Társoldalunk:

A Mercedes bugyuta hibája megfosztotta Hamiltont a győzelemtől

2015.05.24., 13:40
rendezés

Simán vezetett és kontrollálta a tempót a Monacói Nagydíj végén, de amikor a Safety Cart beküldték, a csapata rosszul mérte fel, hogy mekkora előnye volt, és behívta őt a bokszba. Így csak 3. lett Rosberg és Vettel mögött, a McLaren megszerezte első idei pontjait.

Nico Rosberg zsinórban harmadik monacói győzelmét aratta vasárnap, de csak a Mercedes taktikai szarvashibája miatt. A versenyt gyakorlatilag végig Lewis Hamilton uralta, és már több mint 20 másodperccel vezetett, amikor Max Verstappen és Romain Grosjean ütközése miatt a 64. körben beküldték a Safety Cart. A Mercedesnél úgy ítélték, hogy simán kihívhatják a bokszba friss szuperlágy gumikért Hamiltont, ám rosszul mérték fel az előnyét, ezért visszaesett Rosberg és Sebastian Vettel mögé.

Rosberg szerencsés győzelmet aratott, pedig Hamilton uralta a pályát - katt a galériához!Forrás: AFP/Boris Horvat

Pár méteren múlt: a bokszkijárat végén Hamilton közvetlenül Vettel mögött szelte át a második Safety Car-vonalat, és csak a visszajátszásból derült ki, hogy a Ferrari volt előrébb. A Mercedes nyilván azért akart kereket cserélni Hamilton autóján, hogy az újraindításnál ne legyen kiszolgáltatva az üldözőinek, a döntés azonban keményen megbosszulta magát. „Ezt a versenyt elbuktam, ugye?" – kérdezte Hamilton lehangoltan még a Safety Car mögött, és igaza lett: a szuperlágy gumik sem bizonyultak elégnek ahhoz, hogy megelőzze Vettelt az utolsó 8 körben, sőt a végén még védekeznie kellett az ugyanolyan Pirelliken rohamozó Daniel Ricciardo ellen is.

Hamiltonnak, aki az összetettben már csak 10 ponttal vezet Rosberg előtt, a dobogón nem volt kedve pezsgőzni, de gratulált az ellenfeleinek, és nem kritizálta nyíltan a csapatát. „Ez nem volt a legkönnyebb verseny" – ismerte el. „Együtt nyerünk, együtt veszítünk. Biztos vagyok benne, hogy később leülünk, és kitaláljuk, a jövőben hogyan kerülhetjük el az ilyen hibákat." A kérdésre, hogy mi jár a fejében, azt felelte: „Legközelebb győzni akarok."

Rosberg: Mázlim volt

Hamilton azt hitte, Rosberg és Vettel is ki fog állni a bokszba, és attól tartott, ha ő nem teszi meg, a hideg, keményebb keverékű gumikon ki lesz szolgáltatva nekik. A Mercedes főnöke, Toto Wolff elismerte, hogy rossz döntést hoztak. „Nem tehetünk mást, egyszerűen bocsánatot kell kérnünk Lewistól" – mondta. „A pillanat hevében rosszul mértük fel a helyzetet. Nagyon sajnálom, hogy elkövettük ezt a baklövést. Tökéletes kettős győzelmet kellett volna aratnunk ma."

A rajtnál Hamilton simán eljött, Vettel azonban megtámadta Rosberget - katt a galériához!Forrás: AFP/Philippe Desmazes

A Mercedes nem tehette meg, hogy a sorrend visszaállítása érdekében Rosberget is behívja a bokszba, hiszen azzal átpasszolták volna az 1. helyet a Ferrarinak. A német versenyző igazi ellenfele amúgy is Vettel volt, aki a hajrát leszámítva végig kb. másfél másodperces távolságból tapadt rá, és a kerékcseréik egyetlen fordulójánál majdnem elé is vágott, csak a bokszból kifelé beragadt Roberto Merhi Manorja mögé.

Rosberg a 26-27. körig 3-4 másodperccel Hamilton mögött haladt, de amikor megkezdődtek az állandó lekörözések, a csapattársa jobban manőverezett, és a különbség folyamatosan nőni kezdett közöttük. A Safety Car beküldésének pillanatában már 20 másodperc körül volt – ennek éppen elégnek kellett volna lennie, csakhogy a Mercedesnél nem számoltak vele, hogy a biztonsági autó bevárta Hamiltont, aki ezzel időt vesztett. „Azt gondoltuk, 20 másodperc az előnye, de valójában csak 16,5 volt. 3,5 másodperccel elszámoltuk magunkat" – ismerte el Wolff.

