Egyelőre elkerülte a csapadék a Red Bull Ringet, így a csapatok zavartalanul készülhettek az Osztrák Nagydíjra a péntek délutáni szabadedzésen. Pontosabban szólva csak a csapatok többsége, ugyanis a McLaren menet közben problémát fedezett fel Jenson Button autójában, ezért elővigyázatosságból Fernando Alonsót sem küldték ki újra a pályára, míg a Ferrarinak Sebastian Vettel újabb váltóhibája miatt fájhat a feje. Ezen kívül Romain Grosjean is időt vesztett az edzés végén, amikor a Lotusnak ellenőrizni kellett valamit a fékeken.
Kezdetben a lágy gumiké volt a főszerep, és a tabella élmezőnyében folyamatosan cserélődtek a pozíciók a Mercedes és a Ferrari versenyzői között - általában egy-két tized választotta el őket egymástól -, mielőtt átváltottak a szuperlágy keverékre. Ezt először Kimi Räikkönen tette meg 1:09.860-as időt futva, ami végül a 3. helyre volt elég neki, miután Vettel és Nico Rosberg két és fél tizeddel jobb időt ért el nála.
Vettel később épp a hosszú etapját kezdte volna meg, amikor a Ferrari rászólt, hogy térjen vissza a garázsba, mivel megint gond van a váltójával - a német azt mondta, ez a probléma a jelek szerint nem volt összefüggésben a délelőttivel.
A másik Mercedest vezető Lewis Hamilton nem tudott javítani a lágy gumin jegyzett idején, mert mindegyik próbálkozását elrontotta vezetői hibákkal, így a lotusos Pastor Maldonado is befurakodott elé - előbb az 1-es kanyarnál kényszerült ellenkormányzásra, majd ugyanitt, illetve az utolsó fordulónál is lesodródott az aszfaltról. Mindazonáltal nem csupán ő töltött a kelleténél több időt a bukóterekben, a mezőny nagy része legalább egyszer szintén kicsúszott valahol.
Ez legtöbbször az említett 1-es kanyarnál történt meg, ahol Räikkönen például annyira elfékezte a szuperlágy gumiját, hogy később már nem is használhatta a hosszú etapján. A 3-as kanyarnál Maldonado és Roberto Merhi, az 5-ösnél Carlos Sainz tett kitérőt a kavicságyban.
Az első tízben végeztek a Lotus és a Force India pilótái is, de nem tudni, hogy mennyi tartalék maradt a mezőny második felében záró Williamsekben, illetve Daniel Ricciardo Red Bulljában, ugyanis ezek az autók a lágy gumikon, és nem a szuperlágyakon jegyezték a legjobb idejüket.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!