Mercedeseknek, és Max Verstappennek, aki visszaveheti körhátrányát, amit még a rajtnál szedett össze. Készülhetünk az újabb Verstappen előző show-ra.

Origo
14:37

15. kör: Törmelék okozhat gondot

Erre figyelmeztetik Vettelt a rádión, a célegyenes vége mellett a 12-es kanyarban is törmelék lehet a pályán.

Origo
14:34

14. kör: Vettel és a Mercedesek profitáltak

Továbbra is VSC van érvényben, de Vettel előnye 6,3 másodpercre nőtt, a két Mercedes pedig átugrotta Kvjatot. A sorrend: Vettel, Ricciardo (+6,3), Räikkönen (+10,3), Hamilton (+14,7), Rosberg (+24,7), Kvjat (+25,7), Bottas, Pérez, Nasr, Grosjean.

Origo
14:32

13. kör: Massánál minden oké

Rádión kérte csapatát, hogy ellenőrizzék az autóját, de a csapat szerint minden jónak tűnik A brazil mégis visszatért a bokszba.

Origo
14:30

13. kör: A teljes élmezőny a bokszban

A 8. helyezett Kvjatig mindenki kijött a bokszba, óriási a forgalom. Hátrébb, Jenson Button is kiállt, de a McLaren szerelői sokáig nem tudták felszerelni a jobb első gumit az autójára.

Origo
14:29

13. kör: Massa és Hülkenberg ütközik

Massa a bokszból kifelé hajtva összeakadt a versenytempóban érkező Hülkenberggel. Úgy tűnt, a német nem hagyott elég helyet, és a falban kötött ki. VSC.

Origo
14:27

12. kör: Ricciardo jön fel, Kvjat a bokszban

Vettel már csak 3,6 másodperccel vezet, Kvjat pedig kiállt kereket cserélni a 4. helyről. Massa is követi, közben Sainz Alonsót támadja.

Origo
14:26

11. kör: Hülkenberg is a bokszban

Az előző kiállás-sorozat vesztese Carlos Sainz, aki kénytelen volt gyakorlatilag az egész sort elengedni, de Alonso is vesztett némi időt. Sainz most a 15. helyen halad.

Origo
14:24

10. kör: Alonso és Sainz a bokszban

Grosjean kiállására reagáltak, követi őket Ericsson és Maldonado is. Az utolsó pontszerző helyek múlhatnak ezen. Sainznak rosszul jött ki a forgalom, így Alonso vissza tudott állni Grosjean elé, de a francia a Mercedes motornak köszönhetően meg tudta előzni a spanyolt.

Origo
14:22

9. kör: Kezdődik a kötélhúzás az élen

Vettel reagált az előző kör után, és ismét 1:52.7-et futott, de Ricciardo 52:4-gyel tudott válaszolni, így 4,7 másodpercre csökkent a különbség. Az élmezőnyben Ricciardo a leggyorsabb. Grosjean kiállt kereket cserélni, és a 17. helyre állt vissza, Verstappen közben majdnem a falhoz csapta az autóját.

Origo
14:20

8. kör: Ricciardo hozni kezdett Vettelen

A német kicsúszott az 1:53-as köridő tartományba, Ricciardo így 3 tizedmásodpercet hozni tudott rajta, most 4,9 másodperc a különbség. Hamilton továbbra is 11,5 másodpercre van, szintén 53-as körrel.

Origo
14:17

7. kör: Pérez előrébb menne

A Sky Sports szerint arra kérte csapatát, hogy Hülkenberg engedje el őt, mert szerinte gyorsabb tudna lenni. A 9-10. helyen állnak, mögöttük Alonso érkezik 2 másodperc hátrányban.

Origo
14:16

6. kör: Már nem Vettel a leggyorsabb

Ezúttal Ricciardo kicsit hozni tudott rajta, az előző körben szóltak is a Red Bull pilótájának, hogy "Vettel lenyugodott kissé." Érdekes, hogy Vettel az első kör végén már 3 másodperccel vezetett, de azóta csak 2,2 másodperccel tudta növelni előnyét.

Origo
14:14

5. kör: Ricciardo közelít Vettel tempójához

Az előző körben az ausztrál nem egész 1 tizeddel volt lassabb korábbi csapattársánál, de a különbség még mindig 5,3 másodperc. Hamilton sem sokkal lassabb náluk most, 11 másodpercre van Vetteltől.

