Massa az eddigi legjobb idővel zárt, a Mercedes elromlott

Események

Forma-1, Felipe Massa, Williams, teszt
Vágólapra másolva!
A második barcelonai tesztsorozat nyitónapján is folytatódott a McLaren küszködése: Button egész nap mindössze 7 kört tett meg egy motorcserét követelő hidraulikai szivárgás miatt. A Mercedesnek is technikai gondjai voltak, a Williams viszont a lágy gumikon fantasztikus időeredményt ért el.
Vágólapra másolva!
Cikkünk folyamatosan frissül113 bejegyzés

Felipe Massa kezdte az élen a Forma-1 2015-ös előszezonjának utolsó tesztsorozatát, amikor csütörtökön, a lágy keverékű gumikon 1:23.500-ra javította az utóbbi két hét legjobb szintidejét a Williamsszel. Majdnem 6 tizedmásodpercet vert Romain Grosjean múlt vasárnapi etalonjára, pedig azt a Lotus versenyzője az elvileg egy másodperccel gyorsabb szuperlágy Pirelliken érte el.

A második barcelonai tesztciklus nyitónapja, amelyet az ebédszünet előtt az eső is megzavart, egyébként meglehetősen eseménytelenül telt – még piros zászlóval is csak kétszer kellett megszakítani. A legérdekesebb, bár szokatlannak már aligha nevezhető hír az volt, hogy a McLaren-Honda ismét mindössze 7 kört tudott megtenni. Fernando Alonso a vasárnapi balesete miatt még pihen, és az Ausztrál Nagydíjon sem teljesen biztos az indulása, így Jenson Button ült az autóban, de csupán egyetlen mért kört teljesített a délelőtti aerodinamikai tesztelés során. Mivel vibrációt tapasztalt, visszatért a garázsba, ahol kiderült, hogy egy hidraulikai szivárgás az egész hajtáslánc cseréjét szükségessé teszi. A McLaren ezért többé ki sem ment a pályára.

A McLaren ma is csupán 7 kört tett meg - katt a galériához! Forrás: AFP/Josep Lago

Nem jelent meg az új Force India sem. Az istálló a múlt héten még a tavalyi autójával tesztelt, és ma vetette volna be először az új VJM08-at. Reggel azt ígérték, délután Nico Hülkenberg fogja vezetni, de erre végül nem került sor.

A Mercedes volt a harmadik csapat, amelynek a napja feltűnően hiányosan alakult. Lewis Hamilton sokáig az élen állt a közepes gumikon teljesített 1:24.881-es idejével, ám az MGU-K hibája miatt délután egyáltalán nem lépett pályára, ezért mindössze 48 körrel zárta a napot. A címvédő ugyanakkor nem keseredett el túlzottan. „Még lesz egy napom az autóban, és akkor remélhetőleg minden jól megy majd. Örülni fogok, ha le tudunk zavarni 150 kört" – mondta a Sky-nak. „Egyelőre azonban az a legfontosabb, hogy minél többet kísérletezzünk, és az autó az első versenyre olyan legyen, mint szeretném." Hamilton egyébként elárulta, hogy a múlt heti betegsége után már sokkal jobban érzi magát, és a félbeszakadt tesztnap után még futni is elment.

A Williams zavartalanul menetelt

A Williamsnél már a hét elején kilátásba helyezték, hogy végre megvillantanak majd valamit az autójuk képességeiből, és így is történt. Massa délután fél 4 körül már a közepes gumikon is rávert Hamiltonra, majd röviddel később a lágyakon még lejjebb szorította a lécet, ráadásul 103 kört teljesített, ami bő másfél versenytávnak felel meg. „Szerintem ideje volt megmutatnunk, hogy ott vagyunk az élvonalban. Hogy a Mercedestől mennyire vagyunk lemaradva, azt nem tudom, viszont azt hiszem, a többiekkel szemben megálljuk a helyünket" – mondta Massa. „Igyekszünk kiegyensúlyozottabbá válni, és elégedett is vagyok, de még korán van."

A Williams gyors és megbízható volt: Massa szerint ott vannak a szeren - katt a galériához! Forrás: Williams

Hasonlóan eredményes napja volt a Saubernek is. Marcus Ericsson ma mindenkinél több kört húzott le a pályán, bár ami az idejét illeti, lényegesen lassabbnak bizonyult Massánál: úgy maradt el tőle 0,776 másodperccel, hogy a szuperlágy gumikon érte el a legjobbját. Előtte viszont teljesített egy rendes versenyszimulációt is a közepes illetve kemény Pirelliken.

A nap első megszakítását Danyiil Kvjat idézte elő még reggel, amikor a Red Bull megállt alatta a bokszkijáratnál, de hamarosan visszatérhetett vele a pályára. A csapat napját először az eső, majd délután egy műszaki hiba hátráltatta, amely miatt Kvjat programját egy hosszabb etap közepén megváltoztatták, és inkább rövid etapok sorozatát tette meg. A Red Bull péntekre új alkatrészeket kap az autójához.

A Red Bull továbbra is a "CamoBull" zebrafestéssel tesztel - katt a galériához! Forrás: AFP/Josep Lago

Romain Grosjean Kvjathoz hasonlóan 75 kört tett meg a Lotusszal, miközben a beállításokkal való kísérletezés mellett a teljesítményre irányuló etapokat is megtett, főleg az új első futóműgeometria kiértékelése érdekében. Ő éppúgy elégedett volt az E23 megbízhatóságával, mint a csapat vezető versenymérnöke, Alan Permane. „Rengeteg adatot gyűjtöttünk, és Romain hasznos visszajelzésekkel szolgált" – jelentette ki Permane. „A pálya egy ideig nedves volt, ezért akkor nem akartunk túl sok időt kint tölteni, mert a tesztelés szempontjából nem lett volna értelme." A Lotus mai leglátványosabb húzása az volt, hogy bejelentették egy tesztpilótanő, Carmen Jordá leigazolását.

A Ferrarinak nyugodt napja volt: Kimi Räikkönen nem feltűnősködött. Délelőtt a csapat a beállításokkal és az üzemanyagszintekkel játszva különböző hosszúságú etapokat bonyolított le. A finn délután meglehetősen sok időt töltött a garázsban, de egyébként magabiztosan rótta a köröket, és meg sem próbálkozott egy időmérő-szimulációval a lágyabb gumik valamelyikén.

Ugyanakkor sok időt vesztett olyan műszaki problémákkal, amelyeket a technikai igazgató, James Allison "bosszantónak" nevezett. "Az autónk nem olyan rossz, de bizonyos területeken még fejlődnünk kell. Főleg arra gondolok, amikor trükkössé válnak a körülmények, mert a gumik körről körre másképp viselkednek" - tette hozzá Räikkönen. A finn, aki még mindig kitart a mellett, hogy a Ferrari nagyot lépett előre, megjegyezte, hogy pénteken fog kipróbálni pár új alkatrészt az autóhoz.

A Ferrari nem feltűnősködött - katt a galériához! Forrás: AFP/Josep Lago

A Toro Rosso majdnem teljesen új autóval érkezett Barcelonába, s noha a ráncfelvarráson átesett STR10 a pálya mellett álló megfigyelők szerint nehezen vezethetőnek tűnt, ráadásul egyszer le is robbant, Carlos Sainz elégedett volt vele. „Nagyon kellemes volt vezetni az újításokkal felszerelt autót" – állította, miután főként aerodinamikai méréseket és mechanikai teszteket végzett. „A délelőtt vége felé egy igazi etapot is teljesíthettem, és azonnal éreztem, hogy az autó mennyivel jobb lett mind a tapadás, mind a balansz tekintetében."

A csapatok Barcelonában vasárnapig folytatják a tesztelést.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!