Nagy előnnyel Vettelé a pole, a Mercedes a Red Bull-lal sem bírt

Események

Forma-1, Sebastian Vettel, Ferrari, Szingapúri Nagydíj
Vágólapra másolva!
Sebastian Vettel 61 nagydíj után a Ferrari első pole-ját szerezte meg Szingapúrban, egy fantasztikus körrel fél másodpercet verve közvetlen üldözőjére, Daniel Ricciardóra is. A Mercedesek másfél másodperces hátránnyal a harmadik rajtsorba szorultak a Ferrarik és a Red Bullok mögé.
Vágólapra másolva!
Cikkünk folyamatosan frissül0 bejegyzés

A V6-os hibrid turbómotorok korszakának kezdete óta először fordult elő, hogy nem Mercedes erőforrással szerelt autó szerezte meg a pole pozíciót: a vasárnapi Szingapúri Nagydíjon Sebastian Vettel indulhat az élről a Ferrarival, miután a Q2-ben és a Q3-ban is magabiztosan a mezőny fölé nőtt. A Mercedesnek rossz napja van, hiszen

Lewis Hamilton és Nico Rosberg csak az 5-6. helyet érte el

Daniel Ricciardo, Kimi Räikkönen és Danyiil Kvjat mögött.

Ezzel megszakadt a gyári Mercedes majdnem történelmi sikerszériája: versenyzőik zsinórban 23 pole pozíciót szereztek, de a csúcstartó továbbra is a Williams 24-gyel, Lewis Hamilton pedig sorozatban már 7-nél tartott, de így egyelőre nem tudta utolérni Ayrton Sennát, aki egymás után nyolcszor kaparintotta meg az első rajtkockát. Az viszont már önmagában meglepetés, hogy

az Ezüstnyilak még a 2. rajtsorba sem tudtak bejutni, ilyen a 2014-es szezon kezdete óta nem fordult elő.

Vettel először a pole-ban a Ferrarival - katt a galériához! Forrás: AFP/Philippe Lopez

Már a szabadedzéseken is látszott, hogy a gyári istálló, és általában a Mercedes motorokkal hajtott csapatok nincsenek jó formában Szingapúrban, de pénteken az ellenfelek még meg voltak győződve arról, hogy Hamilton és Rosberg csak altatja a mezőnyt. A harmadik szabadedzés után viszont már komolyan aggódtak a Mercedesnél, hogy jelentősre hízott hátrányukat nem tudják ledolgozni, és hátrányba kerülhetnek a Ferrari és a Red Bull mögött.

Rosberg jelentősen változtatott is a beállításokon az időmérő előtt, Hamilton viszont nem, de ez az eredményeket nem igazán befolyásolta. A Q1-ben csak annak köszönhetően tudtak az élmezőnybe kerülni, hogy

Vettellel, Ricciardóval és Räikkönennel ellentétben felrakták a szuperlágy abroncsokat,

de még így is csak alig tudtak gyorsabbak lenni a kevésbé hatékony gumikon futó Ferrariknál, a Q2-ben és a Q3-ban pedig fel sem merült, hogy a pole-ért küzdhessenek.

Ricciardo nem bírt Vettellel - katt a galériához! Forrás: Getty Images/Mark Thompson

Az eredménykényszer meglátszott a pilótákon is: Rosbergnek hiába magyarázták a Q3-ban a guminyomással kapcsolatos döntéseket a rádión, ráhagyta a csapatra,

Hamilton pedig nem fejezte be első mért körét, mert az egyik kanyar kijáratánál túlfutott a rázókövön,

és időt vesztett. Így mindössze egy gyors kört teljesített, ráadásul egy szett szuperlágy gumit is gyakorlatilag elpazarolt. Ez viszont Vettelt nem érintette, mivel ő úgy autózott, ahogy annak idején a Red Bullnál láttuk.

A Ferrari pilótájaként első pole pozícióját szerezte, s bár elmondása szerint az autója egyre jobb lett az időmérő során, figyelmeztetett, hogy a fő feladat még holnap vár rájuk. Elismerte, hogy mindent kiadott magából, de meglepődött a különbségen. Továbbra is a Mercedest nevezte a legfőbb ellenfélnek, ugyanakkor kitért a Red Bullok teljesítményére is, ami érthető, hiszen Daniel Ricciado még csapattársánál, Räikkönennél is közelebb tudott kerülni hozzá.

Egy baleset, papírforma sorrend

Meglepetésre mindössze egy baleset történt az időmérő során, a Q2 végén Carlos Sainz csapta falhoz autóját, és hagyott némi törmeléket a pályán, ez azonban nem igazán befolyásolta a sorrendet. A Q2 vége előtt percekkel kialakult a továbbjutók listája, és a Q3-ban kiesők között sem lehetett találni meglepetéseket. A két Sauber, Pastor Maldonado és a két Manor távozása várható volt, akárcsak az, hogy az újonc Alexander Rossi fél másodperccel elmaradt csapattársától, Will Stevenstől

Sainz balesete talán a McLarennek nem jött túl jól.

Jenson Button ezúttal is küszködött, éppen továbbjutott a Q2-be, de ott utolsóként végzett, Fernando Alonso viszont a 12. helyre hozta be az autóját, és az idén először talán a Q2-be is bejuthatott volna, de ezt végül megpróbálni sem tudta a sárga zászlók miatt. Az viszont biztos, hogy régen látott szoros verseny alakult ki a legjobb tíz között.

Button úgy vezetett, mintha a pole-ért küzdött volna, de alaposan elmaradt Alonsótól - katt a galériához! Forrás: McLaren

Ez az első három sort lefoglaló Ferrari-, Red Bull- és Mercedes-pilótákon túl Valtteri Bottasnak, Max Verstappennek, Felipe Massának és Romain Grosjeannak sikerült, mindkét Force India és McLaren, valamint az autóját összetörő Carlos Sainz búcsúzott a Q2-ben. Az élmezőny sorrendjén kívül tehát nagyrészt papírforma eredmények születtek az éjszakai verseny időmérőjén.

Az edzés után Niki Lauda a Sky Sportsnak elismerte, hogy valamit elronthattak Szingapúrban, mert hiányzott a tapadás, és bármivel próbálkoztak, nem tudták javítani a helyzetet. Lauda arra számít, hogy Hamilton maximum a 3. helyig juthat vasárnap, Rosberg pedig „hihetetlennek” nevezte a hátrányukat. Az elmúlt hét szingapúri versenyből ötöt a pole pozícióból indulva nyertek meg, ebből hármat Vettel, aki már most is az utcai futam történetének legsikeresebb pilótája.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma–1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!