Ritka fordulatok gazdagították a barcelonai első tesztnapot, amelyen hosszú idő után először egy Lotus végzett az élen Pastor Maldonado vezetésével, de a figyelem középpontjában továbbra is a Ferrari áll, amely Kimi Räikkönen révén a második legjobb időt futotta. Ennek ellenére a venezuelai pilóta elégedetten szállt ki autójából.
„Mindig jól esik, ha az ember a saját nevét látja az időmérő monitorok tetején, és a leggyorsabb köröm a normális munkafolyamataink során jött össze” – mondta Maldonado. „Jó érzés az E23-at vezetni Barcelonában. Az autó jól reagált a változtatásainkra, és sok kört tudtunk menni vele” – foglalta össze. A 2013-as Spanyol Nagydíj győztesét csupán egy kisebb szoftveres probléma, és a tengelykapcsoló cseréje akadályozta.
A második helyezett Räikkönen a nap nagy része során az élen állt a közepes keverékű gumikkal elért 1:25.167-tel, ami már jobb eredmény, mint amit Lewis Hamilton elért a tavalyi Spanyol Nagydíj időmérő edzésén. Maldonado ezt az időt javította meg lágy gumival a teszt utolsó órájában, így 1:25.011-gyel a leggyorsabbnak bizonyult a Mercedes motorral hajtott Lotusszal. Räikkönen dícsérte az SF15-T-t.
„A helyzet nem igazán különbözik Jereztől, hiszen nem ismerjük a többi autó üzemanyagszintjét, és néhány a lágy gumival futott” – közölte a finn. „Továbbra is a saját dolgunkkal foglalkozunk, megalkottuk a saját tervünket, és ezt próbáljuk követni. Az idei autó teljesen külön történet a tavalyitól, még mindig hosszú út áll előttünk, de a csapat keményen dolgozik, és igazán nagyszerű autót készítettek.”
Már a versenyzői felállás is tartogatott érdekességeket a mai nap előtt, hiszen Susie Wolff révén hölgytagja is volt a mezőnynek, illetve a Mercedes tesztpilótája, Pascal Wehrlein is lehetőséget kapott a vezetésre – eleinte – a Force India színeiben.
Mindössze 11 kör után viszont Lewis Hamilton rosszullét és magas láz miatt kénytelen volt abbahagyni a mai munkát, ezért a Mercedes úgy döntött, hogy visszahívják Wehrleint a tavalyi Force India VJM07 üléséből, ahol addigra már 32 kört megtett, és 1:28.329-cel végül a 8. leggyorsabb köridőt futotta meg.
Erre azért volt szükség, mert Nico Rosberg nyaki ideggyulladás miatt szintén nem tudott autóba ülni, és kérdéses, hogy holnapra jobban lesz-e. A silverstone-i csapatnál Wehrlein távozása után Sergio Pérez állt csatasorba, aki 34 körrel és a 4. helyen zárt. Pénteken is ő lép pályára.
A világbajnoki címvédő csapat nem volt ma túl jó formában, bő egy órával a leintés előtt úgy tűnt, hogy be kell fejezniük a mai munkát az üzemanyagpumpa hibája miatt, de Wehrlein később vissza tudott térni, és összesen 48 kört futott. Végül mégis gyengébb idővel zárt, mint amire délelőtt a Force Indiával képes volt.
„Kár, hogy délután időt vesztettünk” – mondta. „Technikai problémánk akadt az autóval, amit gyorsan meg tudtunk oldani, de jobb lett volna, ha többet vezethetek. Viszont megtettem két hosszabb etapot, ezzel szerintem boldogok lehetünk” – foglalta össze a helyzetet a 20 éves német
Wehrlein kijelentette, kész vezetni holnap is, ha Rosberg nem tudna autóba ülni, ugyanakkor sportszerűen azt is megjegyezte, hogy bízik a versenyzők gyors felgyógyulásában, akik így további tapasztalatokat szerezhetnek az új W06 Hybriddel.
Toto Wolff, a Mercedes-Benz Motorsport igazgatójaként nem csak saját csapata miatt aggódhatott ma, hiszen a felesége, Susie Wolff is tesztelt a Williams színeiben. 14:30-ig minden rendben ment, nem sokkal ezután viszont egy felvezető körön Wolff és a versenytempóban érkező Felipe Nasr összeütközött az 5-ös kanyarban. A baleset körülményeiről bővebben olvashatnak elemzésünkben, de a szemtanúk többsége szerint egyértelműen Nasr volt a hibás.
A szerencsétlen esemény ellenére Wolff megbízhatóan teljesített, 86 kört futott, bár csupán Hamiltonnál ért el jobb időeredményt. A Williamshez hasonlóan a Sauber is megjavította az összetört autót, így a brazil pilóta is vissza tudott térni az utolsó fél órára, és az 5. legjobb időt érte el - csakhogy három perccel a leintés előtt az ő autója okozta a nap harmadik piros zászlóját is.
A jerezi teszten látottak alapján úgy tűnt, hogy a Red Bull-Renault és a McLaren-Honda szakembereire vár komoly feladat a megbízhatóság javítása terén. A Renault ma Max Verstappen révén 94 kört meg tudott tenni Barcelonában, és ezzel a nap legszorgalmasabb pilótája lett. Daniel Ricciardo viszont csak rövidebb etapokat futott, és a lágy gumival a 3. hely jött össze neki.
„Úgy érzem, van még erőtartalékunk. Most már csak olyan formába kell hoznunk az autót, hogy a megfelelő tartományban tudjuk használni” – mondta Ricciardo. „Az biztos, hogy még mindig finomításokkal foglalkozunk. Nem tartunk még ott a motorral és a vezethetőséggel, ahol szeretnénk, de erre nem is számítottunk” – ismerte el.
„Szerintem Melbourne-re már megfelelő lesz a teljesítményünk. Ha az első néhány verseny után még mindig nem ott tartunk, ahol kellene, talán majd bosszúsak leszünk, de még mindenképpen túl korai siránkozni.”
Aggodalomra viszont már van ok a McLarennél. Ők a korábbiaknál jobban kezdték a napot Jenson Buttonnal a volán mögött, aki azonban mindössze 21 kör után kénytelen volt kiszállni az autójából, mert az MGU-K egyik tömítése miatt bedöglött benne a hajtáslánc.
A probléma olyan súlyos, hogy az alkatrészt újra kell tervezni, és az várhatóan csak szombatra érkezik meg Barcelonába, így jó esély van arra, hogy a McLaren pénteken is csökkentett módban üzemel majd. Mindössze 6 tesztnappal a szezon vége előtt a wokingi istálló helyzete nem tűnik túl fényesnek.
A 21 kör során a csapat szerint Button elégedett volt az autó kiszámítható viselkedésével, balanszával és tapadásával. Fernando Alonso holnapi programját a körülményekhez igazítják, és a Honda bízik benne, hogy szombaton és vasárnap mindkét versenyző hasznosan töltheti majd az idejét a McLarenben.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!