Vágólapra másolva!
A Ferrari versenyzője saját csapattársára is majdnem fél másodpercet vert, a Mercedesekre pedig több mint egy egészet. Náluk a Red Bull is gyorsabb volt a Szingapúri Nagydíj szombat délutáni szabadedzésén, amely izgalmas időmérőt ígért.
Vágólapra másolva!
Cikkünk folyamatosan frissül36 bejegyzés

Szombaton koraeste folytatódott a Ferrari és a Red Bull szárnyalása, valamint a Mercedes bukdácsolása a Szingapúri Nagydíj utolsó szabadedzésén is, amelyet Sebastian Vettel 0,450 másodperces előnnyel zárt az élen. Saját csapattársát, illetve Danyiil Kvjatot és Daniel Ricciardót utasította maga mögé, míg a Mercedesek több mint 1 másodperces hátránnyal az 5-6. helyre szorultak.

Miután tegnap egy mért körön szenvedett, Vettel ma végig meggyőzően magabiztos volt: a lágy gumikon beállított legelső idejét senki nem tudta megjavítani az időmérő-szimulációk kezdetéig, aztán a szuperlágy Pirelliken is ő bizonyult a leggyorsabbnak, egyedüliként tornázva 1:46 alá a köridőt, ahogy a reflektorfény fokozatosan átvette az uralmat a kanyargós pálya fölött. Kimi Räikkönen több társához hasonlóan a hátsó tapadás hiányára panaszkodott, és nem tudta tartani a lépést Vettellel.

Vettel alaposan odavert az utolsó szabadedzésen Forrás: AFP/Philippe Lopez

A Red Bullok simán őrizték az egyelőre csak képzeletbeli második rajtsort, a Mercedesek egyszerűen lassúak voltak hozzájuk képest. Lewis Hamilton a szuperlágy gumikon teljesített második mért körében majdnem összeütközött Max Verstappennel egy előzési kísérlet során, de különben sem volt esélye beleszólni az élen zajló küzdelembe. Habár még mindig fennáll a gyanú, hogy a Mercedes rejtegette a valódi tempóját, ők maguk a Twitteren azt állították, tényleg csak ennyire képesek.

A küszködésüket jól mutatja, hogy Fernando Alonso 14 ezredmásodpercre megközelítette Nico Rosberget a 7. helyen. Mögötte a Toro Rosso párosa végzett, pedig Carlos Sainz és különösen Verstappen számtalanszor elvétette a második DRS-zóna végén lévő, trükkös 7-es kanyart, amelyben a fél mezőny besokallt legalább egyszer. Baleset azonban nem történt, és a tegnapival ellentétben ezúttal a falat sem koccolta le senki.

A magyar idő szerint délután 3-kor kezdődő időmérőig valamelyest hűlni fog az aszfalt, ami a Mercedest segítheti a Ferrarival szemben, de valószínűleg így is jobban meg kell majd szenvedniük a pole pozícióért, mint az elmúlt két évben bármikor. Legutóbb a tavalyi Osztrák Nagydíjon vesztették el az első rajtkockát, amelyet akkor Felipe Massa kaparintott meg.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma–1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!

13:44
szeptember 19, 2015
Vágólapra másolva!

Hamarosan kezdődik az edzés

Szép napot! Szingapúrban már este háromnegyed 6 van, rövidesen kezdetét veszi a harmadik szabadedzés, amelyen a csapatok az időmérőre fognak felkészülni. Még 28 fok van, az aszfalt 31 fokos. Talán szmognak is köze van hozzá, hogy a levegő tegnap is hasonló hőmérsékletű volt a tavalyihoz, az aszfalt mégis kb. 5 fokkal hűvösebb maradt.

13:47
szeptember 19, 2015
Vágólapra másolva!

Kivételesen nem tarolt a Mercedes

Olyat már máskor is láttunk - igaz, csak elvétve -, hogy a pénteki hosszú etapokon nem a Mercedes tűnt a leggyorsabbnak, tegnap viszont egy mért körön sem ők voltak az etalon, ami az idén gyakorlatilag példátlannak számít. A Red Bull és a Ferrari egymáshoz hasonló, de náluk jobb tempót tudott - vajon van reális esély a Mercedes legyőzésére? Itt a részletes elemzésünk.

A Mercedes nem jutott dűlőre a gumikkal pénteken Forrás: AFP/Philippe Lopez
13:50
szeptember 19, 2015
Vágólapra másolva!

Büntetés a Manoroknak

Tegnap az újonc Alexander Rossi délután, Will Stevens pedig este csapódott a falnak, úgyhogy a csapat szerelői nem unatkoztak. Mindkettejük autójában váltot kellett cserélni, vagyis 5 rajthelyes büntetés vár rájuk - ami az ő esetükben erősen elméleti jellegű.

13:57
szeptember 19, 2015
Vágólapra másolva!

Fura aggodalom

A csapatok mérnökei attól tartanak, hogy az Anderson híd alatti metróvonal miatt kialakult elektromágneses interferencia megzavarja az erőátvitel elektronikus vezérlését, és ha a versenyzők balszerencsés pillanatban próbálnak sebességet váltani, megáll az autójuk.

A McLarennél megerősítették, hogy azon a szakaszon furcsa anomáliák jelentkeztek az adatokban, a Mercedes pedig megpróbálta a szokásosnál erősebben leszigetelni a vezérlést, de Paddy Lowe elismerte, hogy így sem egészen nyugodtak. Egyébként az első Szingapúri Nagydíjak egyikén a Red Bull már ugyanezzel az interferenciával indokolta Mark Webber váltóhibáját, vagyis a jelenség nem új.

14:01
szeptember 19, 2015
Vágólapra másolva!

Autók a pályán

Maldonado, Rossi, Bottas és még öten azonnal kihajtottak a bokszból, amint zöldre váltott a jelzőlámpa. A két Manor rögtön a szuperlágy gumikat választotta.

14:03
szeptember 19, 2015
Vágólapra másolva!

Melegebb az aszfalt

Úgy tűnik, a kijelző az előbb még a tegnapi adatokat mutatta, mert most a levegő már 30, az aszfalt 39 fokos - jóval melegebb, mint tegnap bármikor. Ez az 5-8 fokos különbség már a gumik szempontjából is sokat jelent, bár az időmérőig még hűlni fog.

14:05
szeptember 19, 2015
Vágólapra másolva!

Rossi keresztbe áll

Ez elég durva pálya egy bemutatkozó versenyhez, a falak senkinek nem kegyelmeznek, és Rossi önbizalmának biztos nem tett jót a tegnapi malőr. Most megfogja az alatta meginduló Manort, de szépen korcsolyázik egyet. Amúgy 1:53.249 alatt ő tette meg a nap első mért körét.

14:07
szeptember 19, 2015
Vágólapra másolva!

Kvjat máris az élen

A tegnap hőse 1:48.716-tal máris az élre repíti a Red Bullt, 2 másodpercet verve Ericssonra. Már csak a két Mercedes nem járt a pályán, de csak négyen tettek meg mért kört.

14:09
szeptember 19, 2015
Vágólapra másolva!

Nasr kisodródik

Túl későn lépett a fékre az első kanyarban, és inkább átvágtatott a bukótéren, míg Verstappen megpördült a 7-es kanyarnál. Nem csukódott le a hátsó szárny? Messziről nehéz megállapítani, de gyanúsnak tűnt.

14:10
szeptember 19, 2015
Vágólapra másolva!

Räikkönen Ferrariját javítják

A Sky szerint az autó hátulján, a fékeken dolgoznak éppen. A finn egy felvezető kör után tért vissza a garázsba pár perccel ezelőtt.

14:12
szeptember 19, 2015
Vágólapra másolva!

Kvjat tovább javít

Annak ellenére, hogy tegnap délután időt vesztett az üzemanyagrendszerrel kapcsolatos probléma miatt, este azonnal felvette a ritmust, és most is magabiztos: 1:47.968-ra faragta le az idejét. Verstappen 0,424 mp-re megközelítette, míg ezúttal Sainzon volt a sor, hogy elfékezze magát a 7-es kanyarnál, bár ő csak lendületből kisodródott a rázókövön túlra.

14:15
szeptember 19, 2015
Vágólapra másolva!

A sorrend

Az első negyedóra után így fest a tabella: Kvjat, Verstappen, Sainz, Pérez, Hülkenberg, Bottas, Nasr, Ericsson, Rossi, Stevens. Kvjat már 1:47.629-nél jár, míg Verstappen újra elvétette a 7-es kanyart.

14:18
szeptember 19, 2015
Vágólapra másolva!

Hülkenberg elégedetlen

"Nem vagyok túl elégedett a balansszal, elég durva a kanyarközepi alulkormányzottság" - jelenti morózusan a rádión. Az 5. helyen áll, miközben Massa az első körével 3. lett. Alonso is feliratkozott a tabellára, ő a 8. helyen kezdett.

14:19
szeptember 19, 2015
Vágólapra másolva!

Lauda önmagát nézi

A Mercedes motorhome-jában ülve egy olyan videót bámul vigyorogva a telefonján, amin ő mutogat és beszél vigyorogva. Na mi az, unalmas az edzés, Niki? Végre a két Mercedes is kihajtott a pályára, Rosberg egyelőre a 3.

14:21
szeptember 19, 2015
Vágólapra másolva!

A Ferrarik is megjelentek

Befejezték Räikkönen autójának szerelését, ő és Vettel is a pályán van. Hamilton a 2. helyen kezdett, 0,340 mp-vel Kvjat mögött, aki időközben visszatért a bokszba. Már 14-en tettek meg mért kört.

14:23
szeptember 19, 2015
Vágólapra másolva!

Durva a páratartalom

Maldonadónak is melege van, a pilótafülkében, overallba öltözve brutális a hőség. Nem csoda, hogy a Lotus megtömte szárazjéggel a felső levegőbeömlőre rögzített ventillátort...

14:25
szeptember 19, 2015
Vágólapra másolva!

Vettel az élen

Nem rossz: rögtön a legelső körében, mindhárom szektorban abszolút legjobb részidőt futva 1:46.728-as időt ment! 9 tizedet vert Kvjatra, és 1,1-et a 3. helyezett Rosbegre. Juj! Még mindenki a keményebb gumikat használja persze.

14:27
szeptember 19, 2015
Vágólapra másolva!

Hamilton kisodródik

A 7-es kanyarnál, hol máshol? Kiengedi a Mercedest a bukótérbe, aztán másodpercekkel később Ricciardo is követi. Az a féktáv nem könnyű. Közben Räikkönen is a 2. helyen kezdett, bár 8 tizeddel Vettel mögött. A Ferrari elképesztően gyors.

14:29
szeptember 19, 2015
Vágólapra másolva!

Räikkönen morog

"Az autó hátulja kicsit vicces" - jelenti. Ez mit jelent, túlkormányzottságot? Mindenesetre Vettelt leszámítva így is mindenkinél gyorsabb. A német az előbb tovább javított az első szektorban, az egész körben viszont nem.

14:30
szeptember 19, 2015
Vágólapra másolva!

A sorrend

Félidőben így állunk: Vettel, Ricciardo, Räikkönen, Kvjat, Rosberg, Hamilton, Verstappen, Grosjean, Massa, Sainz, Hülkenberg, Bottas. Már csak Buttonnak nincs mért köre, de most ő is kiment a pályára.

14:32
szeptember 19, 2015
Vágólapra másolva!

Verstappen megint elvéti a 7-est

Már számolni sem tudjuk, hányadszor. Arra panaszkodik, hogy a féktávokon blokkolnak a kerekei. Kvjat megelőzte Ricciardót, de így is fél másodperccel van Vettel mögött. Mondjuk érdemes megjegyezni, hogy ezen az edzésen tavaly is egy Ferrari és egy Red Bull végzett az első két helyen.

14:34
szeptember 19, 2015
Vágólapra másolva!

Jönnek az időmérő-szimulációk

Alonso már a szuperlágy gumikon ment ki a pályára. Ő az első, ha nem számítjuk a Manorokat, amelyek kapásból azokon kezdték az edzést.

14:36
szeptember 19, 2015
Vágólapra másolva!

A McLaren most nem brillírozik

Tegnap csak 8 tized volt Alonso hátránya, de most 2,5, és csak a 16. helyen áll. Pedig a McLaren bízott benne, hogy Szingapúrban jobbak lesznek.

14:39
szeptember 19, 2015
Vágólapra másolva!

Alonso nem javít

Érdekes módon már a második körét teljesíti a szuperlágy gumikon, de nem fut jobb időt, mint a lágyakon. Vagy a számítógép hülyéskedett? Most már azt mutatja, hogy a lágyak vannak az autóján.

14:41
szeptember 19, 2015
Vágólapra másolva!

A Mercedes nem altat

"Szó sincs róla, hogy bármit rejtegetnénk... A riválisaink tempója valódi és nagyon gyors!" - állítják a Twitteren. Rosberg és Hamilton csak az 5-6. helyen áll a Ferrarik és a Red Bullok mögött.

14:42
szeptember 19, 2015
Vágólapra másolva!

Kvjat panaszkodik

Räikkönen és Ricciardo után ő már a harmadik, aki a hátsó tapadás hiánya miatt kesereg. "Nagyon szenvedek a hátsókkal - a 7-es kanyarban lehetetlen így vezetni, az autó folyamatosan pattog" - mondja. Azért így is a 2. helyen áll Vettel mögött.

14:44
szeptember 19, 2015
Vágólapra másolva!

Kiürült a pálya

Csak a két Manor van kint, ez a vihar előtti csend: mnindjárt jönnek az időmérő-szimulációk.

14:47
szeptember 19, 2015
Vágólapra másolva!

Fütyül a Manor

A tavalyi Ferrari óriási megkerülő-szelepének hangját még a tévéből is remekül lehet hallani a féktávokon. Az idei motorjuknak teljesen más hangja van, a turbó fölös energiáját jobban hasznosítja.

14:49
szeptember 19, 2015
Vágólapra másolva!

Jön a nagy roham

Hirtelen Ricciardo és Ericsson is kiment a szuperlágy gumikon. A sorrend a lágyakon ez volt: Vettel, Kvjat, Ricciardo, Räikkönen, Rosberg, Hamilton, Verstappen, Grosjean, Massa, Sainz, Hülkenberg, Ericsson, Bottas, Maldonado, Pérez, Alonso.

14:52
szeptember 19, 2015
Vágólapra másolva!

Ricciardo átveszi a vezetést

A szuperlágy gumikon 0,369 másodpercet vert Vettelre, vagyis csak 1 másodpercet javított a lágy gumis idejéhez képest - ez nem sok. Vettel és Räikkönen sokkal gyorsabb...

14:53
szeptember 19, 2015
Vágólapra másolva!

Vettel brutálisan odaver

Egy pillanatra Räikkönen is átvette a vezetést, de Vettel rá is 0,450 másodpercet vert 1:45.682-es idejével. Ez durva! Kvjat megelőzte Ricciardót.

14:54
szeptember 19, 2015
Vágólapra másolva!

A Mercedesek sehol nincsenek

Ennek már a fele sem tréfa: Hamilton 1,1, míg Rosberg 1,5 másodperccel volt lassabb Vettelnél a szuperlágy gumikon. Vagy még mindig altatnak? Ilyenkor már nem szoktak...

14:56
szeptember 19, 2015
Vágólapra másolva!

A Ferrari űrtempót diktál

Ez az időmérő-szimulációk eredménye: Vettel, Räikkönen, Kvjat, Ricciardo, Hamilton, Rosberg, Alonso, Sainz, Verstappen, Ericsson, Bottas, Button, Maldonado, Hülkenberg. Vettel fél másodperccel gyorsabb mindenkinél, a McLaren mégiscsak tűrhető.

14:58
szeptember 19, 2015
Vágólapra másolva!

Nem bírják tovább a gumik

Az első szektorban még többen - köztük Hamilton, Ricciardo és Kvjat - javított egy hűtőkör után, de a kör további részére nem tartottak ki a szuperlágyak.

14:59
szeptember 19, 2015
Vágólapra másolva!

Hamilton majdnem ütközik Verstappennel

Belül meg akarta előzni a Toro Rossót, de a fiatal holland rosszul mérte fel a helyzetet, nem engedte el, és Hamiltonnak nagyot kellett fékeznie. Ennek nem fog örülni. Vettel csak az első szektorban fél másodpercet vert a Mercedesekre!

15:01
szeptember 19, 2015
Vágólapra másolva!

Vettel nyerte az edzést

Vége! A Ferrari és a Red Bull bedarálta a Mercedest - de vajon így marad az időmérőn is? Több mint egy éve nem fosztották meg őket a pole-tól, de talán ma! Köszönjük a figyelmet, de ne menjenek messzire: mindjárt jelentkezünk az összefoglalóval, 3-kor pedig kezdődik a kvalifikáció.