Origo
14:13

4. kör: Kényelmes távolságok alakulnak ki

Vettel 5,2 másodperccel vezet, és az élmezőnyben kezdenek DRS távolságon kívülre kerülni a többiek is. A 16. helyen autózó Button túlmelegedő fékekre panaszkodik.

Origo
14:11

3. kör: Vettel még mindig növeli előnyét

Az elszakadásának üteme viszont csökkenni látszik, az előző körben "csak" 4 tizedet adott Ricciardónak, így három kör után 4,7 másodperccel vezet az ausztrál előtt. Hamilton 9,6 másodpercre van tőle, Rosberg 11-re.

Origo
14:09

2. kör: A Mercedes egyelőre nem veszélyes

Hamilton két kör alatt 8,4 másodperc hátrányt szedett össze Vettel mögött, Rosberg pedig 9,1-re volt honfitársától. Egyelőre a Williamseket sem tudják lerázni.

Origo
14:08

2. kör: Vettel továbbra is szakad el

Leggyorsabb kört futott (1:51.623) és 1,3 másodperccel növelte előnyét Ricciardo előtt. Räikkönen további 1 másodpercre van lemaradva, Hamilton 1,8-ra van Kvjattól.

Origo
14:07

1. kör: Vettel már most hatalmas előnyben

Nem kevesebb, mint 3 (!) másodperc előnyt épített ki magának Ricciardo előtt. Mögötte Räikkönen, Kvjat, Hamilton, Rosberg, Bottas, Massa, Hülkenberg, Pérez a pontszerzők sorrendje. Verstappen körhátránnyal visszállt a mezőny végére.

Origo
14:05

1. kör: A két Force India majdnem ütközött

Sergio Pérez majdnem megtorpedózta csapattársát, Nico Hülkenberget, de továbbra is a 9-10. helyen haladnak.

Origo
14:05

Rajt: Vettel továbbra is az élen

Nincs változás az élmezőnyben, az első hat pilóta sorrendje a rajtrácsnak megfelelő maradt, mindössze Bottas kezdte támadni Rosberget. Max Verstappen állva maradt a rajtnál.

Origo
14:01

Elindult a felvezető kör

Rosberg is el tudta hagyni a rajtrácsot, senkinél sem merült fel probléma. Nemsokára kezdődik a Szingapúri Nagydíj!

Origo
14:00

Nyoma sincs a szmognak

A televíziós közvetítést elnézve sokat javulhattak a körülmények Szingapúrban, ahol az előző napok során a szmog okozott riadalmat a közeli erdőtüzek miatt, de úgy tűnik, ennek mára nyoma sincs.

Origo
13:57

Vettel eddig Szingapúr királya

Az eddigi hét Szingapúri Nagydíjból hármat Sebastian Vettel nyert meg, és az előző öt futam során nem volt másodiknál rosszabb. Rövid etapokon ezúttal is ő volt a leggyorsabb, de a versenytáv során a Red Bull pilótái igen gyorsnak bizonyultak. David Coulthard, a BBC szakértője szerint viszont „hihetetlenül nehéz lesz” Vettelt utolérni, ha elsőként fordul be az első kanyarba. A Ferrari pilótája mellett elődje, Fernando Alonso tudott ugyanúgy, öt alkalommal dobogóra állni Szingapúrban, az ő esetében erre most kicsi az esély.

Origo
13:56

Mercedes: Bárcsak csalnánk

Will Buxton, az NBC riportere Twitter csatornáján arról számolt be, hogy Paddy Lowe szerint jobb lenne, ha bebizonyosodna, hogy csaltak a guminyomással az Olasz Nagydíjig, mert akkor legalább tudnák, hogy váratlanul miért esett vissza a teljesítményük a szingapúri hétvége edzésein. Ezzel természetesen a felmerült pletykákat cáfolta.

Origo
13:55

Szingapúrban nincs válságban az F1

Teltház van a Szingapúri Nagydíj helyszínén, így a verseny nyolcéves történetének 3. legmagasabb nézőszámát regisztrálják a hétvégén.