Mivel már a két héttel ezelőtti Spanyol Nagydíjat is megnyerte, Rosberg a pályafutása során először aratott győzelmet két egymás utáni versenyen, a körülményekkel azonban tisztában volt. „Természetesen nagyon boldog vagyok, de tudom, hogy óriási mázlim volt" – mondta a dobogón. „Lewis ragyogóan vezetett, megérdemelte volna az első helyet."

A Ferrari meglepődött

Vettel elismerte, hogy a Ferrarinál meglepődtek Hamilton kiállásán, de elfogadták az ajándékot a Mercedestől. Az újraindítás után azonban igyekeznie kellett, hogy az ő autóján különösen nehezen bemelegedő, keményebb, használt gumikon maga mögött tartsa Hamiltont.

Vettel a használt kemény gumikon is maga mögött tartotta Hamiltont - katt a galériához!Forrás: AFP/Philippe Desmazes

„Ezeket a gumikat egyszerűen nem arra tervezték, hogy lehűlés után újra életre keljenek" – mutatott rá Vettel, aki 28 pontos hátrányban van Hamiltonhoz képest. „Nico és én addig spóroltunk a gumikkal, mert tudtuk, hogy Lewist úgysem támadhatjuk meg. Ez segített az újraindításnál, de eleinte hihetetlenül nehéz volt vezetni velük. Beletelt pár körbe, mire felmelegedtek." Rosberg is megjegyezte, hogy amikor a mérnöke a rádión beolvasta neki a gumik hőmérsékletét, azt hitte, rosszul hall. „Még soha nem hallottam ilyen alacsony értékeket. Olyan volt, mintha jégen kellene vezetni" – mondta.

Kimi Räikkönen a másik Ferrarival ugyanott, a 6. helyen végzett, mint ahonnan indult: habár egyetlen kerékcseréjénél sikerült megelőznie Ricciardót azzal, hogy egy körrel később állt ki a bokszba, a hajrában elvesztette a pozíciót, mert a Safety Car mögött friss szuperlágy gumikra váltó ausztrál a Mirabeau féktávján az autóját meglökve beszúrt mellé.

A Williamsnek felejthető versenye volt: Bottas a 14., Massa a 15. helyen ért célba - katt a galériához!Forrás: AFP/Andrej Isakovic

Ricciardót ezután a Red Bull kérésére Danyiil Kvjat elengedte maga mellett, hogy Hamiltonék után eredhessen, mivel azonban nem sikerült megelőznie őket, az egyezség szerint a leintés előtt visszaadta a helyét orosz csapattársának, aki végig jó tempóban vezetett, és pályafutása eddigi legjobb eredményét érte el.

Verstappen jól van

Az egyébként jórészt a szokásos monacói vonatozással telő verseny végén a zűrzavart az idézte elő, hogy Max Verstappen az első kanyarban lebombázta Romain Grosjeant, aki a használt, keményebb keverékű gumikon kétségbeesetten igyekezett védekezni ellene. Verstappen addig ügyesen kihasználta az új szuperlágy Pirellik előnyét, és a lekörözéseket végrehajtó Vettelre tapadva szemfülesen megelőzte Valtteri Bottast és Carlos Sainzot is. Grosjean Lotusán azonban fennakadt.

Maldonadót hamar kivonta a forgalomból a brake-by-wire hibája - katt a galériához!Forrás: AFP/Boris Horvat

„Tulajdonképpen nem is akartam előzni, ugyanott fékeztem, mint egy körrel korábban, Romain viszont korábban. Ez meglepett, és már hiába próbáltam elkerülni az ütközést" – állította. „Kicsit még merevek a tagjaim, de nem vagyok rosszul. A karom fájt, ezért igyekeztem rögtön kiszállni az autóból." A sportfelügyelők viszont nem értettek egyet Verstappennel, és öt rajthellyel hátra sorolták őt a Kanadai Nagydíj rajtrácsán.

Míg a Toro Rosso a célegyenessel szembeni TECPRO falban kötött ki, Grosjean folytatni tudta a versenyt, viszont visszaesett a 12. helyre, ezzel átadva az utolsó pontot Sainznak. Felipe Nasrnak köszönhetően Kína után először gyarapította a számláját a Sauber is, Sergio Pérez pedig a 7. helyét végig megtartva a Force Indiának gyűjtött 6 értékes pontot.

Megtört a jég a McLarennél

A csapattársát, Nico Hülkenberget a Fernando Alonsóval történt ütközés már az 1. körben a bokszba kényszerítette egy szárnycserére, és ebből a pofonból többé nem is tért magához: 11. lett. Alonso 5 másodperces stop&boksz büntetést kapott, amiért a sportfelügyelők szerint nekiterelte vetélytársát a Mirabeau korlátjának, s bár nem értett egyet az ítélettel, mivel kiesett, nem is bosszankodott miatta túlzottan.

Alonso ismét idő előtt búcsúzott, de Button legalább pontot szerzett a McLarennek - katt a galériához!Forrás: AFP/Boris Horvat

„Nekem kicsit furcsának tűnt" – jelentette ki. „A kiállásomig nem is tudtam róla. Én haladtam a belső, ő a külső íven. Talán láthatatlanná kellett volna válnom? Mindegy, ez végül nem befolyásolta az eredményemet." Tényleg nem, a McLarenben ugyanis a 42. körben túlmelegedés miatt bedöglött és üresbe kapcsolt a sebességváltó, így Alonso leparkolta az autóját a célegyenes végén. Pedig a keményebb gumikon rajtolva sokáig kedvező helyzetben volt, és a kiesésekor is a 9. helyen állt.

Végül azonban Jenson Button szerezte meg a McLaren-Honda idei első pontjait azon a pályán, ahol a legkevésbé számít a motorteljesítmény. A brit versenyző végig kényelmesen őrizte a 8. helyét, és tartani tudta a lépést a körülötte autózókkal. „Nem fogjuk túlságosan hátba veregetni magunkat egy 8. hely után, de ez akkor is nagy nap számunkra" – mondta mosolyogva. „Ritka, hogy a 10. helyről rajtolva ennyire szabad pályán lehet versenyezni. Minden kör olyan volt, mintha az időmérőn lennénk, és a tempónk is egész tűrhető volt."

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Origo
16:10

Rosberg: Szerencsém volt

"Nagyon boldog vagyok, de tudom, hogy szerencsésen jártam ma" - ismerte el Rosberg a dobogós interjú során. "Lewis ma megérdemelte volna a győzelmet" - folytatta, és elmondta, hogy nem ismeri Hamilton bokszkiállásának hátterét.

Hamiltont a közönség és a közjogi méltóságok is tapssal köszöntötték, de továbbra is elegánsan viselkedett. "A csapat az egész év során csodálatos munkát végez, együtt nyerünk és együtt veszítünk" - jelentette ki. "Visszatérek, és jövőre megnyerem" - közölte.

Vettel elmondta, hogy meglepetésként érte őket, hogy Hamilton kiállt, de biztos abban, hogy ő volt előrébb, amikor a brit visszatért a pályára. Úgy vélte, nem volt esélye elkapni Rosberget, és az elévágás sem vált be, ennek ellenére a végén ismt odaszúrt a Mercedes versenyzőinek, és közölte, hogy "ő az egyetlen boldog ember a dobogón."

Hamarosan jelentkezünk bővebb összefoglalóval!

Origo
16:02

Hamilton nem locsol pezsgőt

Rosberg is óvatos, a biztonsági őröket és a közjogi méltóságokat megkímélte. Hamilton egyszerűen elsétált a pezsgősüveggel. Az interjúra hamarosan meg kell jelennie.

Origo
15:59

Rosberg átvette győzelmi trófeáját

A német a tavalyihoz hasonló mozdulattal emeli fel a trófeát, Vettel is örül a 2. helynek. Hamilton sportszerűen gratulál Rosbergnek, és méltósággal veszi át a 3. helyért járó díjat.

Origo
15:57

Wolff: Elszúrtuk

"Teljesen rosszul" mérték fel, hogy Hamilton előnye elég lehet-e a kerékcseréhez, mondta a Sky Sportsnak. "Elszúrtuk neki", ismerte el. A címvédő ilyen komor arcot ritkán vág.

Origo
15:55

Rosberg ünnepel, Hamiltontól elnézést kérnek

Rosbergnek gratulál csapata zsinórban 3. monacói győzelméhez. Niki Lauda a Sky Sportsnak elismerte, hogy a Mercedes vesztette el Hamilton 1. helyét, de nem tudta indokolni a hibát. Hamilton közben megállt a pályán az alagút előtt, de folytatta a levezető kört. Lauda "elfogadhatatlannak" nevezte a történteket.

Origo
15:52

78. kör: Rosberg megnyeri a Monacói Nagydíjat

Vettel behozza a Ferrarit a 2. helyre Hamilton előtt, végül Kvjat jön be a 4. helyre, akit Ricciardo elengedett, miután nem tudta megelőzni Hamiltont. Räikkönen, Pérez, Button, Nasr és Sainz a további pontszerzők sorrendje.

Origo
15:51

77. kör: Rosberg úton a győzelem felé

Ezt a Mercedes összehozza neki, nagy előnnyel vezet Vettel előtt.

Origo
15:50

76. kör: Hamilton kéri, hogy ne beszéljenek hozzá

A 77. kör elején kissé leszakadt Vetteltől, de Ricciardo nem tágít mögüle. Az ausztrált nem büntetik Räikkönen meglökése miatt.

Origo
15:47

74. kör: Ricciardo siet

Kvjatot is megelőzte a Safety Car alatt szintén kereket cserélő ausztrál, möst övé a leggyorsabb kör, és utolérte Hamiltont.

Origo
15:46

73. kör: Lehetetlen előzni, mondja Hamilton

Rosberg közben 1:18.603-mal a leggyorsabb kört futja és már 3,9 másodperccel vezet Vettel előtt. Ricciardót vizsgálják Räikkönen meglökése miatt.

Origo
15:44

72. kör: Ricciardo lenyomta Räikkönent

A Mirabeau-ban megpöccintette Räikkönent, és meg tudta előzni. Räikkönen panaszkodott a rádión.

Origo
15:43

71. kör: Rosberg előnye 2 másodperc

Hamilton nagyon szorosan üldözi Vettelt, de a német ismét megúszta a sikán előtti féktávot.

Origo
15:42

71. kör: Hamilton nem tudta megelőzni Vettelt

Az alagút végén volt a legjobb esélye, de egyelőre nem járt sikerrel, Rosberg közben zavartalanul szakad el. A DRS-t még nem lehet használni.

Origo
15:41

70. kör: Indul a hajrá

A 70. kör végén elengedték a mezőnyt, Vettel rögtön támadni kezdte Rosberget, de a Mercedes el tudott lépni, most Hamilton üldözi a Ferrarit.

Origo
15:39

69. kör: Vajon ki is a 2. valójában?

Jelenleg Vettel halad a 2. helyen, de a visszajátszások alapján nem egyértelmű, hogy ő volt-e előrébb, amikor átlépték az úgy nevezett Safety Car vonalat. Hamilton abban biztos volt, hogy Rosberg állt az élen, de azt nem tudta, hogy Vettel előrébb volt-e. A saját fedélzeti kamerája alapján úgy tűnik, igen.

Origo
15:37

68. kör: Még mindig a lekörözöttek elengedése folyik

Egyre kevesebb kör marad majd Lewis Hamilton számára, hogy megelőzze az előtte haladó két pilótát. Ebből megint cirkusz lesz a Mercedesnél.

Origo
15:35

67. kör: Hamilton mérgelődik

Lewis Hamilton nem érti, hogy miért hívta ki a csapat kerékcserére, a Sky Sports szerint kijelentette, hogy elvesztette a futamot. Az újraindítás után sokkal gyorsabb lesz, kérdés, hogy tud-e előzni.

Origo
15:33

Igazi Playstation-baleset volt

Verstappen úgy megtorpedózta Grosjean autóját, mint ahogy amatőr videójátékosok szoktak vezetni a monitor előtt.

Origo
15:32

66. kör: Hamilton kereket cserélt, csak a 3.

Meglepő húzás a Mercedestől: Hamilton új szuperlágy gumikra váltott, de csak a 3. helyre tudott visszasorolni Rosberg és Vettel mögé. A brit fej-fej mellett haladt Vettellel, de elengedte a németet. Verseny lesz.

Origo
15:30

65. kör: Bejött az igazi Safety Car is

A visszajátszás szerint a délelőtti World Series by Renault balesethez hasonló, ráfutásos baleset történt. Az eredeti jelzéssel ellentétben nem VSC, hanem a valós Safety Car fázis kezdődött, többen is kiálltak a bokszba.

Origo
15:28

64. kör: Verstappen megtorpedózza Grosjeant, VSC

Hatalmasat esett Verstappen a célegyenes végén, hátulról beleszaladt Grosjean autójába, majd orral a gumifalba fúródott. Jól van, de megütötte magát.

Origo
15:27

63. kör: Hamilton közben nagyon meglépett

17 másodpercre növelte az előnyét a futamot vezető Lewis Hamilton csapattársa előtt.

Origo
15:25

61. kör: Két okos versenyző csatája

Verstappen rátapadt a Grosjeant leköröző Vettelre, és megpróbálta kihasználni, hogy Grosjean kénytelen volt elengedni a Ferrarit, de a francia is észnél volt, és nem hagyta, hogy Verstappen kívülről mellé érhessen a hajtűkanyarban. A Toro Rosso tovább üldözi a Lotust, de úgy is nehéz előzni, hogy egyértelmű a tempókülönbség.

Origo
15:22

59. kör: Verstappen üldözi Grosjeant

A franciát rádión tájékoztatják, hogy vigyázzon, amikor Hamilton lekörözi, mert mögötte nagyon gyorsan érkezik az új szuperlágy gumikon közlekedő Verstappen. Az utolsó pontszerző hely a tét.

Origo
15:20

57. kör: Bottas nem bírta tovább

Kiállt kereket cserélni, ezzel Massa elé a 15. helyre állt vissza. Esélytelenek a pontszerzésre.

Origo
15:18

56. kör: Räikkönen a kék zászlókat hiányolja

Káromkodva morog a rádión, közben Sainz egyszerre engedte el az őt leköröző Vettelt, és a mögötte érkező csapattársát. Összebeszélhettek, Verstappen más stratégián van.

Origo
15:16

53. kör: Csak Hamilton és Button 1:20 alatt

Ők ketten a leggyorsabbak most a top 10-ben. A McLaren pilótája 7 tizedet már lefaragott a hátrányából Pérez mögött. Bottas közben arról panaszkodik, hogy a gumik nem bírják túl jól, a Williams mérnöke viszont azt mondja, hogy ha ismét megállnak, nem nyernek semmit a taktikával. Grosjeant próbálják utolérni a 10. helyen, de Bottas egyelőre lassabb.

Origo
15:12

52. kör: Pérez kénytelen üzemanyagot spórolni

Erre utasította mérnöke a rádión. Szokatlan üzenet, ha valahol, akkor Monacóban nem szokott gond lenni az autók fogyasztásával. A mexikói jelenleg a 7. helyen halad, 7,2 másodperccel Button előtt van.

Origo
15:10

49. kör: Hasonló tempón a top 10

Nyilvána a lekörözések is árnyalják a képet, de a legjobb 10 pilóta aktuális körideje között nincs lényeges különbség, csapattól és autótól függetlenül.

Origo
15:08

48. kör: Vettel megint közelít Rosbergre

Hamilton 11,2 másodpercre növelte előnyét csapattársa előtt, Rosberg viszont megint csupán 1,2-vel van Vettel előtt. Előzés itt aligha lesz.

Origo
15:07

47. kör: Verstappen újra szuperlágyra vált

Ezúttal nem volt gond a Toro Rosso kerékcseréjénél, az ifjú holland a 13. helyre jött vissza. Alonso közben visszaért a McLaren garázsába.

Origo
15:05

46. kör: Buttont és Perezt ösztönzik

A Force India szerint Ricciardo szenved a 6. helyen a gumikkal, és Pérez ugyanolyan stratégián van. Buttonnak azt mondják, hogy mindkét előtte lévő autónak jobban kopnak az abroncsai.

Origo
15:03

45. kör: Váltóhiba miatt eshetett ki Alonso

A Sky Sports riportere legalábbis így tudja a McLarentől. Buttonnak azt mondta a mérnöke, hogy a brit autóját nem befolyásolja a hiba.

Origo
15:03

44. kör: Grosjean mögött indul a vonat

A 10. helyezett Grosjean mögött Bottas és Verstappen is kezd feltorlódni, de Bottas tűnik különösen lassúnak, a holland őt próbálja támadni.

Origo
15:00

43. kör: Alonso kiesik

A Ste. Devote bukóterében állt meg, elfékezte magát, de biztos, hogy műszaki hiba történt. Hamilton közben ismét a leggyorsabb 1:19.6-tal, Räikkönen pedig meglógott Ricciardo elől.

Origo
14:57

39. kör: Hamilton transzpondere elromolhatott

Az F1.com szerint elveszett a jel Hamilton autójáról, így nem tudni, hogy pontosan milyen tempót megy, de Rosberg az elmúlt két körben a leggyorsabb volt (1:19.504 volt legutóbb), és már csak 7,6 másodpercre van a brit mögött. Melegebbek lehetnek az abroncsai.

Origo
14:55

38. kör: Hamilton is a bokszban

Rutinfeladat, a brit simán visszajött az első helyre. A sorrend: Hamilton, Rosberg, Vettel, Kvjat, Räikkönen, Ricciardo, Pérez, Button, Alonso, Nasr.

Origo
14:53

37. kör: Rosberg és Räikkönen is kereket cserél

A Mercedes rögtön reagált Vettel kiállására, így Rosberg maradt a Ferrari előtt. Räikkönen viszont megelőzte Ricciardót a bokszban.

Origo
14:52

36. kör: Vettel és Ricciardo a bokszban

Mindketten simán túlestek a kerékcserén, Ricciardo Kvjat mögé jött vissza, aki sokat nyert a korai kerékcserével.

Origo
14:51

35. kör: Button a bokszban, Alonso kérdez

Jenson Button is megejtette első, és várhatóan egyetlen bokszkiállását. Közben Alonso érdeklődött, hogy miért kapott büntetést, csapata valószínűleg nem értesítette korábban.

Origo
14:49

34. kör: Vettel lemaradt

Rosberg gyorsulni tudott, így lerázta magáról Vettelt, a hátránya már 1,9 másodperc, de Hamiltontól nem került távolabb, továbbra is 10 másodpercen belül autózik az élen állóhoz képest.

Origo
14:47

34. kör: Räikkönen nem bír Ricciarcóval

Az ausztrál továbbra is feltartja a Ferrarit, Räikkönen láthatóan gyorsabb tudna lenni, de esélye sincs még az előzés kísérletére sem.

Origo
14:47

32. kör: Alonso és Hülkenberg újra a bokszban

A spanyol letöltötte 5 másodperces büntetését is, majd visszatért a pályára. Hülkenberg már másodszor járt a bokszban, az élmezőny még egyszer sem. Tényleg túl kemények ezek a gumik.

Origo
14:44

30. kör: A forgalom Hamiltonnak kedvez

Aki közben újabb leggyorsabb kört fut 1:19.7-re javít, és 10,6 másodperccel vezet már Vettel előtt.

Origo
14:43

28. kör: Verstappen a bokszban

A holland pilóta kiállásával gond volt, rengeteg időt veszít, mert a jobb hátsó gumit nem tudták időben cserélni. Közben Rosberget sürgeti mérnöke, 1,6 másodpercre ellép Vetteltől.

Origo
14:41

27. kör: Kvjat a bokszban

A 9. helyre tér vissza, közvetlenül Button mögé. A Sky Sports szerint Ricciardo gumijai is kezdik megadni magukat, Raikkönen kezdi utolérni. A visszajátszson úgy tűnik, Hamilton jobb első gumija is foszlani kezd.

Origo
14:39

26. kör: Vettel DRS távolságon belül

Most Rosberg és Vettel érte utol a lekörözötteket, és ez egyelőre Vettelnek kedvez, DRS távolságon belülre tudott kerülni.

Origo
14:38

25. kör: Hamilton 1 másodpercet vesztett a lekörözéssel

Rosbergnél viszont így is 1 tizeddel gyorsabb volt, de Vettelnél már nem. Vajon a Ferrari mire lenne képes, ha a Mercedes nem lenne előtte?

Origo
14:37

24. kör: Hamilton forgalomban

A 14. Ericsson mögött Sainz és Hülkenberg is feltorlódott, Lewis Hamiltonnak bő fél körre volt szüksége, mire átfűzte magát rajtuk. További autó következnek nemsokára.

Origo
14:35

22. kör: Újabb leggyorsabb kör Hamiltontól

A brit nagyon kiegyensúlyozott köröket megy, lényegében az üzemanyag-fogyasztással könnyebbé váló autó előnyét használja, és újabb, 1:19.807-es leggyorsabb kört fut. Rosberg nem tud meglépni Vetteltől, de Hamilton leszakítja őket. Kvjat a Red Bullal már 14,1 másodpercre van az élen állótól.

Origo
14:33

22. kör: Rosberget sürgetik

Tony Ross, Nico Rosberg mérnöke arról számolt be, hogy a lágy gumik sokkal gyorsabban melegednek, mint azt várták, így Vettel fenyegetést jelenthet elévágásos stratégiával. Rosbergnek meg kellene lógni a Ferrari elől.

Origo
14:31

20. kör: Hamilton már 1:20 alatt

1:19.869-cel Hamilton tovább száguld, miután mérnöke tájékoztatta, hogy a fékek hőmérséklete már "ellenőrzés alatt" van. Rosberg és Vettel nagyon hasonló, 1:20.0-s tempót fut.

Origo
14:29

20. kör: Hamilton profitál a lekörözésekből

Rosberg és Vettel kénytelen volt átverekedni magát a Manor két versenyzőjét, és rögtön visszalassultak az 1:21-es tartományba, míg Hamilton továbbra is 1:20.2-t tud futni. A brit előnye 4 másodpercre nőtt Rosberg előtt, Vettel 5,7-re van.

Origo
14:26

18. kör: Hamilton ismét gyorsít

A 17. körben 1:20.077-re javítja a legjobb köridőt, a Sky Sports szerint erre csapata ösztönözte, akiket kezdett aggasztani Vettel közeledése. Grosjean közben kereket cserél, Sainz és Bottas sokat segít az élmezőnynek, akik a korai kerékcserék után láthatják a lágy gumik teljesítményét is a köridők alapján.

Origo
14:24

16. kör: Vettel tovább lopakodik

Rosberg nem tud közelebb kerülni Hamiltonhoz, a hátránya továbbra is 2,7 másodperc, Vettel viszont csak 4,1-re van a brittől, így tizedről tizedre egyre közelebb ér honfitársához.

Origo
14:23

15. kör: Bottas is kereket cserél

Ahogy erre számítani lehetett, a Williams is alternatív stratégiával próbálkozik, és már a 15. körben kihívták a bokszba Valtteri Bottast.

Origo
14:22

14. kör: Hamilton fékei továbbra sem az igaziak

A hátsó fékek hőmérséklete megfelelő a Mercedesen, de az elsők még mindig túl forrók. Mérnöke azt javasolja, hogy tolja el a fékerő-eloszlást.

Origo
14:20

13. kör: Sainz kereket cserél

Átváltott a keményebb, lágy keverékre, de aligha ér célba ezzel a szettel. Legalább tiszta pályán próbálhat felzárkózni a középmezőnyhöz.

Origo
14:19

12. kör: Vettel kissé közelít

Állandósult, sőt kissé csökkent a különbség Lewis Hamilton, Nico Rosberg (+2,6) és Sebastian Vettel (+4,6) között. 

Origo
14:18

11. kör: Kvjatnál minden rendben

Az orosz mérnöke az autó balanszáról érdeklődött, azt mondta, minden rendben van. Ennek ellenére a legjobb hat között ő a leglassabb a 4. helyen, de egyelőre nem tartja fel a mögötte haladó Ricciardót.

Origo
14:15

10. kör: Hamiltont a fékhőmérsékletekre figyelmeztetik

A bal első fék még mindig igényel némi odafigyelést, mondja mérnöke. A brit továbbra is a leggyorsabb a pályán, legjobb köre 1:20.1 volt.

Origo
14:14

8. kör: Hamilton magabiztosan vezet

Eltelt a verseny 10%-a, íme az első 10 sorrendje: Hamilton, Rosberg (+2,4), Vettel (+4,9), Kvjat (+7), Ricciardo, Räikkönen, Pérez, Verstappen, Button.

Sainz az előbb átvágta a sikánt az alagút után, de továbbra is a 15. helyen halad.

Origo
14:12

7. kör: Maldonado feladja a versenyt

A Lotus szerelői betolják az autót a garázsba, a venezuelai kénytelen feladni a versenyt. A 2-es szektorban továbbra is sárga zászló érvényes Verstappen letört szárnydarabja miatt.

Origo
14:11

6. kör: Verstappen előz

Szép manőverrel Max Verstappen megelőzte Maldonadót, aki a brake by wire rendszerrel küszködik a Sky Sports szerint. Alonso 5 másodperces büntetést kapott baleset okozásáért.

Origo
14:10

5. kör: Kényelmes különbségek az élen

Senki sem veszélyes senkire, mindössze a 9. helyezett Max Verstappen támadja Pastor Maldonadót a 8. helyért. Az alagútból kihajtva neki is koccant a venezuelainak, és letört egy darabot az első szárnyából, sárga zászló a 2-es szektorban.

Origo
14:07

3. kör: Hamilton kezd elszakadni

A 2. körben Lewis Hamilton 1:20.852-vel a leggyorsabb kört futotta, majd 1:20.720-ra javított és kezd meglógni Nico Rosberg elől. A DRS hsználata engedélyezett, Carlos Sainz már a 16. helyen halad.

Origo
14:06

2. kör: Hülkenberg és Massa a bokszban

MIndkettejük autóját javítani kell, Massáé tovább tart és majdnem körhátránnyal jön vissza. Nincs sokkal Hamiltonék előtt.

Origo
14:04

1. kör: Hamilton előnye 8 tized

Már az 1. kör végén elkezdett szétszakadni a mezőny, indul a vonatozás Monacóban. Alonsót vizsgálják a sportfelügyelők.

Origo
14:03

Rajt: Hamilton maradt az élen

Nincs lényeges változás az élmezőny sorrendjében, csak Kvjat tudta megelőzni Ricciardót, így most az orosz a harmadik. Nico Hülkenberg orral nekiment a falnak a Mirabeau-ban, miután Fernando Alonso meglökte, de úgy tűnik, folytatni tudja.

Origo
14:01

Bottas: A balansz oké

A finn rádión tájékoztatta mérnökét, hogy autója balansza rendben van, viszont a kigyorsítások lehetnének jobbak is. Tegnap mindkét Williams nagyon szenvedett Monacóban.

Origo
14:00

Indul a felvezető kör

Mindenki gond nélkül el tudta hagyni a rajtrácsot. Jenson Button vadonatúj szuperlágy gumival kezd, amit megspórolt azzal, hogy a Q3-ba nem jutott be. Mivel Carlos Sainz a bokszból kénytelen rajtolni, ő hideg gumikon kezdi majd a futamot.

Origo
13:56

Régen állt ilyen jól a Ferrari Monacóban

Sebastian Vettel 3. rajtpozíciója 2009 óta a legjobb eredmény, amit a maranellói istálló elért a monacói időmérőkön. Szinte hihetetlen, de utoljára Michael Schumacher tudott nyerni az olasz istálló színeiben az utcai pályán, 2001-ben. Vajon Vettel meglepheti a két Mercedest? Amikor a német a 3. helyről rajtolt Monacóban, mindig a 2. helyen ért célba.

Origo
13:55

5 perc a rajtig

A TV-közvetítésben megérkezett a szignál, nemsokára indul a Monacói Nagydíj!

Origo
13:54

Egy bokszkiállás lesz

Hacsak nem történik valami váratlan fejlemény, a pilóták csak egyszer fognak kiállni kereket cserélni, és a stratégáknak nem lesz könnyű dolguk, mert az elévágást a versenyzők nehezen tudják majd megoldani, mivel még a szuperlágy gumit is körökön keresztül kellett melegíteni, hogy elérjék az üzemi hőfokot. A versenyzők ki is akadtak a szerintük túlságosan kemény abroncsok miatt.

Felboríthatja a sorrendet egy váratlanul szükségessé váló virtuális vagy valós Safety Car fázis. A Sky Sports szerint a Toro Rosso megerősítette, hogy a büntetés miatt a bokszból rajtoló Carlos Sainz biztosan egynél többször áll majd ki kerékcserére, és elképzelhető, hogy az időmérőn nagyon gyengén szereplő Williams is így dönt.

Origo
13:52

Senna Monaco királya

Ayrton Senna várhatóan még hosszú évekig Monaco legsikeresebb versenyzője marad, mert a jelenlegi mezőnyből senki nem tud még csak a közelébe sem érni a brazil 6 futamgyőzelmének. Graham Hill és Michael Schumacher ötször tudott nyerni, Alain Prost pedig négyszer. Lewis Hamilton ma pályafutása 2. monacói elsőségére hajt, Nico Rosberg harmadszor győzhet, viszont a német pilóta a pályafutása során még nem tudott két egymás utáni futamot megnyerni.

Origo
13:49

Eddig Räikkönen előzött a legtöbbet

Érdekes statisztikáról számol be az F1 hivatalos Twitter csatornája: az idei szezon során Kimi Räikkönen összesen 19 autót előzött meg a vasárnapi futamokon, mögötte Felipe Nasr következik 13-mal, Roberto Merhi 12-vel (gyaníthatóan Will Stevensszel megy az adok-kapok az utolsó helyért, de ebből a közvetítésekben gyakorlatilag semmit sem látni), Sergio Pérez szintén 12-t előzött, Fernando Alonso pedig 9-et, de ő az első futamot kihagyta.

Origo
13:48

Az idén először jöhet a virtuális Safety Car

A nemsokára kezdődő versenyre hangolódva érdemes megjegyezni, hogy az elmúlt 15 nagydíjon összesen 20 alkalommal lépett pályára a biztonsági autó. A Monacóban rendezett két GP2-es futamon összesen három alkalommal kellett bevetni a virtuális Safety Cart, így jó esély van arra, hogy a Jules Bianchi balesete után hozott szabály élesben is megjelenik egy futamon. Szomorú párhuzam, hogy a kómában fekvő francia pilóta most Nizzában, Monacótól alig néhány kilométerre fekszik egy évvel azután, hogy két pontot szerzett a Manor-Marussia csapatnak.

Origo
13:45

Puskás Öcsi bácsiról is megemlékeznek Monacóban

A Forma-1 és a labdarúgás kapcsolatánál maradva kollégánk, Mészáros Sándor a legendás játékos, Puskás Ferenc arany lábnyomát is megtalálta Monacóban. A sportok iránt általában elkötelezett hercegségben 2003 óta minden évben, de pályafutásuk során maximum egyszer díjaznak aktív labdarúgókat az „Arany Láb” elismeréssel, valamint legendák érdemeit is elismerik. A legendák között olyan sportolók teljesítményeinek is emléket állítanak, akik a díj megalapítása előtt érték el sikereiket, itt szerepel minden idők legnagyobb magyar játékosának lábnyoma is.

Origo
13:43

CR7 és a Star Wars-pápa is Monacóba látogatott

A Monacói Nagydíj soha sem szűkölködött hírességekben, és ez alól az idei verseny sem kivétel. Vasárnap a McLaren vendége Christiano Ronaldo, a Real Madrid labdarúgója, és Cara Delevingne modell is, nagy figyelem övezte a két celeb megjelenését.

George Lucas, a Star Wars univerzum atyja viszont már korábban megérkezett a hercegségbe, és a Williams csapat mellett a Red Bullhoz is ellátogatott az egyelőre utolsó Csillagok Háborúja mozifilm bemutatásának 10. évfordulóján. Emlékeznek, ekkor cseréltek kereket rohamosztagosok David Coulthard autóján.

A Force India nem bízta a véletlenre, bedobták a cukiságbombát, és az egyik szponzoruknak köszönhetően Hello Kitty is megjelent a paddockban.

Origo
13:39

Már a rajtrácson állnak az autók

Szép napot! Monacóban az van, kellemesen süt a nap: a levegő most is csak 18 fokos, az aszfalt viszont 36, vagyis kb. 10 fokkal melegebb, mint a hétvége folyamán eddig bármikor. Ez befolyásolhatja a gumik viselkedését, és kedvezhet a Ferrarinak, bár az előzési nehézségek miatt a jó versenytempó itt önmagában keveset ír. Ráadásul a közelben felhők ólálkodnak, úgyhogy később az eső sem kizárt.

A hajtű MonacóbanForrás: AFP/Jean Christophe Magnenet
Még több bejegyzés

Kapcsolódó anyagok: