Rosberg nyert, a Ferrari durván lemaradt Barcelonában

Események

Forma-1, Spanyol Nagydíj, rajt
Vágólapra másolva!
Sebastian Vettel 45 másodperces hátrányban ért célba, Lewis Hamilton három kiállással is simán visszaszerezte tőle a helyét. A Mercedes mindenkit az aszfaltba döngölt.
Vágólapra másolva!
Cikkünk folyamatosan frissül0 bejegyzés

Folytatódott a rotáció a Spanyol Nagydíjon, melyen Nico Rosberg sikerével az utóbbi kilenc futamon kilenc különböző győztest avattak. A Mercedes német versenyzője magabiztosan váltotta győzelemre a pole pozíciót, így 27 pontról 20-ra csökkentette hátrányát a rajtot elrontó, de Sebastian Vettelt végül ügyes taktikázással maga mögé utasító Lewis Hamilton mögött.

"Tökéletes hétvége volt, nagyszerű, hogy az élről indultam és nyertem. Nagyon boldog vagyok. Végre a rajtom is jól sikerült, ennek itt volt már az ideje" - közölte a német. Ugyanez nem mondható el Hamiltonról - az 1. helyért vívott szoros küzdelem hiányát az ő számlájára lehet írni, mivel kipörgette a hátsó kerekeit az első métereken, és örülhetett, hogy miután Vettel lehagyta, legalább Valtteri Bottast vissza tudta verni a célegyenes végén.

Kattintson a képre a Spanyol Nagydíjról készült galériánk megtekintéséhez! Forrás: AFP

A világbajnoki éllovas nem tudott erőből elmenni a Ferrari mellett, ezért stratégiai cselekhez kellett folyamodnia a Mercedesnek. Először megpróbálták egy elévágással visszavenni a 2. helyet Vetteltől, de a 12. körben megejtett bokszkiállásakor három másodpercet vesztettek a lassan lecserélt balhátsó kerék miatt, így át kellett váltaniuk a háromkiállásos taktikára.

"Ez volt az egyetlen lehetőség" - nyilatkozta az istállót irányító Toto Wolff a Sky Sportsnak. "Merész húzás volt, mert így a pályán is kellett előznie (más autókat)." De bevált: Hamilton a 31. körtől az 50.-ig a kemény gumikon teljesítette harmadik etapját, s előbb közelített riválisához, majd annak utolsó kiállása után elhúzott tőle, hogy saját végső kerékcseréjét követően simán visszatérjen elé.

Kattintson a képre a Spanyol Nagydíjról készült galériánk megtekintéséhez! Forrás: AFP

Rosberg utolérésére ugyanakkor esélye sem volt, aki kényelmes előnnyel szerezte meg első idei győzelmét. Vettelt az első bokszkiállásokig több mint 7 másodpercre leszakította, aztán a különbséget különösebb megerőltetés nélkül tovább növelte a Ferrarival szemben, egészen 45 másodpercig. Vettel Hamiltontól is közel fél percet kapott.

"Sajnos nem volt meg a tempónk, hogy tartsuk vele az iramot, miután három kiállásra váltott, pedig mindent megtettünk" - mondta. A forgalomra is panaszkodott, bár nem fogta erre a 2. hely elvesztését.

Räikkönen taktikája nem jött be

A rajthoz mindenki a közepes keménységű abroncsokat rakatta fel, de a napsütéses időben menet közben 50 fok fölé is felforrósodó aszfalton több versenyző alternatív útra lépett a gumihasználattal. Közéjük tartozott a 7. rajthelyről induló Kimi Räikkönen, aki ekképp próbálta előrébb verekedni magát.

Az első körben mindkét Toro Rossót átugrotta, de Bottas már keményebb diónak bizonyult, és végül annak ellenére sem tudta levadászni, hogy az utolsó etapban a jobban tapadó közepes gumikkal támadta a kemény típuson haladó honfitársát. Bottas így a bahreini futam után ismét kivédekezte egy Ferrari támadását a 4. helyért. "Megismétlődött az előző verseny eredménye" - mondta. "Ez nagyszerű, fontos pontokat szereztünk. A tempónk jobb volt a vártnál, és kevésbé maradtunk le az élmezőnytől, mint az előző futamon."

Kattintson a képre a Spanyol Nagydíjról készült galériánk megtekintéséhez! Forrás: AFP

Räikkönen az első kerékcseréje előtt 2 másodpercre közelítette meg a Williamst, amelytől 12-re szakadt le a kemény gumikon a középső etapjában. Ezt ledolgozva indított sikertelen támadást Bottas ellen a táv végén. "Jobb pozícióban értünk célba, mint ahonnan indultunk. Mindazonáltal folyamatosan küszködtem az autóval, sokat csúszkált" - panaszkodott. Felipe Massát viszont meg tudta előzni, aki a 6. helyre hozta be a másik Williamst.

Hátrébb taszították a Toro Rossót

A három élcsapat mögött a korai körökben történt a legtöbb pozíciócsere, mivel a Toro Rossók a vártnál is kisebb ellenállást tudtak kifejteni az erősebb autók ellen. Hiába számítottak rá, hogy az 5. és 6. helyről hátrébb csúsznak, valószínűleg ők sem gondolták, hogy Carlos Sainz már a 8. körre kiszorul a pontszerző helyekről, és hasonló ütemben zuhant egyre hátrébb Max Verstappen is.

Kattintson a képre a Spanyol Nagydíjról készült galériánk megtekintéséhez! Forrás: AFP

Daniel Ricciardo viszonylag könnyen lett 7., miután a Red Bull-lal hasonló tempót diktáló Lotusok versenye félresiklott. Az ausztrál a 4. körben ugyan megelőzte Romain Grosjeant, de nem tudni, hogy a francia képes lett volna-e visszavágni a célig, ugyanis a második kerékcseréjére rosszul állt be, és az emelőt tartó szerelőt is majdnem elütötte. A másik Lotusszal Pastor Maldonado eleinte mindkettejüket megelőzte, amíg a hátsó szárnyának sérülése miatt nem kényszerült egy terven felüli bokszkiállásra. A kőkorszaki módszerrel (a szárny alá behajlott véglap letépésével) orvosolt probléma ellenére sokáig tovább vezetett, végül mégis idő előtt leparkolt a garázsban.

A Toro Rossók közül Sainz szerzett pontot, bár a 9. helyét egy darabig nem érezhette biztonságban: Danyiil Kvjatot koccanva, valamint a pályát is elhagyva előzte meg, de a sportfelügyelők úgy ítélték meg, hogy nem követett el szabálytalanságot. A fiatal spanyol annak köszönhette erős hajráját, hogy a középső etapjában használta a kemény gumikeveréket, és a végén újra a közepeseket kapta meg - így tudta megelőzni a 63. körben Verstappent is, aki 11. lett.

A McLaren jól kezdődő hétvégéje rosszul végződött. Fernando Alonsót utolérték a technikai problémák, és a táv harmadánál ki kellett állnia, miután egy fékproblémából eredően kis híján elgázolta az első autóemelőt tartó szerelőt. "Aggódtam az emelős emberért, amikor beesett a pedál, és láttam, hogy nem fogok tudni megállni. Egy körrel előtte kezdődtek a gondok" - magyarázta a spanyol. Érdekes lett volna látni, mire megy a stratégiájával, ugyanis későn, csupán a 20. körben ejtette meg első bokszkiállását, és ekkor a kemény keverékre váltott. Jenson Button csupán a két Manort tudta megelőzni, és úgy érezte, hogy valami nem stimmel az autójával.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!