Origo
13:54

Red Bull: Ferrari vagy semmi

Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke a Sky Sportsnak elmondta, a Brit Nagydíjon hivatalosan is kérvényezték a Mercedesnél, hogy szállítsanak motorokat számukra, de elutasították őket. Ez ellent mond Dieter Zetsche korábbi nyilatkozatának, mivel a Daimler vezérigazgatója szerint nem kaptak ilyen megkeresést, ezért nem is kommentálta azt. Horner kijelentette, a Ferrari az egyetlen lehetséges motorszállítójuk jövőre, ha nem tudnának megállapodni, az azt jelentené, hogy „van egy csapatunk, motor nélkül.”

Origo
13:53

Lauda: Szoftverhiba volt Rosbergnél

A Mercedes ügyvezetői jogkör nélküli elnöke azt mondta a Sky Sportsnak, hogy szoftverhiba lépett fel Rosberg autójánál, de megoldották. Ennek ellenére érdemes figyelni, hogy a német pilóta el tud-e rajtolni.

Origo
13:51

Biztosan lesz Safety Car

Eddig még soha sem fordult elő, hogy a Szingapúri Nagydíjon ne kellett volna bevetni a Safety Cart. Az idén, a virtuális változat bevezetésével talán bizonyos esetekben meg lehet úszni a mezőny összerántását, de továbbra is valószínű, hogy a biztonsági autó belerondít a stratégiákba. Normális esetben két kiállással teljesíteni lehetne a futamot, de a kiszámíthatatlanság miatt három is elképzelhető.

Origo
13:49

Bottas és Sainz megúszta a büntetést

Valtteri Bottast még az időmérő edzés után vizsgálták a sportfelügyelők, mivel a Williams szerelői pont a bokszutcában haladó Daniel Ricciardo elé engedték ki, így felmerült, hogy a finn csapata esetleg veszélyes helyzetet teremtett. A döntéshozók viszont úgy vélték, hogy Ricciardónak nem kellett elkerülő manővert vagy egyéb óvintézkedést végrehajtania, így nem szabtak ki büntetést. Az ausztrál sem neheztelt ellenfelére, de elismerte, jobb lett volna zavartalan kivezető kört teljesíteni.

Carlos Sainz esetében a Q2-ben történt balesete után merült fel, hogy a Toro Rosso esetleg kicseréli a sebességváltót, de egyelőre nem érkezett hír arról, hogy megtették, így a spanyol megtarthatja a 14. rajtkockáját. Az edzés után úgy vélte, ha be tudja fejezni körét, csapattársához, Max Verstappenhez hasonlóan ő is bekerülhetett volna a legjobb 10 közé.

Origo
13:47

Felismeri a pilótát az autóban?

Ő bizony Alexander Rossi, nem sokkal azelőtt, hogy a 2009-es szezon végén a BMW kivonult a Forma-1-ből. Az amerikai pilóta már csaknem hat évvel ezelőtt is az F1-es istállók radarján volt, de csak ma, a Szingapúri Nagydíjon mutatkozhat be versenyzőként is. A Sky Sports szerint mindez 250 ezer dollárba került, és az austini futamtól kezdve Rossi személyes szponzora is felkerül a Manorra.

Rossi 2009-ben a BMW Sauber volánja mögöttForrás: BMW Motorsport
Origo
13:45

Rosberg kisebb bajban

Többször is lefulladt a bokszutca végén, csak nagy nehézségek árán tudott elindulni a rajtrács felé. A 6. kockából rajtoló német pilóta végül odaért a helyére, de problémája lehet az indulásnál is. A BBC szerint Rosberg a rádión azt mondta, az ő hibája volt.

Origo
13:44

Az év leghosszabb versenye jön

Köszöntjük kedves olvasóinkat a Szingapúri Nagydíjról élőben készülő tudósításunkban! Mivel a kör sokáig tart, időben mindig ez a szezon leghosszabb versenye: a legrövidebb is 1 óra 56 percig tartott, és nem ritkán a 2 órás határnál kellett lefújni. Most a két Ferrari és a két Red Bull indul az első két rajtsorból, úgyhogy a forgatókönyv is formabontónak ígérkezik. Kicsit melegebb van, mint tegnap ilyenkor: a levegő 29, az aszfalt 35 fokos.

Még több bejegyzés

Kapcsolódó anyagok: