Társoldalunk:

Feltámadt a Red Bull Barcelonában

2015.02.20., 08:46
rendezés

A pénteki tesztnap a McLaren számára is eredményesebbnek bizonyult a csütörtökinél, de mindez semmi a Red Bullhoz képest, amely nemcsak a leggyorsabb, hanem a legszorgalmasabb is volt. Räikkönen is ott loholt Riccardo sarkában, Maldonado tegnapi legjobbját öten döntötték meg.

A második előszezoni teszthét második napjáról a Red Bull távozhat a legelégedettebben, miután Daniel Ricciardo megfutotta a barcelonai gyakorlás eddigi legjobb idejét, ráadásul mindenkinél több kört teljesített. A többi istállónak sem kell azonban elkeserednie, hiszen az ismét szép időben zajló tesztnapon nagyon szoros időeredmények születtek: Kimi Räikkönen mindössze 1 századdal kapott ki Ricciardótól, de Felipe Massa lemaradása sem volt jelentős.

Ricciardo még az ebédszünet előtt, a lágy abroncsokon futotta meg 1:24.574-es körét, amely fél másodperccel gyorsabb volt, mint Pastor Maldonado csütörtöki győztes ideje. Az ausztrál a nap második felében inkább hosszú etapokat teljesített, de a körideje elég volt ahhoz, hogy az élen maradjon. Ricciardo azonban nem ennek örült a legjobban, hanem annak, hogy 143 kört tett meg probléma nélkül, és egy versenyszimulációt is teljesített. Igaz, ezt csak két részletben tudta megtenni, mert a harmadik etapját megszakított a Carlos Sainz kicsúszása miatt lengetett piros zászló.

„Sokkal jobban sikerült ez a napunk, mint az eddigiek" – mondta Ricciardo. „Az volt a célunk, hogy sikerüljön legalább 100 kört teljesítenünk, és csodálatos érzés, hogy 140 is sikerült. Ez volt a legfontosabb, de gyakoroltuk a bokszkiállásokat is, és nagyjából egy versenyszimulációt is sikerült teljesítenem."

Ricciardo a sok megtett körnek örült a legjobbanForrás: AFP/Lluis Gene

A második helyen Kimi Räikkönen végzett, aki szintén a nap első felében futotta meg a Ricciardóénál pontosan 1 századdal lassabb idejét. A finn délután inkább rövid etapokon tesztelte a különböző keverékeket, de így is sikerült 90 problémamentes kört teljesítenie. „Minden területen jó irányba haladunk, a csapat remek munkát végzett a tél során" – mondta a mostanában feltűnően sokat mosolygó Räikkönen, aki ugyanazzal a gumikeverékkel érte el a legjobb idejét, mint Ricciardo. „Az istálló főnökei a megfelelő embereket tették a megfelelő pozíciókba. Még korán van, de úgy tűnik, most mindenki jobban élvezi a munkát."

A Williams szokásához híven sokáig nem mutatta meg, mire lenne képes valójában: Felipe Massa az egyes szektorokban többször is megfutotta a legjobb részidőt, de egy ütőképes kört csak késő délután rakott össze, azzal viszont rögtön előreugrott a 3. helyre. A lágy gumikon 1:24.672-es időt futott, csak 98 ezreddel maradt el a Red Bulltól. „Nagyszerű lehetőségek rejlenek az autónkban – ebből valamit már most is megmutattunk, de még nagyon sok munka vár ránk" – mondta Massa. „Mindent megcsináltunk, amit mára terveztünk, és váratlan problémákkal sem szembesültünk."

Negyedik lett Sergio Pérez a Force Indiával, de az ő körideje a legkevésbé mérvadó, hiszen az istálló a tavalyi autóját hozta el Barcelonába. Jobb híján a gumikat tesztelték, és annak örülhettek, hogy Pérez majdnem 2 másodpercet javított a csütörtöki idején.

Aggódhatnak a Mercedes riválisai

A Mercedes mindkét versenyzőjét bevetette pénteken, noha mindegyikük egészségügyi problémával bajlódott. Nico Rosberg a nyakfájdalmai ellenére autóba ült délelőtt, és 66 kört teljesített, délutánra viszont átadta az autót a csütörtökön magas lázzal küszködő Hamiltonnak. A Mercedes elővigyázatosságból döntött úgy, hogy pihentetik Rosberget, aki legközelebb vasárnap ül majd autóba. Hamilton gyengélkedve is hasznos napot zárt: délután 89 kört tett meg, köztük egy versenyszimulációt, és úgy végzett a tabella 5. helyén, hogy a közepes gumikon csak 3 tizeddel maradt el a lágyakat használó riválisaitól. A Mercedes riválisai aggódhatnak, ha figyelembe vesszük, hogy a lágy abroncsok a becslések szerint egy másodperccel gyorsabbak, mint a közepes keverékű gumik. Hamilton ráadásul azt állítja, egészségesen még gyorsabb lehetett volna.

Délelőtt Rosberg, délután Hamilton vezette a MercedestForrás: AFP

„Voltam már jobban is" – nyilatkozta a nap végén. „A tegnapi magas lázam elmúlt, de még mindig gyengének éreztem magam. Jó érzés volt viszont, hogy ma sok kört tudtam megtenni. Nyilvánvaló, hogy bizonyos területeken még javulnunk kell, és időnként bosszantó hibákkal találkozunk, de a csapat ismét hihetetlen munkát végzett. Csak nekem nincs most elég energiám ahhoz, hogy mindent kihozzak az autómból."

Elégedett a McLaren

A két Mercedest Fernando Alonso követte, aki 1,3 tizedes lemaradással végzett a 7. helyen. A lágy gumikon futott időeredménye nem ad okot az ünneplésre, az viszont igen, hogy az MGU-K-t érintő tömítési hiba ellenére 59 kört tett meg egy nap alatt – többet, mint amire a McLaren-Honda az eddigi tesztnapokon képes volt. Noha Eric Boullier úgy nyilatkozott, a tervezett munkának csak az 50 százalékát tudták elvégezni az eddigi gyakorlásokon, a második barcelonai napjukkal elégedett volt.

Alonso elégedetten nyilatkozott a nap végénForrás: AFP

„Elkezdtük behozni a lemaradásunkat. A mai napra tervezett aerodinamikai teszteket teljes mértékben elvégeztük, és már a beállításokon is elkezdtünk dolgozni, hogy megvizsgáljuk az autónk reakcióit. Eddig tetszik, amit látunk" – mondta a McLaren versenyigazgatója, Alonso pedig még jobb kedvvel nyilatkozott. „Ez egy gyönyörű nap volt számomra, hiszen végre ízelítőt kaptam abból, hogy mire lesz képes az autónk" – mondta. „9-kor kihajtottunk a pályára, és 6 előtt fejeztük be a körözést, ez eddig nem sikerült. Végre tesztelhettük az autónk teljesítményét, és számos rendszer működését ellenőrizhettük. Minden körrel tanultunk valami újat, de tudjuk, hogy még mindig az út elején járunk, hiszen ma is mi tettük meg a legkevesebb kilométert."

A Lotust pénteken a tesztpilóta, a GP2-es bajnok Jolyon Palmer vezette, és Pastor Maldonado idejétől csütörtöki idejétől 1,1 másodperccel elmaradó brit a 8. helyen végzett, miután délután folyamatosan javulni tudott. Azt a két pilótát sikerült megelőznie, akik miatt piros zászlóval meg kellett szakítani a pénteki edzésnapot: a 9. helyen záró Marcus Ericsson Saubere a célegyenesben állt le az utolsó fél órában, Carlos Sainz pedig délután a 9-es kanyarnál csúszott ki, és ragadt a kavicságyban. Később folytatta a körözést, de az utolsó helyről nem tudott elmozdulni.

 

Origo
18:03

Vége a tesztnapnak

Lengetik a kockás zászlót, mindenki visszatér a bokszba. A második barcelonai tesztnap rendkívül szoros eredményekkel zárult, az első három helyezett 1 tizeden belüli időket futott a lágy abroncsokon. A végeredmény:

1. Ricciardo (Red Bull RB11) 1:24.574 - 143 kör
2
. Räikkönen (Ferrari SF15-T) 1:24.584 - 90 kör
3.
Massa (Williams FW37) 1:24.672 - 88 kör
4. Pérez (Force India VJM07) 1:24.702 - 121 kör
5. Hamilton (Mercedes W06) 1:24.923 - 89 kör
6
. Rosberg (Mercedes W06) 1:25.556 - 66 kör
7. Alonso (McLaren MP4-30) 1:25.961 - 59 kör
8. Palmer (Lotus E23) 1:26.280 - 77 kör
9. Ericsson (Sauber C34) 1:27.334 - 113 kör
10. Sainz (Toro Rosso STR10) 1:28.945 - 100 kör

Origo
17:55

Räikkönen a rajtokat gyakorolja

Ricciardo is elhagyta a garázsát az utolsó percekre. Őket a hétvégén nem láthatjuk már a pályán, a következő két napon Vettel és Kvjat ülhet a volán mögé.

Origo
17:52

Hamilton ismét a pályán

Már 85 körnél jár délután, Rosberggel együtt pedig 152 kört tettek meg a Mercedesszel. Azért Ricciardónak sem kell szégyenkeznie, ő egyedül teljesített 137 kört. Hamilton megint egy lassú körrel nyitott, a második körére viszont némileg felgyorsult.

Origo
17:43

Nagy a forgalom

Hamilton, Ricciardo, Räikkönen, Pérez és Palmer is a pályán van, az utolsó 20 percben is megpróbálnak érdemi munkát végezni. Hamilton három 1:40-es kör után visszatért a bokszba, Ricciardo az autóján megjelent zöld áramlásjelző festék alapján szintén az aerodinamikát teszteli.

Origo
17:35

Újraindult a gyakorlás

Ez gyorsan ment, a Saubert a célegyenesről gyorsan visszatolták a garázsba. Massa, Hamilton és Pérez azonnal a pályára hajtott, bár a brazil a kör végére érve rögtön behajtott a bokszba. Hamilton nagyon lassan hajtott a célegyenesben, valószínűleg aero-adatokat gyűjtött.

Origo
17:29

Piros zászló

Ericsson Saubere állt le a célegyenesben, egyelőre nem tudjuk, mi történt vele. Fél órával a kockás zászló előtt kell ismételten megszakítani az edzést.

 

Origo
17:26

Füstöl a Toro Rosso

Az egyik szerelőnek a tűzoltókészüléket is be kellett vetnie, miközben Sainz füstölő autóját visszatolták a garázsba, de úgy tűnik, nem lett nagyobb baj. A spanyol eddig kereken 100 kört teljesített ma, csapattársa, Max Verstappen pedig a bokszutca faláról figyelte az eseményeket.

 

Origo
17:21

Hamilton már az ötödik

Ha nem is érzi teljesen jól magát, ez nem látszik a teljesítményén: a közepes gumikon 1:24.923-as időt futott, és már a 82. körét teljesíti, mióta délután átvette Rosbergtől az autót.

Origo
17:19

Ricciardo befejezte a versenyszimulációt

Bár a piros zászló megszakította a munkáját, utána folytatta a hosszú etapokat, és sikeresen teljesítette a nagydíjnak megfelelő 66 kört. Az Auto Motor und Sport feljegyzései szerint az utolsó etapja így alakult a lágy gumikon: 1:27.9 - 1:28.1 - 1:28.0 - 1:28.4 - 1:28.7 - 1:29.1 - 1:29.4 - 1:29.4 - 1:29.8 - 1:30.2 - 1:30.6.

Origo
17:13

Räikkönen a pályán

A 2. helyen álló finn délután nem sok kört tett meg, de az utolsó háromnegyed órát még kihasználhatja. A közepes gumikon van kint, tehát nem azért ment ki, hogy javítson az idején.

Origo
17:07

A sorrend

Egy órával a gyakorlás vége előtt az állás:

1. Ricciardo (Red Bull RB11) 1:24.574 - 132 kör
2
. Räikkönen (Ferrari SF15-T) 1:24.584 - 74 kör
3.
Massa (Williams FW37) 1:24.672 - 81 kör
4. Pérez (Force India VJM07) 1:24.702 - 96 kör
5
. Rosberg (Mercedes W06) 1:25.556 - 66 kör
6. Alonso (McLaren MP4-30) 1:25.961 - 53 kör
7. Palmer (Lotus E23) 1:26.280 - 62 kör
8. Hamilton (Mercedes W06) 1:26.732 - 77 kör
9. Ericsson (Sauber C34) 1:27.334 - 104 kör
10. Sainz (Toro Rosso STR10) 1:28.945 - 91 kör

Origo
17:04

Massa feljött a 3. helyre

A tabella első három helyezettje 1 tizeden belül van, miután a brazil 1:24.672-es kört futott a Williamsszel a lágy gumikon. Mindössze 98 ezred a lemaradása Ricciardóhoz képest.

Origo
16:55

A Williams csak ízelítőt ad a tempójából

Massa az előbb az első szektorban volt a leggyorsabb, most meg az utolsóban futotta meg az eddigi legjobb részidőt. Összeségében viszont 7 tizeddel lassabb kört futott, mint Ricciardo - a Williams valószínűleg továbbra sem törekszik arra, hogy a tabella első helyein végezzen.

 

Origo
16:52

Ricciardo is lágy gumikat kapott

Egy rövid kerékcsere után folytatja a körözést, úgy tűnik, most folytatja a korábban megszakított versenyszimulációját. Összességében már 123 körnél jár.

Origo
16:48

Massa javított a lágyakon

A Williams a nap nagy részében a keményebb abroncsokat tesztelte, most viszont felrakták a lágyakat Massa autójára, aki rögtön javítani tudott. Az első szektorban megfutotta a nap legjobb részidejét, de végül 1:25.123-as idővel, fél másodperces lemaradással a 4. helyre fért be.

Origo
16:44

Hamilton befejezte az etapját

15 kört teljesített, majd visszatért a garázsba. Ricciardo továbbra is a pályán van, már 19 kört tett meg egyhuzamban. Alonso rövid időre ismét feltűnt a pályán, de mért körig ezúttal nem jutott el.

Origo
16:37

Többen futnak hosszú etapot

Köztük Hamilton és Ricciardo is. A Mercedes a kemény gumikon 1:28-as, a Red Bull a közepeseken 1:30-as időket fut. Azt persze nem tudhatjuk, mennyi benzint cipelnek.

Origo
16:32

Sainz visszatért a pályára

A Toro Rosso csak egy ellenőrző kört tett meg a kicsúszása után, majd visszatért a bokszba. Közben Palmer a lágy gumikon visszaelőzte Hamiltont, és feljött a 6. helyre.

Origo
16:27

Hamilton feljött a 6. helyre

Kapott egy új szett kemény gumit, és rögtön megfutotta az eddigi legjobb körét, 1:26.732-es idővel előzte meg Palmert, Ericssont és Massát. Ricciardo mögött még mindig 2,1 másodperc a lemaradása.

Origo
16:22

Ricciardo a 100. körét teljesíti

A piros zászló miatt megszakított versenyszimulációja óta először hajtott ki a pályára, a közepes gumikat használja.

Origo
16:15

A Force India rutinellenőrzéseket végez

Ezért nem láthattuk Pérezt egy ideje a pályán. A mexikói kihasználja az időt, és az előző etapjáról gyűjtött adatokat nézegeti a mérnökével.

 

Origo
16:09

Palmer nagyot javít

Fél másodpercet faragott az eddigi idejéből, de 1:27.654-es körével maradt a 8. helyen. A lágy gumikon van kint, rajta kívül Räikkönen és Ericsson a közepes, Hamilton pedig a kemény gumikon tartózkodik a pályán.

Origo
16:04

A sorrend

Az állás két órával a tesztnap vége előtt:

1. Ricciardo (Red Bull RB11) 1:24.574 - 98 kör
2
. Räikkönen (Ferrari SF15-T) 1:24.584 - 70 kör
3
. Pérez (Force India VJM07) 1:24.702 - 86 kör
4
. Rosberg (Mercedes W06) 1:25.556 - 66 kör
5
. Alonso (McLaren MP4-30) 1:25.961 - 44 kör
6. Massa (Williams FW37) 1:26.927 - 59 kör
7. Ericsson (Sauber C34) 1:27.334 - 86 kör
8. Palmer (Lotus E23) 1:28.115 - 49 kör
9. Hamilton (Mercedes W06) 1:28.774 - 51 kör
10. Sainz (Toro Rosso STR10) 1:28.945 - 64 kör

Origo
16:00

Hamilton néhány századot javított

Most 1:28.774-es kört futott, de maradt a 9. helyen, és az előtte álló Palmer idejétől is több mint 6 tizeddel elmarad.

Origo
15:59

Massa a bokszban

Hat mért kört tett meg a Pirelli téligumijain, és hasonló időket autózott, mint Hamilton a kemény abroncsokon. Ez persze csalóka lehet, hiszen a Mercedes hosszabb etapot fut, valószínűleg több benzinnel.

Origo
15:56

Már nem Hamilton az utolsó

1:28.788-as kört futott a kemény gumikon, ezzel megelőzte Sainzot. A spanyol Toro Rossóját már vizsgálják a garázsban a kavicságyba tett látogatása után.

Origo
15:50

Alonso a pályán

Már 40 körnél jár, a McLaren az eddigiekhez képest tényleg jól szerepel ma. A spanyol a lágy gumikon van kint, Hamilton pedig a keményeken köröz a Mercedesszel.

Origo
15:47

Bizakodik a McLaren

Nem akarják elbízni magukat - erre 38 kör megtétele után nem is lenne sok okuk -, de örülnek, hogy legalább a tegnapinál jobb napjuk van. Abban bíznak, hogy a hátralévő bő két órában sikerül további köröket teljesíteniük.

 

Origo
15:43

Zöld zászló

Massa valóban elsőként fordult ki a garázsból, majd Pérez is követte őt. Egy perccel később Hamilton és Palmer is csatlakozott hozzájuk, a rövid megszakítás után gyorsan benépesül a pálya.

Origo
15:40

Hamarosan zöldre válthat a lámpa

Sainz autóját elszállították, minden bizonnyal perceken belül folytatódhat a körözés. Massa már negyed órája vár arra, hogy kimehessen, ő biztosan az elsők között fog kihajtani a pályára.

Origo
15:37

Ricciardo második etapja

Az Auto Motor und Sport szerint így alakultak a köridői a versenyszimuláció során: 1:31.0 - 1:30.8 - 1:30.6 - 1:30.0 - 1:30.6 - 1:31.0 - 1:30.8 - 1:30.8 - 1:31.2 - 1:31.1 - 1:31.3 - 1:31.5 - 1:31.7 - 1:31.8 - 1:31.6 - 1:31.8 - 1:32.2 - 1:31.5.

Origo
15:34

Neymar is itt van

A Barcelona brazil sztárja is kilátogatott a tesztre, éppen a Williamsnél vendégeskedik. Massa egyébként pont ki akart hajtani a bokszból, amikor meglengették a piros zászlót. A Williams délután még egy kört sem tett meg.

 

Origo
15:29

Vettel: Nem vagyok Schumacher

A német versenyző köszönte az összehasonlítást a Ferrari főnökének, Maurizio Arrivabenének, de nem kért belőle. Hogy miért? Hát ezért. És ilyen volt, amikor megérkezett Barcelonába nemrég. Eléggé fel van dobva, nem?

Origo
15:29

Piros zászló!

Sainz kicsúszott, és a 9-es kanyarnál a kavicságyban kötött ki. A kora reggeli, pillanatokig tartó piros zászlót kivéve először állították le a mai gyakorlást, ennek valószínűleg a Red Bull és a Ricciardo örül a legkevésbé.

Origo
15:22

Ricciardo a bokszban járt

Valószínűleg egy újabb szett közepes gumit kapott, de utána egyből visszatért a pályára, hiszen versenyszimulációt teljesít. Ez abból is látszik, hogy a Red Bull időnként táblát lógat ki neki a bokszutca faláról, amelyen a hátralévő körök számáról tájékoztatják. Ha minden jól megy, ő lesz az első versenyző, aki ma átlépi a 100 körös határt, már 94-nél jár.

Origo
15:19

A Mercedes kíméli Rosberget

Délután azért Hamilton vezeti az autót, mert a csapat szeretné, ha Rosberg nyakfájdalmai teljesen elmúlnának, mielőtt vasárnap újra autóba ül. A brit ma elég jól érezte magát ahhoz, hogy átvegye az autót csapattársától.

Origo
15:10

A Honda elégedett

A Twitteren ezt írják - és kíváncsian várják, mit hoz a délután. Hát, például Sebastian Vettelt hozta, aki Ricciardót megszégyenítően széles mosollyal, a fotósok hadától kísérve érkezett meg Barcelonába az imént.

Origo
15:07

A sorrend

Öt órányi tesztelés után ez a részeredmény:

1. Ricciardo (Red Bull RB11) 1:24.574 - 85 kör
2
. Räikkönen (Ferrari SF15-T) 1:24.584 - 58 kör
3
. Pérez (Force India VJM07) 1:24.702 - 66 kör
4
. Rosberg (Mercedes W06) 1:25.556 - 66 kör
5
. Alonso (McLaren MP4-30) 1:25.961 - 37 kör
6. Massa (Williams FW37) 1:26.927 - 47 kör
7. Ericsson (Sauber C34) 1:27.334 - 79 kör
8. Palmer (Lotus E23) 1:28.128 - 43 kör
9. Sainz (Toro Rosso STR10) 1:28.945 - 57 kör
10. Hamilton (Mercedes W06) 1:29.391 - 25 kör

Origo
15:03

Alonso a lágy gumikkal próbálkozik

Vajon meghajtja rendesen a McLarent? Igen! 1:25.961-re javít, amivel viszont marad az 5. helyen. Ricciardo pedig valószínűleg versenyszimulációt teljesít, mert zsinórban már vagy 17 kört tett meg.

Origo
14:54

Ricciardo átveszi a vezetést...

...a körök számában is: a 78-adikban jár, ezzel megelőzte Ericssont. A csapatok között viszont még mindig a Mercedes vezet, mert Rosberg és Hamilton együtt 83 kört teljesített eddig.

Origo
14:50

Hosszabb etapok vannak terítéken

A Sauber és a Force India is ilyeneket bonyolít le, az utóbbi elsősorban a gumikat tesztelendő. Räikkönen is megjelent a pályán a Ferrarival, amelyen a kemény keverékű gumik vannak.

Origo
14:47

Hamilton még nincs teljesen jól

Legalábbis ezt sugallja a legutóbbi tweetje, amelyben azt írta, "ma egy kicsit jobban érzem magam." Megköszönte a szurkolói támogatását is. Az előbb egyébként a kemény gumikon megtett egy ki/be-kört, és most újra a pályán van.

Origo
14:43

Alonso is befejezte az etapját

4 kört tett meg a McLarennel a jelöletlen téligumikon, 1:28-as volt a leggyorsabb. Most Ricciardo, Pérez, Ericsson és Sainz körözget.

Origo
14:37

Hamilton visszatért a bokszba

11 kört tett meg. Räikkönen az előbbi körét 1:26.464 alatt teljesítette, amivel az első helyet nem fenyegette, de ez még mindig a legjobb kör az ebédszünet vége óta. És csodák csodája, Alonso is felbukkant! Ez jó hír, hiszen a McLaren tegnap délután már nem láttuk.

Origo
14:31

Räikkönen újra a lágy gumikon

Vajon megkísérel egy még gyorsabb kört? Itt lenne az ideje, mert az aszfalt hőmérséklete elkezdett lassan, de biztosan csökkenni. Egyelőre 1 századdal van az élen álló Ricciardo mögött, aki most szintén kihajtott a pályára. Hamilton kitartóan rója a köröket.

Origo
14:24

Hamilton kiment

A közepes gumikon tett meg pár kört, és 1:31.456-tal fel is iratkozott a tabellára - egyelőre az utolsó helyen. Ericssonhoz Palmer is csatlakozott odakint, ahogy a Lotus korábban ígérte.

Origo
14:22

Ericsson is megjelent

Cserébe viszont Pérez visszatért a bokszba, úgyhogy megint egyetlen autó van a pályán.

Origo
14:12

Autó a pályán!

Breaking! És nem a Lotus az, hanem a Force India - Pérez a lágy gumikon gurult ki a kellemes langyos katalán aszfaltra. A legjobbját délelőtt a szuperlágy Pirellikkel érte el.

Origo
14:07

Nyugi van

A pilóták a jelek szerint megmakacsolták magukat, és az ebéd utáni sziesztájukat töltik. Mondjuk nem csoda, elvégre Spanyolországról van szó... De a Lotus azt ígéri, Palmer mindjárt befejezi a pihenést:

Origo
13:59

Zöld zászló!

Újraindult a tesztelés Barcelonában, de egyelőre senki nem használta ki a lehetőséget. Egyébként az elmúlt egy órában még melegebb lett: a levegő 12, az aszfalt 28 fokos.

Origo
13:56

Hamilton vátja Rosberget

Tegnap még beteg volt, de a jelek szerint meggyógyult, és/vagy Rosberg nyaka mégis fáj. Legalábbis a Mercedes tweetje arra utal, hogy most a címvédő ül autóba:

Origo
13:48

Mennyire gyorsak az új autók?

Egy érdekes összehasonlítás, amíg a csapatok ebédelnek. A tavalyi előszezonban nem volt teszt Barcelonában (inkább a melegebb, de drágább Bahreint választották), tavalyelőtt, a V8-as korszak utolsó évében viszont épp itt rendezték a második tesztet pont ugyanebben az időszakban, február 19. és 22. között. Akkor a második nap legjobb eredményét Pérez érte el a McLarennel, az ideje 1:21.848 volt. Ez végül az egész teszt leggyorsabb köre lett - Ricciardo mai, 1:24.574-es legjobbja még 2,7 mp-vel gyengébb.

Ugyanakkor hozzá kell tenni, hogy az autók tavalyhoz képest mindenképpen sokat fejlődtek. Májusban egy éve is rendeztek egy barcelonai tesztet, és akkor Maldonado 1:24.871-es ideje volt az etalon. Ezt Ricciardo, Räikkönen és Pérez ma máris túlszárnyalta, pedig az autók (a Force Indiát leszámítva) még sokkal kiforratlanabbak, mint akkor voltak.

Origo
13:36

A Ferrari szállítana motort a Manornak

A Sky riportere, Rachel Brooks azt írja, a Ferrari már megállapodott a feltámadóban lévő Manorral, hogy az idén ellátja őket 2014-es motorokkal, de hivatalos szerződést még nem kötöttek erről. A Marussia jogutódja ellen tegnap megszüntették a csődeljárást.

Origo
13:17

Gyári csapatot indít a Renault?

A Red Bull-lal folytatott huzakodásuk legújabb fejleményeként most ezzel fenyegetőznek. Íme a teljes sztori.

Origo
13:03

A délelőtti sorrend

Szép köridők születtek, az első négy óra után ez a részeredmény:

1. Ricciardo (Red Bull RB11) 1:24.574 - 64 kör
2
. Räikkönen (Ferrari SF15-T) 1:24.584 - 46 kör
3
. Pérez (Force India VJM07) 1:24.702 - 44 kör
4
. Rosberg (Mercedes W06) 1:25.556 - 66 kör
5
. Alonso (McLaren MP4-30) 1:26.387 - 28 kör
6. Massa (Williams FW37) 1:26.927 - 47 kör
7. Ericsson (Sauber C34) 1:27.334 - 58 kör
8. Palmer (Lotus E23) 1:28.128 - 31 kör
9. Sainz (Toro Rosso STR10) 1:28.945 - 42 kör

Origo
12:59

A délelőtti tesztnek vége

Ricciardo, Rosberg és Ericsson, az utolsó fecskék még visszaszállingóznak a bokszba... A csapatok délután 2-kor folytatják a munkát a pályán.

Origo
12:52

Räikkönen újra pályán

7 perc múlva kezdődik az ebédszünet (amely Barcelonában 1-től 2 óráig tart), úgyhogy páran még megpróbálnak lezavarni néhány kört. Ebben a tekintetben egyébként a Red Bull most kifejezetten jól áll - Ricciardo 58 kört tett meg, így csak Rosberg előzi meg.

Origo
12:48

Alonso a sorára vár

Egyelőre a garázsból figyeli, ahogy Ricciardo, Rosberg és Ericsson körözget. Egy jó kép róla:

Origo
12:42

Massa is gyorsult

1:26.927-re tornázta le az idejét, de ezzel is maradt a 6. helyen. Éppúgy a Pirelli téligumijait használja, mint Ricciardo, amióta az előbb újra megjelent a pályán. Rosberg és Ericsson is odakint van.

Origo
12:31

1,7 mp-t javított a Red Bull

Ricciardo a tavalyi Spanyol Nagydíjra 1:26.285-ös idővel kaparintotta meg a 3. rajtkockát, erre máris rengeteget vert. A Ferrari még többet, 2,6 másodpercet fejlődött. Az Autosport megfigyelői szerint a Renault ugyanakkor még mindig halkabb a Mercedesnél és a Ferrarinál.

Origo
12:28

Räikkönen megközelíti a Red Bullt

Ennek már a fele sem tréfa: szintén a lágy gumikon csak kereken 1 századdal marad el Ricciardótól. Pérez is javított a szuperlágyakon, de csak 1:24.702-re, úgyhogy ő a 3. helyen áll. Érdemes megjegyezni, hogy az aszfalt most 25 fokos.

Origo
12:26

Ricciardo az élre ugrik

Ahogy a Red Bull írja, "a dombok életre kelnek": Ricciardo 1:24.574-es ideje 7 tizeddel jobb a tavalyi pole-nál. A lágy gumikkal érte el, de Pérez most a szuperlágyakkal próbálkozik...

Origo
12:23

Szenzorok tömege az autókon

Talán a McLarené volt a leglátványosabb, ők egy szabályos drótkerítéssel igyekeztek megvédeni az autójukat a betörőktől:

Origo
12:20

Ricciardo megelőzi Rosberget

A lágy gumikon 1:25.274-re javított, 0,347 mp-re megközelítve az élen álló Pérezt. Utána be is ment a bokszba, csak Ericsson Sauberjét hagyva a pályán.

Origo
12:08

A sorrend

Három, nem velőtrázóan izgalmas óra után így fest a tabella:

1. Pérez (Force India VJM07) 1:24.927 - 32 kör
2
. Rosberg (Mercedes W06) 1:25.556 - 46 kör
3. Ricciardo (Red Bull RB11) 1:25.909 - 41 kör
4
. Räikkönen (Ferrari SF15-T) 1:26.340 - 29 kör
5
. Alonso (McLaren MP4-30) 1:26.387 - 26 kör
6. Massa (Williams FW37) 1:27.204 - 32 kör
7. Ericsson (Sauber C34) 1:27.396 - 44 kör
8. Palmer (Lotus E23) 1:28.128 - 30 kör
9. Sainz (Toro Rosso STR10) 1:28.945 - 30 kör

Origo
12:04

A McLaren újra pályán

Alonso napja egyelőre elfogadhatóan alakul: bár még csak 23 kört tett meg, az MP4-30 az MGU-K tömítésének hibája ellenére tűrhetően megy. Most tavalyi csapattársa, Räikkönen is kimerészkedett a garázsból.

Origo
11:59

Ricciardo javított

Na nem sokat, csak 13 ezredet, vagyis maradt a 3. helyen. A Lotus és a Toro Rosso párharca is folytatódott közben: Palmer megint visszaelőzte Sainzot a 8. helyen. Rajtuk kívül Ericsson körözget még a Sauberrel, a tabellát egyikük sem fogja lángra lobbantani.

Origo
11:57

Pérez a gumik összehasonlítását végzi

Mivel a Force India a régi autójával van itt, jobb híján az új Pirellik viselkedését próbálják feltérképezni, bár az igazsághoz hozzátartozik, hogy az olasz cég jórészt csak a gumik szerkezetén változtatott, és azon sem jelentősen. Kivétel a szuperlágy, amelynek a keveréke is más lett - lehet, hogy Pérez ma ezt is kipróbálja.

Origo
11:51

Hárman vannak a pályán

Sainz visszatért a garázsba, őt Pérez, Ericsson, majd Riccardo váltotta odakint. Kicsit megint élénkülni látszik a forgalom.

Origo
11:48

Taki Inoue visszatért

Emlékszünk rá, amikor a Hungaroringen elgázolta a sportbírók Tatrája, miközben a tűzoltókészülékkel igyekezett az autójához? Taki Inoue máig szívesen röhög magán, és most ráretusálta magát egy poroltóval az Alonso füstölő McLarenjét ábrázoló képre...

Origo
11:43

Sainz visszaelőzte Palmert

Nem túl nagy dráma, mert mindketten 1:29-es idővel szomorkodnak a tabella alján, de ismét a Toro Rosso van előrébb. Most csak Sainz körözget odakint, a már 23 fokos aszfalton. Amúgy továbbra sincs meleg, a levegő csak 8 fokos.

Origo
11:37

Véget ért a roham

Massán kívül mindenki visszatért a bokszba. A legtöbb körnél, konkrétan 46-nál, továbbra is Rosberg jár.

Origo
11:31

Ricciardo megelőzi Alonsót

1:25.922-es körével feltornázta a Red Bullt a 3. helyre, míg Räikköben már 1:26.804-re javított. Rosberg már alaposan benne jár egy hosszabb etapban.

Origo
11:29

Räikkönen egyre gyorsabb

Visszaelőzte Massát egy 1:27.068-as körrel, amit a közepes gumikon teljesített. Pérez közben befejezte az etapját.

Origo
11:27

Felpörögtek az események

Kettőt pislogtunk, és máros hét autó lett a pályán. Alonso is lefaragott az idejéből 4 tizedet, de egyelőre maradt a 3. helyen, 8 tizeddel Rosberg mögött. A lágy (Pérez), a közepes (Rosberg/Alonso) és a téligumi (Palmer) is használatban van jelenleg.

Origo
11:25

Pérezé a hét legjobb ideje

Rosberg pünkösdi királysága nem tartott sokáig: Pérez a tavalyi Force Indiával 1:24.927-re javított, 0,629 mp-vel megelőzve Rosberget. Ez 84 ezreddel jobb Maldonado tegnap beállított etalonjánál, és ugyanúgy a lágy keverékű Pirelliken született.

Origo
11:22

Massa is javít

Ő 1:27.204-es kört futott a kemény gumikon, ezzel megelőzte Räikkönent az 5. helyen. Palmer is gyorsult, már az utolsó előtti helyen áll a Lotusszal.

Origo
11:20

Rosberg átveszi a vezetést

Itt a Mercedes első komoly ideje Barcelonából: 1:25.556 a közepes gumikon. Bár ez még 4 tizeddel elmarad Maldonado tegnapi idejétől, és 0,156 mp-vel attól is, amellyel Rosberg a tavalyi Spanyol Nagydíjra megszerezte a 2. rajtkockát.

Origo
11:16

A Lotus megjelent a pályán

Vajon Palmer is megteszi mai első mért körét? Igen: 1:33.527. Ha minden igaz, a csapat továbbra is aerodinamikai méréseket végez, úgyhogy a GP2-bajnok a világot nem fogja megváltani még.

Origo
11:08

A sorrend

Ricciardo javított, úgyhogy két óra után így állunk:

1. Pérez (Force India VJM07) 1:26.447 - 22 kör
2
. Alonso (McLaren MP4-30) 1:26.741 - 15 kör
3
. Ricciardo (Red Bull RB11) 1:26.865 - 26 kör
4
. Rosberg (Mercedes W06) 1:27.242 - 34 kör
5
. Räikkönen (Ferrari SF15-T) 1:27.424 - 19 kör
6
. Massa (Williams FW37) 1:27.445 - 22 kör
7. Ericsson (Sauber C34) 1:27.933 - 30 kör
8. Sainz (Toro Rosso STR10) 1:30.536 - 14 kör
9. Palmer (Lotus E23) - 5 kör

Origo
11:05

Ricciardo is feliratkozik a tabellára

És igen, ahogy leírtuk, a Red Bull megijedt, és összekapta magát: Ricciardo 1:28.381 alatt lezavarta mai első mért körét, amely a 7. helyre volt elég. Már csak a Lotusnak nincs időeredménye.

Origo
11:00

Már csak két csapatnak nincs mért köre

A már említett Lotus mellett a Red Bullnak. Amúgy nagyon is lehetséges, hogy az RB11 gyors autó, de ez így nehezen fog kiderülni. Csak a Renault-ra fogni a problémákat gyanús, mert a Toro Rosso Jerezben és tegnap is sokkal több kört tudott megtenni ugyanazzal a motorral.

Origo
10:55

Alonso feljebb tornázza a McLarent

0,294 mp-re megközelíti Pérezt. 1:26.741-es ideje a csapat eddigi legjobbja Barcelonában, hiszen Button tegnap 1:28.182-vel zárt, mielőtt lerobbant az MP4-30.

Origo
10:53

Szerelik a Lotust

Palmer teljesítette a legkevesebb (5) kört eddig. A csapatnál azt írják, éppen leszerelnek az autóról "egy bonyolult áramlásmérő berendezést", és "egy másik varázscuccot" tesznek fel rá, ezért vesztegel a garázsban.

Origo
10:51

Pérez az élre áll

1:26.447-es idejével 0,795 mp-t ver az eddig vezető Rosbergre, de ne felejtsük el, hogy a tavalyi Force India már egy kiforrott konstrukció az új autókhoz képest! Räikkönen még tovább gyorsult, már a 3. helyen áll.

Origo
10:49

Räikkönen már 4.

1:27.770-re javított, de egyre nagyobb ellenállással kell megküzdenie, mert most Pérez, Massa és Alonso is mejelent a pályán.

Origo
10:47

Így füstölt a McLaren

Hm, ez vajon normális? Egyszerű olajtúltöltésről lenne szó? A McLaren mindenestre nem aggódja túl: a bejegyzésük szerint a kép azt ábrázolja, hogy "Fernando tövig nyomja a pedált." Aha.

Origo
10:45

Räikkönen megjelent a pálya

Talán történik is valami végre? Hát, fogjuk rá: a Ferrari megtette mai első mért körét, az 1:28.684 az 5. helyre volt elég. Kezdetnek elmegy. Az aszfalt már 19 fokos - tegnap 29 fokra melegedett, ami már épphogy elviselhető a gumik számára. Kíváncsian várjuk, hogy megdőlnek-e ma a tegnapi köridők.

Origo
10:39

A Mercedes egyedül körözget

Úgy tűnik, Rosberget nem igazán zavarja a nyaka: már 30 kört ment ma délelőtt, amivel kényelmesen vezeti a listát Ericsson (22 kör) előtt. A többiek a garázsban töltik az idejüket közben.

Origo
10:33

Rosberg átveszi a vezetést

Mai 24. körét 1:27.764 alatt teljesített, ezzel kemény 8 ezredet vert Massára - majd a következő alkalommal már 1:27.242-re javított, amivel Pérezt is megelőzte. Úgy tűnik, ő is a Pirelli téligumijait használja.

Origo
10:31

A Merci új hátsó szárnya

A Sky összehasonlító képén is látszik, hogy a csapat Jerez óta az ígéretéhez híven lecserélte a W06 hátsó vezetőszárnyát egy olyanra, amelyet csak egy középső pillér tart a korábbi kettő helyett.

Origo
10:25

A McLaren visszatért a garázsba

Alonso sorozatban 6 kört tett meg, és 1:27.978-nál állította meg a stoppert. Pérez buzgón körözget tovább a közepes keverékű gumikon, az előbb újra megközelítette a legjobb idejét. Rajta kívül még Ericsson van a pályán a Sauberrel.

Origo
10:21

Alonso a 3. helyen kezd

És igen: 1:28.265-ös idejével feljön Massa mögé, akitől Pérez az imént átvette a vezetést egy 1:27.424-es körrel a tavalyi Force India volánjánál. A McLarenen a Pirelli kifejezetten alacsony hőmérséklethez tervezett téligumijai vannak. Alonso a második körében 1:28.065-re faragta le az idejét.

Origo
10:17

A McLaren a pályán

Alonso némi szünet után újra megjelent - eddig csak 4 kört teljesített, kevesebbet mindenki másnál. Vajon most lesz időeredménye is?

Origo
10:12

Sainz is feliratkozik a tabellára

1:32.134-es idővel kezd, majd 1:30.536-ra javít, amivel a 3. helyen áll. Tegnap a Toro Rosso tette meg a legtöbb kört. Räikkönen ismét visszatért a bokszba anélkül, hogy befejezte volna a mért körét.

Origo
10:09

Négyen vannak a pályán

Rosberg, Ricciardo, Räikkönen és Sainz. A Mercedes nagyon lassú köröket fut, Rosberg az imént javított 1:38.523-ra. Massa egyébként a közepes gumikon érte el a legjobb eredményét.

Origo
10:08

A Red Bull élesben gyakorol

Mármint a kerékcseréket. Ricciardo minden alkalommal megtesz egy teljes kört, közben a szerelők újra beállnak, és tényleg versenykörülményeket utánozva végzik el a műveletet. A Sky szerint új, erősebb légkulcsokat is készített a csapat.

Origo
10:06

A sorrend

Az első óra után ez a helyzet:

1. Massa (Williams FW37) 1:27.772 - 9 kör
2. Pérez (Force India VJM07) 1:30.238 - 6 kör
3. Ericsson (Sauber C34) 1:31.838 - 13 kör
4. Rosberg (Mercedes W06) 1:39.106 - 17 kör
5. Ricciardo (Red Bull RB11) - 15 kör
6. Räikkönen (Ferrari SF15-T) - 7 kör
7. Sainz (Toro Rosso STR10) - 7 kör
8. Palmer (Lotus E23) - 5 kör
9. Alonso (McLaren MP4-30) - 3 kör

Origo
09:57

Massa átveszi a vezetést

És ahogy ezt leírtuk, a még mindig csak 14 fokos pályán megszületett az első valamirevaló idő a Williamstől: 1:28.733. Másodszor 1:27.772-re javított.

Origo
09:56

Rosberg begyorsul

Már amennyiben nem túlzás így fogalmazni egy 1:40-es kör esetében. Ezzel továbbra is a 3. helyen áll - érdekes módon az első óra leteltével még csak három pilótának van mért köre, pedig tegnap ilyenkor már majdnem mindenkinek volt.

Origo
09:53

Nagyon takarják a Ferrarit

Ahogy Räikkönen megjelent a bokszban, a szerelők kirohantak, és a garázs előtti paravánokat felkapva takarásban tolták vissza az autót. Az egész kísértetiesen emlékeztet a Csapd le csacsi! című film egyik jelenetére, amikor a munkásőrt játszó Eperjes Károly egy teherautó platóján menti meg az épület tetejéről levert vörös csillagot. "Takarás, elvtársak!"

Origo
09:50

Räikkönen kimegy, aztán bemegy

Úgy tűnt, nekivág egy mért körnek, ehelyett azonban visszatért a garázsba. Most Rosberg és Ricciardo van kint. A csapatok láthatóan a statikusabb feladatokat végzik el, amíg a pálya állapota nem alkalmas a teljesítményt előtérbe helyező körözésre.

Origo
09:46

A Sauberben új váltó van

Miután a tegnapi ütközésben az eredeti megsérült. A csapat szerelői alig 2 óra 45 perc alatt kijavították az autót, amely pedig igencsak nagy pofont kapott, letört a hátsó szárnya is.

Origo
09:43

Ericsson vezeti a körlistát

Persze még korán van, de ő már 8 körnél tart, és nemrég 1:35.653-ra faragta le az idejét. Ricciardo egyelőre ki-be jár a bokszból, és a kiállásokat gyakorolja a zebramintás Red Bull-lal. A csapat egy kamerát is felszerelt a boksza fölé, hogy utólag elemezhesse a műveletet.

Origo
09:35

Ricciardo visszatért

Most csak ő van a pályán. Pérez 1:30.238-ra javított, mielőtt visszamenekült a bokszba.

Origo
09:30

Mercedes-uniformis a Rosberg-babának

A kislány ruhában biztos nem fog hiányt szenvedni: a Mercedes gratulációképpen azzal viccelődik, hogy vajon ki rendelte meg ebből a teljes készletet?

Origo
09:28

Pérez átveszi a vezetést

1:32.005-ös kört futott a Force Indiával - ez még mindig nem komoly. Miután teljesítette az első aero-teszteket, Palmer visszatért a garázsba a Lotusszal, amelyet most átállítanak a következő etapja előtt.

Origo
09:26

Nasr Wolffot hibáztatta

A videófelvételek alapján gyakorlatilag mindenki Nasrt tette felelőssé a tegnapi ütközés miatt, köztük Wolff is, aki azt állította, hogy az 5-ös kanyar előtt tartotta a szokásos ívet, amikor a Sauber versenyzője megelőzte, és túl korán vágott vissza elé. Nasr azonban nem ismerte el a hibáját, azt állítva: "A 4-es kanyarban értem őt utol, és láttam, hogy jobbra húzódik, ezért azt hittem, észrevett. Az 5-ösnél a belső íven kezdtem fékezni, de egyszercsak nagy csattanást hallottam a hátsó futómű felől. Megkérdeztem, hogy látott-e engem, és azt felelte, hogy nem."

Origo
09:22

Rosberg is feliratkozik a tabellára

De egy még lassabb, 2:23-as körrel. A Sauber azt közölte, hogy Ericsson - aki már visszagurult a bokszba - aerodinamikai méréseket végzett. Palmer is megtett egy ellenőrző kört, ám a Mercedes most egyedül van a pályán.

Origo
09:18

Megvan az első mért kör

Mégpedig a Sauber jóvoltából, amelynek volánjánál ma Ericsson ül. Na, azért az 1:38.337-es ideje még messze van a tegnapi 1:25-öktől, de kezdetnek elmegy. Az aszfalt hőmérséklete még mindig csak 12 fok - ráfeküdni nem lenne érdemes, már ha ez valakinek eszébe jutna egyáltalán.

Origo
09:15

Alonso visszatér a pályára

A McLaren ma vélhetően sok rövid, semmint kevés hosszú etapot fog teljesíteni. Így néznek ki az előbb említett mérőkeretek - de mi az a füstfelhő?!

Origo
09:12

Így tolták vissza a Red Bullt

Jó kis tornagyakorlat reggelre... De valószínűleg nem volt komoly a gond, mert máris nekiindult újra, és ezúttal biztonságban el is jutott a pályáig. Vagyis már mindenki járt kint.

Origo
09:11

A McLaren is aero-tesztet végez

Az első kerekek mögé szereltek egy-egy nagy áramlásmérő keretet. Tegnap egy filléres tömítés tönkretette az MGU-K-t, és mivel az alkatrészt csak szombatra tudják újratervezni, nem zárják ki, hogy a hiba ma, a motorcsere után is visszatér. Emiatt variálták át a beosztást: ma Button helyett Alonso ül autóba, hogy szombaton és vasárnap mindkettejüknek legyen egy tiszta napjuk. Azért ma is igyekezni fognak kihasználni az időt:

Origo
09:08

Ricciardo autója megállt

Iletve a Red Bull is megpróbált kijutni a pályára, de megállt a bokszutca végén, úgyhogy a szerelőknek kellett odafutniuk, hogy visszatolják a garázshoz. Emiatt egy pillanatra pirosra váltott a lámpa, de rögtön vissza is váltott zöldre. A Red Bull napja megint nem kezdődik ideálisan.

Origo
09:06

Már csak a Red Bull nem volt kint

Ez hamar ment: ezúttal majdnem mindenki korán kijutott a pályára. Rosberg, Massa és Sainz pedig már két kört is lehúzott. A Ferrari hátuljára egy óriási szenzort szereltek.

Origo
09:01

Rosberg felesége babát vár

Neki és Viviannek kislánya lesz, augusztusra várják - az örömhírt pár perccel ezelőtt jelentette be a Twitteren. És úgy tűnik, a nyaka is rendbejött, mert ő ül a Mercedesben. A címvédő istállónak tegnap még az üzemanyagrendszerrel is meggyűlt a baja.

Origo
08:59

Zöld zászló!

Räikkönen és Massa azonnal kihajt a pályára - ezek szerint az eredeti tervekkel ellentétben mégsem Bottas ül a Williamsben. Palmer és Alonso is követi a példájukat. Hűvösebb van, mint tegnap: a levegő csak 2, az aszfalt 10 fokos, mert nem süt olyan intenzíven a Nap.

Origo
08:56

A Red Bull már melegíti a motort

Sőt, a csapat már arra is kihasználta az időt, hogy a bokszkiállásokat gyakorolja. Miután tegnap megint döcögős napja volt, Ricciardo elismerte, hogy a Renault még mindig nem tart ott az új motorjával, ahol kellene, de azt állította, korai bosszankodni emiatt. Ő továbbra is bízik benne, hogy Melbourne-ig megoldják a problémáikat. A Toro Rossónak sikeresebb napja volt, mint a Red Bullnak.

A Red Bull továbbra is a zebrafestéssel küldte pályára az autójátForrás: AFP/Lluis Gene
Origo
08:54

Ők vezetnek ma

Hamilton tegnap lebetegedett, Rosberg nyakában pedig begyulladt egy ideg, ezért a Mercedes Pascal Wehrleint állította csatasorba, aki délelőtt még a Force Indiában ült. Ma elvileg Rosberg vezetne, de még nem világos, hogy elég jól van-e hozzá.

Mercedes - Rosberg vagy Wehrlein
Red Bull - Ricciardo
Williams - Bottas
Ferrari - Räikkönen
McLaren - Alonso
Force India - Pérez
Toro Rosso - Sainz
Lotus - Palmer
Sauber - Ericsson

Origo
08:50

Izgalmas napon vagyunk túl

Tegnap több incidens történt, mint máskor egy egész teszthéten. A Lotus többször lerobbant, a Mercedes mindkét versenyzője lebetegedett, a McLaren-Honda és a Red Bull-Renault továbbra is műszaki problémákkal nyűglődött, Susie Wolff és Felipe Nasr pedig összeütközött. A legjobb időt közben Pastor Maldonado érte el, de ő - akárcsak a 3. helyezett Daniel Ricciardo - a lágy gumikat használta hozzá, míg Kimi Räikkönen a közepeseken lett második, amivel a Ferrari ismét magára irányította a figyelmet. Ráadásul Lewis Hamilton pole-t érő idejét a tavalyi Spanyol Nagydíjról a hűvös ellenére már Maldonado és Räikkönen is megdöntötte.

Origo
08:44

Folytatódik a teszt

Jó reggelt! Az F1-es csapatok csütörtökön kezdtek tesztelni Barcelonában, ahol szép idő, és az évszakhoz képest viszonylagos meleg fogadta őket. Most is szép idő van, csak egy kicsit ködös. Vasárnapig maradnak, és a többségük reméli, hogy gördülékenyebben fog alakulni a felkészülésük, mint tegnap. Mi végig igyekszünk érdekes háttérinformációkkal és köridőkkel szolgálni.

Még több bejegyzés